PDA

Bekijk de volledige versie : Pioneer DVR-530H-S: Problemen met DVD-R 16x speed?



P@trick_DVD
30-04-2007, 15:06
Na bijna twee jaar probleemloos branden van DVD's op deze recorder heb ik nu problemen met het kopieëren van HD naar DVD op hoge snelheid. Nu gebruikte ik eerst altijd 8x speed Sony DVD-R's en sinds kort 16x speed Sony DVD-R (8x hebben ze niet meer). Bij het kopieëren krijg ik een minuutje na start de melding 'Copy Error'. Om uit te sluiten dat het aan de Sony schijven ligt heb ik ook Fuji's van 16x speed geprobeerd, maar deze zorgen ervoor dat het kopieëren vastloopt tijdens het finaliseren.

Zou het kunnen zijn dat de recorder niet goed kan omgaan met 16x speed DVD-R's? Ik heb ook nog een paar DVD-RW 6x speed liggen en deze werken probleemloos. Ik gebruik nog steeds de originele firmware van 2 jaar terug (versie 3.39). Misschien biedt een firmware update uitkomst? DVD-branders op PC's moet je namelijk ook wel eens voorzien van een firmware update om ze met bepaalde (nieuwe) DVD's te laten werken.

P@trick_DVD
05-05-2007, 11:28
Ik heb het probleem gemeld bij Pioneer via mail en na een dag kreeg ik al een reactie. Hun advies was om de recorder een keer te resetten. Ik had inmiddels al wat op internet rondgezocht en inmiddels ontdekt dat er nieuwere firmware voor deze recorder is die problemen met 16x DVD-R's moet oplossen. Dit heb ik geantwoord naar Pioneer en opnieuw een dag later kreeg ik de bevestiging dat er inderdaad een update beschikbaar was en ik maar contact op moest nemen met mijn verkoper. Dit heb ik dan ook maar gedaan en zij hebben contact opgenomen met Pioneer. Pioneer heeft hun een update CD toegestuurd en deze kon ik enkele dagen later oppikken.

Ik heb de upgrade volgens de procedure uitgevoerd, maar na het opnieuw opstarten van de recorder kreeg ik de onheispellende boodschap 'HDD ERROR'. Nu had ik op internet al gelezen dat dit kon voorkomen en nogmaals dezelfde update uitvoeren was hiervoor de oplossing. Dit bleek gelukkig ook het geval te zijn. Hierna heb ik een DVD-R 16x gebrand en.... geen problemen meer. :) :) :)

Voor de geinteresseerden.... de firmware versie is nu 3.55.