PDA

Bekijk de volledige versie : DVD op extra versterker



dvd@stoppels.org
02-05-2007, 20:11
Hoi,

Mijn DVD speler (marantz DV4200) wil ik aansluiten op een extra (oude) versterker. Vanuit de DVD gaat er al een digitale uitgang naar een nieuwe receiver en een scart kabel naar de TV.

Ik heb de analoge uitgang van de DVD speler via tulp pluggen verbonden met de ingang van de oude versterker.
De oude versterker geeft dan echter een sterke brom. Deze verdwijnt als de digitale uitgang en de scart aansluiting verbroken worden. Voor de digitale uitgang heb ik dit nu omzeilt door van een tulp aansluiting naar een glasvezel aansluiting te gaan. Voor de scart heb ik zo'n oplossing niet.

Heeft iemand een idee?

Groeten,

Jaap

dvd@stoppels.org
03-05-2007, 20:38
dat heeft niet geholpen

enige (niet acceptabele) workaround:
- TV audi uitgang niet naar receiver. Scart van DVD naar TV kan dan wel blijven.
- Geen antenne ingang naar de receiver voor de radio
- geen analoge verbinding tussen DVD en receiver maar alleen via glasvezel

Dan is het mogelijk om b.v. mij mp3 speler overal zonder brom te horen. Maar is wel heel veel stekker werk.

Ik ben er ook niet van overtuigd dat een nieuwe dvd speler het probleem oplost, maar dat ga ik ooit wel testen.

Edgar Smit
08-05-2007, 09:43
Het probleem zit hem in het feit dat je 1 bron op 2 versterkers wil aansluiten, dat gaat tegelijk niet werken zoals je al hebt ondervonden. Ik ben er wel van overtuigd dat een nieuwe DVD speler het probleem oplost trouwens, die moet je namelijk naast je huidige speler gebruiken. Dus 1 dvdspeler aan 1 vertserker en andere DVD speler aan andere versterker. Gezien de kosten van DVDspelers en het ge-erger aan de stekkerdans (wat ook niet goed is voor je aansluitingen) lijkt mij dat zelfs de beste oplossing.

dvd@stoppels.org
08-05-2007, 20:38
De versterkers staan in aangrenzende ruimtes (die luxe heb ik). In een andere ruimte heb ik al de extra speakers die aan de hoofdversterker kunnen (Marantz SR6300). Ik wil overal gelijktijdig hetzelfde geluid.

Vroeger (10 jaar geleden in studentenhuis) heb ik 1 cd speler en 1 tuner via 1 voorversterker aan 2 eindversterkers gehad met prima werkende situatie.

De beide versterkers die ik nu heb zijn ook te scheiden in voor- en eindversterkers, maar ook dan blijft de brom als de DVD speler analoog is aangesloten.

Vervolgstap zou zijn denk ik van iemand een DVD speler te lenen en te testen of die hetzelfde probleem heeft. Indien ja, cd speler ernaast en die voor audio gaan gebruiken met alleen de analoge uitgang. Indien nee, andere DVD speler.

Edgar Smit
11-05-2007, 08:27
De versterkers staan in aangrenzende ruimtes (die luxe heb ik). In een andere ruimte heb ik al de extra speakers die aan de hoofdversterker kunnen (Marantz SR6300). Ik wil overal gelijktijdig hetzelfde geluid.

Vroeger (10 jaar geleden in studentenhuis) heb ik 1 cd speler en 1 tuner via 1 voorversterker aan 2 eindversterkers gehad met prima werkende situatie.

De beide versterkers die ik nu heb zijn ook te scheiden in voor- en eindversterkers, maar ook dan blijft de brom als de DVD speler analoog is aangesloten.

Vervolgstap zou zijn denk ik van iemand een DVD speler te lenen en te testen of die hetzelfde probleem heeft. Indien ja, cd speler ernaast en die voor audio gaan gebruiken met alleen de analoge uitgang. Indien nee, andere DVD speler.
Een DVD speler zowel digitaal als analoog aansluiten en dan ook nog op 2 versterkers waarbij je zowel het digitale als het analoge kanaal tegelijk wil gebruiken, dat kan niet.Met CD spelers en tuners was dat anders, die waren alleen maar analoog dus was er meer mogelijk. Kun je niet de combi voor/eind versterking doen zonder de analoge aansluiting te gebruiken?

Dus: DVD naar receiver digitaal (zoals het nu is) die als voorversterker gebruiken en de andere als eindversterker. Op deze wijze heb je maar 1 bron van je DVD speler nodig (digitaal) en kun je de analoge kabels ontkoppelen. Logischerwijs zou de brom dan niet aanwezig moeten zijn.

Marcellow
11-05-2007, 13:39
heb je geen pre-out op je Marantz? dan zou het moeten kunnen hoor!

dvd@stoppels.org
03-06-2007, 18:13
Hoi,

Het eindresultaat.

Ik had geprobeerd de pre-out van de nieuwe Marantz receiver aan het eindversterker deel van de oude versterker (Akai) te hangen. De brom bleef.

Echter, ik heb ook nog een echt losse eindversterker (zelfbouw van 12 jaar geleden). Die aangesloten en dan is de brom weg! Blijkbaar toch iets met de Akai versterker, al heeft die bij een normale opstelling geen brom. Ik snap het niet, maar ik heb een werkende situatie. Nu nog een potmeter inbouwen in de oude zelfbouw eindversterker voor het apart regelen van het volume (gelukkig staat die in de kleinste kamer) en het is afgerond.

Jaap