PDA

Bekijk de volledige versie : Blu Ray en muziek



misterfun
02-05-2007, 20:19
Gaan er ook Blu Ray disks komen met concerten en clips en dergelijken ? of zijn die er al? Ik heb ze nog niet gezien in de winkel. en hoe is het gelui daarvan ?

Avalan
03-05-2007, 12:33
Die zijn er al, had je in deze threads al lang moeten gezien hebben aan de BR-disks die sommigen gekocht hebben... Mijn eerste BluRay was The Way Up van Pat Metheny.
De geluidskwaliteit is enkel beter dan DVD als je ook een versterker hebt die de nieuwe HD-audio formaten aankan. Bij mij is dat niet het geval, dus moet ik het met 'slechts' DTS doen wat mij zeer goed bevalt.

windoweyez
03-05-2007, 15:41
De geluidskwaliteit is enkel beter dan DVD als je ook een versterker hebt die de nieuwe HD-audio formaten aankan.

Ik dacht dat dit niet per sè hoefde.
Als je Blu-ray of HD-dvd-speler 5 of meer analoge uitgangen heeft dan kan je die toch via analoge kabels verbinden met 5,6,of 7 surroundingangen op je versterker?

Ikzelf heb nu nog een ps3 die die uitgangen niet heeft, maar als de stand-alone Blu-rayspelers over een jaartje wat goedkoper zijn dan wil ik er zo èèn kopen om de HD-audioformaten op die manier af te spelen.
Is voor mij in ieder geval stukken goedkoper dan een nieuwe versterker met hdmi aansluiting kopen in de prijs/kwaliteitsklasse van mijn huidige versterker die geen hdmi-aansluiting heeft.

Avalan
03-05-2007, 18:34
Als je Blu-ray of HD-dvd-speler 5 of meer analoge uitgangen heeft dan kan je die toch via analoge kabels verbinden met 5,6,of 7 surroundingangen op je versterker?


Oops, daar heb je volkomen gelijk in.