PDA

Bekijk de volledige versie : Sliders



Werner
02-05-2007, 22:34
Tiens, volgens de zoekfunctie is er hier op dit forum nog geen inhoudelijk Sliders-discussietopic aanwezig. Zijn er hier nog liefhebbers buiten mezelf?

HiddeV
03-05-2007, 19:23
Jazeker, vind het een leuke serie. Kijkt lekker weg.
Vraag me af als ze nu die serie zouden maken of ie dan beter zou zijn. Nu zou je door middel van special effects en grotere sets ook leuke dingen met dimensie/tijd reizen.

Werner
04-05-2007, 10:01
Er zitten inderdaad, zeker nadat de reeks wat verder loopt, een paar budgettaire probleempjes, maar ik vind het leuk om te zien hoe met met een minimum aan financiële middelen toch soms origineel uit de hoek kan komen. Zij het soms zo simpel dat op wereld X alle vrouwen gewoon een (valse) snor/baard moeten aanplakken. Maar de CGI in bijvoorbeeld Dinoslide zou inderdaad vandaag véél beter gemaakt kunnen worden.

Hayko de Boer
05-05-2007, 08:37
Tiens, volgens de zoekfunctie is er hier op dit forum nog geen inhoudelijk Sliders-discussietopic aanwezig. Zijn er hier nog liefhebbers buiten mezelf?

Liefhebber? Helemaal. Al die series over parallele dimensies, tijdreizen zijn echt mijn ding. Of het nu Stargate, Quantum Leap of Sliders is.

Daarom vind ik het ook jammer dat van Sliders slechts de eerste 3 seizoenen gereleasd zijn. Ook al vinden de meeste mensen sz. 4 heel slecht en sz. 5 nog stukken slechter, toch wil ik de serie graag compleet hebben.

over de omslagpunten met wisselingen van hoofdrolspelers en veranderingen in opzet is altijd al veel te doen geweest, maar wat ik zelf erg jammer vond in de serie, is dat er soms heel sterke afleveringen bij waren, waar je het gevoel van kreeg van een 'rode draad', in ieder geval een element welk je nog terug zou verwachten.... en dan werd er nooit meer iets mee gedaan.

zoals Logan St. Clair ..... wie is de echte Arturro... etc

Ik hoop nog steeds op vervolgen / desnoods remakes / films

want er zijn nog zoveel mogelijkheden met dit thema...

Werner
05-05-2007, 22:34
Wat de castwissels betreft: ik vind het vreemd dat ze in seizoen 4 eerst Jerry O'Connells broer binnenhalen, en op het einde van het seizoen de beide broers dumpen. Als JO'C geen zin meer had om de rol te spelen zou zijn broer perfect de rol hebben kunnen opvangen, de twee zijn érg gelijkend. De oplossing met het "samensmelten" van de twee personages tot één en die dan door een andere acteur laten vertolken (Robert Floyd) is toch echt wel knudde, daar hadden ze imho toch een betere oplossing voor kunnen vinden. Kari Wuhrer is anders wel okee als replacement.

Vervolgen zullen er jammer genoeg niet in zitten, zeker niet met John Rhys-Davies, die in de eerste drie seizoenen toch dé ster van de show is ("Aaie emme notte miiester Pavarotti, miiester Pavarotti talkkes laaike thiis, doe aaie talkke laaike thiis?" :) ) De reeks is ook érg stiefmoederlijk behandeld door Fox (what's new?)

En wat S4-5 betreft, ik heb eigenlijk geen idee wie de rechten heeft. Wel viel het me op dat de Beneluxversie in tegenstelling tot de UK en US-versies wél het Sci Fi Channel-logo draagt. Wie weet is er nog hoop, maar aangezien de release ook in R1 nog geen begin van aankondiging heeft, vrees ik dat het niks wordt. Ondanks de mindere kwaliteit dan de eerste drie seizoenen zou ik ze toch nog wel kopen. (Unlike Airwolf seizoen 4...)

Hayko de Boer
06-05-2007, 12:54
Wat de castwissels betreft: ik vind het vreemd dat ze in seizoen 4 eerst Jerry O'Connells broer binnenhalen, en op het einde van het seizoen de beide broers dumpen. Als JO'C geen zin meer had om de rol te spelen zou zijn broer perfect de rol hebben kunnen opvangen, de twee zijn érg gelijkend. De oplossing met het "samensmelten" van de twee personages tot één en die dan door een andere acteur laten vertolken (Robert Floyd) is toch echt wel knudde, daar hadden ze imho toch een betere oplossing voor kunnen vinden. Kari Wuhrer is anders wel okee als replacement.

Ik moet bekennen dat ik niet alles (zelfs bar weinig) seizoen 4 en 5 heb gezien, toch wil ik me d'r graag aan wagen. De beslissing van beide O'Connells om te stoppen zou verbonden zijn met ontevredenheid van Jerry over gage en zeggenschap, maar ook de verhaallijn die was gekozen... Beide broers waren aan elkaar gekoppeld qua arbeidscontract... het was beide of geen.....



En wat S4-5 betreft, ik heb eigenlijk geen idee wie de rechten heeft. Wel viel het me op dat de Beneluxversie in tegenstelling tot de UK en US-versies wél het Sci Fi Channel-logo draagt. Wie weet is er nog hoop, maar aangezien de release ook in R1 nog geen begin van aankondiging heeft, vrees ik dat het niks wordt. Ondanks de mindere kwaliteit dan de eerste drie seizoenen zou ik ze toch nog wel kopen. (Unlike Airwolf seizoen 4...)

We blijven hopen...

Werner
06-05-2007, 14:45
Beide broers waren aan elkaar gekoppeld qua arbeidscontract... het was beide of geen.....

Ik weet het, en dat was misschien initieel niet zo'n goede keuze van de producenten geweest. Ook Cleavant Derricks (Rembrandt) heeft een broer - een tweelingbroer zelfs) die een paar afleveringen meedeed om zijn parallelle dubbelganger te spelen, o.a. in The King Is Back. Ik moet wel zeggen dat Derricks er niet uit ziet zonder zijn snor...

Man with no name
06-05-2007, 17:41
Ik vind het vooral interessant omwille van het parallelle werelden gegeven. Iedereen vraagt zich wel eens af hoe de wereld er zou uitzien indien zus of indien zo. En via het parallelle wereldreizen kan men hier een voorstelling van maken. Ik vind persoonlijk vooral Rhys-Davis,als Arturo, de ster van de show met zijn vaak gevatte humor en Welsh-English accent.

Btw, Ik heb de indruk dat ik een foute versie heb (in FRS gekocht) want ik heb wel engelse spraak en nederlandse subs maar wel franstalige beginletters. Niet echt storend want is mij ook pas na enkele afleveringen opgevallen. Maar voor 55 € zou men toch wel een versie met originele engelse generiek mogen verwachten, toch ?

Werner
06-05-2007, 22:01
Ja, dan heb je écht wel een verkeerd exemplaar gekregen...

Frank
06-05-2007, 22:06
Misschien is de taal van de begingeneriek afhankelijk van de taal of talen van je DVD-speler?

Joris Springer
12-05-2007, 10:00
Misschien is de taal van de begingeneriek afhankelijk van de taal of talen van je DVD-speler?
Dat betwijfel ik, ik heb hem bij de MediaMarkt gekocht (gesealed exemplaar) en daar waren de begintitels ook Frans maar het geluid Engels en Nederlandse ondertiteling.
Ach, ik ben al lang blj dat de serie op dvd is, heb het te lang niet gezien en hoop dat de laatste twee seizoenen alsnog komen.

Man with no name
12-05-2007, 17:01
Ach, ik ben al lang blj dat de serie op dvd is, heb het te lang niet gezien en hoop dat de laatste twee seizoenen alsnog komen.

Same here. Btw, eergisteren seizoen 2 beeindigd en blijkbaar is het 2de seizoen wèl met originele engelse titels. Enfin, één dezer maar eens seizoen 3 aanschaffen.

arjan_ufo
24-08-2007, 13:06
nou ik heb even gebeld met universal (voor de mensen die ook vargen aan ze hebben: 0205711000 en dan afdeling sales)
Seizoen 4 komt wel, maar niet meer dit jaar, komt volgend jaar, hij wist alleen de datum niet. maar ze gaan ze wel alle 5 uitbrengen.

Werner
24-08-2007, 13:25
nou ik heb even gebeld met universal (voor de mensen die ook vargen aan ze hebben: 0205711000 en dan afdeling sales)
Seizoen 4 komt wel, maar niet meer dit jaar, komt volgend jaar, hij wist alleen de datum niet. maar ze gaan ze wel alle 5 uitbrengen.

Dat is goed nieuws :) You made my day...

Hayko de Boer
24-08-2007, 17:10
Dat is goed nieuws :) You made my day...

en nog eentje die happy is....hoop dat ze 4 en 5 snel achter elkaar uitbrengen. :p

Richard B.
18-07-2010, 14:00
Ik ben nu seizoen 3 aan het bekijken en dat valt me niet mee. De serie is behoorlijk afgegleden na de eerste 2 seizoenen. Jammer is dat.

De NL-set van seizoen 1-2 ging trouwens de fout in qua volgorde van de afleveringen, maar met de box van seizoen 3 is dat nog een tikkeltje erger. Ik zie minstens 2 volgorde-fouten, en de verkeerde plaatsing van de aflevering "The Last of Eden" waarin Arturo opeens weer aanwezig is terwijl ie net een paar afleveringen daarvoor stierf is wel erg wrang. Bij Universal hebben ze duidelijk niet veel op met deze serie.