PDA

Bekijk de volledige versie : Peak bij analoog sluiten cd speler



Valderama
03-05-2007, 09:52
Allen,

Op advies van enkele forum leden heb ik mijn cd speler analoog aangesloten op de daarvoor bestemde ingang van mijn receiver. Tevens heb ik ook betere speakerkabels naar mijn speakers gelegd.

Toen ik een test cd'tje afspeelde was ik verbaasd over de winst aan geluid (veel warmer, meer klank), of het aan de analoge aansluiting ligt of alleen aan de nieuwe speakerkabels ligt weet ik niet, maar ik merkte opeens op dat mijn receiver PEAK in het rood aan gaf.

De manual van de receiver geeft aan dat het geluid van de cd speler naar de receiver dan meer is dan dat de interne componenten kunnen hebben en dat de ATT toets ingedrukt moet worden om dit met de helft te verminderen wat vervolgens dan ook altijd voor dat apparaat onthouden wordt.

Nu vraag ik me af hoe dit zo kan? Wat is het technische verhaal er achter? Ook al gaf de receiver PEAK aan, ik hoorde geen vervorming van het geluid.

Alexander D
03-05-2007, 10:08
Daar hebben meer mensen last van.

Kijk maar eens in dit topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=56690.0

Valderama
03-05-2007, 10:27
Quote uit een ander topic op dat forum:

Hallo ik heb zelf ook een SR-5300 met dat probleem en had deze eerst optisch aangesloten met een Technics cd-wisselaar maar heb sinds 2 weken een nieuwe cd-speler,de Marantz CD-5400 en wilde deze graag analoog aansluiten omdat ik liever de dac's van de speler wil gebruiken. Toen ik de cd-speler kocht bij de RAF in Amsterdam heb ik meteen gevraagd of zij ook van dat peak lampje hadden gehoord (stond idd niets over in gebruiksaanwijzing) die verkoper had dat probleem zelf ook thuis (heeft een SR-8200) heeft toen Marantz gebeld en die zeiden dat het een bug in de software was die ze er niet uit kunnen halen.Ze vertelden ook dat het geen schade zou aanrichten aan geluid en apparatuur,lekker laten flikkeren dus dat lampje. Groetjes Redan

___________________

Zou het waar kunnen zijn dat het gewoon een software bug is? Ik ben bang dat het schadelijk kan zijn voor de receiver...

Edgar Smit
07-05-2007, 16:29
Ik lees overal dat het geen kwaad kan, maar ook dat het lampje niet gaat branden in de pure direct mode. Een andere oplossing zou zijn om verzwakkers tussne de speler en de receiver te doen.