PDA

Bekijk de volledige versie : vertraagd beeld Philips LCD tv



Appie H
05-05-2007, 09:28
Hallo,
Mijn ouders hebben een Philips LCD tv gekocht, maar wat me nu opvalt is het volgende als je bv voetbal kijkt en er wordt een bal getrpat is het net of de bal vertraagd wordt dus het beeld wordt wat wazig.
Mijn ouders zien het zelf niet echt maar mij viel het wel op en wat kun je hier aan doen ?

Seth__Gekko
05-05-2007, 10:36
Dat komt waarschijnlijk door de niet al te snelle verversingssnelheid van de LCD, noemen ze dat geen ghosting ;-)

Appie H
05-05-2007, 11:39
ja kan maar wat kun je der aan doen ? kun je evt instellingen wijzigen zodat dat minder wordt of zelf verdwijnt ?

Gerco Stuivenberg
10-05-2007, 21:09
Daar hebben heel veel digitale TV's (Plasma/LCD/DLP) last van.

Een digitale TV moet nl. het beeld "de-interlacen" ofwel de oneven en de even lijnen in elkaar puzzelen en de beeldwisselingsfrekwentie verdubbelen en "upscalen" ofwel het aantal pixels verhogen zodat het goed weergegeven kan worden door het paneel. Bij snel bewegende beelden kan dit nog wel eens voor artefacten zorgen.

Om artefacten te beperken en de TV het minder moeilijk te maken is het verstandig om te kiezen voor ontvangst van digitale TV. Analoog kan voor meer ruis zorgen of dat het beeld dan "plastisch" (of minder scherp) wordt.