PDA

Bekijk de volledige versie : SCART naar S-Video of SVGA voor digitaal?



bobcom
05-05-2007, 12:44
Hallo, ik ben niet zo'n AV-of computercrack maar heb wel een collectie video's op een Philips VCC480 (anno 1988) die ik niet weg wil gooien. Om die via een grabber in de computer te zetten is monnikenwerk, maar ik loop nu tegen een externe HD aan (voor 129 Euri) van 320 GB met S/Video, SVGA en USB-interfaces. Zou ideaal zijn als ik die op de SCART van de VVC 480 zou kunnen aansluiten. Mjn vraag: is de SCART-uitgang van de VVC480 compatibel met S/Video, wat voor kabel is er nodig, of is er een ander manier om het signaal AV-signaal van de video rechtstreeks zo'n harddisk in te sturen? Bij voorbaat dank!

Avalan
06-05-2007, 18:35
Ik denk dat je best eens de specs van die externe HDD checkt. Ik ben er immers redelijk zeker van dat de S-Video aansluiting daarop een UITgang en geen INgang zal zijn. Je zal er dus je video's niet mee kunnen digitalizeren naar harddisk. Om dat te kunnen ga je echt wel ofwel een standalone HDD/DVD-recorder nodig hebben, ofwel een video-kaart met een video-INgang.

bobcom
06-05-2007, 22:39
Avalan, bedankt! Heb nog eens even goed gekeken naar de aanbieding en die zegt "direct aansluitbaar op TV, Videoprojector SVGA monitor of andere apparaten om films, muziek en foto's weer te geven" (Was in het Italiaans want Italiaaanse aanbieder). Blijft mijn vraag hoe ik het beste die 300 oude VCC480-films naar een toegankelijker medium dan de Philips uit de jaren tachtig videorecorder kan overzetten zonder 600 uur naar een monitor te zitten turen. Ter info: heb twee redelijk bedaagde computers (AMD Athlon 64 3500+, 2,2, GHz en Intel Pentium 4, 3 GHz, elk 1 Gb, gekoppeld in een XP-home netwerkje en bediend met 1 KVM via switch), een stapeltje losse en ingebouwde HD's (weggooien is zonde), een Pinnacle USB grabbox die het digitaliseren van al dat materiaal te veel op werken vind lijken, Ulead en Studio 9 en nog zo wat rommel. Beetje allegaartje dus, maar het zou leuk zijn als ik toch die oude films zou kunnen redden. Wijze suggesties zie ik met dankbaarheid tegemoet!

Edgar Smit
08-05-2007, 10:39
Om vhs/video materiaal over te zetten naar digitaal zul je toch echt 1 op 1 moeten gaan werken, dus alles afdraaien (en eventueel meekijken), want anders kan dat niet.

Een externe HDrecorder kan dan een oplossing zijn, je kunt ook ale je videobanden naar de HEMA brengen en ze wat later weer op DVD gaan ophalen (kost wat, maar dan hoef je niet te kijken ;) ) en anders toch met de grabber gaan werken.

Avalan
08-05-2007, 13:12
Kleine vraag: waarom zeg je dat je 600u naar een monitor zou moeten zitten kijken ? Tijdens het digitalizeren hoef je toch niet te kijken naar je film ? Gewoon afspelen en de PC of recorder zijn werk laten doen.
Zo heb ik in elk geval mijn 20-tal videocassettes gedigitalizeerd met een HDD/DVD-recorder. Gewoon telkens de opname starten, en 4u later staat de tape gedigitalizeerd op harddisk. Vervolgens is het kinderspel om lege secties of reclames te wissen, of om bvb de opname in 2 te splitsen omdat er 2 films op 1 tape staan.