PDA

Bekijk de volledige versie : DVD spelers en MP3



tepami
25-04-2002, 08:56
Ik ben van plan een dvd-speler aan te schaffen (voorkeur voor Sony of JVC). Een van de redenen waarom ik een dvd-speler wil aanschaffen, is mijn collectie mp3-albums. Ik heb een groot aantal cd-r's met mp3-albums, ieder album in een aparte map. Maar nu heb ik ergens gelezen dat veel spelers niet met submappen om kunnen gaan.

Hoe werkt dat nu precies mp3 bestanden afspelen met een dvd-speler? Hoe zit het met de geluidskwaliteit (natuurlijk sterk afhankelijk van de mp3-kwaliteit)? Kan je makkelijk play-lists maken of iets dergelijks?

Ronald Stiebolt
25-04-2002, 09:05
Ik heb zelf een Pioneer die een 'grafisch' menu(utje) weergeeft en goed om kan gaan met mappen.

Een heel groot nadeel: bestandsformaten worden weergegeven in het 8.3 formaat, ofwel U2 - Sun.mp3, en dat is vanzelfsprekend niet zo handig bij grote aantallen MP3's......

Frollo
25-04-2002, 09:56
Ik heb een JVC TH-A5. Toegegeven, hij kan MP3 afspelen, maar daar is ook alles mee gezegd. De bestandsnamen worden slechts weergegeven in het 8.3-formaat, wat natuurlijk zeer irritant is (zie ook de post van Stiebolt). Verder begrijpt hij heus wel wat mappen zijn, maar een playlist maken zit er niet in. Ook kan ik niet de remaining time van een track opvragen: hij laat alleen zien hoeveel tijd er verstreken is. De geluidskwaliteit is op zich wel aardig, al moet ik soms wel een beetje met de DSP-instellingen rommelen.
Conclusie: op zich is het handig dat ik MP3-cd's op mijn HT kan afspelen, maar de afwerking laat sterk te wensen over.