PDA

Bekijk de volledige versie : op HD branden:bekijken op pc



GHkamp
13-05-2007, 17:35
Hoi Daar,

Waar ik al maanden naar op zoek ben is, of ik een schijf , die gebrand is met een HD recorder om dit te kijken via de pc? Ik heb een JVC DR-MH50S. Of moet ik de HD aansluiten op de pc en overzetten? Zijn er schijven die dit mogelijk maken , dan zou ik graag willen weten , welke !
Wie weet raad, ik ben te einde....................pppffff:confused:
Alvast bedankt.
Groetjes GH

DVDProfilersFilmgek
13-05-2007, 22:01
Hoi Daar,

Waar ik al maanden naar op zoek ben is, of ik een schijf , die gebrand is met een HD recorder om dit te kijken via de pc? Ik heb een JVC DR-MH50S. Of moet ik de HD aansluiten op de pc en overzetten? Zijn er schijven die dit mogelijk maken , dan zou ik graag willen weten , welke !
Wie weet raad, ik ben te einde....................pppffff:confused:
Alvast bedankt.
Groetjes GH

Je taalgebruik is verschrikkelijk warrig, zoals je het hierboven verwoord.... laat je veel ruimte over om te raden wat je bedoeld ..............pppffff:confused:

Je hebt DVD schijfjes, CD schijfjes, een harde schijf( hier wordt de term HD gebruikt voor Hard Disc)

Vraag me af wat je nu via je PC wil gaan bekijken? De inhoud van de harde schijf die in je DVD recorder zit kun je op een -RW schijfje branden en dan bekijken in je PC.... de meeste PC's hebben tegenwoordig toch wel een DVDspeler aan boord.

Er zijn ook externe multimedia harde schijven, deze kunnen van je PC opnemen, daarna kun je ze dan aansluiten op je monitor of TV of audioset. Een externe harde schijf die van je TV opneemt..... die heb je al in de vorm van je DVD recorder.... je hebt DVD recorders met een HDMI uitgang, die kun je aansluiten op een monitor...(hier zitten haken en ogen aan)

Er is zoveel mogelijk, maar door je warrige verhaal weet ik niet wat je precies wilt.

GHkamp
14-05-2007, 06:18
Bedankt voor je reactie en sorry voor het wat warrige verhaal. Komt misschien dat ik niet goed wist dit uit te leggen, maar je antwoord staat erbij en ik heb inmiddels begrepen dat de schijf moet worden afgeloten. Ik ga er vandaag ermee aan de slag.
Idd, er is veel mogelijk met de HD recorder !

DVDProfilersFilmgek
14-05-2007, 11:15
Bedankt voor je reactie en sorry voor het wat warrige verhaal. Komt misschien dat ik niet goed wist dit uit te leggen, maar je antwoord staat erbij en ik heb inmiddels begrepen dat de schijf moet worden afgeloten. Ik ga er vandaag ermee aan de slag.
Idd, er is veel mogelijk met de HD recorder !

Idd, er is veel mogelijk met een HD recorder, daarom zijn er ook veel mensen die er een probleem mee hebben om hem goed te kunnen bedienen. De gebruiksaanwijzingen zijn soms complete boekwerken, en helaas zijn niet alle schrijvers even makkelijk te begrijpen.

Ik heb nu begrepen dat je een deel van je harde schijf wilt gaan bekijken op je PC en dat je dit wilt gaan doen door dat deeltje te gaan branden op een DVDtje, je kunt in jouw geval een -R of -RW schijfje gebruiken. Als je veel eenmalig wilt bekijken of opslaan op je PC, dan is het misschien wel verstandig om een -RW schijfje te gebruiken, deze kun je meerdere malen gebruiken, en ook voor de niet geoefenden is het wel handig, het kost je dan niet elke keer weer een schijfje(al zijn ze tegenwoordig niet meer zo duur).
Schijfjes die je hebt gebrand op de HD recorder dien je te finaliseren(je zei het zelf al, af te sluiten) om ze te kunnen laten lezen in een andere speler, als je ze in een andere recorder stopt kunnen ze soms nog wel worden gelezen, maar een gewone speler zal dat kunnen.

Veel plezier met deze voor jouw nieuwe methode, blijf geduldig, ook als het een keer niet lukt, je zal niet de eerste zijn met een mislukt schijfje;-)