PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe versterker



mark tollenaar
13-05-2007, 19:45
hallo, ik heb echt geen idee wat een versterker nou allemaal inhoud heb nu mijn 5.1 op mijn dvd speler maar wil het via een versterker laten lopen wat moet ik kopen voor een versterker die ik op mijn tv en dvd speler kan aan sluiten met surround sound.

mark
je kan ook mailen naar mark_64_80@hotmail.com\
hoop op reacties

Marcellow
13-05-2007, 20:31
een van de vragen die je jezelf mag gaan stellen: Wat is mijn budget?

Albert Kostwinder
13-05-2007, 20:46
Wat meer info zal zeker helpen. Wat heb je nu? merk enz? Welke uitgangen etc?. Als je bv een coax uit hebt kun je de dvd daarmee op elke ht versterker aansluiten. Hoe en welke versterker etc. het dan wordt is natuurlijk afhankelijk van je budget.;)

mark tollenaar
14-05-2007, 10:51
ja mijn budget is tot de 500 euro maar een receiver daar kan je ook een dvd speler mee aanslutien ofniet

hstadman
14-05-2007, 11:02
ja mijn budget is tot de 500 euro maar een receiver daar kan je ook een dvd speler mee aanslutien ofniet
Ja!

Marcellow
14-05-2007, 16:35
ja mijn budget is tot de 500 euro maar een receiver daar kan je ook een dvd speler mee aanslutien ofniet

Nee, je sluit je DVD speler aan met een kabel. Dit doe je dan op je reciever of op een TV (beiden kan ook)

Voor die € 500, wil je dan alleen een reciever, of ook luidsprekers, kabels en een DVD speler?

Kortom, wat wil je nu eigelijk?? Het komt nu een beetje over alsof je iets wilt hebben, maar niet weet waarom en wat je ermee moet... Een beetje het klok en de klepel verhaal.

mark tollenaar
14-05-2007, 19:01
IK wil alleen een receiver zonder boksen waarmee ik makkelijk kan switchen tussen dvd speler en tv dat ik op mijn tv surround heb en op mijn dvd speler

Alexander D
14-05-2007, 19:06
IK wil alleen een receiver zonder boksen waarmee ik makkelijk kan switchen tussen dvd speler en tv dat ik op mijn tv surround heb en op mijn dvd speler

Zonder boksen moet lukken. Gewoon betalen voor je met de receiver de deur uit loopt....:mrgreen:

Je tv kan nooit voor surround zorgen. Die heeft immers maar twee speakers.

Maar je wil dus het geluid van je dvdspeler via je tv gaan weergeven? Dan kun je net zo goed een stereoversterker nemen. Is goedkoper en beter.

mark tollenaar
15-05-2007, 16:24
maar upc geeft via de hdmi kabel wel 5.1 surround geluid mee

Edgar Smit
15-05-2007, 16:47
maar upc geeft via de hdmi kabel wel 5.1 surround geluid meedat kan wel, maar om 5.1 geluid te horen heb je ook 5.1 speakers nodig en niet 2. 5.1 betekend namelijk 5 speakers en 1 subwoofer. Het geluid van je TV wat je nu hebt zal echt niet verbeteren door dat ineens via een receiver te laten gaan en zal helemaal niet spontaan zonder extra speakers ineens 5.1 geluid worden.

Heel eerlijk gezegd denk ik dat je je beter eerst kunt verdiepen in wat nu precies 5.1 is en wat je ervoor nodig hebt voordat je 500 euries gaat uitgeven aan een HT receiver om die aan je TV aan te sluiten.

Marcellow
15-05-2007, 16:48
maar upc geeft via de hdmi kabel wel 5.1 surround geluid mee

Maar de vraag is wat jij daarmee wilt gaan doen.

Ik ben het eens met Edgar...

Marcellow
15-05-2007, 16:52
IK wil alleen een receiver zonder boksen waarmee ik makkelijk kan switchen tussen dvd speler en tv dat ik op mijn tv surround heb en op mijn dvd speler

(wat hierboven staat kan helemaal niet)

Surround is grofweg een afkorting voor surrounded by sound.. Hiervoor heb je dus een aantal luidsprekers nodig, anders kun je jezelf nooit surrounden. Op deze manier creeeren we zeg maar een soort bioscoop ervaring.

Om dit te kunnen doen hebben we een aantal zaken nodig.

Maar goed, jij wilt dit niet. Volgens mij heb je dan ook geen reviever nodig. Je kunt gewoon een DVD speler op je TV aansluiten, je UPC box aansluiten op je TV en je bent klaar...

Tenzij je dus wel echt surrounded wil zijn by the sound.....

Alexander D
15-05-2007, 16:54
En ik vraag me af op UPC dat doet. Op mijn digitaal kastje van UPC zit volgens mij alleen een stereo-aansluiting.

Edgar Smit
15-05-2007, 16:57
En ik vraag me af op UPC dat doet. Op mijn digitaal kastje van UPC zit volgens mij alleen een stereo-aansluiting.Toch strax thuis even kijken, misschien heb je wel een HDMI aansluiting erop, kun je ook TV in surround kijken via je TV speakers :mrgreen: (6) (sorry, kon het niet laten)

Alexander D
15-05-2007, 16:59
Toch strax thuis even kijken, misschien heb je wel een HDMI aansluiting erop, kun je ook TV in surround kijken via je TV speakers :mrgreen: (6) (sorry, kon het niet laten)

Misschien heeft m'n tv wel Bose 321 ingebouwd! Echt surround uit twee speakers....:grin:

Edgar Smit
15-05-2007, 17:00
Misschien heeft m'n tv wel Bose 321 ingebouwd! Echt surround uit twee speakers....:grin:Je vergeet de uit het zicht (en dus ook uit de advertentie) te plaatsen basmodule!

Marcellow
15-05-2007, 17:48
En ik vraag me af op UPC dat doet. Op mijn digitaal kastje van UPC zit volgens mij alleen een stereo-aansluiting.

Nee, ook een coax

cascades
16-05-2007, 00:05
Verdiep je inderdaad maar eerst goed hoe het hele meerkanaalsgeluid functioneert, zonder 5 boxen en een sub krijg je ook geen 5,1 kanaalsgeluid, 'slechts' een downmix indien je 2 speakers bezit.

maar upc geeft via de hdmi kabel wel 5.1 surround geluid mee
Verder is het wel netjes als UPC al via HDMI 5,1 kanaalsgeluid meestuurt, echter zijn de meeste TV uitzendingen in stereo dus dan zal je echt al Film 1 of iets dergelijks moeten hebben, verder moet je digitale kastje zowel HDMI beeld en geluid ondersteunen, en dan moet de receiver van je ook nog eens HDMI 1,3 ondersteunen, voor jouw totaalpakket kun je denkelijk een tienvoud neertellen.

Alexander D
16-05-2007, 09:18
Nee, ook een coax


Dan zal ik vanavond eens kijken, heb er nu twee goedkope draadjes tussen zitten naar m'n receiver....:oops:

Marcellow
22-05-2007, 16:11
hallo, ik heb echt geen idee wat een versterker nou allemaal inhoud heb nu mijn 5.1 op mijn dvd speler maar wil het via een versterker laten lopen wat moet ik kopen voor een versterker die ik op mijn tv en dvd speler kan aan sluiten met surround sound.

mark
je kan ook mailen naar mark_64_80@hotmail.com\
hoop op reacties

En, ben je er al uit?