PDA

Bekijk de volledige versie : Subwoofer stuiteren op de vloer verminderen



TerreurBV
17-05-2007, 00:26
Ik heb nu weer een nieuwe set gekocht logitech Z-5400.
En er zit een flinke Sub bij maar ik wil wel een beetje bass hebben.
Alleen de onder buren Genieten mee zonder dat het echt bedoeling is:mad:

Dus mijn vraag hoe verminder ik het goed dat ik het nog wel mooi kan horen maar niet de buren ?

Ik heb al gekeken voor spijkers maar die zijn echt te duur dus wat is een goed tussen oplossing ? En niet Duur

Gerco Stuivenberg
17-05-2007, 13:07
De sub is kwa gewicht waarschijnlijk te licht waardoor deze niet stabiel op de grond kan staan.

De foto's die je hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=51453) hebt staan, maken duidelijk dat de ondergrond enkel ltapijt is. Je zou kunnen overwegen om een tegel van MDF te gebruiken en daar dan de sub op dempers of spikes er boven op te plaatsen. De tegel maakt de ondergrond stabiel en de dempers/spikes zorgen er voor dat het gewicht van de sub verdeeld wordt over een kleine oppervlakte.;)

zetmoon
17-05-2007, 13:29
Stoeptegel op de grond (jatten in de buurt!)
En dan vierkante rubberen plakdopjes kopen bij een doe-het-zelf winkel
en die onder de sub plakken.

BasH
17-05-2007, 14:31
Stoeptegel op de grond (jatten in de buurt!)
Ik stel voor dat we die dan uit jouw tuinpad trekken...:roll:

TerreurBV
18-05-2007, 23:43
Ik ga morgen effe kijken voor vibrapods kijken of die goed zijn anders een dubbele vloer hier leggen.Nog een stapel ondervloerplaten

Raimond Kieftenbeld
19-05-2007, 21:30
Of een mooie natuurstenen tegel,mijn Rotel eindverterker staat ook op zo'n tegel,dat staat super,je kunt b.v bij een winkel waar ze datspul verkopen,vragen of ze misschien een rest tegel hebben liggen.Dat zorgt in ieder geval dat een gedeelte van de trilling geisoleeerd word.

DVDProfilersFilmgek
20-05-2007, 22:17
Vraag me af onder wat voor een soort plafond je onderburen wonen..... en als dat een houten vloer is...... dan geef ik je weinig kans, een beetje bas gaat ook door de wanden.

Als je wilt genieten kun je dat beter op tijdstippen doen als je buren er niet zijn:idea:

Edgar Smit
20-05-2007, 22:34
tegel op de grond leggen (betontegel of marmer of ander natuursteen) daarop wasmachinedempers (bij DHZ, 6 euro ofzo) en daarop weer een tegel met daarop je sub. Totaal kosten misschien 12 euro en zeer effectief.

Christiaan Sauer
21-05-2007, 12:32
En om te voorkomen dat je sub er zelf ook vandoor gaat: je subwoofer zelf verzwaren. Etish misschien wat minder verantwoord: een mooie natuurstenen tegel bovenop je sub leggen. Alles went. Zo'n uitzicht op je sub dus ook ;)

Edgar Smit
23-05-2007, 10:17
En om te voorkomen dat je sub er zelf ook vandoor gaat: je subwoofer zelf verzwaren. Etish misschien wat minder verantwoord: een mooie natuurstenen tegel bovenop je sub leggen. Alles went. Zo'n uitzicht op je sub dus ook ;)desnoods een passend kleedje/doekje over de tegel op je sub ;) .

Marcellow
23-05-2007, 14:54
desnoods een passend kleedje/doekje over de tegel op je sub ;) .

Spuitbusje van de gamma doe took wonderen

Edgar Smit
23-05-2007, 14:58
Spuitbusje van de gamma doe took wonderenvan de karwei niet ?:mrgreen: :mrgreen:

Marcellow
24-05-2007, 08:00
van de karwei niet ?:mrgreen: :mrgreen:

Ligt er natuurlijk aan of je ook je steen bij de Karwei haalt... Zal anders wel niet compatible zijn denk ik...

Edgar Smit
24-05-2007, 10:42
.... en dan nog een tegel er bovenop?? dat zijn een hoop tegels :mrgreen: .... die onderste tegel heeft m.i. weinig zin; hij draagt niet bij aan de massatraagheid van de sub (door ontkoppeling met de dempers), en volgens mij is het ook niet nodig als ondergrond, tenzij de vloer heel onregelmatig is.De ondergrond is houten vloer, als je daar spikes opzet is de kans groot dat de ondergiond vanzelf ongelijk wordt is mijn ervaring. Een tegel eronder voorkomt dat.

Seth__Gekko
24-05-2007, 10:44
Een tegel bovenop je sub, lijkt mij toch een teken dat de sub te hard staat voor zijn ontwerp :grin:

Ik weet het, mijn REL Quake 2 die zette ik het liefst ook elke keer iets harder, totdat de LFE kabel ook dienst ging doen als ketting, hij danste de kamer rond. De SVS is heerlijk robuust, danst niet.

Edgar Smit
24-05-2007, 10:56
Die spikes mis ik dan toch in het verhaal "tegel - wasmachinedempers - tegel - subwoofer" ;) ;).
krijg nou wat, je hebt helemaal gelijk :mrgreen: .
Ik dacht echt dat spikes onder die eerste tegel had genoemd, wederom bewijs dat ik toch een mens ben, ik word steeds menselijker :bier:

TerreurBV
26-05-2007, 00:25
Tegel werkt niet . En ik heb geen zin me me huis kamer te betegelen.(y)

Ik heb al spikes besteld kijken hoe dat zal gaan met een rubbere mat.