PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe SonyRDR-HX750 is deze goed?



lauw67
19-05-2007, 20:54
Hallo medeforumgebruikers weet iemand ofdat deze goed is,want de oude serie is niet zo je van het(traag met opstarten) maar zit wel van alles op en aan op die 750.
Of zijn er mensen die zeggen pioneer of panasonic zijn toch de topmerken want ik weet nog steeds niet te beslissen welke ik binnen nu en ongeveer een maand ga kopen.
Van Panasonic lijkt me de DMR-EH57 ook wel een topper.
Wie maakt mij de beslissing gemakkelijk?
Alvast bedankt groetjes lauw.:-|

Eddie
22-07-2007, 19:21
Ik zou graag een foto v/d Digitale Music Jukebox zien.
omdat ik de harddisk v/d 750 voornamelijjk voor MP3's wil gebruiken.

wie kan me helpen? online kan ik niets vinden...

P@trick_DVD
24-07-2007, 22:46
Hallo medeforumgebruikers weet iemand ofdat deze goed is,want de oude serie is niet zo je van het(traag met opstarten) maar zit wel van alles op en aan op die 750.
Of zijn er mensen die zeggen pioneer of panasonic zijn toch de topmerken want ik weet nog steeds niet te beslissen welke ik binnen nu en ongeveer een maand ga kopen.
Van Panasonic lijkt me de DMR-EH57 ook wel een topper.
Wie maakt mij de beslissing gemakkelijk?
Alvast bedankt groetjes lauw.:-|
Op kieskeurig.nl is men in ieder geval positief over deze Sony. De verschillen tussen de merken worden steeds kleiner wat de keuze steeds lastiger maakt. Toen ik mijn Pioneer 530 recorder kocht (2 jaar terug) heb ik ook lang getwijfeld tussen deze merken. De Sony RDR-HX710 had toen ook een erg goede naam maar nog geen Guide Plus+ en Jukebox functie. De opvolger, RDR-HX717 had wel Guide Plus+, maar bleek ineens een veel minder 'stabiele' recorder te zijn. Wat bleek... er zaten Philips onderdelen in (er zijn echt mensen die 'm uit elkaar hebben geschroeft om dit te controleren)! Hoe dit zit met de huidige generatie weet ik niet.

Je geeft zelf aan dat je het traag opstarten nogal vervelend vind van de oude serie. Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt, maar harddisk recorders hebben nu eenmaal tijd nodig voordat een opname kan starten. Sommige recorder omzeilen dit door waarschijnlijk de harddisk ook in de standby stand te laten draaien, maar wil je dat wel? Deze maakt dan namelijk constant geluid en gebruikt ook meer stroom. Waarom vind je dit traag opstarten eigenlijk zo'n probleem?

Eddie
26-07-2007, 01:08
ik ben nogsteeds zeer benieuwd naar die jukebox!

de gewone dvdspeler geeft alleen links (de inhoud) en rechts (het gespeelde) nummer in beeld.

ik zoek eigenlijk een fullscreen Winamp, maar dan stand allone..

wie heeft een goed idee?

thanks by advanced

E.

P@trick_DVD
26-07-2007, 18:57
De interface van Jukeboxen op DVD recorders is vaak erg basic. Als ik de tekeningen in de handleiding bekijk van de Sony RDR-HX750, dan lijkt dat bij deze recorder ook het geval (net als op mijn Pioneer 530). Wat jij zoekt kan vooralsnog alleen maar met een MediaCenter PC volgens mij.

lauw67
12-08-2007, 00:51
He lang geleden dat ik hier op het forum geweest ben wat ik bedoel met traag opstarten is niet met een opname maar met het afspelen van een opname.
Maar heb al ongeveer 2 maanden de panasonic dmr eh 57 hier in huis en is een topper,deze is ook al 3 keer de beste keus van de maand geweest en is nog steeds
de beste keus.:wink:

Remo van Vuuren
13-08-2007, 14:59
Ik heb zelf de RDR-HX950. Het enige echte verschil tussen de RDR-HX750 en de RDR-HX950 is de grootte van de HDD.
Op de vraag van de poster: Hij start vrij snel op en is lekker stil. De menu's zijn overzichtelijk. Het werkt allemaal erg intuitief.

Het ding werkt gewoon goed. Ik heb nog geen problemen gehad met Guide+.
Het aansluiten op de digitale kabel was een fluitje van een cent. Naar een DVD opnemen heb ik echter nog niet gedaan. Als ik gezien heb wat ik heb opgenomen gooi ik het weer van de HDD af. Films gemaakt met de videocamera bewerk ik op de computer.

Ook het afspelen van MP3's van de harde schijf is geen probleem. Opnemen naar de harde schijf kan via MP3 cd's cq. dvd's. Je kunt dan de gehele disc in één keer kopieren naar de HDD. Nummers kopieren vanaf een MP3-speler of memorystick kan ook alleen kun je dan niet kiezen om alles in één keer te kopieren. Je hebt wel de mogelijkheid om een album ineens te kopieren. Fijn is dat een USB-aansluiting aan de voorkant onder het klepje zit. Een minpunt is dat het kopieren naar de HDD langzaam gaat. Een paar minuten per album is normaal.
Foto's bekijken is eveneens geen probleem. 7 megapixel foto's worden haarscherp en snel weergegeven.
Ook de HDMI werkt zoals je verwacht. Het beeld is net iets scherper dan via RGB. Persoonlijk vind ik dat net iets te scherp. Schuine lijntjes worden namelijk (sterk overdreven) als een blokjespatroon weergegeven. De mindere scherpte van RGB maakt deze lijntjes iets dikker maar wel zonder blokjes. Maar nu ben ik eigenlijk aan het bitneuken.

Al met al vind ik het een top-apparaat!

iseger
03-12-2007, 20:46
Hallo mede forum leden.
Kan iemand mij helpen , ik heb een DVD recorder gekocht
SONY RDR-HX750 en nu speelt hij geen MPEG af.
Divx en AVI geen probleem. Ik kan in de gebruikshandleiding niets daarvan vinden.
In mijn oude speler was dit nooit een probleem.Speelde altijd deze
schijfjes met MPEG video bestanden goed.
Ik hoop op hulp via deze site
alvast bedankt

burgkop
27-12-2007, 23:02
Hallo mede forum leden.
Kan iemand mij helpen , ik heb een DVD recorder gekocht
SONY RDR-HX750 en nu speelt hij geen MPEG af.
Divx en AVI geen probleem. Ik kan in de gebruikshandleiding niets daarvan vinden.
In mijn oude speler was dit nooit een probleem.Speelde altijd deze
schijfjes met MPEG video bestanden goed.
Ik hoop op hulp via deze site
alvast bedankt
Veel mensen kopen een goedkope alles afspeler voor 30-40 euro erbij.
Het komt vaker voor dat ze niet willen afspelen.
Anders omzetten op de computer.
Zelf gebruik ik +RW'S kun je dvd's besparen.

Marc Raps
29-12-2007, 16:31
Weet iemand hoe deze speler regiovrij gemaakt kan worden?

Ik heb al gezocht op videohelp.com, maar heb het helaas nog niet kunnen vinden.

vontrapp
21-03-2008, 11:37
www.stegen.com

rikkert73
07-04-2008, 21:30
hoi remo

ook ik heb heb de rx750..jij schrijft dat dat het aansluiten op de digitale kabel een fluitje van een cent is...mij is het jammer genoeg nog niet gelukt..kun je mij vertellen hoe je eea aangesloten hebt..bij mij gaat de receiver naar mn tv..het is me nog niet gelukt om de receiver te splitsen, zodat ik en digitaal tv kan kijken en digitaal kan opnemen..ik zie uit naar je reactie..


Ik heb zelf de RDR-HX950. Het enige echte verschil tussen de RDR-HX750 en de RDR-HX950 is de grootte van de HDD.
Op de vraag van de poster: Hij start vrij snel op en is lekker stil. De menu's zijn overzichtelijk. Het werkt allemaal erg intuitief.

Het ding werkt gewoon goed. Ik heb nog geen problemen gehad met Guide+.
Het aansluiten op de digitale kabel was een fluitje van een cent. Naar een DVD opnemen heb ik echter nog niet gedaan. Als ik gezien heb wat ik heb opgenomen gooi ik het weer van de HDD af. Films gemaakt met de videocamera bewerk ik op de computer.

Ook het afspelen van MP3's van de harde schijf is geen probleem. Opnemen naar de harde schijf kan via MP3 cd's cq. dvd's. Je kunt dan de gehele disc in één keer kopieren naar de HDD. Nummers kopieren vanaf een MP3-speler of memorystick kan ook alleen kun je dan niet kiezen om alles in één keer te kopieren. Je hebt wel de mogelijkheid om een album ineens te kopieren. Fijn is dat een USB-aansluiting aan de voorkant onder het klepje zit. Een minpunt is dat het kopieren naar de HDD langzaam gaat. Een paar minuten per album is normaal.
Foto's bekijken is eveneens geen probleem. 7 megapixel foto's worden haarscherp en snel weergegeven.
Ook de HDMI werkt zoals je verwacht. Het beeld is net iets scherper dan via RGB. Persoonlijk vind ik dat net iets te scherp. Schuine lijntjes worden namelijk (sterk overdreven) als een blokjespatroon weergegeven. De mindere scherpte van RGB maakt deze lijntjes iets dikker maar wel zonder blokjes. Maar nu ben ik eigenlijk aan het bitneuken.

Al met al vind ik het een top-apparaat!

Daimler Freak
22-06-2008, 11:37
Ik sta op het punt deze hardeschijf-recorder te kopen maar heb hierover 2 vragen.
Is het mogelijk om mijn oude videobanden hiermee op een dvd te branden. Dit in verband met hevige slijtage van de banden en omdat ik de dvd versies niet altijd kan vinden (VB: Gone in 60 seconds deel 1, dus niet met nicolas cage)
Mijn tweede vraag is of ik hiermee in serie kan opnemen. Even iets duidelijker: stel ik ga op vakantie en ik wil CSI Miami opnemen. Kan ik dit op een manier ingeven. Of kan ik een commando geven dat hij iedere werkdag tussen een bepaalde tijd op bepaalde zender iets opneemt?

P@trick_DVD
22-06-2008, 14:31
.
Is het mogelijk om mijn oude videobanden hiermee op een dvd te branden.?
Als dit gekochte banden zijn dan zal dat net zomaar lukken vanwege de kopieerbeveiliging (Macrovision). Eigen opnames is geen probleem.

.
Mijn tweede vraag is of ik hiermee in serie kan opnemen. Even iets duidelijker: stel ik ga op vakantie en ik wil CSI Miami opnemen. Kan ik dit op een manier ingeven. Of kan ik een commando geven dat hij iedere werkdag tussen een bepaalde tijd op bepaalde zender iets opneemt?
Je kunt bij het programmeren van de timer aangeven of je iets eenmalig, wekelijks (b.v. elke maandag) of dagelijks (ma-vr, ma-za of ma-zo) op te nemen. Lijkt me precies wat je zoekt?

Daimler Freak
22-06-2008, 16:46
Inderdaad! Precies wat ik zoek. Nu alleen wel hopen dat het gaat lukken met mijn videobanden. Het zijn namelijk wel gekochte videobanden...
Super bedankt voor je antwoord.

Daimler Freak
25-06-2008, 09:22
Inmiddels de recorder gekocht, maar ik zit met een probleem. Hij is als volgt aangesloten: coax--> recorder in en vervolgens coax doorgelust via de recorder naar de tv. DVD recorder met HDMI aangesloten aan de tv. Het betreft een Sony KDL-40V3000. Het probleem is dat ik bij breedbeelduitzendingen geen beeldvullend beeld heb. Het lijkt alsof de recorder denkt dat ik een 4:3 tv heb (dus links en rechts zwarte balken) en bij breedbeeld krijg ik dan boven en onder ook nog eens enorme zwarte balken. De beeldverhouding klopt wel. Wanneer ik naar een 4:3 uitzending kijk heb ik wel alleen links en rechts een zwarte balk, maar bij breedbeelduitzendingen maakt hij het nog eens extra klein. Iemand een oplossing? Het probleem wordt ook op kieskeurig een paar keer aangehaald maar een oplossing wordt niet gegeven. Men zegt dat het aan de HDMI ligt waarbij de tv en de recorder niks aan het beeld kan veranderen.

Webbie
25-06-2008, 18:54
Heb hem inmiddels ook net een week thuis staan bevalt me verder goed alleen vindt het jammer dat er geen in-zoom functie opzit als je dvd aan het kijken dat had ik met mijn jvc dvd speler wel maar verder niks op aan te merken.

Alleen zit nu met een probleem mijn vriendin was wat aan het uitzoeken en heeft per ongeluk de instellingen veranderd van de bedieningsstand van de afstandbediening,
hij moet staan op DVD3 maar is veranderd in DVD1 nu kan ik me afstandbediening niet meer gebruiken.

In de handleiding staat dat ik het wel kan veranderen als ik de ENTER + 3 ingedrukt houd dan moet het weer goed staan alleen dat werkt niet .

Weet iemand misschien hoe ik hem weer in fabrieks instellingen krijg of hoelang hij zonder stroom moet staan dat hij alles kwijt is ?

johnsmeets
27-06-2008, 14:20
daimler zefde probleem hier
sucks
geen oplossing behalve de 1920p uit te zetten
prutapperaat dus voor volledige fullhd functie

P@trick_DVD
05-07-2008, 18:45
Daimler Freak, johnssmeets,

Dit probleem wordt veroorzaakt door het analoge beeld (coax) dat je opneemt. Dit zijn namelijk helemaal geen echte breedbeelduitzendingen, maar alleen uitzendingen met breedbeeldverhoudingen. Het beeld wordt uitgezonden in 4:3 met aan de onder en bovenkant een zwarte balk. Breedbeeld TV's halen deze zwarte balken weg en rekken het beeld op naar 16:9.

Oplossing: Overstappen naar digitale TV. Hier wordt namelijk wel gewerkt met echte breedbeeld uitzendingen (anamorph). Op deze recorder heb ik het gewoon goed werkend gezien icm met een 32-inch HD Ready scherm (aangesloten via HDMI).

johnsmeets
05-07-2008, 20:22
ik heb digitale tv )upc
als ik line out op de dvd recorder bekijk is het beeld goed(opnemen ook0
maar als ik naar een van de andere zenders ga heb ik strepen boven beneden
instellingen doorgelopen maar kom er niet uit

Daimler Freak
20-08-2008, 12:27
Na een tijdje van afwezigheid weer even terug komen op dit apparaat. Er zijn vooralsnog 2 dingen die mij ontzettend storen en dat echt manko's van het apparaat zijn, waar dus vooralsnog niets aan te doen is. Dit betreft, waar ik het al eerder over had, dat bij HDMI je geen beeldvullend breedbeeld krijgt. Het tweede is de bijzonder matige deinterlacer. Bij ook maar een beetje beweging zie je al horizontale strepen door je beeld heen lopen. Oplossingen zijn er altijd: ik heb hem eens geprobeerd via de component aansluiting op 576i, en dit zorgt ervoor dat bovengenoemde problemen zijn verdwenen als sneeuw voor de zon. Nu zit ik nog met 1 laatste vraag: hoe kan je aangeven dat het appraat bijvoorbeeld 1 minuut eerder moet beginnen met opnemen en 5 minuten later moet stoppen met opnemen als ik iets wil opnemen vanuit guide plus. Ik mis telkens ongeveer de laatste 5 a 7 minuten aan het eind en soms de eerste minuut aan het begin.

johnsmeets
20-08-2008, 12:32
dat is in te stellen in guide plus je stelt eerst normaal in , gaat er uit en weer in, kijkt wat er voorgeprogrameerd staat, en wijzigd het daar.
Ik ga hem gebruiken voor een 100 gig muziek mpg,s .
gebruikte hem toch al weinig lol
(ps volgens mij doen we toch iets fout moet toch breedvullend kunnen via hdmi)?

Daimler Freak
20-08-2008, 13:07
Ik heb hierover contact gehad met Sony over dat HDMI gebeuren en er is niets aan te doen. Het is een bekend euvel en zou zelfs in de nieuwe generatie recorders zitten (dus ook in de opvolger: de 780) Via component kijken was voor mij de oplossing.

P@trick_DVD
25-08-2008, 12:18
Nu zit ik nog met 1 laatste vraag: hoe kan je aangeven dat het appraat bijvoorbeeld 1 minuut eerder moet beginnen met opnemen en 5 minuten later moet stoppen met opnemen als ik iets wil opnemen vanuit guide plus. Ik mis telkens ongeveer de laatste 5 a 7 minuten aan het eind en soms de eerste minuut aan het begin.
Direct na het indrukken van de rode knop (opname programmeren) kun je via de groene knop (schema) naar de geprogrammeerde opnames springen. Hier kun je twee dingen doen in jouw geval. De starttijd en eindtijd aanpassen of als je eerst naar rechts navigeert op de opname via de groene knop telkens 10 minuten toevoegen aan het einde van de opname.


ps volgens mij doen we toch iets fout moet toch breedvullend kunnen via hdmi

Ik heb dit toch echt gewoon werkend gezien bij iemand op de HX750. Wordt analoog opgenomen (die via de interne tuner van de recorder) dan heb je inderdaad dit probleem. Opname via EXT2/L1 van een digitale decoder (Samsung SD decoder op het Ziggo netwerk) levert gewoon een beeldvullend beeld op via HDMI.

johnsmeets
25-08-2008, 13:43
ik heb ook al eens beeldvullend opgenomen via L1 en dat lukte toen ook(nu niet meer)
maar via line 1 neem je op wat je ziet en kunt geen ander kanaal bekijken.

Daimler Freak
25-08-2008, 16:08
Zit je nog wel met de bijzonder slechte deinterlacing van het apparaat. Als ik via component kijk op 576i heb ik geen horizontale strepen in het beeld (bij bewegende beelden) en bij HDMI wel. Beetje merkwaardig want ook als ik hem op 1080i instel heeft het beeld die horizontale strepen. Vooral bij DVD en opgenomen programma's zie ik het heel duidelijk.

P@trick_DVD
25-08-2008, 17:50
ik heb ook al eens beeldvullend opgenomen via L1 en dat lukte toen ook(nu niet meer)
maar via line 1 neem je op wat je ziet en kunt geen ander kanaal bekijken.
Hoezo... kunt geen ander kanaal bekijken? Wat heeft dat te maken met het gebruik van AV2/L1? Als ik opneem via AV2/L1 kan ik gewoon op TV naar een ander kanaal kijken (wel analoog natuurlijk). Gebruik je misschien 'Pause Live TV'?

Als het beeldvullend opnemen ooit heeft gewerkt dan heb je of iets anders ingesteld op de recorder, of iets aan je aansluitingen/kabels verandertd Probeer anders eens je recorder terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Let op, je moet dan wel alles opnieuw instellen en Guide Plus+ opnieuw configureren?

Ik zelf heb sinds enkele weken een Pioneer DVR-LX60 recorder welke ik via HDMI heb aangesloten op een Sony HD Ready scherm (gebruik 720p upscaling). Ik neem op via AV2/L1 waarop een Samsung HD decoder is aangesloten via een scartkabel. Alle opnames zijn gewoon beeldvullend. Alleen 4:3 materiaal wordt weergegeven met links en rechts zwarte balken, maar hier heb ik bewust voor gekozen (valt niets weg van het beeld en er wordt niet gerommeld met de beeldverhoudingen).

P@trick_DVD
25-08-2008, 17:54
Zit je nog wel met de bijzonder slechte deinterlacing van het apparaat. Als ik via component kijk op 576i heb ik geen horizontale strepen in het beeld (bij bewegende beelden) en bij HDMI wel. Beetje merkwaardig want ook als ik hem op 1080i instel heeft het beeld die horizontale strepen. Vooral bij DVD en opgenomen programma's zie ik het heel duidelijk.
576i and 1080i is toch gewoon interlaced... dus strepen bij snel bewegende beelden? Waarom stel je HDMI niet in op 720p?

johnsmeets
25-08-2008, 20:35
patrickKomt waarschijnlijk omdat ik niet zoveel belang hen bij opnemen.
Ik heb hem via de hdmi kabel naar de versterker aangesloten, net zoals de blu ray speler.
Heb geen last van strepen alleen het beeldformaat klopt niet, zal morgen eens terugstellen naar fabrieksformaat.

Daimler Freak
26-08-2008, 08:15
Over dat interlacing was misschien een kromme uitleg maar ik zal het opnieuw proberen uit te leggen. Als ik via HDMI aansluit heb ik op welke resolutie dan ook horizontale strepen bij bewegende beelden. Dit breng ik in verband met de interlacing wat het apparaat doet. Sluit ik hem aan via component en dan 576i dan heb ik nergens last van, stel ik hem op 576p in dan weer wel. Vreemde is dus dat bij HDMI ook op de i beeldvarianten ik die strepen kan waarnemen.

P@trick_DVD
26-08-2008, 17:31
Over dat interlacing was misschien een kromme uitleg maar ik zal het opnieuw proberen uit te leggen. Als ik via HDMI aansluit heb ik op welke resolutie dan ook horizontale strepen bij bewegende beelden. Dit breng ik in verband met de interlacing wat het apparaat doet. Sluit ik hem aan via component en dan 576i dan heb ik nergens last van, stel ik hem op 576p in dan weer wel. Vreemde is dus dat bij HDMI ook op de i beeldvarianten ik die strepen kan waarnemen.
Vreemd... mijn broer heeft deze recorder welke is aangesloten op een Samsung HD Ready scherm. HDMI uitgang is ingesteld op 720p en ik heb nooit strepen kunnen waarnemen.Verder zouden strepen juist moeten optreden bij i (interlaced) beelden op een LCD scherm en jij zegt deze problemen te hebben bij p (progressive) beelden. Het lijkt bijna dat er een probleem is met de de-interlacer van je recorder.

johnsmeets
27-08-2008, 15:16
Ik heb hem gereset,vervolgens is het beeld goed t/m de taal instellen in easy set-up dan moet je op tv isntellingen klikken keuze 16-9 of 4x3
Kies 16-9 dan heb ik een balk onder en boven(ipv eerst een 4x3 beeld)
lol

liawi
03-10-2010, 16:32
Hallo forumgenoten,zou iemand mij kunnen vertellen of je met de Sony RDR HX750 ook dual layers(8,4 GB)af kan spelen?

DVDProfilersFilmgek
06-10-2010, 15:17
Hallo forumgenoten,zou iemand mij kunnen vertellen of je met de Sony RDR HX750 ook dual layers(8,4 GB)af kan spelen?

Mmm, nieuw hier;)

Zelfde vraag 2x stellen is niet nodig en wordt soms niet zo gewaardeerd op het forum......

Ook hier is het antwoord:

Ja, dat kan hij, zowel + als - schijfjes8-)