PDA

Bekijk de volledige versie : Heeft er al iemand ervaringen met de nieuwe REL B1?



LouisXIV
20-05-2007, 08:49
Ik zag van de week dat REL een nieuwe lijn heeft opgezet en dat de Strata, de Storm en Stadium niet langer gemaakt worden daarvoor in de plaat is er nu de B serie. Mij lijkt de B1 erg mooi. Is er al iemand hier die hem heeft beluisterd? Zijn er al prijzen bekend? Want HNNY heeft ze nog niet op zijn website staan. Het misschien wel een gunstig ;-) moment om een mooie REL uit de "oude serie" aan te schaffen want met de komst van de nieuwe serie moeten die eerst verkocht worden.
Link naar REL: http://www.rel.net/index2.htm
Link naar HNNY: http://www.hnny.nl/indexhnny.html

Alexander D
20-05-2007, 12:59
Volgens mij is de B1 in Nederland nog niet leverbaar....:grin:

Mijn Strata mag nog (effe) blijven.

Seth__Gekko
20-05-2007, 16:34
Moet bekennen dat ik ze er niet mooi vind uitzien.

Alexander D
20-05-2007, 18:51
Moet bekennen dat ik ze er niet mooi vind uitzien.

Ze zijn zelfs verschrikkelijk lelijk.

Ieder zijn ding natuurlijk maar ik zou zeker ook alternatieven bekijken. Het REL van nu is niet meer zoals vroeger.

Seth__Gekko
21-05-2007, 07:56
Ze zijn zelfs verschrikkelijk lelijk.

Ieder zijn ding natuurlijk maar ik zou zeker ook alternatieven bekijken. Het REL van nu is niet meer zoals vroeger.:-D Inderdaad, ik hou het maar bij een simpele vierkante doos, zonder poten.

Rob Eric Blank
21-05-2007, 12:23
Wat een draken deze REL-en.......ZO ZO ZO esthetisch onverantwoord!

LouisXIV
21-05-2007, 15:25
Wat een draken deze REL-en.......ZO ZO ZO esthetisch onverantwoord!
Ik ben het helemaal met jullie eens, qua uiterlijk. De oude modellen zagen er beter uit. Maar ja misschien klinken ze wel geweldig :???:. Ik weet het niet. Zodra ze in Nederland zijn ga ik ze wel luisteren. Mijn andere idee is een Velodyne SPL-1500R die zien er wat strakker uit, maar gaan qua specificaties niet zo laag als de REL die gaat namelijk tot 12 Hz :mrgreen: (6) !!

Alexander D
21-05-2007, 15:52
Ik ben het helemaal met jullie eens, qua uiterlijk. De oude modellen zagen er beter uit. Maar ja misschien klinken ze wel geweldig :???:. Ik weet het niet. Zodra ze in Nederland zijn ga ik ze wel luisteren. Mijn andere idee is een Velodyne SPL-1500R die zien er wat strakker uit, maar gaan qua specificaties niet zo laag als de REL die gaat namelijk tot 12 Hz :mrgreen: (6) !!

Specs zeggen niets over de daadwerkelijke prestaties in je set.

Als je laag wil: op htforum staat een Bagend sub die tot 8hz zou moeten gaan. Is niet eens duur.

LouisXIV
22-05-2007, 07:14
Specs zeggen niets over de daadwerkelijke prestaties in je set.

Als je laag wil: op htforum staat een Bagend sub die tot 8hz zou moeten gaan. Is niet eens duur.Wat voor sub heb je zelf eigenlijk? Weet je wat ik zo jammer vind is dat je nooit een keer meerdere subs kunt beluisteren bij een winkel icm je eigen speakers en dan tijdens het luisteren kunt schakelen van sub naar sub.

Alexander D
22-05-2007, 08:02
Wat voor sub heb je zelf eigenlijk? Weet je wat ik zo jammer vind is dat je nooit een keer meerdere subs kunt beluisteren bij een winkel icm je eigen speakers en dan tijdens het luisteren kunt schakelen van sub naar sub.

Ik heb zelf een Rel Strata 5 (die binnenkort te koop is :mrgreen: ivm upgrade)

Als je naar een speciaalzaak gaat heb je wel de kans dat je thuis mag luisteren, wellicht tegen betaling van borg. Lastige is vaak dat winkels niet veel goede submerken in het assortiment hebben en je dan misschien meerdere winkels af moet.

Thuis luisteren is wel belangrijk, net zo belangrijk als met je andere speakers.

LouisXIV
22-05-2007, 08:37
Ik heb zelf een Rel Strata 5 (die binnenkort te koop is :mrgreen: ivm upgrade)

Als je naar een speciaalzaak gaat heb je wel de kans dat je thuis mag luisteren, wellicht tegen betaling van borg. Lastige is vaak dat winkels niet veel goede submerken in het assortiment hebben en je dan misschien meerdere winkels af moet.

Thuis luisteren is wel belangrijk, net zo belangrijk als met je andere speakers.
Upgrade? Wat wordt het een REL of een ander merk? Ze hebben trouwens bij hobo altijd erg leuke REL aanbiedingen. De enige winkel die ik ken die je thuis laat luisteren zijn die jongens van beterbeeldengeluid.
Aanbieding Hobo:

http://www.hobo.nl/webwinkel/catalog/product_info.php?products_id=177&osCsid=56e787971f10316349fcd925f4f5c20f

Seth__Gekko
22-05-2007, 08:38
Is inderdaad een goede raad. Kijken en luisteren of je sub goed te plaatsen en te integreren is in je set-up.

**kuch** na een uurtje demo-en heb ik toch gelijk een SVS meegenomen, hoefde echt niets meer te testen **kuch**

Gelukkig intergreert de SB12-plus uitermate super, dat ik gelukkig geen spijt heb dat ik deze zonder thuis te testen heb gekocht. Al was dit initieel wel een voorstel van de dealer, kon de sub gewoon een weekje meenemen.

Alexander D
22-05-2007, 09:08
Upgrade? Wat wordt het een REL of een ander merk? Ze hebben trouwens bij hobo altijd erg leuke REL aanbiedingen. De enige winkel die ik ken die je thuis laat luisteren zijn die jongens van beterbeeldengeluid.
Aanbieding Hobo:

http://www.hobo.nl/webwinkel/catalog/product_info.php?products_id=177&osCsid=56e787971f10316349fcd925f4f5c20f

Dan praten we nog steeds over een sub die daar wellicht al jaren staat voor demo's en nog steeds € 2.000,- kost.

Alhoewel het een hele mooie sub is zijn er dan ook weer heel veel mooie alternatieven te vinden.

LouisXIV
22-05-2007, 09:25
Dan praten we nog steeds over een sub die daar wellicht al jaren staat voor demo's en nog steeds € 2.000,- kost.

Alhoewel het een hele mooie sub is zijn er dan ook weer heel veel mooie alternatieven te vinden.

Dat zou inderdaad kunnen maar wel erg flauw zijn. Maar welke nieuwe sub ga jij dan aanschaffen:?: .

LouisXIV
22-05-2007, 09:27
Is inderdaad een goede raad. Kijken en luisteren of je sub goed te plaatsen en te integreren is in je set-up.

**kuch** na een uurtje demo-en heb ik toch gelijk een SVS meegenomen, hoefde echt niets meer te testen **kuch**

Gelukkig intergreert de SB12-plus uitermate super, dat ik gelukkig geen spijt heb dat ik deze zonder thuis te testen heb gekocht. Al was dit initieel wel een voorstel van de dealer, kon de sub gewoon een weekje meenemen.Hoevel SVS dealers zijn er eigenlijk in Nederland? Ik heb ze in de regio Utrecht nog nooit bij een dealer zien staan.

Seth__Gekko
22-05-2007, 09:27
Dat proberen we al weken lang los te peuteren, maar tot nu toe alleen maar bot gevangen.

Komop laat ons niet langer in spanning.

Peter Porrio
22-05-2007, 09:36
Hoevel SVS dealers zijn er eigenlijk in Nederland? Ik heb ze in de regio Utrecht nog nooit bij een dealer zien staan.

In Amersfoort zit een SVS dealer:

Radio Roelandschap
Langestraat 58
3811 AJ Amersfoort
tel: 033 4612521

LouisXIV
22-05-2007, 09:37
Dat proberen we al weken lang los te peuteren, maar tot nu toe alleen maar bot gevangen.

Komop laat ons niet langer in spanning.
Wat:shock: wil hij dat niet zeggen? Zou hij dan misschien een monsterlijke REL Studio III willen om ons de oogjes mee uit te steken;) ?

Seth__Gekko
22-05-2007, 10:04
Ik ben bij Audiovision geweest, prima zaak in Dordtrecht ook een SVS dealer!

Alexander D
22-05-2007, 10:06
Hoevel SVS dealers zijn er eigenlijk in Nederland? Ik heb ze in de regio Utrecht nog nooit bij een dealer zien staan.

Hier staan alle dealers die er (tot nu toe) zijn:

http://www.svsound.be/where_to_buy.aspx

Alexander D
22-05-2007, 10:07
Dat zou inderdaad kunnen maar wel erg flauw zijn. Maar welke nieuwe sub ga jij dan aanschaffen:?: .

Wat zou flauw zijn?

Dat zo'n sub daar wellicht al lang staat en nu zo wordt verkocht? Dat is behoorlijk normaal, zeker voor dergelijke ketens.

Dat wil overigens niet zeggen dat er iets mis mee is of zo maar je moet het wel willen. De een is daar wat makkelijker in dan de ander. ;)

Seth__Gekko
22-05-2007, 10:09
Nee, het is flauw dat je ons zo lang in spanning houdt.

Edgar Smit
22-05-2007, 11:02
nou kan ik de spanning opvoeren door te zeggen dat ik het al weet, maar dat doe ik niet (want ik weet het ook niet):mrgreen:

Alexander D
22-05-2007, 12:17
Nee, het is flauw dat je ons zo lang in spanning houdt.

Als het doorgaat komt er een andere sub.

Met een grote woofer. :-P

LouisXIV
22-05-2007, 12:29
In Amersfoort zit een SVS dealer:

Radio Roelandschap
Langestraat 58
3811 AJ Amersfoort
tel: 033 4612521
Dank je wel. Ik ga er straks heen.

Edgar Smit
22-05-2007, 13:46
Dank je wel. Ik ga er straks heen.wel je aanhanger meenemen, die SVSén zijn best groot ;)

LouisXIV
22-05-2007, 16:55
wel je aanhanger meenemen, die SVSén zijn best groot ;)
Hoi Edgar,

Ik ben net terug uit Amersfoort Jezus wat zijn die dingen groot en lomp. Ik had nog nooit naar de afmetingen gekeken en dacht dat ze vergelijkbaar waren met een gemiddelde REL of Klipsch. Ik heb geluisterd naar de 1 na kleinste de "PB12-NSD" maar een koffietafel is er niets bij:o .Volgens de verkoper stond hij er net en moest hij nog indraaien. En ik vond ook wel dat je dat kon merken. De dieptebommen van U-571 waren wat mak. Bij de Gladiator 0:08:05 Kwam hij wat beter tot zijn recht. Ook bij Minority Report 0:50:29 doet hij lekker mee. Apocalypse Now daarintegen viel mij weer tegen en ook Das Boot was wat lafjes. Voor het geld €949,- niet verkeerd maar ik wil toch een kleiner model met wat meer slam. Misschien kwam het omdat hij nog zo nieuw uit de doos kwam. Maar los daarvan hoef ik thuis echt niet aan te komen met zo'n gevaarte en zelf wil ik hem ook kleiner. Dus de SVS kan ik schrappen van mijn lijstje in mijn zoektocht naar een fijne subwoofer. Ik vraag me werkelijk af waar mensen zo'n enorme sub plaatsen?:rolleyes:

Seth__Gekko
22-05-2007, 18:59
Sja je had ook echt de SB12-Plus moeten beluisteren, stukken kleiner en echt wel een flinke slam hoor, de "Depthcharged scenes" knallen hierop echt flink hoor.....

Edgar Smit
23-05-2007, 10:16
Elke sub, ook SVS, moet wel goed ingeregeld zijn wil hij goed kunnen functioneren. Daarnaast telt ook de ruimte ook zwaar mee, een sub in een ruimte die eigenlijk veel te groot is zal niet optimaal presteren. Als je bijv de SVS gehoord hebt in een open ruimte zal dat aanzienlijk anders klinken dan in een gesloten kamer.
Wat Seth al aangeeft, de SB12Plus is echt veel kleiner en heeft ook een enorme slam en is daarnaast ook ngo eens behoorlijk muzikaal volgens de reviews. Anders zou je toch eens contact op moeten nemen met BBG voor een Velodyne demonstratie ;) .

Alexander D
23-05-2007, 10:35
Als je iets goeds en kleins zoekt zou het inderdaad zonde zijn de SB12 niet te beluisteren. ;)

LouisXIV
23-05-2007, 12:32
Als je iets goeds en kleins zoekt zou het inderdaad zonde zijn de SB12 niet te beluisteren. ;)

Die hebben ze helaas niet in Amersfoort. Is er iemand op dit Forum die hem thuis heeft staan en een demo wil geven? Lijkt me leuk. Maar welke sub krijg jij nou eigenlijk Alexander?

Alexander D
23-05-2007, 12:37
Die hebben ze helaas niet in Amersfoort. Is er iemand op dit Forum die hem thuis heeft staan en een demo wil geven? Lijkt me leuk. Maar welke sub krijg jij nou eigenlijk Alexander?

Seth Gekko heeft er eentje. Ook kun je contact opnemen met svsound.be. Zeker weten dat die ook behulpzaam zijn. De heren zijn ook actief op het forum. Zie de diverse topics over de SVS subs.

Welke sub ik krijg is ook bij mij nog niet precies bekend. ;)

Edgar Smit
23-05-2007, 12:46
Seth Gekko heeft er eentje. Ook kun je contact opnemen met svsound.be. Zeker weten dat die ook behulpzaam zijn. De heren zijn ook actief op het forum. Zie de diverse topics over de SVS subs.

Welke sub ik krijg is ook bij mij nog niet precies bekend. ;)altijd afwachten wat je krijgt. Weet je wel wat je gaat kopen dan :razz: ?

Alexander D
23-05-2007, 12:48
altijd afwachten wat je krijgt. Weet je wel wat je gaat kopen dan :razz: ?

:-P Nee, daar begint de onduidelijkheid al.....

LouisXIV
23-05-2007, 13:58
Ook kun je contact opnemen met svsound.be. Zeker weten dat die ook behulpzaam zijn. De heren zijn ook actief op het forum. Zie de diverse topics over de SVS subs.
Weet je toevallig ook hoe zij heten? En kunnen zij ook net als beterbeeldengeluid een sub thuis plaatsen om thuis te kunnen luisteren want ze zitten helemaal in België?

P.S. Wanneer ga je het ons wel vertellen? Volgende week? Volgende maand........jaar:???: ?

LouisXIV
23-05-2007, 14:04
Elke sub, ook SVS, moet wel goed ingeregeld zijn wil hij goed kunnen functioneren. Daarnaast telt ook de ruimte ook zwaar mee, een sub in een ruimte die eigenlijk veel te groot is zal niet optimaal presteren. Als je bijv de SVS gehoord hebt in een open ruimte zal dat aanzienlijk anders klinken dan in een gesloten kamer.
Wat Seth al aangeeft, de SB12Plus is echt veel kleiner en heeft ook een enorme slam en is daarnaast ook ngo eens behoorlijk muzikaal volgens de reviews. Anders zou je toch eens contact op moeten nemen met BBG voor een Velodyne demonstratie ;) .

Is de SB12Plus te vergelijken met een Velodyne SPL-1500R óf is dat niet te vergelijken? Wat ik wel prettig vind aan de Velodyne is de calibratie, ik zie daar een beetje tegenop:oops: . Ik denk dat zo'n SVS lastiger is omdat ik niet precies weet hoe ik die zou moeten afstellen.

LouisXIV
23-05-2007, 14:05
Sja je had ook echt de SB12-Plus moeten beluisteren, stukken kleiner en echt wel een flinke slam hoor, de "Depthcharged scenes" knallen hierop echt flink hoor.....Zou ik eens bij jou mogen luisteren? Ik ben wel benieuwd.

Alexander D
23-05-2007, 14:16
Weet je toevallig ook hoe zij heten? En kunnen zij ook net als beterbeeldengeluid een sub thuis plaatsen om thuis te kunnen luisteren want ze zitten helemaal in België?

P.S. Wanneer ga je het ons wel vertellen? Volgende week? Volgende maand........jaar:???: ?


Deejay1970 en Darkraver. Je kunt ze natuurlijk ook gewoon mailen via svsound.be en verwijzen naar dit topic bijvoorbeeld.

Mijn sub is nog toekomstmuziek, kom tzt. ;)

Alexander D
23-05-2007, 14:19
Is de SB12Plus te vergelijken met een Velodyne SPL-1500R óf is dat niet te vergelijken? Wat ik wel prettig vind aan de Velodyne is de calibratie, ik zie daar een beetje tegenop:oops: . Ik denk dat zo'n SVS lastiger is omdat ik niet precies weet hoe ik die zou moeten afstellen.

De SB12plus moet je vergelijken met een SPL-1200R, dan heb je het ook over het zelfde wooferformaat.

De SB12 is nog een stuk goedkoper dan de 1200R en gaat je zeker verrassen als je die gaat luisteren. Uitgaande van een zwarte versie van de SVS is een 1500R bijna het dubbele in prijs.

Afstellen kun je leren en is juist leuk om me te spelen. Er zijn genoeg topics over het afregelen van een sub.

Seth__Gekko
23-05-2007, 16:37
Helaas zit er bij Seth geen demo in, Die heeft net een nieuw huis, dus alles met de verhuizing gaat voor. Ben al aan het inpakken, al staat de ht nog wel, ik heb er gewoon simpelweg geen tijd voor zeker niet de eerst komende maanden. Waarom benader je niet een (paar) dealers (AudioVision zou ik kunnen aanraden) voor een luistersessie voor de SB12-Plus?

Helaas, ik zal je niet kunnen helpen.

Seth__Gekko
23-05-2007, 16:38
...

Seth__Gekko
23-05-2007, 19:23
De plus drivers zijn natuurlijk wel wat beter qua performance natuurlijk.

Mooi bijzettafeltje.

El-Jorge
23-05-2007, 20:45
Very nice koffietafeltje. Ik ben ook al een tijdje met veranding/aanvulling van subs bezig. Ik heb een PB12isd. Die is net zo groot en zal in de toekomst denk ik ook als koffietafel gaan dienen. Zit er zelfs over na te denken om er een blad voor te laten maken voor als de set niet aanstaat (don't flame me). Ik zag dit bij een oom van mijn vriendin, vond het een super oplossing.

Maar de SB12 zal denk ik wel een mooie kleine sub zijn. Di is natuurlijk wel top of the bill qua laagweergave, ik denk niet dat veel andere kleine subs zo mooi laag komen. Kijk anders ook eens naar MJ acoustics (zowat zelfde als rel, alleen goedkoper, en sinds de nieuwe modellen van rel ook mooier) of BK, daar lees ik toch ook wel vaak goede dingen over.

darkraver
23-05-2007, 21:18
Samen,

Kan zo niet zeggen waarom de PB12nsd wat makjes was daar ik niet aanwezig was..
-opstelling...afregeling.....fase instelling ?
Normaal kan hij toch zeer wreed uit de hoek komen :mrgreen:

Normaal is de PB12NSD een sub die zeerzekers alles andere als makjes is......
Het is immer het grotere broertje van de PB10NSD.
Op hometheatershack kun je een indruk krijgen van wat de PB12NSD kan als je hem de sporen geeft.
99DB @ 16hz
102DB @ 20hz
106 DB @ 25 hz

Natuurlijk is een sub ook een kwestie van smaak wat betreft performance en qua weergavekarakter......ieder heeft andere wensen en eisen aan een sub.

Dat een PB12nsd behoorlijk groot is kan ik alleen maar bevestigen maar wil je het SVS geluid in een compacter formaat dan hebben we ook altijd nog de SB12plus.

Gr,

Marcel

Seth__Gekko
24-05-2007, 08:00
Inderdaad misschien gewoon niet erg goed ingeregeld, of afgesteld, lijkt me dat die PB12NSD echt wel je b@llen uit je broek kan blazen :grin:

Alexander D
24-05-2007, 08:49
Inderdaad misschien gewoon niet erg goed ingeregeld, of afgesteld, lijkt me dat die PB12NSD echt wel je b@llen uit je broek kan blazen :grin:

Dan wil ik geen PB12NSD.....:shock:

Seth__Gekko
24-05-2007, 10:35
Dan wil ik geen PB12NSD.....:shock:Dan zet je gewoon de gain op een kwart open...dan blijft alles waar het hoort te zitten(6) (6) (6)

Albert Kostwinder
24-05-2007, 11:08
Dan wil ik geen PB12NSD.....:shock:

Welk merk dan ook, als het fout afgeregeld staat kan het niet imponeren. Dan kan er mooi Rel, B&W, Velodyne, Svs of whatever op staan, dat geeft dan ook niet....
(Uit ervaring is het vaak een ramp in luisterruimtes.... je kunt beter zelf ff er mee rommelen.... ) ;)

Alexander D
24-05-2007, 11:23
Welk merk dan ook, als het fout afgeregeld staat kan het niet imponeren. Dan kan er mooi Rel, B&W, Velodyne, Svs of whatever op staan, dat geeft dan ook niet....
(Uit ervaring is het vaak een ramp in luisterruimtes.... je kunt beter zelf ff er mee rommelen.... ) ;)

Dat is natuurlijk zo voor alle speakers, niet alleen voor subs. ;)

Edgar Smit
24-05-2007, 11:52
Dat is natuurlijk zo voor alle speakers, niet alleen voor subs. ;)Dat is natuurlijk zo voor alle vertserkers en receivers, niet alleen voor speakers en subs ;)

Seth__Gekko
24-05-2007, 12:23
Sterker nog, als het af te stellen valt, dan kan er simpelweg een foute instelling van kracht zijn, denk maar aan LCD/Plasma/Receiver enz enz...

LouisXIV
24-05-2007, 14:55
Dan is ie of slecht ingeregeld, of er zit een werkelijk enorm verschil tussen de PB12-NSD en de PB12-Plus ;). Ik kan je verzekeren dat die namelijk absoluut niet teleur stelt als het gaat om impact :twisted:. Die laat met twee vingers in de neus een tripod uit de vloer van je woonkamer omhoog komen ;). (**)

Enne, hoe stel je zo'n ding op? Als bijzettafeltje natuurlijk:

Hij was helemaal niet ingeregeld dus ben ik zelf tijdens de luistersessie wat gaan prutsen met de crossover en gain. Ik heb niets gedaan met de phase omdat ik dacht dat dat niet hoefde in een 5.1 opstelling. Maar inderdaad Rob mooi bijzettafeltje dreunen die lampen en ab's er niet af?

LouisXIV
24-05-2007, 15:02
Dat is natuurlijk zo voor alle speakers, niet alleen voor subs. ;)
Ik denk dat dat ook het probleem was (hij was niet afgesteld) Toen ik zelf wat ging veranderen werd het al beter daarnaast was hij nog niet "ingedraaid". Ik vind het alleen wel prettig als iemand die daar veel verstand van heeft dat voor mij doet thuis als ik hem gekocht heb. (mijn nieuwe toekomstige sub) Ik ben nu nog subloos :cry: .

LouisXIV
24-05-2007, 15:06
Nee; de kast is behoorlijk rigide, en mede dankzij het gewicht (50 kg) is de sub uitermate stabiel.
Heb jij hem zelf ingesteld of het laten doen?

LouisXIV
24-05-2007, 15:11
Dan moet je de professionals van BB&G over de vloer halen 8).Ik denk ook dat ik dat ga doen tegen die tijd ik vind het wel prettig als het door een prof gedaan word. Heb ik destijds ook laten doen met mijn receiver en dat draait nog steeds super. Eerst met de meetmicrofoon en daarna nog een beetje finetunen. Ik vind ze ook erg vriendelijk en behulpzaam bij BB&G.(y)

Seth__Gekko
24-05-2007, 15:25
Dan zul je wel eerst een flinke Velodyne moeten laten aanrukken denk ik...

Alexander D
24-05-2007, 15:34
Ik denk dat dat ook het probleem was (hij was niet afgesteld) Toen ik zelf wat ging veranderen werd het al beter daarnaast was hij nog niet "ingedraaid". Ik vind het alleen wel prettig als iemand die daar veel verstand van heeft dat voor mij doet thuis als ik hem gekocht heb. (mijn nieuwe toekomstige sub) Ik ben nu nog subloos :cry: .

Persoonlijk vind ik dat een slecht argument om dan voor een bepaalde sub te kiezen. Er zijn genoeg opties voor hulp. ;)

Maar goed, succes met je keuze.

Seth__Gekko
24-05-2007, 15:36
Blijkt maar dat niet iedereen het leuk vind om te gaan testen met gain/fase/plaatsing van subs.

Als mijn SVS op zijn nieuwe plekkie staat (nieuwe huis) dan ga ik met de PEQ spelen.

Alexander D
24-05-2007, 15:57
Blijkt maar dat niet iedereen het leuk vind om te gaan testen met gain/fase/plaatsing van subs.

Als mijn SVS op zijn nieuwe plekkie staat (nieuwe huis) dan ga ik met de PEQ spelen.

Dat snap ik maar dat bedoelde ik niet. Er zijn vast wel vrijwilligers te vinden die willen helpen met het inregelen als je het zelf niet wilt of kunt. ;)

LouisXIV
24-05-2007, 16:26
Persoonlijk vind ik dat een slecht argument om dan voor een bepaalde sub te kiezen. Er zijn genoeg opties voor hulp. ;)

Maar goed, succes met je keuze.
De goede hulp van een bedrijf vind jij een slechte keus om voor een sub te kiezen bedoel je?
Ik heb nog geen definitieve keus gemaakt maar het is voor mij wel een factor die meespeelt. Ik ken genoeg bedrijven waarvan ik nu de namen niet zal noemen waar een hoop prutsers werken. En aagezien ikzelf een prutser op het gebied van afstellen van subs ben zou ik dat graag willen laten doen. Maar er zullen vast meer bedrijven zijn met andere subs die deze goed kunnen afstellen. Ik merk alleen tot op heden dat je in winkels nooit goed naar ee sub kunt luisteren en meerder subs in één keer kunt beluisteren. Ik bedoel schakelen zoals dat met speakers vaak wel kan. En daar baal ik behoorlijk van. Want een goede sub is toch een flinke investering. In mijn geval zo'n 1/5 van mijn totale set. Dus als jij nog een goed bedrijf weet waar ik tijdens het luisteren kan schakelen tussen verschillende subs en niet eerst moet wachten totdat de volgende sub is aangesloten zodat ik al vergeten was hoe de ander klonk. Dan houd ik mij van harte aanbevolen.

Edgar Smit
24-05-2007, 16:27
Dat snap ik maar dat bedoelde ik niet. Er zijn vast wel vrijwilligers te vinden die willen helpen met het inregelen als je het zelf niet wilt of kunt. ;)
alleen al hier op het forum zijn er genoeg mensen die vast wel een handje willen helpen daarmee denk ik zo.

LouisXIV
24-05-2007, 16:28
Dat snap ik maar dat bedoelde ik niet. Er zijn vast wel vrijwilligers te vinden die willen helpen met het inregelen als je het zelf niet wilt of kunt. ;)
Bij deze ben je van harte uigenodigd. En dan mag je nog mee eten ook:bier: .

Seth__Gekko
24-05-2007, 16:42
@ Rob, dat klinkt weinig hoopvol, nu zonder de PEQ klinkt mijn SB12-plus al heerlijk, de nieuwe huiskamer gaat van 35 naar 25 vierkante meter, en de keuken is niet niet meer helemaal open, dat gaat helemaal meer SPL geven denk ik.
We zullen het horen.

Alexander D
24-05-2007, 19:04
De goede hulp van een bedrijf vind jij een slechte keus om voor een sub te kiezen bedoel je?
Ik heb nog geen definitieve keus gemaakt maar het is voor mij wel een factor die meespeelt. Ik ken genoeg bedrijven waarvan ik nu de namen niet zal noemen waar een hoop prutsers werken. En aagezien ikzelf een prutser op het gebied van afstellen van subs ben zou ik dat graag willen laten doen. Maar er zullen vast meer bedrijven zijn met andere subs die deze goed kunnen afstellen. Ik merk alleen tot op heden dat je in winkels nooit goed naar ee sub kunt luisteren en meerder subs in één keer kunt beluisteren. Ik bedoel schakelen zoals dat met speakers vaak wel kan. En daar baal ik behoorlijk van. Want een goede sub is toch een flinke investering. In mijn geval zo'n 1/5 van mijn totale set. Dus als jij nog een goed bedrijf weet waar ik tijdens het luisteren kan schakelen tussen verschillende subs en niet eerst moet wachten totdat de volgende sub is aangesloten zodat ik al vergeten was hoe de ander klonk. Dan houd ik mij van harte aanbevolen.

Eigenlijk vind ik dat wel ja. Ik kies zelf ook behalve voor het product voor een stuk service maar ik gaan niet voor een merk omdat ik weet dat bedrijf x me daar een stuk service bij kan verlenen als ik eigenlijk liever een ander product zou willen. Maw, als jij een SVS of een REL (of wat dan ook) het mooiste zou vinden zou ik het raar vinden als je voor Velodyne zou kiezen omdat BBG thuis komt afstellen en de dealer van een van die eerder genoemde merken niet. Dan zijn er echt wel forumleden of anderszins mensen te vinden die je kunnen helpen en vind ik dat je gewoon voor dat merk moet gaan.

Ik ken geen dealers die subs hebben staan waar je op dezelfde manier mee kunt schakelen als met speakers. Persoonlijk zou ik dat ook niet willen, zo'n schakelkastje heeft invloed op het geluid. Daarbij wil ik je toch echt adviseren om ook je sub thuis te beluisteren.

Heb je SVS al gecontacteerd wat zij voor je kunnen betekenen? Wellicht kunnen zij een SB12plus bij die dealer bij je in de buurt krijgen en kun je hem dan thuis testen. (het lijkt haast wel dat ik hier de zaken van SVS Benelux aan het regelen) :mrgreen:

Alexander D
24-05-2007, 19:06
Bij deze ben je van harte uigenodigd. En dan mag je nog mee eten ook:bier: .

Als jij mijn Strata koopt kom ik hem brengen....:mrgreen:

darkraver
24-05-2007, 20:13
Beste Louis,

Wat betreft SVS vragen enz kun je je altijd tot mij direct wenden of via dit forum.
Testen thuis is geen probleem, we werken met dealers die normaal gesproken naar mijn mening kennis van zaken hebben.
Kan ik je ergens mee helpen dan mail me direct marcel@svsound.be of stuur een PM.

Wil je graag helpen natuurlijk. no worries

Marcel

LouisXIV
25-05-2007, 06:17
Heb je SVS al gecontacteerd wat zij voor je kunnen betekenen? Wellicht kunnen zij een SB12plus bij die dealer bij je in de buurt krijgen en kun je hem dan thuis testen. (het lijkt haast wel dat ik hier de zaken van SVS Benelux aan het regelen) :mrgreen:
Welk courtage krijg jij eigenlijk(6) ?;)

LouisXIV
25-05-2007, 06:33
Als jij mijn Strata koopt kom ik hem brengen....:mrgreen:
Wat is de kleur? Leeftijd? Is het de Strata 5 of III ? Doet alles het nog? Neutrik kabel en boekje aanwezig? En wat kost ie?

Edgar Smit
25-05-2007, 08:20
Het is gewoon een feit dat er helaas veel levenranciers zijn waarbij de service ver te zoeken is of waar mensen wel komen instellen maar eignelijk niet echt weten hoe of wat. Maar net als Alexander vind ik dat geen reden om daar niet te kopen als ik toch dat ene model wil. Dan ga ik liever zelf aan de slag en daar leer je ook nog eens een hoop van.

Alexander D
25-05-2007, 09:50
Welk courtage krijg jij eigenlijk(6) ?;)

Dat is een verrassing tot na de 1e deal....:D

Seth__Gekko
25-05-2007, 10:11
Hmm, klinkt erg leuk .hmm.

Edgar Smit
25-05-2007, 12:12
Dat is een verrassing tot na de 1e deal....:DJouw inkomen schattend verklaart dat wel de prijsstijgingen van SVS laatst (6) (6) (6)

Alexander D
25-05-2007, 12:43
Jouw inkomen schattend verklaart dat wel de prijsstijgingen van SVS laatst (6) (6) (6)

Dat is dan echt een foutieve inschatting. (helaas :? )

Peter Porrio
25-05-2007, 12:43
Jouw inkomen schattend verklaart dat wel de prijsstijgingen van SVS laatst (6) (6) (6)

Waar denk je dat Alexander die verbouwing van betaalt? (6)

Seth__Gekko
26-05-2007, 16:59
Van de geldboom in de tuin, effe schudden en hup verbouwen.

Alexander D
26-05-2007, 19:28
Van de geldboom in de tuin, effe schudden en hup verbouwen.


Een stekje is geen probleem: voorlopig € 1.000.000,- per stekje. Tis investeren maar het zijn ook vruchtbare bomen....

Alexander D
29-05-2007, 13:21
Overigens denk ik niet dat die B1 in je budget gaat passen. Misschien wel de B3. Ik kom prijzen voor de B3 tegen van $ 1.995,-.....:shock:

Prijzen voor de B2: $ 2.495 in het zwart en $ 2.695 voor hout....

Seth__Gekko
29-05-2007, 14:29
Aardig aan de prijs :shock:

Alexander D
29-05-2007, 14:32
Aardig aan de prijs :shock:

Het zegt natuurlijk niets over de euro prijzen maar ik denk toch dat de B1 iets boven zijn budget zal zitten, ik schat op zo'n € 2.500,-

LouisXIV
30-05-2007, 15:47
Het zegt natuurlijk niets over de euro prijzen maar ik denk toch dat de B1 iets boven zijn budget zal zitten, ik schat op zo'n € 2.500,-Ik vrees van wel ja mijn budget is €1900,-. Maar goed misschien zakken ze nog in prijs:-? ?

Alexander D
30-05-2007, 16:06
Ik vrees van wel ja mijn budget is €1900,-. Maar goed misschien zakken ze nog in prijs:-? ?

Ze zijn in het buitenland nog maar net verkrijgbaar en hier nog niet dus dat hoef je op korte termijn niet te verwachten.

El-Jorge
30-05-2007, 20:10
Ik vrees van wel ja mijn budget is €1900,-. Maar goed misschien zakken ze nog in prijs:-? ?

psssssst......... SVS PB12Plus, SVS PB12Plus, SVS PB12Plus .........................:wink:

Albert Kostwinder
31-05-2007, 18:48
psssssst......... SVS PB12Plus, SVS PB12Plus, SVS PB12Plus .........................:wink:

Ik zou zeker eerst de Rel b serie gaan beluisteren en er niet zondermeer vanuit gaan dat Svs de beste voor jou is...;)

Alexander D
31-05-2007, 19:17
Ik heb wat reviews gelezen van de B2 en B3 en die waren echt heel positief. Vooral een van de B2. Die sub past ook in je budget.

En de wereld is inderdaad groter dan SVS (en Velodyne). ;)

El-Jorge
01-06-2007, 08:05
Ik zou zeker eerst de Rel b serie gaan beluisteren en er niet zondermeer vanuit gaan dat Svs de beste voor jou is...;)

Dat zei ik ook niet, ik gaf even input wat binnen het budget uitstekend past :mrgreen:

LouisXIV
02-06-2007, 16:19
Dat zei ik ook niet, ik gaf even input wat binnen het budget uitstekend past :mrgreen:

SVS gaat het niet worden jongens. Ik vind het prijsverschil met de usa met de huidige dollarkoers (1,35) veel te groot. Ik ken geen één bedrijf wat subwoofers verkoopt (kijk naar B&W, REL, Velodyne) dat zoveel prijsverschil heeft met Nederland als dit merk. En dat vind ik gewoon te veel.

darkraver
02-06-2007, 18:06
Beste Louis,

jammer om te horen van je beslissing.
Dat SVS duurder is in Europa dan in Amerika klopt als een bus en kan ik weinig aan veranderen, helaas.

De andere merken die je opnoemt hebben misschien een nettere verpakking als het gaat om verkoopsprijzen internationaal gezien dat kan kloppen.

Echter durf ik te wedden dat je enkele van de merken die je opnoemt in de VS ook goedkoper zult kunnen bemachtigen als hier in Europa maar dat is een ander verhaal.

Succes met de zoektocht !

Gr

Marcel

Alexander D
02-06-2007, 19:43
SVS gaat het niet worden jongens. Ik vind het prijsverschil met de usa met de huidige dollarkoers (1,35) veel te groot. Ik ken geen één bedrijf wat subwoofers verkoopt (kijk naar B&W, REL, Velodyne) dat zoveel prijsverschil heeft met Nederland als dit merk. En dat vind ik gewoon te veel.

Heb je toevallig al contact gehad met HNNY (importeur) wanneer de B-serie in NL verkrijgbaar is?

LouisXIV
02-06-2007, 23:19
Heb je toevallig al contact gehad met HNNY (importeur) wanneer de B-serie in NL verkrijgbaar is?
Nee, die ga ik nog bellen zodra ik meer weet post ik dat hier.

Alexander D
03-06-2007, 09:32
Nee, die ga ik nog bellen zodra ik meer weet post ik dat hier.

Als je zelf wil importeren is dit misschien ook nog een optie:

http://www.definitivetech.com/loudspeakers/subwoofers/subwoofers.html

darkraver
03-06-2007, 11:06
Def Tech,

Merk dat in de VS omschreven wordt als "een merk met zwaar overdreven specificaties in negatieve zin"
bijvoorbeeld 14HZ opgeven terwijl hij niet lager gaat dan 25HZ en dan al -6DB doet.......