PDA

Bekijk de volledige versie : Thuiscopieëren alla, maar een bedrijfje er op na houden....foeiiii



Roberto van Rooijen
22-05-2007, 16:25
http://www.nu.nl/news/1085915/54/Tilburger_gepakt_met_2500_dvd-kopie%EBn.html

Tim Wiselaar
22-05-2007, 16:29
goh, hij zal lang niet de enigste zijn. Makkelijk handeltje om op te starten (als je weet hoe je films moet downloaden en converteren etc.) en die Spiderman 3 zal echt ruk kwaliteit zijn trouwens, hoogstens een TS versie

Bas Reuver
22-05-2007, 18:04
Tja niks nieuws inderdaad. Ik ken alleen al in mijn directe omgeving tientallen mensen die zoiets doen. En daarnaast nog heel veel mensen met een karrevracht aan gekopieerde dvd´s voor eigen gebruik.

misterfun
22-05-2007, 20:11
goh, hij zal lang niet de enigste zijn. Makkelijk handeltje om op te starten (als je weet hoe je films moet downloaden en converteren etc.) en die Spiderman 3 zal echt ruk kwaliteit zijn trouwens, hoogstens een TS versie

Ik download zelf films, maar ik brand niets. ik koop alles orgineel. En spiderman 3 is in prima kwaliteit te downen in de nieuwsgroepen. zo goed als dvd kwaliteit, maar geen retail uiteraard.

Patrick van den Hul
22-05-2007, 20:18
Ik download zelf films, maar ik brand niets. ik koop alles orgineel. En spiderman 3 is in prima kwaliteit te downen in de nieuwsgroepen. zo goed als dvd kwaliteit, maar geen retail uiteraard.

Zelfde hier, ik heb alleen maar originele DVD's. Ik kom er gewoon niet aan toe om alles in de bios te zien en soms wordt dat ons nogal moeilijk gemaakt (lees: vrijwel onmogelijk), zoals recentelijk o.a. met The Fountain. Het is echter één keer kijken voor eigen gebruik en weg met die zooi, als het goed genoeg is koop ik het ter zijner tijd.

Op deze manier worden de maatschappijen nog een beetje onder druk gezet om goede producten af te leveren, aangezien je eerst gratis kunt 'testen' :mrgreen:

Fontane
22-05-2007, 20:31
Ik download zelf films, maar ik brand niets. ik koop alles orgineel. En spiderman 3 is in prima kwaliteit te downen in de nieuwsgroepen. zo goed als dvd kwaliteit, maar geen retail uiteraard.

Dit gaat voor mij ook op! De reden waarom ik ze download is overigens puur dat ik een hekel heb aan de bioscoop. Ik vind het daar altijd veelste onrustig, dus of ik wacht vaak tot de film bijna weer uit de bioscopen gaat verdwijnen, of ik download af en toe eens wat... maar zodra de dvd beschikbaar is! Lekker op de Home Cinema! (Moet snel een Blu-ray hebben, al veel mensen hier met ervaringen?)

martinvanlochem
22-05-2007, 22:23
Ik download, ik brand, ik ga naar de bioscoop en ik koop dvd's. Inmiddels heb ik zeker een vol jaar nodig om alles te zien wat ik heb, wat ik tot nu toe nog niet heb gezien mits ik een tempo aanhoud van 2 films per dag. Is dat ziek? Ja. Loopt de filmindustrie nu geld mis aan mij? Ik denk het niet. Veel films/regisseurs zou ik gemist hebben als ik ze niet eerst had 'getest', het downloaden heeft mijn liefde voor film versterkt en mijn smaak verbreed. Hierdoor koop ik nu meer films dan voordat ik begon met downloaden. En de gouden regel blijft wel: ik verkoop niets.

Tim Wiselaar
23-05-2007, 16:10
Ik download zelf films, maar ik brand niets. ik koop alles orgineel. En spiderman 3 is in prima kwaliteit te downen in de nieuwsgroepen. zo goed als dvd kwaliteit, maar geen retail uiteraard.

Ik download ook de nieuwste films, en brand ze (voor mezelf)

Hugo R
23-05-2007, 17:05
Vroeger downloade ik me echt helemaal gek, maar nu ga ik alleen nog naar de bios en koop een hoop dvd's.

Joris Springer
26-05-2007, 01:16
Op mijn werk draaien wij bijna alle films dus om die films te zien hoef ik ze niet te downloaden, geef mij maar een mooi hoesje en een glimmend schijfje en ik ben al tevreden.
Al download ik heel soms wel een film omdat ik voor mijn werk elke donderdag een recensie moet geven op de radio van de nieuwste films zonder dat ik ze soms heb gezien dus dan download ik wel eens om ze even later weer te verwijderen want niets gaat boven de bioscoop om een goede film te zien.