PDA

Bekijk de volledige versie : Panasonic SA-XR700 receiver



Kelvin
22-05-2007, 17:02
Beste forumleden,

ik probeer thuis een home cinema samen te stellen, hiervoor heb ik reeds een
Samsung 40" LCD TV, een Panasonic DMR-EH57 DVD recorder en een Panasonic SA-XR700 receiver. Ook beschik ik over een Playstation 2 ( slimline silver ) en een ACL mini DVD speler.

Het laatste wat ik nu mis is eigenlijk de speakers/luidsprekers die ik wil aansluiten op mijn Panasonic receiver.

Ik zou eigenlijk de luidsprekers van Panasonic Home Cinema System SC-PT850 willen aansluiten op mijn receiver, weet iemand of dit mogelijk is?
Vaak kunnen luidsprekers die bij een set horen niet aansloten worden op een receiver omdat die luidsprekers met systeem stekkers werken, maar ik weet niet voldoende om zelf een besluit te kunnen maken.

Heeft iemand ook suggesties qua luidsprekers die ik aan mijn receiver kan aansluiten?

Kelvin
22-05-2007, 17:28
Klopt, ik heb dezelfde bericht 2x gepost 8)

aldus JUNIOR member :bier:

Rob G.
23-05-2007, 09:43
Vaak kunnen luidsprekers die bij een set horen niet aansloten worden op een receiver omdat die luidsprekers met systeem stekkers werken
De speakers die bij een speciale set horen zijn vaak juist daarvoor ontworpen, en je kunt verwachten dat het geluid uit de speakers bij aansluiting op een andere receiver minder kunnen klinken. Ik denk dat je beter af bent met een losse 5.1 speakerset.

Waarom heb je deze receiver eigenlijk gekocht? Het lijkt geen goedkoop ding nl. zeker niet i.v.m. de sc-pt850.

Edgar Smit
23-05-2007, 10:24
Je geeft zelf al het antwoord vwb het gebruiken van een bestaande speakerset. Niet doen, zonde van je moeite. stappenplan:
1) bepaal je budget voor speakers, sub en kabels
2) ga naar diverse audiozaken en beluister naast speakers binnen je budget ook speakers ruim boven je budget zodat je een goed referentiekader hebt
3) (optioneel) stel je budget omhoog bij omdat je zoveel moois hebt gehoord
4) neem er de tijd voor, goede speakers gaan jaren mee en kun je ook jaren van genieten.
5) de aanschaf.

Kelvin
23-05-2007, 21:58
Dank je voor jouw mening Useful Idiot. Ik vreesde inderdaad al voor dat de luidsprekers van een home cinema set niet aan te sluiten zijn op de receiver.
Om je vraag je beantwoorden, heb ik voor de panasonic receiver gekozen om een aantal reden :
* mogelijkheid 7.1 configuratie ( niet dat ik het gelijk gaat gebruiken, maar kan later wel van pas komen )
* HDMI in en out
* tevens ook Blue-ray receiver

Belangrijkste van al is voornamelijk het formaat. Ik hou van een rustige stijlvolle opstelling, maar meeste receivers zijn echt wel groot. Ik probeer alles netjes samen op de tv meubel te plaatsen zonder dat het te druk wordt, daarom heb ik uiteindelijk gekozen voor de panasonic receiver...

Ik ken er niet zoveel van, maar lijkt mij dat het voldoende uitbreidingsmogelijkheden biedt met een strak design en aanvaardbare formaat.

Kelvin
23-05-2007, 22:07
Dank je ook Edgar Smit voor jouw mening.
Kan je mij eventueel een suggestie geven?
Ik wil graag om te beginnen 4 satellite luidsprekers met 1 center en 1 subwoofer ( 5.1 ).
Daarnaast wil ik niet dat de luidsprekers te groot zijn, eigenlijk zijn de speakers van Panasonic SC-PT850 precies wat ik wil....

Heeft iemand een suggestie?

Rob G.
24-05-2007, 06:49
Je wilt hem dus ook als HDMI-switchbox gebruiken? Uiterlijk kan natuurlijk ook een belangrijk punt zijn.

5.1-systemen met dergelijke slanke speakers zijn best wel te vinden. Ik weet dat Magnat het een en ander heeft. In ken de Panasonic verder niet en kan je geen advies geven over welke speakers goed met matchen.
Maar volg vooral het stappenplan van Edgar.

Kelvin
24-05-2007, 11:30
Rob, dit zijn inderdaad luidsprekers die perfect in mijn woonkamer kan passen, echter heb ik nog nooit gehoord van deze merk ( Teufel ).
Hebben meer mensen hier ervaring mee?

Verder zie ik het de website ook THX systemen , wat is het verschil tussen THX systemen en gewone systemen?

Kelvin
24-05-2007, 11:33
Useful idiot, dank je nogmaals...
Ik heb nu maar 1 HDMI toestel en dat is een DVD harddisk recorder van Panasonic, maar denk dat mijn volgende stap ( later ) een Blue-Ray speler wordt... dan is het wel gemakkelijk dat ik nog een HDMI poortje heb.

Kelvin
24-05-2007, 15:50
Ik heb zelf geen ervaring met Teufel, maar het merk heeft een goede naam. Je kunt in ieder geval een set 8 weken op proef nemen.

Wat betreft THX: THX is een soort van 'kwaliteitsnorm' van LucasFilm. Het idee is dat bij THX hardware alles aan stringente eisen moet voldoen om de HT experience zo natuurgetrouw mogelijk te maken. Dat betekent echter niet dat THX producten per definitie beter zijn. George Lucas blijft G€org€ £u¢a$, en het lijkt soms vooral een kwestie van het ophoesten van de benodigde licentierechten. (denk aan 'THX gecertificeerde' PC-luidsprekersetjes ;) ;)).

Het goed matchen en goed afstellen van je componenten is uiteindelijk veruit het belangrijkst. Een slechte match, opstelling of afregeling kan zelfs de duurste set onderuit halen.
Rob,dank je nogmaals voor jouw waardevolle mening.
Je zei dat het matchen en afstellen het belangrijkste is... nou heb ik er niet zoveel kennis van.
Met "matchen" begrijp ik dan dat het vermogen ( uitgedrukt in W ) van de luidsprekers niet kleiner mogen zijn dan de output van de receiver.
Met "afstellen" hoop ik dat de microfoon dat meegeleverd is met mijn receiver de oplossing zou bieden...

Dit is al wat ik begrijp... eigenlijk slecht bezig... met geld aan het gooien zonder voldoende kennis te hebben.

:p

Kelvin
24-05-2007, 19:52
Het onderlinge wattage is niet zo heel belangrijk (tenzij je de verschillen heel bont maakt natuurlijk ;)), maar zowel speakers als versterkers hebben vaak een bepaalde klank; warm, koud, neutraal, etc. Daarnaast kan de gevoeligheid van luidsprekers flink verschillen. Sommige speakers stellen flinke eisen aan de versterker, anderen kunnen juist weer heel makkelijk aangestuurd worden. Het is dus zaak dat de speakers die je kiest goed aansluiten bij je versterker. Dat is ook weer geen rocket science hoor; in principe hoor je dat het best door ze op je eigen set te beluisteren...

Echte waardevolle informatie is dit. Ik heb zelf geprobeerd via google informatie op te zoeken ivm Teufel, hier heb ik bijna enkel informatie teruggevonden op Duitse sites, maar aangezien Duits een onbekend terrein voor mij is, heb ik er eerlijk gezegd niet veel aan.

Wel heb ik Teufel opgezocht in de forum en hier heb ik wel veel discussie gezien en gelezen.
Meeste discussies dat ik gelezen heb, hebben te maken met Teufel speakers voor PC, terwijl ik meer geinteresseerd ben in Teufel speakers voor HT.

Het design spreekt mij wel aan en volgens mij kan je speakers ofwel aan de subwoofer aansluiten ofwel rechtstreeks op een eigen receiver ( ofwel aansluiten op subwoofer met ingebouwde receiver/decoder ).

Ik verschiet wel van de prijs, het is laag voor de aangeboden design en daarom twijfel ik toch wel een beetje.
Het geeft mij een gevoel dat het een perfecte luidsprekerset moet zijn voor mensen met een beperkte budget. Ik bedoel niet dat ik veel geld wil uitgeven, maar het moet wel kwalitatief goed zijn.

Om jullie een indicatie te geven, vind ik het volgende set ook leuk :
4 x JBL CST55, 1 x CSC55 en 1 x CSS10

Wat is naast het verschil in prijs nog anders tov Teufel concept S.

Sorry, ik weet echt niet waar ik moet op letten bij het vergelijken van speakersets, meestal kijk ik naar het design, vervolgens aantal W per speaker en daarna tweeter of niet ( hoewel ik niet weet waarvoor tweeters nodig zijn, ik geloof voor hoge geluidfrequenties ?? ).

Hopelijk kunnen jullie mij nog eens helpen. Mijn budget kan gaan van 400 tot ongeveer 800 euro. Extra design ( bijv. JBL CS of Teufel Concept S ) kan me dan weer laten sparen voor iets meer uit te geven voor het speaker set.

Design van Teufel mag ik, de vraag is of Teufel wel te vergelijken is met bijvoorbeeld JBL, KEF of B&W speakers?

Alexander D
25-05-2007, 08:39
De reviews op areadvd zijn voor Teufel inderdaad altijd erg positief. Gelukkig lees je links en rechts ook behoorlijk wat positieve gebruikerservaringen en volgens de Teufel site worden de producten ook door andere sites goed getest.

Kelvin
25-05-2007, 17:13
De reviews op areadvd zijn voor Teufel inderdaad altijd erg positief. Gelukkig lees je links en rechts ook behoorlijk wat positieve gebruikerservaringen en volgens de Teufel site worden de producten ook door andere sites goed getest.

Dank je allebei, ik denk dat ik eruit ben...

spliney
26-08-2008, 20:44
Dank je allebei, ik denk dat ik eruit ben...

ikzelf heb de KHT 2005.2 speakerset van KEF aangesloten op mn panasonic versterker.
Geen spijt van :)