PDA

Bekijk de volledige versie : Copying HD DVD and Blu-ray discs may become legal.



The Gr8oNe
25-05-2007, 12:28
Kwam onderstaande artikel net ergens tegen.



Under a licensing agreement in its final stages, consumers may get the right to make several legal copies of HD DVD and Blu-ray Disc movies they’ve purchased, a concession by the movie industry that may quell criticism that DRM (digital rights management) technologies are too restrictive.

The agreement, if supported by movie studios and film companies, could allow a consumer to make a backup copy in case their original disc is damaged and another copy for their home media server, said Michael Ayers, a representative of an industry group that licenses the AACS (Advanced Access Content System) copy-prevention system.

AACS is used on HD DVD and Blu-ray discs, the new high-definition DVD formats, to prevent unauthorized copying of the discs.

The concept, called “managed copy,” would undercut one the strongest arguments against DRM technology, which critics say deprives buyers of their legal right to fair uses such as moving their content to other digital systems and devices.

The licensing agreement is under negotiation between the AACS Licensing Adminstrator, which Ayers represents, and companies using AACS technology, including film makers. AACS LA members include Sony, IBM, The Walt Disney Co., Warner Bros. and Microsoft.

AACS LA is pushing the studios to support managed copy and offer consumers the option of making at least one copy, Ayers said.

“We want to be able to maximize the number of movies that are able to be offered,” he said.

The idea is that the content companies could charge a premium according to how many copies are allowed, Ayers said. It remains a possibility that consumers, if given the chance to make three copies of “Spider-man 2” could give those copies to their neighbors, which technically would qualify as low-volume piracy.

But AACS LA believes that movie studios will see higher sales with the managed copy option, even with the chance it could be abused, Ayers said. “Studios will have to take that into account when they select pricing,” Ayers said.

On the technology side, a system of servers, run by the studios or third parties, could enable the authorization of copies. Newly-minted discs could be prevented from further copying by employing DRM technology from companies such as Microsoft, Ayers said.

AACS LA is now working out what rights studios and film companies would have under the complex licensing agreement. “We are optimistic that the studios will see this as a benefit that will drive sales,” Ayers said.


Bron:Macworld (http://www.macworld.com/news/2007/05/24/copying/index.php?lsrc=mwrss)

Edgar Smit
25-05-2007, 13:20
Zo blijkt maar weer dat de filmindustrie nog steeds achter de feiten aanloopt en nog steeds denkt dat elke consument blijkbaar een potentiele piraat is. De grap is echter dat zij zichzelf zo vastklemmen aan de copyrights dat ze uit het oog verliezen dat de initiele fout al in het begin van elk filmtraject zit, namelijk bij de distributeur ervan. Zolang men film eerst in de USA uit laat komen en vervolgens maanden later elders en hetzelfde schema met de uitgave van DVD's hanteerd, is het niet zo verwonderlijk dat er piraterij ontstaat.Maar goed, dat is een ander verhaal.

baltar
08-06-2007, 00:00
Zo blijkt maar weer dat de filmindustrie nog steeds achter de feiten aanloopt en nog steeds denkt dat elke consument blijkbaar een potentiele piraat is. De grap is echter dat zij zichzelf zo vastklemmen aan de copyrights dat ze uit het oog verliezen dat de initiele fout al in het begin van elk filmtraject zit, namelijk bij de distributeur ervan. Zolang men film eerst in de USA uit laat komen en vervolgens maanden later elders en hetzelfde schema met de uitgave van DVD's hanteerd, is het niet zo verwonderlijk dat er piraterij ontstaat.Maar goed, dat is een ander verhaal.

Piraterij onstaat niet omdat een film hier later uitkomt. Bewijs zijn de wereldwijde releases die ook grif gecopieerd en illegaal verkocht worden. Mensen die illegale copiën kopen moet eerlijk naar zichzelf kijken en toegeven dat ze voor weinig geld een film willen kopen want dat is de reden waarom er piraterij blijft.

Bas Hokke
08-06-2007, 00:37
Ik werk in een videotheek in belgie las toevallig in een vakblad dat als een film in de bioscoop draait en vanaf de laatste dag dat tie gedraaid wordt, dan pas na 3 maanden in de verhuur komt. In de verhuurbranch komen dus als meer stemmen op om duie window te verkorten, want 'zeggen ze' je maakt de consument lekker als de film in de bioscoopzalen komt en daarna laat je ze 3 maand wachten voordat ze die film kunnen huren en vaak nog langer om de film te kopen. ik heb vaak klanten die vragen wanneer een film in de verhuur komt (terwijl die nog in de bioscoop draait) ik antwoord dus ongeveer 3 maanden en als antwoord krijg ik dan:"zolang ga ik niet wachten" en gaat dus downloaden, met als gevolg >>>>> piraterij

laat ze nadat de film klaar is in de cinema, na 2 weken de verhuur ingaan en na 3 weken de verkoop, heb je minder illegale kopien>>>zeker weten

Edgar Smit
08-06-2007, 09:44
Piraterij onstaat niet omdat een film hier later uitkomt. Bewijs zijn de wereldwijde releases die ook grif gecopieerd en illegaal verkocht worden. Mensen die illegale copiën kopen moet eerlijk naar zichzelf kijken en toegeven dat ze voor weinig geld een film willen kopen want dat is de reden waarom er piraterij blijft.
Iets beter lezen, ik heb het namelijk over het volledige schema, van uitgave in de bioscoop totdat de film op DVD verschijnt, daar zit veel te veel tijd tussen, zie ook het bericht van Bas Hokke wat dat bevestigd. Bovendien worden er in de wereldwijde filmindustrie jaarlijks werkelijk miljoenen weggegooid aan het verzenden van filmrollen en promo materiaal. Promo materiaal snap ik nog enigzins, maar filmrollen, kom op. De kosten die bespaard zouden worden door gebruik te maken van digitale mogelijkheden zijn groot.

De filmindustrie wil zoveel mogelijk geld verdienen aan een film. Niets mis mee, maar als er vanuit de consumenten toch een duidelijk signaal komt dat het te lang duurt voordat er iets op DVD uitkomt en dat bevestigd wordt door het vele downloaden en verspreiden van illegale kopieen, moet je als industrie eens verder kijken dan de traditionele wegen. Maak bioscopen voor meer dingen inzetbaar dan alleen voor film, bijv voetbalwedstrijden, grote sportevenementen, noem maar op.

Maar goed, ik heb hier een uitgesproken mening over.

Eclipse
14-06-2007, 18:04
Tja als ze geen beslissing maken voor hd.
Ga ik nog geen speler kopen.
Dus nu is het downloaden :oops: :oops: :oops: van hd-wmv bestanden geen gezeur of het van hd-dvd of blu-ray is