PDA

Bekijk de volledige versie : Versterker voor een starter



ilker1981
25-05-2007, 21:02
Beste mensen, Graag jullie hulp/advies bij het volgende: ik heb recent een Sony HT SS1000p (speakers: 5x143 watt, subwoofer: 285W) gekocht zonder een dvd-speler/versterker (de set was 2dehands) en ben dus nu op zoek naar een versterker. Ik weet echter helemaal niets af van versterkers en heb ook geen enkel ervaring met deze dingen. Mijn budget is niet bijster veel dus ik ben op zoek naar iets 2dehands (ca. 150 euro...) Ik hoef niet het maximale uit mijn set te persen maar zou op zijn minst een redelijk geluid willen hebben. Kan iemand mij een versterker aanraden? Ik heb alvast een beetje op internet gekeken en heb gezien dat o.a. een SONY STR DB 830 QS bij mij in de buurt wordt verkocht, is dat iets voor mij? Graag jullie reacties.

Rob G.
26-05-2007, 07:37
De speakers zijn waarschijnlijk onderdeel van een complete set: http://www.sony.nl/view/ShowProduct.action?product=HT-SS1000&site=odw_nl_NL&pageType=Overview&category=HCS+Cinema+Surround+KitHet nadeel van dergelijke sets is dat deze als geheel is ontworpen. Buiten de fysieke aansluitproblemen die je kunt hebben wanneer je er bijvoorbeeld een andere versterker aan wil koppelen, zal de geluidskwaliteit er bijna altijd op achteruit gaan. Het zou jammer zijn als je deze speakers gekocht hebt, ik zou ze je hebben afgeraden.

ilker1981
26-05-2007, 08:46
Okay, dank je wel. Ik zal ze wel weer doorverkopen (balen).

Rob G.
26-05-2007, 08:58
Check eerst even of dat ook klopt; die set was het enige wat ik terug kon vinden op internet, maar ik weet niet of dat jouw speakers waren.Als je toch van plan bent om straks een aparte set speakers en receiver te kopen kan je deze speakerset natuurlijk altijd proberen op de jouw nieuwe receiver.

Edgar Smit
01-06-2007, 12:51
Als het goed is, is dat aangehechte set.
Zoja, heb je geluk omdat a de speakers normalen + en - ingangen hebben en geen wazige pluggen oid. Feit blijft dat de speakers voor die specifieke set zijn ontworpen en met een andere versterker waarschiujnlijk minder zullen klinken, maar je zou ze moeten kunnen aansluiten.

Gerco Stuivenberg
24-06-2007, 14:16
Feit blijft dat de speakers voor die specifieke set zijn ontworpen en met een andere versterker waarschiujnlijk minder zullen klinken, maar je zou ze moeten kunnen aansluiten.

Daar sluit ik me bij aan Edgar.

Bij Sony zijn ze wel zo verstandig om 5 technisch dezelfde sateliet luidsprekers bij de systemen te leveren. Probeer in geen geval alles uit deze luidsprekers te halen door ook de lage tonen er naar toe te sturen.

De subwoofer zal je waarschijnlijk niet op de receiver aan kunnen sluiten omdat deze passief is. Deze moet je dan vervangen door een aktieve of aktief maken.:cry: