PDA

Bekijk de volledige versie : Wilkinson American Movie Day 2007



AgentSmith
26-05-2007, 07:57
Wederom dit jaar zal er weer een Wilkinson American Movie Day zijn in het Metropolis te Antwerpen.
4 juli a.s. gaan 12 voorstellingen in premiere en zijn van smorgens vroeg tot savonds laat te zien.
De films voor dit jaar zijn al gedeeltelijk bekend.

1. Transformers
2. Fantastic Four Rise Of The Silver Surfer
3. Evan Almighty
4. Ratatouille
5. Premonition
6. Turistas
7. Mr. Brooks
8. Lucky You

Binnenkort zullen de laatste 4 ook bekend gemaakt worden

De website www.wamd.be (http://www.wamd.be) zal ook wel spoedig een update krijgen, met info e.d.

Wie gaat er dit jaar heen?

Jordy van Buel
26-05-2007, 12:15
Klinkt goed, alleen wat zijn de kosten van dit evenement?

Spider-Steve
26-05-2007, 13:00
Ik ga allessinds! Normaal gezien met forumleden van www.thefortress.be (http://www.thefortress.be) en http://the-batcave.skynetblogs.be/ (Samen: www.worldsfinest.be (http://www.worldsfinest.be) )

Films die ik moet zien die dag:

Transformers

Fantastic Four 2

Evan Almighty en Ratatouille wil ik ook wel zien, maar ga die gaan bekijken in het nieuwste Kinepoliscomplex die op 8 juli opent in Oostende waar ik woon.

Prijs: De gewone prijs die van toepassing is in Kinepolis per film. 7 euro en 8 euro voor langere films.

Als je van dvd.nl/forum bent zal ik je mij herkennen door mijn Superman t-shirt...

Groetjes en tot 4 juli!!!

Steve

Werner
26-05-2007, 13:27
Ik ga denk ik naar Fantastic Four 2, bij Ratatouille wil ik nl. het risico niet lopen om plots in een zaal te zitten waar ze alleen de Vlaamse of Nederlandse dubbing draaien.

AgentSmith
28-05-2007, 23:08
Persmail gehad !!! It's official !!!!!
3 & 4 JULI 2007
WILKINSON AMERICAN MOVIE DAY
Uw jaarlijkse afspraak met de zomerblockbusters is aan haar 11de editie toe!

Voor de elfde keer vindt op 3 en 4 juli de WILKINSON AMERICAN MOVIE DAY plaats in heel België en wordt het Brusselse de Brouckère plein voor de gelegenheid omgevormd tot een levensechte arena, gewijd aan de Amerikaanse cinema. Op woensdag 4 juli zullen ook Kinepolis Gent en Metropolis Antwerpen deze ‘Independence Day’ met de nodige egards vieren op het grote scherm.
De Wilkinson American Movie Day is ondertussen uitgegroeid tot een nationaal evenement, maar het startschot wordt in Brussel gegeven op dinsdagavond 3 juli met een gratis concert om 20u30 op het de Brouckèreplein.
Stipt om middernacht, kunnen filmliefhebbers zich naar de bioscoop UGC de BROUCKERE reppen om één van de twaalf exclusieve Amerikaanse avant-premières te zien, die tegelijkertijd vertoond worden. Wie Transformers, de nieuwe film van Michael Bay (Armageddon, Pearl Harbour) wil zien, is er best snel bij. Deze spectaculaire actiefilm is één van dé cinematografische hoogtepunten van 2007 voor jong en oud … en zeker voor de liefhebbers die sinds hun jeugd zwaar onder de indruk zijn van buitenaardse robots ! Het is ook vol spanning uitkijken naar Lucky You, de nieuwe film van Curtis Hanson (L.A. Confidential, 8 Mile) met Eric Bana en Drew Barrymore, de psychologische thriller Mr. Brooks met Kevin Costner, William Hurt en Demi Moore, Premonition met Sandra Bullock en niet te vergeten Ratatouille, de nieuwe animatiefilm van Pixar die door Disney verdeeld wordt.
Tussen de 12 premières staan ook The Lookout van Scott Frank (scenarist van o.a. The Interpreter en Minority Report), Evan Almighty, het vervolg op Bruce Almighty met Steve Carelle en Morgan Freeman en de thriller Disturbia van D.J. Caruso op het programma. De vrouwelijke fans van Josh - Sawyer uit Lost - Holloway kunnen naar het spannende Whisper. Wie houdt van tandenbijtende backpackersavonturen, moet zeker gaan kijken naar Turistas van John Stockwell. Roland Joffé, regisseur van all time klassieker The Mission en Vatel, komt uit met een nieuwe film Captivity, ook te zien op de WAMD 2007.
En last but not least, staat ook Fantastic Four : Rise of the Silver Surfer met in de hoofdrollen Jessica Alba en Chris Evans op de WAMD 2007. Allen daarheen !
Woensdag 4 juli wordt er zowel in de UGC de BROUCKERE van Brussel, als in de KINEPOLIS - complexen van Gent en Antwerpen verder gefeest met vertoningen van alle 12 avant-premières ‘Made in USA’ op maar liefst alle tijdstippen (11u00, 14u30, 17u00, 20u00 en 22u30)
De volledige programmatie van de WILKINSON AMERICAN MOVIE DAY zal online staan vanaf 14 juni op volgende adres : www.wamd.be (http://www.wamd.be).
Persverantwoordelijke : Gudrun Burie, gudrunburie@chello.be 0498 10 10 01

Spider-Steve
29-05-2007, 11:28
YES! Bevestiging dat Transformers te zien zal zijn op WAMD!!! Leuk, we krijgen de film te zien op 4 juli, samen met de Amerikanen!!

WAMD, here i come (Antwerpen voor mij)

Steve

Patrick van den Hul
29-05-2007, 18:00
Jammer dat het zo ver weg is...

AgentSmith
30-05-2007, 09:51
Jammer dat het zo ver weg is...

Ik garandeer je...het is de moeite meer dan waard !! Zeker met een paar vrienden.

rlia
30-05-2007, 11:38
Klinkt goed, alleen wat zijn de kosten van dit evenement?

Hangt een beetje af met hoeveel man je wilt gaan en naar hoeveel films.
De toegangsprijs is gewoon hetzelfde als alle andere films. American Movie Day is enkel een soort van jaarlijkse thema-dag bij de Kinepolis bioscopen, met wat extra gratis activiteiten er omheen.

Dus per film zal het wel rond de 8 euro zijn. Ben al weer een tijd niet meer geweest. En als Nederlander, betaal ik uiteraard nooit de volle mep.
Je hebt namelijk nog andere opties:
De zogenaamde 100 Days Card voor 57 Euro:
- Tegoed voor 10 films
- Te gebruiken in 100 dagen.
- Te gebruiken met anderen, dus als je met zijn 2-en bent, en je gaat naar alle 5 de films, dan is kaart in 1 dag op.

De zogenaamde Ten to See voor 60 Euro:
- Tegoed voor 10 films
- Te gebruiken gedurende 1 jaar
- Te gebruiken met anderen, dus als je met zijn 2-en bent, en je gaat naar alle 5 de films, dan is die aan het einde van de dag ook op.

Dus als je met z'n 2-en gaat naar alle 5 de films, dan is de 100 Days Card de goedkoopste optie, nl. 5,70 Euro per film.

Sphinkx
30-05-2007, 12:30
Opgelet! In de Kinepolis wordt er gebruik gemaakt van een nieuw systeem. Nu is het mogelijk uw plaats vooraf te reserveren. Dus je kan al bv al een week vooraf uw kaartjes bestellen op de zitplaats dat jij wil...

Je kan dan 10 min voor de film begint binnen komen en toch nog de beste plaatsjes hebben omdat je vooraf hebt gereserveerd... Geen drummen en aanschuiven meer om goeie plaatsen te bemachtigen...

Werner
31-05-2007, 21:36
Je kan dan 10 min voor de film begint binnen komen en toch nog de beste plaatsjes hebben omdat je vooraf hebt gereserveerd... Geen drummen en aanschuiven meer om goeie plaatsen te bemachtigen...

Jammer hè, want dat had ook zijn charme. Ik vind het nieuwe systeem een beetje pervers: als je dan op voorhand tickets reserveert, en je geraakt er om de één of andere reden niet op tijd (verkeer zit dicht bijv.), dan hebben ze toch mooi je geld en heb jij geen film gezien.

En on topic, dus de volledige playlist is de volgende:
1. Transformers
2. Fantastic Four Rise Of The Silver Surfer
3. Evan Almighty
4. Ratatouille
5. Premonition
6. Turistas
7. Mr. Brooks
8. Lucky You
9. The Lookout
10. Disturbia
11. Whisper
12. Captivity

Patrick van den Hul
01-06-2007, 13:31
Jammer hè, want dat had ook zijn charme. Ik vind het nieuwe systeem een beetje pervers:

Wat is er pervers aan dan? Of is dat belgisch? :confused:

Spider-Steve
01-06-2007, 21:17
Ik vind die zetelreservatie goed! Ik bestel niet via internet, maar ter plaatse. Ik wil altijd hoog en in het midden van een rij zitten. Vind dat leuk.

Hopelijk heb ik ook een mooie plaats in Antwerpen ALS ik kom voor Transformers!!

Groetjes

Steve

Werner
01-06-2007, 22:20
Wat is er pervers aan dan? Of is dat belgisch? :confused:

Niet op tijd in de cinema = geld kwijt en toch geen film. Dat een Nederlander dat niet begrijpt... :mrgreen:

Spider-Steve
02-06-2007, 13:03
Niet op tijd in de bioscoop zal mij niet overkomen! Ik vertrek altijd ruim op tijd + Kinepolis Oostende ligt op maximum 10 minuutjes rijden met mijn fiets van waar ik woon!!!

En ik koop mijn ticket niet via internet, enkel ter plaatse. Zal wel kijken voor een 100 Days kaart of 10 to see kaart.

Ik vind die zetelreservatie dus héél goed! En als er iemand op mijne plaats zit, dan laat ik die verwijderen (met of zonder geweld! :mrgreen: (6) )

Steve

Werner
02-06-2007, 23:19
Niet op tijd in de bioscoop zal mij niet overkomen! Ik vertrek altijd ruim op tijd + Kinepolis Oostende ligt op maximum 10 minuutjes rijden met mijn fiets van waar ik woon!!!

Wij zijn zo eens op weg naar de WAMD op de Ring van Antwerpen door een vrachtwagen aangereden, gelukkig zonder veel erg. De verkeerssituatie rond Antwerpen is dan ook danig anders dan rond Oostende.

Patrick van den Hul
03-06-2007, 09:36
Niet op tijd in de cinema = geld kwijt en toch geen film. Dat een Nederlander dat niet begrijpt... :mrgreen:

Ik bedoelde dat het woord pervers bij ons een andere betekenis heeft voor zover ik weet (6)

Spider-Steve
03-06-2007, 10:34
De verkeerssituatie rond Antwerpen is dan ook danig anders dan rond Oostende.

Dat heb ik gemerkt toen ik daar vorig jaar was op 3 en 4 juli!!! Tja, Antwerpen is dan ook veel groter dan Oostende hé!

Antwerpen en Brussel zullen wel gelijk zijn aan druk druk druk!!! Oostende is een badstad en de drukste plaatsen zullen wellicht de Visserkaai, de Kapellestraat, en de Zeedijk zijn.

En on topic: Dachten wij, Belgen, nu eens Transformers vroeg te zien, doen dien Hollanders al iets op 1 juli!! Maar ja, ben niet jaloers. Tis maar 3 dagen later dat ik Transformers dan zal zien. Ik zou heel graag nog naar andere films ook gaan, maar dan heb ik alles al gezien in Antwerpen en wat moet ik dan gaan bekijken in Kinepolis Oostende??? Het interieur??? :lol:

Steve

Spider-Steve
07-06-2007, 20:20
Via http://www.wamd.be/nl/ kan je de site al bezoeken. Normaal gezien komt de site pas op 14 juni online.

Via www.wamd.be (http://www.wamd.be) zie je enkel het logo met COMING SOON erbij.

Groetjes

Steve

Werner
07-06-2007, 22:27
Ik ga toch maar eens proberen dit jaar twee filmpjes mee te pikken: ik wil zowel graag Ratatouille zien als Fantastic Four 2: Rise Of The Silver Surfer, want officieel komen die films pas 1 augustus respectievelijk 8 augustus in roulatie. Met een beetje planning op het werk en zo moet dat lukken.

AgentSmith
08-06-2007, 09:32
Dat heb ik gemerkt toen ik daar vorig jaar was op 3 en 4 juli!!! Tja, Antwerpen is dan ook veel groter dan Oostende hé!

Antwerpen en Brussel zullen wel gelijk zijn aan druk druk druk!!! Oostende is een badstad en de drukste plaatsen zullen wellicht de Visserkaai, de Kapellestraat, en de Zeedijk zijn.

En on topic: Dachten wij, Belgen, nu eens Transformers vroeg te zien, doen dien Hollanders al iets op 1 juli!! Maar ja, ben niet jaloers. Tis maar 3 dagen later dat ik Transformers dan zal zien. Ik zou heel graag nog naar andere films ook gaan, maar dan heb ik alles al gezien in Antwerpen en wat moet ik dan gaan bekijken in Kinepolis Oostende??? Het interieur??? :lol:

Steve

Update: In Amsterdam in het Tuschinski theater draait de film al vanaf 28 juni (6)

Spider-Steve
08-06-2007, 11:24
28 juni? Ok, NU ben ik (wel) jaloers! Dat begrijp ik nu niet. Hoe kan 1 bioscoop al de film tonen en dan nog voor de US-release? Meestal komen wij in Belgie en Nederland weken of maanden achter met films!

Tja, van mij zal het hopelijk 4 juli zijn en anders pas 25 juli, tenzij de datum nog verplaatst wordt naar bijvoorbeeld 11 juli (samen met Harry Potter? Slecht idee zeker?)

Steve

David L.
08-06-2007, 11:44
Toch leuk dat de Belgen inzien dat de Amerikaanse filmindustrie wel wat promotie kan gebruiken in hun strijd tegen de eenheidsworst uit de rest van wereld waar de megaplexen tegenwoordig mee overspoeld worden.....:mrgreen:

Spider-Steve
16-06-2007, 11:20
Die post van David L. begrijp ik niet helemaal!

Betreffende WAMD zelf:

Nog zo'n 3 weken! Ik kan al niet meer wachten om Transformers te zien! Wie gaat nog naar Transformers om 11 uur in Metropolis Antwerpen??

Steve

Werner
17-06-2007, 00:42
Voor wie het mocht interesseren: er is inderdaad ook een 13de film, een éénmalige avant-première (ik denk om middernacht) van Harry Potter And The Order Of The Phoenix. Wie zo laat niet wil opblijven: de film komt in de reguliere programmatie vanaf 11 juli, je wint dus maximaal 1 week.

rlia
29-06-2007, 14:09
Voor wie het mocht interesseren: er is inderdaad ook een 13de film, een éénmalige avant-première (ik denk om middernacht) van Harry Potter And The Order Of The Phoenix. Wie zo laat niet wil opblijven: de film komt in de reguliere programmatie vanaf 11 juli, je wint dus maximaal 1 week.

Hmmm, zover ik het weet draait die alleen maar om 14.00 uur, en dan voor de kleintjes onder ons denk ik, gezien die film enkel in Vlaamse gedubde versie te zien is.

Spider-Steve
29-06-2007, 15:33
Ja, nog 5 keer slapen en het is zover! Eindelijk naar Transformers!

Ik ga om 11 uur, wie nog?

Op dvdforum.nl maken ze er zelfs groepuitstapje van!!!

Vorig jaar waren wij van thefortress.be met een klein bendje. Als we dit jaar met 3 zijn, zal het veel zijn.

Bwa, in 2009 dan hopelijk een mooie groep Supermanfans hé op WAMD?!! DanielC bijvoorbeeld... :) En dinge, Sjeisbroochem, dé grote fan van Superman Returns :) :)

Groetjes

Steve

Werner
29-06-2007, 23:42
Okee, vergeet wat ik gezegd heb over Potter...