PDA

Bekijk de volledige versie : Beste HDMI kabel??



Jurgennoppe
27-05-2007, 12:47
Hallo,

welk merk heeft de beste kwaliteit hdmi kabels en waar te koop? prijs is eender...

Martino
27-05-2007, 13:11
Hallo,

welk merk heeft de beste kwaliteit hdmi kabels en waar te koop? prijs is eender...
Ik heb de Monster 300 HDMI kabel. Bij stassen besteld! Prima kabel

DVDProfilersFilmgek
27-05-2007, 13:15
Hallo,

welk merk heeft de beste kwaliteit hdmi kabels en waar te koop? prijs is eender...


Er zijn heus kwaliteitsverschillen tussen de diverse merken..... maar niet veel verschillen in wat zij moeten presteren, namelijk een digitaal signaaltje doorgeven. Hierover zijn al oneindig veel discussies gevoerd, je zwengelt de discussie gewoon weer opnieuw aan:wink:

Houd in je achterhoofd, dat de beste voor iedereen anders is. De 1 wil gewoon een hele dure met allure, een ander weer een merk met status, weer een ander de beste kwaliteit prijsverhouding, weer een ander wil juist helemaal geen merk.

Het is maar wat je wilt, kijk ook hier maar even:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=677634

Van mij zul je geen merk horen noemen in deze.....ik ga voor prijs/kwaliteit en dat mag zonder merk:mrgreen:

Jurgennoppe
27-05-2007, 13:52
ik heb nu een profigold hdmi kabel en merk op dat in gelijk gekleurde vlakken ik spots heb in mijn scherm,of verkleuringen... Ik denk wel degelijk dat het aan deze kabel ligt.
Nu wel ik enkel weten wat jullie zelf gebruiken en de beste kabel vinden...

Alexander D
27-05-2007, 19:47
Hallo,

welk merk heeft de beste kwaliteit hdmi kabels en waar te koop? prijs is eender...


Dit is echt een onmogelijke vraag om te beantwoorden. Een objectief antwoord is namelijk niet te geven.

Ga gewoon zelf wat proberen (lenen van winkels of kijken bij winkels). ;)

Albert Kostwinder
20-06-2007, 16:19
Natuurlijk zijn er genoeg low cost oplossingen die werken maar die niet het maximale uit je dure apparatuur halen. Als je het bv. zoekt bij Profigold, Oehlbach (eenvoudiger, doch redelijk niveau) of Qed, Monster, Vd Hul of Bettercable (hogere kwaliteit) met 1080p of 1.3 certificatie weet je dat je een kabel hebt die jaren plezier gaat geven en dan valt die extra prijs echt wel mee... :-D

DVDProfilersFilmgek
20-06-2007, 16:50
Ik heb de Monster 300 HDMI kabel besteld op aanraden van de hifi winkel.
Ik heb maar een 80cm scherm in bestelling, zou ik naar een veel groter scherm gaan dan kon ik mischien een duurdere kabel nemen om geen details re missen!

Om geen details te missen moet je op 1 meter afstand gaan zitten met die schermmaat. Een duurdere kabel zal je echt niet helpen.:bier:

Jurgennoppe
21-06-2007, 10:07
waar vind je die qed 1.3 1080p kabels??zijn er webshops die ze hebben,google vindt niets...

Edgar Smit
21-06-2007, 10:09
waar vind je die qed 1.3 1080p kabels??zijn er webshops die ze hebben,google vindt niets... www.hificables.co.uk www.rikstoetaudio.nl (http://www.rikstoetaudio.nl) www.qed.co.uk (http://www.qed.co.uk), zoek op dealers?

Albert Kostwinder
21-06-2007, 10:24
Bettercables 1.3 vind je bv bij www.livingcinema.nl (http://www.livingcinema.nl) :)

Jurgennoppe
21-06-2007, 12:47
Bettercables 1.3 vind je bv bij www.livingcinema.nl (http://www.livingcinema.nl) :)

deze heb ik reeds,maar geeft moeite met 1080p op mijn xe1,last van noise,bvb 16 blocks dvd op 1O80p upscaled...

Jurgennoppe
21-06-2007, 12:48
stoet verkoopt toch geen hdmi kabels???

Albert Kostwinder
21-06-2007, 13:37
deze heb ik reeds,maar geeft moeite met 1080p op mijn xe1,last van noise,bvb 16 blocks dvd op 1O80p upscaled...

Noise met een 1.3 bettercable? lijkt me sterk, heb de 1080p met een xe1. Zeldzaam strak plaatje al in hd en sd kan afhankelijk van film ook knallen. Voor die tijd wel oehlbach en molux gehad, dat was pas matig. Volgens mij ligt het aan de dvd of zie je het zowel in hd als met sd want dan kan er iets anders aan de hand zijn...:)

Edgar Smit
21-06-2007, 13:50
stoet verkoopt toch geen hdmi kabels???hij verkoopt QED, ik ging er eigenlijk van uit dat hij ook wel HDMI zou verkopen, heb niet zelf gekeken op de site.

Jurgennoppe
21-06-2007, 14:18
Noise met een 1.3 bettercable? lijkt me sterk, heb de 1080p met een xe1. Zeldzaam strak plaatje al in hd en sd kan afhankelijk van film ook knallen. Voor die tijd wel oehlbach en molux gehad, dat was pas matig. Volgens mij ligt het aan de dvd of zie je het zowel in hd als met sd want dan kan er iets anders aan de hand zijn...:)

ik denk ook dat het aan de dvd ligt. Heb je ook de 1.3 van bettercables? Mijn setup is net hetzelfde als de jouwe dan,want ik speelde em ook op 1080p op mijn xe1. Heb je de dvd van 16 blocks?Ik zie het enkel in SD...

Albert Kostwinder
21-06-2007, 15:07
ik denk ook dat het aan de dvd ligt. Heb je ook de 1.3 van bettercables? Mijn setup is net hetzelfde als de jouwe dan,want ik speelde em ook op 1080p op mijn xe1. Heb je de dvd van 16 blocks?Ik zie het enkel in SD...

Je moet ook geen sd afspelen grapjas... :mrgreen:

Misschien dat het bij 16blocks zo hoort? Star Wars bv is retestraks voor een sd schijf, het hoeft dus niet... :)

Alexander D
21-06-2007, 15:14
Mischien is er gewoon iets niet helemaal goed met de kabel....:???:

Jurgennoppe
21-06-2007, 16:03
Je moet ook geen sd afspelen grapjas... :mrgreen:

Misschien dat het bij 16blocks zo hoort? Star Wars bv is retestraks voor een sd schijf, het hoeft dus niet... :)

moest hd dvd en blu-ray niet zo duur zijn,dan zou ik dat idd niet hoeven doen.

Misschien ligt het aan de kabel...maar ja,hoe check je dat he...

Albert Kostwinder
21-06-2007, 16:27
moest hd dvd en blu-ray niet zo duur zijn,dan zou ik dat idd niet hoeven doen.

Misschien ligt het aan de kabel...maar ja,hoe check je dat he...

Misschien omruilen als dit mogelijk is? De kabel van een ander ff gebruiken om te checken....:wink:

Misschien is de kabel te goed en zie je nu teveel..... :mrgreen:

DVDProfilersFilmgek
21-06-2007, 16:29
deze heb ik reeds,maar geeft moeite met 1080p op mijn xe1,last van noise,bvb 16 blocks dvd op 1O80p upscaled...

Noise:?:

Wat bedoel je daarmee?

Ik heb 16 Blocks ook, waar (in minuten op de schijf) kan ik die noise vinden en waar moet ik op letten?

Persoonlijk weet ik 100% zeker dat ik goede kabels heb, dus als er "noise" is, dan zal het zeer waarschijnlijk op de DVD staan. ( houd in je achterhoofd dat in 99,9 % van de gevallen , slecht beeld of storingen daarin, liggen aan de bron, de DVD of de TV uitzending)

Jurgennoppe
21-06-2007, 16:53
Noise:?:

Wat bedoel je daarmee?

Ik heb 16 Blocks ook, waar (in minuten op de schijf) kan ik die noise vinden en waar moet ik op letten?

Persoonlijk weet ik 100% zeker dat ik goede kabels heb, dus als er "noise" is, dan zal het zeer waarschijnlijk op de DVD staan. ( houd in je achterhoofd dat in 99,9 % van de gevallen , slecht beeld of storingen daarin, liggen aan de bron, de DVD of de TV uitzending)

Dit is goed nieuws,ok,
het is rond de 26ste minuut,de scene waar mos def en bruce in zijn huis binnenkomen en bruce wat zoekt in een kamer apart,terwijl de zwarte(mos def) wacht in de ingang ,kijk daar eens naar die scenes langs de rechterkant,heb ik zo wat rode noise,bij de deurpost enzo,ook wanneer hij zijn arm beweegt en wanneer bruce net binnenkomt en naar de andere kamer gaat,kijk eens naar het spoor dat hij achterlaat. Het is in het minder scherpe gedeelte in de achtergrond.Hopelijk leg ik het duidelijk uit....

Jurgennoppe
21-06-2007, 16:54
Misschien omruilen als dit mogelijk is? De kabel van een ander ff gebruiken om te checken....:wink:

Misschien is de kabel te goed en zie je nu teveel..... :mrgreen:

Jij lacht daarmee,maar kan dat? dat de kabel te goed is en ik dus zoiets zie...

Albert Kostwinder
21-06-2007, 17:17
Jij lacht daarmee,maar kan dat? dat de kabel te goed is en ik dus zoiets zie...

Zonder dollen, het is moeilijk checken op basis van je uitleg. Zoals DVDProfilersFilmgek ook al zegt zit er in elke film wel in bepaalde scenes ruis. Met een dergelijke kwaliteits kabel die jij en ik hebben zul je in ieder geval geen ruis zien normaliter die er niet hoort te zijn en kun je het aan het bron materiaal toedichten. Als je zekerheid wilt hebben moet je een andere kabel er tussen leggen, het liefst identiek ook nog..... :)

Jurgennoppe
21-06-2007, 18:53
Zonder dollen, het is moeilijk checken op basis van je uitleg. Zoals DVDProfilersFilmgek ook al zegt zit er in elke film wel in bepaalde scenes ruis. Met een dergelijke kwaliteits kabel die jij en ik hebben zul je in ieder geval geen ruis zien normaliter die er niet hoort te zijn en kun je het aan het bron materiaal toedichten. Als je zekerheid wilt hebben moet je een andere kabel er tussen leggen, het liefst identiek ook nog..... :)

ik heb dezelfde scene bekeken in 1080p op de ps3, met een andere kabel en was identiek hetzelfde,dus ben ik al wat meer gerust gesteld...voor DVDProfilersFilmgek,het is deze scene bvb, sorry voor slechte foto, begin meer en meer te denken dat het aan de dvd ligt,want de flits van mijn camera geeft hetzelfde effect,dus denk ik gewoon dat het aan de belichting ligt waarmee het is opgenomen....http://img249.imageshack.us/my.php?image=naamloosym7.png

DVDProfilersFilmgek
21-06-2007, 19:06
Dit is goed nieuws,ok,
het is rond de 26ste minuut,de scene waar mos def en bruce in zijn huis binnenkomen en bruce wat zoekt in een kamer apart,terwijl de zwarte(mos def) wacht in de ingang ,kijk daar eens naar die scenes langs de rechterkant,heb ik zo wat rode noise,bij de deurpost enzo,ook wanneer hij zijn arm beweegt en wanneer bruce net binnenkomt en naar de andere kamer gaat,kijk eens naar het spoor dat hij achterlaat. Het is in het minder scherpe gedeelte in de achtergrond.Hopelijk leg ik het duidelijk uit....

Zo, heb de DVD opgezet en afgespeeld op 1080i (geeft heel mooi beeld, de Oppo heeft het op 1080p niet kunnen evenaren) en rond de 26 minuten komen ze binnen, als hij in de kast zit komt er naast de deurpost een zweem, niet jouw kabel fout, dan zou hij over hele beeld verkeerd beeld geven. Je moet je kleuren wel aardig hoog hebben ingesteld om in die scene nog veel kleur te krijgen, het is en wat donkere scene, en dat zie je vaak mis gaan bij de wat slechtere transfers in de iets donkerder scenes. Kijk maar maar eens op 28 minuten en 35 seconden.., die dikke kop met snor komt binnen, let maar eens op aan de rechterkant van zijn gezicht, er ontstaan van die waaierige beelden, niet egale kleuren, met een soort van ruis erin, is gewoon een slechte transfer, bij deze film is het nog lichtjes, ik heb het nog wel veel erger gezien.

Laat je niet gek maken voor hele dure kabels, je beeld wordt echt niet beter, beter beeld krijg je alleen maar als je overstapt op een Full HD van het juiste formaat met een goede bron erop.

Albert Kostwinder
21-06-2007, 19:47
Laat je niet gek maken voor hele dure kabels, je beeld wordt echt niet beter, beter beeld krijg je alleen maar als je overstapt op een Full HD van het juiste formaat met een goede bron erop.

Auw, mijn tenen knapten van het krullen... :???:

Jurgennoppe
21-06-2007, 19:58
Zo, heb de DVD opgezet en afgespeeld op 1080i (geeft heel mooi beeld, de Oppo heeft het op 1080p niet kunnen evenaren) en rond de 26 minuten komen ze binnen, als hij in de kast zit komt er naast de deurpost een zweem, niet jouw kabel fout, dan zou hij over hele beeld verkeerd beeld geven. Je moet je kleuren wel aardig hoog hebben ingesteld om in die scene nog veel kleur te krijgen, het is en wat donkere scene, en dat zie je vaak mis gaan bij de wat slechtere transfers in de iets donkerder scenes. Kijk maar maar eens op 28 minuten en 35 seconden.., die dikke kop met snor komt binnen, let maar eens op aan de rechterkant van zijn gezicht, er ontstaan van die waaierige beelden, niet egale kleuren, met een soort van ruis erin, is gewoon een slechte transfer, bij deze film is het nog lichtjes, ik heb het nog wel veel erger gezien.

Laat je niet gek maken voor hele dure kabels, je beeld wordt echt niet beter, beter beeld krijg je alleen maar als je overstapt op een Full HD van het juiste formaat met een goede bron erop.

Hartelijk bedankt,maar op dat moment dat die dikke gast binnen komt zie ik het ook, maar de ergste scene is wanneer zij 2 binnen komen en dan loopt bruce meteen door naar die andere kamer,wel dan is het goed te zien hij laat een soort zweem achter,zie je dat ook,vanaf 26:07 tot 26:12? en als mos def dan zijn arm in zijn zij heeft en die dan beweegt zie je dat ook,waar hij net zijn arm bewoog...

Alexander D
21-06-2007, 20:02
Laat je niet gek maken voor hele dure kabels, je beeld wordt echt niet beter, beter beeld krijg je alleen maar als je overstapt op een Full HD van het juiste formaat met een goede bron erop.

Sinds wanneer is de kwaliteit afhankelijk van het formaat? :confused:

Albert Kostwinder
21-06-2007, 20:05
Sinds wanneer is de kwaliteit afhankelijk van het formaat? :confused:

Oei, oei, oei, wat weer een boute stelling... :mrgreen:

Jurgennoppe
21-06-2007, 20:16
weet er iemand waar deze kabel te krijgen is,zo'n qed SR 1.3 kabel, het is voor een andere installatie wel in nederland duitsland of belgie,want heb geen visa,etc...
DVDprofilersfilmgek, check je nog even wat ik zei,aub,als het niet teveel gevraagd is...
http://www.hifix.co.uk/sku2.lasso?item=755e16f1f1e624d8fc738ea2b40c1cd1

Alexander D
21-06-2007, 20:22
weet er iemand waar deze kabel te krijgen is,zo'n qed SR 1.3 kabel, het is voor een andere installatie wel in nederland duitsland of belgie,want heb geen visa,etc...
DVDprofilersfilmgek, check je nog even wat ik zei,aub,als het niet teveel gevraagd is...
http://www.hifix.co.uk/sku2.lasso?item=755e16f1f1e624d8fc738ea2b40c1cd1


Latham.nl is de importeur. Daar staat een dealerlijst.

http://www.latham.nl/audio/qed_dealers.htm

Jurgennoppe
21-06-2007, 20:40
Latham.nl is de importeur. Daar staat een dealerlijst.

http://www.latham.nl/audio/qed_dealers.htm


maar op geen enkel kun je rechtstreeks aanmelden en bestellen...

Alexander D
21-06-2007, 20:44
maar op geen enkel kun je rechtstreeks aanmelden en bestellen...

Dan BEL je ze, vraag je of het bedrag met verzendkosten kunt overmaken en of ze het dan willen opsturen... Beetje creabea denken aub. :-P

DVDProfilersFilmgek
21-06-2007, 21:19
Hartelijk bedankt,maar op dat moment dat die dikke gast binnen komt zie ik het ook, maar de ergste scene is wanneer zij 2 binnen komen en dan loopt bruce meteen door naar die andere kamer,wel dan is het goed te zien hij laat een soort zweem achter,zie je dat ook,vanaf 26:07 tot 26:12? en als mos def dan zijn arm in zijn zij heeft en die dan beweegt zie je dat ook,waar hij net zijn arm bewoog...

Ik heb het op jouw verzoek een aantal malen bekeken, doch zag niets speciaals. In de tijdfase die je noemt zie ik echt geen storende zaken, ik heb het ook met de PS3 afgespeeld, maar zie daar ook geen rare afwijkende zaken, ik kan het niet de ergste scene noemen.

Jurgennoppe
22-06-2007, 07:59
Ik heb het op jouw verzoek een aantal malen bekeken, doch zag niets speciaals. In de tijdfase die je noemt zie ik echt geen storende zaken, ik heb het ook met de PS3 afgespeeld, maar zie daar ook geen rare afwijkende zaken, ik kan het niet de ergste scene noemen.

ok,bedankt,dus is het wel raar dat ik ze zie he...

Edgar Smit
22-06-2007, 08:59
ok,bedankt,dus is het wel raar dat ik ze zie he...Ik krijg het vermoeden dat je misschien je kleur of contrast instellingen niet zo goed hebt staan. Heb je daar toevallig een of ander softwarematige verbeteraar aan staan op je scherm? zet eens alle digitasle beeldverbetringen uit en kijk dan nog eens, grote kans dat het dan in ieder geval veel minder is.

Jurgennoppe
22-06-2007, 10:53
geen beeldverbeteraars aan,mijn scherm is zelfs gecalibreerd geweest...

Jurgennoppe
22-06-2007, 10:54
Je moet ook geen sd afspelen grapjas... :mrgreen:

Misschien dat het bij 16blocks zo hoort? Star Wars bv is retestraks voor een sd schijf, het hoeft dus niet... :)

over welke star wars heb je het? dan haal ik die even...

Albert Kostwinder
22-06-2007, 11:49
over welke star wars heb je het? dan haal ik die even...

Ze zijn allemaal van een erg hoog niveau qua beeld en geluid. Persoonlijk vind ik The Empire Strikes back en A new Hope schitterend. Zo oud en toch wonderschoon. :)

Jurgennoppe
22-06-2007, 12:03
Ik krijg het vermoeden dat je misschien je kleur of contrast instellingen niet zo goed hebt staan. Heb je daar toevallig een of ander softwarematige verbeteraar aan staan op je scherm? zet eens alle digitasle beeldverbetringen uit en kijk dan nog eens, grote kans dat het dan in ieder geval veel minder is.

kan dit zijn door een te hoog kleur of contrast?? Hoe stel ik contrast dan eventueel juister in? ik heb de dve dvd maar vindt het moeilijk instellen met die 4 witte blokken...

Jurgennoppe
22-06-2007, 12:36
heb even die gast gemaild die mijn tv calibreerde... dit is zijn antwoord;

Dag Jürgen,

Vooreerst de opmerkingen omtrent de metingen: debultjes en dalen in Rood vallen erg mee hoor. Als je kijkt naar de kleurtemperatuur dan zie je dat die nergens boven de 6800 en onder de 6400 duikt: dit is een uitstekend resultaat. Dit kan je veneens zien aan de dE waarde (heeft een idnicatie van de afwijking. Een dE van 2 is nauwelijks nog zichtbaar terwijl een dE van 4 als zeer goed wordt aanvaard. In jouw geval zit je dus zeer goed tot uitstekend over de ganse lijn.

De afwijking in Groen hebben we samen bekeken en er zijn maar twee opties: ofwel dit Groen gebuiken wat zal resulteren in overgesatureerd groentinten, vooral zichtbaar in natuuropnames (bomen, gras, . . . ). Het andere alternatief was ondergesatureerd Groen wat dan leidde tot sterk afgewassen kleuren wat in jouw geval vooral zichtbaar was in het geel.

Het rode vegen is een typisch LCD fenomeen dat in de industrie bekend staat als Red Lagging: dit is afhankelijk van het type LCD paneel en daar is bij mijn weten niets aan te doen. Overigens hebben de meeste Plasma panelen een gelijkaardig probleem maar daar is het in het Groen (Green Lagging). Ik ben er bijna 100% zeker van dat het niets met de calibratie te maken heeft maar uiteraard kan je altijd even checken met andere settings of het fenomeen zich nog steeds voordoet: sowieso zal dit fenomeen beter zichtbaar zijn bij hogere contrastinstellingen.

Beste Groeten,
Tom


P.S. Volgende week zit ik in de UK voor een beurs en zal moeilijk te bereiken zijn.






Heeft iemand al van red lagging gehoord???

Edgar Smit
22-06-2007, 12:42
Antwoord op zich is duidelijk, je zou dus de contrastwaarden wat naar beneden kunnen zetten om het effect minder zichtbaar te houden, maar je zult het blijven houden.

kit carson
29-09-2007, 08:07
Bij mij Loewe 117cm. LCD-scherm werd gisteren als HDMI-kabel 2m. Monster 300 meegeleverd.
Zit er nog beeldkwaliteit verschil in met bijv. de iets duurdere Monster 400?

Heb .n.l. een wat groenige waas over 't beeld (DVDspeler is een Denon DVD2910).

Voorheen had ik een 66cm Loewe Xelos tube-tv, en die vond ik met een zeeer dure 1 m. RGB-Scart kabel (ik meen Oelbach) in elk geval mooiere, warmere kleuren geven, ondanks de wat mindere detail met HDMI nu.

DVDProfilersFilmgek
29-09-2007, 11:31
Bij mij Loewe 117cm. LCD-scherm werd gisteren als HDMI-kabel 2m. Monster 300 meegeleverd.
Zit er nog beeldkwaliteit verschil in met bijv. de iets duurdere Monster 400?

Heb .n.l. een wat groenige waas over 't beeld (DVDspeler is een Denon DVD2910).

Voorheen had ik een 66cm Loewe Xelos tube-tv, en die vond ik met een zeeer dure 1 m. RGB-Scart kabel (ik meen Oelbach) in elk geval mooiere, warmere kleuren geven, ondanks de wat mindere detail met HDMI nu.


De groenige waas ligt niet aan de HDMI kabel, en al sluit je een kabel van 20.000 euro aan, je zult ook niet meer details uit je kabel krijgen dan dat je er instopt. Mooiere, warmere kleuren zijn iets persoonlijks, je hebt je TV pas een dag??? Als het een beetje knappe TV is, dan moet het toch mogelijk zijn de kleuren helemaal naar je wensen in te stellen. Zelf ben ik daar ook een behoorlijke tijd mee bezig geweest, en het werd alleen lastiger toen ik ook nog eens de instelmogelijkheden van de Oppo ging gebruiken. Met een knappe TV valt het pas op hoeveel rotzooi er op de markt wordt gezet en wordt uitgezonden door de TV zenders. Veel mensen denken dan dat het aan hun TV ligt, maar vaak is het gewoon het aangeboden signaal dat van slechte kwaliteit is.

Door er een andere speler met HDMI op aan te sluiten kun je bepalen of het aan je speler of aan je Loewe ligt.

Kom, je hebt het pas een dag, neem gerust een paar weken de tijd om je TV naar je wensen in te stellen, verander/pas de instellingen met kleine passen aan en vergeet niet dat je programma's en DVD's in heel verschillende kwaliteiten hebt. Je zult in weze nooit perfect beeld hebben, want dan zou je bij elk programma je instellingen moeten aanpassen aan het aangeboden signaal.

Een waas voor je beeld..... ik heb het wel eens in de winkel gezien bij gewone TV uitzendingen, men zegt hier wel eens op het forum dat sommige HD Ready en Full HD schermen met een SD signaal maar een heel matig beeld geven, ik hoop niet dat dat bij jou het geval is.....

kit carson
29-09-2007, 14:50
Bedankt voor snelle reaktie. TV/signalen zijn in principe OK; groene waas zit alleen via HDMI-kabel (RGB-geschakeld, 720P), ook in zwart-wit films...

Op beide HDMI/ingangen kan ik niet veel instellen, alleen 16:9 of 4:3. Scherpte/detaillering is verder prima.

Ga vanmiddag wel verder experimenteren.

kit carson
08-10-2007, 08:13
Hele weekend getest. Groene dominantie blijft via HDM; 720P of 1080i maakt niet uit. Ander merk kabel ook niet. Zeer hinderlkijk bij zwart/wit films.

Component-in levert iets minder scherpte op, maar wel prima zwart/wit beeld. Geen groene waas te bekennen.
Misschien inderdaad afregelprobleem.

Twee echte nadelen van de Loewe Compose zijn by-the-way:
- stand "panorama"niet werkt in HDMI en dat is wel prettig bij letterboxed films
(4:3 dan maar via component-in),
- detecteert niet automatisch filmformaat (16:9, 4:3)

Alexander D
08-10-2007, 08:46
Hele weekend getest. Groene dominantie blijft via HDM; 720P of 1080i maakt niet uit. Ander merk kabel ook niet. Zeer hinderlkijk bij zwart/wit films.

Component-in levert iets minder scherpte op, maar wel prima zwart/wit beeld. Geen groene waas te bekennen.
Misschien inderdaad afregelprobleem.

Twee echte nadelen van de Loewe Compose zijn by-the-way:
- stand "panorama"niet werkt in HDMI en dat is wel prettig bij letterboxed films
(4:3 dan maar via component-in),
- detecteert niet automatisch filmformaat (16:9, 4:3)

Raar, dat deed m'n oude Loewe crt zelfs al....

kit carson
08-10-2007, 13:10
Raar, dat deed m'n oude Loewe crt zelfs al....De Loewe tv detecteert wel juist bij de eigen DVD-spelers, zoals bij 2001 model Loewe Xemix-5106.

TJ Weissel
08-10-2007, 13:17
Ik heb hier Belkin PureAV HDMI kabels liggen, ben hier best over te spreken! (na diverse kabels getest te hebben)

Alexander D
08-10-2007, 13:42
De Loewe tv detecteert wel juist bij de eigen DVD-spelers, zoals bij 2001 model Loewe Xemix-5106.

Ik had een Onkyo. ;)

Peter van santbrink
09-10-2007, 15:41
Ik had een Onkyo. ;)

Had een Loewe Xelos en pioneer dvd-speler, ging ook automatisch; hangt dit automatisch overspringen trouwens niet af van de soort kabel die er tussen hangt ? had ergens gelezen dat bij hdmi je in principe handmatig op juiste stand moet zetten

kit carson
09-10-2007, 16:53
Had een Loewe Xelos en pioneer dvd-speler, ging ook automatisch; hangt dit automatisch overspringen trouwens niet af van de soort kabel die er tussen hangt ? had ergens gelezen dat bij hdmi je in principe handmatig op juiste stand moet zettenM'n vorige tv toestel, een Loewe Xelos crt, detecteerde bij de Loewe DVD speler automatisch 16:9 of 4:3.
Bij de opvolger, de Denon DVD2910, werkte die auto-detectie niet meer op de Loewe crt; evenals nu bij de Loewe Compose 46.

Ander punt is, dat wil je via de Loewe Compose HDMI of component-in kijken, je op 't front van de Denon dvd-speler DVD2910 steeds handmatig HDMI moet uitschakelen.
Voordeel van comp.-in is, dat ook funkties als "panorama" funktioneren (wel comfortabel bij 4:3). Bij HDMI werkt dat niet op de Loewe Compose.
Maar daar kan de Loewe niets aan doen. Ik weet trouwens niet, of dat handmatig schakelen ook nog bij de opvolger, de DVD2930, is....

Alexander D
09-10-2007, 16:57
Kort gezegd: geen Loewe meer kopen... ;)

kit carson
09-10-2007, 17:02
Kort gezegd: geen Loewe meer kopen... ;)Morgen heb ik met verkoper een babbeltje.
Uiteraard heb ik voor aankoop m'n wensen/eisen kenbaar gemaakt.
(Beeld in de zaak was voortreffelijk by-the-way)

Alexander D
09-10-2007, 17:13
Morgen heb ik met verkoper een babbeltje.
Uiteraard heb ik voor aankoop m'n wensen/eisen kenbaar gemaakt.
(Beeld in de zaak was voortreffelijk by-the-way)

Veel succes dan!

Maar als de verkoper achter zijn product staat moet dat wel goed komen. ;)

Seth__Gekko
16-10-2007, 10:44
Ik heb een setje AudioQuest HDMI A kabels bij mijn plasma genomen. Iemand ervaring mee?
http://www.cinedream.be/products/aqhdmia.jpg

Alexander D
16-10-2007, 11:04
Ik heb een setje AudioQuest HDMI A kabels bij mijn plasma genomen. Iemand ervaring mee?
http://www.cinedream.be/products/aqhdmia.jpg

Seth, ik wilde eigenlijk een Audioquest kabel nemen voor de projector. Aangezien ik 10m nodig had van de HDMI-1 (dacht ik) liep dat nogal in de prijzen. Beeld was wel echt goed!

kit carson
16-10-2007, 11:26
Veel succes dan!

Maar als de verkoper achter zijn product staat moet dat wel goed komen. ;)Hoogstwaarschijnlijk softwareprobleem in de DVD-speler; gooogle maar "green push Denon"....:-(

Marco1983
01-11-2007, 10:38
Na het lezen van de topic weet ik nog steeds niet welke HDMI kabel ik zou nemen. Moet ik nu de monster 300 nemen of een Bettercables 1.3 HDMI kabel?

benheijden
01-11-2007, 11:30
Het is al zo vaak gezegd: er wordt veel (teveel) geld verdiend met kabels van HIFI apparatuur (luidsprekerkabel bijv. van meer als 20 Euro per meter) en nu ook weer met HDMI kabels .
Doe zelf maar eens een test met een HDMI kabel van 10 Euro (Op veel plaatsen verkrijgbaar) en een van bijv. 70 Euro. Er wel voor zorgen dat ze volledig (19pins ) bedraad zijn. Je zult bij een DVD naar HDTV geen verschil zien en/of horen.\
Digitaal is ja of nee en de kabel doet het of doet het niet en laat je niets wijsmaken over mogelijke storing, want zeker bij kabels tot twee a drie meter speelt dat geen enkele rol.
Dat digitale uitzendingen via de kabel aangeboden nog niet optimaal zijn weet ook iedereen; daar moet je dus geen hdmi kabel op testen.
Luister vooral met interesse naar de indianenverhalen in de winkels ; als je een beetje lectronische opleiding hebt kun je zo uitrekenen wat er van de verhalen klopt en vooral wat niet.

Dus mijn advies koop een kabel voor een redelijke prijs !

:smile:

kit carson
01-11-2007, 12:17
Het is al zo vaak gezegd: er wordt veel (teveel) geld verdiend met kabels van HIFI apparatuur (luidsprekerkabel bijv. van meer als 20 Euro per meter) en nu ook weer met HDMI kabels .
Doe zelf maar eens een test met een HDMI kabel van 10 Euro (Op veel plaatsen verkrijgbaar) en een van bijv. 70 Euro. Er wel voor zorgen dat ze volledig (19pins ) bedraad zijn. Je zult bij een DVD naar HDTV geen verschil zien en/of horen.\
Digitaal is ja of nee en de kabel doet het of doet het niet en laat je niets wijsmaken over mogelijke storing, want zeker bij kabels tot twee a drie meter speelt dat geen enkele rol.
Dat digitale uitzendingen via de kabel aangeboden nog niet optimaal zijn weet ook iedereen; daar moet je dus geen hdmi kabel op testen.
Luister vooral met interesse naar de indianenverhalen in de winkels ; als je een beetje lectronische opleiding hebt kun je zo uitrekenen wat er van de verhalen klopt en vooral wat niet.

Dus mijn advies koop een kabel voor een redelijke prijs !

:smile:Ook al es HIER (http://search.ebay.nl/monster-hdmi_W0QQ_trksidZm37QQfromZR40) gekeken?

Marco1983
01-11-2007, 13:18
Zijn dat echte monster kabels of is het een replica? Want de winkelprijs is 300 euro voor 2 meter en daar nog geen 60 euro

kit carson
01-11-2007, 13:34
Zijn dat echte monster kabels of is het een replica? Want de winkelprijs is 300 euro voor 2 meter en daar nog geen 60 euroWanneer je de feedbackscore van die verkoper leest, zie je geen klachten over die kabel.
Ik heb sinds kort zo'n kabel ook in huis en zie eigenlijk geen verschil met de Monster 300; hooguit lijken kleuren iets vetter. (op DVD2910 getest; vanmiddag testen we met de DVD3930; misschien dan meer verschillen).

Op de platte doos der 1000DAV staat allemaal Monster-info; alleen staat er ook "Made in China" tussen.
Zeer stugge en dikke kabel; was een crime om te monteren aan onderzijde van m'n Loewe tv. Zeer wazig staat op de geribbelde coating in wit nauwelijks leesbaar "Monster" en nog wat onleesbare text. Op de connectoren staat duidelijk "Monster".

Levertijd is trouwens 2 werkdagen...

Marco1983
01-11-2007, 13:42
Hoeveel heb jij ervoor betaald? Heb ik een indicatie van wat ik moet bieden. En is 2 meter genoeg. Tv en blu ray staan niet zo ver van elkaar

kit carson
01-11-2007, 15:20
Hoeveel heb jij ervoor betaald? Heb ik een indicatie van wat ik moet bieden. En is 2 meter genoeg. Tv en blu ray staan niet zo ver van elkaarPorto-priority is een vast bedrag (GBP 17,95/ca. € 25; koersberekening: http://www.xe.com/ )

Kabel wordt steeds (http://search.ebay.nl/monster-hdmi_W0QQ_trksidZm37QQfromZR40) aangeboden; mocht je overboden worden, dan weer bij volgende advertentie/veiling proberen. Ik was, inkl. porto, totaal € 67,03 voor 2m. kwijt. Maar je kunt ook hoger of lager max. bod doen.
Verpakking is excellent en TNT-post levert binnen 2-3 werkdagen. Geen inklaarkosten; op bijgaand formulier staat steeds $ 10 ( zoals DVDPacific.com steeds $ 16.10 op hun DVD-pakketten zet.)

Marco1983
01-11-2007, 19:08
trouwens, ik heb even gekeken maar die monsters op ebay zijn dus replica, want de kabels op monstercables.com zien er anders uit.

Alexander D
01-11-2007, 19:49
trouwens, ik heb even gekeken maar die monsters op ebay zijn dus replica, want de kabels op monstercables.com zien er anders uit.

Waarschijnlijk staan op de Monster site nieuwe modellen.

Er worden veel partijen oudere kabels aangeboden. ;)

benheijden
01-11-2007, 20:13
Wat is dat voor onzin: de kleuren lijken iets vetter. Afgezien van het slechte nederlands heeft dat natuurlijk helemaal niets met kabels (bedrading ) te maken. Anders zou ik graag een berekening zien van de gebruikte draden, hun afscherming, de onderlinge capaciteit en weerstand en vooral het mogelijke verlies of winst van DIGITALE signalen.
Dat kan dus gewoon niet.......
Ik stop met het bezoeken van deze site ; van deze nonsens wordt je dus echt niet wijzer. Je wordt alleen maar op stang gejaagd door lui die met zgn dure kabels denken dat hun kwaliteit beter is. Het is een excuus voor de aankoop en geeft de schrijvers kennelijk een kick om daar zo over teschrijven, maar je helpt er echt niemnad mee, zeker geen personen doe 'onbevagen' op zoek zijn naar goede en betaalbare kwaliteit.
Maar geef gerust geld uit aan die dingen. als je er denkt beter van te worden.
Volgens mij zijn overigens de MONSTER kabels op Ebay Chinese namaak, zoals bijna alles tegenwoordig. Je kunt er bijna zeker van zijn dat goldplated hierbij niets met gouden (laagohmige) kontakten te maken heeft !!!

Bye bye !



Wanneer je de feedbackscore van die verkoper leest, zie je geen klachten over die kabel.
Ik heb sinds kort zo'n kabel ook in huis en zie eigenlijk geen verschil met de Monster 300; hooguit lijken kleuren iets vetter. (op DVD2910 getest; vanmiddag testen we met de DVD3930; misschien dan meer verschillen).

Op de platte doos der 1000DAV staat allemaal Monster-info; alleen staat er ook "Made in China" tussen.
Zeer stugge en dikke kabel; was een crime om te monteren aan onderzijde van m'n Loewe tv. Zeer wazig staat op de geribbelde coating in wit nauwelijks leesbaar "Monster" en nog wat onleesbare text. Op de connectoren staat duidelijk "Monster".

Levertijd is trouwens 2 werkdagen...

Alexander D
01-11-2007, 20:16
Wat is dat voor onzin: de kleuren lijken iets vetter. Afgezien van het slechte nederlands heeft dat natuurlijk helemaal niets met kabels (bedrading ) te maken. Anders zou ik graag een berekening zien van de gebruikte draden, hun afscherming, de onderlinge capaciteit en weerstand en vooral het mogelijke verlies of winst van DIGITALE signalen.
Dat kan dus gewoon niet.......
Ik stop met het bezoeken van deze site ; van deze nonsens wordt je dus echt niet wijzer. Je wordt alleen maar op stang gejaagd door lui die met zgn dure kabels denken dat hun kwaliteit beter is. Het is een excuus voor de aankoop en geeft de schrijvers kennelijk een kick om daar zo over teschrijven, maar je helpt er echt niemnad mee, zeker geen personen doe 'onbevagen' op zoek zijn naar goede en betaalbare kwaliteit.
Maar geef gerust geld uit aan die dingen. als je er denkt beter van te worden.
Volgens mij zijn overigens de MONSTER kabels op Ebay Chinese namaak, zoals bijna alles tegenwoordig. Je kunt er bijna zeker van zijn dat goldplated hierbij niets met gouden (laagohmige) kontakten te maken heeft !!!

Bye bye !

Goed dat je er was! http://smile.smilies.nl/383.gif

TJ Weissel
02-11-2007, 11:05
:lol:

Seth__Gekko
02-11-2007, 15:07
Weer toppunt van vriendelijkheid.

een beetje mijn mooie Audioquest HDMI's afkraken :wink:

Alexander D
02-11-2007, 20:46
een beetje mijn mooie Audioquest HDMI's afkraken :wink:

Tja, er zijn grenzen natuurlijk! :-P

Seth__Gekko
07-11-2007, 14:09
Tja, er zijn grenzen natuurlijk! :-P
Tssk sja, kom nou, what's next, Supra HDMI kabels afkraken?(6)

Alexander D
07-11-2007, 18:31
Tssk sja, kom nou, what's next, Supra HDMI kabels afkraken?(6)

Nee, dat is duidelijk over de grens! :mrgreen:

Helle
30-11-2007, 10:14
Wat is momenteel de best mogelijke HDMI-kabel van 1,2 à 2m die 1.3 aankan en tussen de 40 en 80€ bedraagt.
Ik had bij Pixmania de Monster 1.3 kabels gezien (40€ voor 1,2m en 50€ voor 2m),maar voorlopig zijn ze niet voorradig.
Waar kan ik online goeie HDMI-kabels bestellen als Belg zijnde?
Alvast bedankt.

Alexander D
01-12-2007, 14:16
Wat is momenteel de best mogelijke HDMI-kabel van 1,2 à 2m die 1.3 aankan en tussen de 40 en 80€ bedraagt.
Ik had bij Pixmania de Monster 1.3 kabels gezien (40€ voor 1,2m en 50€ voor 2m),maar voorlopig zijn ze niet voorradig.
Waar kan ik online goeie HDMI-kabels bestellen als Belg zijnde?
Alvast bedankt.


Neem contact op met beterbeeldengeluid.nl voor een Supra, die is super....

kit carson
01-12-2007, 15:36
Neem contact op met beterbeeldengeluid.nl voor een Supra, die is super....DIT (http://search.ebay.nl/monster-hdmi-m1000_W0QQ_trksidZm37QQcatrefZC6QQcoactionZcompare QQcoentrypageZsearchQQcopagenumZ1QQfposZPostcodeQQ fromZR10QQfsooZ1QQfsopZ17QQftrtZ1QQftrvZ1QQga10244 Z10425QQsabfmtsZ1QQsacatZQ2d1QQsadisZ200QQsaobfmts ZinsifQQsargnZQ2d1QQsaslcZ3QQsbrftogZ1QQsofocusZun known) is de beste HDMI-kabel, die ik tot nu toe gezien heb; zeker met die prijskwaliteitverhouding!:grin:

Helle
01-12-2007, 16:09
DIT (http://search.ebay.nl/monster-hdmi-m1000_W0QQ_trksidZm37QQcatrefZC6QQcoactionZcompare QQcoentrypageZsearchQQcopagenumZ1QQfposZPostcodeQQ fromZR10QQfsooZ1QQfsopZ17QQftrtZ1QQftrvZ1QQga10244 Z10425QQsabfmtsZ1QQsacatZQ2d1QQsadisZ200QQsaobfmts ZinsifQQsargnZQ2d1QQsaslcZ3QQsbrftogZ1QQsofocusZun known) is de beste HDMI-kabel, die ik tot nu toe gezien heb; zeker met die prijskwaliteitverhouding!:grin:

Die heb ik ook al zien staan maar echt betrouwbaar lijken die mij toch niet als ge weet dat de originele zo'n 8 à 10x duurder zijn dan deze "replica's".

Alexander D
01-12-2007, 19:33
DIT (http://search.ebay.nl/monster-hdmi-m1000_W0QQ_trksidZm37QQcatrefZC6QQcoactionZcompare QQcoentrypageZsearchQQcopagenumZ1QQfposZPostcodeQQ fromZR10QQfsooZ1QQfsopZ17QQftrtZ1QQftrvZ1QQga10244 Z10425QQsabfmtsZ1QQsacatZQ2d1QQsadisZ200QQsaobfmts ZinsifQQsargnZQ2d1QQsaslcZ3QQsbrftogZ1QQsofocusZun known) is de beste HDMI-kabel, die ik tot nu toe gezien heb; zeker met die prijskwaliteitverhouding!:grin:

Geloof je het zelf?

Dennis Veldhuizen
18-12-2007, 11:01
ik heb dus een HDMI 1.3 kabel nodig voor 1080p?? dit omdat ik een HDMI kabel nu heb die voor zocer ik weer geen 1080p ondersteunt want me TV 100% wel doet (KDL-46W2000) deze kabel heb ik nu:
http://www.psxshop.nl/hdmi-cable-p-2085.html

om eindelijk van 1080p te kunnen genieten moet ik dus een 1.3 hdmi kabel halen, want als ik em nu op 1080p zet krijg ik geen beeld wel op alle andere playstation 3 resoluties

Helle
18-12-2007, 11:20
Ik heb mijn HDMI-kabels bij Pixmania gekocht(2 kabels van 2,4m en één van 1,2m).
Van het merk "Monster" en daar geven ze toch aan dat ze 1.3 aankunnen.

http://www.pixmania.be/be/nl/545351/art/monster-cable/high-performance-hdmi-kab.html

http://www.pixmania.be/be/nl/545350/art/monster-cable/high-performance-hdmi-kab.html

Het zien er alleszins heel degelijke kabels uit.
Maar aangezien ik mijn plasma pas in januari ga aanschaffen heb ik ze nog niet kunnen uittesten.

DVDProfilersFilmgek
18-12-2007, 13:41
ik heb dus een HDMI 1.3 kabel nodig voor 1080p?? dit omdat ik een HDMI kabel nu heb die voor zocer ik weer geen 1080p ondersteunt want me TV 100% wel doet (KDL-46W2000) deze kabel heb ik nu:
http://www.psxshop.nl/hdmi-cable-p-2085.html

om eindelijk van 1080p te kunnen genieten moet ik dus een 1.3 hdmi kabel halen, want als ik em nu op 1080p zet krijg ik geen beeld wel op alle andere playstation 3 resoluties

1.3 heeft niets te maken met 1080p

M'n TV is niet eens voorzien van een 1.3 HDMI aansluiting..... maar ik heb wel gewoon 1080p beeld van alle 3 de aangesloten apparaten(PS3-Oppo 981-ToshibaEP35) gebruikte kabel is een normale kabel, zonder enige stennis te maken over 1.3, van het merk Hyperwire.

Als je geen 1080p beeld krijgt lijkt het mij niet aan de kabel te liggen, maar is er volgens mij wel wat anders aan de hand, je hebt waarschijnlijk een andere setting dan niet goed staan, PS3 ondersteund dacht ik geen 1080p over component en ook een aantal TV's van Sony ondersteunen geen 1080p over component.

In het algemeen zou je kunnen stellen dat iedere HDMI kabel het 1080p signaal gewoon door zal moeten geven, lees het volgende er maar even op na:

http://www.monstercommunity.com/article/10143/Technical-Breakdown-of-HDMI/

Dennis Veldhuizen
18-12-2007, 14:25
ik heb em dus via HDMI idd en in me tv kan ik er geen instellingen voor vinden :(
en hij komt zo uit de fabriek zou het toch gewoon moeten doen?

en misschien heb jij geen 1.3 aansluiting maar wel een 1.3 kabel zodat deze het signaal wel door kan sturen?

DVDProfilersFilmgek
18-12-2007, 16:21
ik heb em dus via HDMI idd en in me tv kan ik er geen instellingen voor vinden :(
en hij komt zo uit de fabriek zou het toch gewoon moeten doen?

en misschien heb jij geen 1.3 aansluiting maar wel een 1.3 kabel zodat deze het signaal wel door kan sturen?

Nergens op m'n kabel staat dat hij 1.3 is en dat is ook helemaal niet nodig, in weze moeten alle HDMI kabels gewoon het 1080p signaal doorgeven, dat is gewoon een onderdeel van de standaard.

Op mijn TV zitten ook geen instellingen voor 1080p, hij krijgt dat signaal van een bron of hij krijgt dat niet, daar valt op de TV niets voor in te stellen.

Check je settings van je PS3, check even je screensettings en je software versie, de huidige versie is 2.10 en deze ondersteund Divx en WMV. Ik heb prachtige downloads gezien in het HD formaat:wink:

Dennis Veldhuizen
18-12-2007, 18:44
me instellingen staan goed en ook de nieuwste firmware staat er op :(

DVDProfilersFilmgek
18-12-2007, 20:49
me instellingen staan goed en ook de nieuwste firmware staat er op :(

Heel vreemd, het zou gewoon moeten werken:confused:

Wat overblijft is inderdaad proberen met een andere kabel, of een ander apparaat met 1080p aansluiten op je TV..... misschien kun je van iemand zo'n apparaat even lenen(compleet met een kabel) om eea te testen, zo sluit je gelijk een paar probleempjes kort.

Hoop dat je de boel aan de praat krijgt, je geeft niet voor niets zoveel geld uit, dan wil je ook dat het werkt.

Dennis Veldhuizen
19-12-2007, 08:58
misschien kun je van iemand zo'n apparaat even lenen(compleet met een kabel) om eea te testen, zo sluit je gelijk een paar probleempjes kort.

Helaas heb ik die luxe niet :(

Dennis Veldhuizen
19-12-2007, 20:33
Het werkt nu! met de andere bestelde kabel die ik vandaag binnen heb gehad... Dus die andere kabel ondersteunt gewoonweg geen 1080p... op deze kabel staat ook duidelijk v1.3 en 1080p... super!

TJ Weissel
20-12-2007, 14:25
Het werkt nu! met de andere bestelde kabel die ik vandaag binnen heb gehad... Dus die andere kabel ondersteunt gewoonweg geen 1080p... op deze kabel staat ook duidelijk v1.3 en 1080p... super!

Van harte! ... en nu lekker films kijken!

Dennis Veldhuizen
20-12-2007, 20:49
Van harte! ... en nu lekker films kijken!

Zeker weten!!! thanks!

DVDProfilersFilmgek
22-12-2007, 19:39
Het werkt nu! met de andere bestelde kabel die ik vandaag binnen heb gehad... Dus die andere kabel ondersteunt gewoonweg geen 1080p... op deze kabel staat ook duidelijk v1.3 en 1080p... super!


Met die oude kabel zou ik, bij wijze van spreken, de fabrikant ophangen.. :twisted: .. moet toch echt troep zijn als zo'n simpel kabeltje niet eens aan de standaard voldoet.:roll:

Heb allemaal hele simpele kabels zonder dure merknamen en op geen 1 kabel het bla bla dat ie HDMI 1.3 is, maar ze geven wel allemaal gewoon het signaal van 1080p door.

Iig veel plezier met je nieuwe kabel, al zul je niet veel verschil zien tussen 1080i en 1080p, maar het is wel fijn als alles werkt zoals het hoort :wink:

Mark van L.
22-12-2007, 19:44
http://www.oehlbach.de/CMS/product-detail.php?sprache=nl&artikelnummer=22400

erg prijzig, maar het beeld is fantastisch, al lees ik hier dat er geen verschil in zou kunnen zitten

Helle
23-12-2007, 09:13
http://www.oehlbach.de/CMS/product-detail.php?sprache=nl&artikelnummer=22400

erg prijzig, maar het beeld is fantastisch, al lees ik hier dat er geen verschil in zou kunnen zitten

Er staat geen prijs bij???:roll:

Mark van L.
23-12-2007, 11:07
ahum.........135 euro's (ach ja, ik heb geen studerende kinderen)

en ik heb de oehlbach gekocht omdat ik bij 1080P en 24 fps meer ruis kreeg bij mijn eerdere aanschaf (monster 400)

Blu-ray BD-1400

Helle
23-12-2007, 11:14
ahum.........135 euro's (ach ja, ik heb geen studerende kinderen)

Dan is dit inderdaad een serieus bedrag:roll:
De kwaliteit zal dan ook navenant zijn.
De mijne zijn van Monster(300 reeks) waar ik 50€ voor een kabel van 2,4m betaal.
In de winkel (VDB bij ons in Belgie)heb ik diezelfde kabel aan 100€ zien liggen.
Goed genoeg voor mij;)

kit carson
23-12-2007, 11:18
Dan is dit inderdaad een serieus bedrag:roll:
De kwaliteit zal dan ook navenant zijn.
De mijne zijn van Monster(300 reeks) waar ik 50€ voor een kabel van 2,4m betaal.
In de winkel (VDB bij ons in Belgie)heb ik diezelfde kabel aan 100€ zien liggen.
Goed genoeg voor mij;)Ach, na veel kabels testen blijkt deze Monster M1000 (http://search.ebay.nl/monster-hdmi_W0QQ_trksidZm37QQfromZR40) uit 2004/2005 nog steeds de beste prijs/kwaliteit verhouding te hebben.:grin:
Mijn Monster 300 is in elk geval te koop.

TJ Weissel
23-12-2007, 11:19
Probleem van Monster is dat je alleen al voor het gehypte merk 20 euro mag betalen...

Helle
23-12-2007, 11:47
Ach, na veel kabels testen blijkt deze Monster M1000 (http://search.ebay.nl/monster-hdmi_W0QQ_trksidZm37QQfromZR40) uit 2004/2005 nog steeds de beste prijs/kwaliteit verhouding te hebben.:grin:
Mijn Monster 300 is in elk geval te koop.

De vraag is hoe betrouwbaar dit alles is aangezien de prijs bij ons zo'n 250€ bedraagt voor zo'n kabel terwijl ze via Hongkong of het Verenigd Koninkrijk maar 25€ kosten.
Ik had ze ook al zien staan op ebay maar de vrees om in het zak gezet te zijn of replica's te kopen was te groot om niet tot aankoop over te gaan.

Steve Muller
28-02-2008, 06:50
Interessant filmpje over kwaliteit: http://www.monstercable.com/HDMI/advanced_for_hdmi.asp

Beste kabels op dit moment (heb zelf de M1000DAV).

M1000 HDTV HDMI Cable & M1000DAV HDMI® to HDMI® Reference Digital AV Interface

http://www.monstercable.com/productDisplay.asp?pin=2402

http://www.monstercable.com/gl_include/ASPjpeg/send_binary.asp?Path=D%3A%5CInetpub%5Cwwwroot%5Ccl ients%5CMonstercable%5Clive%5C%5Cimages%5Fdb%5Chom e%5Fav%5CHDMI%5Cmseries%5Fhdmi%2Ejpg&Width=300&Height=193&pagename=Productdisplay


http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=3847

http://www.monstercable.com/gl_include/ASPjpeg/send_binary.asp?Path=D%3A%5CInetpub%5Cwwwroot%5Ccl ients%5CMonstercable%5Clive%5C%5Cimages%5Fdb%5Chom e%5Fav%5Cm%2Dseries%5CM1000HD%5Fglam%2Ejpg&Width=300&Height=193&pagename=Productdisplay

Steve Muller
28-02-2008, 07:21
trouwens, ik heb even gekeken maar die monsters op ebay zijn dus replica, want de kabels op monstercables.com zien er anders uit.

Heb de mijne ook op Ebay gekocht en volgens mij zijn het echt wel originele.

Is gewoon de ouder versie maar heeft dezelfde bandwith 14.9gbs als het huidige topmodel.
http://www.monstercable.com/productDisplay.asp?pin=2402

Alexander D
28-02-2008, 08:39
Interessant filmpje over kwaliteit: http://www.monstercable.com/HDMI/advanced_for_hdmi.asp

Beste kabels op dit moment (heb zelf de M1000DAV).

M1000 HDTV HDMI Cable & M1000DAV HDMI® to HDMI® Reference Digital AV Interface

http://www.monstercable.com/productDisplay.asp?pin=2402

http://www.monstercable.com/gl_include/ASPjpeg/send_binary.asp?Path=D%3A%5CInetpub%5Cwwwroot%5Ccl ients%5CMonstercable%5Clive%5C%5Cimages%5Fdb%5Chom e%5Fav%5CHDMI%5Cmseries%5Fhdmi%2Ejpg&Width=300&Height=193&pagename=Productdisplay


http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=3847

http://www.monstercable.com/gl_include/ASPjpeg/send_binary.asp?Path=D%3A%5CInetpub%5Cwwwroot%5Ccl ients%5CMonstercable%5Clive%5C%5Cimages%5Fdb%5Chom e%5Fav%5Cm%2Dseries%5CM1000HD%5Fglam%2Ejpg&Width=300&Height=193&pagename=Productdisplay

Effe voor de beeldvorming.

Zeg je hier nou dat Monster de beste kabels maakt omdat dat blijkt uit een test die Monster zelf gedaan heeft?

Steve Muller
28-02-2008, 08:43
Effe voor de beeldvorming.

Zeg je hier nou dat Monster de beste kabels maakt omdat dat blijkt uit een test die Monster zelf gedaan heeft?

Beste durf ik niet te zeggen, maar voor €50,- heb ik wel superscherp beeld op mijn 1080p scherm.. beter dan mijn oude 15 euro HDMI kabel.

Alexander D
28-02-2008, 08:50
Beste durf ik niet te zeggen, maar voor €50,- heb ik wel superscherp beeld op mijn 1080p scherm.. beter dan mijn oude 15 euro HDMI kabel.

Maar volgens mij is de 1000 uitvoering van Monster toch wel iets duurder?

DVDProfilersFilmgek
28-02-2008, 11:42
Beste durf ik niet te zeggen, maar voor €50,- heb ik wel superscherp beeld op mijn 1080p scherm.. beter dan mijn oude 15 euro HDMI kabel.

Je hebt wel superscherp beeld, (zal je met je andere kabel ook hebben gehad) en inderdaad kan de duurdere kabel beter van kwaliteit zijn en de eigenschappen hebben die jij belangrijk vind.(soepeler-betere pluggen-mooier uiterlijk-betere kwaliteit)

Doch ze geven allemaal enen en nullen door, niet mooiere of minder mooie enen en nullen. Degene die hier gaat verkondigen dat hij mooiere kleuren krijgt, beter geluid, scherper beeld zal niet snel geloofd worden.

Dat er verschillen in kwaliteit zijn is duidelijk, soms kun je dat alleen al zien aan de afwerking van het geheel en "voelen" als je de kabel beetpakt. Sommigen hebben hun kabels in het zicht zitten en zijn er trots op en hebben voor hun kabels hoge bedragen over. Het is niet altijd zo dat een hele dure kabel beter scoort dan goede budget kabel op het technische vlak, maar wel weer op het bling bling gehalte.

Testen van de fabrikant zelf, kun je zien als informatie, reclame voor het eigen produkt, maar niet als feiten. Je zou bijna denken dat je hier reclame aan het maken bent voor Monster;) Heb ik geen moeite mee, je kunt hier gelukkig op het forum met een gerust hart vertellen wat je zelf mooi vind en gebruikt8)

Zelf ben ik niet in het bezit van bling bling kabels(gebruik ook de kabels die de fabrikant van het apparaat met HDMI aansluiting erbij leverde), maar van goede budget kwaliteits kabels waarvan niet bij het minste of geringste de plug van de kabel afvalt, dat is ook wat ik de doorsnee gebruiker aanraad. De echte kabelliefhebbers weten elkaar wel te vinden en kennen het bling bling gehalte van hun kabels met de daarbij behorende prijzen wel;)

Raymonds81
04-04-2008, 01:27
Hi All,

Ik lees met veel interesse alle topics en discussies die betrekking hebben op HDMI kabels, ik heb zelf op het moment een Monster 400 HDMI kabel tussen mn playstation 3 en mn Pioneer LX5080D plasma scherm maar heb nog een HDMI kabel nodig voor tussen mn Pioneer LX60 DVR en het plasma scherm.
Na veel wikken en wegen, heb ik zojuist via ebay de M1000 kabel bestelt.
(http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=3847)

Bedoeling is dat de M1000 aan de Playstation gekoppeld gaat worden, en de Monster 400 aan de Pioneer LX60.

Item op ebay:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350043097521&ssPageName=MERCOSI_VI_ROSI_PR4_PCN_BIX&refitem=350044050408&itemcount=4&refwidgetloc=closed_view_item&refwidgettype=osi_widget&_trksid=p284.m185&_trkparms=algo%3DSI%26its%3DI%252BIA%26itu%3DIA%25 2BUCI%26otn%3D4%26ps%3D42

Het zal wellicht even duren voordat hij binnen is, maar zodra hij binnen is zal ik verslag doen over de echtheid en kwaliteit van de kabel.

Tot dan! :)

kit carson
04-04-2008, 12:12
Hi All,

Ik lees met veel interesse alle topics en discussies die betrekking hebben op HDMI kabels, ik heb zelf op het moment een Monster 400 HDMI kabel tussen mn playstation 3 en mn Pioneer LX5080D plasma scherm maar heb nog een HDMI kabel nodig voor tussen mn Pioneer LX60 DVR en het plasma scherm.
Na veel wikken en wegen, heb ik zojuist via ebay de M1000 kabel bestelt.
(http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=3847)

Bedoeling is dat de M1000 aan de Playstation gekoppeld gaat worden, en de Monster 400 aan de Pioneer LX60.

Item op ebay:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350043097521&ssPageName=MERCOSI_VI_ROSI_PR4_PCN_BIX&refitem=350044050408&itemcount=4&refwidgetloc=closed_view_item&refwidgettype=osi_widget&_trksid=p284.m185&_trkparms=algo%3DSI%26its%3DI%252BIA%26itu%3DIA%25 2BUCI%26otn%3D4%26ps%3D42 (http://Link
Het zal wellicht even duren voordat hij binnen is, maar zodra hij binnen is zal ik verslag doen over de echtheid en kwaliteit van de kabel.Tot dan! :)Ik heb ook op dat model kabel geboden. Ik heb nu 2m. Monster M1000DAV, maar die is alweer uit 2005/2006 en ik wil deze es uittesten. En meteen ook wat korter.
DVDspeler is een regiovrije Denon DVD3930 (1080P hdmi) en tv is een LOEWE Individual Compose 46". Die M1000DAV was al wel stukken beter dan de Monster M300.
Heb alleen lip-synch problemen met die Monster kabels als audio via stereo-installatie loopt. Gelukkig kun je dat op de Denon speler tot 200msec. tunen.

Steve Muller
04-04-2008, 14:44
Ik heb ook op dat model kabel geboden. Ik heb nu 2m. Monster M1000DAV, maar die is alweer uit 2005/2006 en ik wil deze es uittesten. En meteen ook wat korter.


Heb zelf de 4 meter M1000DAV en deze is qua kwaliteit hetzelfde als de 2007 versie (zie antwoord van Monster).

Hello Steve,
Yes, the M1000DAV is HDMI V1.3 compliant is rated at 14.9 Gbps. The only difference from the M1000HD cable is that the M1000HD cable has a slimmer connector, other than that the performance and internal construction are the same.

Monsterously,
Eric Vitug
Technical Support
Monster Cable
[/font]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The question was as follows:
Subject: Product Information
Product Name: M1000DAV HDMI® to HDMI® Reference Digital AV Interface

Hi,

I have bought this item M1000DAV HDMI http://www.monstercable.com/productDisplay.asp?pin=2402 (http://www.monstercable.com/productDisplay.asp?pin=2402)
I am just wondering if this is an 1.3 HDMI cable with at least 10.2GB bandwith?
And what is the difference between the M1000HD http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=3847

Thanks for your reply.

Raymonds81
04-04-2008, 15:19
The only difference from the M1000HD cable is that the M1000HD cable has a slimmer connector, other than that the performance and internal construction are the same.
Goed punt Steve.
Wat ik begrijp uit andere forums schijnt de M1000DAV kabel niet te passen op de Playstation 3 vanwege de afmeting van zijn connector.
Kom maar op met die M1000HD kabel :)



Monsterously,
LOL :cool:

Raymonds81
14-04-2008, 20:55
De kabel is binnen! Het betreft wel degelijk de orginele Monster M1000HD kabel :D
Eenmaal aangesloten is het resultaat verbluffend te noemen!
Na de vele discussies over veschillende HDMI kabels, ben ik er in iedergeval klaar mee.. ik ben tevreden nu :)
Overigens past de connector van de kabel perfect in de Playstation 3 en de kabel is flexibel genoeg om hem netjes weg te werken.
Totale kosten incl. verzendkosten: 83,45 euro
4 april besteld, 10 april in huis :)

kit carson
14-04-2008, 22:08
De kabel is binnen! Het betreft wel degelijk de orginele Monster M1000HD kabel :D
Eenmaal aangesloten is het resultaat verbluffend te noemen!
Na de vele discussies over veschillende HDMI kabels, ben ik er in iedergeval klaar mee.. ik ben tevreden nu :)
Overigens past de connector van de kabel perfect in de Playstation 3 en de kabel is flexibel genoeg om hem netjes weg te werken.
Totale kosten incl. verzendkosten: 83,45 euro
4 april besteld, 10 april in huis :)Ik heb de kabel sedert afgelopen zaterdag in huis. Volgens mij van dezelfde leverancier. (Ik was rond de € 77 kwijt, maar had geboden en niet meteen gekocht.)

Nog geen verschillen gemerkt met mijn Monster M1000DAV.
Wel is dimameter van de 1,2m. Monster M1000HD 0,8cm. en van de 2,0m. M1000DAV 1,2 cm.

Op beide verpakkingen staat by-the-way Made in China, 2006.

(Eén kabel is straks voor de DVDspeler en de andere tzt voor Blu-ray speler.)

Steve Muller
15-04-2008, 01:06
Nog geen verschillen gemerkt met mijn Monster M1000DAV.


Dat is niet zo gek gezien het kwalitatief dezelfde kabels zijn (zie mijn vorige post).;)

Heb zelf de 6 meter M1000DAV en was hier ook rond de €70,- kwijt.

kit carson
15-04-2008, 06:29
Dat is niet zo gek gezien het kwalitatief dezelfde kabels zijn (zie mijn vorige post).;)

Heb zelf de 6 meter M1000DAV en was hier ook rond de €70,- kwijt.Met de eerste vergelijk lijkt mij van de M1000HD 't contrast wat vetter en de kleuren iets fletser.
Wil voor vergelijk binnenkort wat meer tijd in steken. Mijn Loewe Individual heeft 2 HDMI-ingangen, dus kan zo omsteken.

Voor mijn Denon DVD3930 DVD speler is de M1000HD iets prettiger; deze speler is al vrij diep en steekt nu wat minder uit de kast, omdat de M1000HD door de 0,4 cm. dikte verschil tov de M1000HD toch wat buigzamer is en ik achter de speler een iets scherpere bocht in die kabel kan maken..

Steve Muller
15-04-2008, 06:32
Met de eerste vergelijk lijkt mij van de M1000HD 't contrast wat vetter en de kleuren iets fletser.
Wil voor vergelijk binnenkort wat meer tijd in steken. Mijn Loewe Individual heeft 2 HDMI-ingangen, dus kan zo omsteken.

Ben benieuwd.

kit carson
15-04-2008, 06:45
Ben benieuwd."Made in China" op de verpakking: duidt niet op reproducties? De witte Monster Cable op de zwarte geribbelde kabel is wel zeer slecht leesbaar.

(Zie op m'n Denon DVD speler doos trouwens ook Made in China staan.)

DVDProfilersFilmgek
15-04-2008, 15:40
Met de eerste vergelijk lijkt mij van de M1000HD 't contrast wat vetter en de kleuren iets fletser.
Wil voor vergelijk binnenkort wat meer tijd in steken. Mijn Loewe Individual heeft 2 HDMI-ingangen, dus kan zo omsteken.

Wat een kabel al niet kan doen met 1en en 0en :roll:

Neem tijdens het vergelijk een paar lekkere pinten en je zult merken dat het allemaal nog mooier wordt:bier:

mark_a
23-04-2008, 20:11
Wat een kabel al niet kan doen met 1en en 0en :roll:

Neem tijdens het vergelijk een paar lekkere pinten en je zult merken dat het allemaal nog mooier wordt:bier:

Zullen we de kabel discussie en het nut van kabels maar achter wegen laten.

Maar on-topic op http://www.avreview.co.uk staan een paar testen van HDMI kabels.

Arnold van Oostrum
29-04-2008, 00:19
Wat een kabel al niet kan doen met 1en en 0en :roll:

Neem tijdens het vergelijk een paar lekkere pinten en je zult merken dat het allemaal nog mooier wordt:bier:
Het aardige is dat dit een wijd verbreid misverstand is. Er gaan juist geen 0-en en 1-en door de kabel. Ook bij een digitaal signaal gaat een elektrisch stroompje door de kabel.
Feit is wel dat de invloed van de kabel op het signaal bij digitaal minder groot is dan bij analoog. Maar invloed heeft het nog steeds.

Keuze van kabels en het bedrag dat je eraan wilt spenderen is zeer persoonlijk. Niet iedereen heeft grote bedragen over voor de bekabeling. En je moet de kwaliteit van de bekabeling ook in overeenstemming / goede verhouding brengen en houden met de rest van je setup.
Als je zelf geen verschil bemerkt tussen de verschillende kabels, kies dan lekker de goedkoopste. Het gaat erom dat jij tevreden bent met je eigen keuzes. Niet wat je van de keuzen van anderen vindt.

Ik ben persoonlijk erg gecharmeerd van de kabels van AudioQuest, zij bieden zeer goede kwaliteit al vanaf een schappelijk prijsniveau.

DVDProfilersFilmgek
29-04-2008, 12:47
Het aardige is dat dit een wijd verbreid misverstand is. Er gaan juist geen 0-en en 1-en door de kabel. Ook bij een digitaal signaal gaat een elektrisch stroompje door de kabel.
Feit is wel dat de invloed van de kabel op het signaal bij digitaal minder groot is dan bij analoog. Maar invloed heeft het nog steeds.

Keuze van kabels en het bedrag dat je eraan wilt spenderen is zeer persoonlijk. Niet iedereen heeft grote bedragen over voor de bekabeling. En je moet de kwaliteit van de bekabeling ook in overeenstemming / goede verhouding brengen en houden met de rest van je setup.
Als je zelf geen verschil bemerkt tussen de verschillende kabels, kies dan lekker de goedkoopste. Het gaat erom dat jij tevreden bent met je eigen keuzes. Niet wat je van de keuzen van anderen vindt.

Ik ben persoonlijk erg gecharmeerd van de kabels van AudioQuest, zij bieden zeer goede kwaliteit al vanaf een schappelijk prijsniveau.

Mmmm.... ja een electrisch signaal in het geval van een HDMI kabel. Maar het is wel een digitaal signaal.

Het kan ook nog eens een optisch signaal zijn, maar ook als radiogolven door de lucht verstuurd worden etc etc etc.(denk hierbij bijvoorbeeld aan streepjescodes) Het gaat om de data die in het signaal zit en de decoders die het signaal verwerken.

Natuurlijk is het van belang dat het signaal de eindbestemming zo goed mogelijk bereikt. In geval van een analoog signaal kunnen er bij verstoringen ruis optreden in zowel beeld als geluid. Als een digitaal signaal niet goed aankomt treed er bijvoorbeeld blokvorming op in het beeld(daar is geen signaal voor dat plekje en daar veranderd dan het beeld niet meer), bij het geluid treden er ernstige haperingen op en zal het snel wegvallen. Bij een digitaal signaal gaat het goed, of het gaat helemaal niet er is niet veel ruimte voor een tussenweg. Bij een analoog signaal heb je goed beeld en geluid en als het signaal verstoord raakt krijg je sneeuw en ruis, deze vermeerderd met de achteruitgang van het signaal, maar het signaal blijft langer herkenbaar voor onze ogen en oren er is grote tussenweg tussen goed signaal en helemaal geen signaal meer.


>>>>>>>>>>>>>>
Als je zelf geen verschil bemerkt tussen de verschillende kabels, kies dan lekker de goedkoopste. Het gaat erom dat jij tevreden bent met je eigen keuzes. Niet wat je van de keuzen van anderen vindt.

Ik ben persoonlijk erg gecharmeerd van de kabels van AudioQuest, zij bieden zeer goede kwaliteit al vanaf een schappelijk prijsniveau
<<<<<<<<<<<<<<<

Ik vind het best wel leuk om te weten wat anderen voor een merk kabels gebruikt, hoelang ze zijn, welk merk het is, de prijs die er voor betaald is, welke kleur ze hebben, of de kabel soepel of stug is etc etc of om welke reden dan ook speciaal die kabel gekocht is. Een post of wat hierboven werd gelinkt naar een testje, als je het testje zo doorleest dan doen alle kabels precies het zelfde, namelijk het signaal goed doorgeven, niet meer en niet minder, waar zij in verschillen is de afwerking, het uiterlijk en de prijs.

Je vind zelf AudioQuest een fijn merk, het geeft je wat je ervan verwacht en die ervaring deel je hier, dat is een goede zaak. Van de ervaringen van anderen kunnen we leren. Had ik zelf van het begin af een voorliefde voor een bepaald merk kabels gehad, dan had ik waarschijnlijk ook alles van 1 merk gekocht, doch deze liefde voor een kabel is mij nooit aan komen waaien. Ik gebruik heus wel goede kabels en let goed op de prijs kwaliteits verhouding, maar het laatste wat mij interesseerd is het merkje dat erop staat.

Toch heb ik wel begrip voor mensen die merkbewust zijn, ben ik dat zelf niet op het gebied van kabels, op anderen gebieden heb ik dat weer wel. Ik kan het heel mooi vinden dat iemand schitterende kabels en pluggen gebruikt in zijn opstelling en daar een heel kapitaal aan besteed. Op het gebied van analoge signalen kan de kabel verschil uitmaken, ook al is dat soms maar minimaal, de liefhebber kan er zeer uitgebreid over berichten, terwijl ik er zelf niet om wakker zal liggen.

Ik ben wel op mijn hoede als mensen bepaalde kabels wonderen toedichten die er in de praktijk niet uit kunnen komen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het wondermagneetje die de kalk uit het water haalt in de waterleiding, het wondermagneetje om je benzineleiding die je verbruik met wel 10% verlaagt etc etc..... als ik zulke dingen lees, dan wil ik wel een opmerking plaatsen, maar vanzelfsprekend staat het iedereen vrij om deze waren alsnog te kopen;)

DVDProfilersFilmgek
01-05-2008, 10:59
Het punt is echter dat het transport niet digitaal is. Digitaal is alleen een kwestie van interpretatie.

De data is digitaal, die blijft digitaal en die veranderd niet naar analoog.

Hier kon ik ook wel lachen:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1197971/0

DVDProfilersFilmgek
01-05-2008, 14:30
Je hebt m'n punt werkelijk volledig gemist. De data is digitaal omdat zender en ontvanger dat als zodanig produceren en consumeren. Over de draad zelf bestaat 'digitaal' helemaal niet, en gaat het gewoon om electrisch signaal dat onderhevig is aan dezelfde invloeden als elk ander electrisch signaal.

Ik heb werkelijk niets gemist.

Het gaat inderdaad om electrisch, maar wel een electrisch signaal dat zodanig wordt verstuurd dat het als een digitaal signaal wordt beschouwd en als zodanig een digitaal signaal wordt genoemd. Het mooie van digitale signalen is dat zij minder ontvankelijk zijn voor invloeden van buitenaf in vergelijking met een analoog signaal.

Wiki;

http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_(signal)

Het enige wat een HDMI kabel moet doen is het signaal doorsturen, en daar het een digitaal signaal betreft kan en mag de kabel daar geen invloed op uitoefenen of het nu een kabel van 10 euro of van 1000 euro is, ze moeten beiden hetzelfde signaal doorgeven, er zal geen verschil in klank, kleur, scherpte of enig andere verandering zijn bij de ontvanger doordat het signaal door een duur of goedkoop kabeltje gaat.

Maar wat ik ook heb mogen missen, ik zal niemand tegenhouden als hij een kabel van 1000 euro koopt omdat dat tussen de oortjes beter wordt verwerkt dan een kabel van 10 euro die uiteindelijk precies hetzelfde doet als die kabel van 1000 euro.

Je koopt kabels tenslotte ook wel op het oog, hoe de afwerking is, of hij soepel is of stug, de kleur or whatever , je bepaald uiteindelijk zelf hoeveel je bereid bent te betalen. Doch als er mensen hier denken te kunnen gaan vertellen dat ze betere en diepere kleuren hebben met merk ..... en dat merk ..... scherper beeld geeft, ja dan zakt mijn broek af, dit is geen forum om sprookjes te gaan vertellen8)

DVDProfilersFilmgek
01-05-2008, 20:54
Je kunt inderdaad je vraagtekens zetten bij exotisch geprijsde kabels, maar het is wel verstandig om een kabel te gebruiken die kwalitatief goed opgebouwd en getermineerd is.

Het laat zich raden uiteraard dat na het toevoegen van een afsluitweerstand aan weerszijden van de bus ineens toch alle problemen waren verholpen.

Het toevoegen van afsluitweerstanden in je uitleg maakt het er niet duidelijker op, een aardig technisch verhaal waar ik niet al te diep op in wil gaan, en electrisch-optical of als radiogolf verzonden, het blijft een digitaal signaal. Digitale signalen zullen toch op één of andere wijze van zender naar ontvanger moeten komen, en electrisch is 1 van de manieren, al komt er uiteindelijk in 99,99% van de gevallen electriciteit bij van pas, we zijn de tijd van de rooksignalen toch wel weer even gepasseerd.

Nu heb ik zelf geen HDMI kabels van 10 euro, wel een paar "gratis" kabels, geleverd bij de apparatuur en kabels van rond de 25 euro. Simpel maar wel degelijk afgewerkt, en opensnijden om de kwaliteit van het koper te beoordelen doe ik ze niet. Gelukkig doen ze allen waar ze voor gemaakt zijn, het digitale signaal doorgeven, en heb ik niet het idee dat ik bitjes mis in beeld en geluid.

Het is vaker niet onze kabels en apparatuur die ons in de steek laten, maar helaas de bedroefende kwaliteit van de software die fabriekanten zoals bijvoorbeeld DFW op een schijfje weten te persen. Hoe mooi je kabel ook is en hoe hoog de kwaliteit van je overige apparaten ook is, je krijgt toch geen betere kwaliteit dan dat die boeren op hun schijfjes hebben gekwakt. (Ben net bezig met een BBC serie van Just, om te huilen zo slecht, ligt echt niet aan mijn spullen, dat weet ik wel 100% zeker)

Ik ben het met je eens dat het het beste is om een kwalitatief goed gebouwde kabel te gebruiken die netjes is afgewerkt, daar hoeft voor mij geen dure merknaam op te staan, maar voor de liefhebbers is dat vaak gewoon een must, die hebben zoiets van liever naakt dan namaak;) :bier:

DVDProfilersFilmgek
02-05-2008, 10:59
Dat was ook een kanttekening; aangezien interconnects end-to-end zijn (en geen busnetwerk zoals bij ISDN), zit de afsluitweerstand als het goed is in het apparaat zelf. Maar ook een slechte connector of zelfs slecht soldeerwerk kan reflecties veroorzaken.

Wat rooksignalen er mee te maken hebben weet ik niet, maar laat ik de kern van mijn betoog nog een laatste maal itereren: DIGITAAL bestaat alleen IN de apparatuur, NIET in het transport van het signaal. Een 'digitale' radiogolf is gewoon een radiogolf, een 'digitale' stroompuls is gewoon een stroompuls en een 'digitale' lichtpuls is gewoon een lichtpuls. In alle gevallen moeten zender en ontvanger een overeengekomen protocol gebruiken waarmee dat signaal als digitale informatie geproduceerd danwel geconsumeerd kan worden.

Prima toch? Dan is die kabel dus van voldoende kwaliteit.

Volstrekt irrelevant. Da's net als redeneren dat een auto niet harder hoeft te kunnen dan 70 omdat je in NL toch meestal in de file staat.


De kern van je betoog is maar een heel klein pitje, je kan herhalen wat je wil, er bestaan analoge signalen en er bestaan digitale signalen. De wijze waarop een signaal wordt verzonden maakt het analoog of digitaal, dit is zo afgesproken, daar verander jij met jouw geschreeuw helemaal niets aan.

Denk om je hart.

DVDProfilersFilmgek
02-05-2008, 12:20
Dat is het niet, maar het is iets wat jij weigert te begrijpen.

Lees dit maar eens door:
http://www.extron.com/company/article.aspx?id=demystifyingcables1

Gaat niet over HDMI kabels en het daardoor gevoerde digitale signaal.

Stukje uit de Wiki:

Quote:

In computer architecture (http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_architecture) and other digital (http://en.wikipedia.org/wiki/Digital) systems, a waveform (http://en.wikipedia.org/wiki/Waveform) that switches between two voltage levels representing the two states of a Boolean (http://en.wikipedia.org/wiki/Boolean) value (0 and 1) is referred to as a digital signal, even though it is an analog voltage waveform, since it is interpreted in terms of only two levels.

End Quote


Al ga je je binnenste buiten keren, over HDMI gaat een digitaal signaal of je dat nu wel of niet begrijpen wilt.

Steve Muller
02-05-2008, 14:35
Mooi gevecht zeg, erg interessant om te lezen :bier: Beide hebben goede argumenten.
Lijkt wel een discussie over religie, je komt er nooit uit (6)

dragon
02-05-2008, 14:45
Nee, maar het gaat wel over transport van digitaal signaal over kabel; de grondprincipes zijn voor een coaxiale verbinding niet fundamenteel anders dan voor hdmi.




JUIST! Dus de interpretatie is digitaal (de afspraak tussen de digitale systemen over het interpreteren van de spanningsniveau's als 0'en en 1'en), maar over de kabel is het een analoge golf (analog voltage waveform)! Blij dat we toch eindelijk overeenstemming hebben bereikt :bier:.
Haha zeker mooi gevecht maar inderdaad in de quote zelf staat dus, 'het word digitaal genoemd ook al is het analoog'

En tog hebben beide sterke argumenten, zeer leuke discussie waar van beide kanten met feiten word gegooid.

TJ Weissel
02-05-2008, 15:23
Ik mis jullie 'n beetje over de ErrorCorrectie die digitaale signalen vaak meesturen over een kabeltje heen... zoals eerder geopperd.. leuk leesvoer!

dragon
02-05-2008, 16:14
verbaal gevecht :P

DVDProfilersFilmgek
02-05-2008, 16:28
Ik mis jullie 'n beetje over de ErrorCorrectie die digitaale signalen vaak meesturen over een kabeltje heen... zoals eerder geopperd.. leuk leesvoer!

Ik heb mijn best gedaan om het leuk te houden;)

Om dan ook deze aanvulling over het het digitale signaal even mee te geven, de foutcorrectie zoals gebruikt bij DVI en HDMI heet afgekort: TMDS

bron van het volgende stukje is de Wiki:

http://en.wikipedia.org/wiki/Transition_Minimized_Differential_Signaling

Quote:

Transition Minimized Differential Signaling

From Wikipedia, the free encyclopedia


Jump to: navigation (http://en.wikipedia.org/wiki/Transition_Minimized_Differential_Signaling#column-one), search (http://en.wikipedia.org/wiki/Transition_Minimized_Differential_Signaling#search Input)
Transition Minimized Differential Signaling (TMDS) is a technology for transmitting high-speed serial data and is used by the DVI (http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface) and HDMI (http://en.wikipedia.org/wiki/High-Definition_Multimedia_Interface) video interfaces, as well as other digital communication interfaces.
The transmitter incorporates an advanced coding algorithm which has reduced electromagnetic interference (http://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_interference) over copper cables and enables robust clock recovery (http://en.wikipedia.org/wiki/Clock_recovery) at the receiver to achieve high skew (http://en.wikipedia.org/wiki/Skew) tolerance for driving longer cable lengths as well as shorter low cost cables.
The method is a form of 8b/10b encoding (http://en.wikipedia.org/wiki/8b/10b_encoding) but using a non-standard code-set that differs from the IBM originated form. A two-stage process converts an input of 8 bit into a 10 bit code with particular desirable properties. In the first stage each bit (http://en.wikipedia.org/wiki/Bit) is either XOR (http://en.wikipedia.org/wiki/Exclusive_or) or XNOR (http://en.wikipedia.org/wiki/Exclusive_nor) transformed against the previous bit, whilst the first bit is not transformed at all. The encoder chooses between XOR and XNOR by determining which will result in the fewest transitions; the ninth bit is added to show which was used. In the second stage, the first eight bits are optionally inverted to even out the balance of ones and zeros and therefore the sustained average DC (http://en.wikipedia.org/wiki/Direct_current) level. The tenth bit is added to indicate whether this inversion took place.
The 10-bit TMDS symbol can represent either an 8-bit data value during normal data transmission, or 2 bits of control signals during screen blanking. Of the 1024 possible combinations of the 10 transmitted bits:

460 combinations are used for representing an 8-bit data value, as each of the 256 possible values has two encoded variants (except some values which have one),
4 combinations are used for representing 2 bits of control signals (such as HSync and VSync); these combinations have such properties, that they can be reliably recognized even if sync is lost and are therefore used also for synchronizing the decoder,
560 remaining combinations are reserved and forbidden.TMDS was developed by Silicon Image Inc. (http://en.wikipedia.org/wiki/Silicon_Image_Inc.) as a member of the Digital Display Working Group (http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Display_Working_Group).
TMDS is similar to Low-Voltage Differential Signaling (LVDS) (http://en.wikipedia.org/wiki/LVDS) in that it uses differential signaling (http://en.wikipedia.org/wiki/Differential_signaling) to reduce electromagnetic interference (EMI) which allows faster signal transfers with increased accuracy. TMDS signaling also uses a twisted pair (http://en.wikipedia.org/wiki/Twisted_pair) for noise reduction, rather than coaxial cable (http://en.wikipedia.org/wiki/Coaxial_cable) that is conventional for carrying video signals. Like LVDS, the data is transmitted serially over the data link. When transmitting video data, three TMDS twisted pairs are used to transfer video data. each of the three links corresponds to a different RGB component.
The physical layer for TMDS is Current Mode Logic (CML) (http://en.wikipedia.org/wiki/Current_mode_logic), DC coupled and terminated to 3.3 Volts. While the data is DC balanced (by the encoding algorithm), the DC coupling is part of the specification. TMDS signals can be switched or repeated by any method applicable to CML signals. However, if DC coupling to the transmitter is not preserved, some transmitters' "monitor detection" features may not work properly.

[edit (http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Transition_Minimized_Differential_ Signaling&action=edit&section=1)] External links

(Section 3) T.M.D.S Protocol Specification (http://www.ddwg.org/lib/dvi_10.pdf)Retrieved from "http://en.wikipedia.org/wiki/Transition_Minimized_Differential_Signaling (http://en.wikipedia.org/wiki/Transition_Minimized_Differential_Signaling)"

End Quote.

Bovenstaande informatie is vrij technisch, ik voor mij zelf houd het er maar simpel op dat het een digitaal signaal is dat vrij ongevoelig is voor externe invloeden, ook al is het electrisch verzonden over analoge bron die zodanig gebruikt wordt dat we over een digitaal signaal spreken.....8)

Uit de informatie kan worden opgemaakt dat het weinig tot geen nut heeft om zeer dure kabels te kopen, al raad ik geen brak exemplaar aan waarbij op het oog al de connectoren op afvallen liggen. :bier:

DVDProfilersFilmgek
03-05-2008, 02:29
TMDS is niet zozeer een foutcorrectie alswel een foutreductie-systeem; het speelt zich voornamelijk op de data link en physical layer, waarbij het signaal zodanig wordt geencodeerd op de fysieke verbinding dat de gevoeligheid voor invloeden tijdens transport minimaal is. Errorcorrectie (ECC) is anders; dat berust op algoritmes die bitfouten kunnen detecteren en herstellen.

Inderdaad een systeem om fouten proberen te voorkomen tijdens het verzenden van het digitale signaal, het systeem zelf beschikt wel weer over een vorm van errorcorrectie.

In weze heeft HD TV/Video over HDMI geen errorcorrectie als je dat als zodanig bekijkt, in de praktijk blijkt het ook niet nodig te zijn, anders was het er wel geweest;) . En ook al kan het wel eens fout gaan, er hangen dan geen mensenlevens vanaf. Bij computer gebruik, en besturingsprogramma's zou dat onwenselijk zijn.

Ons verhaal is aardig in overeenstemming met elkaar, en we zijn het er beiden over eens dat je best een beetje kwaliteitskabel mag gebruiken die netjes is afgewerkt. Al heb ik het vermoeden dat jij er eerder bereid voor bent om er meer geld aan te besteden dan ik.

Dat ze bij sommige winkels(wil nu even geen namen noemen) over het algemeen alleen heel dure HDMI kabels in huis hebben vind ik niet erg netjes, voor korte afstanden hoeft het echt niet rond de 80 euro te kosten om je DVD speler op je platte TV aan te sluiten. Als men zo graag de massa aan BD DVD wil hebben, dan zal men er rekening mee moeten houden dat de massa echt niet bereid is om 80 euro voor een HDMI kabel te betalen. Winkels zouden wat eerlijker in hun informatie moeten zijn, zover zij daar al over de kennis beschikken.

Met een discussie als deze kun je belangstellenden goed informeren, doch ik probeer het altijd het liefst zo simpel mogelijk te houden, het leven en de techniek zijn al moeilijk genoeg.

hstadman
04-05-2008, 03:53
Simpelweg kun je stellen dat: hoe vaker de foutcorrectie geactiveert moet worden, hoe minder de kwaliteit wordt.:wink:

Ik ken 2 cdspelers met foutcorrectiesystemen: de rega saturn/apollo en de meridian GO8, beide schijnen een pcloopwerk te gebruiken en een soort van errorcorrectie toe te passen.

Ik neem aan dat zoiets ook voor transport van data door kabels geldt: Hoe minder verlies er optreedt, hoe beter het geluid/beeld. Ik weet van reflectie in de kabels, echter het twistpunt is zoals altijd in hoeverre deze meetbare verschillen het geluid beinvloeden.

Eigenlijk hetzelfde met analoge kabels; meetbare elementen die het signaal negatief beinvloeden alleen de vraag blijft in hoeverre het signaal aangetast wordt wat hoorbaar is.

Zal altijd wel een twistpunt blijven.

Ikzelf hoor erg snel verschillen tussen analoge kabels...digitale kabels zit al een stuk minder verschil tussen. de verschillen die je hoort zouden ook kunnen komen door de kwaliteit van de omzetting...de een doet dat beter dan de ander...8-)

In principe geldt dat als een hdmi kabel voor 1.3 is gecertificeerd, het ook 1080P signalen zonder storing kan doorgeven. Dit heeft een max. lengte van 10 meter. Echter, is door praktijkervaring gebleken dat de wat duurdere kabel ook bijv. 12 of 14 meter nog zonder blokvorming goed weer kan geven, waar de goedkopere kabels steekjes laten vallen en blokjes in beeld laten zien.

hstadman
04-05-2008, 14:44
Ik zou verwachten dat elke CD speler errorcorrectie toepast aangezien het gewoon onderdeel is van de redbook standaard? (CIRC: zie hier (http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Book_%28audio_CD_standard%29) en hier (http://en.wikipedia.org/wiki/Reed_Solomon))

Reed-Solomon is gebaseerd op oversampling -- dat deed mijn Technics 20 jaar geleden al ;).
Dat heb je toch fout, rob. 95% van de cdspelers kennen geen errorcorrectie zoals boven beschreven, waardoor een tik in de cd ook daadwerkelijk als een tik door wordt gegeven. :wink: Er zijn overigens ook non oversampling cdspelers.(6) 8-) Reed solomon is er voor om beschadigingen in de bron, cd, eruit te filteren.

Ik quote"
Rega, together with its design partners have pioneered something new and very special - a highly advanced servo controller which uses the very latest signal processing techniques to ensure that the raw data that is recovered from the disc is of the very highest quality. Because our fully digital servo can use highly advanced algorithms the laser spot is kept in the optimum position for data recovery in terms of focus spot size and tracking position.
Extra error correction
Previous chip-sets always made compromises on error correction. Likewise it was possible to have good jog resistance if the music was compromised or better musical performance at the expense of jog resistance. Regas new chip-sets allows optimum musical performance and optimised jog or vibration resistance."

en

"At the heart of the G08 are fully-integrated electronics and a computer-style CD/DVD-ROM drive. Although it normally runs at standard CD speed, the drive is capable of spinning the disc much faster, allowing multiple high-speed re-reads to ensure accurate recovery of data from even the most difficult disc. This feature alone provides ten times the error correction of a conventional CD player.
Once the digital data stream has been recovered from the disc, powerful on-board digital signal processing (DSP) with a capability of an impressive 150 MIPS (million instructions per second) up-samples the digital information from the 44.1 kHz, 16-bit signal of conventional CD to 24 bits, and to a sample rate of 176.4 kHz for digital to analogue conversion to drive the analogue outputs, and 88.2 kHz for the digital outputs.
Upsampling for dramatic increase in quality
CD/DVD-ROM drive allows over ten times improvement in error-correction
24-bit DAC operates at 176.4kHz for maximum performance
Balanced & unbalanced analogue outs for maximum quality & flexibility
Multiple buffers for minimum jitter and superior stereo imaging
S/PDIF coax and TOSLink optical digital outs for high-quality replay
Evolved from the award-winning 508 & 800 players


Upsampling enables filtering to take place far beyond the range of human hearing, as well as offering other, audible benefits, right across the audio band, for ultimate transparency from a CD source


Toch iets anders dan wat jij omschrijft met circ...deze systemen gaan veel verder...en zijn redelijk uniek in de audio industrie...met andere woorden, dit zijn de enige 2 die het gebruiken.

En om maar even on topic te blijven:

Nog steeds geldt, hoe beter het signaal door de kabel wordt getransporteerd, hoe minder errorcorrectie er nodig is en hoe beter het signaal klinkt aan het einde van de rit...Dus, hoe minder reflectie, hoe beter het beeld en geluid...of er veel verschil in zal zitten laat ik allen aan u zelf over...

kit carson
22-05-2008, 17:46
Geen verschil vastgesteld tussen de Monster M1000DAV en Monster M1000HD (lengte 2m./6.6ft, 1080P).
De 1e dubbel en te koop; bij belangstelling stuur maar pm.

Roy de Jong
25-05-2008, 22:27
Geen idee of het wat is, hij is in ieder geval niet duur:

http://www.ibood.com/site/nl/forum/index.php?action=vthread&forum=1&topic=24340

Alexander D
26-05-2008, 08:51
Geen idee of het wat is, hij is in ieder geval niet duur:

http://www.ibood.com/site/nl/forum/index.php?action=vthread&forum=1&topic=24340

Dat is volgens mij dezelfde kabel als die je bij de Toshiba EP-30 aanbiedingen kreeg. Hij werkt hier naar behoren. ;)