PDA

Bekijk de volledige versie : HK center speaker bevestigen



wushu-4-ever
29-05-2007, 21:07
Heb een probleem en hoop dat iemand kan helpen. Here's the deal...

Ik heb op dit moment van Harman Kardon een AVR 245 receiver + DVD + zwarte HKTS speakers staan. De surrounds en fronts staan reeds op bijpassende zwarte speakerstandaards van HK. Als tussenoplossing heb ik de center speaker tijdelijk op het dressoir liggen, maar wil deze nu eindelijk eens aan de muur bevestigen (onder mijn LCD). Heeft er iemand een idee hoe dit op te lossen? Voor zover ik weet kan de center speaker namelijk als enige niet aan de muur gemonteerd worden. Iets wat me raar lijkt, maar ik zie op dit moment geen oplossing hiervoor.

Iemand ideeën om dit op te lossen? Would be much appreciated! :wink:

Seth__Gekko
30-05-2007, 13:40
Zit er helemaal niks van gaten met scroefdraad o.i.d. op de achterkant? Dqan kan je makkelijk een simpele beugel halen.

Anders kan je misschien iets van Vogels gebruiken?
Een mooie speaker klem:

http://www.vogels.nl/detail.asp?ISSAID=270&ParentID=31&ChildID=82&PlineId=0

http://vogels.ma.informationstore.net/informationstore/b/b0000100.jpg

Rob G.
30-05-2007, 15:06
Of gewoon een plank aan de muur waar je de center op plaatst. Losse beugel zonder plank kan ook, en wellicht zelfs twee stangen waar je normaal een (glazen) plankje op plaatst.

Seth__Gekko
30-05-2007, 15:09
Let er wel op dat je je luidsprekerdraad nog moet kwijt kunnen, dus een normaal plankje zal niet volstaan, tenzij je het e.e.a. modificeert.

Marcellow
30-05-2007, 15:15
Let er wel op dat je je luidsprekerdraad nog moet kwijt kunnen, dus een normaal plankje zal niet volstaan, tenzij je het e.e.a. modificeert.

(dwz een gat erin maakt)

Edgar Smit
30-05-2007, 16:27
Je hebt tegenwoordig van die hele mooie beugeltjes waarmee je een plank aan de muur kunt hangen. Verkrijgbaar bij elke DHZ en zien er strak uit, plankje op maat erin en center erop. Eventueel gaatje maken voor de bekabeling.

wushu-4-ever
30-05-2007, 16:57
Bedankt voor jullie reacties (meer zijn natuurlijk altijd welkom ;) )!

Seth_Gekko, het vreemde is dat er in de center speaker geen schroefdraad zit (dit terwijl dit bij de rest van de speakers wel het geval is). Met een plankje werken vind ik niet echt een mooie oplossing (het oog wil ook wat), maar Seth_Gekko heeft me in de goede richting gewezen. Thanks. Ik moet hier vast wel een dergelijke speaker mount kunnen vinden die ook zonder schroefdraad werkt. Zoiets als hieronder bijvoorbeeld... Durable Construction - Durable nylon construction allows compact design to support most satellite speakers.

Iemand mooiere / betere alternatieven van andere merken?

http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/htmarket_1948_195741479

Edgar Smit
01-06-2007, 12:39
Als je centre geen schroefdraad heeft, heeft hij dan wel iets van bevestigingspunten of helemaal niets? Anders wordt een klem of plank onvermijdelijk vrees ik. Een plank kan overigens ook net zo groot zijn dat alleen de steunen van je centre erop komen, zodat je er uiteindelijk nagenoeg niets van ziet.