PDA

Bekijk de volledige versie : Tik Versterker



the limp man
30-05-2007, 10:10
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe cinema set. Deze bestaat uit o.a de Denon AVR 2105 en de DVD 1910. Bij deze versterker is een tik hoorbaar wanneer hij aan of uitstaat. Ik heb gedacht dat het iets met het relais aan de hand was, maar dit bleek niet zo te zijn omdat ik het getest heb door een burolamp op de AC aansluiting aan te sluiten. Nu ben ik eens goed gaan luisteren en nu denk ik dat het een probleem is wat de koeling veroorzaakt, want hij tikt alleen in koude toestand. Als de versterker op "bedrijfs temperatuur" is, is er geen tik hoorbaar. Ook blijft het getik langer weg als ik er een ventilator voor zet. Nu denk ik dat het passieve koel blok krimpt en uitzet, maar het kan ook de dvd speler zijn. Nu de vraag aan jullie: hoe kan ik zorgen dat mijn versterker meer lucht krijgt? De DVD speler staat momenteel op de versterker en aan weerskanten van de versterker is er 3cm ruimte en het tv meubel is dicht aan de achterkant. Inmiddels staat de dvd speler niet meer op de versterker, iets hoger. Ik heb ook al zitten denken aan een kleine ventilator achter de versterker, maar daar is aan de achterkant bijna geen ruimte meer voor. Iemand die het weet? Of andere manieren waardoor ik het getik kan verhelpen?

Alexander D
30-05-2007, 10:27
Heb je nog garantie?

the limp man
30-05-2007, 10:30
Ja, maar dat is echt mijn laatste red middel. Want ik denk dat het de koeling is. Zoals ik al aangaf in mijn Topic start, heb ik aan weerszijden maar 3 cm ruimte. Plus het feit dat de receiver het verders gewoon prima doet.

Alexander D
30-05-2007, 10:31
Ja, maar dat is echt mijn laatste red middel.

Als je garantie hebt ga je toch gewoon terug naar de winkel. Daar is de garantie toch voor.....

the limp man
30-05-2007, 10:36
Zoals ik al aangaf werkt de receiver verder gewoon goed. Als hij op temperatuur is, is er ook niets te horen. Dus ik ben bang dat ze daar ook niets vinden en dat ik de receiver dan voor niets terug stuur.

Alexander D
30-05-2007, 10:44
Zoals ik al aangaf werkt de receiver verder gewoon goed. Als hij op temperatuur is, is er ook niets te horen. Dus ik ben bang dat ze daar ook niets vinden en dat ik de receiver dan voor niets terug stuur.

Hij doet het als ie koud is. Dan doet ie het toch overal in koude toestand.

Dat zou je overigens ook zelf eerst kunnen testen door hem uit de kast te halen en dan aan te zetten. :wink:

the limp man
30-05-2007, 11:01
Ja alleen in koude toestand ja. Maar hoezo overal in koude toestand? Dat is het eerste half uur en als hij afkoelt. Vandaar dat ik denk dat het de behuizing is, of het koelblok.

Alexander D
30-05-2007, 11:04
Ja alleen in koude toestand ja. Maar hoezo overal in koude toestand? Dat is het eerste half uur en als hij afkoelt. Vandaar dat ik denk dat het de behuizing is, of het koelblok.

Jij zegt dat je denkt dat je versterker geen problemen zal geven bij de importeur als je hem opstuurt.

Als hij een tik geeft in koude toestand zal hij dat overal doen, bij jou thuis en bij de importeur.

Je zou dat thuis kunnen testen door hem uit de kast te halen (zodat hij zeker genoeg lucht krijgt) en dan te kijken of hij het nog doet. Is dat het geval: gevalletje garantie en met een goede omschrijving terug gaan naar de dealer.

Edgar Smit
30-05-2007, 11:15
Ja alleen in koude toestand ja. Maar hoezo overal in koude toestand? Dat is het eerste half uur en als hij afkoelt. Vandaar dat ik denk dat het de behuizing is, of het koelblok.dat je dat denkt is logisch, maar als je een nieuwe auto koopt die eerst met horten en stoten optrekt en slecht remt totdat hij warm is, ga je toch ook niet rondtrijden met een fohn onder je motorkap zodat hij sneller warm wordt maar breng je hem meteen terug naar de dealer, toch?
OK het is wat overdreven gesteld maar jouw receiver doet iets wat hij nit hoort te doen als hij koud is. Dus moet hij gewoon terug naar de dealer. Je kunt, wat Alexander ook al zei, nog even testen of hij het ook doet als je hem uit de kast haalt en aanzet maar als dat het geval is zal hij dat overal doen, op straat, bij de dealer, bij de importeur. Bovendien, als het inderdaad je koeling is en je brengt hem nu niet weg, is de kans reeel dat je straks nog grotere problemen ermee krijgt en het lijkt me niet dat je daarop gaat willen wachten.

Rob G.
30-05-2007, 11:16
Wat bedoel je nu precies? in koude toestand (dus een flinke tijd na gebruik) of in de afkoelende toestand (tot ca. een uur na gebruik).

Als je vermoed dat het probleem in de koeling zit zou ik ook als eerste de receiver uit de kast halen om de kijken of hij dan ook nog tikt i.p.v. prutsen met vetilatoren. Dat lijkt me een kleine moeite, en je weet meteen de kleine ruimte het probleem geeft.

Waarom gebruik je de garantie als laatste redmiddel? Stel dat er een fabrieksfout in de receiver zit waardoor je problemen hebt met de koeling. Leuk dat je het met een ventilator kunt oplossen, maar minder leuk als je daarmee het kapot gaan alleen maar uitstelt tot na de garantie-periode.....

Overigens zou ik zowiezo een groot deel van de achterwand van jouw tv-meubel verwijderen, dat komt de luchtcirculatie te goede.

the limp man
30-05-2007, 11:21
Sorry, ik bedoelde in afkoelende toestand. Vanavond ga ik de achterkant van het tv meubel eraf halen. Als dat niet werkt dan breng ik m terug.

Rob G.
30-05-2007, 14:32
Vanavond ga ik de achterkant van het tv meubel eraf halen.
Dat kan, maar waarom probeer je het niet eens met de receiver buiten de kast?

Edgar Smit
30-05-2007, 14:51
Dat kan, maar waarom probeer je het niet eens met de receiver buiten de kast?Ja, laat die receiver eens uit de kast komen (en terwijl ik dit type denk ik, zou dat uberhaupt kunnen, een homosexuele receiver?)

Alexander D
30-05-2007, 14:56
Ja, laat die receiver eens uit de kast komen (en terwijl ik dit type denk ik, zou dat uberhaupt kunnen, een homosexuele receiver?)

Als bijvoorbeeld George Michael beter klinkt dan andere zangers dan weet je hoe laat het is.....:mrgreen:

Edgar Smit
30-05-2007, 16:13
Als bijvoorbeeld George Michael beter klinkt dan andere zangers dan weet je hoe laat het is.....:mrgreen:wellicht dat dan die tik er ook wat mee te maken heeft, een SM receiver?

hstadman
30-05-2007, 16:46
Kan het ook zijn dat er gewoon met relais wordt geschakeld in je versterker? Dat kan heel simpel je klik verklaren.

the limp man
30-05-2007, 17:40
Ik heb de versterker uitgezet en de dvd speler aan en raad eens: het tikken komt uir de dvd speler. Nu vallen er een hoop problemen af. Dus, wat nu?

Alexander D
30-05-2007, 18:37
Ik heb de versterker uitgezet en de dvd speler aan en raad eens: het tikken komt uir de dvd speler. Nu vallen er een hoop problemen af. Dus, wat nu?

Beginnen we weer vooraan:

Wanneer doet ie dat?

Zit er nog garantie op?

the limp man
30-05-2007, 19:48
ja,lekker he? ja er zit nog garantie op. Maar ik vind het zo vreemd dat het ding tikt, want hij wordt bijna niet warm. Overigens heb ik nog een DVD speler staan, misschien die een uit het stof halen om zeker te weten dat het niet de DVD speler is. Wat mij ook opvalt is dat de voeding van de DVD speler nogal los zit, hoort dit zo? Lijkt me niet, maar goed.

the limp man
31-05-2007, 19:03
Goed, ik heb alles apart getest en ze tikken allebei. Hoewel de versterker wel minder tikt als de dvd. Nu is het gewoon de temperatuur en het uitzetten van het materiaal. De vraag is; Ben ik hier tevreden mee? Moet ik hier een kompleet nieuw set neer gaan zetten? Als ik m ter garantie opstuur ben ik m 3 weken kwijt.

Alexander D
31-05-2007, 19:19
Goed, ik heb alles apart getest en ze tikken allebei. Hoewel de versterker wel minder tikt als de dvd. Nu is het gewoon de temperatuur en het uitzetten van het materiaal. De vraag is; Ben ik hier tevreden mee? Moet ik hier een kompleet nieuw set neer gaan zetten? Als ik m ter garantie opstuur ben ik m 3 weken kwijt.

Als je de set nog maar heel kort hebt zou ik gewoon een nieuwe vragen.

Mocht dat niet lukken vraag je om tijdelijk spul van je dealer. Een beetje fatsoenlijke dealer wil daar wel in meedenken.

the limp man
31-05-2007, 22:22
Als je de set nog maar heel kort hebt zou ik gewoon een nieuwe vragen.

Mocht dat niet lukken vraag je om tijdelijk spul van je dealer. Een beetje fatsoenlijke dealer wil daar wel in meedenken.

Ik kan de set volgende week pas wegbrengen. De verkoper denkt ook dat het hitte de oorzaak is. Kan het op de een of andere manier toch aan de kabels liggen? Of iets anders? Misschien dat ik het probleem toch nog zo kan oplossen.

Edgar Smit
01-06-2007, 12:42
Ik kan de set volgende week pas wegbrengen. De verkoper denkt ook dat het hitte de oorzaak is. Kan het op de een of andere manier toch aan de kabels liggen? Of iets anders? Misschien dat ik het probleem toch nog zo kan oplossen.De apparaten tikken, dus er zit iets niet goed in de apparaten, dat kun je niet van buitenaf oplossen. Je zult dus of schiet moeten hebben aan de garantie en zelf gaan openschroeven en meten, of echt terug naar de winkel en vraag om tijdelijk vervangende apparatuur. Kabels gaan niets uitmaken in dit geval.

the limp man
01-06-2007, 17:39
Oke, de dvd speler tikt het meeste, dat klopt niet. De tikken zijn veel harder als die van de versterker.De versterker tikt alleen maar bij opwarmen en afkoelen.

hstadman
01-06-2007, 19:10
Oke, de dvd speler tikt het meeste, dat klopt niet. De tikken zijn veel harder als die van de versterker.De versterker tikt alleen maar bij opwarmen en afkoelen.

Veel, met name in het loopwerk en ik denk dan ook dat het tikken voornamelijk in die richting gezocht moet worden.

the limp man
01-06-2007, 21:42
Maar met het loopwerk kan ik niet zoveel, of wel? Overigens is het tikken meer aanwezig bij DTS of DD.

hstadman
01-06-2007, 21:55
Maar met het loopwerk kan ik niet zoveel, of wel? Overigens is het tikken meer aanwezig bij DTS of DD.

Loopwerk laten vervangen. Met tikken, bedoel je dan fysieke tikken uit het apparaat zelf of tikken in het geluid wat uit het apparaat komt?!

the limp man
02-06-2007, 14:07
Het komt echt van het apparaat zekf.

hstadman
02-06-2007, 14:15
Het komt echt van het apparaat zekf.
My best bet is dat het in het loopwerk zit.

the limp man
02-06-2007, 14:48
Jij zegd het. Ik heb er geen verstand van. je kan me (bijna) alles wijs maken.

hstadman
02-06-2007, 14:50
Jij zegd het. Ik heb er geen verstand van. je kan me (bijna) alles wijs maken.

Simpel, het enige mechanische onderdeel in een cdspeler wat kan tikken is een loopwerk, als er geen relais worden gebruikt in je versteker is dat het enige logische onderdeel. Ik kan zo geen eletronische schakelingen bedenken die ook klikken, afgezien van relais dan, maar die zijn ook half mechanisch.

TJ Weissel
03-06-2007, 11:12
Hoeft overigens niet het loopwerk te zijn, kan hier ook gaan om 'n vieze lens die wegens leesproblemen blijft focussen dit kan ook 'n tikkend geluid geven, echter zal ik deze speler gewoon volgens de garantie procedure laten vervangen.

evt. percussive maintenance uitgevoerd?

hstadman
03-06-2007, 11:30
Hoeft overigens niet het loopwerk te zijn, kan hier ook gaan om 'n vieze lens die wegens leesproblemen blijft focussen dit kan ook 'n tikkend geluid geven, echter zal ik deze speler gewoon volgens de garantie procedure laten vervangen.

evt. percussive maintenance uitgevoerd?

Daar in de overgrote gevallen de lens en het loopwerk een geheel vormen zie ik dat als een loopwerk.

the limp man
04-06-2007, 07:25
Maar Ik kan er verders weinig aan doen dan? M9isschien dat ik noig wat meer luchtstroom kan creeren.

Alexander D
04-06-2007, 08:22
Maar Ik kan er verders weinig aan doen dan? M9isschien dat ik noig wat meer luchtstroom kan creeren.

Als jij niet terug wil met je spullen wordt het inderdaad lastig.... :-?

Liever even ongemak dan de rest van de gebruiksduur naar dat getik luisteren denk ik dan....

TJ Weissel
04-06-2007, 10:23
Maar Ik kan er verders weinig aan doen dan? M9isschien dat ik noig wat meer luchtstroom kan creeren.

Je kan van alles doen, bijv de behuizing eraf halen en kijken of je de tik kan spotten, mogelijk is de lens 1 slag te ver door, of zoals hstadman zegt mogelijk tandwiel van het loopwerk (dus niet de lens) ... mits je niet wil dat ie open gaat zou je evt. 'n kleine poging kunnen wagen met 'n stofzuiger bij de opening te houden, of de befaamde lenscleaner (in het geval van 'n vieze lens wil dit nog wel helpen).

Anders zoals de rest zegt, gebruik je garantie ;)

ps. percussive maintenance lost niets op?

Marcellow
04-06-2007, 10:48
ps. percussive maintenance lost niets op?


Erop rammen?

TJ Weissel
04-06-2007, 11:05
Erop rammen?

jup, let wel, met 'n positivie gedachten moet je dit gaan doen en met gevoel! ;)

the limp man
04-06-2007, 12:03
jup, let wel, met 'n positivie gedachten moet je dit gaan doen en met gevoel! ;)


Ik heb het ookal geprobeerd met een honkbal knuppel, maar dat helpt ook niet.

the limp man
05-06-2007, 09:12
Nee maar even serieus. Ik heb geprobeerd wat te kloten met de schroeven van de behuizing, maar als ik ze losser draai wordt het alleen maar erger. Ik merk wel dat rechts achter het schroefje niet helemaal lekker zit.

Alexander D
05-06-2007, 09:14
Nee maar even serieus. Ik heb geprobeerd wat te kloten met de schroeven van de behuizing, maar als ik ze losser draai wordt het alleen maar erger.

Probeer eens nog vaster draaien dan.....:mrgreen:

Ga nou gewoon terug naar de winkel!!!!!!

the limp man
05-06-2007, 09:24
Ik heb toch al eerder gemeld dat ik daar (voorlopig) even geen tijd voor heb. Tot die tijd wil ik proberen om het probleem gewoon zelf op te lossen. Logisch toch.

Alexander D
05-06-2007, 09:40
Ik heb toch al eerder gemeld dat ik daar (voorlopig) even geen tijd voor heb. Tot die tijd wil ik proberen om het probleem gewoon zelf op te lossen. Logisch toch.

Je hebt inderdaad geschreven daar volgende week pas tijd voor te hebben. Maar gaan schroeven en rommelen aan een apparaat waar nog garantie op zit is niet aan te bevelen. Het zou lullig zijn als de dealer volgende week zegt 'ja maar, ik zie dat je zelf hebt zitten rommelen'.

Als het harder gaat tikken als je hem los draait kun je het probleem waarschijnlijk niet zelf oplossen of er moet iets duidelijk los zitten wat je zelf kunt vastdraaien.

the limp man
05-06-2007, 09:50
Daar heb je gelijk in. Alhoewel de dealer hier waarschijnlijk geen probleem van gaat maken omdat het apparaat 2e hands is.

TJ Weissel
05-06-2007, 10:56
Daar heb je gelijk in. Alhoewel de dealer hier waarschijnlijk geen probleem van gaat maken omdat het apparaat 2e hands is.

Kijk, daar komt de aap uit de mouw!, 'n 2e hands apparaat dus garantie is alleen via de dealer zelf?, als ik jou was zou ik in dit geval 'n nieuwe eisen of gewoon geld terug en voor dat laatst genoemde 'n goede nieuwe spelert kopen.

Mocht je anders toch sch**t hebben aan de garantie, wees 'n vent en schroef de gehele behuizing eraf en loop alles na en zet waar nodig alles weer goed vast (mogelijk aan de rechterachterkant je ac socket die los zit oid.), maar ga niet de hele tijd lopen posten dat het verschuiven, aaien of er aan ruiken van het apparaat geen oplossing met zich meebrengt. :D

the limp man
05-06-2007, 11:06
Nee, het apparaat heeft nog een half jaar originele garantie ( is pas 1,5 jaar oud) en dus niet via de dealer. En geld voor een zelfde nieuwe Denon heb ik niet meer. Dat was ook de reden om 2e hand's te kopen.

Edgar Smit
05-06-2007, 11:39
maar ga niet de hele tijd lopen posten dat het verschuiven, aaien of er aan ruiken van het apparaat geen oplossing met zich meebrengt. :D
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

the limp man
05-06-2007, 12:12
oke,

Edgar Smit
05-06-2007, 12:26
je kunt nog wel proberen om hem in een bad te leggen, gevuld met water van exact 23,78 graden celcius, dan de stekker erin doen en aanzetten, dan is die tik meteen weg!

the limp man
05-06-2007, 12:32
Ja ga ik meteen doen..........................NOT

the limp man
22-06-2007, 21:59
Even een update: Ik heb toch besloten om de DVD speler open te schroeven. Het getik komt waarschijnlijk van het frontje dat uitzet en krimpt. Het frontje en de kap zitten vast middels een schuif systeem. Dat is het enige wat dat tikkende geluid kan veroorzaken. Het loopwerk ziet er verder gewoon goed uit. Wat het anders kan zijn weet ik niet want de rest van de DVD speler is leeg, dus ruimtegebrek heeft deze DVD speler absuluut geen last.
Dus het is inderdaad, zoals ik al dacht het metaal dat uitzet. Nu ben ik erg benieuwd naar mensen die zelf een Denon DVD speler hebben en die ook last hebben van een zacht getik.

Rob G.
22-06-2007, 22:20
Dus het is inderdaad, zoals ik al dacht het metaal dat uitzet.
Dat lijkt mij een nogal voorbarige conclusie, hoe weet je nu zeker dat dit het probleem was? heb je dat ergens aan kunnen zien, of is dit puur omdat je zelf geen andere reden kon bedenken?

Nogmaals, ik vind het niet verstandig dat je zelf hebt lopen schroeven aan een apparaat waar je ten eerste nog garantie op hebt, en ten tweede de ballen verstand van hebt.

Wat ga je nu met de receiver doen? Deze tikte toch ook?

the limp man
22-06-2007, 23:17
Nee, dat was een foute conclusie, de apparten staan dicht op elkaar en ik heb er niet eerder aangedacht om alleen de DVD speler aan te zetten (don't ask). De versterker tikt niet. De DVD speler wel. Ik kom overigens tot deze conclusie omdat er simpelweg bijna geen enkel onderdeel in dat apparaat zit dat kan tikken, op het loopwerk na. Maar het apparaat tikt alleen maar als hij opwarmt en afkoelt en hapert niet of slaat niet over. Kortom het ding doet het perfect behalve het getik.

the limp man
24-06-2007, 16:04
Ik heb net ontdekt dat er erg veel speling in zit in de lade van mijn dvd speler, kan dat de oorzaak zijn? En kan dat kwaad? Of is dat volkomen normaal?

Marcellow
26-06-2007, 13:35
Nee, dat was een foute conclusie, de apparten staan dicht op elkaar en ik heb er niet eerder aangedacht om alleen de DVD speler aan te zetten (don't ask). De versterker tikt niet. De DVD speler wel. Ik kom overigens tot deze conclusie omdat er simpelweg bijna geen enkel onderdeel in dat apparaat zit dat kan tikken, op het loopwerk na. Maar het apparaat tikt alleen maar als hij opwarmt en afkoelt en hapert niet of slaat niet over. Kortom het ding doet het perfect behalve het getik.


Is het niet gewoon het bimetaal dat het koelsysteem aan/ uitzet?

Edgar Smit
26-06-2007, 15:39
Ik ben eruit wat het is, hij heeft een DVD speler met een analoge klok erin (6) .

Maar even serieus, een beetje speling in je lade is normaal hoor.

the limp man
26-06-2007, 15:50
Koel systeem kan het niet zijn. De dvd speler is voll;edig passief gekoelt.

Frank K.
27-06-2007, 12:21
gewoon terug naar de dealer. die heeft er verstand van of die heeft mensen die er verstand van hebben;) . die weten het waarschijnlijk meteen(ervaring of verstand van zaken). een beetje in je dvd speler gaan kijken wat er zou kunnen tikken terwijl je er eigenlijk geen idee van hebt lijkt mij verdoen van je tijd. 8-)

in de tijd dat je op dit forum vragen hebt gesteld hebt en in het apparaat hebt gekeken had je allang 3 keer op en neer kunnen rijden naar de dealer.:wink:

the limp man
30-06-2007, 12:05
De Dealer heeft gerzegd dat hij of naar de TD kan, of dat ik een nieuwe kan krijgen met bijbetaling. De reparatie kosten bedragen €80, maar als ik €20 meer bijleg kan ik een Denon DVD 1730 kopen. Wat zal ik doen. Bij de zaak waar ik m naartoe heb gebracht hebben ze de tik niet kunnen waarnemen. Hij heeft daar 2 dagen gedraaid.

Alexander D
30-06-2007, 18:42
Zou voor mij makkelijk zijn: € 20,- bijleggen en een nieuwe 1730 meenemen....:wink:

DVDProfilersFilmgek
01-07-2007, 15:33
Nog effe, en dan is het het TV meubel or what ever meubel.....

Is het een houten meubel?(lawaaibomenhout?) Het zet uit en krimpt tik tik tik:mrgreen:

Het meubel is dicht aan de achterkant..... daar zou ik dan gelijk even een paar keer de boormachine opzetten en dan even wat doorstroming verzorgen8-) :bier:

the limp man
05-07-2007, 12:22
Ik heb gebelt, maar er was een fout gemaakt. Ik kan als de DVD 1730 wil, €100 bijleggen, dan kan ik m meenemen. want de DVD 1910 die ik nu heb kost €125

Alexander D
05-07-2007, 12:28
Ik heb gebelt, maar er was een fout gemaakt. Ik kan als de DVD 1730 wil, €100 bijleggen, dan kan ik m meenemen. want de DVD 1910 die ik nu heb kost €125


De 1730 krijgt ook snel een opvolger dus hij moet niet met adviesprijzen aankomen. ;)

the limp man
05-07-2007, 16:54
Welke opvolger? En hoe snel komt die? want als de garantie verlopen is, krijg ik mijn geld natuurljk niet meer terug..

DVDProfilersFilmgek
05-07-2007, 17:43
Welke opvolger? En hoe snel komt die? want als de garantie verlopen is, krijg ik mijn geld natuurljk niet meer terug..

Nu 1910..... dan naar 1930, dat is dezelfde modellijn, en een klein beetje bijbetalen dat mag, maar waarom zou je een stap terug nemen naar de 1700 serie???

the limp man
05-07-2007, 18:14
De 1730 is praktisch het zelfde als de 1910. Ik heb zelfs Dvix ondersteuning. Die ehb ik nu niet. Ik doe echt geen stap terug, daar had ik al op gelet.

Alexander D
05-07-2007, 19:27
Welke opvolger? En hoe snel komt die? want als de garantie verlopen is, krijg ik mijn geld natuurljk niet meer terug..

Weet ik niet maar de 1740 is onderweg. Dus moet de 1730 de winkel uit. Als je hem confronteert met die info kan hij dus helemaal niet meer uitgaan van de adviesprijs van de 1730.

Succes met onderhandelen.

the limp man
05-07-2007, 22:31
Nu hoor ik weer dat de 1730 geen SVCD ondersteund, terwijl dat het op de Denon site staat dat hij net zo veel afspeeld als de DVD1910. Kan iemand bevestigen of ontkrachten dat deze speler SVCD ondersteund of niet

TJ Weissel
06-07-2007, 01:09
te lui om google te gebruiken?

http://www.denon.de/site/frames_main.php?main=prod&ver=&MID=3&sub=1&action=detail&Pid=295

the limp man
06-07-2007, 09:44
Ik bedoelde eigenlijk SACD, maar de Denon 1730 kan die niet weeregeven. Nu heb ik ook iets anders gezien, maar ik weet niet of dat eht een goede speler is. manelijk deze: Pioneer DV-600AV. is die beter of slechter kwa beeld en geluid. want het scheelt best veel met de Denon DVD 1730 EN hij kan SACD's afspelen.

TJ Weissel
06-07-2007, 10:03
Als SACD voor jou 'n pré is... neem je die. (en leer schrijven!).

DVDProfilersFilmgek
06-07-2007, 10:07
Ik bedoelde eigenlijk SACD, maar de Denon 1730 kan die niet weeregeven. Nu heb ik ook iets anders gezien, maar ik weet niet of dat eht een goede speler is. manelijk deze: Pioneer DV-600AV. is die beter of slechter kwa beeld en geluid. want het scheelt best veel met de Denon DVD 1730 EN hij kan SACD's afspelen.

SACD's , je moet er wel al een aantal hebben om daar een speler voor aan te schaffen... zelf ben ik niet onder de indruk geraakt van SACD's, ook de beperkte keus in SACD's zou mij tegenhouden om speciaal daar een speler voor te halen.

BTW, m'n Oppo is terug van weggeweest..... hij was niet stuk, er was een DVD in blijven plakken:oops: :( , deze DVD kon ik niet vinden, dacht dat ..... de DVD ergens verkeerd had opgeborgen en als je er meer dan 1400 hebt..... Het was een gebruikt exemplaar, de DVD, en de winkel of de vorige eigenaar had er een stickertje op gehad, daarvan waren er wat lijmresten achtergebleven(had ik helaas niet gezien) en daardoor was de DVD in de speler blijven vastzitten..... heel vervelend, want aan de speler was daarvan niets te merken, ik kon er rustig een tweede inladen, hij zag ze alleen niet....

Maar goed, hij is terug en keurig onder garantie hersteld en ik denk voorzien van een nieuwe software, want m'n screensaver doet anders en het beeld is nu niet filmisch meer maar spatjezuiver scherp, de rest van het geheel moet ik nog even controleren, maar zal ik laten weten als ik er achter ben.


Je wilt ook SACD en alles wat maar afgespeeld moet worden? de Oppo DV 981HD kun je beslist meenemen in je keuze, hij komt met 3 jaar garantie als je hem aanmeld bij de Oppo website en hij wordt tevens geleverd met een HDMI kabel.

Omdat je schijnbaar wat moeite met google hebt;-) hier de link:

http://www.oppo.nl/dv981hd.html

Over een weekje moet ik nu wel in staat zijn om een review over de Oppo te maken, mits er geen andere DVD blijft plakken:oops:

TJ Weissel
06-07-2007, 10:08
'n DVD met plakresten hé?!... daar gaat 'n mens van alles bij verzinnen :D

Seth__Gekko
06-07-2007, 10:27
Gèts,...hp-dvd zeker :wink:

the limp man
06-07-2007, 10:49
Nou ik koop het liefst bij Hobo. Maar van de Pioneer 600DV kan ik weinig reviews vinden. Dus ik denk dat die afvalt, want voor het zelfde geld is het gewoon troep. Tja SACD's heb ik niet, dus misschien moet ik dan toch maar voor de Denon gaan? Is er echt niemand die ervaring heeft met die Pioneer?

TJ Weissel
06-07-2007, 10:57
Toch mooi dat iemand al 2 maanden bezig kan zijn met het vervangen van n dvd speler!

ps. mogelijk wat reviews zoeken via google?... en waarom uberhaubt denken aan SACD als je het niet hebt?

the limp man
06-07-2007, 11:22
Ik heb gewoon weinig tijd. Via google kan ik echt niets vinden over de Pioneer zoals ik al aan gaf.