PDA

Bekijk de volledige versie : Rounders - geen synchroon geluid?



strangestman
24-08-2001, 01:26
Gisteren heb ik Rounders op DVD gehuurd - een erg goede film (met o.a. Edward Norton, Matt Damon en Famke Janssen) en absolute aanrader, maar een minpuntje was dat het geluid niet synchroon liep met het beeld (liep ietsje achter). Nu vraag ik me af of dit aan de DVD ligt (iets misgegaan met het transferproces) of aan m'n speler (heb een regiovrije Lenco speler met AC-3 decoder, gekocht bij de Mediamarkt voor teveel geld).

Bij voorbaat dank voor informatie!

Nathan Strik
24-08-2001, 02:43
Dit ligt niet aan je speler. Er zit een fout in de disc waardoor na de lagen overgang het beeld niet meer synchroon met het geluid loopt.
Als je nog van plan bent hem te kopen en die disc is ook fout neem dan
contact op met de fabrikant (RCV) en ze sturen je keurig netjes een nieuwe op...

Info kun je denk ik wel vinden op www.rcv.nl (http://www.rcv.nl)

Of met het volgende nummer:

Het nummer van RCV Sell-Thru Entertainment:
035-6251275 (Hilversum)

Met dank aan Carlito van dvdforum.nl

strangestman
26-08-2001, 11:19
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Helaas doe ie het vanaf het begin van de film, zelfs als ik de speler aan en uit heb gezet. Toch de speler als oorzaak dus? (Speler heeft meer kuren waarvan ik niet weet of ik ze kan aanwenden als grond om garantie te claimen).

Nathan Strik
26-08-2001, 12:43
Hmm, zou kunnen. Ik heb zelf geen ervaring met de Lenco, misschien dat andere forumleden hier meer duidelijkheid over kunnen verschaffen...

ToolkiT
27-08-2001, 03:10
Is dit alleen met de R2?
Ik heb de R4 en het is me nog niet opgevallen.
Hoeveel loopt de track achter?

strangestman
04-09-2001, 01:49
Hij loopt maar een seconde of twee achter...

Alex van den Berg
04-09-2001, 14:34
Hij loopt maar een seconde of twee achter...

Maar 2 sec?
Da's voor mij genoeg om mijn plezier te bederven hoor!
Ik kwam zelf iets dergelijks tegen bij de DVD's:
Hollywood Musicals Of The 40's en Hollywood Musicals Of The 50's.
Hollywood Musicals Of The 60's leek in orde...

Alle 3 de DVD's (R2) waren voorzien van een MPEG geluidstrack en een 4:3 formaat beeld van bedroevende kwaliteit... :(
Gedesilusioneerd heb ik ze alle drie retour gebracht naar de leverancier!

Kan het zijn dat dit probleem vaker voorkomt bij MPEG dan bij DD of DTS tracks? :confused:

ToolkiT
05-09-2001, 00:30
Maar 2 sec?
Da's voor mij genoeg om mijn plezier te bederven hoor!

Voor mij ook, gelukkig heeft de mijne er geen last van :)




Kan het zijn dat dit probleem vaker voorkomt bij MPEG dan bij DD of DTS tracks? :confused:
Ik denk het, soms op een Divx/MPEG filmpje op de PC heb ik het ook wel eens... meestal is stoppen en (her)starten dan voldoende om het te verhelpen, wel erg irritant...