PDA

Bekijk de volledige versie : Voetbal Seizoen 2007-2008 (deel I)



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 22 23

*NERAZZURRI*
26-08-2007, 20:15
En voetballen tegen een muur blijft altijd lastig natuurlijk,!

Inkoppertje natuurlijk, maar wat zeg je daar? Spelen ze verdedigend in Spanje?

Tim Wiselaar
26-08-2007, 20:21
Ik weet niet of het al gedropt is:


Het leven van Sevilla-speler Antonio Puerta hing zaterdag aan een zijden draadje. De Spaanse international werd onwel tijdens de competitieopener tegen Getafe (4-1). Zijn situatie wordt door doktoren omschreven als 'zeer ernstig'.

Puerta viel na 35 minuten spelen bewegingsloos op de grond in stadion Ramón Sánchez Pizjuán. Zijn ploeggenoten en de medische staf hadden direct in de gaten dat er iets ernstigs aan de hand was en voorkwamen onder meer dat Puerta zijn tong inslikte.

Na een behandeling kon de 22-jarige middenvelder op eigen kracht van het veld, maar in de kleedkamer werd hij opnieuw onwel. Puerta werd direct overgebracht naar het ziekenhuis, waar hij is opgenomen op de afdeling intensive care.


De schrik zat er zaterdagavond goed in tijdens het competitieduel tussen Sevilla en Getafe (4-1). Na een half uur spelen zakte Antonio Puerta in elkaar op het veld en vreesde iedereen het ergste.

Doelman Andrés Palop snelde naar zijn ploeggenoot toe met de gedachte in zijn achterhoofd dat hij zijn tong zou inslikken. De medische staf was binnen no-time bij de Spaanse international, die niet veel later weer bij bewustzijn werd gebracht. De linkspoot gaf aan niet verder te kunnen en werd onder begeleiding naar de kleedkamers gebracht.

In de kleedkamer zakte Puerta echter tot tweemaal opnieuw in elkaar en onder begeleiding van de clubarts werd hij met spoed voor nader onderzoek naar het ziekenhuis Virgen del Rocio gebracht, waar hij opnieuw het bewustzijn verloor. Tot op heden verblijft Puerta nog in het ziekenhuis in afwachting van de resultaten van het onderzoek.

Sevilla-voorzitter José Maria del Nido vertelde na afloop van het duel dat een hartstilstand de oorzaak was van de commotie rond Puerta. “Iedereen is heel erg geschrokken, maar uit de eerste onderzoeken is gebleken dat zijn situatie weer iets beter is. Zowel in de kleedkamer als in het ziekenhuis had Antonio een hartstilstand.”

Zaakwaarnemer Jesús Rodríguez de Moya was ook hevig geschrokken. “Het is nu wachten op de uitslag van het onderzoek. Dat is absoluut niet fijn, maar gelukkig is hij buiten levensgevaar. Desondanks zijn de doktoren bezorgd om zijn situatie. Dit is voor iedereen een vreselijke situatie.”Voor degene die het willen zien is hier de video: http://youtube.com/watch?v=eJBTuDZvKNw

http://81.173.100.43/images/uplimages/pu_puerta.jpg


Leuk voetbalweekendje geweest, heb genoten van VVV, werd leuk gevoetbald, heerlijk dat AZ heeft verloren, Feyenoord, Ajax & PSV keurige resultaten geboekt

*NERAZZURRI*
26-08-2007, 20:24
Zeer ernstig van Puerta. Schrok wel toen ik het las. Hij zou misschien nog naar Madrid gaan zelfs.

Hopen dat het met z'n leven in ieder geval goed gaat komen, carrière komt eventueel daarna wel.


Ik zei net trouwens tegen m'n broertje dat er mensen zijn die vinden dat het niks zegt over een competitie als die competitie de wereldkampioen en CL-winnaar levert. Hij vond het bijzonder komisch :mrgreen:

Dwarf_Sneezy
26-08-2007, 20:34
Zeer ernstig van Puerta. Schrok wel toen ik het las. Hij zou misschien nog naar Madrid gaan zelfs.

Hopen dat het met z'n leven in ieder geval goed gaat komen, carrière komt eventueel daarna wel.


Ik zei net trouwens tegen m'n broertje dat er mensen zijn die vinden dat het niks zegt over een competitie als die competitie de wereldkampioen en CL-winnaar levert. Hij vond het bijzonder komisch :mrgreen:

Vond jouw broertje jouw 'gezwets' ook bijzonder komisch of heb je 'm dat maar bespaard? ;-)

Lex v/d Moolen
26-08-2007, 20:51
lol, die Italiaanse trainer die zn collega een trap voor zn reet gaf :lol:

Pascal Barroso
26-08-2007, 20:58
Zie je het voor je Ten Cate die Van Marwijk een schop geeft? :lol:

Dennis Oosterhuis
26-08-2007, 21:07
Mooie overwinningen van zowel Ajax, Feyenoord en PSV. Feyenoord die meteen al laat zien mee te kunnen doen om de landstitel. AZ verrassend verloren, leuk voor Coen (aangezien ook NEC flink onderuit ging... :p ).

Toen Ajax achter kwam, was het even slikken, maar alsnog een ruime zege met opnieuw Suarez in de hoofdrol. Die is hard op weg nu al de revelatie van het seizoen te worden. Bakircioglu ook lekker, 3 assists. Hopelijk kunnen ze die trefzekerheid doortrekken naar woensdag, dan moet dat gewoon goed kunnen komen. (y)

*NERAZZURRI*
26-08-2007, 21:20
Vond jouw broertje jouw 'gezwets' ook bijzonder komisch of heb je 'm dat maar bespaard? ;-)

Welk gezwets precies?

Coen P.
26-08-2007, 21:47
brr, naar filmpje dat van Puerta. Zou zo'n jongen ooit nog (mogen) voetballen? Belangrijkste is iig dat hij buiten levensgevaar is, denk maar eens aan Miklos Feher of Marc Vivien Foe...

Bij Vitesse mag Michael Jansen na 2 jaar weer spelen en bij hem was 'slechts' hartritmestoornissen ontdekt...

EmDee
26-08-2007, 21:52
Toen Ajax achter kwam, was het even slikken, maar alsnog een ruime zege met opnieuw Suarez in de hoofdrol.
Het was voor de Friese supporters vooral slikken dat ze die strafschop niet kregen. Want dan gaan ze nl gesproken met 0-2 de rust in en dan was het nog moeilijk geworden voor Ajax.

*NERAZZURRI*
26-08-2007, 21:53
Als ze zeker weten dat het z'n hart is, waar het wel op lijkt, ligt het er natuurlijk helemaal aan wat de oorzaak is. Slecht functioneren van het hart zelf of een bloedpropje ofzo.

Bij Nwankwo Kanu werd natuurlijk ook een ernstige hartkwaal ontdekt (weet niet precies wat, dacht ook hartritmestoornissen net zoals bij Jansen), en daar is ie vanaf gekomen.

Maar als je echt attacks krijgt denk ik dat het te laat is om je carrière nog voort te mogen zetten. Een nachtmerrie natuurlijk :-( Goeie voetballer trouwens.

Lex v/d Moolen
26-08-2007, 21:55
Zie je het voor je Ten Cate die Van Marwijk een schop geeft? :lol:Hmm nee, nog eerder Van Gaal en Jans denk ik :mrgreen:


Toch wel raar, Psv wil Koné verkopen volgens Valckx terwijl Koné vlak daarvoor zegt dat hij nog een jaar in Eindhoven wil blijven.
Rare combinatie trouwens, stropdas en ijsmuts :lol:

Lex v/d Moolen
26-08-2007, 22:05
Het was voor de Friese supporters vooral slikken dat ze die strafschop niet kregen. Want dan gaan ze nl gesproken met 0-2 de rust in en dan was het nog moeilijk geworden voor Ajax.Ja, laten we lekker gaan speculeren.
Ik denk nl wel dat die twee Ajax goals uit stilstaande situaties waren gevallen, ook bij 0-2. Heerenveen was niet bij machte om zn speelwijze te veranderen. Ze speelden eigenlijk 90 min. hetzelfde.

wezz
26-08-2007, 22:09
Nee, ik vergeleek de Nederlandse competitie met de topcompetities...

Misverstand van jouw kant dus.Ik had het over de competitie zelf, en waarom het geen topcompetitie is.




Omdat het zo lekker spannend is dus? Zeg je het weer...

Een competitie is toch niet sterk omdat het spannend is? Je snapt het ECHT niet hè? Je leest gewoon niet wat ik zeg...

Hoe spannend het in NL ook is, het is en blijft een ***competitie vergeleken met de toplanden!Blijkbaar snap jij het nog steeds niet..
Ik heb het over de titelstrijd, ik heb de Eredivisie nooit een topcompetitie genoemd. Dat de Eredivisie vergeleken met de Spaanse competitie niks is, tsja dat weet iedereen wel.



Van de topcompetities zijn er ten eerste meer clubs die elkaar al dan niet afwisselen in de top en ten tweede zijn er altijd clubs uit topcompetities in de top van Europa te vinden. Dat van PSV is één club, en slechts een paar jaar. In de periode dat PSV tien jaar de tweede ronde niet wist te halen heeft NL niks gepresteerd...

Bij topcompetities is het eerder een incident als er géén clubs bij de top zitten.Ik had het toch ook alleen over PSV...
En 10 jaar niks gepresteerd, nou dat valt ook wel weer mee hoor...



Want wat is er anders minder geworden binnen Italië? Tsja, er is een topclub weggevallen, een topper heeft puntenmindering gehad en twee subtoppers hebben puntenmindering gehad (Lazio en Fiorentina).

Lekker makkelijk :lol: Je blijft er over doorgaan, maar ik heb al 20 keer moeten typen waarom ik Italië minder vind etc. etc. Lees al mn vorige posts nog eens door zou ik zeggen.


Your point being? :? Dit volg ik effe niet meer...Zo moeilijk is het toch niet?
jij zei : Italiaanse clubs zijn ook de laatste jaren altijd aanwezig geweest in de top(halve finale) van Europa.

Ik zei toen dat alleen Milan dat kan zeggen.

Jij zei toen dat er vorig jaar ook geen Spaanse clubs in de halve finale CL stonden.

En toen zei ik dat het geen wedstrijdje was, en dat er wel degelijk 3 Spaanse clubs in de halve finale zaten van een Europees toernooi.(Uefa Cup)

Toen zei jij:
Dat bedoel ik nou, jij beticht mij van het verkeerd interpreteren en omdraaien van jouw en m'n eigen woorden maar jij legt mij ook min of meer meningen op die ik nooit heb geuit.En toen zei ik dat bovenstaande wat je hopelijk nu wel begrijpt.


Wanneer heb ik voor het laatste gepost dat Inter de beste is dan? Ik post dat bijna nooit juist. Ik heb het meestal over Ajax.

Jij beweert dat ik het alleen maar over Inter heb. Wat 'n onzin...
Na die wedstrijden tegen Valencia heb ik dat soort uitspraken hier niet meer gezien nee...



-Ok, maar je moet toch geluk hebben dat een scheidsrechter traptin zo'n slechte schwalbe? Als je hem goed uitvoert niet, maar tuurlijk, het is een wanhoopspoging. Maar anders had ik ze echt nog wel zien winnen van Australië, zoals ze dat afdwongen tegen Duitsland bijvoorbeeld.
Daar heeft Italië dus geluk nodig gehad... Australië had die wedstrijd zomaar eens kunnen winnen, je moet ook niet overdrijven..
-Bijna uitgeschakeld door een eigen goal? Daar hebben ze dan toch ook geluk bij gehad? Nee, ze hebben het zelf afgedwongen door van Tsjechië te winnen
Eens, maar waarom begon je er dan ook over?
-Pas in de slotfase van Duitsland gewonnen, tuurlijk het was terecht, maar voor hetzelfde geld valt die goal niet en moet je penalties nemen tegen de Duitsers=exit.Lol, penalty's is sowieso exit? Lekker makkelijk denk jij... Italië heeft het afgedwongen door zwaar aanvallend te spelen in de verlenging. Schoten ook nog op de lat en paal. Met 'n beetje GELUK was het 4-0 geworden alleen al in de verlenging
Penalty's nemen tegen Duitsland is inderdaad exit. Maar goed, ze scoren in de laatst minuten dus dan hebben ze geen geluk gehad natuurlijk.. En ook nog eens tegen Duitsland..
-Penalties zjn een loterij, dus ook daar hebben ze geluk bij gehad. Tuurlijk, maar de penalty's werden er wel onberispelijk ingeschoten. Geluk werd afgedwongen, zoals dat heet. Hoewel het nemen van penalty's zeker ook een kwaliteit kan zijn, hè Nederland?
Ja want Italië heeft nog nooit verloren op penalty's.. :roll:

Overigens: Penalty's nemen is een loterij, behalve tegen Duitsland, dat hadden ze sowieso verloren?
Je snapt toch wel dat die opmerking niet serieus bedoeld was of niet? Al was dit niet eens zo vreemd hoor, hebben Duitsers überhaupt wel eens een penalty gemist?

Helemaal mee eens, maar het is toch geen toeval dat er drie Spaanse ploegen in de halve finale staan? Dat komt toch omdat ze in een topcompetitie spelen?Natuurlijk, maar dat was om aan te geven dat ook die clubs geluk nodig hadden.


Nou, dan komen we toch mooi op het nulpunt uit? In mijn ogen ben ik altijd wel objectief juist. Jij doet alleen net alsof ik de hele dag niks anders doe dan schreeuwen dat Inter de beste is. Dat is pas overdrijven...

Ik wil best toegeven dat ik emotioneel kan reageren en subjectief ben, maar het is voetbal, so what? Het is in ieder geval lang niet zo erg als jij schetst...Jij bent niet altijd objectief, ik ben niet altijd objectief, laten dat duidelijk zijn. En waarom overdrijf ik? Al die uitspraken kwamen toch ook van jou?


Ja, dat weet ik nou wel, maar waarom mag ik dan niet zeggen dat Inter goed is als ze dat blijkbaar ook waren? Eerst deed je er lacherig over dat ik ze gelijkwaardig vond aan Chelsea en Barça, en nu vond je het maar irritant, omdat ik misschien wel gewoon gelijk had... Weer ontwijken dus.
Weer ontwijken? Jongen, jij haalt nu dingen door elkaar. Ik zei dat al die overdreven opmerkingen over Inter, dat ze iedereen afslachten/wegblazen etc. irritant/belachelijk waren. En lacherig deed ik over jouw uitspraak ''Alleen Barca/Chelsea komen op een goede dag in de buurt!'' Volgens mij heb ik je ook nog horen zeggen dat die 2 geen kans zouden maken omdat ze beide uit vorm zijn. Ga hier aub. niet zielig zitten doen zeg. Want ze objectief ben je echt niet hoor, lees al die topic van vorig seizoen nog maar eens na.


Ok, ga jij effe het laatste jaar uitpluizen en kijken wanneer ik overdreven reageer, goed?

Ik weet zeker dat je heel weinig terugvind...Die opmerking is gewoon te lachwekkend voor woorden. Lees je je eigen posts nooit na ofzo?


Dat overdrijven van jou mag wel wat minder want je probeert mij alleen maar in een kwaad daglicht te zetten terwijl ik geen fuck verkeerd doe. Nee ik probeert mijn punt duidelijk te maken. En als je dan ook nog eens alles gaat ontkennen weet ik het ook niet meer. Waarom zou ik je in een kwaad daglicht willen zetten? Wat kan jij trouwens zielig doen zeg, altijd de grootste bek maar blijkbaar ook heel snel op je teentjes getrapt.:lol:



De manier waarop je je zinnen formuleert (100x 'tsja' en 'mjah'):lol: Ok hier kan ik wel om lachen. Vroeg me ook al af of het opviel, ja dus.


en überhaupt het feit dat je voor Barça bent terwijl je volgens mij geen enkele binding hebt met Catalonië of Spanje, net zoals 90% van de Nederlandse meelopers.:roll: Ik heb inderdaad geen enkele binding met Spanje/Catalonië, maar mag ik daarom niet voor een club zijn waar ik me hele leven al voor ben? Wat heb jij met Liverpool? Woon je in Amsterdam? Heb je binding met Amsterdam? Ben je een 100% Italiaan? Heb je iets met Milan? Kom aub. niet met dat soort trieste opmerkingen zeg, en vergelijk me ook niet met die meelopers...


Ah, jij hebt dus ook doorgehad dat er erg veel Nederlanders voor Barça zijn/waren?

Vervelend, niet? Ook dat ze nu voor Madrid zijn... Dat gevoel heb ik dus ook altijd bij Barça...Dat kan je toch ook niet ontkennen? Barcelona heeft natuurlijk ook veel historie met Nederlanders en andersom.

En Madrid heeft dat niet natuurlijk. Barca is ook sympathieker dan Madrid, en als je dan ook nog eens succes boekt heb je veel fans/vrienden. Nu is het ook alweer een stuk minder.


Al zouden ze in Italië louter defensief voetballen, dan nog win ik liever daar mee (en dat doet Italië dus) dan dat ik blij wordt van het spel (typisch Nederlandse opvatting want in de rest van de wereld hebben ze er schijt aan hoe ze winnen, behalve bij Barça en Madrid). 't Is alleen mooi meegenomen als er leuk gevoetbalt wordt.Ik win inderdaad ook liever dan mooi spel en verliezen.


Dat Italië niet defensief speelt wil natuurlijk niet zeggen dat ze goed kunnen verdedigen (heb ik ook al eens gezegd overigens) en dat hebben ze weer overgehouden aan die defensieve 'roots'. Lekker meegenomen natuurlijk.Niet defensief? Ja ik ga er echt niet nog eens op in hoor...
Heb ook nooit gezegd dat ze niet kunnen verdedigen natuurlijk, want dat kunnen ze wel..



Net zoals alle anti-Ajax supporters vinden dat wij altijd geluk hebben. Zitten zij er dan ook niet naast? Heeft Ajax vaker geluk?

Nee hoor, gewoon een vooroordeel door gebrek aan kennis/interesse.anti-Ajax supporters. http://www.dvd.nl/forum/images/icons/icon11.gif
Daar moet je sowieso geen aandacht aan besteden. Het zijn niet alleen Italië haters die het zeggen, ook de zogenaamde kenners, daar doelde ik meer op. En er zijn genoeg neutrale liefhebbers die het ook zo zien, zitten die er dan allemaal naast?


Inkoppertje natuurlijk, maar wat zeg je daar? Spelen ze verdedigend in Spanje?
Tegen Barcelona natuurlijk wel..



Ik zei net trouwens tegen m'n broertje dat er mensen zijn die vinden dat het niks zegt over een competitie als die competitie de wereldkampioen en CL-winnaar levert. Hij vond het bijzonder komisch :mrgreen:Interessant? Nee...
Laat hem eens al jouw posts lezen, dan kan 'ie pas echt lachen...

*NERAZZURRI*
26-08-2007, 22:09
Het was voor de Friese supporters vooral slikken dat ze die strafschop niet kregen. Want dan gaan ze nl gesproken met 0-2 de rust in en dan was het nog moeilijk geworden voor Ajax.

Was jij niet die gast die ooit de wijze woorden sprak dat 'als' niet telt in het voetbal?

EmDee
26-08-2007, 22:39
Als je met bewijzen komt, wil ik je geloven...

*NERAZZURRI*
26-08-2007, 23:17
Ik had het over de competitie zelf, en waarom het geen topcompetitie is.

Langs elkaar heen praten dus, schiet niet op.



Blijkbaar snap jij het nog steeds niet..
Ik heb het over de titelstrijd, ik heb de Eredivisie nooit een topcompetitie genoemd. Dat de Eredivisie vergeleken met de Spaanse competitie niks is, tsja dat weet iedereen wel.

Maar wat doet die titelstrijd dan bepalen of het een topcompetitie is? Ik snap niet wat je wil zeggen...

Wat is je punt?


Ik had het toch ook alleen over PSV...
En 10 jaar niks gepresteerd, nou dat valt ook wel weer mee hoor...

Ok, alleen over PSV, en ik denk dat we het verder wel eens zijn dat Nederland geen topcompetitie is. Schluss dus wat dit betreft.



Je blijft er over doorgaan, maar ik heb al 20 keer moeten typen waarom ik Italië minder vind etc. etc. Lees al mn vorige posts nog eens door zou ik zeggen.

Ja, maar ik heb al die punten van je onderuit geveegd en je zegt alleen maar dat Italië minder is geworden.

Jouw punten waren dat:

- Minder talenten naar Italië wilden
- Meer spelers uit Italië vertrokken
- In Italië sluit de subtop minder goed aan bij de top dan in Spanje/Engeland (en je zei 'ook voorgaande jaren')
- ??

- We waren er ongeveer wel uit dat 4 spelers niet bijzonder is.
- Ik heb nog steeds geen talenten gehoord die i.p.v. Italië voor een ander land hebben gekozen (dus in de belangstelling stonden van Inter, Milan, Juve, enzovoorts, tot zo ver is alles wel binnen wat de clubs wilde, behalve Milan's grote 'ster'). Tevez is afgeblazen door Inter.
- Het jaar voor het schandaal had je Juve, Milan, Inter, Roma, Fiorentina, Lazio, Palermo, enzovoorts. Sloot prima op elkaar aan. Afgelopen jaar viel er wat weg en dan vallen er gaten natuurlijk. Niet raar. Maar alleen afgelopen jaar dus. Daarvoor zat de top 4 kwalitatief gezien erg dicht bij elkaar.


Zo moeilijk is het toch niet?
jij zei : Italiaanse clubs zijn ook de laatste jaren altijd aanwezig geweest in de top(halve finale) van Europa.

Ik zei toen dat alleen Milan dat kan zeggen.

Jij zei toen dat er vorig jaar ook geen Spaanse clubs in de halve finale CL stonden.

En toen zei ik dat het geen wedstrijdje was, en dat er wel degelijk 3 Spaanse clubs in de halve finale zaten van een Europees toernooi.(Uefa Cup)

Toen zei jij: En toen zei ik dat bovenstaande wat je hopelijk nu wel begrijpt.

Oh ja, weet het al weer. Waar het dus wederom op neerkomt is dat beide landen altijd meedoen in de top van Europese competities, zelfs in het jaar dat Italië ineenstortte...

Ik heb even snel geteld, en de laatste tien jaar stonden er van Spanje en italië 6 landen in de finale van de CL, en van Engeland 4, evenals van Duitsland (4). Precies dus wat ik al zei. Spanje en Italië zijn de topclubs, Engeland volgt qua namen en geld, maar niet qua prijzen en slim voetbal.

Afgelopen jaar stonden er drie Engelse ploegen in de halve finales van de CL, in 2000 stonden er drie Spaanse ploegen in de halve finales en in 2003 stonden er drie Italiaanse ploegen in de halve finales.


Na die wedstrijden tegen Valencia heb ik dat soort uitspraken hier niet meer gezien nee...

Oh ja, en daarvoor liep ik alleen maar te schreeuwen dat Inter de beste was en iedereen weg zou vegen?

Ik heb METEEN tijdens de loting al gezegd dat Valencia een hele zware loting zou worden. Het zal allemaal wel meevallen dus... :roll: Dat kun je anders ook wel even opzoeken... Datum van de loting lijkt me zo gevonden op i'net.

Ik heb inderdaad wel eens geroepen dat Inter de beste was (al dan niet samen met Chelsea en Barça als ze allemaal top zijn), maar wat jij allemaal uitkraamt is net zo overdreven als waar je mij van beticht.


-Als Italië Duitsland volledig overmeester (dit is geen overdreven uitspraak, kijk maar op Youtube ofzo), had ze dat waarschijnlijk ook wel tegen Australië gelukt. Wie denk je nou dat er meer kans had gehad om door te komen in de verlenging? Australië of Italië? Tuurlijk hebben ploegen altijd wel 'n beetje geluk nodig in zo'n toernooi, maar je overdrijft weer enorm. Alleen die schwalbe van Grosso was geluk en een 'gestolen' overwinning, maar iedereen doet net (toen ook al) alsof Australië anders had gewonnen. Wat een onzin...

- Omdat jij zei dat Italië met geluk had gewonnen en dat ze geluk hadden dat ze niet genekt werden door een eigen goal misschien? :o

- Penalty's nemen tegen Duitsland is niet altijd exit, wat een bullshit. Dus als Italië niet had gescoord hadden ze er SOWIESO uitgelegen? Wat een bizarre manier van logisch denken heb jij zeg... Italië heeft door geweldig te voetballen in de verlenging afgedwongen dat ze scoorde. En Italië had de pech dat het dat niet al veel eerder deed (Gilardino op de paal en Zambrotta op de lat).

- Tuurlijk wel, maar Italië schoot ze er goed in. Dan blijft het nog een loterij, tuurlijk, maar je kunt het wel voor een deel afdwingen. Dat vind jij ook van Duitsland blijkbaar... :lol:

- Nee, dat was niet duidelijk. Geen smilie niks, geen enkel teken van cynisme... En je zegt nu ook dat Duitsland nog nooit een penalty heeft gemist dus blijkbaar denk je het echt... Naja, je begrijpt zelf ook wel dat dit onzin van jouw kant is.


Natuurlijk, maar dat was om aan te geven dat ook die clubs geluk nodig hadden.

Dan vind ik het bijzonder opvallend dat clubs uit de grote competities blijkbaar vaker geluk hebben omdat ze vaker hoog eindigen in de grote toernooien (y)

Oftewel: het maakt weldegelijk uit in welke competitie je gesterkt wordt. En dat kun je weldegelijk terugzien in de Europese competities. Dus je kunt weldegelijk waarde hechten aan de winst van Milan t.o.v. de Serie A, en idem dito met de WK-winst van Italië.

Het is geen toeval dat het meestal de ploegen uit de topcompetities zijn die zo ver komen. En zoals ik eerder in deze post al aangaf hebben Spanje en Italië de laatste tien jaar ongeveer even vaak goed gepresteerd, dus acht ik die competities ongeveer even zwaar. Behalve dus afgelopen jaar, zoals ik al zei. De competitie zelf dan hè...


Jij bent niet altijd objectief, ik ben niet altijd objectief, laten dat duidelijk zijn. En waarom overdrijf ik? Al die uitspraken kwamen toch ook van jou?

Je zei dat ik altijd loop te schreeuwen dat Inter de beste van de wereld is 203049871 keer per dag. En de uitspraken die zogenaamd van mij komen heb je ook verveelvuldigd en overdreven. Ik reageer normaal gesproken wel iets genuanceerder dan alleen 'Inter is de beste van de wereld!'.


Weer ontwijken? Jongen, jij haalt nu dingen door elkaar. Ik zei dat al die overdreven opmerkingen over Inter, dat ze iedereen afslachten/wegblazen etc. irritant/belachelijk waren. En lacherig deed ik over jouw uitspraak ''Alleen Barca/Chelsea komen op een goede dag in de buurt!'' Volgens mij heb ik je ook nog horen zeggen dat die 2 geen kans zouden maken omdat ze beide uit vorm zijn. Ga hier aub. niet zielig zitten doen zeg. Want ze objectief ben je echt niet hoor, lees al die topic van vorig seizoen nog maar eens na.

Ik heb gezegd dat Inter in die topvorm (van die paar maanden dus) beter was dan Barça en Chelsea in de slechte vorm van toen en dat ze op de top ongeveer gelijkwaardig waren. Jij maakt er allemaal overdreven dingen van. En nee, ik ben niet objectief, dat zei ik toch? Ik probeer dat wel altijd te zijn maar dat is een utopie als je partijdig bent....


Die opmerking is gewoon te lachwekkend voor woorden. Lees je je eigen posts nooit na ofzo?

Jawel, en ik kan me heel weinig overdreven reacties bedenken. Alleen van die twee overwinningen op Milan reageerde ik overdreven emotioneel maar zei ik verder niks raars volgens mij. Maar al dat gezever van 'Inter is de beste!' en wat jij er allemaal bijhaalt is van JOUW kant overdreven. Je hebt nogal een selectief geheugen blijkbaar.


Nee ik probeert mijn punt duidelijk te maken. En als je dan ook nog eens alles gaat ontkennen weet ik het ook niet meer. Waarom zou ik je in een kwaad daglicht willen zetten? Wat kan jij trouwens zielig doen zeg, altijd de grootste bek maar blijkbaar ook heel snel op je teentjes getrapt.:lol:

Ontkennen? Ik ontken niet dat ik Inter de beste ploeg heb genoemd samen met Chelsea en Barça (en je zei zelf al dat je niet ontkende dat Inter dat even geweest is), maar zoals jij het je herinnert is niet waar.

En jij komt constant met 'iedereen vind je irritant' en weet ik 't wat allemaal om me onder druk te zetten. Dat bedoel ik.

En ik ben inderdaad snel op de tenen getrapt als het om m'n clubs of landen gaat. Was dat je nog niet duidelijk dan? :lol:


:lol: Ok hier kan ik wel om lachen. Vroeg me ook al af of het opviel, ja dus.

Tsja, boeit verder niet, maar we hebben hier allemaal wel iets van elkaar wat we vervelend vinden. 't Is net de echte wereld...


:roll: Ik heb inderdaad geen enkele binding met Spanje/Catalonië, maar mag ik daarom niet voor een club zijn waar ik me hele leven al voor ben? Wat heb jij met Liverpool? Woon je in Amsterdam? Heb je binding met Amsterdam? Ben je een 100% Italiaan? Heb je iets met Milan? Kom aub. niet met dat soort trieste opmerkingen zeg, en vergelijk me ook niet met die meelopers...

Pfff, nou, het gaat me niet zo zeer om die binding met Spanje, want dat heb ik ook niet met Liverpool, maar het gaat me er meer om dat iedereen in Nederland een zwak heeft voor Barcelona waar ik me mateloos aan stoor. En blijkbaar ken je het gevoel van 'de meelopers' zelf ook. Die binding met het land haalde ik er alleen maar bij om aan te geven dat ik het raar vind dat iedereen in NL maar voor Barça is of een ploeg waar veel Nederlanders zitten. Alsof Barcelona een soort Nederlandse kolonie is...

Beetje zielig imo.


Dat kan je toch ook niet ontkennen? Barcelona heeft natuurlijk ook veel historie met Nederlanders en andersom.

En Madrid heeft dat niet natuurlijk. Barca is ook sympathieker dan Madrid, en als je dan ook nog eens succes boekt heb je veel fans/vrienden. Nu is het ook alweer een stuk minder.

True, maar ik bljif het raar vinden. Ieder z'n meug hoor, maar mij niet gezien in dit geval. Heb sowieso niet veel met Spaans voetbal. Vond Atlético en Depór altijd wel de leukste clubs. Heb sowieso vaker iets met de underdogs, maarja, sinds Inter eindelijk weer meedoet in de top en Liverpool ook zijn mijn ploegen natuurlijk ook geen underdogs meer :D


Ik win inderdaad ook liever dan mooi spel en verliezen.

Cruijff denkt blijkbaar dat ze in alle toplanden (en Nederland) liever amuseren maar elke lamlul weet natuurlijk dat winnen daar ook gewoon heilig is. Kijk maar naar Chelsea, PSV en Madrid. Niemand bij die clubs geeft een zier om hoe ze kampioen zijn geworden (ok, bij Madrid was het een leuk excuus om Capello weg te trappen na al die binnenskamerse ruzies, maar het gaat ze dit jaar wel prijzen kosten gok ik).

In Italië vindt men het ook leuk om mooi voetbal te zien natuurlijk. Cruijff is gewoon 'n beetje debiel aan het worden imo. Maargoed.


Niet defensief? Ja ik ga er echt niet nog eens op in hoor...
Heb ook nooit gezegd dat ze niet kunnen verdedigen natuurlijk, want dat kunnen ze wel..

Dat was geen reactie op wat jij zei, slechts een verklaring waarom Italianen goed kunnen verdedigen. Ze spelen gewoon niet verdedigender meer dan andere landen. Ja, de kleine clubjes tegen de grote, net zoals in de andere landen. Is gewoon net zo als overal.

Al speelde Udinese vandaag erg aanvallend tegen Inter, en met succes.


anti-Ajax supporters. http://www.dvd.nl/forum/images/icons/icon11.gif
Daar moet je sowieso geen aandacht aan besteden. Het zijn niet alleen Italië haters die het zeggen, ook de zogenaamde kenners, daar doelde ik meer op. En er zijn genoeg neutrale liefhebbers die het ook zo zien, zitten die er dan allemaal naast?

Er zijn ook kenners (Gullit) die zeggen dat Ajax vaker geluk heeft dan anderen. Ken je het -hoefijzer uit de kelder- verhaal nog van die malloot?

Mijn punt is dat men in Nederland weinig geeft om Italiaans voetbal (dat zul je met me eens zijn) en dat men daarom weinig moeite doet om die vooroordelen te verbreken, even in het midden laten of die wel of niet kloppen.

Als veel mensen dezelfde mening delen en ergens weinig interesse in hebben gaan ze echt geen moeite doen om die vooroordelen te onderzoeken...

Feit is dat men gewoon geen catenaccio of zwaar verdedigend voetbal meer speelt.


Tegen Barcelona natuurlijk wel..

Tsja, dat is in Italië ook zo.. Maar voor de rest valt het echt wel mee hoor...


Interessant? Nee...
Laat hem eens al jouw posts lezen, dan kan 'ie pas echt lachen...

Interessant? Jazeker, want het is eindelijk eens iemand die ook van Italiaans voetbal houdt. Best leuk als er mensen zijn die het met je eens zijn en er ook nog echt iets vanaf weten.

Hij was het volledig eens met m'n posts trouwens...


Als je met bewijzen komt, wil ik je geloven...

Lol, ja. Ik weet niet eens zeker of jij het was, maar ik vind dat Lex wel een puntje heeft.

rkrijger
27-08-2007, 08:07
Goeiedag zeg. Die column van Cruyff maakt nogal wat los zeg! Deze thread lijkt inmiddels meer op een slow-chat tussen Nera en Wezz. Eens kijken waar jopie het deze week over heeft!

rkrijger
27-08-2007, 08:08
Wel grappig te zien overigens hoe de media over elkaar heen rollen om moord en brand te gillen over de grap van vBommel. Ipv gewoon ff hun verlies te halen en verder te berichten over zaken die er *wel* toe doen!

Rotterdam5314
27-08-2007, 08:31
Waaruit meet je dan op dat Italië een mindere competitie is? Waar uit? Gewoon omdat jij VIND dat de subtop minder is in Italië? :grin:

Ik geef niks toe want IK VIND dat Italië nog steeds een van de drie toplanden is en IK VIND dat het wat zegt als Italiaanse ploegen internationale topprijzen winnen omdat dat de ENIGE manier is om de competities/clubs te vergelijken.



Ja, en Barça, Madrid en Sevilla zijn de uitzonderingen dat men zich interesseert in de Spaanse competitie :roll:

WAT een opmerking :lol:

Dat er weinig mensen zitten (wat trouwens juist alleen bij de topploegen is) zegt toch niks over de kracht van de competitie? De kaarten zijn duur, er is veel geweld in de stadions en de stadions zijn veelal oude, verrotte bouwvallen waar je niet graag je zuurverdiende centen in opmaakt. Rijk zijn ze niet in Italië, zeker niet in het zuiden, en de kaarten zijn zeer, zeer prijzig.

Het is niet alleen dat IK dat vindt, maar zowat iedereen is het daar mee eens. Ook de bekende kenners. Jij wilt juist je mening doordrukken terwijl die niet klopt. Niemand zegt dat italie geen topland is kwa voetbal, maar Spanje en Engeland staan gewoon hoger op de ladder. Dat jij daar persoonlijk niet tegen kan is eerder JOUW probleem dan dat van anderen. Als je alle clubs vergelijkt zijn er veel meer goede clubs in spanje en engeland. En bij lager geklasseerde teams spelen er betere spelers bij de spaanse en engelse clubs dan bij de laag geklasseerde italiaanse clubs. Dit gegeven bepaalt zeer zeker de sterkte van de competitie. Het winnen van internationale prijzen is zeker geen graadmeter om te zien wie de sterkste competie heeft. Maar goed ik ga er verder geen lange discussie van maken want heb ik verder niet echt zin in. Zet je Italie bril eens af en kijk er eens zonder emotie tegenaan. Je voelt je aangevallen omdat het italie betreft, maar iederen weet op dit moment dat italie zeer zeker minder is dan Spanje en engeland. En ja dat is een FEIT waar iedereen het over eens is behalve JIJ. Dus aan wie ligt het dan??? Juist aan JOUW!!

En dat je je broertje erbij haalt en die zegt ook dat jij gelijk hebt zijn gewoon 2 handen op 1 buik. Who the Fuck is je broetje dan.. De VOETBALKENNER ofzo..??? Echt een dom vb om je broertje erbij te betrekken. En wie zegt dat ik of anderen geen italiaans voetbal bekijken. Jij bent echt niet de enige hoor. En als je vol blijft houden dat alles toch niet zo is dan zegt dat meer over jouw en je broertje z'n voetbalkennis dan dat dat over iemand anders iets zegt...

TJ Weissel
27-08-2007, 09:05
Het is niet alleen dat IK dat vindt, maar zowat iedereen is het daar mee eens. Ook de bekende kenners. Jij wilt juist je mening doordrukken terwijl die niet klopt. Niemand zegt dat italie geen topland is kwa voetbal, maar Spanje en Engeland staan gewoon hoger op de ladder. Dat jij daar persoonlijk niet tegen kan is eerder JOUW probleem dan dat van anderen. Als je alle clubs vergelijkt zijn er veel meer goede clubs in spanje en engeland. En bij lager geklasseerde teams spelen er betere spelers bij de spaanse en engelse clubs dan bij de laag geklasseerde italiaanse clubs. Dit gegeven bepaalt zeer zeker de sterkte van de competitie. Het winnen van internationale prijzen is zeker geen graadmeter om te zien wie de sterkste competie heeft. Maar goed ik ga er verder geen lange discussie van maken want heb ik verder niet echt zin in. Zet je Italie bril eens af en kijk er eens zonder emotie tegenaan. Je voelt je aangevallen omdat het italie betreft, maar iederen weet op dit moment dat italie zeer zeker minder is dan Spanje en engeland. En ja dat is een FEIT waar iedereen het over eens is behalve JIJ. Dus aan wie ligt het dan??? Juist aan JOUW!!

En dat je je broertje erbij haalt en die zegt ook dat jij gelijk hebt zijn gewoon 2 handen op 1 buik. Who the Fuck is je broetje dan.. De VOETBALKENNER ofzo..??? Echt een dom vb om je broertje erbij te betrekken. En wie zegt dat ik of anderen geen italiaans voetbal bekijken. Jij bent echt niet de enige hoor. En als je vol blijft houden dat alles toch niet zo is dan zegt dat meer over jouw en je broertje z'n voetbalkennis dan dat dat over iemand anders iets zegt...

Zijn broertje weet meer dan jij, dat is 'n FEIT! .. dus wie ben jij? .. met je apetaal (6)

Rotterdam5314
27-08-2007, 09:35
Zijn broertje weet meer dan jij, dat is 'n FEIT! .. dus wie ben jij? .. met je apetaal (6)

Ben ji z'n broertje dan... Blijkbaar weet z'n broertje niet meer dan mij. Anders had hij ook toe kunne geven dat italie de mindere is van Spanje en engeland... .. Ach blijkbaar heb je van je moeder toestemming gekregen om even iets te zeggen waardoor je je ook weer stoer voelt...

Dus stoere praat hoor knulletje gefeliciteerd..(y)

*NERAZZURRI*
27-08-2007, 10:42
Het is niet alleen dat IK dat vindt, maar zowat iedereen is het daar mee eens. Ook de bekende kenners. Jij wilt juist je mening doordrukken terwijl die niet klopt. Niemand zegt dat italie geen topland is kwa voetbal, maar Spanje en Engeland staan gewoon hoger op de ladder. Dat jij daar persoonlijk niet tegen kan is eerder JOUW probleem dan dat van anderen. Als je alle clubs vergelijkt zijn er veel meer goede clubs in spanje en engeland. En bij lager geklasseerde teams spelen er betere spelers bij de spaanse en engelse clubs dan bij de laag geklasseerde italiaanse clubs. Dit gegeven bepaalt zeer zeker de sterkte van de competitie. Het winnen van internationale prijzen is zeker geen graadmeter om te zien wie de sterkste competie heeft. Maar goed ik ga er verder geen lange discussie van maken want heb ik verder niet echt zin in. Zet je Italie bril eens af en kijk er eens zonder emotie tegenaan. Je voelt je aangevallen omdat het italie betreft, maar iederen weet op dit moment dat italie zeer zeker minder is dan Spanje en engeland. En ja dat is een FEIT waar iedereen het over eens is behalve JIJ. Dus aan wie ligt het dan??? Juist aan JOUW!!

En dat je je broertje erbij haalt en die zegt ook dat jij gelijk hebt zijn gewoon 2 handen op 1 buik. Who the Fuck is je broetje dan.. De VOETBALKENNER ofzo..??? Echt een dom vb om je broertje erbij te betrekken. En wie zegt dat ik of anderen geen italiaans voetbal bekijken. Jij bent echt niet de enige hoor. En als je vol blijft houden dat alles toch niet zo is dan zegt dat meer over jouw en je broertje z'n voetbalkennis dan dat dat over iemand anders iets zegt...

Sorry hoor, maar als je Italië niet bij de top 3 landen vindt zitten vind ik niet dat je er de ballen verstand van hebt. En jij komt ook weer aan met dat het een FEIT is dat Italië minder is dan Spanje en Engeland :D Hoe meet je dat dan? Blijkbaar heb je cijfers waaruit dat blijkt... Laat maar zien (6)

En de mening van mijn broertje deed zeker wel terzake omdat hij iemand is die wél om Italiaans voetal geeft in tegenstelling tot de meeste mensen hier en in Nederland. Dat Italië in Nederland minder aandacht krijgt dan Spanje en met name Engeland is in mijn ogen ook een reden dat men denkt dat Italië minder is.

Helaas is het nooit te meten en is het dus zeker geen FEIT maar een MENING ;)


Zijn broertje weet meer dan jij, dat is 'n FEIT! .. dus wie ben jij? .. met je apetaal (6)

Doe nou niet, dat persoonlijk aanvallen, dan gaat het weer helemaal fout...


Ben ji z'n broertje dan... Blijkbaar weet z'n broertje niet meer dan mij. Anders had hij ook toe kunne geven dat italie de mindere is van Spanje en engeland... Dus zout zelf even lekker op met je onzinnige reactie..APENKOP (en dat is pas een feit:wink:(6))

Maar no offense, Rotterdam, maar jij probeert nu toch ook je mening door te drukken zonder bewijzen?

Kendorjia
27-08-2007, 10:48
kan je niet tellen ofzo? er wordt vergeleken tussen Engeland, Italië en Spanje... en jij loopt te zeuren over de top 3....even tellen

Engeland
Spanje
Italië

kijk nou? 3 LANDEN...

sorry maar dit gaat wel een beetje te ver, het is vrij duidelijk dat jullie het nooit met elkaar eens zullen worden dus zullen we maar gewoon ieder z'n mening respecteren en doorgaan met het voetbalnieuws? :)

btw, sorry nera, ook ik (als belg) vind spanje en engeland sterker dan italië, maar ik heb helemaal niets tegen italië en ik vind de serie a zelf ook een sterke competitie... gewoon niet de sterkste

en nog even iets dat ik wil vermelden... Jijzelf geeft constant aan hoe je wereldtitels en cl-titels etc kan gebruiken als graadmeter voor de sterkte van een competitie... waar ik heb absoluut niet mee eens ben... er zijn zo voorbeelden genoeg.... ten eerste waren DRIE van de vier cl- halve finalisten vorig jaar engels... DRIE van de vier uefa cup halve finalisten spaans.... en ja, uiteindelijk won milan die, maar als er drie engelse teams overblijven bij de laatste vier, dan kan je dat ook gebruiken als graadmeter voor de engelse competitie... meer nog dan dat je die cl-titel kan gebruiken want dat is maar het resultaat van EEN enkele club uit de competitie, die drie halve finalisten zijn het resultaat van drie clubs uit een competitie... en net dat lijkt me vrij belangrijk voor aan te tonen hoe sterk een competitie is... de resultaten van MEERDERE TEAMS want een competitie bestaat toch altijd uit meer dan een team....bovendien is het altijd en enkel maar Milan de laatste jaren die echt iets presteert in europa, roma vliegt er bijna altijd vrij vroeg uit, juve raakt ook bijna nooit meer verder dan 2de ronde of kwartfinales (wat zeker niet slecht is hoor) en hetzelfde verhaal met inter.... terwijl engelse en spaanse teams bijna altijd wel in de halve finales zitten... zeker de laatste vijf jaar ofzo, dus als jij echt de sterkte van de competitie wil aanhalen met prestaties in europa... dan gooi je je eigen ruiten in... want dan moeten engeland en spanje in jouw ogen toch wel heel sterk zijn met al die halve en finalisten die ze altijd voortbrengen?

dus nogmaals, als jij echt wil aantonen met cl-titels en dergelijke wie de sterkste competitie hebt ben je toch verkeerd bezig, zo weet toch iedereen dat nederland niet de sterkste competitie heeft van europa, ook al won ajax de cl meerdere keren... of ik kan het zelfs nog belachelijker maken.... toen kv mechelen europa verbaasde door zo even de uefa cup te winnen.... toen hadden wij de sterkste competitie zeker? laat me niet lachen.... Tuurlijk is italië sterk, dat ben ik volledig met je eens, zelfs bij de sterkere, zeer zeker... maar de sterkste...? nee dat vind ik niet, als jij dat wel vindt, goed hoor, stoort mij absoluut niet, maar wat me wel stoort zijn de punten die je aanhaalt om te tonen waarom.... en laat nou net dat zijn waar jij je bij de anderen ook druk in maakt...

Rotterdam5314
27-08-2007, 11:10
Sorry hoor, maar als je Italië niet bij de top 3 landen vindt zitten vind ik niet dat je er de ballen verstand van hebt. En jij komt ook weer aan met dat het een FEIT is dat Italië minder is dan Spanje en Engeland :D Hoe meet je dat dan? Blijkbaar heb je cijfers waaruit dat blijkt... Laat maar zien (6)

En de mening van mijn broertje deed zeker wel terzake omdat hij iemand is die wél om Italiaans voetal geeft in tegenstelling tot de meeste mensen hier en in Nederland. Dat Italië in Nederland minder aandacht krijgt dan Spanje en met name Engeland is in mijn ogen ook een reden dat men denkt dat Italië minder is.

Helaas is het nooit te meten en is het dus zeker geen FEIT maar een MENING ;)



Doe nou niet, dat persoonlijk aanvallen, dan gaat het weer helemaal fout...



Maar no offense, Rotterdam, maar jij probeert nu toch ook je mening door te drukken zonder bewijzen?


Het is ook geen aanval op jouw persoonlijk of zo hoor.
Ik heb nooit gezegd dat Italie niet bij de top 3 landen of top 5 landen of wat dan ook hoort. Dat de competities in spanje en engeland van een hoger niveau zijn is idd een feit. Kijk maar eens het verschil in niveau kwa clubs. In spanje en engeland zitten meer goede teams dan in italie. Dat bepaald het niveau van je competitie. Italie was vroeger de sterkste, maar nu is dat al lang niet meer zo. Dat is geen mening van mij. Of van iemand anders. Dat is een conclusie die je uit de gevens kan halen. Het is echt een FEIT dan italie niet meer de beste competitie is. Dat heeft helemala niks met meningen te maken.. Ik probeer mijn mening niet door te drukken maar er is geen discussie mogelijk over dit geval. HET is een vaststaand feit dat Italie minder is dan Spanje en engeland. Dat weet iedereen. Hier op het forum is dat al eens gezegd. Ik zeg het je nu. En de welbekende kenners geven dat ook toe. Je draait heel de tijd om de feiten heen en gaat dan loze dingen zitten roepen. BV als je zegt dat Italie niet bij de top 3 hoort dan bla bla bla. Of kom met cijfers?? Cijfers waarvan??.........Terwijl niemand en zeker ik dat niet gezegd heb. Italie hoort bij de top 3,4,5 en verder maar de top 1 & 2 is spanje en engeland. Italie krijgt in NL wat minder aandacht ja. Vroeger was dat wel anders. Nu geven ze de meeste aandacht aan de 2 beste competities. Italie is buiten de boot gevallen. Dit heeft natuurlijk ook met bepaalde rechten te maken, maar ook door vraag en aanbod. Er is hier ook minder interesse in italiaans voetbal omdat er veel clubs en wedstrijden bij zitten die niemand echt interesseert. Alleen Milan, Roma, Inter en Juve en de rest is een stuk mindere interessant voor het grote publiek. In engeland en Spanje zitten toch meer interessante wedstrijden en clubs tussen

wezz
27-08-2007, 11:11
Maar wat doet die titelstrijd dan bepalen of het een topcompetitie is? Ik snap niet wat je wil zeggen...

Wat is je punt?Nou dat de titelstrijd dit jaar van topcompetitie niveau kan worden. Verder heb ik niks bijzonders gezegd over de competitie.



Ok, alleen over PSV, en ik denk dat we het verder wel eens zijn dat Nederland geen topcompetitie is. Schluss dus wat dit betreft.
Eindelijk. :bier:



Ja, maar ik heb al die punten van je onderuit geveegd en je zegt alleen maar dat Italië minder is geworden.

Jouw punten waren dat:

- Minder talenten naar Italië wilden
- Meer spelers uit Italië vertrokken
- In Italië sluit de subtop minder goed aan bij de top dan in Spanje/Engeland (en je zei 'ook voorgaande jaren')
- ??

- We waren er ongeveer wel uit dat 4 spelers niet bijzonder is.
- Ik heb nog steeds geen talenten gehoord die i.p.v. Italië voor een ander land hebben gekozen (dus in de belangstelling stonden van Inter, Milan, Juve, enzovoorts, tot zo ver is alles wel binnen wat de clubs wilde, behalve Milan's grote 'ster'). Tevez is afgeblazen door Inter.
- Het jaar voor het schandaal had je Juve, Milan, Inter, Roma, Fiorentina, Lazio, Palermo, enzovoorts. Sloot prima op elkaar aan. Afgelopen jaar viel er wat weg en dan vallen er gaten natuurlijk. Niet raar. Maar alleen afgelopen jaar dus. Daarvoor zat de top 4 kwalitatief gezien erg dicht bij elkaar.
-Klopt.
-Nou talenten, kijk vroegâh gingen de talenten/grote spelers toch sneller naar Italië dan naar bijv. Engeland/Spanje? En de laatste tijd zie je toch dat veel van dat soort spelers naar Spanje/Engeland vertrekken? Daarom vond ik het ook al zo vreemd dat Milan Pato heeft weten vast te leggen.
-Als ik naar de laatste jaren kijk stellen de topclubs teleur, Inter en Roma. De subtop ook, met Fiorentina en Lazio. Dat ze elk jaar puntvermindering krijgen omdat ze weer eens een scheidsrechter hebben omgekocht helpt natuurlijk ook niet. En het verschil tussen de topclubs, en die subtop/middenmoot is toch vrij groot? Zoals ik al eerder zei hebben die topclubs toch alleen maar moeite met elkaar, ze winnen toch vrij gemakkelijk van de rest?

Maar goed hier komen we nooit uit. Laat ik dan eens redelijk zijn en zeggen dat de 3 topcompetities elkaar niet zoveel ontlopen MITS alle topclubs in vorm zijn en de subtop goed aansluit. Eens? Bij Italië is dat de laatste jaren minder geweest, daarom vind ik de Spaanse/Engelse sterker, maar als alle topclubs weer gaan draaien, en die subtop gaat meedoen doen ze daar niet onder. Ok?


Oh ja, weet het al weer. Waar het dus wederom op neerkomt is dat beide landen altijd meedoen in de top van Europese competities, zelfs in het jaar dat Italië ineenstortte...

Ik heb even snel geteld, en de laatste tien jaar stonden er van Spanje en italië 6 landen in de finale van de CL, en van Engeland 4, evenals van Duitsland (4). Precies dus wat ik al zei. Spanje en Italië zijn de topclubs, Engeland volgt qua namen en geld, maar niet qua prijzen en slim voetbal.

Afgelopen jaar stonden er drie Engelse ploegen in de halve finales van de CL, in 2000 stonden er drie Spaanse ploegen in de halve finales en in 2003 stonden er drie Italiaanse ploegen in de halve finales.Jawel, maar ik zei alleen maar dat alleen Milan het echt goed doet in de CL de laatste jaren, verder niks bijzonders. Tuurlijk horen ze gewoon bij de top van Europa.

Ok hier zijn we klaar mee.


Oh ja, en daarvoor liep ik alleen maar te schreeuwen dat Inter de beste was en iedereen weg zou vegen?

Ik heb METEEN tijdens de loting al gezegd dat Valencia een hele zware loting zou worden. Het zal allemaal wel meevallen dus... :roll: Dat kun je anders ook wel even opzoeken... Datum van de loting lijkt me zo gevonden op i'net.

Ik heb inderdaad wel eens geroepen dat Inter de beste was (al dan niet samen met Chelsea en Barça als ze allemaal top zijn), maar wat jij allemaal uitkraamt is net zo overdreven als waar je mij van beticht.Nee tuurlijk niet, maar toen zag je dat soort uitspraken wel eens..

Klopt, je zei zelfs nog ''dit is de grootste wedstrijd van deze ronde'' of iets in die richting.

Wat voor onzin kraam ik dan uit? Ik heb nooit gezegd dat je hier de hele dag zit te roepen dat Inter het beste is, maar toen heb ik je het veel horen zeggen.



Dan vind ik het bijzonder opvallend dat clubs uit de grote competities blijkbaar vaker geluk hebben omdat ze vaker hoog eindigen in de grote toernooien (y)

Oftewel: het maakt weldegelijk uit in welke competitie je gesterkt wordt. En dat kun je weldegelijk terugzien in de Europese competities. Dus je kunt weldegelijk waarde hechten aan de winst van Milan t.o.v. de Serie A, en idem dito met de WK-winst van Italië.
Hier heb ik het al eens over gehad, tuurlijk maakt de competitie uit gezien de strijd die je gewend ben en die je nodig hebt om ver te komen in de CL. Maar het zegt niet alles, en vrij weinig over de hele competitie. Meer over de top, en toen nam ik Lyon ook als voorbeeld.

Ook hier zijn we klaar mee neem ik aan?


Je zei dat ik altijd loop te schreeuwen dat Inter de beste van de wereld is 203049871 keer per dag. En de uitspraken die zogenaamd van mij komen heb je ook verveelvuldigd en overdreven. Ik reageer normaal gesproken wel iets genuanceerder dan alleen 'Inter is de beste van de wereld!'.Ok misschien een beetje overdreven, maar je ik heb die dingen niet zitten verzinnen hoor. En genuanceerder, misschien maar het komt wel altijd op hetzelfde neer.



Ik heb gezegd dat Inter in die topvorm (van die paar maanden dus) beter was dan Barça en Chelsea in de slechte vorm van toen en dat ze op de top ongeveer gelijkwaardig waren. Jij maakt er allemaal overdreven dingen van. En nee, ik ben niet objectief, dat zei ik toch? Ik probeer dat wel altijd te zijn maar dat is een utopie als je partijdig bent....Zoals ik al eerder zei, ik heb die dingen echt niet zitten verzinnen.



Jawel, en ik kan me heel weinig overdreven reacties bedenken. Alleen van die twee overwinningen op Milan reageerde ik overdreven emotioneel maar zei ik verder niks raars volgens mij. Maar al dat gezever van 'Inter is de beste!' en wat jij er allemaal bijhaalt is van JOUW kant overdreven. Je hebt nogal een selectief geheugen blijkbaar.Selectief, zeker maar ook een goed geheugen, en ik herriner me dat soort uitspraken echt nog wel. Je hebt ook vast normaal gereageerd na een overwinning/nederlaad, maar daar heb ik nu niks aan hè.:lol:

Laat ik dan ook dit maar eens in het midden proberen te gooien. Ik heb een te selectief geheugen en gebruik het alleen om mn punt duidelijk te maken, jouw geheugen laat ''opeens'' te wensen over. Ik overdrijf, jij overdrijf, big deal. Ok afgehandeld?:bier:



Ontkennen? Ik ontken niet dat ik Inter de beste ploeg heb genoemd samen met Chelsea en Barça (en je zei zelf al dat je niet ontkende dat Inter dat even geweest is), maar zoals jij het je herinnert is niet waar.

En jij komt constant met 'iedereen vind je irritant' en weet ik 't wat allemaal om me onder druk te zetten. Dat bedoel ik.

En ik ben inderdaad snel op de tenen getrapt als het om m'n clubs of landen gaat. Was dat je nog niet duidelijk dan? :lol:-Je hebt het niet altijd zo genuanceerd gezegd, laat ik het dan zo zeggen.

-Constant? Nee ik heb gezegd dat mensen dat soort uitspraken irritant gaan vinden, ook vooral omdat er toen genoeg op hebben gereageerd. Ik heb nooit gezegd ''iedereen vind je irritant'' En ik doe het niet om je onder druk te zetten, maar om aan te geven dat ik niet de enige ben.

-:lol: Niks mis mee toch?



Pfff, nou, het gaat me niet zo zeer om die binding met Spanje, want dat heb ik ook niet met Liverpool, maar het gaat me er meer om dat iedereen in Nederland een zwak heeft voor Barcelona waar ik me mateloos aan stoor. En blijkbaar ken je het gevoel van 'de meelopers' zelf ook. Die binding met het land haalde ik er alleen maar bij om aan te geven dat ik het raar vind dat iedereen in NL maar voor Barça is of een ploeg waar veel Nederlanders zitten. Alsof Barcelona een soort Nederlandse kolonie is...

Beetje zielig imo.Tuurlijk is het zielig, maar wat heb ik daar mee te maken?
En als Barca dit jaar de CL weer niet pakt zijn al die fans weg hoor, net als die van Liverpool die opeens fans werden na 2005.





Er zijn ook kenners (Gullit) die zeggen dat Ajax vaker geluk heeft dan anderen. Ken je het -hoefijzer uit de kelder- verhaal nog van die malloot?Nee, vertel.
En het zou best zo zijn dat Ajax vroeger altijd het geluk mee had, net al de scheidsrechter enz. Maar er zijn ook zat dingen die je tegen hebt omdat je Ajax ben, op het eind komt het allemaal op hetzelfde neer, heb er geen problemen mee.


Feit is dat men gewoon geen catenaccio of zwaar verdedigend voetbal meer speelt.Klopt, dat heb ik ook nooit gezegd. Maar er zit wel een verschil tussen zwaar verdedigend en...etc etc etc.


Interessant? Jazeker, want het is eindelijk eens iemand die ook van Italiaans voetbal houdt. Best leuk als er mensen zijn die het met je eens zijn en er ook nog echt iets vanaf weten.

Hij was het volledig eens met m'n posts trouwens...Nee, wat heb ik met je broertje te maken? En oh je broertje is het met je eens, wat een shock.:lol: En wat heb je daarvoor trouwens moeten doen als ik het vragen mag?




En dat je je broertje erbij haalt en die zegt ook dat jij gelijk hebt zijn gewoon 2 handen op 1 buik. Who the Fuck is je broetje dan.. De VOETBALKENNER ofzo..??? Echt een dom vb om je broertje erbij te betrekken. En wie zegt dat ik of anderen geen italiaans voetbal bekijken. Jij bent echt niet de enige hoor. En als je vol blijft houden dat alles toch niet zo is dan zegt dat meer over jouw en je broertje z'n voetbalkennis dan dat dat over iemand anders iets zegt...:lol:


Zijn broertje weet meer dan jij, dat is 'n FEIT! .. dus wie ben jij? .. met je apetaal (6)
:lol::lol:

FrankvdM
27-08-2007, 11:15
Over een uur eindelijk weer naar de Kuip. Al moet dat op een door Feyenoord gestuurde dagkaart omdat ze achterlopen met de uitgifte van seizoenkaarten :roll:

Ik had de mijne gelukkig net weer op tijd terug via de post. Moest 'm weer terugsturen omdat ze de uitkaart optie waren vergeten. Gelukkig was ie dus net op tijd weer bij mij (is overigens een hele andere kaart omdat er nu een pasfoto op zit) anders kun je uren van te voren in de rij gaan staan bij de supp. balie voor een vervangende kaart.

Was gisteren wel een mooi afscheid van Sneijder, maar er had wel iets met vuurwerk gedaan mogen worden ofzo. Ook irritant dat de spreekkoren de hele tijd worden overstemd door die galmende stadionspeaker. :evil:

Over de wedstrijd, bij de 1-0 kreeg ik een visioen van vorig seizoen. Toen ging het ook zo knullig tegen heerenveen. Gelukkig gingen ze er dit keer wel in daarna en werd het toch nog een prima wedstrijd. Al had het na die mooie 4-1 van Suarez ook wel schriftelijk afgedaan kunnen worden, want dat ging nergens meer over. Maar sparen voor woensdag is dan ook veel belangrijker.

De traditionele top 3 is aardig op schot qua goals, dus wordt weer een spannend jaar waarschijnlijk.

Rotterdam5314
27-08-2007, 11:19
Voor de Feyenoorders hierzo..

Wordt er ook door jullie bij DHZ ingedronken???

Ik ben er vaste klant:bier:

Afgelopen seizoen toen ik niet naar de wedstrijden ging uit protest was ik er ook elke week te vinden

FrankvdM
27-08-2007, 11:23
Wat een schijtirritante lappen met tekst hiero trouwens zeg. Ik scroll mezelf een muisarm om een beetje de draad te volgen. :mad:

Nog ff over Ajax: De Lorge is me tot nu toe eigenlijk alles meegevallen. Wat een fel ventje kan dat zijn. In de wedstrijd van gisteren was hij echt overal en super gedreven. Nou die slordigheden eruit en dan kan het best wat worden. Schilder kan ook lekker knallen.

Coen P.
27-08-2007, 12:02
Afgelopen seizoen toen ik niet naar de wedstrijden ging uit protest was ik er ook elke week te vinden

haha, heerlijk! Go Rotterdam, Go Rotterdam! ;)

Ondanks dat ik me ook niet altijd met het beleid van Vitesse kan/kon vinden, ga/ging ik wel altijd naar de wedstrijden ;)

Rotterdam5314
27-08-2007, 12:20
haha, heerlijk! Go Rotterdam, Go Rotterdam! ;)

Ondanks dat ik me ook niet altijd met het beleid van Vitesse kan/kon vinden, ga/ging ik wel altijd naar de wedstrijden ;)


oeps foutje Ik ging juist niet uit protest.. Tja ik ga bijna altijd hoor
ben al +/- zo'n 18 jaar seizoenskaart houder.. Afgelopen seizoen ben ik niet geweest uit protest en tijdgebrek. Me vrouw was zwanger, druk met de zaak bezig en dus geen tijd om naar het voetballen te gaan. Niet dat ik dat erg vondt want met dat hopeloze team van verledne jaar heb ik totaal niks gemist.

Maar goed ik zal door sommige wel weer uitgemaakt worden voor nepsupporter omdat ik een jaartje overgeslagen heb. Niet dat het me uitmaakt hoor. Ik weet zelf immers beter...

*NERAZZURRI*
27-08-2007, 12:20
kan je niet tellen ofzo? er wordt vergeleken tussen Engeland, Italië en Spanje... en jij loopt te zeuren over de top 3....even tellen

Engeland
Spanje
Italië

kijk nou? 3 LANDEN...

Huh, tegen wie heb je het nou?


sorry maar dit gaat wel een beetje te ver, het is vrij duidelijk dat jullie het nooit met elkaar eens zullen worden dus zullen we maar gewoon ieder z'n mening respecteren en doorgaan met het voetbalnieuws? :)

Ik respecteer ieders mening maar blijkbaar heeft men nogal moeite met het respecteren en accepteren van de mijne ;-)


btw, sorry nera, ook ik (als belg) vind spanje en engeland sterker dan italië, maar ik heb helemaal niets tegen italië en ik vind de serie a zelf ook een sterke competitie... gewoon niet de sterkste

Da's jouw goedrecht, maar als je inderdaad op resulataten aan wil laten komen zit je er toch flink naast. Kijk hier onder maar eens.


en nog even iets dat ik wil vermelden... Jijzelf geeft constant aan hoe je wereldtitels en cl-titels etc kan gebruiken als graadmeter voor de sterkte van een competitie... waar ik heb absoluut niet mee eens ben... er zijn zo voorbeelden genoeg.... ten eerste waren DRIE van de vier cl- halve finalisten vorig jaar engels... DRIE van de vier uefa cup halve finalisten spaans.... en ja, uiteindelijk won milan die, maar als er drie engelse teams overblijven bij de laatste vier, dan kan je dat ook gebruiken als graadmeter voor de engelse competitie... meer nog dan dat je die cl-titel kan gebruiken want dat is maar het resultaat van EEN enkele club uit de competitie, die drie halve finalisten zijn het resultaat van drie clubs uit een competitie... en net dat lijkt me vrij belangrijk voor aan te tonen hoe sterk een competitie is... de resultaten van MEERDERE TEAMS want een competitie bestaat toch altijd uit meer dan een team....bovendien is het altijd en enkel maar Milan de laatste jaren die echt iets presteert in europa, roma vliegt er bijna altijd vrij vroeg uit, juve raakt ook bijna nooit meer verder dan 2de ronde of kwartfinales (wat zeker niet slecht is hoor) en hetzelfde verhaal met inter.... terwijl engelse en spaanse teams bijna altijd wel in de halve finales zitten... zeker de laatste vijf jaar ofzo, dus als jij echt de sterkte van de competitie wil aanhalen met prestaties in europa... dan gooi je je eigen ruiten in... want dan moeten engeland en spanje in jouw ogen toch wel heel sterk zijn met al die halve en finalisten die ze altijd voortbrengen?

Ik heb aangegeven dat er de laatste tien jaar (lijkt me een redelijk net kader om binnen te werken, ga overigens een paar jaar verder terug en Italië wint deze contest sowieso met gemak) van Spanje en Italië 6 landen de in CL-finale hebben gestaan en van Engeland 4. Alledrie de landen hebben binnen dat kader van 10 jaar één maal gehad dat ze drie ploegen in de halve finales hadden staan, waarvan Engeland de laatste was, Italië had dat in 2003 en Spanje in 2000. Dus nee, als je puur daar naar kijkt is Engeland zeker niet sterker dan Italië.

En nee, het was niet alleen Milan, want Juve stond de helft van die 6 keer in de finale, en Inter stond ook in halve finale, kwartfinale (twee keer), achtste finale (twee keer). Roma afgelopen jaar in de kwartfinale (toch niet echt een Italiaanse topploeg volgens velen).

Over eigen ruiten ingooien gesproken :lol:

En tuurlijk fluctueert de kracht van een competitie wel eens. Ik ga ook echt niet ontkennen dat de Serie A afgelopen jaar (!) minder was dan normaal en dan Spanje en Engeland (heb ik ook al meer dan eens gezegd), maar dat kwam louter en alleen omdat Juve weg viel en Fiorentina, Milan en Lazio verzwakt waren en om die reden niet in de CL speelden... Op Milan na dan.


dus nogmaals, als jij echt wil aantonen met cl-titels en dergelijke wie de sterkste competitie hebt ben je toch verkeerd bezig, zo weet toch iedereen dat nederland niet de sterkste competitie heeft van europa, ook al won ajax de cl meerdere keren... of ik kan het zelfs nog belachelijker maken.... toen kv mechelen europa verbaasde door zo even de uefa cup te winnen.... toen hadden wij de sterkste competitie zeker? laat me niet lachen.... Tuurlijk is italië sterk, dat ben ik volledig met je eens, zelfs bij de sterkere, zeer zeker... maar de sterkste...? nee dat vind ik niet, als jij dat wel vindt, goed hoor, stoort mij absoluut niet, maar wat me wel stoort zijn de punten die je aanhaalt om te tonen waarom.... en laat nou net dat zijn waar jij je bij de anderen ook druk in maakt...

Ik zei ook al dat Nederland geen topcompetitie is, en dat was ook helemaal geen issue. Ik zei dat als een Nederlandse ploeg het goed doet in Europa dat het vaak een incident is (soms van een select aantal seizoen zoals PSV nu), maar het zijn nooit meerdere ploegen en het is al helemaal niet zo dat Nederland altijd meedoet in de top van Europa. Dus daar zijn we het over eens, had ik ook al lang aangegeven...

En er worden me weer woorden in de mond gelegd want ik zei niet dat Italië momenteel de sterkste is. Dat kunnen ze wel weer worden als Juve op niveau komt en Fiorentina weer aansluit. Ik heb alleen gezegd dat Italië zelfs nu nog mee kan met Spanje en Engeland. De competitie was afgelopen minder, en zal dat waarschijnlijk ook komend seizoen nog wel zijn, maar qua resultaten (en waar gaat het nou eigenlijk om, hmm?) doet Italië nog vrolijk mee en zijn ze momenteel zelfs de beste, ja!

En het mooie is dat dit dus wel allemaal FEITEN zijn, Rotterdam ;-)

Rotterdam5314
27-08-2007, 12:54
Whatever Nera Blijf bij je mening, maar je hebt geen gelijk. jij bent de enige die er zo over denkt.. Italie is al jaren de mindere comp. niet alleen afgelopen jaar. Engeland en Spanje zijn bioven italie uitgestegen. Blijkbaar kan jij dat als italiaan niet toegeven.

Jouw feiten zijn feiten met een italie bril op.. Ik ga er verder niet meer op in want je kan toch niet toegeven. Alleen draaien....

Ach als ik maar beter weet...Succes met je supercompetie verder...

*NERAZZURRI*
27-08-2007, 13:02
-Klopt.

Ok, zoals? Kijk (en dit verhaal geldt meteen voor de tweede quote hieronder), Milan heeft al een ijzersterk team staan, Inter heeft wat aankopen gedaan, met name om de selectie te verbreden, Roma idem. Alleen Juve heeft echt veel gekocht, en die hebben iedereen gekocht die ze wilde.

Dat 'al die talenten' naar Engeland en Spanje gaan ligt dus niet zozeer aan of Italië minder is, maar gewoon aan het feit dat topploegen in Italië al een solide basis hebben staan. Milan, Inter, Roma en Juve hebben nooit interesse gehad in Nani, Anderson, Hargreaves, Sneijder, Robben, Drenthe, Babel, Touré en de hele mik mak. Als daar nou sprake van was geweest, ok.

Alleen Tevez wilde Inter hebben maar is zoals gezegd door Inter zelf weggewuifd omdat ze alsnog Suazo binnenhaalden. En Henry is volgens mij een van de weinige voorbeelden van een speler die echt voor Spanje kiest ipv Italië (Milan in dit geval). Niet echt een vaste trend ofzo dus imo.

Daarbij hebben Pato, Chivu, Andrade, Tiago, Cicinho, Giuly er voor gekozen om naar Italië te vertrekken uit die andere toplanden.

Wat ik wil zeggen is dat de topploegen in Italië -op Juve na- al redelijk voorzien zijn en dat men in Italië op dit moment niet zo koopziek is als in Spanje en Engeland, dat zegt in mijn ogen nog steeds niks over de kracht van Italië.


-Nou talenten, kijk vroegâh gingen de talenten/grote spelers toch sneller naar Italië dan naar bijv. Engeland/Spanje? En de laatste tijd zie je toch dat veel van dat soort spelers naar Spanje/Engeland vertrekken? Daarom vond ik het ook al zo vreemd dat Milan Pato heeft weten vast te leggen.

Zie boven.


Maar goed hier komen we nooit uit. Laat ik dan eens redelijk zijn en zeggen dat de 3 topcompetities elkaar niet zoveel ontlopen MITS alle topclubs in vorm zijn en de subtop goed aansluit. Eens? Bij Italië is dat de laatste jaren minder geweest, daarom vind ik de Spaanse/Engelse sterker, maar als alle topclubs weer gaan draaien, en die subtop gaat meedoen doen ze daar niet onder. Ok?

Helemaal mee eens en exact wat ik al zei.


Jawel, maar ik zei alleen maar dat alleen Milan het echt goed doet in de CL de laatste jaren, verder niks bijzonders. Tuurlijk horen ze gewoon bij de top van Europa.

Ok hier zijn we klaar mee.

Nou, niet helemaal, want Milan was niet de enige. Maargoed, maakt niet uit verder.


Nee tuurlijk niet, maar toen zag je dat soort uitspraken wel eens..

Da's dus al heel wat anders dan hoe je m'n uitspraken manipuleerde en overdreef dat 2097483 keer per dag dat liep te roepen.


Klopt, je zei zelfs nog ''dit is de grootste wedstrijd van deze ronde'' of iets in die richting.

Dat zei EmDee destijds, heb het even opgezocht ;) Althans, hij vond Valencia en Inter nummer 1 en 2 favorieten voor de CL.


Wat voor onzin kraam ik dan uit? Ik heb nooit gezegd dat je hier de hele dag zit te roepen dat Inter het beste is, maar toen heb ik je het veel horen zeggen.

Ik heb het vast wel eens gezegd, maar niet 2093343 keer per dag, zoals je overdreef. Dat bedoelde ik met stemmingmakerij, selectief geheugen en onder druk zetten. Geeft niks, als je het zoals nu wel even nuanceert en recht zet, zoals je dus inmiddels gedaan hebt.


Hier heb ik het al eens over gehad, tuurlijk maakt de competitie uit gezien de strijd die je gewend ben en die je nodig hebt om ver te komen in de CL. Maar het zegt niet alles, en vrij weinig over de hele competitie. Meer over de top, en toen nam ik Lyon ook als voorbeeld.

Precies. Maar die topploegen spelen toch in Italië toch niet alleen tegen elkaar? Je wordt in Italië ook 'gehard' tegen de kleintjes, net zoals in Spanje en Engeland.


Ok misschien een beetje overdreven, maar je ik heb die dingen niet zitten verzinnen hoor. En genuanceerder, misschien maar het komt wel altijd op hetzelfde neer.

'Altijd'? Dat is dus niet waar... Ik heb het weleens gezegd maar niet zo schreeuwerig (maar genuanceerder) en al helemaal niet 20374848 keer per dag.


Selectief, zeker maar ook een goed geheugen, en ik herriner me dat soort uitspraken echt nog wel. Je hebt ook vast normaal gereageerd na een overwinning/nederlaad, maar daar heb ik nu niks aan hè.:lol:

Nee, maar dan is het dus niet eerlijk om te zeggen dat ik alleen maar zat te schreeuwen dat Inter de beste was en iedereen weg zou vegen. Want dat was dus niet zo... Da's dus oneerlijke stemmingmakerij imo.


Laat ik dan ook dit maar eens in het midden proberen te gooien. Ik heb een te selectief geheugen en gebruik het alleen om mn punt duidelijk te maken, jouw geheugen laat ''opeens'' te wensen over. Ik overdrijf, jij overdrijf, big deal. Ok afgehandeld?:bier:

Nee, mijn geheugen is prima, en ik heb inderdaad gezegd dat Inter bij de top hoorde, maar niet zo overdreven als jij het suggereert en onthouden hebt. Maargoed, afgehandeld...


Tuurlijk is het zielig, maar wat heb ik daar mee te maken?

Omdat jij een van hen bent ;)


En als Barca dit jaar de CL weer niet pakt zijn al die fans weg hoor, net als die van Liverpool die opeens fans werden na 2005.

Klopt, maar het is niet zo erg als met Barça (in Nederland). Bij Barça heb je een vaste kern die altijd pro Barça zijn. Zo heb je hier ook Daan die voor Barça is en op bijvoorbeeld Xboxworld en voetbalzone ook een heleboel van die figuren die voor Ajax en Barça zijn.


Nee, vertel.

Hij zei, toen Ajax een gelukje ergens mee had, dat Ajax weer het hoefijzer uit de kelder haalde, en dat heeft ie een paar keer achter elkaar als een soort vast begrip dat bij Ajax hoort gebruikt.

Maargoed, het is Gullit hè. De enige figuur die nog 'n beetje ambassadeur van het Italiaanse voetbal zou moeten zijn is de grootst denkbare mongool van de voetbaltelevisie die alleen maar zichzelf zit op te hemelen.


En het zou best zo zijn dat Ajax vroeger altijd het geluk mee had, net al de scheidsrechter enz. Maar er zijn ook zat dingen die je tegen hebt omdat je Ajax ben, op het eind komt het allemaal op hetzelfde neer, heb er geen problemen mee.

Tuurlijk heeft Ajax niet 'meer geluk' dan anderen. Dat slaat toch nergens op... Zo gaat het in alle landen en het slaat overal nergens op. Vooroordelen bij haters zijn er nou eenmaal moeilijk uit te krijgen, en het is volgens mij wel algemeen bekend dat men in Nederland nou niet echt van Italiaans voetbal houdt.


Klopt, dat heb ik ook nooit gezegd. Maar er zit wel een verschil tussen zwaar verdedigend en...etc etc etc.

Ok, dan wat water bij de wijn van mijn kant: Italiaanse ploegen spelen (met uitzondering) ook niet vaak vol op de aanval, maar verdedigend kun je het echt niet meer noemen. Het is bijvoorbeeld niet verdedigender dan Madrid, Liverpool, Manchester, Valencia of whatever.

Extreem aanvallende ploegen zijn bijvoorbeeld Barça, Sevilla en Arsenal.

Laten we zeggen dat Italië qua aanvalsdrift ongeveer in het midden zit.


Nee, wat heb ik met je broertje te maken? En oh je broertje is het met je eens, wat een shock.:lol: En wat heb je daarvoor trouwens moeten doen als ik het vragen mag?

Nou, veel mensen in Nederland hebben dezelfde mening over Italië als jij en veel mensen in Nederland boeit Italië helemaal niks. Ik wilde weleens van iemand horen die wél om Italiaans voetbal geeft of ik daadwerkelijk zulke onzin uitkraamde als jij en R'dam beweerde. Blijkbaar niet dus.


Whatever Nera Blijf bij je mening, maar je hebt geen gelijk. jij bent de enige die er zo over denkt.. Italie is al jaren de mindere comp. niet alleen afgelopen jaar. Engeland en Spanje zijn bioven italie uitgestegen. Blijkbaar kan jij dat als italiaan niet toegeven.

Jouw feiten zijn feiten met een italie bril op.. Ik ga er verder niet meer op in want je kan toch niet toegeven. Alleen draaien....

Ach als ik maar beter weet...Succes met je supercompetie verder...

Haha, je weet je mening altijd zo geniaal te onderbouwen. Jouw mening is 'gewoon echt zo', en als ik met keiharde statistieken en feiten aankom die aantonen dat Italië samen met Spanje het topland is de afgelopen jaren en Engeland een stukje minder qua prestaties zeg je gewoon dat het niet waar is :lol:

Wat ben je toch een snuggere vos :wink: Lekker geloofwaardig ook.

En jij mag het best beter weten als Italië alle prijzen die er toe doen blijft winnen hoor, knul :razz: Da's wel een sommetje waar ik vooraf altijd voor zou tekenen, zegmaar.

Rotterdam5314
27-08-2007, 13:17
bla bla bla. Je wilt gewoon per see je mening doordrukken. De europese prijzen zeggen niks over de sterkte van de competitie. blijft dat vooral volhouden...Jij bent totala ongeloofwaardig door je alleen aan dat vast te houden. Ga lekker pasta eten en misschien dat je onder het pasta eten even na kan denken en dan nogmaals je mening geven. Italie is competie NR3 van Europa.

Ik heb mijn menig al lang onderbouwt alleen lees jij telkens wat anders en begin je weer te draaien en draaien.. Ik ben er verder klaar mee. Het is voor 100% zeker dat italie comp nr 3 is in europa... Wat jij er verder nog over zegt ga ik nog geen eens meer lezen want met jouw is het praten tegen een muur

*NERAZZURRI*
27-08-2007, 13:27
(6)

Ga jij dan lekker kisten tillen in de haven?

Rotterdam5314
27-08-2007, 13:49
Overigens snap ik niet waarom je moeilijk doet hoor. Who cares dat Italie competitie nr3 van Europa is..En dat Spanje en Engeland boven hun staan....Enne ik hoef geen kisten te gaan tillen want ik ben niet degene die niet iets kan toegeven ;)

wezz
27-08-2007, 13:56
:lol:

Toch nog effe snel op een aantal dingen reageren.


Nou, niet helemaal, want Milan was niet de enige. Maargoed, maakt niet uit verder.Ik had het natuurlijk over de seizoenen na 2002/2003. ;)


Omdat jij een van hen bent ;)
Dit is toch een grap hè? Je kan natuurlijk ook te ver gaan.;)

En hier zijn Daan De G. en ik idd. de enige die voor Barca zijn. Of nouja, voor zover ik weet dan.


Hij zei, toen Ajax een gelukje ergens mee had, dat Ajax weer het hoefijzer uit de kelder haalde, en dat heeft ie een paar keer achter elkaar als een soort vast begrip dat bij Ajax hoort gebruikt.What the¿:roll::lol:


Tuurlijk heeft Ajax niet 'meer geluk' dan anderen. Dat slaat toch nergens op... Zo gaat het in alle landen en het slaat overal nergens op. Vooroordelen bij haters zijn er nou eenmaal moeilijk uit te krijgen, en het is volgens mij wel algemeen bekend dat men in Nederland nou niet echt van Italiaans voetbal houdt.Nou ze hebben de naam ''lucky Ajax'' niet voor niks gekregen lijkt mij. Maar goed de mensen die er nu nog mee komen, tsja dat snap ik eerlijk gezegd ook niet nee.

Gabri en Maduro inzetbaar tegen Slavia

Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op maandag, 27 augustus om 13:38

Gabri en Hedwiges Maduro zijn vrijwel zeker beschikbaar voor de uitwedstrijd tegen Slavia Praag woensdagavond. Dat liet Ajax maandagmiddag weten.

Gabri ontbrak zondagmiddag in het competitieduel met SCHeerenveen (4-1) vanwege een knieblessure. De Spanjaard werkte maandag probleemloos een training af en zal dinsdag nog een laatste test doen.

Trainer Henk Ten Cate rekent erop dat hij de middenvelder kan opstellen. Hetzelfde geldt voor Maduro, die tegen Heerenveen uitviel met een pijnlijk hoofd, maar geen letsel heeft.

In Praag moet Ajax een 1-0 nederlaag uit de heenwedstrijd van de derde voorronde van de Champions League wegwerken. Plaatsing voor het hoofdtoernooi van het miljoenbal staat op het spel.Het valt dus mee met Gabri, gelukkig zeg... Je moet er toch niet aan denken dat ook Gabri wegvalt.:shock:

Rotterdam5314
27-08-2007, 13:59
Ik ben ook voor Barca :mrgreen:

*NERAZZURRI*
27-08-2007, 14:19
Ik had het natuurlijk over de seizoenen na 2002/2003. ;)

Gezien de smilie neem ik aan dat je het niet meent :razz: Maar het maakt niet uit hoor, want ook na 2002/2003 stond er twee keer een Italiaanse ploeg (en dat was toevallig wel twee keer Milan) in de finale en maar één keer een Spaanse ploeg (Barça).

Dus dan is Italië alsnog niet minder :mrgreen:


Dit is toch een grap hè? Je kan natuurlijk ook te ver gaan.;)

Mjah ok, ik weet dat je een trouwe supporter bent, maar je weet op welk volk ik doel.


En hier zijn Daan De G. en ik idd. de enige die voor Barca zijn. Of nouja, voor zover ik weet dan.

Da's toch alvast meer dan dat iedere andere buitenlandse club gesteund wordt voor zover ik weet. En het is ook wel overduidelijk dat Barça de populairste buitenlandse club is in Nederland.


What the¿:roll::lol:

Jaja, Ruud Gullit is de naam. Of Ruud Bil beter gezegd :lol:


Nou ze hebben de naam ''lucky Ajax'' niet voor niks gekregen lijkt mij. Maar goed de mensen die er nu nog mee komen, tsja dat snap ik eerlijk gezegd ook niet nee.

In Italië heeft Juve ook de naam altijd geluk te hebben (en dat bleek achteraf ook echt zo te zijn na dat omkoopschandaal :lol:), in Duitsland is Bayern altijd lucky, in Engeland zingt men overal 'Man United, always cheating' en in Spanje heeft alles en iedereen een schijthekel aan Madrid, mede omdat ze altijd geluk zouden hebben.

Zoals eerder gezegd een natuurlijke gang van zaken en ik durf er vergif op in te nemen dat die clubs niet 'vaker' geluk hebben dan de rest, behalve Juve dan :wink:


Overigens snap ik niet waarom je moeilijk doet hoor. Who cares dat Italie competitie nr3 van Europa is..En dat Spanje en Engeland boven hun staan....Enne ik hoef geen kisten te gaan tillen want ik ben niet degene die niet iets kan toegeven ;)

Ik versjouw liever kisten met prijzen :lol:

wezz
27-08-2007, 14:44
Gezien de smilie neem ik aan dat je het niet meent :razz: Maar het maakt niet uit hoor, want ook na 2002/2003 stond er twee keer een Italiaanse ploeg (en dat was toevallig wel twee keer Milan) in de finale en maar één keer een Spaanse ploeg (Barça).

Dus dan is Italië alsnog niet minder :mrgreen:


Ik zei toen toch ook nog dat alleen Milan dat kan zeggen. Wel bij de les blijven hè.;) Ik had het trouwens niet alleen over de CL, ook de UC.

En halve finale ook meerekenen hè? Daar had ik het namelijk over. Dan zitten er nog wel een aantal Spaanse ploegen bij hoor. Villarreal, Depor en Barca sowieso. En dan nog een handje vol clubs uit de UC.

Las net dat de toestand van Puerta nog steeds kritiek is. Heb gisteren ook dat filmpje gezien, wat een nare beelden zeg.:o

Rotterdam5314
27-08-2007, 15:06
Ik versjouw liever kisten met prijzen :lol:

en dat slaat waarop??? Nergens op natuurlijk.. Heeft met deze hele discussie niks te maken...Kortom onzinnig en dom gelul dus

Ludo Keeris
27-08-2007, 15:25
Het valt dus mee met Gabri, gelukkig zeg... Je moet er toch niet aan denken dat ook Gabri wegvalt.:shock:

Ik had gelezen dat hij mogelijk 3 maanden uit de roulatie zou zijn vanwege een meniscusblessure. Dan valt dit alleszins mee. Of hij moet na woensdag helemaal kapot zijn en dan zijn ze 'm langer kwijt.

Dennis Oosterhuis
27-08-2007, 15:30
Jongens, jongens, hou maar op want het verzandt toch altijd weer in het gebruikelijke, oneindige welles-nietes-spelletje... :roll: :wink:

Reinbo
27-08-2007, 15:32
1. Premier League
2. Primera Division
3. Bundesliga
4. Serie A

Dan heb ik het niet over de kracht, maar wel over de aantrekkelijkheid/aansprekendheid. Als het om het nivo gaat schat ik de Serie A nipt hoger in dan de Bundesliga. Al moet je je afvragen of je de Serie A (net als de Tour) nog wel serieus moet nemen.... besmet gebeid als je het mij vraagt.

*NERAZZURRI*
27-08-2007, 15:43
Ik zei toen toch ook nog dat alleen Milan dat kan zeggen. Wel bij de les blijven hè.;) Ik had het trouwens niet alleen over de CL, ook de UC.

En halve finale ook meerekenen hè? Daar had ik het namelijk over. Dan zitten er nog wel een aantal Spaanse ploegen bij hoor. Villarreal, Depor en Barca sowieso. En dan nog een handje vol clubs uit de UC.

Ja, en afgelopen jaar stonden er helemaal geen Spaanse ploegen in de halve, slechts één in de kwartfinale en wel twee ploegen in de kwartfinale uit Italië waarvan er één won.

Het jaar daarvoor stonden er drie Italiaanse ploegen in de kwartfinale en twee Spaanse...

In 2005 stonden er drie Italiaanse ploegen in de kwartfinale en niet één Spaanse.

Tsja, dat Spanje dan een jaartje goed vertegenwoordigd is in de UEFA Cup kan Italië dan best lijden in deze strijd hoor :mrgreen:


Dat kan dus niet alleen Milan zeggen, ook Juve en Inter kwamen eigenlijk telksens tot de kwartfinale of de halve finale. Je zou eerder zeggen dat Spanje niet kan zeggen dat het veel in de melk te brokkelen heeft gehad de afgelopen jaren... Behalve Barça natuurlijk, één keertje.


en dat slaat waarop??? Nergens op natuurlijk.. Heeft met deze hele discussie niks te maken...Kortom onzinnig en dom gelul dus

Niks met de discussie te maken? Jij vond de Serie A minder goed, ik zei dat ze wel vaak winnen, met als gevolg dat ik de conclusie trok dat ik liever kisten vol prijzen sjouw en volgens DVD.nl's Rotterdam5314 in een slechte competitie speel :lol:

Lex v/d Moolen
27-08-2007, 16:38
Het valt dus mee met Gabri, gelukkig zeg... Je moet er toch niet aan denken dat ook Gabri wegvalt.:shock:Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat hij later pas onder het mes gaat. Hoop het niet. Maar woensdag hebben we hem wel nodig lijkt me.

Rotterdam5314
27-08-2007, 16:48
@ nera

Je moet de dingen voor de verandering eens niet uit z'n verband trekken.. Niemand heeft gezegd dat de Serie A slecht is. Ik irriteer me echt mateloos aan je domme gelul. Want je beschuldigd MIJ en andere telkens ervan van dingen waar jij te snel conclusie's uittrekt. Denlk niet voor anderen AUB. Ik ga het niet nog een keer uitleggen maar blijkbaar lees je niet goed!!!!

En snap nou eens een keer dat resultaten in Europa geen graadmeter zijn voor de sterkte van een competitie.. als je dat niet snapt dan heeft verdere uitleg zowieso geen zin

*NERAZZURRI*
27-08-2007, 17:21
Dat zeg ik ook helemaal niet.

Ik zeg (in grapvorm) dat ik liever heb dat jij de Italiaanse competitie minder goed vind en dat Italiaanse ploegen de balngrijkste prijzen winnen.

Maar als Europese prestaties (trends, verschillend aantal clubs, continuïteit) niet bepalen of je in een goede competitie speelt, wat dan wel? Of jij dat vindt zeker? :lol:

De enige manier om die competities te vergelijken, daar blijf ik bij, zijn die Europese competities. En het mag dan wel zo zijn dat de kleine clubs en de middenmoot niet tegen elkaar spelen, het is wel zo dat de grote clubs in Italië blijkbaar goed oefenen in de Serie A, aangezien ze zich met de top van Engeland en Spanje kunnen meten. Immers, als topclub wordt je mede gevormd door de competitie waar je in speelt.

In mijn optiek worden Feyenoord, PSV en Ajax veel beter als je ze bijvoorbeeld in de Engelse competitie zou plaatsen. Iedere week een wedstrijd van niveau wil zeggen dat je eigen spelniveau omhoog gaat.

Is volkomen logisch...

theThinWhiteDuke
27-08-2007, 18:07
In de periode dat PSV tien jaar de tweede ronde niet wist te halen heeft NL niks gepresteerd....
Klopt, toen hebben Ajax en Feyenoord de Champions League en de UEFA Cup gewonnen....:rolleyes: :mrgreen: (periode 1993-2003)

(enorm leuke discussie trouwens....)

theThinWhiteDuke
27-08-2007, 18:13
Trouwens; hoorde op de radio dat PSV 'de Koef' gaat halen indien Koné vertrekt......(zou ook in de krant gestaan hebben)
Geen idee of ik hier blij van wordt.....

*NERAZZURRI*
27-08-2007, 18:23
Klopt, toen hebben Ajax en Feyenoord de Champions League en de UEFA Cup gewonnen....:rolleyes: :mrgreen: (periode 1993-2003)

(enorm leuke discussie trouwens....)

Nou, dat maakt van Nederland wel een topland zeg :D Dat wil je toch niet gaan beweren?

De ploegen uit Engeland, Italië en Spanje zijn wel iets frequenter te zien met een beker in hun handen of in de halve finales en finale...

Tom L.
27-08-2007, 18:47
Ik vind Roemenië op het moment de beste en meest aantrekkelijke competitie hebben.

wezz
27-08-2007, 19:28
Ja, en afgelopen jaar stonden er helemaal geen Spaanse ploegen in de halve, slechts één in de kwartfinale en wel twee ploegen in de kwartfinale uit Italië waarvan er één won.

Het jaar daarvoor stonden er drie Italiaanse ploegen in de kwartfinale en twee Spaanse...

In 2005 stonden er drie Italiaanse ploegen in de kwartfinale en niet één Spaanse.

Tsja, dat Spanje dan een jaartje goed vertegenwoordigd is in de UEFA Cup kan Italië dan best lijden in deze strijd hoor :mrgreen:


Dat kan dus niet alleen Milan zeggen, ook Juve en Inter kwamen eigenlijk telksens tot de kwartfinale of de halve finale. Je zou eerder zeggen dat Spanje niet kan zeggen dat het veel in de melk te brokkelen heeft gehad de afgelopen jaren... Behalve Barça natuurlijk, één keertje.


Waarom begin je nu weer over die Spaanse clubs? Ik maakte alleen duidelijk dat Milan de enige club is die de laatste jaren(na 2002/2003) de halve finale haalde van een Europees toernooi.

En wat je zegt klopt sowieso niet. Villarreal en Deportivo zijn namelijk ook tot de halve finales gekomen, en dan heb je ook nog de kwartfinales natuurlijk.


Nou, dat maakt van Nederland wel een topland zeg :D Dat wil je toch niet gaan beweren?

De ploegen uit Engeland, Italië en Spanje zijn wel iets frequenter te zien met een beker in hun handen of in de halve finales en finale...

Tussen geen topland(of beter gezegd, geen topcompetitie) en helemaal niks gepresteerd zit natuurlijk wel een klein verschil hè?



Arouna Kone tereurgesteld in PSV

Arouna Koné is teleurgesteld in PSV. De spits zegt tegenover Omroep Brabant helemaal niet weg te willen bij PSV, maar volgens hem doet de club er alles aan om hem aan Sevilla te verkopen. De clubs onderhandelen al een week over de afkoopsom, maar tot nu toe zonder resultaat. Wel is het gat tussen het bod van Sevilla en de vraagprijs van PSV een stuk kleiner geworden. PSV verwacht daarom dat de transfer deze maandag wordt afgerond.

Technisch manager Stan Valckx van PSV ontkent dat zijn club Koné onder druk zet om een transfer naar Sevilla te forceren. Volgens Valckx is PSV pas met Sevilla gaan onderhandelen nadat Koné kenbaar had gemaakt zo'n overstap wel te zien zitten. De Limburger denkt dat PSV en Sevilla op korte termijn zaken gaan doen. Koné zelf is al tot een akkoord gekomen met de Spaanse club.

Koné was maandagochtend wel weer bij de training van PSV. Afgelopen zaterdag miste hij door een blessure nog de thuiswedstrijd tegen NEC.Dat is weer wat anders, een club die zelf wil dat een speler vertrekt voor het geld.:lol:
Kan PSV hier ook een rechtzaak voor aanspannen?:lol:

mercapto
27-08-2007, 19:32
Deze zag ik zo gauw nergens vermeld...?

http://www.youtube.com/watch?v=jvHW1-jmztk&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Etelesport%2Enl%2Fvoetbal%2 Farticle2069703%2Eece



Ganea volledig door het lintdoor onze Telesportredactie

AMSTERDAM - Voetballer Ionel Ganea is tijdens de wedstrijd van zijn ploeg Timisoara tegen Rapid Boekarest volledig door het lint gegaan tegen de lijnrechter. Hij ontplofte, nadat de lijnrechter de arbiter attendeerde op een fout van Ganea, die de speler een tweede gele kaart zou opleveren. Daarop probeerde Genea de lijnrechter naar de keel te grijpen en op de grond te gooien. Genea sloeg de man ook met zijn vuist. De agressieve uitspatting kan hem duur komen te staan. Voor fysiek geweld staat namelijk een schorsing van 16 tot 24 wedstrijden.

*NERAZZURRI*
27-08-2007, 19:46
En wat je zegt klopt sowieso niet. Villarreal en Deportivo zijn namelijk ook tot de halve finales gekomen, en dan heb je ook nog de kwartfinales natuurlijk.

Wat ik zeg klopt helemaal, dit is mijn bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/UEFA_Champions_League

Klein stukje naar beneden scrollen en je kunt alle jaargangen heel makkelijk doornemen. Depor stond het jaar dáárvoor in de halve finale.


Tussen geen topland(of beter gezegd, geen topcompetitie) en helemaal niks gepresteerd zit natuurlijk wel een klein verschil hè?

Natuurlijk, maar vergeleken met de toplanden stelt Nederland niks voor. Daar ging het om.

mercapto
27-08-2007, 19:57
Zijn toch 4de, staan wel 5 overwinningen achter op Spanje en Italië :(
Dit jaar dus maar even de CL pakken...

*NERAZZURRI*
27-08-2007, 20:02
Ja, historisch gezien is Nederland natuurlijk een zeer sterk land. De eerste na de top zelfs :D Naja, samen met die lelijke Duitsers dan...

wezz
27-08-2007, 20:14
Wat ik zeg klopt helemaal, dit is mijn bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/UEFA_Champions_League

Klein stukje naar beneden scrollen en je kunt alle jaargangen heel makkelijk doornemen. Depor stond het jaar dáárvoor in de halve finale.


Nee.

De laatste jaren(vanaf 2003/2004, dus na 2002/2003 toen Inter, Milan en Juve de halve finale haalde) heeft alleen Milan de halve finale gehaald van een Europees toernooi, de CL in dit geval. Dat is het enige wat ik zei. Jij begon weer over Spaanse clubs en dat die ook niks te zeggen hebben gehad in die jaren, ja op één keertje Barça na dan, maar dat klopt natuurlijk niet. Je vergeet sowieso Villarreal al dat ook de halve finale wist te halen in dat jaar van Barça. Deportivo heeft een seizoen of 2 eerder datzelfde gepresteerd, dus nee het klopt niet.

FrankvdM
27-08-2007, 20:47
Tijd voor een apart draadje?

rkrijger
27-08-2007, 20:52
Eens! Een draadje Serie A graag!

Lex v/d Moolen
27-08-2007, 20:54
Deze zag ik zo gauw nergens vermeld...?

http://www.youtube.com/watch?v=jvHW1-jmztk&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Etelesport%2Enl%2Fvoetbal%2 Farticle2069703%2Eece

Wat een malloot. Mogen ze gewoon twee seizoenen schorsen, nationaal en internationaal wat mij betreft.:???:

theThinWhiteDuke
27-08-2007, 21:04
Nou, dat maakt van Nederland wel een topland zeg :D Dat wil je toch niet gaan beweren?

De ploegen uit Engeland, Italië en Spanje zijn wel iets frequenter te zien met een beker in hun handen of in de halve finales en finale...
Hell no,,,,dat beweer ik zeker niet. Nederland is een aardig land met soms een uitschieter.
Sterkste competities zijn Engeland, Spanje.............oh, en Italië (al was Italië in de jaren 80/90 veel sterker toen middenmotors als Genoa, Torino, Sampdoria, Fiorentina, Parma etc europese halve finales/finales haalden en zelfs soms een europese beker wonnen.)

wezz
27-08-2007, 21:05
Tijd voor een apart draadje?
Waarom dat? Omdat jij te lui bent om door al die lappen tekst te scrollen? :lol:


Deze zag ik zo gauw nergens vermeld...?

http://www.youtube.com/watch?v=jvHW1...e2069703%2Eece (http://www.youtube.com/watch?v=jvHW1-jmztk&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Etelesport%2Enl%2Fvoetbal%2 Farticle2069703%2Eece):-| Ik denk dat we die voorlopig niet meer zien op de voetbalvelden.:lol:

FrankvdM
27-08-2007, 21:09
Waarom dat? Omdat jij te lui bent om door al die lappen tekst te scrollen? :lol:

Bijvoorbeeld, maar vooral omdat deze discussie nou al een tijdje rondjes draait en hier en daar weer verzandt in ouderwets moddergooien. :wink:

rkrijger
27-08-2007, 21:21
Las net in de "dag" een aardige column van, jawel, Barbara Barend. Iedereen heeft een kolom tegenwoordig. Anyway. Ze schrijft erin dat het tegenwoordig wel een omgekeerde wereld lijkt: Ajax koopt en koopt en koopt. Terwijl bij PSV jeugdig talent uit eigen kweek in de basis staat (Afellay, Aissati, Bakal) en aangevuld is met youngsters uit het buitenland (Reis, Fagner).

Ze schrijft zelfs dat Johan Cruyff tegenwoordig waarschijnlijk zijn visie meer in PSV dan in Ajax herkend! En dat voor een Ajacied als Barend!

Reinbo
27-08-2007, 21:25
[QUOTE=*NERAZZURRINatuurlijk, maar vergeleken met de toplanden stelt Nederland niks voor. Daar ging het om.[/QUOTE]

Per hoofd van de bevolking zijn wij met afstand de beste. :) Zeker als je bedenk dat Juve eigenlijk de beker zou moeten inleveren bij Ajax.

wezz
27-08-2007, 21:34
Bijvoorbeeld, maar vooral omdat deze discussie nou al een tijdje rondjes draait en hier en daar weer verzandt in ouderwets moddergooien. :wink:
Moddergooien? Dat valt wel mee hoor. :wink:


Las net in de "dag" een aardige column van, jawel, Barbara Barend. Iedereen heeft een kolom tegenwoordig. Anyway. Ze schrijft erin dat het tegenwoordig wel een omgekeerde wereld lijkt: Ajax koopt en koopt en koopt. Terwijl bij PSV jeugdig talent uit eigen kweek in de basis staat (Afellay, Aissati, Bakal) en aangevuld is met youngsters uit het buitenland (Reis, Fagner).

Ze schrijft zelfs dat Johan Cruyff tegenwoordig waarschijnlijk zijn visie meer in PSV dan in Ajax herkend! En dat voor een Ajacied als Barend!
En daarom zijn we allemaal blij dat we van Barberamama af zijn, wat een onzin zeg.:|

Pascal Barroso
27-08-2007, 22:00
Trouwens; hoorde op de radio dat PSV 'de Koef' gaat halen indien Koné vertrekt......(zou ook in de krant gestaan hebben)
Geen idee of ik hier blij van wordt.....


Reker schatte de kans van het kopen van Koevermans in procenten op zo goed als 0 (alleen als alle anderen op het lijstje niet haalbaar zijn). Aldus Reker in het AD van vandaag voor wat het waard is uiteraard.

FrankvdM
27-08-2007, 22:08
En daarom zijn we allemaal blij dat we van Barberamama af zijn, wat een onzin zeg.:|

Inderdaad, wat een gelul. Zoveel koopt Ajax ook niet en er stromen jaarlijks nog steeds veel jeugdspelers door naar het 1e. Je kunt eerder stellen dat psv en Ajax qua kopen en jeugdspelers ong. op gelijke hoogte zitten. Maar dan denk ik eerder dat de jeugdopleiding bij psv gewoon beter is geworden ofzo.

Moet die trut maar es vaker naar een wedstrijd gaan dan kan ze zien dat er jongens als vd Wiel, Anita, Schilder en Maduro (en Heitinga!!) hun steentje bijdragen. En zijn er niet net 2 toppers uit eigen jeugd verkocht aan de Europese top? Ze schrijft maar wat, zit in de familie kennelijk.:roll:

Lex v/d Moolen
27-08-2007, 22:21
Moet die trut maar es vaker naar een wedstrijd gaan dan kan ze zien dat er jongens als vd Wiel, Anita, Schilder en Maduro (en Heitinga!!) hun steentje bijdragen. En zijn er niet net 2 toppers uit eigen jeugd verkocht aan de Europese top? En dan vergeet je nog vaste basisspelers als Stekelenburg, Emanuelson en Davids. 8)

Laat die troela maar lekker columns schrijven in de "dag" want die lees ik toch niet.

wezz
27-08-2007, 22:32
Effe een wit voetje halen bij de PSV aanhang natuurlijk, om vervolgens morgen weer handtekeningen te vragen aan de Ajax spelers.:lol:

Wat ben ik blij dat we daar vanaf zijn zeg, met die Genee gaat het nu al beter. Was sowieso irritant om op zondag naar Frits te moeten kijken, want Maandag zag je dat hoofd weer alleen dan met wat meer haar.:lol:


Adriaanse vindt in Qatar nieuwe uitdaging

27/8/2007 22:44

Na zijn vertrek uit Oekraïne heeft Co Adriaanse in Qatar een nieuwe uitdaging gevonden. De Amsterdamse trainer krijgt bij Al-Sadd te maken met een lastige erfenis.

Al-Sadd kende een ongekend succesvol seizoen onder leiding van Jorge Fossati, die met drie prijzen afscheid neemt van de Qatarese kampioen. De Uruguyaan gaat aan de slag als bondscoach van Qatar.

Adriaanse, die in Qatar voor één jaar tekent, zat sinds zijn vertrek bij Metallurg Donetsk zonder club. De Amsterdammer, die zelf opstapte bij de Oekraïense club, liet onder meer een aanbieding van Feyenoord en FC Utrecht lopen.
Nog een jaartje zakkenvullen om vervolgens, samen met zijn maatje van Geel de leegloop bij Ajax op te vangen.8-)

FrankvdM
27-08-2007, 23:31
En dan vergeet je nog vaste basisspelers als Stekelenburg, Emanuelson en Davids. 8)

Ik bedoel maar. 'Dag' babs, of weltrusten liever. :twisted:

Daan de G.
28-08-2007, 00:15
en heitinga?

*NERAZZURRI*
28-08-2007, 01:01
Nee.

De laatste jaren(vanaf 2003/2004, dus na 2002/2003 toen Inter, Milan en Juve de halve finale haalde) heeft alleen Milan de halve finale gehaald van een Europees toernooi, de CL in dit geval. Dat is het enige wat ik zei. Jij begon weer over Spaanse clubs en dat die ook niks te zeggen hebben gehad in die jaren, ja op één keertje Barça na dan, maar dat klopt natuurlijk niet. Je vergeet sowieso Villarreal al dat ook de halve finale wist te halen in dat jaar van Barça. Deportivo heeft een seizoen of 2 eerder datzelfde gepresteerd, dus nee het klopt niet.

Wat ik zei klopte helemaal. Ga het maar eens letterlijk na...


Eens! Een draadje Serie A graag!

Het wordt in ieder geval tijd om al die geweldige grappen van jou eens te archiveren in een aparte sticky thread.

Wat een dijenkletser weer zeg!

Een blik in dat topic zou m'n dag in één keer goed maken.


Hell no,,,,dat beweer ik zeker niet. Nederland is een aardig land met soms een uitschieter.
Sterkste competities zijn Engeland, Spanje.............oh, en Italië (al was Italië in de jaren 80/90 veel sterker toen middenmotors als Genoa, Torino, Sampdoria, Fiorentina, Parma etc europese halve finales/finales haalden en zelfs soms een europese beker wonnen.)

Italië is z'n greep op Europa zeker kwijtgeraakt. Met andere woorden; het is niet meer de beste competie, die het vele jaren geweest is. Dat geef ik meteen toe en vind ik tegelijkertijd erg jammer.


Moddergooien? Dat valt wel mee hoor. :wink:

Dat vind ik ook wel meevallen. Ik gooi veel liever modder naar Robin. Vooral van die smerige, dikke riooldrek die je met een aluminium handschoen moet gooien omdat anders je handen wegsmelten.

Daan de G.
28-08-2007, 01:25
Dat vind ik ook wel meevallen. Ik gooi veel liever modder naar Robin. Vooral van die smerige, dikke riooldrek die je met een aluminium handschoen moet gooien omdat anders je handen wegsmelten.


hahahahahah :mrgreen:
heerlijk en terecht..! Vond jullie discussie leuk om te volgen hoor :)

gompier
28-08-2007, 02:01
Ik had hier een hele oratie klaar staan, betreffende het feit dat Italië op moment minder (incl./ondanks randverschijnselen) is dan Spanje/Engeland en dat het door de diverse marktomstandigheden ook weinig kans op verandering heeft. Maar.....

Het plaatsen ervan heeft echter geen zin, omdat de verhoudingen duidelijk zijn.

Alles is, denk ik, hierover wel gezegd. 100 pagina's verder komen dezelfde argumenten dan toch weer over tafel. Laten we dus idd veer gewoon verder gaan met every day voetbal-zaken. En anders is idd een ander draadje (Serie A) wel een goed idee :p;)


Ik vind Roemenië op het moment de beste en meest aantrekkelijke competitie hebben.

KLOPT!!! Dinamo en Steaua roelen the world!!! :mrgreen::wink::wink:

Tom L.
28-08-2007, 05:38
KLOPT!!! Dinamo en Steaua roelen the world!!! :mrgreen::wink::wink:

Ik baal er nog steeds van dat Steaua in de halve finale van de UEFA Cup werd uitgeschakeld twee jaar terug, anders had ik ze gewoon gezien in de finale :(.

Misschien als Ajax tegen een Roemeense club moet voetballen dat ik er dan misschien heen kan gaan :).

FrankvdM
28-08-2007, 07:08
en heitinga?

Stond er al bij in eerdere post.

Hugo R
28-08-2007, 10:10
Deze zag ik zo gauw nergens vermeld...?

http://www.youtube.com/watch?v=jvHW1-jmztk&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Etelesport%2Enl%2Fvoetbal%2 Farticle2069703%2Eece
Pff wat een debiel zeg die gast. Mag inderdaad wel een flink aantal wedstrijden aan z'n broek krijgen.

*NERAZZURRI*
28-08-2007, 10:17
En anders is idd een ander draadje (Serie A) wel een goed idee :p;)

Waarom ga jij anders niet lekker met Robin in een eigen thread alleen maar dingetjes bespreken die jullie leuk vinden?

rkrijger
28-08-2007, 10:47
Wie is Robin?

Hugo R
28-08-2007, 11:27
Ajax zonder Maduro tegen Slavia

Ajax kan woensdag in het beslissende duel met Slavia Praag in de voorronde van de Champions League niet beschikken over Hedwiges Maduro.

De middenvelder heeft nog te veel last van een lichte hersenschudding die hij zondag opliep in de eredivisiewedstrijd tegen SC Heerenveen. Aanvankelijk dacht Maduro op tijd hersteld te zijn, maar in overleg met de medische staf is alsnog besloten om hem thuis te laten.

Ajax moet in Praag een achterstand van 1-0 goedmaken om het hoofdtoernooi van de Champions League te halen.

wezz
28-08-2007, 14:12
Kluivert traint tijdelijk weer mee bij Ajax

28/8/2007 14:25

In afwachting van een nieuwe club traint Patrick Kluivert (http://www.vi.nl/vi/show/id=40053/dbid=15481/typeofpage=40054/sc=81f657) sinds vandaag mee met Jong Ajax (http://www.vi.nl/vi/show/id=40047/dbid=343/typeofpage=40041/sc=0d21c5). De spits zit zonder club, nadat PSV zijn contract niet verlengde.

'Het voelt heerlijk weer bij Ajax (http://www.vi.nl/vi/show/id=40047/dbid=343/typeofpage=40041/sc=0d21c5) te zijn', zei de topscorer aller tijden van het Nederlands elftal (veertig goals in 79 interlands), na zijn eerste training sinds het seizoen 1996/97 in Amsterdam tegen De Telegraaf. 'Dit is m'n debuut voor Jong Ajax (http://www.vi.nl/vi/show/id=40047/dbid=343/typeofpage=40041/sc=0d21c5), na de A1 ben ik gelijk naar het eerste gegaan.'


Tijdens de training onder leiding van Adrie Koster en Aron Winter, maakte Kluivert (http://www.vi.nl/vi/show/id=40053/dbid=15481/typeofpage=40054/sc=81f657) (31) een fitte indruk. 'Het ging wel lekker, ja.' De Amsterdammer is clubloos sinds zijn mislukte verblijf bij PSV. Voor de Eindhovense club maakte hij slechts drie doelpunten in zestien duels.


'Ik heb een aantal aanbiedingen gehad waarbij het geld wél, maar mijn gevoel niet goed was. Ik wacht op de club die bij me past.'


De laatste tijd werkte de voormalige speler van Ajax (http://www.vi.nl/vi/show/id=40047/dbid=343/typeofpage=40041/sc=0d21c5), AC Milan, Barcelona, Newcastle United, Valencia en PSV zich in het zweet in een sportschool. 'Mijn basisconditie is goed, maar een voetbalconditie is toch wat anders. Daarom heb ik Ajax (http://www.vi.nl/vi/show/id=40047/dbid=343/typeofpage=40041/sc=0d21c5) gevraagd mee te mogen trainen met het tweede. Het is ontzettend lekker weer met de bal aan de slag te gaan.'



Fotos
http://www.ajax.nl/upload/900246_657_1188303533063-a_Kluivert_actie.jpg
http://www.ajax.nl/upload/900250_657_1188303533055-a_Kluivert_groep.jpg
http://www.ajax.nl/upload/900252_657_1188303533047-a_Kluivert_wijst_close_up.jpg

:( Laten ze die man aub. snel een contract aanbieden! 8)

Rotterdam5314
28-08-2007, 14:18
Haha zou je echt kluivert terug willen zien. Kluivert z'n tijd is voorbij. Dat wordt nooit meer wat. Z'n lichaam laat het gewoon afweten. Dus als jullie geld kwijt willen geeft het dan maar rechtstreeks aan ons. Kluivert is over en uit..........

Alexander D
28-08-2007, 14:24
Fotos
http://www.ajax.nl/upload/900246_657_1188303533063-a_Kluivert_actie.jpg
http://www.ajax.nl/upload/900250_657_1188303533055-a_Kluivert_groep.jpg
http://www.ajax.nl/upload/900252_657_1188303533047-a_Kluivert_wijst_close_up.jpg

:( Laten ze die man aub. snel een contract aanbieden! 8)

Als materiaalman of zo bedoel je? :confused:

wezz
28-08-2007, 14:46
Hij is misschien wel over de top, maar imo. nog steeds beter dan die Urzaiz ooit is geweest, aub. zeg. Ook nog eens een jongen met een Ajax verleden, Nederlands, 4? jaar jonger en behoorlijk populair bij de fans...echt ik vraag me dan af waarom in godsnaam Urzaiz, die volgens mij ook nog eens eerst 10 kilo moet afvallen. :neutral:

En zo slecht vond ik hem vorig jaar niet hoor, heb toch wel een paar aardige dingen van 'm gezien. Paar goals/Assists, en natuurlijk belangrijk geweest voor die jonge gasten, als ik die Affelay moet geloven. Dat kan bij Ajax ook natuurlijk, niemand kijkt toch op tegen die Urzaiz man.

rkrijger
28-08-2007, 15:03
Blijf het jammer vinden dat het bij PSV er niet uitgekomen is. Hij heeft daar gewoon *niet* gepresteerd. Los daarvan... Sympatieke gosert!

wezz
28-08-2007, 15:20
Antonio Puerta (22) overleden

Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op dinsdag, 28 augustus om 16:16
Antonio Puerta is dinsdagmiddag in het ziekenhuis Vírgen del Rocío overleden. De 22-jarige speler van Sevilla werd sinds zaterdagavond kunstmatig in coma gehouden.

De middenvelder zakte zaterdagavond in het thuisduel tegen Getafe op het veld in elkaar. De Andalusische club heeft om uitstel van de ontmoeting tegen AEK Athene gevraagd.

Later meer…
:shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock:

rkrijger
28-08-2007, 15:21
Ben benieuwd of het duel inderdaad uitgesteld wordt.
Kan me nog herinneren dat PSV ooit uitstel wilde ivm 9/11 en de UEFA zei: "geen gelul, voetballen!"
Hopelijk hebben ze iets geleerd in de tussentijd...

Alexander D
28-08-2007, 15:26
Ik las net, op nu.nl dacht, dat het wel slechter met hem ging.

Onvoorstelbaar dat dit kan gebeuren terwijl hij net medisch was gekeurd. :???:

R.I.P.

Tim Wiselaar
28-08-2007, 15:35
Ik las net, op nu.nl dacht, dat het wel slechter met hem ging.

Onvoorstelbaar dat dit kan gebeuren terwijl hij net medisch was gekeurd. :???:

R.I.P.

http://www.nu.nl/news/1211977/43/Sevilla-speler_Puerta_overleden.html

Idd zeg, je hoort het nog veel te vaak

R.I.P. erg triest

Dennis Oosterhuis
28-08-2007, 15:40
:shock: Zo jong, zo talentvol... :cry:

R.I.P. Antonio...

rkrijger
28-08-2007, 15:45
Van vi.nl:

Stan Valckx: 'Transfer van Arouna Koné op details na rond.' Er ontbreken alleen nog een paar handtekeningen.
Joris Geluk

Alexander D
28-08-2007, 15:56
Van vi.nl:

Stan Valckx: 'Transfer van Arouna Koné op details na rond.' Er ontbreken alleen nog een paar handtekeningen.
Joris Geluk

Ze hadden toch al een vervanger op het oog, weet je wie?

EmDee
28-08-2007, 16:00
Ben benieuwd of het duel inderdaad uitgesteld wordt.
Kan me nog herinneren dat PSV ooit uitstel wilde ivm 9/11 en de UEFA zei: "geen gelul, voetballen!"
Hopelijk hebben ze iets geleerd in de tussentijd...
Dat is dus totaal niet te vergelijkn met de situatie waarin Sevilla zich nu bevindt.

Dennis Oosterhuis
28-08-2007, 16:05
Dat is dus totaal niet te vergelijkn met de situatie waarin Sevilla zich nu bevindt.
Inderdaad een belachelijke vergelijking... :?

EmDee
28-08-2007, 16:09
UEFA stelt duel AEK Athene-Sevilla uit

28/8/2007 17:00

Sevilla (http://www.vi.nl/vi/show/id=40047/dbid=3/typeofpage=40041/sc=32c7a0) komt vanavond niet in actie tegen AEK Athene. Vanwege de dood van Antonio Puerta (http://www.vi.nl/vi/show/id=40053/dbid=46984/typeofpage=40054/sc=cf4718) is het Champions League-voorrondeduel uitgesteld. Ondanks de kritieke situatie van Puerta (http://www.vi.nl/vi/show/id=40053/dbid=46984/typeofpage=40054/sc=cf4718) was Sevilla (http://www.vi.nl/vi/show/id=40047/dbid=3/typeofpage=40041/sc=32c7a0) in Athene neergestreken voor de tweede wedstrijd tegen AEK. Op het spel stond een plaats in de Champions League (http://www.vi.nl/vi/show/id=289586/dbid=4025/typeofpage=40433/sc=6b66d4). De Andaluciërs zijn teruggekeerd naar Spanje om te rouwen om hun overleden ploeggenoot.
De wedstrijd is verplaatst naar maandag. Sevilla (http://www.vi.nl/vi/show/id=40047/dbid=3/typeofpage=40041/sc=32c7a0) zou op die dag in actie komen tegen Osasuna. Voor dat competitieduel moet een andere datum worden gevonden.
AEK Athene had al eerder gevraagd de wedstrijd uit te stellen vanwege de bosbranden in Griekenland, die al meer dan zestig doden geëist. De UEFA ging niet in op dat verzoek.



Bron: VI.nl

theThinWhiteDuke
28-08-2007, 16:16
Dat is dus totaal niet te vergelijkn met de situatie waarin Sevilla zich nu bevindt.
Een terroristische aanslag op de wereldvrede, een paar duizend doden, een stad deels in puin, een zwarte bladzijde in de wereldgeschiedenis......nee, dat kun je idd niet vergelijken.

Ook in het 9/11 geval had alles natuurlijk afgeblazen moeten worden, ook al trof het PSV niet zo direct als nu bij Sevilla.

Coen P.
28-08-2007, 16:24
RIP Puerta, goede beslissing van de UEFA.

*NERAZZURRI*
28-08-2007, 16:26
Verschrikkelijk :cry:


Volgens mij moet die hele voetbalsport toch maar eens grondig onderzocht worden. Met Feher, Marc Vivien Foe, Di Tomasso en nu Puerta is er toch iets grondig mis met óf de werkintensiviteit, óf worden er middelen gebruikt die het risico op dergelijke levensbedreigende dingen extreem verhogen (doping), óf klopt er werkelijk geen ene flikker van de medische keuringen in voetballand.

Een stel mensen die niks met voetbal te maken hebben moeten dit eens onderzoeken, want dit kan echt niet.

Lex v/d Moolen
28-08-2007, 16:31
Een terroristische aanslag op de wereldvrede, een paar duizend doden, een stad deels in puin, een zwarte bladzijde in de wereldgeschiedenis......nee, dat kun je idd niet vergelijken.

Ook in het 9/11 geval had alles natuurlijk afgeblazen moeten worden, ook al trof het PSV niet zo direct als nu bij Sevilla.En als er duizenden doden vallen bij een aardbeving of overstroming in pakweg China of India voetballen we ook gewoon verder, er wordt dan zelfs nooit iets overwogen. Wat is dan het verschil ?


iig:
R.I.P. Antonio en goede beslissing van UEFA

Lex v/d Moolen
28-08-2007, 16:36
Hij is misschien wel over de top, maar imo. nog steeds beter dan die Urzaiz ooit is geweest, aub. zeg. Ook nog eens een jongen met een Ajax verleden, Nederlands, 4? jaar jonger en behoorlijk populair bij de fans...echt ik vraag me dan af waarom in godsnaam Urzaiz, die volgens mij ook nog eens eerst 10 kilo moet afvallen. :neutral:

En zo slecht vond ik hem vorig jaar niet hoor, heb toch wel een paar aardige dingen van 'm gezien. Paar goals/Assists, en natuurlijk belangrijk geweest voor die jonge gasten, als ik die Affelay moet geloven. Dat kan bij Ajax ook natuurlijk, niemand kijkt toch op tegen die Urzaiz man.Mee eens, zolang hij fit kan blijven kan hij nog van waarde zijn. Zie liever hem invallen dan die Urzaiz. Die beweegt op dit moment net zo snel als een koelkast. Kan natuurlijk nog zijn vanwege die darmoperatie, maar toch...

*NERAZZURRI*
28-08-2007, 16:39
En als er duizenden doden vallen bij een aardbeving of overstroming in pakweg China of India voetballen we ook gewoon verder, er wordt dan zelfs nooit iets overwogen. Wat is dan het verschil ?

Helemaal mee eens. Ik kan me niet herinneren dat er bijvoorbeeld bij de aanslagen op Bali op die discotheek mensen of clubs vroegen om uitstel van wedstrijden.

Dit is iets binnen de voetbalwereld zelf en in het geval van Sevilla is het natuurlijk helemaal logisch dat die wedstrijd afgeblazen wordt. De Europese supercup tussen Milan en Sevilla zal ook wel niet doorgaan.

EmDee
28-08-2007, 16:41
O ja, die is deze week ook.

BTW, ben het helemaal met Lex eens.

Daan de G.
28-08-2007, 16:42
Ik vind het ook zeker terecht dat de wedstrijd verschoven wordt, het treft de selectie van Sevilla diep!!

Descanse En Paz Puerta !

Kendorjia
28-08-2007, 16:51
omg... verschrikkelijk nieuws, en ik ben het eens met nera, er moet echt eens een gronding onderzoek komen want dit kan toch zomaar niet... hij is niet de enige...

Heb zelf ook de beelden gezien van Puerta die in elkaar zakte.... gewoon stil word je ervan....

steun gaat uit naar Sevilla en de familieleden...

en mooi van de uefa om die match toch uit te stellen...

Lex v/d Moolen
28-08-2007, 16:56
Ik lees net op tt dat de knvb Verbeek twee wedstrijden wil schorsen. Beetje belachelijk en overdreven...

Wordt Liverpool-Toulouse nog ergens uitgezonden?

EmDee
28-08-2007, 16:59
Steun gaat inderdaad uit naar Sevilla en familie,
maar in het bijzonder naar zijn vriendin die over een dikke maand een kind van hem verwacht en waar hij volgend jaar (zo ging het gerucht) mee wilde trouwen.

Hugo R
28-08-2007, 17:18
Vanochtend de beelden gezien en zag er echt heel naar uit, helemaal nu de afloop bekend is :(

Roy de Jong
28-08-2007, 19:22
Verschrikkelijk :cry:


Volgens mij moet die hele voetbalsport toch maar eens grondig onderzocht worden. Met Feher, Marc Vivien Foe, Di Tomasso en nu Puerta is er toch iets grondig mis met óf de werkintensiviteit, óf worden er middelen gebruikt die het risico op dergelijke levensbedreigende dingen extreem verhogen (doping), óf klopt er werkelijk geen ene flikker van de medische keuringen in voetballand.

Een stel mensen die niks met voetbal te maken hebben moeten dit eens onderzoeken, want dit kan echt niet.


Ik ben het met je eens dat het verschrikkelijk nieuws is en dat er een onderzoek moet komen.
Maar het gebeurd overal. Ik werk zelf in de bouw en heb een keer meegemaakt met een collega 26 jaar, sportief leefde gezond en was net voor de keuring geweest.
Dan hoor je dus dat het veel vaker voorkomt, in de bouw maar ook in andere braches.
Het is niet alleen de voetbalwereld waar dit gebeurd maar ook in het dagelijks leven waar je helemaal niets van hoort en ook geen onderzoek voor komt.

R.I.P. puerta...

Burkie
28-08-2007, 19:39
Vanochtend de beelden gezien en zag er echt heel naar uit, helemaal nu de afloop bekend is :(

Heb net zelf ook de beelden gezien.. mn haren gingen er van overeind staan.. :(

Het blijft toch vreemd dat dit met zulke fitte, sportieve mensen gebeurt...

RIP.

Roy de Jong
28-08-2007, 19:43
Ik heb de beelden eergisteren gezien, net wat Burkie zegt...De haren gingen bij mij ook overeind staan.

*NERAZZURRI*
28-08-2007, 20:55
Ik ben het met je eens dat het verschrikkelijk nieuws is en dat er een onderzoek moet komen.
Maar het gebeurd overal. Ik werk zelf in de bouw en heb een keer meegemaakt met een collega 26 jaar, sportief leefde gezond en was net voor de keuring geweest.
Dan hoor je dus dat het veel vaker voorkomt, in de bouw maar ook in andere braches.
Het is niet alleen de voetbalwereld waar dit gebeurd maar ook in het dagelijks leven waar je helemaal niets van hoort en ook geen onderzoek voor komt.

R.I.P. puerta...

True, het gebeurt ook in het normale leven, maar volgens mij toch relatief minder vaak dan in de voetbalwereld. Hoeveel professionele voetballers zijn er nou? Da's toch best een select groepje mensen, en ook nog eens mensen die vaker gekeurd en in conditie worden gehouden dan de meeste mensen. De laatste twee à drie jaar alleen al (van daarvoor kan ik me het amper herinneren overigens) zijn er vier professionele voetballers omgekomen in Europa alleen. Dat vind ik echt absurd veel en ik denk dat je onder een zelfde groep mensen van die leeftijd in iedere maatschappij minder van dit soort ongelukken hebt dan in de voetbalwereld.

Sowieso is het vreemd dat medische keuringen (toch wel redelijk strikte keuringen lijkt me, gezien de miljoenenbelangen) deze hartafwijkingen (?) er niet uitfilteren...

FrankvdM
28-08-2007, 21:36
Mee eens, zolang hij fit kan blijven kan hij nog van waarde zijn. Zie liever hem invallen dan die Urzaiz. Die beweegt op dit moment net zo snel als een koelkast. Kan natuurlijk nog zijn vanwege die darmoperatie, maar toch...

Die Urzaiz afgelopen zondag jonge, niet te geloven. Alsof hij een rondje in slow-motion ging joggen:shock: Ik pas ervoor om iemand zo vroegtijdig af te schrijven, maar het moge duidelijk zijn dat hij nog een lange weg te gaan heeft conditioneel. Voorlopig is hij El Tortuga voor mij. :razz:

YAH87
28-08-2007, 21:42
Spijtig nieuws rond Puerta....

Las ook onlangs dat Adriaanse trainer word in het Midden-Oosten.
Wel jammer want las ook daarvoor dat 'ie NOS analiticus zou worden dit seizoen.
Keek daar wel naar uit.
Ach ja, hij blijft daar 'n jaartje als het goed is (wellicht daarna Ajax...:?:).

Dennis Oosterhuis
29-08-2007, 00:18
Engels duel gestaakt na instorten speler

28/8/2007 22:47

Nottingham Forest en Leicester City hebben hun League Cup-duel in de rust afgebroken. Het instorten van verdediger Clive Clarke was de aanleiding voor het vroegtijdige einde.

Zeker met in het achterhoofd de dood van Sevilla-verdediger Antonio Puerta sloeg de schrik om het hart. 'We vrezen voor een serieuze blessure van de speler van Leicester en hebben daarom besloten de wedstrijd uit te stellen', aldus Forest-manager Colin Calderwood. Volgens een woordvoerder van Leicester City heeft Clarke in de ambulance medische ondersteuning gekregen en is hij bij kennis. De verdediger was in de rust in de kleedkamer onwel geworden.

Bron: vi.nl

Dennis Oosterhuis
29-08-2007, 00:18
Lekker, nog een geval dus... :shock: :?

*NERAZZURRI*
29-08-2007, 01:33
Tsja, het lijkt steeds erger te worden, maar in zulke periodes worden dit soort situaties wel snel overbelicht en onbewust overdreven natuurlijk.

Maar ik vind echt dat er een grootschalig onderzoek moet komen naar het leven van een professionele voetballer.

Rotterdam5314
29-08-2007, 06:54
Mee eens, zolang hij fit kan blijven kan hij nog van waarde zijn. Zie liever hem invallen dan die Urzaiz. Die beweegt op dit moment net zo snel als een koelkast. Kan natuurlijk nog zijn vanwege die darmoperatie, maar toch...


Het probleem met Kluivert is dat hij nooit meer fit wordt. misschien wel kwa conditie (heel misschien) maar lichamelijk zal die nooit meer de oude worden. Het Bewijs lijkt me vrij duidelijk. hoeveel heeft hij gespeeld de laatse jaren??! Haast niks. fit is hij een aanwinst voor elk team, Helaas is die tijd voorbij. Kluivert mkan beter de eer aan zichzelf houden en ermee stoppen

Rotterdam5314
29-08-2007, 06:59
omg... verschrikkelijk nieuws, en ik ben het eens met nera, er moet echt eens een gronding onderzoek komen want dit kan toch zomaar niet... hij is niet de enige...

Heb zelf ook de beelden gezien van Puerta die in elkaar zakte.... gewoon stil word je ervan....

steun gaat uit naar Sevilla en de familieleden...

en mooi van de uefa om die match toch uit te stellen...

Een onderzoek lijkt me niet echt nodig. Dit komt veel vaker voor. alleen zijn het dan geen bekende en is er ook geen nieuws over. Ook las ik hier dat het zo veel voorkomt bij voetballers. Lijkt mij van niet. Weet je hoeveel voetballers er zijn. Tegenwoordgi komt alles op het nieuws, TV, krant en internet. Eerst was dat gewoon een stuk minder en bereikte zulk nieuws niet de hele wereld. En vooral wanneer het 1 keer gebeurt dan worden de keren daarna gelijk uitvergroot.

Verder wel zeer spijtig van de speler. Was nog een goede speler ook.. R.I.P

Coen P.
29-08-2007, 09:48
Ik las vandaag in de krant dat Kepa van Sevilla zei dat Puerta al eens eerder in de kleedkamer is ingezakt en dat doen een afwijking van de hartkamer is geconstateerd. Lijkt me erg vreemd dat je als arts/club dan een speler vrijgeeft...

rkrijger
29-08-2007, 09:57
Het is inmiddels de 29e...
Ben benieuwd of Koné nog verkast.
Als PSV slim is, laten ze hem pas vertrekken als ze een vervanger hebben.
Ik lees nu vooral berichten van spitsen die *niet* mogen komen.

Hugo R
29-08-2007, 10:13
Wat verwachten jullie van de wedstrijd van vanavond?
Ik gok op een moeizame 2-1 overwinning.

Burkie
29-08-2007, 10:20
Ik denk dat Ajax ons vanavond positief gaat verrassen en vrij simpel wint. Waarom weet ik niet, maar zo een gevoel heb ik.

0-3.

Dennis Oosterhuis
29-08-2007, 10:23
We maken ze AF!!! 1-4... :evil:

Maar weet je, het kan me eigenlijk an me reet roest'n hoeveel het vanavond wordt, als we maar doorgaan. :wink:

FrankvdM
29-08-2007, 10:28
Maar weet je, het kan me eigenlijk an me reet roest'n hoeveel het vanavond wordt, als we maar doorgaan.

Sluit ik me helemaal bij aan. Ik zal me zelfs niet aan schwalbes van Suarez proberen te storen, zo graag wil ik dat het goedkomt. Ik ga niets zeggen over een voorgevoel, want die was voor de thuiswedstrijd ook goed, dat pakte helaas niet zo uit.

Openbreken die oostblok muur en scoren!!

Alexander D
29-08-2007, 10:32
Ik hoop op een snelle goal, dan zie ik het helemaal goed komen.

Blijft die goal uit in de eerste helft dan zal het meer geluk dan wijsheid worden.

*NERAZZURRI*
29-08-2007, 10:50
We maken ze AF!!! 1-4... :evil:

Ik denk ook 1-4. Ik heb een goed gevoel en dat is meestal geen goed teken :mrgreen:

Maar ik hoop dat ze zich beseffen dat dit gewoon moet gebeuren. Alles, echt alles er aan doen om door te komen. Schwalbes zijn niet geoorloofd, alleen in de laatste 5 minuten (6)

Alexander D
29-08-2007, 10:51
Voetbalbaas kraakt Rafael van der Vaart af


De voorzitter van de wereldvoetbalbond FIFA, Joseph Blatter, heeft zware kritiek geuit op Oranje-coryfee Rafael van der Vaart.

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2007/03_maart/11/binnenland/rafael_van_der_vaarta210.jpghttp://data.rtl.nl/internal-roxen-unit Valencia
De FIFA-baas komt met zijn kritiek na de pogingen van Van der Vaart om zijn club HSV, waar hij nog een contract heeft, te verruilen voor Valencia. Dat had 22 miljoen euro voor hem over.

Verantwoordelijkheid
Blatter verwijt de middenvelder 'karakterloosheid'. "Van der Vaart is een van die mensen die niet heeft begrepen dat een speler een sociale en maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft."

Geld
Blatter schetst de speler verder als geldwolf. "Waarom doen spelers als Van der Vaart zoiets? Vanwege het geld. En onder invloed van hun zaakwaarnemers. Die zijn alleen maar op geld uit."


Waar haalt die mongool het recht vandaan om zo over Van der Vaart te spreken? Die was tenminste fair; ik wil heel graag naar Valencia maar als het niet doorgaat speel ik nog een jaar hier. In de tussentijd speelt hij gewoon en schopt hij zelfs twee belangrijke penalty's binnen.

Zit er in Spanje niet ergens een speler thuis die naar Chelsea wil en gewoon niet speelt?

Heeft PSV ook niet zo'n knakker, om over Heerenveen nog maar te zwijgen?

"Beetje" triest van een van de meest corrupte mensen op deze aardkloot.:evil:

FrankvdM
29-08-2007, 11:00
Waar haalt die mongool het recht vandaan om zo over Van der Vaart te spreken? Die was tenminste fair; ik wil heel graag naar Valencia maar als het niet doorgaat speel ik nog een jaar hier. In de tussentijd speelt hij gewoon en schopt hij zelfs twee belangrijke penalty's binnen.

Zit er in Spanje niet ergens een speler thuis die naar Chelsea wil en gewoon niet speelt?

Heeft PSV ook niet zo'n knakker, om over Heerenveen nog maar te zwijgen?

"Beetje" triest van een van de meest corrupte mensen op deze aardkloot.:evil:

Ja er zijn op dit gebied toch wel 'ergere' gevallen dan vd Vaart te vinden. Die heeft ondanks al het gedoe nooit dienst geweigerd en blijft zoals reeds gezegd gewoon belangrijk voor zijn team. Hij maakt er alleen geen geheim van graag voor Valencia te spelen. Duidelijk toch?

Hugo R
29-08-2007, 11:00
Inderdaad als er nou 1 iemand niet moet zeiken is het Blatter wel.

rkrijger
29-08-2007, 11:21
Ik hoop dat Ajax zich vanavond voor de UEFA cup plaatst!

Hugo R
29-08-2007, 11:42
Ik hoop dat Ajax zich vanavond voor de UEFA cup plaatst!
Ik dacht dat jij altijd voor Nederlandse clubs was in Europees verband?

FrankvdM
29-08-2007, 13:50
Heeft er echt nog nooit een NL club in Tsjechië gewonnen? :o Hoog tijd om daar wat aan te doen zeg!

Dennis Oosterhuis
29-08-2007, 14:03
Heeft er echt nog nooit een NL club in Tsjechië gewonnen? :o Hoog tijd om daar wat aan te doen zeg!
En records zijn er om verbroken te worden... :wink:

Hugo R
29-08-2007, 15:44
Lekker geschreven en totaal niet onderbouwd stuk hier :roll: :
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_565167.html?wt.bron=hlnMatrix

Zeker nu de afloop bekend is wel triest.

Alexander D
29-08-2007, 16:10
Om er dan toch maar een voorspelling tegenaan te gooien.

1-3 voor Ajax

Lex v/d Moolen
29-08-2007, 16:19
Het zal zeker niet makkelijk worden vanavond, maar ik voorspel een 1-2 voor Ajax. Net genoeg dus, zoals gewoonlijk in die voorrondes.


Lekker geschreven en totaal niet onderbouwd stuk hier :roll: :
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_565167.html?wt.bron=hlnMatrix
Nog erger is dat het verhaal komt van de pers uit een land vol met eigen schandalen en bedrog. :?

Marcel v/d H.
29-08-2007, 16:33
Heftig filmpje.

Ludo Keeris
29-08-2007, 16:46
Ik heb alle vertrouwen in 'ons' Ajax vanavond en verwacht een 0-2 overwinning. Goed voor het Nederlands voetbal, slecht voor PSV (want die lopen daarmee zo'n 9 miljoen euro mis...)

*NERAZZURRI*
29-08-2007, 17:05
Nog erger is dat het verhaal komt van de pers uit een land vol met eigen schandalen en bedrog. :?

De meeste Italiaanse voetbalmedia moet je sowieso geen aandacht aan besteden. Wat voor 'n klerezooi daar allemaal geschreven wordt hou je niet voor mogelijk.

Niet dat het alleen in Italië zo is natuurlijk (in Engeland en Duitsland kunnen ze er ook wat van), in dit geval is het een smakeloos en hypocriet betoog en een verschrikkelijk slecht getimed stukje 'journalistiek'...

Vond dit wel mooi trouwens: "Puerta, vriend, Sevilla is met jou", scandeerden de fans van FC en Betis.

:D (y)

Wat er is gebeurd is verschrikkelijk natuurlijk maar ik vind het altijd mooi om te zien dat de grootste vijanden op zulke momenten elkaar kunnen steunen http://forum.xboxworld.nl/images/smilies/yes.gif

Roy de Jong
29-08-2007, 17:06
True, het gebeurt ook in het normale leven, maar volgens mij toch relatief minder vaak dan in de voetbalwereld. Hoeveel professionele voetballers zijn er nou? Da's toch best een select groepje mensen, en ook nog eens mensen die vaker gekeurd en in conditie worden gehouden dan de meeste mensen. De laatste twee à drie jaar alleen al (van daarvoor kan ik me het amper herinneren overigens) zijn er vier professionele voetballers omgekomen in Europa alleen. Dat vind ik echt absurd veel en ik denk dat je onder een zelfde groep mensen van die leeftijd in iedere maatschappij minder van dit soort ongelukken hebt dan in de voetbalwereld.


Of het in het dagelijks leven meer of minder gebeurd hebben wij allen geen idee van, gebeurt het bij een topsporter komt het op alle voorpagina's en is het het eerste wat je in het nieuws ziet/hoort.

Trouwens wel een confronterend stukje over Puerta... ben allen wel benieuwd van wat er waar van zou zijn...

Roy de Jong
29-08-2007, 17:09
Alle ajacieden succes vanavond...

Ik denk een vroege 0-1, en dan een slecht vervolg...
Zal wel 1-2 worden... in blessuretijd....

*NERAZZURRI*
29-08-2007, 17:11
Ik ken een heleboel mensen binnen de leeftijdsgroep van professionele voetballers en ik kan me niet zoiets herinneren. Er is echt wel iets wat een slecht hart of een lichamelijke afwijking 'triggered' als je zulke fysieke topsport bedrijft.

Dat bedoelde ik. Er moeten betere medische keuringen komen of er wordt gewoon veel te hard getraind. Of er is doping in het spel, wat me sowieso in geen enkele sport zou verbazen, maar het is nu even niet de tijd om daar over te speculeren, met name voor de media.

wezz
29-08-2007, 18:05
Kwam deze plaatjes net tegen.

http://www.elpais.com/prom/200708/pro_photo1188398467.jpg
Del Nido(Sevilla, links) wordt getroots door de Lopera(Betis, rechts)
http://www.elpais.com/prom/200708/pro_photo1188396787.jpg

http://www.elpais.com/prom/200708/pro_photo1188397140.jpg
Over vanavond, ik las dat Suarez weer op 10 speelt met Heitinga en Gabri daarachter, dus eigenlijk een 4-2-4 opstelling. Hopelijk wel op een andere manier dan in de thuiswedstrijd, toen kwamen ze naar mijn mening een middenvelder tekort. Aan de andere kant spelen die Tsjechen waarschijnlijk nog veel verdedigender dan toen, en dan heb je die extra aanvaller juist nodig.

Ach we zien het wel, zolang Ajax maar doorgaat vind ik het best... Ja en zolang ze er maar ALLES aan doen, kan me altijd zo ergeren aan die waardeloze instelling in dit soort belangrijke wedstrijden. Gewoon vanaf minuut 1 knallen!

Kendorjia
29-08-2007, 18:06
Voetballer Royston Drenthe is in de nacht van zaterdag op zondag met zijn auto op een politiewagen gebotst. De Spaanse politieagent heeft hier een lichte hersenschudding aan overgehouden. Drenthe bleef, evenals zijn meereizende vrienden en vriendin ongedeerd.

Volgens de Spaanse sportkrant Marca reed de voetballer van Real Madrid met zijn Audi Q7 om 05:30 over de Spaanse snelweg M30. Toen zijn navigatiesysteem aangaf dat hij naar links moest afslaan, ontdekte hij een verkeerde route in gedachte te hebben gehad. In een uiterste poging om zijn vergissing recht te zetten, maakte hij een verkeerde manoeuvre en raakte daarbij de politieauto die van de andere kant naderde.

De 20-jarige Nederlander van Surinaamse afkomst werd na het ongeluk aan een blaastest blootgesteld, waaruit geen ongeoorloofd alcoholpromillage naar voren is gekomen.

goed begin daar in spanje :mrgreen:

Wesley.Mulder
29-08-2007, 18:27
Hier staan foto's van de uitvaart van Puerta

http://www.telesport.nl/2059893/.html

Alexander D
29-08-2007, 18:54
Ik heb alle vertrouwen in 'ons' Ajax vanavond en verwacht een 0-2 overwinning. Goed voor het Nederlands voetbal, slecht voor PSV (want die lopen daarmee zo'n 9 miljoen euro mis...)

Maar het is weer goed voor de punten voor Nederland en daarmee in de toekomst ook goed voor PSV.

En dan bedoel ik als ze een keer per ongeluk geen kampioen zouden worden of zo...:mrgreen:

wezz
29-08-2007, 19:14
Delorge begint tegen Slavia Praag

Praag, 29 aug 2007
Laurent Delorge mag proberen zijn goede spel van de laatste tijd een vervolg te geven. De Belg staat in de basis tegen Slavia Praag. Ajax moet in Tsjechië een 1-0 achterstand goedmaken. Kijk hier voor de opstellingen en de hoogtepunten.
Het duel staat onder leiding van de Deense scheidsrechter Bo Larsen.

Slavia Praag: Vaniak, Drizdal, Suchy, Brabec, Svec, Smicer, Tavares, Kalivoda, Krajcik, Janda, Vlcek.
Wissels: Vorel, Dubacek, Ivana, Sourek, Abelaid, Volesak, Necid

Ajax: Stekelenburg; Colin, Stam, Vermaelen, Emanuelson; Gabri, Delorge, Heitinga; Kennedy, Huntelaar, Suárez.
Wissels: Gentenaar, Urzaiz, Vertonghen, Rommedahl, Schilder, Donald, Van der Wiel.

Delorge dus in de basis, laten we hopen dat hij het net zo goed doet als tegen Graafschap/Heerenveen.

Nog een kwartiertje! Ajax!

rkrijger
29-08-2007, 19:17
Ajax, succes! Het zou toch het mooiste zijn als er twee NLse ploegen in de CL zitten. Als ze dan maar op een andere speeldag moeten als PSV. Want anders krijgen we weer 5x Ajax voorgeschoteld en 1x PSV...

Alexander D
29-08-2007, 19:19
Ajax, succes! Het zou toch het mooiste zijn als er twee NLse ploegen in de CL zitten. Als ze dan maar op een andere speeldag moeten als PSV. Want anders krijgen we weer 5x Ajax voorgeschoteld en 1x PSV...

Maar dat is logisch.

Als Ajax zich een keer plaatst voor de CL wil iedereen dat natuurlijk zien....(6)

Dennis Oosterhuis
29-08-2007, 19:23
Delorge in de basis, ben benieuwd, maar in ieder geval wat meer controle op het middenveld en Suarez in de aanval, waar hij thuishoort en op z'n gevaarlijkst is...

AAAJAAAAAAAAAAAAAX!!!!!!

Come on!

rkrijger
29-08-2007, 19:52
1-0 Slavia!!!!!!!!!!!!!!

rkrijger
29-08-2007, 19:53
Maar voor Ajax verandert er natuurlijk niets.
Nog steeds moeten ze 2x scoren.
Dat was al zo.
Alleen komt er nu geen verlenging!
Nou, snel de gelijkmaker. Anders wordt het lastig!

Coen P.
29-08-2007, 19:53
ach,

misschien kan Ajax wel op zijn PSV's winnen (slecht en defensief spelen en je 2 kansen die je krijgt maken)

Coen P.
29-08-2007, 19:54
wel een mooie goal overigens (en geen buitenspel)

theThinWhiteDuke
29-08-2007, 19:54
1-0 Slavia!!!!!!!!!!!!!!
Op de PSV sites wordt al geroepen dat de nieuwe PSV spits afhankelijk zal zijn van Slavia-Ajax.....indien Slavia doorgaat kan PSV een duurdere spits halen....indien Ajax doorgaat zou PSV het met de Koef moeten doen....afwachten.....nog veel minuten te gaan in Praag.

dvdt11
29-08-2007, 19:57
biertje:bier:

jasmin1
29-08-2007, 20:00
wat een stelletje prutsers die Amsterdamers, als ze vanavond uitgeschakeld zouden worden, zou ik ze samen met Henk ten Cate naar Amsterdam terug laten lopen.

rkrijger
29-08-2007, 20:00
De 2-0 zit er eerder aan te komen dan de 1-1...

Roy de Jong
29-08-2007, 20:03
De 2-0 zit er eerder aan te komen dan de 1-1...


(6) Jammer joh (6)

Headhunter
29-08-2007, 20:03
Maar toch: Luis! (y)

Dennis Oosterhuis
29-08-2007, 20:03
COME ON!!! SUAREZZZ!!!!

Weer dat duo, Huntelaar - Suarez! (y)

rkrijger
29-08-2007, 20:03
Toch 1-1!
Ajax terug in de wedstrijd!

Coen P.
29-08-2007, 20:10
1-1

mooi zo! nu ff het tempo laten vieren en bekeken spelen naar die 2-1 toe!

Burkie
29-08-2007, 20:21
'PSV en Sevilla eens over afkoopsom Koné'

29/8/2007 20:50

De transfer van Arouna Koné (http://www.vi.nl/vi/show/id=40053/dbid=42516/typeofpage=40054/sc=8830e8) is weer een stuk dichterbij gekomen. PSV (http://www.vi.nl/vi/show/id=40047/dbid=842/typeofpage=40041/sc=0c7db8) en Sevilla (http://www.vi.nl/vi/show/id=40047/dbid=3/typeofpage=40041/sc=32c7a0) hebben elkaar gevonden in een afkoopsom, die volgens De Telegraaf ruim elf miljoen euro bedraagt.

Het is nu aan Koné om ook persoonlijk rond te komen met Sevilla (http://www.vi.nl/vi/show/id=40047/dbid=3/typeofpage=40041/sc=32c7a0), zodat de overgang kan worden afgerond. Voor PSV (http://www.vi.nl/vi/show/id=40047/dbid=842/typeofpage=40041/sc=0c7db8) is het ook zaak dat de Ivoriaan haast maakt, omdat de transfermarkt nog tot en met vrijdag open is.

Met de opbrengsten van de transfer gaat PSV (http://www.vi.nl/vi/show/id=40047/dbid=842/typeofpage=40041/sc=0c7db8) op zoek naar een nieuwe aanvaller. 'We hebben een lijstje. Met goede, betere, goedkopere en duurdere spelers', aldus Stan Valckx in De Telegraaf. De technisch manager weigerde in te gaan op namen.
Valckx sprak eerder deze week de verwachting uit dat de overgang dinsdag zou worden afgerond. Door de dood van Sevilla-verdediger Antonio Puerta liep het onderhandelingsproces vertraging op.

-------------------

11 miljoen voor Koné... waar gaat het heen met de wereld ;)

Lex v/d Moolen
29-08-2007, 20:24
Mooie goal van Luis! (y)
Jammer dat er zeer nerveus gespeeld wordt door de verdediging. Maar goed, 2x scoren moesten we toch al.

John Sital
29-08-2007, 20:25
ajax speelt slordig bij tijd en wijlen, en dat commentaar van die verslaggever is ernstig deprimerend.

Dennis Oosterhuis
29-08-2007, 20:29
ajax speelt slordig bij tijd en wijlen, en dat commentaar van die verslaggever is ernstig deprimerend.
Evert ten Napel is sowieso een bagger-verslaggever. Geef mij maar Frank Snoeks...

wezz
29-08-2007, 20:29
Hmm 1-1...

Die 1-0 was natuurlijk drama, maar die gelijkmaker was toch wel erg mooi hoor, en ach je moest toch al 2 keer scoren dus.. Daarbij is Slavia gewoon een goede ploeg.

Geen goals meer tegenkrijgen en nog minstens 1 keer scoren. Hopelijk vinden ze elkaar ook wat beter in de tweede helft, vooral op de rechterkant liep het nog echt vlot.

AJAX!

rkrijger
29-08-2007, 20:43
Evert ten Napel is sowieso een bagger-verslaggever. Geef mij maar Frank Snoeks...

Ben ik het mee eens. Ten Napel was degene die het destijds, op het WK, ineens over Rivaldoe, Ronaldoe, en Romarioe ging hebben...

Bwegh!

theThinWhiteDuke
29-08-2007, 20:56
Csaba Fehér keert terug naar NAC Breda

29 augustus 2007 19:18

http://www.psv.nl/upload/158112_661_1188408207980-Feher225.jpg Csaba Fehér.
PSV heeft Csaba Fehér (http://www.psv.nl/web/show/id=56100/dbid=32154/typeofpage=55009) voor één seizoen verhuurd aan NAC B reda. De in Szekszard (Hongarije) geboren middenvelder was bezig aan zijn laatste seizoen bij PSV en is na deze verhuurperiode transfervrij. Afgelopen seizoen speelde Fehér - die in september 32 jaar wordt – maar drie competitiewedstrijden voor PSV.

Opgeruimd staat.......

mercapto
29-08-2007, 21:13
Helaas :(

pokalapoketl
29-08-2007, 21:13
Colin bedankt!

rkrijger
29-08-2007, 21:13
2-1 Slavia!!!!!!!

pokalapoketl
29-08-2007, 21:15
Ach, flikker even een teringend heen!

Headhunter
29-08-2007, 21:15
:cry: :-| :cry: %#*~*@!##

dvdt11
29-08-2007, 21:16
2-18):-D:mrgreen:

Burkie
29-08-2007, 21:17
Dat die Colin nog steeds speelminuten krijgt.. ongelovelijk..

Ik irriteer me trouwens mateloos aan de verslaggever maar ook aan de cameramensen daar. Wat een prutswerk zeg de hele wedstrijd lang...

Maar goed, Ajax heeft dit over zichzelf afgeroepen natuurlijk. Als je zó veel kansen krijgt maar ze domweg niet maakt.. tjah dan vliegen ze er aan de andere kant in. Klaar.

Dennis Oosterhuis
29-08-2007, 21:18
Die verrekte Colin boort gewoon de CL door onze neus heen! BAH! BAH!! BAH!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Rot toch op man, Ajax onwaardige speler!!! En neem TC mee... :mad:

mercapto
29-08-2007, 21:18
En met Ten Cate en z'n belachelijke uitspraken.
Laat Co maar gauw komen als hij z'n zakken heeft gevuld.

Dennis Oosterhuis
29-08-2007, 21:19
Godverdegodverdegodverdegodver... :mad:

Headhunter
29-08-2007, 21:20
2-18):-D:mrgreen:

Ga jij je moeder vervelen...

Fikret
29-08-2007, 21:20
2-18):-D:mrgreen:

Officiele uitslag! :bier:

Burkie
29-08-2007, 21:21
Ik sta echt perplex.. dat het je één keer overkomt (Kopenhagen) tot daar aan toe.. maar twee jaar achter elkaar tegen nietige ploegen als dit.

Ajax is geen Europese top, blijkbaar niet eens Europese subtop.

En dat komt hard aan, erg hard.

Dennis Oosterhuis
29-08-2007, 21:21
GODVER!!! Waar is die fucking kickboksbal!!! :mad: :evil:

dvdt11
29-08-2007, 21:22
Ga jij je moeder vervelen...
doe ik met de jouwe al ,kunnen we er niet tegen huil huil

Lex v/d Moolen
29-08-2007, 21:23
Onvoorstelbaar....
Kansen zat, weer beter, en weer lukt het niet. Staat er weer een keeper die de wedstrijd van zn leven speelt. Wij spelen met backs die niet eens jupiler leauge waardig zijn.
Ik haat dit ***spel af en toe. :evil: :evil: :evil: :evil:

En die Ten Napel is idd een dementerend uitwerpsel.

The Gr8oNe
29-08-2007, 21:24
Wat slecht ja weer van Ajax.

Fikret
29-08-2007, 21:26
Hoe herken je een oldtimer: aan de sticker "Ajax Champions League !!" :mrgreen: :twisted:

jasmin1
29-08-2007, 21:26
Mooi, hopelijk zijn we na vandaag van Ten Cate af!!!

Fikret
29-08-2007, 21:26
Sorry mensen, ik deel m'n vreugde gewoon op het forum.

Fikret
29-08-2007, 21:27
Mooi, hopelijk zijn we na vandaag van Ten Cate af!!!

Mee eens.

Burkie
29-08-2007, 21:28
Hoe herken je een oldtimer: aan de sticker "Ajax Champions League !!" :mrgreen: :twisted:

Mijn god.. ten eerste moet je even goed teruglezen in dit topic, deze is al gepost.

En ten tweede.. als je enige inhoud zou hebben in die hersenpan van je, zou je beseffen dat het voor het NLse voetbal slecht is dat Ajax geen CL speelt.

Maar ach, ik neem je niets kwalijk met een IQ van 40.

Pascal Barroso
29-08-2007, 21:30
Ze moeten zich echt kapot schamen. Ik wist het eigenlijk al zeker toen Urzaiz erin kwam. Als die vent erin komt speel je echt met 10 man.

1x is erg, maar kan gebeuren, 2x is ongelofelijk.

En die keeper zou ik als ik Slavia was een standbeeld geven, die heeft 100 % goals voorkomen.

Headhunter
29-08-2007, 21:30
Onvoorstelbaar....
Kansen zat, weer beter, en weer lukt het niet. Staat er weer een keeper die de wedstrijd van zn leven speelt. Wij spelen met backs die niet eens jupiler leauge waardig zijn.
Ik haat dit ***spel af en toe. :evil: :evil: :evil: :evil:

En die Ten Napel is idd een dementerend uitwerpsel.

Mee eens. Ajax mag wel eens wat centen stoppen in een goeie back, want dit was weer om te huilen. Ik begin Trabelsi en Maxwell steeds meer te missen. Ik vraag me nog af of dit Ajax überhaupt potten kan breken in de UEFA Cup... maarja, dat interesseert me nu weinig... Blergh.

Lex v/d Moolen
29-08-2007, 21:31
Mooi, hopelijk zijn we na vandaag van Ten Cate af!!!
Ach wat heeft dat voor zin? Ik zie Ajax met deze selectie heus niet beter spelen onder een andere trainer. Normaal gesproken schiet of kopt Huntelaar of Suarez er twee of drie van die kansen in.

Wat je Ten Cate wel kan verwijten zijn sommige aankopen en zn onbegrijpelijk vertrouwen in Colin.

Dennis Oosterhuis
29-08-2007, 21:31
Staat er weer een keeper die de wedstrijd van zn leven speelt.
Ja, ongelooflijk! Wat voor ballen hij er weer uit ranselt, chapeau, maar des te irritanter, wat heb ik staan vloeken op die keeper... :?

Ben even 10 minuten losgegaan op de kickboksbal en dat kan ik iedereen aanraden, niet alleen zeer goed voor de conditie, maar ook de agressie is nu bijna geheel weg.

Burkie
29-08-2007, 21:31
Trouwens, situatie Huntelaar: penalty of niet?

Fikret
29-08-2007, 21:32
Mijn god.. ten eerste moet je even goed teruglezen in dit topic, deze is al gepost.

Was toen ook door mij gepost. ;)

Lex v/d Moolen
29-08-2007, 21:32
Ik vraag me nog af of dit Ajax überhaupt potten kan breken in de UEFA Cup... maarja, dat interesseert me nu weinig... Blergh.
Die wedstrijden kunnen me idd gestolen worden. Krijg je weer van dit soort ploegen.

pokalapoketl
29-08-2007, 21:33
Ja, ongelooflijk! Wat voor ballen hij er weer uit ranselt, chapeau, maar des te irritanter, wat heb ik staan vloeken op die keeper... :?

Ben even 10 minuten losgegaan op de kickboksbal en dat kan ik iedereen aanraden, niet alleen zeer goed voor de conditie, maar ook de agressie is nu bijna geheel weg.

Ik bewaar mijn agressie liever voor morgen als met een loden pijp richting huize Colin trek. Bye, bye knietjes! :twisted:

Nee, serieus. Ik wil die vent nooit meer in een Ajax-shirt zien. Niet eens bij de F-jes.

Alexander D
29-08-2007, 21:34
Huntelaar was een overtreding maar krijg je maar zelden een penalty voor.

Wel grappig dat iedereen over Collin valt, wellicht zijn jullie vergeten te kijken naar het goede verdedigen van Urby bij de 1-0.

Urby is een loser maar dat wil blijkbaar niemand inzien!!!!!

Ajax heeft weer veel aan zichzelf te denken, tweede helft okay maar het begin was weer te triest voor woorden.

Lex v/d Moolen
29-08-2007, 21:35
Ze moeten zich echt kapot schamen. Ik wist het eigenlijk al zeker toen Urzaiz erin kwam. Als die vent erin komt speel je echt met 10 man.
Helemaal mee eens, met de aanval was niks mis. Die gast liep Huntelaar en Suarez alleen maar in de weg. Dat hele concept van pinch hitter is sowieso compleet achterhaald.

Burkie
29-08-2007, 21:37
Urby is een loser maar dat wil blijkbaar niemand inzien!!!!!


Onzin.

Urby is vorig seizoen een van de beste Ajacieden geweest. Hij maakt dit seizoen alleen geen geweldige start door. Verder is ie nog steeds een van de beste Ajacieden en een van de beste linksbacks van Nederland.

Headhunter
29-08-2007, 21:37
Huntelaar was een overtreding maar krijg je maar zelden een penalty voor.

Wel grappig dat iedereen over Collin valt, wellicht zijn jullie vergeten te kijken naar het goede verdedigen van Urby bij de 1-0.

Urby is een loser maar dat wil blijkbaar niemand inzien!!!!!

Ajax heeft weer veel aan zichzelf te denken, tweede helft okay maar het begin was weer te triest voor woorden.

Had Arsenal niet 7,5 miljoen voor Urby geboden? Maar ja, doe je 'em weg, wat hou je over? Voor versterkingen wordt het zo langzamerhand wachten tot de winterstop...

Dennis Oosterhuis
29-08-2007, 21:37
Trouwens, situatie Huntelaar: penalty of niet?
Ik vond van wel, hij werd duidelijk in de rug gesprongen en flink ook. Maarja, dan kijk ik volgens sommigen weer door een "Ajax-bril"... :roll:

Lex v/d Moolen
29-08-2007, 21:38
Wel grappig dat iedereen over Collin valt, wellicht zijn jullie vergeten te kijken naar het goede verdedigen van Urby bij de 1-0.

Urby is een loser maar dat wil blijkbaar niemand inzien!!!!!
Heb je mijn bericht niet goed gelezen.:wink:

Onvoorstelbaar....
Kansen zat, weer beter, en weer lukt het niet. Staat er weer een keeper die de wedstrijd van zn leven speelt. Wij spelen met backs die niet eens jupiler leauge waardig zijn.
Ik haat dit ***spel af en toe. :evil: :evil: :evil: :evil:

En die Ten Napel is idd een dementerend uitwerpsel.

wezz
29-08-2007, 21:38
...

Echt onvoorstelbaar dit, 1 tegengoal was al erg genoeg.. Maar dat je dan weer zo staat te klungelen..en dan vooral die Colin, die heeft voor mij nu écht afgedaan.

Urby was trouwens ook slecht zeg.. Die gast speelt sowieso heel matig de laatste weken, ongelooflijk.. De enige die ik vanavond écht goed vond is Heitinga, en Huntelaar/Suarez hebben ook allebei heel hard gewerkt. Stam was trouwens ook gewoon goed, net als Stekelenburg, maar de rest was weer eens ondermaats..

Tuurlijk was Ajax beter, zeker in de tweede helft maar goed wat heb je er aan. Suarez had die goal moeten maken voor open goal, na die geweldige kopbal van Stam. En Huntelaar had natuurlijk ook een 99% goal, maar die Vaniak keepte weer de wedstrijd van zn leven..

Pfff wat een drama zeg...

Alexander D
29-08-2007, 21:38
Onzin.

Urby is vorig seizoen een van de beste Ajacieden geweest. Hij maakt dit seizoen alleen geen geweldige start door. Verder is ie nog steeds een van de beste Ajacieden en een van de beste linksbacks van Nederland.

Tuurlijk, als jij het maar gelooft.

Heb je hem in de vorige wedstrijd tegen Slavia zien spelen. Een Ajaxbril mag je best ophebben hoor maar je kunt overdrijven.

Alexander D
29-08-2007, 21:39
Heb je mijn bericht niet goed gelezen.:wink:

Jij was de uitzondering die de regel bevestigd. Zie berichtje Burkie.

Dennis Oosterhuis
29-08-2007, 21:40
Onzin.

Urby is vorig seizoen een van de beste Ajacieden geweest. Hij maakt dit seizoen alleen geen geweldige start door. Verder is ie nog steeds een van de beste Ajacieden en een van de beste linksbacks van Nederland.
En nog beter op het middenveld. Hij is gewoon veel te flegmatiek voor een linksback. Op dit moment maakt Urby gewoon een mindere periode door, daar heeft iedere jongeling last van. Colin is gewoon niet goed genoeg, klaar!

theThinWhiteDuke
29-08-2007, 21:40
dat het voor het NLse voetbal slecht is dat Ajax geen CL speelt.

....ergens op de herdgang, in een donker kantoortje waar alleen een enkele gloeilamp brandt......knalt Stan V. een fles champagne open. Hij weet dat hij € 9 miljoen extra in de clubkas gaat ontvangen.
Maw: PSV is de enige die er beter van wordt (financieel dan)

Overigens is het nieteens slecht.....dit Ajax zou in de CL weinig klaarmaken itt bv AZ.

Burkie
29-08-2007, 21:40
Tuurlijk, als jij het maar gelooft.

Heb je hem in de vorige wedstrijd tegen Slavia zien spelen. Een Ajaxbril mag je best ophebben hoor maar je kunt overdrijven.

Je moet lezen wat ik zeg.

Ik geef toch toe dat ie geen geweldige start van het seizoen doormaakt.

Maar als jij wilt zeggen dat Urby vorig seizoen niet een van de beste spelers van Ajax was... prima.

Hayko de Boer
29-08-2007, 21:40
Wat een domper...

zo zie je hoe een paar malloten het verpesten...

Colin - zwak .... Urby - superzwak, die heeft de eerste helft ontregeld...

Stam, Heitinga, Stekelenburg valt niets aan te rekenen

Suarez scoort er een, maar vooral in het begin eist ie teveel op.
Vooral die vrije trap in de 1e helft had ik Kenedy B. laten nemen.

Ook weer die wissel... iedereen roept dat die Ursaiz niet kan ballen. Nou, ik kan er niet over oordelen, ik heb de man pas 2 of 3 x een kwartier zien meedoen, waarin ie 2 bespeelbare ballen kreeg. Altijd dat gewissel 15-10 minuten voor tijd.

Laat iemand dan 25 minuten, een half uur meevoetballen, dan komt ie misschien in de wedstrijd.

Topkeeper van Slavia en die spits ramt 'm er ook goed in, na 80 minuten verrot geschopt te zijn.

Het seizoen is al verpest voordat het goed en wel begonnen is.

Alexander D
29-08-2007, 21:41
En nog beter op het middenveld. Hij is gewoon veel te flegmatiek voor een linksback. Op dit moment maakt Urby gewoon een mindere periode door, daar heeft iedere jongeling last van. Colin is gewoon niet goed genoeg, klaar!

Dat Collin te slecht is twijfelt niemand over.

Urby kan wellicht wel voetballen maar is volgens mij mentaal te zwak voor dit niveau.

Pascal Barroso
29-08-2007, 21:41
Maar was het vorig jaar niet OOK Emanuelsson die z'n ploeg de nek omdraaide? Blijkbaar staat ie er niet op het moment dat het moet.

Alexander D
29-08-2007, 21:42
Je moet lezen wat ik zeg.

Ik geef toch toe dat ie geen geweldige start van het seizoen doormaakt.

Maar als jij wilt zeggen dat Urby vorig seizoen niet een van de beste spelers van Ajax was... prima.

Dat zeg ik zeker. Op kritieke momenten maakt hij namelijk altijd de fouten! Tegen de onderkant van de NL competitie is dat wat minder kritisch misschien maar hij laat weer over twee wedstrijden zien wat hij kan als het echt moet.

Burkie
29-08-2007, 21:42
Maar was het vorig jaar niet OOK Emanuelsson die z'n ploeg de nek omdraaide? Blijkbaar staat ie er niet op het moment dat het moet.

Helemaal waar.

Alexander D
29-08-2007, 21:43
Maar was het vorig jaar niet OOK Emanuelsson die z'n ploeg de nek omdraaide? Blijkbaar staat ie er niet op het moment dat het moet.

De grootste fout was van Vermaelen dacht ik.

Tom L.
29-08-2007, 21:43
Ik heb Emanuelson eigenlijk nooit zo super gevonden. Speler die het vaak laat afweten in topduels en naar mijn mening veel te veel verdedigende fouten maakt.

De 'vriendjespolitiek' van Ten Cate ben ik ook echt beu. Ik denk dat Colin op dit moment bij AGOVV nog op de tribune zou zitten. Maargoed, jeugdige spelers met hetzelfde niveau en nog een toekomst voor zich worden ervoor afgedankt.

pokalapoketl
29-08-2007, 21:44
Vermaelen? Omdat hij een bal op de meest onmogelijke manier van weet ik hoeveel meter in eigen doel werkt? :rolleyes:

Lex v/d Moolen
29-08-2007, 21:45
Maar was het vorig jaar niet OOK Emanuelsson die z'n ploeg de nek omdraaide? Blijkbaar staat ie er niet op het moment dat het moet.Klopt. Het is hard voor hem, maar dat zijn de keiharde feiten. Hij doet soms een hele wedstrijd de mooiste dingen om die te verpesten met één blunder. Hij kan dan ook beter op het middenveld staan, want dan is het nog niet dodelijk.

Dennis Oosterhuis
29-08-2007, 21:45
Maar was het vorig jaar niet OOK Emanuelsson die z'n ploeg de nek omdraaide? Blijkbaar staat ie er niet op het moment dat het moet.
Ja, klopt, daar heb je gelijk in, maar dat is het risico dat je loopt als je hem in de verdediging zet. Zoals ik al zei, als verdediger is hij veel te nonchalant, lijdt te vaak balverlies. Ajax moet niet alleen een rechtsback kopen, ook een linksback is nodig.

Pascal Barroso
29-08-2007, 21:46
De grootste fout was van Vermaelen dacht ik.

Vorig jaar? Vermaelen was daarbij ongelukkig. Raakte de bal verkeerd. Urby was nonchalant aan de bal waardoor z'n man kon opstomen. (Zo'n kenner ben ik niet, ze lieten het in de voorbeschouwing zien).

Pascal Barroso
29-08-2007, 21:49
Ja, klopt, daar heb je gelijk in, maar dat is het risico dat je loopt als je hem in de verdediging zet. Zoals ik al zei, als verdediger is hij veel te nonchalant, lijdt te vaak balverlies. Ajax moet niet alleen een rechtsback kopen, ook een linksback is nodig.

En dat is juist het probleem: er zijn weinig betrouwbare linksbacks. Daarom is het bij Feyenoord voor mij een verademing om eindelijk zekerheid op die plek te hebben.

Dennis Oosterhuis
29-08-2007, 21:53
En dat is juist het probleem: er zijn weinig betrouwbare linksbacks. Daarom is het bij Feyenoord voor mij een verademing om eindelijk zekerheid op die plek te hebben.
Mmmhh...effe denken...een betrouwbare linksback. Misschien moet Ajax Tim de Cler maar halen... :twisted: :p

Marcel v/d H.
29-08-2007, 21:53
Ik ben alles behalve Ajax fan, maar jammer dat ze niet verder zijn. Ik snap trouwens niet dan men niks kan leren van de vorige wedstrijd, vond het eigenlijk weer een herhaling. Slappe hap en men gaat veels te slordig met de kansen om.

wezz
29-08-2007, 21:55
Ik zie Urby ook liever op het middenveld, verdedigend is hij natuurlijk matig..., maar sommige kunnen ook verdrijven zeg.:rolleyes: Urby is gewoon nog te nonchalant, en op die positie is het dodelijk.

Aan de andere kant moet hij wel de linksback van de toekomst worden, en hij speelt er al zo lang.. Met Davids erbij was het natuurlijk ook al een stuk makkelijker voor Urby, heeft vorig jaar ook gewoon een goed seizoen gespeelt.

Pff dit was nou echt zo'n wedstrijd waar je Davids nodig had...:evil:

Fikret
29-08-2007, 21:56
Maarruh.. zonder de balverlies van Collin, was het ook nog altijd 1-1. Dan lag Ajax er ook uit.

Aart Staartjes
29-08-2007, 22:01
http://www.afca.nl/

Tom Egbers net: "In Eindhoven staan ze NIET te juichen na de wedstrijd van ajax... "


DAT KLOPT.....




We liggen op de grond van het lache (y)(y)(y)(y)(y)(y):mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgr een:

Aart Staartjes
29-08-2007, 22:05
afbeelding verwijderd

mercapto
29-08-2007, 22:07
En door het niet uitkomen in de CL dit jaar verwacht ik dat Huntelaar of Suarez in 2008 in de verkoop gaat, lekker dan...


Oi, weer een dode ?

Pascal Barroso
29-08-2007, 22:07
Ik ben ook absoluut geen Ajax supporter, maar is het nou nodig om hier alleen met suffe opmerkingen te komen als 1 van de concurrenten een slechte avond heeft?

Kun je net zo goed niet komen.

Hugo R
29-08-2007, 22:12
Heel erg jammer dat Ajax het niet gehaald heeft, had ik niet verwacht.
Vond Urby ook heel matig spelen en die fout van Colin is natuurlijk dramatisch. Ongelooflijk dat ze er weer tegen zo'n club uitgaan.
En laat de NOS a.u.b. wat geld investeren in goede commentatoren.

Lex v/d Moolen
29-08-2007, 22:12
Ik ben ook absoluut geen Ajax supporter, maar is het nou nodig om hier alleen met suffe opmerkingen te komen als 1 van de concurrenten een slechte avond heeft?

Kun je net zo goed niet komen.

Zal wel weer een schuilnaam van Thinwhiteshit zijn. En ook zooo origineel...

wezz
29-08-2007, 22:14
Wat een trieste mannetjes weer zeg, maar goed dat weet je hè als Ajax verliest..

1 lichtpuntje, Barca staat met 3-0 voor tegen Inter(Gamper Trophy).
Ok vriendschappelijk en Inter heeft de grote spelers thuisgelaten, maar toch..

EDIT: volgens mij staat het nu al 4-0...

Mr. Incredible
29-08-2007, 22:25
Zo langzamerhand zijn we dus echt het lachertje van Europa. Vorig jaar Kopenhagen, nu Slavia Praag. Tuurlijk was Ajax vandaag beter, maar toch weer uitgeschakeld. Wat wil je met spelers als Colin en Emanuelson (goede voetballer, maar maakt fouten op cruciale momenten). De wissel Bakircioglu-Rommedahl vond ik ook maar vreemd, net als het inbrengen van Urzaiz. Enig lichtpuntje is de samenwerking tussen Huntelaar en Suarez waar we dit seizoen nog vaak van zullen genieten. Nu rest ons weer niks anders dan de o zo oninteressante uefa cup.

FrankvdM
29-08-2007, 22:41
Geen aandacht besteden aan mensen die NIET MANS GENOEG ZIJN OM HET HELE JAAR HIER OVER HUN CLUBJE TE PRATEN. Oftewel nepsupporters. En vrienden van mensen die ooit van club wisselden. Genoeg gezegd.

Verder ontopic. Wat weer een debacle vanavond. Ongelofelijk. Lijkt wel of we van het goede doel zijn om kansloze ***clubjes de CL in te helpen. Ben er echt goed ziek van. Colin heeft wat mij betreft toch echt wel afgedaan. De wissel Urzais is totaal onbegrijpelijk, en als er een gedachte achter zat kwam hij uberhaupt veel te laat. Kennedy had er eerder uitgemoeten voor Rommedahl. KJH bracht ook weinig vanavond.

Weer een jaartje Uefa-cuppen voor ons. Hoe dan ook, ik ben er godverdomme elke thuiswedstrijd bij. Maakt niet uit wat sommige van die zuighoeren hier even komen roepen.

Ludo Keeris
29-08-2007, 23:17
Zal wel weer een schuilnaam van Thinwhiteshit zijn. En ook zooo origineel...

Je bent slimmer dan je denkt, Lex. De juiste maatregelen genomen.

wezz
29-08-2007, 23:23
Barca-Inter is dus 5-0 geworden, dat is natuurlijk wel een lekkere uitslag.

Heb maar een klein stukje van de tweede helft kunnen zien, en dat was, op die 4-0 na, niet zo boeiend.

Heb wel gelezen dat Touré geweldig was, en dat Henry ook goed speelde. Dalijk maar eens kijken of ik die wedstrijd ergens kan vinden, wil dit toch wel zien.

Mooi plaatje van voor de wedstrijd:
http://www.elmundodeportivo.es/gif/20070829/GAMPER05MK6.jpg

dvdt11
29-08-2007, 23:38
kan nu rustig slapen..........;-)

Daan de G.
29-08-2007, 23:44
kneus....


Wat een rot avond weer ,maar we hebben het allemaal aan onszelf te danken! Zoveel kansen en dan maar 1 doelpuntje :(

Wezz, erg mooie foto!!

*NERAZZURRI*
30-08-2007, 00:37
1 lichtpuntje, Barca staat met 3-0 voor tegen Inter(Gamper Trophy).
Ok vriendschappelijk en Inter heeft de grote spelers thuisgelaten, maar toch..

EDIT: volgens mij staat het nu al 4-0...

Wat een schrale k*nkeravond! Ajax en Inter (weliswaar met 7 primavera spelers) zwaar onder de maat.

ZWAAR strafffen graag! En salaris inhouden!!!!!!


WAT EEN TERINGZOOI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Mooi plaatje van voor de wedstrijd:
http://www.elmundodeportivo.es/gif/20070829/GAMPER05MK6.jpg

Mooie plaat (y)

Reinbo
30-08-2007, 07:15
Zo langzamerhand zijn we dus echt het lachertje van Europa.

Denk niet dat Europa de moeite neemt om erom te lachen, dat doen we natuurlijk wel in Rotterdam en Eindhoven. :bier:

En bekijk het van de positieve kant, je zit nog wel UEFA cup......

rkrijger
30-08-2007, 07:54
Diep triest voor Ajax natuurlijk. Maar, eerlijk is eerlijk, als je niet kunt winnen van Kopenhagen of Slavia Praag, dan heb je in de CL NIETS te zoeken. Dan denk ik dat het *JUIST* een zege is dat Ajax in de UEFA-cup terecht komt. Ze zullen de poule fase wel halen en daar zijn de tegenstanders minder en dus de kans op UEFA-puntjes groter.

Maar ja...

rkrijger
30-08-2007, 08:01
Dit is nu de stand van de UEFA-puntjes:

1. Spain 63.016 (8/8 )
2. England 59.999 (8/8 )
3. Italy 51.972 (8/8 )
4. France 46.668 (7/7 )
5. Romania 39.399 (5/5 )
6. Germany 36.864 (7/7 )
7. Russia 33.750 (4/4 )
8. Netherlands 33.713 (6/6 )
9. Portugal 33.641 (7/7 )
10. Ukraine 28.100 (4/4 )

Als we negende worden, dan verliezen we een CL-plek en een UEFA-plek. Als ik me niet vergis...

Reinbo
30-08-2007, 08:13
Dus hopen dat Portugal en Rusland het slechter doen, wordt lastig aangezien zij er met 4 clubs inzitten en wij met 6..... (Gaat om het gemilde resultaat van alle deelnemers als ik me niet vergis)

Alexander D
30-08-2007, 08:17
Dit is nu de stand van de UEFA-puntjes:

1. Spain 63.016 (8/8 )
2. England 59.999 (8/8 )
3. Italy 51.972 (8/8 )
4. France 46.668 (7/7 )
5. Romania 39.399 (5/5 )
6. Germany 36.864 (7/7 )
7. Russia 33.750 (4/4 )
8. Netherlands 33.713 (6/6 )
9. Portugal 33.641 (7/7 )
10. Ukraine 28.100 (4/4 )

Als we negende worden, dan verliezen we een CL-plek en een UEFA-plek. Als ik me niet vergis...

Ach, die lijst zal nog flink veranderen. Te vroeg om daar nu al echt iets over te zeggen.