PDA

Bekijk de volledige versie : Voetbal Seizoen 2007-2008 (deel I)



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 23

rkrijger
30-08-2007, 08:21
Here we go: de "pottenindeling" voor de loting van vanmiddag!

Pot 1

AC Milan (Ita, titelhouder)
FC Barcelona (Spa)
Liverpool (Eng)
Internazionale (Ita)
Arsenal (Eng)
Real Madrid (Spa)
Chelsea (Eng)
Manchester United (Eng)

Pot 2

Valencia (Spa)
Olympique Lyon (Fra)
FC Porto (Por)
Sevilla/AEK Athene (Spa/Gri)
PSV Eindhoven (Ned)
AS Roma (Ita)
Benfica (Por)
Werder Bremen (Dui)

Pot 3

Celtic (Sch)
Schalke 04 (Dui)
VfB Stuttgart (Dui)
Steaua Boekarest (Roe)
CSKA Moskou (Rus)
Sporting Portugal (Por)
Lazio (Ita)
Olympique Marseille (Fra)

Pot 4

Glasgow Rangers (Sch)
Shakhtar Donetsk (Oek)
Besiktas (Tur)
Olympiakos Piraeus (Gri)
Dinamo Kiev (Oek)
Fenerbahçe (Tur)
Slavia Praag (Tsj)
Rosenborg BK (Noo)

rkrijger
30-08-2007, 08:24
En dan even twee inkoppertjes:

Nachtmerrieloting: Chelsea, PSV, CSKA Moskou, Dinamo Kiev

Droomloting: Barcelona, PSV, Schalke 04, Fenerbahce

Real ipv Barca mag ook!

Rotterdam5314
30-08-2007, 08:44
Nou als je door wilt komen dan zou ik gaan voor

Madrid, Sporting of Lazio, Slavia

De nachtmerrie loting lijkt mij

Barca, Fenerbache, Schalke

FrankvdM
30-08-2007, 09:01
kan nu rustig slapen..........;-)

Hoezo is je vriend thuis?

Anywayz, ik begrijp uit jouw droomloting dat je er graag zo snel mogelijk uit ligt Robin?

Hugo R
30-08-2007, 10:07
Dit is nu de stand van de UEFA-puntjes:

1. Spain 63.016 (8/8 )
2. England 59.999 (8/8 )
3. Italy 51.972 (8/8 )
4. France 46.668 (7/7 )
5. Romania 39.399 (5/5 )
6. Germany 36.864 (7/7 )
7. Russia 33.750 (4/4 )
8. Netherlands 33.713 (6/6 )
9. Portugal 33.641 (7/7 )
10. Ukraine 28.100 (4/4 )

Als we negende worden, dan verliezen we een CL-plek en een UEFA-plek. Als ik me niet vergis...
Ziet er dus niet zo heel best uit, maar goed er kan natuurlijk veel veranderen in een seizoen. Rusland zouden we in principe misschien wel voorbij moeten kunnen.

Tim Wiselaar
30-08-2007, 10:50
Ajax :lol: Voor het Nederlands voetbal erg jammer, voor de club zelf heerlijk

Kwam ik vanochtend weer tegen:

http://www.nu.nl/news/1214124/43/Zambiaanse_voetballer_overlijdt_tijdens_oefenwedst rijd.html

't gaat goed :confused:

Kendorjia
30-08-2007, 11:03
jezus, wat is dat toch.... en dat zo kort na puerta...

rkrijger
30-08-2007, 11:27
Anywayz, ik begrijp uit jouw droomloting dat je er graag zo snel mogelijk uit ligt Robin?

Welnee, dit zijn aansprekende tegenstanders en staan garante voor mooie potten voetbal! Ik wil liefst niet naar (voormalig) Oostblok toe!

rkrijger
30-08-2007, 11:40
Ziet er dus niet zo heel best uit, maar goed er kan natuurlijk veel veranderen in een seizoen. Rusland zouden we in principe misschien wel voorbij moeten kunnen.

Het verschil met Oekraine is groot.
Aan de andere kant, die doen maar mee met 4 teams. Dus als er 1tje erg goed gaat, dan gaat dat heel erg hard met de puntjes.
Dat is ook de reden dat Roemenie nu zo hoog staat.

Coen P.
30-08-2007, 11:41
http://www.vi.nl/NieuwsItem/FalendeVerdedigerStoptNaTeVeelKritiek.htm

misschien dat Collin hier een voorbeeld aan kan nemen?

wezz
30-08-2007, 11:57
Oh ja die loting is vandaag alweer, vreselijk jammer dat Ajax er weer niet bij zit.(ook vooral omdat ze vanaf nu in pot 3 zitten als ik het goed heb, dat had je na een goed jaar kunnen voorkomen.)

Ach hopelijk pakt Barça die cup dit jaar weer. Heb net effe al die clubs doorgenomen, in de tweede pot zitten er toch nog wel een paar die je wilt ontwijken hoor.


http://www.vi.nl/NieuwsItem/FalendeVerdedigerStoptNaTeVeelKritiek.htm

misschien dat Collin hier een voorbeeld aan kan nemen?
:lol:
Laten we het hopen...

rkrijger
30-08-2007, 12:03
Heb net effe al die clubs doorgenomen, in de tweede pot zitten er toch nog wel een paar die je wilt ontwijken hoor.

Exact: Valencia, Lyon. En,in mindere mate: Porto, Benfica, Bremen...

dvdt11
30-08-2007, 12:05
Hoezo is je vriend thuis?

Anywayz, ik begrijp uit jouw droomloting dat je er graag zo snel mogelijk uit ligt Robin?
veel plezier met je johan fruit schaal
http://www.student.ru.nl/wouterbekkers/rest/htc.jpg

Alexander D
30-08-2007, 12:09
Exact: Valencia, Lyon. En,in mindere mate: Porto, Benfica, Bremen...

In mindere mate Porto en Benfica? Misschien op papier niet de sterkste ploegen maar volgens mij hebben NLse teams daar in het verleden ongeveer net zo goed gepresteerd als in Tjechië....

rkrijger
30-08-2007, 12:47
De fansite van Ajax neemt het sportief op: http://afca.nl/

Alexander D
30-08-2007, 12:52
De fansite van Ajax neemt het sportief op: http://afca.nl/

Dat zijn de echte fans zullen we maar zeggen...:roll:

Alexander D
30-08-2007, 12:52
Op vi.nl staat dat Kluivert in gesprek is met Lille.

wezz
30-08-2007, 12:55
Barça twee maanden zonder Eto'o

Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op donderdag, 30 augustus om 13:34

De overwinning op Internazionale (5-0) was woensdagavond één groot feest voor Barcelona, dat echter vandaag een flinke tik te verwerken kreeg. Nader onderzoek heeft uitgewezen dat Samuel Eto’o zeker twee maanden aan de kant zal staan.

De aanvaller uit Kameroen kwam na rust het veld in, maar raakte al in de 47e minuut geblesseerd bij een doelpoging. Uit voorzorg besloot trainer Frank Rijkaard de strompelende Eto’o naar de kant te halen. In de loop van de middag maakte de Catalaanse club het slechte nieuws bekend.

De kwetsuur van Eto’o betekent in ieder geval dat Rijkaard voorlopig geen hoofdbrekens zal hebben over wie van de ‘fantastische vier’ hij het veld in moet sturen. Daarnaast lijkt ook Giovani dos Santos, die tegen Internazionale een wervelende partij speelde, de komende weken verzekerd van meer speelminuten.

:evil:
Het is maar goed dat ze Henry hebben aangetrokken...

Kluivert in gesprek met Lille, hoop stiekem toch nog steeds dat Ajax hem een contract gaat aanbieden... Maar goed Lille is natuurlijk ook een mooie club voor 'm.

Hugo R
30-08-2007, 13:14
Altijd leuk die oefenwedstrijden :roll:

Tim Wiselaar
30-08-2007, 13:51
Triest voor Eto'o, vorig jaar ook al lang uitgeschakelt geweest, en de 'supporters' van de Ajax fanclub zijn ook goed bezig, maarja dat was te verwachten. Als ze dit weekend scoren/winnen staan ze weer te springen van blijdschap

FrankvdM
30-08-2007, 13:53
veel plezier met je johan fruit schaal


Veel plezier met teletekst, anonieme lafbek!

Tim Wiselaar
30-08-2007, 13:54
:lol:

Kendorjia
30-08-2007, 14:00
:evil:
Het is maar goed dat ze Henry hebben aangetrokken...


helemaal niet goed... Arsenal kan'm nog altijd goed gebruiken.... bah, klote Barca :mrgreen:
Ik zal er nooit aan wennen om als Arsenal fan Henry bij Barca te zien spelen... zelfde als Ashley Cole bij Chelsea... ik ben het nog niet gewoon... nou ja, verder wens ik Henry veel succes hoor, maar hij wordt wel gemist in Londen

Roy de Jong
30-08-2007, 14:30
Nederland levert Europees zwaar in

30/08/2007 14:37

EXCLUSIEF: Over twee jaar wordt het steeds onwaarschijnlijker dat er twee Nederlandse club meedoen aan het hoofdtoernooi van de Champions League. De wijzigingen die UEFA-voorzitter Michel Platini doorvoert, zijn bovendien veel minder gunstig voor het aantal clubs in de UEFA Cup.
Platini had al aangekondigd het mes in de Europa Cup-toernooien te zetten. De Fransman wil de macht van de grote landen beperken en de kleintjes meer kansen geven. In de opzet die vanaf het seizoen 2009/10 voor in ieder geval drie jaar van kracht is, komt de groep met subtoppers er niet best vanaf.
Zo mag Nederland op basis van de huidige plek op de UEFA Coëfficiëntenranglijst (achtste) maar één club (de kampioen) afvaardigen naar het hoofdtoernooi van de Champions League. Wel kan de nationale bekerwinnaar een extra ticket verdienen. Maar dan moet die wel een van de vier overgebleven clubs zijn in de strijd tussen de bekerwinnaars van de beste zestien landen.
Nederland moet ook harder werken om in het UEFA Cup-toernooi een rol van betekenis te spelen. De nummers zeven tot en met twaalf van de UEFA-ranglijst krijgen maar één zekere deelnemer, terwijl twee clubs zich via de voorronden dienen te kwalificeren. De nationale bekerwinnaar krijgt ook een herkansing als die strandt in de kwalificatie voor de Champions League. Het toernooi om de Intertoto Cup, waarmee UEFA Cup-voetbal kon worden afgedwongen, verdwijnt.
Als laatste wil Platini de finale van de Champions League vanaf 2009 altijd op zaterdagavond laten spelen. Tot nog toe was woensdag de vaste speelavond. Alle veranderingen hebben grote invloed op de play-offs in Nederland. De grootste beloning, een plaats in de voorronde van de Champions League, is sowieso niet meer te vergeven. Evenals de troostprijs van Intertoto-voetbal.


Bron: VI.nl

Kendorjia
30-08-2007, 14:39
en dat helpt de kleinere clubs... hoe? (mss dat het wel degelijk een voordeel heeft, ik zie het niet)

FrankSplinter
30-08-2007, 15:12
Niet de kleinere clubs, de clubs uit kleinere voetballanden.

Kendorjia
30-08-2007, 15:29
ja dat bedoel ik... daar hoort nederland nu ondertussen ook wel bij, belgie al helemaal :mrgreen:

YAH87
30-08-2007, 15:30
Zucht… Hoe heeft dit wéér kunnen gebeuren? Totaal onnodig worden uitgeschakeld door een middelmatige ploeg (wel een puike keeper en goede mentaliteit).
Een paar pijnlijke constateringen:
- Als Huntelaar die pingel 2 weken er normaal inschoot, zou je een andere wedstrijd hebben gezien en waarschijnlijk een beter resultaat (dit is natuurlijk wel heel makkelijk om achteraf te roepen, ik weet het),
- Urby wederom in de fout in een kwalificatiewedstrijd,
- Colin komt simpelweg te kort voor het vereiste niveau (waarom niet Trabelsi proberen terug te halen?!). :?


Zo zonde ’n CL zonder Ajax. Had er echt op gerekend dat we eindelijk weer 2 ploegen in de CL zouden hebben. Ook voor spelers als Huntelaar, Suarez, Emanuelson was ik benieuwd naar hoe zij het zouden doen op het hoogste Europese podium.

Nu maar hopen dat PSV beetje gunstig loot, want zo wordt het steeds moeilijker om de nodige punten te halen... :-(

Hugo R
30-08-2007, 15:40
Nederland levert Europees zwaar in
Enige voordeel is dat we zo misschien van de play-offs afkomen.

FrankSplinter
30-08-2007, 15:43
[zogenaamde voetbal kennis mode aan]
Vond Slavia niet echt heel slecht ofzo. Zeker in de eerste helft schakelden ze razendsnel om (bij slordige passes van Ajax op het middenveld). Probleem van Ajax lag zoals al eerder gezegd op de backposities en aan de nerveusheid bij iedereen. Colin was niet overtuigend, grijpt vaak zwak in, Urby ontzettend onzeker, die mist echt Davids voor hem.

Delorge speelde ok, aanvallend/opbouwend misschien niet zo sterk, maar hoop gaten dichtgelopen en ballen veroverd. Stam oogde toch niet zo vlijmscherp als we hem kennen. Vermaelen weer een traditioneel "De Boertje" verder redelijk, maar niet meer dan dat. Suarez en Huntelaar, sja, niet zo vlammend als in de competitie, paar aardige acties maar net zo veel doodlopende, net als Kennedy. Gabri, onopvallend maar o zo belangrijk op het middenveld. Maakt ontzettend veel meters en pendelt van 16 mtr naar 16mtr. Heitinga was voor mij de beste man van Ajax. Veel gecorrigeerd, veel dichtgelopen, passes gegeven. Meer en meer wordt Heitinga een leider en spelbepalend voor Ajax. De wissels vond ik niet zo sterk. Er was weinig ruimte, waarom dan iemand inbrengen waarvan z'n spel drijft op snelheid? Rommedahl was dan ook geen toegevoegde waarde t.o.v. Kennedy. Urzaiz, sja weer geen potten kunnen breken.
[/zogenaamde voetbal kennis off]

Wat ik me verder afvraag is hoe Luque in het plaatje gaat passen van Ten Cate.

En elk voordeel heb z'n nadeel. Eufa cup kaartjes gaan minder hard, dus kan ik misschien nog eens naar de Arena voor zo'n lekker Europacup duel ;-)

mercapto
30-08-2007, 15:43
Gelukkig hebben we Oranje nog!

:roll:

YAH87
30-08-2007, 15:49
Tja, het zijn indd niet echt de hoogtijdagen voor het Nederlandse voetbal nee... :(

Heb wel weer goede hoop op AZ. Die kunnen weer ver reiken (met leuk voetbal) in de UEFA cup heb ik het gevoel. :-)

FrankvdM
30-08-2007, 16:02
Enige voordeel is dat we zo misschien van de play-offs afkomen.

Waarschijnlijk blijven ze die gewoon gebruiken om de uefa cup plekken te verdelen. :???:

John Sital
30-08-2007, 16:39
erg jammer van ajax, maar ja, als davids gewoon meegedaan had, als sneijder er nog was, als huntelaar die penalty wel goed had genomen...Maar ja, het was niet echt bijster goed gisteren, en sommige spelers kunnen ze er maar beter uitgooien, wat ajax in colin ziet is mij een raadsel, en urby dacht zeker dat ie op zijn ps2 aan het spelen was af en toe.

Burkie
30-08-2007, 16:44
Als als als als ;)

John Sital
30-08-2007, 16:44
Als als als als ;)

dat bedoel ik.

Tim Wiselaar
30-08-2007, 16:46
Koné naar Sevilla (http://www.nu.nl/news/1215325/41/Kon%E9_verhuist_naar_Sevilla.html)

FrankSplinter
30-08-2007, 16:49
Pikante transfer, want was het niet Kone die niet door de medische keuring bij Ajax kwam door hart "problemen"?

Hugo R
30-08-2007, 16:49
Koné naar Sevilla (http://www.nu.nl/news/1215325/41/Kon%E9_verhuist_naar_Sevilla.html)
12 miljoen, ongelooflijk. Mag PSV heel blij mee zijn lijkt me.

mercapto
30-08-2007, 16:52
Dus binnen 24 uur meer dan 20 miljoen rijker ?
Kunnen ze vdVaart kopen! ;)

pokalapoketl
30-08-2007, 16:59
Die zal Koeman spontaan in de armen springen!

Roy de Jong
30-08-2007, 17:08
PSV en AZ bereiken akkoord over Koevermans

30/08/2007 17:56
Danny Koevermans (http://www.vi.nl/Spelers/Speler/DannyKoevermans.htm) heeft dan toch zijn transfer binnen Nederland. De aanvaller vertrekt naar PSV (http://www.vi.nl/Teams/Team.htm?dbid=842&typeofpage=84139), waar hij de opvolger wordt van Arouna Koné.

PSV (http://www.vi.nl/Teams/Team.htm?dbid=842&typeofpage=84139) en AZ (http://www.vi.nl/Teams/Team.htm?dbid=401&typeofpage=84139) hebben een akkoord bereikt over de transfer van Koevermans (http://www.vi.nl/Spelers/Speler/DannyKoevermans.htm) (28). De twee titelkandidaten bereikten overeenstemming over de afkoopsom, met de afspraak dat de partijen de deal geheim houden totdat de Alkmaarders zelf een nieuwe spits in huis hebben.

Afonso Alves is de beoogde opvolger van Koevermans (http://www.vi.nl/Spelers/Speler/DannyKoevermans.htm), die woensdag nog een aanbieding van Betis Sevilla naast zich neerlegde. Eerder deden Feyenoord en 1. FC Nürnberg tevergeefse pogingen Koef vast te leggen.


Bron: vi.nl

Hugo R
30-08-2007, 17:11
Lijkt me zeker geen slechte zet van PSV. Hebben toch weer een erg sterke aanval staan dit jaar.

Cech trouwens net verkozen tot beste keeper in de CL van vorig jaar.

mercapto
30-08-2007, 17:17
Ik hoor dat ze bij PSV een veel lekkerdere bank hebben dan bij AZ...
Nah, hij is van harte welkom, wedstrijden tussen de toppers gaan er steeds interresanter uitzien...de 23ste PSV-Feyenoord is het eerste treffen geloof ik...

FrankSplinter
30-08-2007, 17:20
Afonso Alves is de beoogde opvolger van Koevermans (http://www.vi.nl/Spelers/Speler/DannyKoevermans.htm), die woensdag nog een aanbieding van Betis Sevilla naast zich neerlegde. Eerder deden Feyenoord en 1. FC Nürnberg tevergeefse pogingen Koef vast te leggen.

Alves de opvolger van Koevermans? Gaat Alves dan op de tribune zitten bij AZ? Ze hebben daar spitsen zat toch?

EmDee
30-08-2007, 17:22
Haha, gaat Koeman strax zelf zijn cluppie loten. :)

EmDee
30-08-2007, 17:27
Nou Nera,
Inter tegen PSV ;)

Roy de Jong
30-08-2007, 17:28
Nou Nera,
Inter tegen PSV ;)

HAHA, dat was ook het eerste wat in mij op kwam! :lol:

*NERAZZURRI*
30-08-2007, 17:28
Eindelijk :twisted:

En de zwakste ploeg uit pot 2! Gunstig voor Inter natuurlijk.


En Roma - Manchester :lol: Dat wordt zeker een mooie wraakwedstrijd...


LOL! Hij noemt Deschamps effe trainer van Juventus terwijl dat al een tijdje Rainieri is :lol:

Roy de Jong
30-08-2007, 17:35
Leuk voor Seedorf,

@v. Basten.... Kijk je mee?

EmDee
30-08-2007, 17:36
Seedorf beste middenvelder, erg leuk!

mercapto
30-08-2007, 17:39
Oei, prijs voor Seedorf, die gaat uit de selectie. :(

EmDee
30-08-2007, 17:44
CSKA Moskou
Met die ploegen moet je hopen dat je de uitwedstrijd op een gunstig tijdstip speelt.
Veel topclubs stonden in de kou en sneeuw na 90 minuten met lege handen.

Roy de Jong
30-08-2007, 17:47
Kaka aanvaller van het jaar... zeer zeker verdiend.

wezz
30-08-2007, 17:55
Damn kom er nu pas achter dat die loting bezig is.:-|

Zag net wel dat Barca bij Lyon, Stuttgart en Rangers zit, Lyon had ik liever niet gehad maar ach die zijn ook verzwakt, Barca pakt ze wel aan.

Inter en PSV :p Ik kan niet wachten op die wedstrijden, en vooral die strijd tussen Nera en de rest. :lol: EDIT: zie net dat CSKA en Fenerbache ook in die pot zitten, nachtmerrie loting voor PSV.

Seedorf beste middenvelder? TERECHT!

EmDee
30-08-2007, 17:56
PSV tegen Inter, Fenerbahce en CSKA Moskou.
Inter de absolute nummer 1 voor mij.
Wellicht speel je de laatste wedstrijd tegen de Italianen en laten ze het gaan...

Tom L.
30-08-2007, 17:56
Laatste tegenstander is Fenerbahce.

Hugo R
30-08-2007, 18:15
Geen hele slechte loting, maar het zeker beter gekund. Tweede ronde moet er op zich wel inzitten.
Leuk voor Seedorf ook dat hij een prijs wint, al had ik hem misschien eerder aan Gerrard gegeven. Heel terecht ook de awards van Kaka natuurlijk.

Roy de Jong
30-08-2007, 18:16
"Als het nodig is kan je Kuijt 120 minuten non-stop zien rennen als Forrest Gump"

Liverpool-manager Rafael Benítez roemt de instelling van de Nederlandse spits

:mrgreen:

wezz
30-08-2007, 18:33
:lol:

Koevermans naar PSV!?

Koné verkopen en Koevermans ervoor terughalen, kan me niet voorstellen dat de PSVers daar nou op zitten te wachten. Koné scoorde misschien wel te weinig, maar dat is natuurlijk wel een heerlijke voetballer met ontzettend veel dreiging.

Ben daarom ook erg benieuwd hoe Koné het gaat doen in Spanje, zeer goede aankoop van Sevilla.

Nog even over de loting..

ManU en Roma ontmoeten elkaar dus weer. 8) Roma heeft nog wel iets goed te maken lijkt mij.

Chelsea en Valencia, wordt ook leuk, alhoewel..echt aanvallend voetbal krijgen we waarschijnlijk niet te zien.

Denk dat Shaktar dit jaar wel eens voor een verassing kan gaan zorgen, hebben natuurlijk zeer goed ingekocht deze zomer en zitten in een poule met mogelijkheden. Sevilla zie ik trouwens ook nog wel ver komen.

Alexander D
30-08-2007, 18:59
Seedorf beste middenvelder, erg leuk!

Het blijft toch grappig dat de beste middenvelder van Europa blij mag zijn met een invalbeurt onder Van Basten.

Psv geen makkelijke poule, tweede lijkt me het maximaal haalbare.

rkrijger
30-08-2007, 19:24
En nu heeft Sevilla weer interesse in Koné!
Let op wat er gaat gebeuren: Koné verkast naar Sevilla en Koevermans komt hierna naar PSV!
Mark my words!

Een kenner is hier aan het woord. Zoveel is duidelijk...

Kendorjia
30-08-2007, 19:29
Arsenal heeft het nog vrij gemakkelijk, thank god... zo zonder henry zag ik ze niet ver komen in een groep met bijvoorbeeld milan, lyon en wat nog allemaal... dit moet kunnen...

Roy de Jong
30-08-2007, 19:35
Een kenner is hier aan het woord. Zoveel is duidelijk...

Dan ben je wel heel erg voorzichtig met je voorspelling over PSV in de CL...(6)

rkrijger
30-08-2007, 19:37
Dan ben je wel heel erg voorzichtig met je voorspelling over PSV in de CL...(6)

Hoezo? Wat heb ik dan gezegd? Nog niets volgens mij...

Roy de Jong
30-08-2007, 19:38
Hoezo? Wat heb ik dan gezegd? Nog niets volgens mij...

Daarom...

rkrijger
30-08-2007, 19:41
Eindelijk :twisted:
En de zwakste ploeg uit pot 2! Gunstig voor Inter natuurlijk.

Ach ja, de zwakste ploeg uit pot 2...
Is nog altijd beter dan afwachten of je tegen Wigan Atlethic, Boavista, Rapid Wien, of Omnia Nicosia loot... (6) (6) (6)

rkrijger
30-08-2007, 19:44
Daarom...

Ah. Op die manier. Excusez moi!
Okay, ik vind het een interessante loting.
Gelukkig geen Arsenal, Liverpool, AC Milan, of Olympique Lyon. Die hebben we nu al zo vaak gehad de laatste jaren.

PSV zou in mijn ogen de tweede ronde moeten kunnen bereiken. Nadeel is dat je met Inter een ploeg hebt die er met kop en schouders bovenuit steekt. Dan heb je relatief veel punten nodig om twee ploegen achter je te laten. Hmmm. Dit is Cruyffiaans!

mercapto
30-08-2007, 19:45
Eerste in de poule, 4-1 tegen Inter.
Kom maar op! ;)

FrankSplinter
30-08-2007, 20:19
Wanneer PSV net zo sterk voor de dag komt in de CL als afgelopen seizoen, dan zijn ze ook in staat van Inter punten te pakken.

The Gr8oNe
30-08-2007, 21:09
Deze keer ga ik wel naar PSV - Fenerbahce, alleen om Roberto Carlos te zien spelen :-D .

EmDee
30-08-2007, 22:35
PSV tegen Inter, Fenerbahce en CSKA Moskou.
Inter de absolute nummer 1 voor mij.
Wellicht speel je de laatste wedstrijd tegen de Italianen en laten ze het gaan...
Laatste is dus idd het geval.
Zeker niet ongunstig imo

*NERAZZURRI*
30-08-2007, 23:06
Ach ja, de zwakste ploeg uit pot 2...

't Was niet als belediging bedoeld. Meer als constatering van een Interfan...

CSKA en Fenerbahce zijn echt ***ploegen om tegen te spelen en ook PSV heeft een ijzersterk middenveld waar rekening mee gehouden moet worden.

Ik vind het geen fijne poule. Ik hield even m'n hart vast dat ook Shaktar er nog bij zou komen in plaats van Fener omdat je dan twee van die gare oost-blokploegen tegen komt, maar Fenerbahce is misschien nog wel vervelender omdat dat gewoon echt een goeie ploeg is.

Speelt die Tuncay daar nog eigenlijk? Die vond ik vorig jaar tegen AZ echt fantastisch.


Van de Intersite:

Eurorivals: PSV Eindhoven

Thursday, 30 August 2007 20:53:17

MILAN - PSV Eindhoven followed Inter out of the hat in today's Champions League draw. The Nerazzurri host the Dutch champions in Matchday 2 on 2 October and travel to Holland for the return match in Matchday 6.

The Boeren, as they are known locally, opened their defence of the Eredivise title with two straight wins and share top spot with Ajax, Vitesse and Feyenoord.

Coached by Ronald Koeman, PSV play their home games at the 35,000-seater Philips Stadion, one of the venues for the 2000 European Championship jointly organised by Holland and Belgium.

Inter have never played a competitive match against PSV, who count 1 European Cup, 1 UEFA Cup, 1 European Super Cup, 19 Eredivisie titles, 8 KNVB Cups and 7 Dutch Super Cups among their many honours.

:lol:

rkrijger
31-08-2007, 07:46
't Was niet als belediging bedoeld. Meer als constatering van een Interfan...

In dat geval ben ik het toch ook wel niet met je eens gewoon.
Ik zie dat PSV thuis tegen Moskou begint en thuis tegen Inter eindigt.
Het zou idd fijn zijn als Inter tegen die tijd allang geplaatst is voor de tweede ronde.
Aan de andere kant: *de* mooiste thuiswedstrijd is natuurlijk die tegen Inter. En als er dan voor één ploeg niets meer op het spel staat, is dat weer zonde.

Ik vind de poule niet zo interessant dat ik voor een passe partout gaat. Je betaalt toch een vermogen en ik heb nog andere dingen ook die geld kosten. Wellicht pak ik de wedstrijd tegen de Turken mee. Of Inter.

The Gr8oNe
31-08-2007, 08:51
Speelt die Tuncay daar nog eigenlijk? Die vond ik vorig jaar tegen AZ echt fantastisch.



Tuncay is naar Middlesbrough.

Hugo R
31-08-2007, 09:24
Feyenoord haalt ervaren Koreaan

Feyenoord heeft zich versterkt met de Zuid-Koreaan Chun-soo Lee. De aanvaller is afkomstig van Ulsan Hyuandai Horangi en tekent bij de Rotterdamse club een contract voor vier jaar. Met de transfer van de 75-voudig international is tweemiljoen euro gemoeid.

Het is voor de 25-jarige Lee, die in 2002 deel uitmaakte van de succesvolle Koreaanse WK-selectie van Guus Hiddink, al zijn tweede buitenlandse avontuur. Hij was eerder al actief in Spanje bij Numancia en Real Sociedad.

Alexander D
31-08-2007, 09:32
Feyenoord haalt ervaren Koreaan

Feyenoord heeft zich versterkt met de Zuid-Koreaan Chun-soo Lee. De aanvaller is afkomstig van Ulsan Hyuandai Horangi en tekent bij de Rotterdamse club een contract voor vier jaar. Met de transfer van de 75-voudig international is tweemiljoen euro gemoeid.

Het is voor de 25-jarige Lee, die in 2002 deel uitmaakte van de succesvolle Koreaanse WK-selectie van Guus Hiddink, al zijn tweede buitenlandse avontuur. Hij was eerder al actief in Spanje bij Numancia en Real Sociedad.

Laten we hopen dat hij het nu ook beter doet dan tijdens zijn vorige buitenlandse avontuur. ;)

Dennis Oosterhuis
31-08-2007, 09:42
Opnieuw een goede aankoop. Vond hem erg sterk in het oefenduel van mei, één van de betere Koreaanse voetballers...

*NERAZZURRI*
31-08-2007, 10:11
In dat geval ben ik het toch ook wel niet met je eens gewoon.
Ik zie dat PSV thuis tegen Moskou begint en thuis tegen Inter eindigt.
Het zou idd fijn zijn als Inter tegen die tijd allang geplaatst is voor de tweede ronde.
Aan de andere kant: *de* mooiste thuiswedstrijd is natuurlijk die tegen Inter. En als er dan voor één ploeg niets meer op het spel staat, is dat weer zonde.

Ik denk niet dat Inter al lang geplaatst is tegen die tijd. Inter speelt in de eerste helft van de groep eerst uit bij Fener en CSKA en ik gok dat ze die echt niet zomaar beide gaan winnen. In de terugwedstrijden zullen vooral de punten gehaald moeten worden.

Vergeet niet dat Inter het voorlopig (in de CL) moet stellen zonder Materazzi, Cordoba, Burdisso en Maicon in de verdediging.

Goed, je houdt nog wel Zanetti - Samuel - Chivu - Maxwell over.


Ik vind de poule niet zo interessant dat ik voor een passe partout gaat. Je betaalt toch een vermogen en ik heb nog andere dingen ook die geld kosten. Wellicht pak ik de wedstrijd tegen de Turken mee. Of Inter.

Man! Wees blij dat je überhaupt de keuze hebt om voor een passe partout te gaan :wink: Wij moeten het weer doen met een gare kwalificatiewedstrijd tegen IK Start en een verschrikkelijke klotepoule met alleen maar oost-blokkers...

FrankvdM
31-08-2007, 10:18
Man! Wees blij dat je überhaupt de keuze hebt om voor een passe partout te gaan :wink: Wij moeten het weer doen met een gare kwalificatiewedstrijd tegen IK Start en een verschrikkelijke klotepoule met alleen maar oost-blokkers...

Aaargh, shut up, shut up, SHUT UP!!:mad: ;) Mag lijen dat die kaartjes goedkoop worden, maar dat zal wel weer niet.

Alexander D
31-08-2007, 10:23
klotepoule met alleen maar oost-blokkers[/B]...

Ach, wees blij. Dat zijn allemaal kleine clubjes met nietige budgetten waar Ajax makkelijk van kan winnen......:-x

Hugo R
31-08-2007, 10:47
Wanneer is de loting van de UEFA Cup eigenlijk?

Roy de Jong
31-08-2007, 10:57
Gratis toegang UEFA Cup-duel Ajax31 augustus 2007http://www.eredivisie.nl/images/1.gif
Ajax (http://www.eredivisie.nl/subpage.aspx?l1=1643&action=clubinfo&clubid=2) biedt seizoenkaarthouders gratis toegang voor het eerste duel in de UEFA Cup. Daarmee willen de club het leed van de gemiste Champions League voor de fans verzachten. "Het bestuur en de directie bewonderen de steun van de echte supporters die ook in moeilijke tijden onvoorwaardelijk achter ons staan", zei algemeen directeur Maarten Fontein.
Bron: eredivisie.nl


Volgens mij zijn ze gewoon bang dat de "echte" supporters (ook) niet meer komen...

FrankvdM
31-08-2007, 11:02
Bron: eredivisie.nl


Volgens mij zijn ze gewoon bang dat de "echte" supporters (ook) niet meer komen...
Mooi zo, kan ik iig gratis heen de 1e wedstrijd.

TJ Weissel
31-08-2007, 11:21
Bron: eredivisie.nl


Volgens mij zijn ze gewoon bang dat de "echte" supporters (ook) niet meer komen...

Echte supporters gaan door weer en wind..

rkrijger
31-08-2007, 11:26
Mogelijke tegenstanders zijn bekend. Groningen en Twente kunnen lastige tegenstanders krijgen. Voor de rest zou het appeltje/eitje moeten zijn!

Dennis Oosterhuis
31-08-2007, 11:36
Mogelijke tegenstanders zijn bekend. Groningen en Twente kunnen lastige tegenstanders krijgen. Voor de rest zou het appeltje/eitje moeten zijn!
Laten we eerst met z'n allen de eerste ronde maar even overleven...

Tom L.
31-08-2007, 11:58
Yak, weer veel mogelijke Oostblok landen. Doe die Grieken maar...

Tom L.
31-08-2007, 12:10
Groningen - Fiorentina :o.

Alexander D
31-08-2007, 12:11
Goed stuk van FEM Business:


Bij Ajax moet het roer drastisch om


Ajax heeft zich twee jaar op rij niet kunnen plaatsen voor de Champions League. Beide keren werd verloren van flutclubs. Ajax moet echt zijn focus verleggen.



In de doelstelling van Ajax (http://www.ajax.nl/) staat dat de club structureel tot de beste zestien van Europa wil behoren. Dat is een mooie doestelling voor een club met een verleden als Ajax, maar reëel is dit streven niet. Twee jaar op rij heeft de club zich niet kunnen plaatsen voor het hoofdtournooi van de Champions League. In beide gevallen werd verloren clubs zonder enige reputatie. Dat zegt veel.

Afgelopen woensdag was ontluisterend: passes kwamen niet aan, er werd voortdurend terug gespeeld op de keeper, er was nauwelijks vleugelspel en van het befaamde Ajax-voetbal, waarbij voortdurend op de helft van de tegenstander wordt gespeeld, was niets te bekennen.

De spelers misten de handelingssnelheid en werden op inzet overklast. Slavia Praag was de terechte winnaar.

Aandeelhouders
Dit kan zo niet doorgaan. Ajax is een beursgenoteerd voetbal bedrijf en moet dus alles op alles zetten om zijn aandeelhouders een mooi rendement te bieden. Sinds de Europese Unie de grenzen heeft opengegooid voor voetballers en grote rijke clubs teams kunnen samenstellen die uitsluitend bestaan uit topinternationals, heeft Ajax de aansluiting met de top verloren. De club heeft het geld niet om echte vedetten te kopen en de toppers die zelf worden opgeleid verdwijnen al snel naar elders. Dat is jammer, maar wel het lot van iedere (voormalige) topclub uit een klein land.

Gelukkig heeft Ajax nog een troef in handen: opleidingsinstituut de toekomst. De kernactiviteit van die afdeling is scouten en opleiden en dat gaat al zo’n jaar of veertig heel goed. De ene generatie spelers van Europese topklasse of zelfs wereldklasse volgt de andere op: Cruyff, Krol, Van Basten, Rijkaard, Bergkamp, Seedorf, Kluivert, Van der Vaart, Sneijder, Babel. Het zijn allemaal wereldklassespelers uit de Ajax-school. De laatste drie hebben een actuele marktwaarde in euro’s van respectievelijk 22 miljoen, 17 miljoen en 27 miljoen. Dat zijn bedragen waar je als club met een winstoogmerk niet omheen kunt. Er kunnen mooie dividenduitkeringen aan de aandeelhouders van gedaan worden.

Het is hard, maar het moment is aangebroken waarop Ajax niet meer het behalen van de Europese top centraal moet stellen, maar het opleidingsinstituut. Het eerste team moet vooral een uitstalkast worden van zelf opgeleide of bijgeschaafde spelers. Die spelers zijn primair handelswaar.

Winst uit spelershandel
Natuurlijk moet ernaar worden gestreefd om zo sterk mogelijk te spelen. Spelers uit een succesvol team verkopen nu eenmaal beter dan spelers uit een slecht of middelmatig team. Maar de winst moet komen uit de spelershandel. Alles op alles zetten om een belangrijke speler vast te houden is passé. Iedereen kan op ieder moment worden gekocht als de prijs goed is.

Omdat Ajax dan eerder een voetbaluniversiteit is dan een club, moet de titulatuur ook veranderen. De hoofdtrainer van de jeugdopleiding en de hoofdtrainer van het eerste team zijn professor en worden door de spelers ook zo aangesproken. De overige trainers zijn lectoren.

Ajax kan zo uitgroeien tot het Oxford van de voetbalsport. Daar zullende aandeelhouders wel bij varen en waarschijnlijk zal het niveau van het eerste team niet eens zo veel dalen. In Nederland zal Ajax gewoon mee blijven doen om het kampioenschap. Maar we moeten dan wel afspreken dat het geen ramp is als er een paar jaar op rij geen titel wordt behaald. Het eerste team is immers een bijproduct van het opleidingsinstituut



</H1>

The Gr8oNe
31-08-2007, 12:12
Ik hoop dat Galatasaray tegenstander van Groningen wordt, loting zal er vast niet van komen maar het zou geweldig zijn.

The Gr8oNe
31-08-2007, 12:24
Ik hoop dat Galatasaray tegenstander van Groningen wordt, loting zal er vast niet van komen maar het zou geweldig zijn.


Zo Fiorentina is tegenstander van Groningen, erg jammer dat ze gelijk een moeilijke tegenstander krijgen.

Tom L.
31-08-2007, 12:25
Dinamo Zagreb dus :S

Tom L.
31-08-2007, 12:26
Zo Fiorentina is tegenstander van Groningen, erg jammer dat ze gelijk een moeilijke tegenstander krijgen.

Zie mijn bericht van bijna een kwartier eerder ;).

The Gr8oNe
31-08-2007, 12:31
Zie mijn bericht van bijna een kwartier eerder ;).


:grin: Had snel gescrollt over pagina maar niet gezien.

FrankvdM
31-08-2007, 13:13
Goed stuk van FEM Business:

Goed stuk?? Het gaat alleen maar weer over handel en business en daar ligt de focus juist al veel te erg op bij 'het bedrijf Ajax'. Ophoeren met dit soort economisch verantwoorde wijsneuzen.

wezz
31-08-2007, 13:16
Dinamo Zagreb..:???: Dat is geen lekkere loting..
Fiorentina-Groningen LOL, wel mooi voor die spelers van Groningen natuurlijk, maar ik geef ze geen kans.

Die Koreaan van Feyenoord vond ik op het afgelopen WK wel aardig spelen, ook een vrije trappen specialist. Maar goed ik vind het toch altijd een risico die Aziaten, telkens die interlands waarna je met een oververmoeide speler zit.

31 Augustus, kunnen we nog een transfer verwachten? Hoop het wel, ik zit nog steeds te wachten op die ''tweede'' versterking.

Verder wel goed dat we gratis naar die wedstrijden kunnen...

Alexander D
31-08-2007, 13:31
Goed stuk?? Het gaat alleen maar weer over handel en business en daar ligt de focus juist al veel te erg op bij 'het bedrijf Ajax'. Ophoeren met dit soort economisch verantwoorde wijsneuzen.

Nee, de doelstelling bij de beste 16 van Europa horen is opgesteld door wijsneuzen.....:???:

Roy de Jong
31-08-2007, 13:50
Verder wel goed dat we gratis naar die wedstrijden kunnen...

Volgens mij stond er dat je alleen naar de eerste wedstrijd gratis naar binnen mocht.

FrankvdM
31-08-2007, 13:54
Nee, de doelstelling bij de beste 16 van Europa horen is opgesteld door wijsneuzen.....:???:

Is ook waar. Ligt veel te veel druk op alles door het hele aandelen gebeuren en dergelijke onrealistische beleidsplannen. Klimaat is niet gezond voor een voetbalclub.

Lex v/d Moolen
31-08-2007, 16:37
Laten we eerst maar eens proberen een voorronde wedstrijd te winnen. Teveel mensen binnen Ajax klampen zich nog steeds teveel vast aan de successen 1994/1996. Is gewoon niet realistisch. Die periodes heb je gewoon. Begin van deze eeuw ging het een paar jaar aardig met Chivu en v/d Vaart. Nu weer een fase van mindere resultaten.

Dinamo Zagreb dus. Over het algemeen willen die Joegoslaven wel leuk voetballen, dus hopelijk een open wedstrijd.

Reinbo
31-08-2007, 17:07
Goh, jammere loting, nu kan Ajax zich over drie weken ook volledig op de competitie richten. Hadden zelfs van mij iets langer europees mogen blijven.....

Lex v/d Moolen
31-08-2007, 17:21
Goh, jammere loting, nu kan Ajax zich over drie weken ook volledig op de competitie richten. Hadden zelfs van mij iets langer europees mogen blijven.....

Ach ja, elluk nadeel hep ze voordeel ;)

wezz
31-08-2007, 17:38
Goh, jammere loting, nu kan Ajax zich over drie weken ook volledig op de competitie richten. Hadden zelfs van mij iets langer europees mogen blijven.....
:roll:


'Lindenbergh voor één jaar naar Sparta'

Olaf Lindenbergh heeft een akkoord bereikt met Sparta. De middenvelder tekende een contract voor één seizoen in Rotterdam, meldt de zaakwaarnemer van de speler tegenover Sportweek.

De 33-jairge voetballer was bij Ajax op een zijspoor beland. Hij speelde in totaal dertig competitieduels voor de Amsterdammers, verdeeld over twee seizoenen. Lindenbergh kwam eerder uit voor AZ en De Graafschap. Zo die is weg..
Nu Colin nog..:lol:

Oh en Luque speelt dus met 10.
http://www.ajax.nl/upload/909595_657_1188567903306-kontrakt_luque_shirt_400.jpg
Zo van, we zijn nu toch al te laat met die middenvelder, laten we die 10 dan maar gelijk aan hem geven?:lol:

FrankvdM
31-08-2007, 19:18
Wordt 'gezellig' zingen tegen de Bad Blue Boys :twisted:

http://www.badblueboys.hr/website/konstrukcija/anketa/fotka5big.jpg

Pascal Barroso
31-08-2007, 19:28
Volgens ad.nl heeft AZ El Hamdaoui gekocht.

wezz
31-08-2007, 19:38
Jammer, had hem graag zien komen bij Ajax. Goede aankoop van AZ, dat zeker.

Dalijk maar eens de supercup kijken... Hoop op een overwinning van Sevilla, al vraag ik me af of al die spelers wel echt gemotiveerd zijn om zo'n wedstrijdje te spelen. Ja of juist wel, zo kan je het ook bekijken natuurlijk.

Lex v/d Moolen
31-08-2007, 19:38
Laatste dag vandaag om nog een transfer te doen. Benieuwd of er nog verrassingen komen.

Az op 1-0 tegen Excelsior. Niet veel aan tot nu toe.

Roy de Jong
31-08-2007, 19:50
AZ inmiddels op 2-0....
Iemand Augustien in zijn profcoach? (1 goal + 1 assist)

mercapto
31-08-2007, 19:52
Had hem erin maar weer eruit gezet :P
Maar ja ach, had had als als.

Pascal Barroso
31-08-2007, 19:56
Jammer, had hem graag zien komen bij Ajax. Goede aankoop van AZ, dat zeker.

Dalijk maar eens de supercup kijken... Hoop op een overwinning van Sevilla, al vraag ik me af of al die spelers wel echt gemotiveerd zijn om zo'n wedstrijdje te spelen. Ja of juist wel, zo kan je het ook bekijken natuurlijk.

En ik bij Feyenoord al mogen ik als Feyenoord supporter niet klagen deze transferperiode natuurlijk, maar had graag nog een spits erbij gezien (ter variatie of vervanging van Makaay).

Coen P.
31-08-2007, 20:03
Indrukwekkend en mooi hoe Sevilla hun eerste goal tegen MIlan vierde (iedereen wees bij elkaar naar boven)...

wezz
31-08-2007, 20:05
Was idd. een heel mooi koppel geweest, El-Hamdaoui-Makaay.

1-0 voor Sevilla, schakel net pas in. Dida zag daar niet al te gelukkig uit..

En inmiddels staat het 1-2 voor Milan, wat een goal van Jankulovski :-o. Doet me denken aan een goal van Zidane, na een geweldige pass van Beckham.

Lex v/d Moolen
31-08-2007, 21:10
2-1 Milan nu. Wat een geweldige goal van Jankulovski. (y)

pokalapoketl
31-08-2007, 21:30
Trouwens als Evert ten Napelt weer eens commentaar moet leveren bij de wedstrijd moet je deze er even bijpakken: http://www.leuketeksten.nl/evert.pdf

:lol:

Dennis Oosterhuis
31-08-2007, 21:39
Trouwens als Evert ten Napelt weer eens commentaar moet leveren bij de wedstrijd moet je deze er even bijpakken: http://www.leuketeksten.nl/evert.pdf

:lol:
:lol: Al zijn ze er eentje vergeten, namelijk: "Dat kan hij als de beste..."

wezz
31-08-2007, 21:42
En dus 3-1, jammer dat Sevilla het liet lopen na dat ze toch genoeg kansen hebben gehad in de eerste helft om uit te lopen. Wel mooi gebaar van Kaká.


Trouwens als Evert ten Napelt weer eens commentaar moet leveren bij de wedstrijd moet je deze er even bijpakken: http://www.leuketeksten.nl/evert.pdf

:lol:
:lol:
"Die dekselse keeper! Wat een tovenaar!" :lol:(:cry:)

Lex v/d Moolen
31-08-2007, 21:47
Trouwens als Evert ten Napelt weer eens commentaar moet leveren bij de wedstrijd moet je deze er even bijpakken: http://www.leuketeksten.nl/evert.pdf
:lol:(6) (6) :mrgreen: :mrgreen:


Redelijke wedstrijd, Milan was weer eens dodelijk met het benutten van kansen.

wezz
31-08-2007, 22:09
'Ajax-spits Huntelaar was dicht bij deal met Manchester United'

Datum: 31-aug-2007 22:59

Vlak voor het sluiten van de transfermarkt, vrijdagavond om 00.00 uur, gonst het van de geruchten. Klaas-Jan Huntelaar was bijna op weg naar Manchester United, meldt Sportingo.com. Nadat United-coach Sir Alex Ferguson naast aanvallers Adriano en Nicolas Anelka greep, richtte hij zijn pijlen op de topscorer van de Nederlandse eredivisie. De 24-jarige spits zou dicht bij een ‘last-minute deal’ zijn met de United. (MB) :roll:
Echt dat zou toch wat zijn jongens...
Ik zie het nog wel gebeuren trouwens, sinds gister lees je die geruchten al.

mercapto
31-08-2007, 22:11
Ouch!

Lol, die gasten van RKC lijken wel in hun trainingshesjes te spelen...lelijk shirt :S

rkrijger
31-08-2007, 22:11
Hahaha! Die Evert bingo!
Ik mis er nog één: "Wéér hij!" ;-)

FrankvdM
31-08-2007, 22:14
Trouwens als Evert ten Napelt weer eens commentaar moet leveren bij de wedstrijd moet je deze er even bijpakken: http://www.leuketeksten.nl/evert.pdf

:lol:

:mrgreen: Kan me een deel van Fifa herinneren waarin hij ook het commentaar deed. Zaten er zeer veel bingo's van deze kaart in ook.

Heb je er ook vast een van Mart 'Trui' Smeets tijdens schaatsen of wielrennen...

Rotterdam5314
31-08-2007, 23:46
Zo nu alle transfers achter de rug zijn wat zijn de verwachtingen? Wie wordt er kampioen en wie gaat eruit?? Ben er wel benieuwd naar

Topscorer Luis Suarez / Roy Makaay
Meeste assist Pranjic / Kennedy
Beste speler Afellay / Sahin

1 Az
2 Feyenoord
3 PSV
4 ajax
5 Twente
6 Heerenveen
7 Groningen
8 Roda JC
9 Utrecht
10 Vitesse
11 Nac
12 Sparta
13 Nec
14 Willem II
15 Heracles
16 De Graafschap
17 Excelsior
18 VVV

mercapto
01-09-2007, 00:01
Oei.

Topscorer : Huntelaar/Suarez
Assists : Suarez/Kennedy
(lijkt wel een Ajax feestje)
Beste Speler : Dembele/Afellay
Meeste Kaarten : Swerts/vdBergh

1. Ajax
2. PSV
3. Feyenoord
4. AZ
5. Twente
6. Utrecht
7. Heereveen
8. Groningen
9. Vitesse
10. Roda JC
11. Sparta
12. NEC
13. Willem II
14. Heracles
15. Excelsior
16. NAC
17. De Graafschap
18. VVV

Hugo R
01-09-2007, 00:22
Jammer dat Milan het gehaald heeft, had graag Sevilla zien winnen, maar het is helaas niet anders.

wezz
01-09-2007, 00:25
Topscorer : 1.Huntelaar 2.Makaay 3.Alves?
Assists : 1.Kennedy 2.Pranjic 3.Martens
Beste Speler : 1.Suarez 2.Dembele 3.Makaay
Meeste Kaarten : 1. Davids 2.Gabri 3.Swerts
Talent van het jaar: 1.Suarez 2.Sahin 3.Aissati
8)

1. Ajax
2. AZ
3. PSV
4. Feyenoord
5. Heerenveen
6. Twente
7. Roda JC
8. Groningen
9. Vitesse
10. Utrecht
11. NEC
12. Willem2
13. NAC
14. Sparta
15. Heracles
16. Excelsior
17. De Graafschap
18. VVV

En als we dan toch bezig zijn...

Spanje:
Barca
Engeland
Chelsea
Frankrijk
Lyon toch maar weer
Italie:
Inter
Duitsland:
Bayern

Champions League:
Barca
Uefa Cup:
Ajax! :wink::lol:
Play-offs :lol:
Feyenoord
KNVB Beker
Ajax


Owusu-Abeyie tekent bij Celta

Quincy Owusu-Abeyie krijgt het komende seizoen de kans om een contract af te dwingen bij Celta de Vigo, dat hem huurt van Lokomotiv Moskou. In Rusland wist de jonge Nederlander nooit te aarden.

Eerder toonde ook Birmingham City interesse in de voormalig jeugdinternational, maar dit werd nooit concreet. De Spaanse degradant Celta ging wel over tot actie en met succes. Mocht Owusu komend seizoen overtuigen, dan ligt er een contract voor hem klaar bij de ploeg van Hristo Stoichkov. Nou ik ben benieuwd..

Rotterdam5314
01-09-2007, 07:12
spanje > Barca
Italie > AC Milan
Duitsland > Bayern
Engeland > Liverpool
Portugal > Porto >
Schotland > Celtic
Frankrijk > Lyon

Enne Feyenoord Play-offs Grappig hoor echt een goede grap van je........:???:
Echt onzinnig om dat te melden. Het verlies in de CL doet zeker nog zeer dta je effe moet stoken(6)

Lex v/d Moolen
01-09-2007, 08:23
Wezz bedoelt denk Feyenoord wordt winnaar van de playoffs ;)

Mijn voorspelling:

1. Ajax
2. Az
3. Feyenoord
4. Psv
5. Twente
6. Utrecht
7. Heerenveen
8. Vitesse
9. Roda
10. Nec
11. Groningen
12. Nac
13. Willem 2
14. Sparta
15. Vvv
16. De Graafschap
17. Heracles
18. Excelsior

topscorer: Huntelaar

Knvb beker : Az
Kampioen Eerste divisie: Ado Den Haag

Spanje > Barca
Italie > Juve
Duitsland > Bayern
Engeland > Chelsea
Schotland > Rangers

CL > Milan
Uefa > Bayern

EmDee
01-09-2007, 08:45
UEFA Cup zou ik nu ook Bayern zeggen.
Maar welke toppers komen misschien nog over uit de Champions League...

En topscorer?
Wie wordt misschien in de winterstop nog verkocht...

Hugo R
01-09-2007, 10:39
1. Az
2. Ajax
3. Feyenoord
4. Psv
5. Twente

Tom L.
01-09-2007, 10:48
Mijn voorspelling:
1. Ajax
2. PSV
3. AZ
4. Feyenooit
5. FC Twente
6. SC Heerenveen
7. Roda JC
8. Vitesse
9. FC Groningen
10. FC Utrecht
11. NEC
12. NAC Breda
13. Willem II
14. Sparta Rotterdam
15. Heracles Almelo
16. VVV
17. De Graafschap
18. Excelsior

Topscoorder: Huntelaar
Assists: Suàrez
KNVB Beker: Ajax
Eerste Divisie: RKC Waalwijk

Rotterdam5314
01-09-2007, 11:05
UEFA Cup zou ik nu ook Bayern zeggen.
Maar welke toppers komen misschien nog over uit de Champions League...

En topscorer?
Wie wordt misschien in de winterstop nog verkocht...

zoals het e rnu voorstaat zeg ik ook Bayern.

CL gaat denk ik tussen Barca en AC Milan.
Verder zou Liverpool of Chelsea het ook kunnen worden.

Rotterdam5314
01-09-2007, 11:18
PSV-trainer Ronald Koeman heeft laten weten dat de nieuwe aanwinst van PSV Danny Koevermans niet komt om op de bank te blijven zitten bij de Eindhovenaren. Volgens de trainer zal hij een eerlijke kans krijgen.

"Er is wederom iemand weggegaan. Dan moet je zorgen dat er iemand bijkomt, anders word je minder. Dat is gelukt’’, toonde de PSV-coach zich gelukkig in het AD. "We spelen met drie spitsen, ik zie hem als één van de vier aanvallers, zoals Koné dat was. Daarbij komt dat hij extra kwaliteiten heeft als pinchhitter. Eigenlijk hebben we daarnaar gezocht sinds het vertrek van Jan Vennegoor of Hesselink.'', aldus Koeman.

"Het uitgangspunt blijft om met drie aanvallers te spelen. Maar iedereen die mij kent, weet dat ik daar vanaf kan wijken. Danny Koevermans is niet iemand die puur aan de zijkant kan spelen, maar wel een voetballer die voorin goed mét iemand uit de voeten kan.", aldus Koeman


Hmmm waar komt koevermans dan te staan??

Perez - Lazo - Farfan lijkt me toch wel de beste aanval. Perez zou nog naar het middenveld kunnen maar dan zou ik Aissati op zijn plek zetten.

Lex v/d Moolen
01-09-2007, 11:25
UEFA Cup zou ik nu ook Bayern zeggen.
Maar welke toppers komen misschien nog over uit de Champions League...
Ook dan zeg ik nog Bayern. Sterker nog, als ze in de CL hadden mogen uitkomen had ik ze een goede kans gegeven die te winnen.

Marcel v/d H.
01-09-2007, 12:04
1. Feyenoord
2. Az
3. Ajax
4. Psv
5. Twente

*NERAZZURRI*
01-09-2007, 12:23
1. PSV
2. Ajax
3. Feyenoord
4. AZ

Spanje: Atlético ((6))
Italië: Milan
Engeland: Liverpool
Duitsland: Bayern (zonder te verliezen)

CL: Manchester United
UEFA Cup: Bayern

wezz
01-09-2007, 12:29
Enne Feyenoord Play-offs Grappig hoor echt een goede grap van je........:???:
Echt onzinnig om dat te melden. Het verlies in de CL doet zeker nog zeer dta je effe moet stoken(6)

Ik bedoelde winnaar van de Play-offs slimmerd..:roll:
Voortaan eerst nadenken voor je post..

Verder hoop ik dat Ado en RKC er volgend jaar weer bijzitten. Denk ook wel dat Ado kampioen wordt, al zijn ze niet echt goed begonnen.


Excelsior woest over tekst in programmaboekje AZ

01 september 2007 (http://www.fcupdate.nl/nieuws/2007/09/01/)

AZ heeft zich de woede van Excelsior op de hals gehaald. In het programmaboekje voor de wedstrijd van afgelopen vrijdag, blikt de Alkmaarse club terug op het duel op Woudestein vorig seizoen, toen AZ de titel verspeelde. In het boekje suggereert AZ dat Excelsior voor dat duel een aanmoedigingspremie ontving van Ajax.

In het voorwoord van het boekje staat dat Excelsior voor dat duel op de laatste speeldag van vorig seizoen, dat de Rotterdammers met 3-2 wonnen, 'wellicht werd aangemoedigd door enige hoofdstedelijke euro's'.

Deze zin is bij Excelsior-directeur Simon Kelder in het verkeerde keelgat geschoten. "Dit past niet bij een club die pretendeert een topclub te zijn", briest hij op Radio Rijnmond. "Dit is beneden alle peil en ik ga hier melding van maken bij de KNVB. Ik weet niet of ik daarmee iets bereik maar wij kunnen dit niet zomaar laten gebeuren."
:-?


1. PSV
2. Ajax
3. Feyenoord
4. AZ

Spanje: Atlético ((6))
Italië: Milan
Engeland: Liverpool
Duitsland: Bayern (zonder te verliezen)

CL: Manchester United
UEFA Cup: Bayern
:o

Oscar van Sambeek
01-09-2007, 13:04
Topscorer : Makaay / Lazovic
Assists : Afellay/Kennedy
Beste Speler : Afellay


1. PSV
2. Feyenoord
3. Twente
4. Ajax
5. AZ
6. Heereveen
7. Vitesse
8. Groningen
9. Utrecht
10. Roda JC
11. NAC
12. NEC
13. Willem II
14. Heracles
15. VVV
16. Sparta
17. De Graafschap
18. Excelsior


Feyenoord wint de playoffs
(ajax zal het toch wel weer verpesten dus die mogen niet eens mee doen;-))

Dennis Oosterhuis
01-09-2007, 13:25
Mijn voorspelling:

1. Ajax
2. AZ
3. Feyenoord
4. PSV
5. F.C. Twente
6. Vitesse
7. S.C. Heerenveen
8. F.C. Utrecht
9. Roda J.C.
10. F.C. Groningen
11. NEC
12. NAC
13. Heracles Almelo
14. Sparta
15. VVV
16. Willem II
17. De Graafschap
18. Excelsior

Topscorer: Huntelaar

KNVB Beker : Ajax
Kampioen Eerste divisie: F.C. Den Bosch

Champions League: AC Milan
UEFA Cup: Bayern München

Spanje: Real Madrid
Italië: Juventus
Duitsland: Bayern München
Engeland: Liverpool F.C.
Frankrijk: Olympique Lyonnais
Portugal: FC Porto
Turkije: Galatasaray
België: RSC Anderlecht
Griekenland: Olympiakos Pireaus
Roemenië: Steaua Bucuresti
Rusland: Zenith Sint-Petersburg
Schotland: Glasgow Rangers
Oostenrijk: Austria Wien
Zwitserland: FC Zürich
Argentinië: Boca Juniors / San Lorenzo // Boca Juniors
...

Was net zo lekker bezig... :p

Reinbo
01-09-2007, 13:31
1, Ajax
2. Feyenoord
3. PSV
4. AZ

Beker: Feyenoord

Lex v/d Moolen
01-09-2007, 15:52
En Babel scoort zn eerste goal voor Liverpool, hele mooie ook gelijk :D

Dennis Oosterhuis
01-09-2007, 16:33
(y)

Erwin vd H
01-09-2007, 16:37
En Babel scoort zn eerste goal voor Liverpool, hele mooie ook gelijk :DMooie goal idd, met 1 beweging 2 man op het verkeerde been en dan cool inschieten. Wel een slachtpartij, het staat ondertussen 6-0:shock:

Ludo Keeris
01-09-2007, 16:40
Daarbij komt dat hij (Koevermans) extra kwaliteiten heeft als pinchhitter

Ach, daar spreekt Koeman zichzelf al tegen. Hij heeft het over een basisplaats, maar een pinchhitter heeft juist géén basisplaats, die komt er in op momenten dat de aanval extra stootkracht nodig heeft. Die rol zie ik ook meer voor Koevermans bij PSV, want het ontbreekt hen nu aan kopkracht met het vertrek van Alex en Cocu.

Lex v/d Moolen
01-09-2007, 16:50
Mooie goal idd, met 1 beweging 2 man op het verkeerde been en dan cool inschieten. Wel een slachtpartij, het staat ondertussen 6-0:shock:Ja idd, Derby stelt niet veel voor. Liverpool speelt niet eens op 100% en ook zonder Gerrard. Die Torres heeft zich toch ook vrij snel aangepast. Echt een killer, speelt ook erg goed.

wezz
01-09-2007, 17:42
http://www.megavideo.com/?v=CG30F6P6

Lekker hoor..8)

Marcel v/d H.
01-09-2007, 17:48
Zeer aardig!

dvdt11
01-09-2007, 18:13
1. psv
2. Az
3. Feyenoord
4. Ajakkes met maar 1 prijs:D

*NERAZZURRI*
01-09-2007, 18:39
:o

Gvd, net een stuk getypt, flikkert internet uit :x

Waar het op neerkomt: een heel slecht voorgevoel ;-) Inter voelt nu al weer aan als het herkenbare zooitje van voordat Milan en Juve gepakt werden voor fraude. Hopelijk kunnen ze snel overtuigen.

Liverpool was erg leuk trouwens vanmiddag :D Babel speelde goed, was aanwezig na z'n goal, Torres is nu z'n geld al waard en de andere aankopen maken Liverpool ook alleen maar veel sterker (Voronin en Benayoun). Zit heel veel voetbal in en ik zie ze zeker kampioen worden.

Roy de Jong
01-09-2007, 19:29
Feyenoord op 1-0!!!!

Schitterende pass van Sahin op Bruins die hem gewoon in 1 keer op z'n slof neemt...

dvdt11
01-09-2007, 19:32
feyenoord 1-0;)

Roy de Jong
01-09-2007, 19:46
Feyenoord op 2-0!!!

O ja, ook wel interresant... Heereveen-Sparta 1-2 (6)

Roy de Jong
01-09-2007, 19:47
Gaat snel in Heereveen... 2-2

Roy de Jong
01-09-2007, 19:52
NAC op 2-1... Een grandelletje van Pieckenhagen

Roy de Jong
01-09-2007, 20:12
"Is die bal op de paal toch nog ergens goed voor geweest"

Nieuwbakken PSV-spits Danny Koevermans grapt over zijn schot op de paal op de laatste speeldag vorig seizoen voor AZ, mede waardoor PSV de landstitel veroverde en in de Champions League zit

Bron: vi.nl

Pieter V
01-09-2007, 20:17
NAC 3-1. SC Heerenveen op 3-3. Leuk voetbalavondje zo.

Roy de Jong
01-09-2007, 20:20
Zit lekker naar mijn eigen clubbie te kijken, Timmer stopt net een Penalty :p

Maar als je een leuke wedstrijd wilt zien kun je beter afstemmen op Heereveen-Sparta.

wezz
01-09-2007, 20:22
Zozo toppieroy heeft er zin in. :lol:

Heerenveen-Sparta 3-3, volgens mij een beste wedstrijd, jammer dat ik die niet kan zien.

Twente-PSV nog steeds 0-0, hopen dat PSV vanavond punten verliest, ok het seizoen is nog vroeg maar toch. :lol:

Zit zelf trouwens naar Empoli-Inter te kijken, wel een aardige wedstrijd.

Ik vind die nieuwe lay-out van vi.nl maar niks..

Roy de Jong
01-09-2007, 20:26
Zozo toppieroy heeft er zin in. :lol:


:razz: LOL :grin:

En inderdaad, die nieuwe lay-out van vi.nl is wel ff wennen...

Roy de Jong
01-09-2007, 20:33
Ik zie net dan Koevermans als pinchhitter ingezer word....(6)

wezz
01-09-2007, 20:43
Zie net dat Amoah er al weer 2 in heeft liggen, dit was toch zijn debuut voor NAC? Netjes hoor, heb dat altijd al een goede speler gevonden, al is 'ie hopeloos geflopt in Duitsland.

Twente-PSV nog steeds 0-0 8)
Hopelijk kan Twente dit volhouden, of wie weet...

Roy de Jong
01-09-2007, 20:46
En Mols maakt zijn debuut....

Roy de Jong
01-09-2007, 20:52
PSV 0-0, dus das al lekker...

wezz
01-09-2007, 20:59
Einde wedstrijd? Lekker hoor.

Zat net in een PSV chat, werd alleen gekickt toen ik ''hup Twente!!!'' typte. :-|:lol:

Nu maar hopen dat Ajax morgen geen fouten maakt tegen Groningen. Ben erg benieuwd naar Luque, en naar Suarez natuurlijk. Als hij scoort heeft 'ie al even veel goals dan Babel in het gehele vorige seizoen. :lol:

Lex v/d Moolen
01-09-2007, 21:01
PSV 0-0, dus das al lekker...iig al beter resultaat dan vorig seizoen. 0-0 bij Twente is niet echt slecht te noemen.

Dennis Oosterhuis
01-09-2007, 21:09
Ik vind die nieuwe lay-out van vi.nl maar niks..
Ik ook niet, in plaats van de scoreverloop in het kadertje 'wedstrijdverloop', zie ik constant zo'n irritante banner... :?

Lex v/d Moolen
01-09-2007, 21:19
Ik ook niet, in plaats van de scoreverloop in het kadertje 'wedstrijdverloop', zie ik constant zo'n irritante banner... :?Je bedoelt een irritante Hugu Borst :twisted:

Kendorjia
01-09-2007, 23:11
mooie gelijkmaker van fulham tegen tottenham... en dat in de negentigste minuut... echt zo'n lucky goal, maar wel mooi...

Dennis Oosterhuis
03-09-2007, 10:53
Super Sneijder Show bij Real Madrid
02/09/2007 22:48

Wesley Sneijder kan voorlopig niet meer stuk bij Real Madrid. Na de winnende goal vorige week tegen stadgenoot Atlético Madrid, was de ex-Ajacied nog veel beter op schot uit tegen Villarreal (0-5).

Sneijder maakte zelf twee wonderschone doelpunten en gaf er eentje op niet minder briljante wijze aan. De Sneijder-show begon voor rust met een lange pass op Raúl, die vervolgens eenvoudig afmaakte.

Na rust krulde Sneijder de bal uit een directe vrije trap via de binnenkant van de paal in het doel van Villarreal. Om de bal na de 0-3 van Ruud van Nistelrooy (beheerst afwerken van dichtbij) met buitenkant rechts op assist van Guti laag in de uiterste hoek te mikken.

Van Nistelrooy bekroonde zijn eveneens prettige avond met een beslissende pass op Guti, die gevoelvol de vijfde Koninklijke treffer binnenschoot.

Royston Drenthe was de hele wedstrijd van de partij bij Real. Eerst als onwennige en verdedigend kwetsbare linksback, later meer op zijn gemak links op het middenveld.

Bron: vi.nl


Erg leuk voor Wesley dat hij het daar nu al zo goed doet! 8)

FrankvdM
03-09-2007, 10:55
Erg leuk voor Wesley dat hij het daar nu al zo goed doet! 8)

Blijft zuur, ben heel blij voor hem maar bij ons is het weer eens drama. Wat een geploeter gisteren weer.

*NERAZZURRI*
03-09-2007, 10:56
Wesley speelde fantastisch gister. Nu al de beste van Madrid :lol: En hij laat de rest ook beter voetballen.

Ajax was janken geblazen. Het publiek hielp ook niet erg mee :roll:

En ja hoor, het is definitief; Juve is weer Juve. In de 90e minuut gewonnen bij Cagliari :roll:

Tim Wiselaar
03-09-2007, 11:08
goals van Sneijder:

http://www.dailymotion.com/Richie2710/video/4859809
http://www.dailymotion.com/Richie2710/video/4860094

Nistelrooy:
http://www.dailymotion.com/Richie2710/video/4859874


Heerlijk trouwens dat Chelsea heeft verloren

Dennis Oosterhuis
03-09-2007, 11:40
goals van Sneijder:

http://www.dailymotion.com/Richie2710/video/4859809
http://www.dailymotion.com/Richie2710/video/4860094

Nistelrooy:
http://www.dailymotion.com/Richie2710/video/4859874


Heerlijk trouwens dat Chelsea heeft verloren
Wat een krom commentaar... :?

En ja, inderdaad, fantastisch dat Chelsea heeft verloren! (y)

TJ Weissel
03-09-2007, 12:26
AMSTERDAM - "Ajax heeft internationaal gezien een flinke stap achteruit gezet." Dat zegt Johan Cruyff in zijn column voor De Telegraaf (http://www.telesport.nl/voetbal/2100310/___Column_Cruijff__Je_moet_wel_weten_wat_je_doet.h tml?p=1,1), naar aanleiding van de uitschakeling van de Amsterdammers in de Champions League.

De voormalige topspeler van Ajax was vooral teleurgesteld over de manier waarop het team van Henk ten Cate werd uitgeschakeld. "Ajax werd vorig jaar tegen Kopenhagen uitgeschakeld doordat het team aan het forceren was. Hierdoor werden zij uiteindelijk zelf de pineut. "Ik had verwacht dat de spelers hier wel geleerd van zouden hebben, maar tegen Slavia Praag werden weer dezelfde fouten gemaakt", aldus Cruyff. "In de thuiswedstrijd hadden zij veel meer nadruk moeten leggen op het houden van de nul."

Opbouw
De voormalige oefenmeester hekelt in zijn column verder het gebrek aan degelijke opbouw bij ploegen in en buiten Nederland. "De opbouw gaat bij de gemiddelde verdediger al mis. Zij spelen steeds één linie vooruit, terwijl dit er twee moeten zijn."
"Als je de bal één linie naar voren speelt staat de ontvanger altijd met de rug naar het doel", legt Cruyff uit. "Als je de bal twee linies naar voren speelt, kan de spits de bal terugleggen op iemand die wel met het gezicht naar het doel staat."

Opleiding
"Het is een simpel abc'tje maar niemand kent nog de stelregel: 'de derde man bepaalt wat er kan'." Cruyff is van mening dat dit komt door de lage kwaliteit van de opleidingen.
"Er ontstaat een linke situatie. Er zijn nu twee generaties spelers die de vuistregels van het voetbal niet beheersen. Daarom mogen veel opleiders zich gaan afvragen waar ze eigenlijk mee bezig zijn." bron: NU.nl (http://www.nu.nl/news/1219175/41/%27Ajax_doet_internationaal_een_stap_terug%27.html )

FrankvdM
03-09-2007, 12:31
Het publiek hielp ook niet erg mee :roll:

Er waren flink wat kritische geluiden te horen ja, maar het is niet zo dat er geen steun was. Iedereen zette juist massaal aan voor het slotoffensief. Maar de slordigheid in de defensie word je ook echt gek van. Zo amateuristisch soms, niet te geloven. Maar door de druk die sommige mensen er op leggen met hun gefluit wordt dat juist erger, en dat schijnen ze niet te snappen. Aan de andere kant, iedereen wordt gewoon moe van al die loze beloftes van het bestuur, met die zakenmannetjes voorop.

Maar ik hoop gewoon dat het de onwennigheid van nieuwe spelers is. Verwacht/ hoop dat bijv. Luque en Kennedy (wie weet zelfs Urzais :lol:) straks meer goeie dingen zullen laten zien dan nu het geval is.

Kendorjia
03-09-2007, 12:34
Jaja Johan, zomaar even twee linies ver passeren, van verdediging naar de spits die hem teruglegt naar het middenveld... dat gaat makkelijk als er zo'n vijf tot zes man van de tegenstander op dat middenveld lopen te ploeteren... dan lijd je heel de tijd balverlies... daar zal ie dan ook wel commentaar op hebben.... :mrgreen: het is ook nooit goed voor johan, maar goed, hij kent we wat van voetbal, zal ik niet ontkennen

ben trouwens wel blij met een "ruime" zege van the gunners op portsmouth... ze laten zien dat ze ook zonder henry nog kunnen scoren... waar ik toch wat voor vreesde... natuurlijk zijn ze voorin erg verzwakt maar kom, ze hebben er eindelijk eens 3 ingeschoten... toch veel kanse ook weer voor portsmouth, vooral naar het einde toe verliesde Arsenal veel grip op de tegenstander en het had zomaar nog 3-2 kunnen worden...ben nog altijd niet onder de indruk van het spel...

dvdt11
03-09-2007, 12:36
ajax speelde weer geweldig;)

Coen P.
03-09-2007, 13:34
Het was gisteren hangen en wurgen na een goed 1e kwartier, maar de drie punten zijn binnen en de burenruzie is in ons voordeel beslecht! 9 uit 3, niet bepaald een slechte start!

Rotterdam5314
03-09-2007, 13:37
Idd erg knap van Vitesse. Ik ben trouwens heel erg benieuwd naar hun nieuwe spits...
Mag hij de volgende speelronde al meedoen??

wezz
03-09-2007, 15:37
Gister Ajax, Barca en Madrid zien spelen, Madrid natuurlijk vooral om Sneijder te zien spelen.

Ajax speelde niet best zeg, wel weer een lekkere goal van Suarez, wat een aanpassing, imo. nu al de beste speler. Die Berg van Groningen is trouwens wel erg goed in de lucht zeg, al ging Stam ook niet vrijuit, net als in de vorige wedstrijden :-?. Gelukkig dat het dan nog 2-2 wordt, mooie goal ook van Klaas. Jammer dat dat schot van Stam er niet in ging. Luque speelde trouwens niet best, maar goed het is nog z'n eerste wedstrijd natuurlijk. Urzaiz viel wel goed in, was de eerste keer dat ik hem eens een paar kopduels zag winnen.

Barca was blij vlagen heel aardig, vooral Abidal, Messi, Ronaldinho en Henry lieten soms mooie dingen zien. Maar in de tweede helft zakte het toch wat af, ook nog een goal toegelaten, wat helemaal niet nodig was. Gelukkig ziet die grensrechter het dan verkeerd en wordt het snel 3-1. Die penalty was trouwens ook belachelijk :-o, die vrije trap van Ronaldinho was dan weer heerlijk, wat een knal.

Madrid vond ik eigenlijk helemaal niet zo geweldig spelen in de eerste helft(als dat er werd geschreven), wel weer een mooie assist van Sneijder, maar Villarreal had ook makkelijk gelijk/voor kunnen staan als ze wat beter met de kansen om gingen. Tweede helft begon natuurlijk geweldig voor Madrid met die vrije trap van Wesley, wat een goal zeg. Zo ver ik kon zien precies in de kruising/binnenkant paal, veel mooier maak je ze niet. En zijn tweede goal mocht er trouwens ook wezen, wat een wedstrijd voor hem. Hopelijk ook vanavond de grote man in het Nederlands elftal.

Wesley.Mulder
03-09-2007, 15:51
Ecclestone en Briatore kopen Queens Park Rangers


http://www.soccernews.nl/uploads/logo%20queens%20park%20rangers.gif

Formule 1-baas Tony Ecclestone en Renault eigenaar Flavio Briatore hebben de Londense voetbalclub Queens Park Rangers overgenomen. De twee rijke mannen willen de Londense ploeg naar de Premier League brengen en daar successen boeken.

Queens Park Rangers speelt momenteel in de Engelse Championship League. De ploeg uit de grootste stad aan de Theems staat slechts 22ste met één behaald punt. In de Engelse tweede divisie speelt het een team een bijrol tussen erkende vervallen topteams. Charlton Athletic, Ipswich Town, West Bromwich Albion, Southampton en Leicester City hebben veel betere selecties en meer kans om te promoveren. Volgense de nieuwe eigenaren zal dit veranderen. Zij willen geld pompen in de Londense club, om het voetbalteam terug naar de hoogste Britse League te krijgen.

In het recente verleden zijn meerdere clubs overgenomen door rijke zakenmensen. Zo nam Roman Abramovitsj voor veel geld FC Chelsea over en leidde Dave Whelan Wigan Athletic van de laagste Engelse divisies naar de middenmoot van de Premier League. In het afgelopen seizoen nam een groep rijke IJslanders West Ham United over en kreeg Manchester City een verrassende geldschieter uit Thailand.

Queens Park Rangers heeft geen rijke historie. In de prijzenkast valt slechts de League Cup uit 1967 terug te vinden. De Londense ploeg speelde toen in de derde divisie en boog een 0-2 achterstand in de finale om, waarna de club vervolgens met 3-2 West Bromwich Albion verraste. De ex-club van David Seaman kwam in het seizoen 1976-1977 tot de kwartfinale van de Europa Cup II. Het team sneuvelde dankzij het missen van strafschoppen in het duel met AEK Athene. Vele fans hopen dat de ploeg uit Zuidoost-Engeland wederom kan terugkeren in de Premier League en met het geld van Ecclestone en Briatore mooie successen kan kopen.

Coen P.
03-09-2007, 17:04
Idd erg knap van Vitesse. Ik ben trouwens heel erg benieuwd naar hun nieuwe spits...
Mag hij de volgende speelronde al meedoen??

als het goed is mag hij tegen PSV meedoen.

Lex v/d Moolen
03-09-2007, 17:33
Er waren flink wat kritische geluiden te horen ja, maar het is niet zo dat er geen steun was. Iedereen zette juist massaal aan voor het slotoffensief. Maar de slordigheid in de defensie word je ook echt gek van. Zo amateuristisch soms, niet te geloven. Maar door de druk die sommige mensen er op leggen met hun gefluit wordt dat juist erger, en dat schijnen ze niet te snappen. Aan de andere kant, iedereen wordt gewoon moe van al die loze beloftes van het bestuur, met die zakenmannetjes voorop.

Maar ik hoop gewoon dat het de onwennigheid van nieuwe spelers is. Verwacht/ hoop dat bijv. Luque en Kennedy (wie weet zelfs Urzais :lol:) straks meer goeie dingen zullen laten zien dan nu het geval is.Ik heb me echt zitten ergeren gisteren, en ook behoorlijk zitten k*nkeren. Maar uitfluiten zal ik nooit doen. Kan het niet eens.
Hopelijk een incident. Tegen Slavia speelden ze gewoon vrij goed, maar gisteren was echt een drama. Komt toch ook door Ten Cate die met de opstelling heeft lopen husselen. Eerst neemt ie Colin in bescherming, maar vervolgens stelt hij hem gisteren niet op. Zet ie Gabri daar neer en Maduro op zijn plek. Resultaat: de hele rechterkant deugde van geen kant, ook Kennedy speelde daardoor minder. Luque was nog lang niet wedstrijdfit. Bovendien liep hij alle ruimte dicht door altijd naar binnen te rennen. En als die ruimte dan nog benut werd door Urby, nee die liep alleen maar te kloten. En als dan ook nog Jaap begint te schutteren hou je weinig over. Enige mooie waren die twee goals. En Ursaiz had zowaar een aandeel in de tweede goal :lol:

Lex v/d Moolen
03-09-2007, 17:49
goals van Sneijder:

http://www.dailymotion.com/Richie2710/video/4859809
http://www.dailymotion.com/Richie2710/video/4860094

Nistelrooy:
http://www.dailymotion.com/Richie2710/video/4859874
(y)
Gisteren de tweede helft gezien op Sport1. Was een genot om Sneijder zo te zien spelen, tevens pijnlijk omdat hij het niet meer in een Ajax shirt doet. Maar het is hem gegund.

pokalapoketl
03-09-2007, 17:54
Ik heb me echt zitten ergeren gisteren, en ook behoorlijk zitten k*nkeren. Maar uitfluiten zal ik nooit doen. Kan het niet eens.
Hopelijk een incident. Tegen Slavia speelden ze gewoon vrij goed, maar gisteren was echt een drama. Komt toch ook door Ten Cate die met de opstelling heeft lopen husselen. Eerst neemt ie Colin in bescherming, maar vervolgens stelt hij hem gisteren niet op. Zet ie Gabri daar neer en Maduro op zijn plek. Resultaat: de hele rechterkant deugde van geen kant, ook Kennedy speelde daardoor minder. Luque was nog lang niet wedstrijdfit. Bovendien liep hij alle ruimte dicht door altijd naar binnen te rennen. En als die ruimte dan nog benut werd door Urby, nee die liep alleen maar te kloten. En als dan ook nog Jaap begint te schutteren hou je weinig over. Enige mooie waren die twee goals. En Ursaiz had zowaar een aandeel in de tweede goal :lol:



Pfff, zo gaat het al jaren. Wanneer is het voor het laatst geweest dat we voor langere tijd met spelers op de juiste plek hebben gespeeld zonder geschuif en ander gekloot?

Lex v/d Moolen
03-09-2007, 18:13
Jaren '90 onder van Gaal ? ;)

Hugo R
03-09-2007, 18:40
Toch wel erg mooi om Sneijder zo geweldig te zien spelen, ook al is het dan bij Madrid.

*NERAZZURRI*
03-09-2007, 20:12
Er waren flink wat kritische geluiden te horen ja, maar het is niet zo dat er geen steun was. Iedereen zette juist massaal aan voor het slotoffensief. Maar de slordigheid in de defensie word je ook echt gek van. Zo amateuristisch soms, niet te geloven. Maar door de druk die sommige mensen er op leggen met hun gefluit wordt dat juist erger, en dat schijnen ze niet te snappen. Aan de andere kant, iedereen wordt gewoon moe van al die loze beloftes van het bestuur, met die zakenmannetjes voorop.

Maar ik hoop gewoon dat het de onwennigheid van nieuwe spelers is. Verwacht/ hoop dat bijv. Luque en Kennedy (wie weet zelfs Urzais :lol:) straks meer goeie dingen zullen laten zien dan nu het geval is.

Precies. Bij het omroepen van de namen moesten Urby en Luque het al ontgelden. En dan gaan lopen zeiken als ze met knikkende knietjes op het veld staan... :roll:

Die verbale hulp bij het slotoffensief was ook pas nadat Huntelaar de gelijkmaker maakte. Echt, de meeste mensen om me heen ben ik liever kwijt dan rijk. Ik heb nog liever die mongolen die uit de maat op de borden staan te rammen achter me en dat irritante, 90 minuten durende 'jalalalalalalaaaaaaaa, Ajax Amsterdaaaaam' van 410 dan die negatieve stronthappers.

Tuurlijk is er genoeg te klagen maar het is nooit allemaal fantastisch. Dat kan niet. En als je je eigen spelers uit gaat fluiten voordat ze gespeeld hebben moet je niet zeiken als ze hun vertrouwen helemaal kwijt raken.

Urzaiz deed z'n werk trouwens perfect. Dat mag best gezegd worden. Grootste punt van kritiek van mijn kant is dat we veel te aanvallend moeten voetballen. Hou daar eens mee op.

FrankvdM
03-09-2007, 20:51
Grootste punt van kritiek van mijn kant is dat we veel te aanvallend moeten voetballen. Hou daar eens mee op.

Dat is nou een van de grootste problemen. Er wordt gewoon ge-eist dat Ajax constant als een gek naar voren rushed. Geduld voor een fatsoenlijke opbouw heeft men niet. De meeste tegenstanders graven zich in de arena compleet in (vandaar alle gaten in het gras :wink:) en die instelling moet je juist met geduld bestrijden. En goeie tactiek, en aan die 2 dingen ontbreekt het vaak.

Oh en dat jalalala komt wss niet meer bij 410 vandaan want die zijn dat allang zat, maar dat is vaak de enige manier om al het klapvee een beetje mee te krijgen.

*NERAZZURRI*
03-09-2007, 21:08
Dat is nou een van de grootste problemen. Er wordt gewoon ge-eist dat Ajax constant als een gek naar voren rushed. Geduld voor een fatsoenlijke opbouw heeft men niet. De meeste tegenstanders graven zich in de arena compleet in (vandaar alle gaten in het gras :wink:) en die instelling moet je juist met geduld bestrijden. En goeie tactiek, en aan die 2 dingen ontbreekt het vaak.

Oh en dat jalalala komt wss niet meer bij 410 vandaan want die zijn dat allang zat, maar dat is vaak de enige manier om al het klapvee een beetje mee te krijgen.

Nog altijd liever dat doordreunende 'jalalalalalalaaa' dan het louter negatieve gezeik wat uit de andere hoek van het stadion komt (de F-side dus). Die hoor je echt alleen maar als er wat te zeiken valt :roll:

The Gr8oNe
03-09-2007, 21:28
Geen idee of deze al gepost was maar ik heb het net pas gezien :).

De derde goal van Barcelona liet wel eventjes op zich wachten, pas 15 seconden later werd deze pas goed gekeurd en over de lijn gaat deze volgens mij ook niet.


http://www.dailymotion.com/video/x2w8sn_barcelonavathletic31toure_sport

Lex v/d Moolen
03-09-2007, 22:38
Die zat idd niet, want er sprong wat kalk op wat aangeeft dat hij de lijn heeft geraakt. Geen goal dus. Wel een mooie goal van Ronaldinho overigens.

Alexander D
04-09-2007, 08:00
Dat is nou een van de grootste problemen. Er wordt gewoon ge-eist dat Ajax constant als een gek naar voren rushed. Geduld voor een fatsoenlijke opbouw heeft men niet. De meeste tegenstanders graven zich in de arena compleet in (vandaar alle gaten in het gras :wink:) en die instelling moet je juist met geduld bestrijden. En goeie tactiek, en aan die 2 dingen ontbreekt het vaak.


Dat ben ik dus totaal niet met je eens. Niemand eist wat jij hierboven stelt.

Er is een groot verschil tuseen aanvallend voetballen en als een gek naar voren rushen. In de wedtrijden tegen Praag waren er misschien 3 goed opgezette aanvallen. Er wordt gewoon totaal niet gecombineerd, niet gekaatst en al helemaal niet diep gespeeld. Iedereen wil de bal aannemen, voor het juiste been leggen, eens kijken wat ze kunnen, constateren dat alle gaten door het trage handelen weer dicht zijn gelopen en dus daarom maar weer breed passen.

Creativiteit is nul, snelheid is nul, verrassing is nul, spelers (aanval niet meegeteld) zijn matig op zijn best.

FrankvdM
04-09-2007, 10:12
Dat ben ik dus totaal niet met je eens. Niemand eist wat jij hierboven stelt.

Er is een groot verschil tuseen aanvallend voetballen en als een gek naar voren rushen. In de wedtrijden tegen Praag waren er misschien 3 goed opgezette aanvallen. Er wordt gewoon totaal niet gecombineerd, niet gekaatst en al helemaal niet diep gespeeld. Iedereen wil de bal aannemen, voor het juiste been leggen, eens kijken wat ze kunnen, constateren dat alle gaten door het trage handelen weer dicht zijn gelopen en dus daarom maar weer breed passen.

Creativiteit is nul, snelheid is nul, verrassing is nul, spelers (aanval niet meegeteld) zijn matig op zijn best.

Ik heb het even over wat het thuispubliek eist als het ff niet lukt een verdedigend ingestelde ploeg uit te spelen. Dan voel je vaak wel degelijk het ongeduld opkomen en lukt er nog minder dan voorheen. Dit is niet alleen een probleem bij de huidige selectie maar speelt al jaren. En de creativiteit op het middenveld is zonder Davids en Sneijder idd ver te zoeken op het moment. Passes door het midden worden bijvoorbeeld al helemaal nauwelijks geprobeerd.

Alexander D
04-09-2007, 10:18
Ik heb het even over wat het thuispubliek eist als het ff niet lukt een verdedigend ingestelde ploeg uit te spelen.

Okay, dan heb ik niks gezegd. ;)

Alexander D
04-09-2007, 12:37
Celstraf geëist voor mishandeling Kromkamp
Uitgegeven: 4 september 2007 12:59
Laatst gewijzigd: 4 september 2007 13:03

DEN BOSCH - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft dinsdag bij de politierechter in Den Bosch tien maanden cel waarvan zes voorwaardelijk geëist tegen Eindhovenaren Niels G. en Thijs E. (beiden 18 jaar) wegens zware mishandeling van PSV-voetballer Jan Kromkamp.

De twee kregen het 26 mei aan de stok met de voetballer na afloop van een vriendschappelijk duel tussen VV Acht en PSV. Kromkamp had ruzie met zijn vriendin en de Eindhovenaren zeggen dat ze haar tegen hem wilden beschermen. De voetballer hield aan de mishandeling een hersenschudding, een gebroken neus, jukbeen en oogkas over


Dat is niet mis.

EmDee
04-09-2007, 13:56
Mag de dader nog blij zijn dat Jan hetero is, anders was de eis nog een stuk hoger geweest...

mercapto
04-09-2007, 14:24
Dat is niet mis.

Uhm...niet ?



Rechter mild voor
aftuigers Kromkamp

Alexander D
04-09-2007, 14:28
Ik stond op vakantie naast vakantieganger die toevallig die avond daar aanwezig was. Ook van hem begreep ik weet dat wat die jongens gedaan hebben niet goed te praten valt maar dat onze grote voetbalheld die hele avond nogal fout bezig was. Over het gedrag van Krompkamp praat echter niemand meer....

mercapto
04-09-2007, 14:32
Moet je toch echt bij z'n vriendin zijn, die heeft het lot van deze jongens bezegeld door haar mishandelende vriendje te verdedigen.

Alexander D
04-09-2007, 14:33
Moet je toch echt bij z'n vriendin zijn, die heeft het lot van deze jongens bezegeld door haar mishandelende vriendje te verdedigen.

Wat moet ze anders. Als ze moet getuigen zit er vast een kennis in de zaal met haar creditcard en een stevige schaar....:mrgreen:

mercapto
04-09-2007, 14:37
Tja, immorele hoer...uh, zei ik dat hardop ? :mrgreen:

John Sital
04-09-2007, 14:57
Pfff, zo gaat het al jaren. Wanneer is het voor het laatst geweest dat we voor langere tijd met spelers op de juiste plek hebben gespeeld zonder geschuif en ander gekloot?


wat hij zegt

Lex v/d Moolen
04-09-2007, 16:53
En de creativiteit op het middenveld is zonder Davids en Sneijder idd ver te zoeken op het moment. Passes door het midden worden bijvoorbeeld al helemaal nauwelijks geprobeerd.Waar ik me ook kapot aan erger zijn die lange peren naar voor van Stekelenburg. Vrijwel nooit komen ze fatsoenlijk aan bij een spits.

*NERAZZURRI*
04-09-2007, 16:58
Waar ik me ook kapot aan erger zijn die lange peren naar voor van Stekelenburg. Vrijwel nooit komen ze fatsoenlijk aan bij een spits.

Amen! Ik zit me iedere keer op te winden (en wordt veelal raar aangekeken) als die knuppel de bal weer naar voren hengst of met z'n armen gebaard dat iedereen naar voren moet. In de F'jes van Ajax leer je dat de aanval achterin begint bij een laatste man die de bal op komt halen. Zo hoort het.

Rotterdam5314
04-09-2007, 17:07
Waar ik me ook kapot aan erger zijn die lange peren naar voor van Stekelenburg. Vrijwel nooit komen ze fatsoenlijk aan bij een spits.

Dat probleem heb ik nou ook met Timmer :mrgreen:

Erwin vd H
04-09-2007, 17:15
Uhm...niet ?Dat komt omdat die geeiste celstraf is omgezet in een werkstraf van 200 uur, en dat is een stuk milder dan een half jaar onvoorwaardelijk.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/70164021/Celstraf_voor_mishandelen_Kromkamp.html?p=4,1

wezz
04-09-2007, 17:35
Ik heb eerlijk gezegd geen probleem met die lompe uithalen van Stekelenburg, ik ben al lang blij dat hij de laatste maanden goed staat te keepen.:lol:


'AZ wil Alves in winterstop aantrekken'

AZ-trainer Louis van Gaal heeft Afonso Alves nog niet uit zijn hoofd gezet. De Alkmaarse club toonde onlangs belangstelling voor de Braziliaan, maar het bod van zestien miljoen euro werd afgewezen door SC Heerenveen.

RTVNH meldt dat AZ in de winterstop opnieuw een poging gaat doen de international aan te trekken. De zender komt zelfs met het nieuws dat de transfer al een feit was geweest, als bij SC Heerenveen Riemer van der Velde nog als voorzitter zou hebben gezeten. Dat zou Van der Velde in een telefonisch gesprek met AZ-voorzitter Dirk Scheringa hebben gezegd.

Hugo R
04-09-2007, 18:03
Echt belachelijk trouwens hoe Alves met Heerenveen omgaat. Gisteren te veel in de war om zijn gouden schoen op te halen :roll:

Rotterdam5314
04-09-2007, 18:18
Echt belachelijk trouwens hoe Alves met Heerenveen omgaat. Gisteren te veel in de war om zijn gouden schoen op te halen :roll:

Zit toch in brasil voor het het nationale elftal.....

Burkie
04-09-2007, 19:21
Ik heb afgelopen weekend geen enkele wedstrijd kunnen zien jammergenoeg (misschien wel beter dat ik Ajax niet heb gezien, als ik enkele reacties hier lees).

Hoe was Luque? Stam twee keer geklopt door die Berg? Suarez op z'n goal na nog gevaarlijk geweest?

*NERAZZURRI*
04-09-2007, 19:34
Hoe was Luque? Stam twee keer geklopt door die Berg? Suarez op z'n goal na nog gevaarlijk geweest?

Luque leek weinig gedreven en heeft helemaal niks goed gedaan. Met in het achterhoofd dat ie niet optimaal fit is en pas een paar dagen meedeed kan ik het wel door de vingers zien, maar die instelling moet wel veranderen imo.

Stam vond ik erg onzeker ogen. Werd een paar keer geklopt met simpele lichaamsbewegingen en zelfs in de lucht door Berg. Suarez werkte zich helemaal de klere en oogde daardoor erg gedreven, maar behalve die goal kon ook hij het verschil niet maken. Maar Suarez was wel het lichtpuntje van de wedstrijd (wederom samen met Huntelaar, want dat duo belooft heel veel moois).


Las net dit:

Diarra: You're all cheats!
Tuesday 4 September, 2007
After Raymond Domenech’s touchline ban, France midfielder Lassana Diarra accused Italy of being a nation of "provokers and cheats.”
The Arsenal player has cranked up the tension on an already boiling Euro 2008 qualifier at San Siro on Saturday evening.

Coach Domenech (pictured) will be in the stands after UEFA confirmed his one-match touchline ban for falsely accusing Italy of “buying the referee” in a 1999 Under-21 encounter.

“The matter is closed as far as I am concerned,” noted the tactician after today’s verdict. “I will be in the stands and have no further comment to make. In England the managers are often in the stands, although I’ll be a bit higher up…”

The searing rivalry between the two nations hit new levels this evening, as France and Arsenal midfielder Diarra launched a stinging attack on the World champions.

“Everyone knows the reputation the Italians have is of cheats and provokers,” he was quoted as saying in the ‘Gazzetta dello Sport.’

“The important thing is not to fall into their traps. I am a black man and in Italy we often get insulted, not just by the fans, but also by the players. Having said that, the situation does seem to be improving.”

Diarra may well be referring to the incident several years back when Patrick Vieira had a furious row with Lazio’s Sinisa Mihajlovic.

The two men have put it behind them now and work together at Inter, where Serb Mihajlovic is now Roberto Mancini’s assistant manager.

The former Chelsea midfielder, now at Arsenal, continued his incredible attack on Italian football.

“It doesn’t matter if Domenech won’t be on the bench, because he will follow us until the last minute and then his staff knows what to do,” added Diarra.

“Italy have Gennaro Gattuso and Andrea Pirlo, but we have Claude Makelele and Vieira. I really don’t think the Azzurri have the stronger pairing.”

The final moment of the interview set to raise eyebrows in the peninsula seemed like a self-fulfilling prophecy.

“It will be difficult at San Siro, because the atmosphere will be very tense.”


Oh oh oh, dat wordt een lekker verhit partijtje voetbal komend weekend (6) Wat is het jammer dat Materazzi niet meedoet... En wat zie ik dat arrogante pleurisvolk graag afgaan.

Coen P.
04-09-2007, 19:43
Dat probleem heb ik nou ook met Timmer :mrgreen:

en wij met Piet Velthuizen. Een koning met hoge ballen en 1 tegen 1 duels, maar de doeltrappen zou hij beter aan iemand anders kunnen overlaten :mrgreen:

Voorzie overigens dat Piet de potentie heeft om het grote oranje te halen, allen Stekelenburg, Waterman, Vermeer en hij hebben enige potentie! (Krul miss. ook, maar die ken ik niet goed)

Lex v/d Moolen
04-09-2007, 20:19
Stam twee keer geklopt door die Berg? Alleen de tweede goal, uit een corner notabene. Mag natuurlijk nooit gebeuren.
Bij de eerste goal stond Maduro te slapen.

Coen P.
04-09-2007, 20:23
Alleen de tweede goal, uit een corner notabene. Mag natuurlijk nooit gebeuren.
Bij de eerste goal stond Maduro te slapen.

Stam liet zich ook foppen in dat sprintduel waarbij Berg via Stekelenburg net naast schoot...

Burkie
04-09-2007, 20:26
en wij met Piet Velthuizen. Een koning met hoge ballen en 1 tegen 1 duels, maar de doeltrappen zou hij beter aan iemand anders kunnen overlaten :mrgreen:

Voorzie overigens dat Piet de potentie heeft om het grote oranje te halen, allen Stekelenburg, Waterman, Vermeer en hij hebben enige potentie! (Krul miss. ook, maar die ken ik niet goed)

Vroeger in de jeugd lieten we altijd een veldspeler de doeltrappen nemen, onze keeper kon er namelijk niks van.

Misschien een idee voor genoemde keepers? (6)

mercapto
04-09-2007, 20:43
Velthuizen werd inderdaad ook door Derksen als toekomstig oranje keeper getipt. Van Basten kennende wordt het dus Grandel van Utrecht :D (hopelijk blijft Vorm in vorm, wedstrijden zijn stukken minder eng met hem erbij :))

YAH87
04-09-2007, 21:01
Echt belachelijk trouwens hoe Alves met Heerenveen omgaat. Gisteren te veel in de war om zijn gouden schoen op te halen :roll:

Indd, belachelijk gedrag van hem.
Hij wordt nog altijd "goed" (ofwel: meesten mensen kunnen enkel dromen van wat hij verdiend) betaald en dit is uiterst onprofesioneel en oncollegiaal.

Las het volgende op vi.nl:

Kalou staat alweer voor vertrek bij RC Lens

04/09/2007 21:19
Het verblijf van Bonaventure Kalou (http://www.vi.nl/Spelers/Speler/BonaventureKalou.htm) bij RC Lens (http://www.vi.nl/Teams/Team/RCLens.htm) zou wel eens van korte duur kunnen zijn. De Ivoriaanse oud-Feyenoorder is volgens de Franse club in onderhandeling met een nieuwe werkgever in het Midden-Oosten.

Kalou (http://www.vi.nl/Spelers/Speler/BonaventureKalou.htm) streek pas deze zomer neer bij RC Lens (http://www.vi.nl/Teams/Team/RCLens.htm). De 29-jarige aanvaller begon dit seizoen vier van de vijf keer in de basis, maar kon nog niet overtuigen bij zijn nieuwe club. Zijn verzoek de club alweer te verlaten zou samenhangen met het opstappen van coach Guy Roux.

Op aandringen van Roux werd Kalou (http://www.vi.nl/Spelers/Speler/BonaventureKalou.htm) aangetrokken door Lens. Beiden werkten eerder samen bij AJ Auxerre. De oefenmeester ging onlangs vanwege gezondheidsproblemen met pensioen.

Kalou (http://www.vi.nl/Spelers/Speler/BonaventureKalou.htm) is bezig aan zijn vijfde seizoen in Ligue 1. Naast Lens en Auxerre kwam hij ook uit voor Paris Saint-Germain. De 51-voudig Ivoriaans international begon zijn Europese loopbaan bij Feyenoord, waar hij zes seizoenen verbleef.


Ook zo'n raar verhaal...
Was Feyenoord of was dit voor Feyenoord geen optie?
Heb 'm al een tijdje niet meer in actie gezien.

Erwin vd H
04-09-2007, 21:11
Velthuizen werd inderdaad ook door Derksen als toekomstig oranje keeper getipt. Van Basten kennende wordt het dus Grandel van Utrecht :D (hopelijk blijft Vorm in vorm, wedstrijden zijn stukken minder eng met hem erbij :))Wees niet bang, Grandel is al de keeper van Guadeloupe (http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=37919&action=mail) dus hij kan niet ook keeper van Oranje worden.:mrgreen:

mercapto
04-09-2007, 21:16
Van Basten probeert hem wel te laten naturaliseren waarna hij hard wegvlucht naar Frankrijk als het niet lukken wil binnen nu en het eerstvolgende tournooi...*** Kalou...
Uhm..Guadeloupe eh ? Klinkt als zijn soort team :)

pokalapoketl
04-09-2007, 21:21
Uhm..Guadeloupe eh ? Klinkt als zijn soort team :)

Ligt tussen Guave (http://nl.wikipedia.org/wiki/Guave) en Cantaloupe (http://en.wikipedia.org/wiki/Cantaloupe) ;).

Rotterdam5314
04-09-2007, 21:45
en wij met Piet Velthuizen. Een koning met hoge ballen en 1 tegen 1 duels, maar de doeltrappen zou hij beter aan iemand anders kunnen overlaten :mrgreen:

Voorzie overigens dat Piet de potentie heeft om het grote oranje te halen, allen Stekelenburg, Waterman, Vermeer en hij hebben enige potentie! (Krul miss. ook, maar die ken ik niet goed)


Piet heeft zeker potentie. Krull, Piet, en Vorm vind ik de beste keepers van de jongere generatie... Waterman, Vermeer, en Steek hebben mij nog niet echt kunnen overtuigen.

Pascal Barroso
04-09-2007, 21:48
Van Basten probeert hem wel te laten naturaliseren waarna hij hard wegvlucht naar Frankrijk als het niet lukken wil binnen nu en het eerstvolgende tournooi...*** Kalou...
Uhm..Guadeloupe eh ? Klinkt als zijn soort team :)

Verkeerde Kalou :mrgreen: naturalisatie Kalou speelt bij Chelsea, dit gaat over z'n broer, die 6 jaar bij Feyenoord speelde voordat ie naar Frankrijk vertrok.

Rotterdam5314
04-09-2007, 21:48
Ik heb afgelopen weekend geen enkele wedstrijd kunnen zien jammergenoeg (misschien wel beter dat ik Ajax niet heb gezien, als ik enkele reacties hier lees).

Hoe was Luque? Stam twee keer geklopt door die Berg? Suarez op z'n goal na nog gevaarlijk geweest?


Stam is niet meer de STAM..Zie hem steeds vaker foutjes maken en word ook steeds vaker op snelheid afgetroefd....Het is een juiste beslissing van hem om na dit seizoen te stoppen.....

mercapto
04-09-2007, 22:03
Stam, echt waar ? Iik vond hem juist steeds beter worden bij Excelsior.

Nou ik toch met persoonsverwisselingen bezig ben ;)

wezz
04-09-2007, 22:18
Het is niet meer dan logisch dat Stam een stuk minder is geworden, de goede man is ook al 35. Toch kan hij met zijn kwaliteiten/inzet nog makkelijk 2 seizoenen meekomen, maar goed die verandert echt niet meer van gedachten.


Bouaouzan was medisch gekeurd bij Feyenoord

04 september 2007 (http://www.fcupdate.nl/nieuws/2007/09/04/)

Rachid Bouaouzan was deze zomer dicht bij een overgang van Sparta naar Feyenoord. De 23-jarige aanvaller onderging zelfs een medische keuring bij de Kuipbewoners. Hij ondertekende uiteindelijk een contract bij Wigan Athletic, de club van Mario Melchiot en Denny Landzaat.

De vleugelspeler werd een maand geleden op de hoogte gesteld van de interesse van Wigan. "Ze hebben een wedstrijd gezien en waren onder de indruk", aldus Bouaouzan in The Wigan Evening Post. "Bolton zat ook op het vinkentouw, net als FC Utrecht en Feyenoord. Ik ben zelfs medisch gekeurd bij Feyenoord, maar na die tijd heb ik niets meer gehoord."

"Daarna besloot ik voor een andere club te kiezen en Wigan stond bovenaan. Mijn zaakwaarnemer heeft nog gesproken met Bolton, maar ik niet. Mario en Denny waren zeer positief over Wigan, dat heeft een belangrijke rol gespeeld. We hebben alledrie dezelfde zaakwaarnemer en toen ik op het vliegveld arriveerde, kwamen ze me welkom heten. Het Engelse voetbal is fantastisch en de Premier League is één van de sterkste competities in de wereld", besluit de aanvaller.
Medisch gekeurd, en daarna niets meer horen? :neutral:
Hoop trouwens wel dat hij daar elke week speelt, vind het wel een interessante speler.

Lex v/d Moolen
04-09-2007, 22:40
Stam is niet meer de STAM..Zie hem steeds vaker foutjes maken en word ook steeds vaker op snelheid afgetroefd....Ik vraag me af of hij de laatste wedstrijden wel 100% fit is geweest. Ik kan me best voorstellen dat hij met een lichte blessure heeft gespeeld en daardoor te laat kwam. Hij heeft nu twee weken rust, daarna zullen we het wel zien.

Rotterdam5314
05-09-2007, 01:30
Ik vraag me af of hij de laatste wedstrijden wel 100% fit is geweest. Ik kan me best voorstellen dat hij met een lichte blessure heeft gespeeld en daardoor te laat kwam. Hij heeft nu twee weken rust, daarna zullen we het wel zien.

Afgelopen seizoen betrapte ik em al op kleine foutjes. De laatse tijd valt het me steeds meer op. Ik denk niet dat het door blessure's komt maar gewoon dat ie ook een dagje ouder wordt.

*NERAZZURRI*
05-09-2007, 02:22
Foutjes zijn niet erg, maar als iemand onbetrouwbaar wordt zie ik liever Van Der Wiel doorbreken. Niet ik Stam onebetrouwbaar wil noemen maar hij was niet in staat om bij corners en hoge ballen tegen Praag en Groningen (en een goal tegen De Graafschap) alle duels te winnen, wat toch wel mogelijk moet zijn. En ook die goals wil ik niet allemaal op zijn naam schrijven maar Stam in normale vorm had daar beter gepresteerd imo.

Hugo R
05-09-2007, 09:38
Bouaouzan was medisch gekeurd bij Feyenoord
Ik vind het eigenlijk niet zo heel erg dat hij naar het buitenland is. Het is zeker een goede voetballer, maar na die belachelijke overtreding op Kokmeijer kan ik niet meer helemaal normaal naar hem kijken als hij speelt.

Burkie
05-09-2007, 11:15
Trabelsi (transfervrij) onderhandelt met Le Mans...

WAAROM probeert Ajax hem niet terug te halen?!

Daan de G.
05-09-2007, 11:36
Zaakwaarnemer van hem ligt in de weg...

Alexander D
05-09-2007, 14:19
Alves heeft in ieder geval de juiste mensen om zich heen....:-?


Alves haalt uit naar Heerenveense 'slavendrijvers'


Het lijkt er niet op dat het ooit nog goed komt tussen Afonso Alves en SC Heerenveen. De Braziliaanse goalgetter in Friese dienst haalt via zijn persvoorlichter keihard uit naar zijn werkgever. Op zijn eigen website schroomt het Alves-kamp niet verbaal zwaar aan te zetten. Het bestuur van Heerenveen, dat niet tot een akkoord kwam met de clubs die zich voor Afonso Alves meldden, krijgt er ongenadig van langs, zoals hieronder is te lezen in het integraal vertaalde artikel.
'Stimulatie van slavernij in Heerenveen'

Er wordt veel gesproken over het bestaan van slavenarbeid in Brazilië, en de waarheid gebiedt te zeggen dat dat in afgelegen regio's ook echt voorkomt. Maar het is zeer vreemd om te vernemen dat dergelijke praktijken floreren in de 21ste eeuw in uithoeken van het liberale Nederland.

Zoiets is vandaag de dag het geval in Heerenveen, de stad met de gelijknamige voetbalclub. Die club geeft er de voorkeur aan de Braziliaanse international Afonso Alves te houden aan een ongepast contract.

Heerenveen ontving verschillende aantrekkelijke aanbiedingen om de atleet te verkopen. Maar de amateuristische bestuurders, die duidelijk een bord voor hun kop hebben en niets van de voetbalwereld begrijpen, hielden zich van de domme en kozen ervoor de speler gevangen te houden.

Maar zelfs daar lieten diezelfde bobo's, die in Brazilië nog niet eens een club uit de Serie Z zouden mogen leiden, het niet bij. Ze wilden Afonso Alves doodleuk verplichten mee te doen aan een feest waar hij zou worden onderscheiden voor zijn prestaties van vorig seizoen.

De situatie is er niet naar om schouderklopjes te geven! Hoe kun je nou opdraven bij een gelegenheid waar supporters die geleid worden door nazistische overtuigingen, er niet voor terugdeinzen deze sportman te beledigen, zoals in de straten van Heerenveen gebeurt?

Journalist Wagner Augusto Alvares de Freitas
Persvoorlichter van voetballer Afonso Alves

Heerenveen is zich van geen kwaad bewust en wijst juist op de bedenkelijke rol die zijn zaakwaarnemers spelen. 'Kennelijk zijn er Alves gouden bergen beloofd', zei directielid Yme Kuiper op de website van Heerenveen. 'En nu is de teleurstelling groot, maar dat mag je Heerenveen niet aanrekenen. Het bedrag dat wij voor Alves wilden ontvangen was reëel, zeker als je het vergelijkt met andere grote transfers die er de afgelopen weken zijn geweest. Anderen hebben hem het hoofd op hol gebracht en wij zitten met de brokken.'

Burkie
05-09-2007, 14:43
Ik wou dat stukje over Alves net posten...

Ongelovelijk wat die gozer allemaal doet en zegt, al dan niet onder invloed van de mensen om hem heen

Hij mag/moet Heerenveen dankbaar zijn waar ze hem gebracht hebben. Denkt ie nou dat ie international zou zijn als ie nog bij Malmo speelde?!

Alexander D
05-09-2007, 14:52
In zulke gevallen zou het salaris gestopt moeten kunnen worden en zou de fifa er voor moeten zorgen dat die gozer niet maar aan de bak mag bij een profclub.

Hij heeft g*dnondeju dat contract toch zeker zelf van een handtekening voorzien en waarschijnlijk flink aan de champagne gezeten uit blijdschap!

Een vuile ondankbare hond is het.

Pieter V
05-09-2007, 15:02
Hij heeft alles aan Heerenveen te danken. Heerenveen wou hem graag hebben. Als Heereveen er niet was, zat hij misschien nog in Zweden te ballen.

Hij trapt er nu 34 goals in, en denkt meteen dat hij super is. Als hij gewoon slim was geweest, had hij zijn bek gehouden, en dit seizoen weer geprobeerd om topscorer te worden. Dan komen de grote(re) clubs van zelf wel. Voor het zelfde geld, was dit gewoon eenmalig met hem.

En contract is contract klaar. Maar ja een arbitragezaak aanspannen en je kunt al weg.

Salaris mag ook wel stop gezet worden, want dit is werk weigering. En stomme smoesjes bedenken, dat ie ziek zou zijn, blalalbalal.

Hugo R
05-09-2007, 15:26
Echt te triest voor worden dit. Gewoon geen salaris meer betalen of hem lekker in het 2e laten ballen.

Dennis Oosterhuis
05-09-2007, 15:34
Geen woorden meer aan vuil maken, al mijn gedachten staan hierboven al... :?

Roy de Jong
05-09-2007, 16:10
Wat is die Alves toch een misselijk kereltje, BAH!

Daan de G.
05-09-2007, 16:14
Zo, ik dacht altijd dat het een sympathieke vent was.. Maar wat een eikel zeg!

wezz
05-09-2007, 18:32
5/9/2007 - VI: Eerste bod Ajax voor Aissati 3,5 miljoen
(http://ajax.netwerk.to/nieuws/news.php?b=14630#)(Gepost door RvN)

De nieuwe editie van Voetbal International meldt dat Ajax daadwerkelijk een bod heeft uitgebracht op Aissati. Ajax zou als eerste bod 3,5 miljoen euro hebben geboden. PSV wilde de middenvelder eigenlijk niet kwijt, maar zou volgens datzelfde VI wel een vraagprijs hebben neergelegd van 13 miljoen euro. Ajax zou ver hebben willen gaan en na de wedstrijd tegen Slavia Praag terug hebben willen komen met een hoger bod. Vanwege de uitschakeling voor de Champions League heeft Ajax daar vanaf gezien.''Maar'' 13 miljoen? Denk wel dat Ajax dat had neergeled als ze de CL hadden wel gehaald, maar ja...:roll:


5/9/2007 - "Ten Cate wilde Edson Braafheid naar Ajax halen"
(http://ajax.netwerk.to/nieuws/news.php?b=14629#)(Gepost door P.)

Sportweek meldt dat Henk ten Cate zijn vizier had gericht op Twente-speler Edson Braafheid. Ten Cate zag in de linksbenige verdediger van FC Twente een goede versterking Martin van Geel dacht daar anders over en sprak zijn veto uit over de transfer. Van Geel wilde volgens Sportweek overigens ook geen vervanger voor Edgar Davids halen; hij heeft alle vertrouwen in Schilder en Vertonghen. [reageer (http://ajax.netwerk.to/nieuws/news.php?b=14629#reacties)]Die zou je nu goed kunnen gebruiken op de linksback positie, kon Urby lekker op het middenveld ballen.

Lex v/d Moolen
05-09-2007, 18:33
Wat Alves betreft: Ik denk dat het weer voor 80% de woorden van de zaakwaarnemers zijn.

Van Geel en Ten Cate zitten dus zoals al bekend niet op één lijn. Slechte zaak.

Alexander D
05-09-2007, 18:35
Wat Alves betreft: Ik denk dat het weer voor 80% de woorden van de zaakwaarnemers zijn.

Dit stuk dat gequot is zeker, maar hij blijft verantwoordelijk voor zijn eigen acties.

Lex v/d Moolen
05-09-2007, 18:46
Dit stuk dat gequot is zeker, maar hij blijft verantwoordelijk voor zijn eigen acties.

Ik zou die woorden nog wel eens uit z'n eigen mond willen horen ipv via een website of krantenartikel.

mercapto
05-09-2007, 18:48
Heeft die gast geen site waar iedereen z'n gevoelens richting hem kan uiten ? ;)

Alexander D
05-09-2007, 18:49
Ik zou die woorden nog wel eens uit z'n eigen mond willen horen ipv via een website of krantenartikel.

Dat stuk gequot is zeker van een ander bedoelde ik. Dat zijn de woorden van zijn persvoorlichter, niet direct van Alves

rkrijger
06-09-2007, 13:19
Alves is een grote vent. Hij mag best verantwoordelijk gehouden worden voor de uitlatingen die hij doet. Dat zijn zaakwaarnemers geen frisse rol spelen is ook duidelijk.

Waarschijnlijk verkast hij gewoon voor 10 mio ergens in de winterstop.
Heerenveen is de dupe. Hoe je het ook wendt of keert!

Quido
06-09-2007, 21:40
Ze hadden hem gewoon voor 16 miljoen moeten laten gaan (meen dat AZ dat geboden had?). Dit kon je vantevoren weten. Je wint het toch nooit wanneer een speler zo gheïndoctrineerd wordt door zijn zaakwaarnemers.

mercapto
06-09-2007, 23:21
Een voorbeeld stellen zal wel niet lukken, jammerdepammer, weer zo'n contractverbreker die ermee weg gaat komen.

pokalapoketl
06-09-2007, 23:30
Ze hadden hem gewoon voor 16 miljoen moeten laten gaan (meen dat AZ dat geboden had?). Dit kon je vantevoren weten. Je wint het toch nooit wanneer een speler zo gheïndoctrineerd wordt door zijn zaakwaarnemers.




AZ wilde transfersom Alves in vijf jaar betalen
door Jaap de Groot

HEERENVEEN - SC Heerenveen is boos dat door AZ zowel publiekelijk als richting Afonso Alves de indruk is gewekt dat er uiteindelijk 16 miljoen euro op de spits is geboden.

http://www.telesport.nl/multimedia/archive/00078/alfonsoalves_jpg_78682d.jpg (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:fotovenster%28) Afonso Alves
Foto: Wieringa, Francois

Volgens Heerenveen is daar niet bij verteld dat de betaling van het eerste bod van 14,5 miljoen euro over vijf jaar werd uitgesmeerd: het eerste jaar 4,5 miljoen en daarna vier keer 2,5 miljoen per jaar.
Het laatste bod van 16 miljoen werd vlak voor het sluiten van de transfermarkt per sms gedaan, zonder dat er secundaire voorwaarden werden genoemd.
Lees een reconstructie (http://telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2007/9/5/TE/TE_2S_20070905_19/pagina.php) van de zaak-Alves in Telesport.


http://www.telesport.nl/voetbal/article2109757.ece


Ja daar heb je wat aan...:rolleyes: