PDA

Bekijk de volledige versie : Voetbal Seizoen 2007-2008 (deel I)



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23

rkrijger
04-10-2007, 12:18
Koeman was de laatste trainer bij Ajax die een titel won. Wie kwamen er allemaal na hem: Wouters, Blind, Olsson, tCate... Het is ook een komen en gaan geweest van oefenmeesters.

Eigenlijk gaat het sinds Johan Cruyff de club adviseert superslecht met Ajax! ;-)

Dennis Oosterhuis
04-10-2007, 12:33
Olsen?? Als in Morten Olsen? Haha, da's flink terug in de tijd, Robin. :D

wezz
04-10-2007, 12:39
Ik heb het effe niet over de prijzen, pak je die dan praat niemand daarna nog over het hoe. Als je naar dit seizoen kijkt is AJAX een drama maar zijn de spitsen top. Ten Cate moet zich misschien afvragen hoe slecht de spitsen van de andere teams zijn. En ja, die zijn minder. ;)

Drama.:roll:
Het spel is niet altijd best, maar je kan ook overdrijven zeg.

Alle 4 de topclubs hebben (mij) dit seizoen nog niet echt kunnen overtuigen, maar alleen bij Ajax hoor je gezeik. Ja bij AZ natuurlijk ook, maar die zitten in een zware dip, Ajax staat gewoon bovenaan.

Over Ten Cate, tsja vorig jaar geen kampioen, en 2 keer op rij de CL misgelopen, maar individueel zijn vrijwel alle spelers er op vooruit gegaan onder Henk. En in uitwedstrijden kwam hij vaak met de goede opstelling, en de spelers met de juiste instelling, neem Utrecht/Twente/PSV. Maar opvallend genoeg was er van die instelling weinig meer over tegen RKC uit en niet te vergeten Willem 2 uit. En dat waren juist de wedstrijden dat ze er moesten staan. Zelfde tegen Slavia, ik hoor het hem nog zeggen ''Ja ach wedstrijd van het jaar, ik weet niet'' toen dacht ik al, nou als dit maar goed gaat.

Van mij mag hij dan ook blijven, ja of je moet een absolute topcoach weten te halen. Maar of Jol nou de juiste man is voor Ajax, ik weet het niet..


Koeman was de laatste trainer bij Ajax die een titel won. Wie kwamen er allemaal na hem: Wouters, Blind, Olsson, tCate... Het is ook een komen en gaan geweest van oefenmeesters.

Eigenlijk gaat het sinds Johan Cruyff de club adviseert superslecht met Ajax! ;-)
http://www.dvd.nl/forum/images/icons/icon11.gif
Wouters en Olsson http://www.dvd.nl/forum/images/icons/icon11.gif

Hugo R
04-10-2007, 12:58
Geruchten over ten Cate worden wel steeds hardnekkijger. Zou dus zomaar heel snel in Londen kunnen zitten, zou mij ieder geval niets verbazen.

Alexander D
04-10-2007, 14:10
Drama.:roll:
Het spel is niet altijd best, maar je kan ook overdrijven zeg.

Alle 4 de topclubs hebben (mij) dit seizoen nog niet echt kunnen overtuigen, maar alleen bij Ajax hoor je gezeik. Ja bij AZ natuurlijk ook, maar die zitten in een zware dip, Ajax staat gewoon bovenaan.


We hebben het nou toch ook gewoon over Ajax? :confused:

En IK vind het spel een drama, de teamprestatie lijkt beter door twee spelers die er ver bovenuit steken maar het gehele spel van Ajax vind ik over de gehele lijn slecht.

Hugo R
04-10-2007, 14:27
Uitspraken Maaskant onderzocht

De aanklager betaald voetbal van de KNVB is een vooronderzoek begonnen naar de uitspraken van MVV-trainer Robert Maaskant en André Wetzel, zijn collega van VVV. Hij wil onder meer weten of ze informatie hebben over het gokken op duels van spelers van ADO Den Haag.

De beide trainers beschuldigden onlangs spelers van ADO ervan betrokken te zijn bij illegale gokpraktijken. Zij krijgen tot 8 oktober te tijd om op de vragen te reageren. Aan de hand van de reacties bepaalt de aanklager of hij nog verdere stappen tegen hen onderneemt.

De CBV (Coaches Betaald Voetbal) heeft Maaskant een berisping gegeven. Maaskant heeft ADO zijn excuses aangeboden.

wezz
04-10-2007, 14:46
We hebben het nou toch ook gewoon over Ajax? :confused:

En IK vind het spel een drama, de teamprestatie lijkt beter door twee spelers die er ver bovenuit steken maar het gehele spel van Ajax vind ik over de gehele lijn slecht.

http://www.dvd.nl/forum/images/icons/icon11.gif

Suarez en Huntelaar zijn inderdaad 2 hele goede aanvallers, maar ''er ver bovenuit steken''? Je hebt ook nog Stam, Davids, Gabri enz. rondlopen, dus dat vind ik nogal overdreven. En als iedereen fit is (nogal wat blessures hè) heb je gewoon een goed elftal lopen, en is het spel/teamprestatie logischerwijs ook een stuk beter.

Het spel een drama? Over de gehele lijn slecht? Ik vraag me dan toch wel af wat je van die andere clubs vind tot nu toe. Ik weet wel dat we het over Ajax hebben, maar Ajax speelt echt niet minder dan al die andere clubs waar je niemand over hoort klagen. Dat bedoelde ik er mee te zeggen.

En sowieso, als het allemaal zo drama/slecht was won je echt niet met 1-8 van de Graafschap/4-1 van Heerenveen/0-1 bij Zagreb en 2-3 van AZ. (VVV reken ik maar niet mee, maar 6-1 is natuurlijk ook niet niks) En dan stond je ook niet op de eerste plaats.

rkrijger
04-10-2007, 14:53
Olsen?? Als in Morten Olsen? Haha, da's flink terug in de tijd, Robin. :D

Ach joh. Ik heb Aad de Mos nog als trainer van Ajax meegemaakt!

Alexander D
04-10-2007, 15:00
http://www.dvd.nl/forum/images/icons/icon11.gif

Suarez en Huntelaar zijn inderdaad 2 hele goede aanvallers, maar ''er ver bovenuit steken''? Je hebt ook nog Stam, Davids, Gabri enz. rondlopen, dus dat vind ik nogal overdreven. En als iedereen fit is (nogal wat blessures hè) heb je gewoon een goed elftal lopen, en is het spel/teamprestatie logischerwijs ook een stuk beter.

Ik weet niet helemaal wat je nou wil zeggen maar Davids heeft nog niet gespeeld en Stam is al besproken dat hij dit seizoen opvallend veel fouten/foutjes heeft gemaakt.


Het spel een drama? Over de gehele lijn slecht? Ik vraag me dan toch wel af wat je van die andere clubs vind tot nu toe. Ik weet wel dat we het over Ajax hebben, maar Ajax speelt echt niet minder dan al die andere clubs waar je niemand over hoort klagen. Dat bedoelde ik er mee te zeggen.

Dat Ajax zeker wat mooie aanvallen heeft laten zien ontken ik niet maar over de hele lijn vind ik het slecht. En we klagen niet over die andere teams omdat we vanuit een heel duidelijk argument (de trainer) hierover in discussie raakten. Maar als het graag wil horen: geen enkele club heeft al echt kunnen imponeren met het spel (dus niet met de uitslag) daar zijn we het denk ik wel over eens. ;)


En sowieso, als het allemaal zo drama/slecht was won je echt niet met 1-8 van de Graafschap/4-1 van Heerenveen/0-1 bij Zagreb en 2-3 van AZ. (VVV reken ik maar niet mee, maar 6-1 is natuurlijk ook niet niks) En dan stond je ook niet op de eerste plaats.

Maar daarvan vraag ik me dus af of dat echt door de fantastische prestaties van het hele team komt of ook heel erg doordat je twee heel erg doelgerichte spelers hebt die ze er momenteel makkelijk in leggen. En nogmaals: het gaat niet om de stand maar om het vertoonde spel!

TJ Weissel
04-10-2007, 15:01
Ach joh. Ik heb Aad de Mos nog als trainer van Ajax meegemaakt!

Cruyff en Leo niet te vergeten :D

(en dat debakel in 88 al helemaal! 4? coaches in 1 seizoen)

wezz
04-10-2007, 15:19
Ik weet niet helemaal wat je nou wil zeggen maar Davids heeft nog niet gespeeld en Stam is al besproken dat hij dit seizoen opvallend veel fouten/foutjes heeft gemaakt.
Nou jij had het over dat ze er ver boven uitsteken, en dat vond ik nogal overdreven omdat ze nog wel meer goede spelers hebben rondlopen.


Dat Ajax zeker wat mooie aanvallen heeft laten zien ontken ik niet maar over de hele lijn vind ik het slecht. En we klagen niet over die andere teams omdat we vanuit een heel duidelijk argument (de trainer) hierover in discussie raakten. Maar als het graag wil horen: geen enkele club heeft al echt kunnen imponeren met het spel (dus niet met de uitslag) daar zijn we het denk ik wel over eens. ;)
Nee dan is het goed.:smile:
Maar effe serieus, er zit een verschil tussen ''niet best'' en ''een drama''/''slecht''. Ajax speelt niet altijd even goed, maar drama/slecht vind ik te ver gaan. AZ, die spelen de laatste weken pas drama/slecht.


Maar daarvan vraag ik me dus af of dat echt door de fantastische prestaties van het hele team komt of ook heel erg doordat je twee heel erg doelgerichte spelers hebt die ze er momenteel makkelijk in leggen. En nogmaals: het gaat niet om de stand maar om het vertoonde spel!
Beide natuurlijk, dat ze voorin erg doeltreffend zijn is alleen maar goed, maar als de rest van je team er niks van kan heb je daar ook weinig aan.

Daan de G.
04-10-2007, 15:24
Nou jij had het over dat ze er ver boven uitsteken, en dat vond ik nogal overdreven omdat ze nog wel meer goede spelers hebben rondlopen.


Heitinga niet te vergeten, samen met gabri vind ik dat de 2 beste middenvelders die op dit moment in de Nederlandse competitie rondlopen..

Zou jammer zijn als HTC weggaat, zeker nu het seizoen al begonnen is.. Je weet nooit wat je van Jol nu kan verwachten.

Eerst vanavond maar eens winnen en denk dat er morgen het één en ander duidelijk wordt...

TJ Weissel
04-10-2007, 15:25
Reeds, Sport1 met Tele2 voetbal aangevraagd! ...

Alexander D
04-10-2007, 15:27
Maar effe serieus, er zit een verschil tussen ''niet best'' en ''een drama''/''slecht''. Ajax speelt niet altijd even goed, maar drama/slecht vind ik te ver gaan. AZ, die spelen de laatste weken pas drama/slecht.

AZ is inderdaad een drama maar Ajax is vind ik nog net wat minder dan 'niet best'


Beide natuurlijk, dat ze voorin erg doeltreffend zijn is alleen maar goed, maar als de rest van je team er niks van kan heb je daar ook weinig aan.

Gezien het aantal tegengoals zegt dat ook wat over de rest van het team. En natuurlijk heb je de overige spelers ook nodig voor goals maar (zonder dat ik nu alle goals op m'n netvlies heb) hebben deze spelers ook regelmatig een goal gemaakt door individuele klasse en niet door een mooie aanval.

YAH87
04-10-2007, 16:33
Een Razzie voor Dida. (y)
Wat een lelijke actie was dat zeg. Blegh.


Koeman was de laatste trainer bij Ajax die een titel won. Wie kwamen er allemaal na hem: Wouters, Blind, Olsson, tCate... Het is ook een komen en gaan geweest van oefenmeesters.

Eigenlijk gaat het sinds Johan Cruyff de club adviseert superslecht met Ajax! ;-)

Nu overdrijf je de zaak; ná Koeman kwam Blind gevolgd door Ten Cate,de huidige trainer. :idea:
Dus dat valt wel mee met het komen en gaan van trainers na Koeman.

Weer even in de glazen bol kijken voor vanavond:
Ajax - Dinamo Zagreb 2-1
AZ - Pacos 2-0
Helsingborgs IF - Heerenveen 2-2
FC Twente - Getafe 3-1
Fiorentina - FC Groningen 3-1

Dennis Oosterhuis
04-10-2007, 16:43
Ajax - Dinamo Zagreb 2-1
AZ - Pacos 5-1
Helsingborgs IF - Heerenveen 3-3 :mrgreen:
FC Twente - Getafe 3-1
Fiorentina - FC Groningen 3-0

Lex v/d Moolen
04-10-2007, 16:43
Cruyff en Leo niet te vergeten :D

(en dat debakel in 88 al helemaal! 4? coaches in 1 seizoen)Kurt Linder! (6)
Dat was echt een drama...

Ten Cate kan 40.000 per week verdienen, ja daar zou ik het ook voor doen...
Jol zou wel een goede kandidaat zijn, maar ik denk dat Adriaanse nog geschikter is, ondanks zijn nukken.

Lex v/d Moolen
04-10-2007, 16:44
Ajax - Dinamo Zagreb 2-0
AZ - Pacos 2-1
Helsingborgs IF - Heerenveen 2-1
FC Twente - Getafe 1-1
Fiorentina - FC Groningen 2-1

pokalapoketl
04-10-2007, 16:50
Jol zou wel een goede kandidaat zijn, maar ik denk dat Adriaanse nog geschikter is, ondanks zijn nukken.

Ik vind Jol echt 0,0 verbetering tov Ten Cate. Ten Cate kan het beste het seizoen afmaken zodat Ajax rustig naar een nieuwe trainer voor de nieuwe groep kan kijken. Nu krijg je alleen maar kortetermijn-rotzooi.

wezz
04-10-2007, 17:00
Ik vind Jol echt 0,0 verbetering tov Ten Cate. Ten Cate kan het beste het seizoen afmaken zodat Ajax rustig naar een nieuwe trainer voor de nieuwe groep kan kijken. Nu krijg je alleen maar kortetermijn-rotzooi.

Inderdaad, hier zit helemaal niemand op te wachten. Henk alleen laten gaan als je Hiddink of Mourinho kan krijgen, en aangezien dat nooit gaat gebeuren gewoon lekker laten zitten.

Ajax - Dinamo Zagreb 3-0(al ben ik met een 2-0/1-0 ook al tevreden, zolang we maar doorzijn naar de volgende ronde)
AZ - Pacos 5-0
Helsingborgs IF - Heerenveen 5-3 (19-20 np.):-P
FC Twente - Getafe 2-0
Fiorentina - FC Groningen 1-4

Gewoon lekker positief. :smile:
Maar effe serieus, ik denk dat AZ het nog heel moeilijk gaat krijgen met Pacos. Groningen is normaal gesproken kansloos maar wie weet, ze hebben toch niks te verliezen, net als Twente trouwens.

Dennis Oosterhuis
04-10-2007, 17:40
Heerenveen staat dus al met 2-0 achter... :? :(

Dennis Oosterhuis
04-10-2007, 17:46
Jeez...3-0...Heerenveen lijkt er wel uit te liggen nu... :? (Al zit mijn prognose er nog altijd in! :wink: :p )

Roy de Jong
04-10-2007, 17:48
Zit jij op teletekst te kijken of is het live?

rkrijger
04-10-2007, 17:53
Heerenveen gaat lekker! NOT!

Hugo R
04-10-2007, 17:58
Heerenveen lijkt het inderdaad heel moeilijk te gaan krijgen, al is 1 goal wel genoeg momenteel.
Waarschijnlijk is het hier al eerder genoemd, maar voor de zekerheid: Ajax begint om half 8 al.

Dennis Oosterhuis
04-10-2007, 17:59
Zit jij op teletekst te kijken of is het live?
Live, op RTL 7. De rust is inmiddels bijna afgelopen...

Hugo R
04-10-2007, 17:59
Ajax - Dinamo Zagreb 2-1
AZ - Pacos 3-1
FC Twente - Getafe 1-2
Fiorentina - FC Groningen 2-0

Hugo R
04-10-2007, 18:07
En 4-0 :shock:

Roy de Jong
04-10-2007, 18:09
Door 3 keer te scoren kunnen ze nog doorgaan.... Maar ja, dat zie ik niet echt gebeuren...

Hugo R
04-10-2007, 18:11
Heb er nog niet veel van gezien, maar 3x scoren lijkt me er inderdaad niet in te zitten. Is wel weer erg jammer voor de NL puntjes.

Hugo R
04-10-2007, 18:25
Stadionverbod voor Dida-belager

De Celtic-supporter die woensdagavond in het Champions League-duel van zijn club met AC Milan het veld oprende en doelman Dida van de Italianen een tikje gaf, heeft van Celtic een stadionverbod voor het leven opgelegd gekregen.

De Schot (27) meldde zich donderdag berouwvol bij Celtic, maar de Schotse kampioen toonde geen begrip, schorste hem voor het leven voor het bezoeken van uit- en thuisduels van de club en droeg hem over aan de politie.

De UEFA wacht het rapport van arbiter Merk af voordat er besloten wordt of er onderzoek naar de gebeurtenissen wordt gedaan.

Pascal Barroso
04-10-2007, 18:29
Ondanks de stand vind ik het toch jammer dat ik het gemist heb. Altijd lekker, 3 wedstrijden op een avond :-P

*NERAZZURRI*
04-10-2007, 18:48
Even lichtelijk off-topic:

Nera, waar was jij ook alweer de afgelopen dagen?

http://www.nu.nl/news/1260292/14/Baldadige_billenknijper_aangehouden_bij_Leidens_On tzet.html

;)

Hehe :lol: Ik was er wel... :wink:

Maar niet echt meer in staat om te weten wat ik deed...


Dida, wat een mongool... Echt, ik heb zo'n klerehekel aan die hele club... :x Ik denk; ik zeg het nog maar eens :-P

Heerenveen is echt té triest. Hopen dat Ajax weer eens normaal voetbalt... Tot nu toe kom ik niet verder dan een heel zuinig 'mwah'tje...

mercapto
04-10-2007, 18:53
Had vanavond bij de F-side kunnen zitten, toch maar niet gedaan, lekker lui op de bank kijken in plaats van kleine blauwe mannetjes de huid vol schelden ;)

Hugo R
04-10-2007, 19:02
Penalty :roll:
Die v.d. Wiel valt me trouwens ook nog niet echt mee na alle goede verhalen die ik gehoord had over hem.

Tom L.
04-10-2007, 19:05
En 0-1.... :S

*NERAZZURRI*
04-10-2007, 19:05
Ik neem VD Wiel niks kwalijk. Gewoon een jong pikkie die voor de leeuwen wordt gegooid. Dan kan dit gebeuren. Wat ik kwalijker vind is dat we niet meer kunnen voetballen ofzo...

Wat een stel laffe hazen zeg. Ga eens een keer gewoon voetballen. Dit verkrampte ge*** slaat helemaal nergens op.

Hugo R
04-10-2007, 19:09
Ten Cate heeft in ieder geval eindelijk door dat die Colin er gewoon niet in hoort.

mercapto
04-10-2007, 19:14
Suarez heeft naar Dida gekeken, vies mannetje...

pokalapoketl
04-10-2007, 19:21
Henk wil zeker wel heel graag naar Chelsea... :roll:

Alexander D
04-10-2007, 19:21
Sjezus zeg, het gaat weer lekker.

Dit is vast geen goed moment om over het spelniveau van Ajax te praten....

wezz
04-10-2007, 19:22
0-1 :x

Echt weer te slecht voor woorden, die opstelling ook, echt wtf. Colin er na een half uur afhalen, stel hem dan niet op man!

Penalty vond ik makkelijk gegeven, mja dat weet je tegen die lui, dat duwtje was ook niet nodig.

Jammer van die kans van Suarez, ook van die schwalbe. Ik heb niks tegen een scwalbe op zijn tijd, maar doe het dan wel goed..

Na die 0-1 ging het al weer beter, en er is nog tijd zat natuurlijk, maar er moet wel wat gebeuren.. Ach wie weet, dit Ajax lijkt vaak eerst een tikkie/tegendoelpunt nodig te hebben voordat ze pas gaan voetballen. Laten we dat dan maar hopen, pfff...

mercapto
04-10-2007, 19:25
Ten Cate bereid ze voor op hun toekomst met vBasten ;)

Hugo R
04-10-2007, 19:26
Het ziet er ook allemaal zo paniekerig uit. Lukt echt totaal niet om gewoon rustig de bal in de ploeg te houden.

Burkie
04-10-2007, 19:48
Te sneu voor woorden, werkelijk in en in triest dit.

Alexander D
04-10-2007, 19:51
Dat Ten Cate weg 'mag' als ze vandaag niet winnen lijkt me duidelijk.


Maar wat voor motiverende woorden zou hij gezegd hebben?

"Nee jongens, ook dit is niet de wedstrijd van het jaar, dit is gewoon een wedstrijd zoals we er zoveel spelen dus probeer er iets van te maken..."

mercapto
04-10-2007, 19:51
Hebben ze de eerste 45min van Heerenveen gekeken ofzo ?

"Kijk jongens, zo moet het....<<tring tring>>, Chelsea aan de lijn...."


...niet.

pokalapoketl
04-10-2007, 20:05
Is het veld soms gekrompen?

mercapto
04-10-2007, 20:07
Komt door de leverworst...

*NERAZZURRI*
04-10-2007, 20:13
Dat Ten Cate weg 'mag' als ze vandaag niet winnen lijkt me duidelijk.


Maar wat voor motiverende woorden zou hij gezegd hebben?

"Nee jongens, ook dit is niet de wedstrijd van het jaar, dit is gewoon een wedstrijd zoals we er zoveel spelen dus probeer er iets van te maken..."

'Probeer te overleven', gok ik. Met een gemoedelijk schouderklopje voor iedereen.

*NERAZZURRI*
04-10-2007, 20:21
God wat ben ik dit happie zat zeg...

mercapto
04-10-2007, 20:22
Zo gaat toch echt Heroes op...

Hugo R
04-10-2007, 20:23
Het is beter dan de eerste helft, maar nog steeds erg matig.
Twente trouwens 1-0 voor.

wezz
04-10-2007, 20:23
Verlengen...:-|

Tweede helft wel weer een stuk beter, maar nog steeds te slordig. Suarez had natuurlijk moeten scoren, maar die Koch staat ook erg goed te keepen hoor.

Pff hopelijk gaan ze wat beter om met het balbezit in de verlenging, en slepen ze er toch nog een overwinning uit.

Ajax!

Dennis Oosterhuis
04-10-2007, 20:27
Tweede helft wel weer een stuk beter, maar nog steeds te slordig. Suarez had natuurlijk moeten scoren, maar die Koch staat ook erg goed te keepen hoor.
Dat klinkt me bekend in de oren. Weer zo'n keeper die boven z'n niveau uitstijgt... :?

Hugo R
04-10-2007, 20:28
En het is over.

Dennis Oosterhuis
04-10-2007, 20:28
GODVERDOMMUUUUUUHH!!! :mad: :twisted:

pokalapoketl
04-10-2007, 20:29
Afgelopen, klaar, finito...

Hugo R
04-10-2007, 20:30
En 3-0 ook nog, ongelooflijk dat ze dit weg geven.

Alexander D
04-10-2007, 20:30
Triest, triest en nog eens triest.

Zeg maar dag tegen internationaal voetbal voor Nederland.

Ach kijk, 3-0 terwijl ik zit te tikken....


@Wezz: goede spelers ja...

*NERAZZURRI*
04-10-2007, 20:31
Grandioos Ajax!

Hugo R
04-10-2007, 20:32
Ook heel slecht voor de Uefa ranking voor NL natuurlijk. Straks gaat er maar 1 van de 5 ploegen door, dodelijk voor het gemiddelde puntenaantal natuurlijk.

Rickje
04-10-2007, 20:32
Het doek valt voor Ajax, ook voor Ten Cate?

Een 3-0 nederlaag, damn dat is echt slecht ..sorry jongens maar het is echt zo !

wezz
04-10-2007, 20:34
#*&#(*&#( Ajax:x

Wat een instelling weer, echt te dramatisch voor woorden. Goed uitresultaat, maar dan moeten ze het toch weer verneuken hè, echt onbegrijpelijk...



@Wezz: goede spelers ja...

:roll:

Headhunter
04-10-2007, 20:35
Man, man, man, hoe is het mogelijk? :? Eerst Heerenveen, nu Ajax. Gaat lekker zo met het Nederlands voetbal...

wezz
04-10-2007, 20:36
Oh nu scoren ze wel...

Is het dan toch nog mogelijk? :roll:

Dennis Oosterhuis
04-10-2007, 20:36
Ten Cate kan mooi Oprotten, met de hoofdletter O!!! En neem die Jaakke en Fonteijn maar mee, net als Colin... :mad:

Stelletje lamlendige, onkundige, amateuristische SCHAPEN!!! :mad:

GVD nog an toe! Jezus zeg! Ik schaam me ROT! :mad:

wezz
04-10-2007, 21:02
En dan word het ook nog 2-3 natuurlijk...:x

Had het Slavia drama eindelijk een beetje verwerkt, krijgt je dit weer, houdt het dan nooit op....

En het is ook maar weer eens duidelijk geworden dat Delorge en Colin te lachwekkend voor woorden zijn wanneer het er om gaat. Colin is dat sowieso, Delorge kan nog mee tegen clubjes als de Graafschap/VVV.

Nu maar alles op de competitie/beker gooien.. :bier::bier::bier::bier::bier::bier::bier:

:roll:

pokalapoketl
04-10-2007, 21:05
Bah, had het dan 3-0 of 3-1 gelaten. Dit maakt het alleen maar nog zuurder.

joostpolletje
04-10-2007, 21:10
Helemaal niets in Amsterdam..

Rickje
04-10-2007, 21:10
Toch nog een mooie strijd geleverd maar tevergeefs.. ik had dit echt niet verwacht van ajax, maar dit is echt een flinke domper voor het Nederlandse voetbal. Nou kom op PSV, laat zien hoe het wel moet!

Maar mensen, wat denken jullie? Zal Ten Cate binnenkort vertrekken bij ajax op pas aan het einde van dit seizoen?

joostpolletje
04-10-2007, 21:11
http://www.vanhommel.nl/blog/wp-content/uploads/2006/11/tencatekrassen.jpeg

Rickje
04-10-2007, 21:13
Ik zag hem al aankomen..

pokalapoketl
04-10-2007, 21:13
Helemaal niets in Amsterdam..

Gelukkig houdt Feyenoord de Neerlandsche trots hoog in Europa :bier:.

Het helpt geen reet maar Ten Cate is nu wel weg denk ik...

joostpolletje
04-10-2007, 21:14
Gelukkig houdt Feyenoord de Neerlandsche trots hoog in Europa .

Het helpt geen reet maar Ten Cate is nu wel weg denk ik...

Vorig jaar hebben we t ook niet verdiend.

Maar liever niet verdienen dan Schandalig het weggeven CL en UEFA!:bier:

Dennis Oosterhuis
04-10-2007, 21:15
Groningen staat VOOR!!! 0-1 Nevland! :)

Marcel v/d H.
04-10-2007, 21:15
Heerlijke goal van Nevland en 1-0 voor GRONINGEN!!!!!!!

Marcel v/d H.
04-10-2007, 21:16
*** 1-1 Mutu

mercapto
04-10-2007, 21:17
Jammer dat er dan weer een Feyenoord opmerking voorbij moet komen, gaat het de hele avond goed komt spuit11 langs... :D

Dennis Oosterhuis
04-10-2007, 21:17
Twente nog altijd 1-0 voor door de goal van Wielaert, N'Kufo miste een strafschop en kreeg even later direct rood...

wezz
04-10-2007, 21:17
Vorig jaar hebben we t ook niet verdiend.

Maar liever niet verdienen dan Schandalig het weggeven CL en UEFA!:bier:

Tuurlijk jongetje, vind je het niet vreemd om als Feyenoorder(helemaal geen Europees voetbal) Ajax uit te lachen?

Groningen 0-1? (y)

Oh ik zie dat het alweer 1-1 is, ach Groningen gaat gewoon door zeg ik je!

joostpolletje
04-10-2007, 21:19
Tuurlijk jongetje, vind je het niet vreemd om als Feyenoorder(helemaal geen Europees voetbal) Ajax uit te lachen?

Groningen 0-1? (y)

Oh ik zie dat het alweer 1-1 is, ach Groningen gaat gewoon door zeg ik je!

Ja Tuurlijk!
Vind het jammer want met dit team wat Feyenoord nu heeft had Europees MOETEN voetballen!

Ajax mocht ook ff wedstrijdje eraan ruiken.

Marcel v/d H.
04-10-2007, 21:19
Oh ik zie dat het alweer 1-1 is, ach Groningen gaat gewoon door zeg ik je!

Laten we het hopen, het is wel een vermakelijke pot trouwens.

mercapto
04-10-2007, 21:20
Wie lacht er ?
Ajax speelt *** maar een Feyenoorder mag er niks van zeggen ? Tsk tsk tsk... :nono:

wezz
04-10-2007, 21:23
Als Twente 1-0 blijft zijn ze toch door of niet? Zou ook een stunt zijn hoor...

Zou trouwens wel komisch zijn, Ajax en Heerenveen eruit, en Groningen en Twente door.:-| Ach ja joh, we hebben tenminste nog wel die Babel/Sneijder miljoenen! :bier::bier::bier::bier::bier::bier::bier::bier:

Marcel v/d H.
04-10-2007, 21:24
Als Twente 1-0 blijft zijn ze toch door of niet?

Was daar toch ook 1-0?

Pascal Barroso
04-10-2007, 21:25
Ajax was dramatisch en vliegt er verdiend uit. Alleen Joost, over Feyenoord heb je dit seizoen nog niets gepost (terwijl daar nu aardig wat reden voor is dacht ik) maar als Ajax verliest ben je er als de kippen bij :-? Apart, laat ik het daar maar op houden.

Dennis Oosterhuis
04-10-2007, 21:26
Als Twente 1-0 blijft zijn ze toch door of niet? Zou ook een stunt zijn hoor...
Nee, Getafe won in Spanje in de laatste minuut, met 1-0...

wezz
04-10-2007, 21:28
Was daar toch ook 1-0?

Ik dacht 1-2? Met een goal van Braafheid?

0-1 kan ook hoor, dan is het maar hopen dat ze die verlenging overleven met 10 man.

Fiorentina-Groningen nog steeds 1-1? Dat is opzich al een stunt imo.

Pascal Barroso
04-10-2007, 21:29
Als Twente 1-0 blijft zijn ze toch door of niet? Zou ook een stunt zijn hoor...

Zou trouwens wel komisch zijn, Ajax en Heerenveen eruit, en Groningen en Twente door.:-| Ach ja joh, we hebben tenminste nog wel die Babel/Sneijder miljoenen! 8):bier:

Wat heb je daar nu aan? En met die miljoenen hebben ze bijzonder weinig gedaan tot nu toe, of mis ik een vorm van sarcasme hier?

Ajax was dramatisch en vliegt er verdiend uit. Alleen Joost, over Feyenoord heb je dit seizoen nog niets gepost (terwijl daar nu aardig wat reden voor is dacht ik) maar als Ajax verliest ben je er als de kippen bij :-? Apart, laat ik het daar maar op houden.


Was daar toch ook 1-0?

Ja klopt.

joostpolletje
04-10-2007, 21:31
Ajax was dramatisch en vliegt er verdiend uit. Alleen Joost, over Feyenoord heb je dit seizoen nog niets gepost (terwijl daar nu aardig wat reden voor is dacht ik) maar als Ajax verliest ben je er als de kippen bij :-? Apart, laat ik het daar maar op houden.

Nouw..
Ik weet t Pascal.
Maar ik was laatste weken afwezig. Dus..

Even over de miljoenen..
Ik denk dat ajax er al veel van kwijt is, aangezien er wel CL wordt begroot. En dan geeneens meer UEFA spelen. Dit zal financieel wel zwaar vallen.

Marcel v/d H.
04-10-2007, 21:31
Nog steeds 1-1 en Groningen is ook lekker aan het verdedigen, kan alle kanten op.

wezz
04-10-2007, 21:32
Wat heb je daar nu aan? En met die miljoenen hebben ze bijzonder weinig gedaan tot nu toe, of mis ik een vorm van sarcasme hier?


Wat denk je zelf? :lol::wink:
Ik heb 'm al aangepast...

Zo en nu dat AZ maar een checken, was de eerste helft ook niet best zag ik net..

mercapto
04-10-2007, 21:34
Woonde we maar in Schotland, als Nederlandse voetbalfan heb je het zwaar met afgelopen dinsdag en vanavond :(
Nou maar weer duimen voor de rest :)

Pascal Barroso
04-10-2007, 21:39
Wat denk je zelf? :lol::wink:
Ik heb 'm al aangepast...

Zo en nu dat AZ maar een checken, was de eerste helft ook niet best zag ik net..

Ik dacht al :-P

AZ mag ook wel eens wat beter gaan spelen. Zou zo maar kunnen dat ze er allemaal uitvliegen :-?

*NERAZZURRI*
04-10-2007, 21:40
Waar kijken jullie Groningen eigenlijk? Hulk?

Nog steeds 1-1 zie ik. Knap hoor. Twente ook leuk. Jammer dat ze een pingel hebben gemist en dat N'Kufo rood heeft gekregen though...

Edit: Oh, op een regionale zender zeker? Dat heb ik volgens mij ook. Effe kijken...

Marcel v/d H.
04-10-2007, 21:41
Ik woon in Groningen en ze zenden de wedstrijd op de lokale tv (TV-Noord) uit. Misschien voor mensen met digitale tv dan dus ook wel te volgen, daar zitten meen ik die regionale zenders ook allemaal op.

Pieter V
04-10-2007, 21:43
Ik woon in Groningen en ze zenden de wedstrijd op de lokale tv (TV-Noord) uit. Misschien voor mensen met digitale tv dan dus ook wel te volgen, daar zitten meen ik die regionale zenders ook allemaal op.
Only in Grunn :D. Ik kijk het nu ook.

Hugo R
04-10-2007, 21:44
Toch jammer dat N'Kufo die penalty mist en later rood krijgt. Iemand een idee waarom? Hopen dat Groningen en Twente voor een stunt kunnen zorgen nu.

Marcel v/d H.
04-10-2007, 21:49
Groningen gaat verlengen!

Hugo R
04-10-2007, 21:52
1-1 bij Twente, dus die zijn ook zo goed als uitgeschakeld.

joostpolletje
04-10-2007, 21:56
NU een voorbeeld van het AJAKKES NEP PUBLIEK

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum10/1023.php

Rickje
04-10-2007, 22:01
Yup dat zijn ze idd.. ik kan begrijpen dat je erg gefrustreerd bent dat ajax het niet zo ver heeft geschopt als bijvoorbeeld PSV, het is ook zwaar om niet meer de beste club van NL te zijn maar dan moet je er nog staan voor je clubje.. zelf vind ik het jammer voor Jaap Stam, hij had veel gehoopt maar helaas.

Marcel v/d H.
04-10-2007, 22:07
Nevland eruit, Kolder erin.

Marcel v/d H.
04-10-2007, 22:10
Twente 1-2, dus dat is echt klaar.

Marcel v/d H.
04-10-2007, 22:12
http://www.telesport.nl/voetbal/2253182/Ten_Cate__Dit_is_een_mokerslag.html

chimera01
04-10-2007, 22:13
2-2 twente - getafe

chimera01
04-10-2007, 22:15
3-2 twente wint en is uitgeschakeld.

Niet slecht met zijn Tienen en een gemiste penalty van N'Kufo die 10 minuten later zijn team met zijn 10-en achter laat.

rkrijger
04-10-2007, 22:21
AZ door. Als enige?

chimera01
04-10-2007, 22:21
0-0 voor AZ en dat is de 2de club van ons landje dat blijft.

Quido
04-10-2007, 22:21
Wat een desastreuse week voor het Nederlandse voetbal ...

chimera01
04-10-2007, 22:22
AZ door. Als enige?

Groningen zit nog in de verlenging???

Als ze penalties hebben wil dat gaarne live zien.

Marcel v/d H.
04-10-2007, 22:23
Nog steeds in de verlenging nog een minuut of 5 en dan naar de strafschoppen. Het is nog wel even stand houden want Groningen staat nu erg onder druk en met 11 man te verdedigen...

Marcel v/d H.
04-10-2007, 22:29
Strafschoppen! In elk geval een super prestatie!

Dennis Oosterhuis
04-10-2007, 22:31
Inderdaad, Fiorentina tot de strafschoppenserie dwingen is al een prestatie opzich! (y)

rkrijger
04-10-2007, 22:31
Strafschoppen maar volgen op teletekst. Die zijn vrij snel met updaten.

chimera01
04-10-2007, 22:32
Strafschoppen! In elk geval een super prestatie!

Maar live uitzenden Ho maar. later op de avond.:nono:

Wat een verrekte klojo's die NOS, maar goed dat zij de rechten van de eredivisie kwijt zijn.(y)

Quido
04-10-2007, 22:33
Echt belachelijk dat ze dat nou niet uitzenden!

mercapto
04-10-2007, 22:33
Uhm, ze hebben deze rechten niet vandaar, en de Eredivisie hoort bij de NOS...

Marcel v/d H.
04-10-2007, 22:34
TV Noord kijken.

Neeeej, eerste is mis voor Groningen :(

mercapto
04-10-2007, 22:34
:(

Marcel v/d H.
04-10-2007, 22:35
Groningen 0
Fiorentina 1

Groningen 0 1
Fiorentina 1 2

Groningen 0 1 1
Fiorentina 1 2 3

Quido
04-10-2007, 22:35
Gewoon illegaal uitzenden en de boete riskeren (accepteren), besteden ze ons belastinggeld ook eens nuttig ;)

Dennis Oosterhuis
04-10-2007, 22:35
En ik irriteer me ook dood aan al die reclames, vooral tussen de wedstrijden van Ajax en AZ door. Eén en al reclameblokken... :? En nu dus weer, i.p.v. even over te schakelen om de kijker live de climax van de avond te geven, nee hoor, weer die reclames. Wij maar zeuren over de commerciële zenders, maar zij kunnen er ook wat van, zo blijkt maar weer... :?

rkrijger
04-10-2007, 22:37
Groningen exit.

Marcel v/d H.
04-10-2007, 22:38
3-2

Dennis Oosterhuis
04-10-2007, 22:38
Da's dus ook afgelopen voor Groningen... :(

Lekker weekje zo voor Nederland... :(

chimera01
04-10-2007, 22:38
Dus wederom een top avond voor het Neerlandse voetbal.

Marcel v/d H.
04-10-2007, 22:40
Over :(

Marcel v/d H.
04-10-2007, 22:41
Maar goed wel mijn complimenten voor Groningen, dapper gestreden.

Lex v/d Moolen
04-10-2007, 22:41
Pff, krijg je de wedstrijd gratis aangeboden leveren ze zo een wanprestatie... :(
Als je al zo schijterig aan de wedstrijd begint, en dan ook nog waagt om wéér Colin in de basis te zetten vraag je om problemen. Hoe geven ze die goals weer weg... Zagreb verdiend gewonnen en Ajax heeft andermaal aangetoond dat het niets in Europa te zoeken heeft. Keihard maar waar.
Goed dat Az nog door is, want voor de rest is het verder ook niet best wat de Nederlandse clubs hebben gedaan, al wint Twente toch knap.

Enige voordeel is dat ze zich nu op de competitie kunnen richten, maar dat zie ik ze ook nog wel weggeven.

mercapto
04-10-2007, 22:44
:)

Raar toch, de nummer 11 uit de competitie gaat als enige door...

Mooie woorden van Stam :)

rkrijger
04-10-2007, 22:46
Het is BEGIN OKTOBER!!!
En er zijn 4 Nederlandse clubs uitgeschakeld voor Europees voetbal.
Is het ooit zo erg geweest?

Lex v/d Moolen
04-10-2007, 22:50
Nouw..
Ik weet t Pascal.
Maar ik was laatste weken afwezig. Dus..

http://www.dvd.nl/forum/search.php?searchid=225279

:roll: :roll: :roll:

Lex v/d Moolen
04-10-2007, 22:52
Het is BEGIN OKTOBER!!!
En er zijn 4 Nederlandse clubs uitgeschakeld voor Europees voetbal.
Is het ooit zo erg geweest?

Ik lees net dat het voor Ajax de vroegste uitschakeling sinds 1989 is...:nono:

mercapto
04-10-2007, 22:53
En Chelsea wil Ten Cate ? Zo snel mogelijk op de boot zetten!

Lex v/d Moolen
04-10-2007, 22:55
En Colin in een postzak mee.

Hugo R
04-10-2007, 23:04
Heel jammer voor Groningen dat ze het net niet gered hebben, maar wel heel knap gedaan natuurlijk. Net als Twente trouwens.
AZ weer zeer matig, maar gelukkig nog ieder geval 1 club door.

*NERAZZURRI*
04-10-2007, 23:06
Nou, wat een zure kloteavond voor Nederland, maar wat heb ik nog even genoten van Groningen (y) Dikke pluim, ook voor Twente. De rest moet zich schamen, en dan met name Ajax. AZ ook eigenlijk te treurig voor woorden tegen de nummer laatst uit Portugal...

gompier
04-10-2007, 23:07
Maar liever niet verdienen dan Schandalig het weggeven CL en UEFA!:bier:Ja... Dat zeggen ze bij clubs als Willem II en Sparta ook altijd... :roll:

EmDee
05-10-2007, 01:24
Zo lang het nieuws bekend is over Ten Cate - Chelsea kan ik me maar een reden bedenken waarom ze hem willen hebben. Met hem aan boord kunnen ze makkelijker Ronaldinho overtuigen om naar London te komen.

edwinvb
05-10-2007, 07:04
ten cate heeft al getekend bij Chelsea...Prima, laat deze man aub gaan, want zijn tijd is hier wel geweest. Deze man kan niks meer brengen uit Ajax. Jammer maar helaas. En bijzonder jammer dat alleen AZ nog in europa voetbalt......althans, dat proberen ze...

Volgend jaar beter???

Reinbo
05-10-2007, 07:41
Jammer dt Ten Cate weggaat. Hij deed het net zo goed met z'n eerste plaats.

En dan die Heitinga, die durfde nog te zeggen dat de uitschakeling zo jammer was omdat ze nu nog maar twee prijzen konden winnen. As if... Realisme is die Godenzonen nooit eigen geweest. Ben erg blij met de uitschakeling van de Godenzonen, jammer van de andere NL ploegen.

rkrijger
05-10-2007, 08:03
Moest gisteravond aan Huntelaar denken. Die zei vorige week dat hij wel een beetje moest lachen omdat PSV uit de beker werd gezet.

Ik denk dat ze bij PSV wel een beetje om Huntelaar moeten lachen nu...

Coen P.
05-10-2007, 08:04
hoezo?

ik denk dat ze bij psv zich nog steeds voor de kop slaan dat ze Huntelaar zo makkelijk hebben weggedaan ;)

Marcel v/d H.
05-10-2007, 08:07
hoezo?

ik denk dat ze bij psv zich nog steeds voor de kop slaan dat ze Huntelaar zo makkelijk hebben weggedaan ;)

Tussen Ajax en PSV is de stand nu wel weer 1-1 denk ik, na het vertrek van Perez naar PSV.

Alexander D
05-10-2007, 08:08
En, zijn er al roddels over een opvolger van Ten Cate of gaat het Jol worden?

wezz
05-10-2007, 08:25
Als ik Henk gister hoorde praten lijkt het me duidelijk dat die weg is. ''Ja eh, dit kom hard aan eh..een harde klap ja eh...''

Trainer nog voor de winterstop weg, als dat maar weer geen bouwjaartje wordt..


Zaakwaarnemer Ten Cate bevestigt akkoord

05 oktober 2007 (http://www.fcupdate.nl/nieuws/2007/10/05/)

Ajax-trainer Henk ten Cate heeft een akkoord bereikt met Chelsea over de functie assistent-trainer. Dit bevestigt Sigi Lens, de zaakwaarnemer van Ten Cate. "Het klopt, we hebben een akkoord met Chelsea", onthulde Lens tegenover The Sun.

Lens onderstreepte de uitdaging en mogelijkheden voor Ten Cate om te gaan werken met grote spelers bij een grote club. "Het is een mogelijkheid voor hem, een uitdaging om te gaan werken aan zo'n groot team en er samen met Avram Grant iets van te maken."

Over de gesprekken die Ten Cate voerde, zei de belangenbehartiger: "Chelsea heeft met Henk gesproken. Er was een gesprek, waarbij zowel de trainer (Grant) en Henk op dezelfde golflengte zaten. Ze hebben hem vervolgens uitgenodigd voor een verdergaand gesprek over meer technische details en hoe hij wil spelen. Ook dat verliep goed."

Chelsea en Ten Cate willen gelijk aan de slag en niet wachten tot volgend jaar, wanneer het contract van de Nederlander afloopt bij Ajax. "Chelsea wil hem nu hebben, dus bij een akkoord tussen beide clubs is alles rond", zei Lens, die benadrukte dat Ten Cate zelf ook direct weg wil. "Henk wil niet wachten tot het einde van het seizoen. Hij wil nu komen, maar het zal er van afhangen hoe Ajax hierop reageert."

Bij de Londense club zal de Amsterdamse oefenmeester eenzelfde rol krijgen als eerder bij FC Barcelona. Daar was hij actief als veldtrainer en handelde Frank Rijkaard de andere zaken af als manager.
En ja hoor......
Wat een loser zeg, snel wegvluchten..

Het is trouwens wel te hopen dat Jol niet de nieuwe coach wordt, dan weet je zeker dat Davids niet gaat bijtekenen. En Ten Cate weg kan ook niet goed zijn voor spelers als Gabri, Luque en Suarez, pffffff wat een puinhoop...

FrankvdM
05-10-2007, 08:58
We hebben overduidelijk voorlopig even niets te zoeken in Europa, wat een *** avond gister. Met middelmaat redt je het gewoon niet. Investeren in goeie spelers gvd!

Wordt nog een heel lang jaar:-(

Alexander D
05-10-2007, 09:21
We hebben overduidelijk voorlopig even niets te zoeken in Europa, wat een *** avond gister. Met middelmaat redt je het gewoon niet. Investeren in goeie spelers gvd!

Wordt nog een heel lang jaar:-(

Van Ajax is het gewoon ronduit slecht van Groningen en Twente is echt toch echt super jammer.

Hugo R
05-10-2007, 09:47
Tja ik kan Ten Cate niet helemaal ongelijk geven. Als ik in Londen 40.000 per week zou kunnen verdienen bij een club die CL speelt zou ik ook gaan denk ik. En misschien voelt hij zich toch iets lekkerder als assistent/veldtrainer.

*NERAZZURRI*
05-10-2007, 10:29
Zo lang het nieuws bekend is over Ten Cate - Chelsea kan ik me maar een reden bedenken waarom ze hem willen hebben. Met hem aan boord kunnen ze makkelijker Ronaldinho overtuigen om naar London te komen.

Heel scherp en ik denk dat je helemaal gelijk hebt. En het gerucht begint nu ook echt door te sijpelen dat Kaká een keer een topploeg in Spanje uit wil proberen (en als Ronaldinho naar Chelsea vertrekt..............).

Daar zou ik natuurlijk geen enkele moeite mee hebben: Ronaldinho maakt Chelsea amper sterker. Hij past helemaal niet in het Engelse voetbal en is ook gewoon helemaal z'n vorm kwijt. Kaká vangt Ronaldinho op en Barça zal ongeveer even sterk blijven, misschien zelfs nog sterker. Milan dondert als een kaartenhuis in elkaar (zelfs met Kaká zijn ze al met dat proces bezig). En ja, ook Ajax is aan deze carroussel verbonden want Ten Cate gaat weg, we halen geen oude, verrote Spanjaarden meer en we krijgen hopelijk een trainer die een fris poepie laat in de kleedkamer.

Win - win (y)

Nu hopen dat het allemaal uitkomt (en dat Ajax er ook goed door gaat draaien). En oh ja, dat Inter dan Diego snel wegkoopt voordat ie naar Milan gaat ter vervanging van Kaká :mrgreen:

wezz
05-10-2007, 10:59
Als Barca Ronaldinho verkoopt is het om toch nog die miljoenenklapper te maken, dan lijkt het me sterk dat ze Kaka gaan halen. En als Kaka echt naar Spanje wilt gaat Barca het nooit winnen van Madrid, ja of Kaka moet zelf persé naar Barca willen, maar meestal kiezen die spelers toch voor het geld.

Over Ten Cate, tsja ik heb al gezegd dat ik de timing waardeloos vind. Had hem dan afgelopen zomer al lekker laten gaan, dan hadden wij Perez nog gehad en zeker geen Colin..


5/10/2007 - RTVNH: Ten Cate maandag aan de slag bij Chelsea, Ajax geeft om half een persconferentie http://ajax.netwerk.to/forums/images/edit.gif (http://ajax.netwerk.to/forums/pb.php?handeling=nieuws&nieuwsid=14845)http://ajax.netwerk.to/forums/images/icons/printje.GIF (http://ajax.netwerk.to/nieuws/news.php?b=14845#)(Gepost door P.)

BRON: RTVNH (http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=78049)
Volgens RTV Noord Holland zal Ten Cate maandag aan de slag gaan als assistent-trainer bij Chelsea. Ajax geeft vandaag om half één een persconferentie. Het is niet te voorspellen wat daar zal worden gezegd, aangezien vrijdag de normale persdag van Ajax is.

wezz
05-10-2007, 12:16
Henk ten Cate blijft aan bij Ajax

Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op vrijdag, 5 oktober om 13:06

Henk ten Cate blijft ondanks de uitschakeling door Dinamo Zagreb in de UEFA Cup en de belangstelling van Chelsea bij Ajax. De coach van Ajax zei dat vrijdagmiddag op een persconferentie.

Volgens Ten Cate heeft is er wel contact geweest met Chelsea over de functie van veldtrainer en voelt hij zich gevleid door de belangstelling.

Later meer…What the...:confused::confused::confused:

Alexander D
05-10-2007, 12:20
Dat is nog eens een verrassing....

Dennis Oosterhuis
05-10-2007, 12:26
Krijg nou de ... :? :mad:

Rotterdam5314
05-10-2007, 12:29
De selectie voor het NL 11tal is weer bekend.

De volledige selectie:

Doel: Edwin van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax) en Henk Timmer (Feyenoord)

Verdediging: Khalid Boulahrouz (Sevilla), Wilfred Bouma (Aston Villa), Urby Emanuelson, John Heitinga (beiden Ajax), Kew Jaliens (AZ), Joris Mathijsen (Hamburger SV), Mario Melchiot (Wigan Athletic) en André Ooijer (Blackburn Rovers)

Middenveld: Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), Nigel de Jong (Hamburger SV), Hedwiges Maduro (Ajax), Clarence Seedorf (AC Milan), Wesley Sneijder (Real Madrid), Rafael van der Vaart (Hamburger SV) en Demy de Zeeuw (AZ)

Aanval: Ryan Babel (Liverpool), Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Dirk Kuyt (Liverpool), Ruud van Nistelrooy (Real Madrid), Robin van Persie (Arsenal) en Arjen Robben (Real Madrid).

In mijn ogen zou het zo moeten zijn. (even niet gelet op blessure's)

Doel: vdSar, Velthuizen

Verdediging:
Boulahrouz, Ooijer, Hofland, Mathijssen, vBronckhorst, deCler, Melchiot, Vlaar


Middenveld: Seedorf, Sneijder, vdVaart, vBommel, Davids, Schaars, Afellay, Engelaar

Aanval: Robben, Nistelrooy, vPersie, Kuyt, Huntelaar, Castelen en als breekijzer Koevermans

marsie030
05-10-2007, 12:30
Ik heb juist respect voor trainers/voetballers die hun contract uit dienen.
Hij is aan de klus begonnen en wil het afmaken ook.

Rotterdam5314
05-10-2007, 12:32
Ik ben er wel blij mee dat Ten Cate blijft. Zo kunnen wij gebruik maken van Colin als we tegen ze spelen

Alexander D
05-10-2007, 12:36
Ik ben er wel blij mee dat Ten Cate blijft. Zo kunnen wij gebruik maken van Colin als we tegen ze spelen

LOL

Al verwacht ik niet dat hij echt nog veel zal spelen.

Dennis Oosterhuis
05-10-2007, 12:41
Ik heb juist respect voor trainers/voetballers die hun contract uit dienen.
Hij is aan de klus begonnen en wil het afmaken ook.
Ja, maar als ik een contract teken bij een bedrijf en ik maak er een potje van, word ik ook ontslagen... :?

wezz
05-10-2007, 12:45
LOL

Al verwacht ik niet dat hij echt nog veel zal spelen.

Nee inderdaad, ik denk dat na gisteren zelfs Henk doorheeft dat onze vriend Colin een waardeloze voetballer is.

Verder vind ik het niet erg dat hij blijft, anders werd het helemaal een puinhoop. Gewoon goed blijven presteren in de competitie en dan volgend seizoen rustig op zoek naar een andere coach+elftal aangezien de meeste vertrekken, of nouja de spelers die er toe doen dan..

rkrijger
05-10-2007, 12:50
tCate blijft...
Waarschijnlijk onder het credo "gebrek aan beter"...

Alexander D
05-10-2007, 12:51
tCate blijft...
Waarschijnlijk onder het credo "gebrek aan beter"...

Ik denk dat dat zeker meespeelt.

marsie030
05-10-2007, 12:54
Ja, maar als ik een contract teken bij een bedrijf en ik maak er een potje van, word ik ook ontslagen... :?


Ik zal niet zeggen dat Ajax geweldig speelt, en het duel van gisteravond is gewoon een fiasco. Maar je kan ook overdrijven natuurlijk, ik heb het zoujuist nog even nagekeken Ajaz staat nog steeds boven aan in de Eredevisie

Alexander D
05-10-2007, 12:58
Ik zal niet zeggen dat Ajax geweldig speelt, en het duel van gisteravond is gewoon een fiasco. Maar je kan ook overdrijven natuurlijk, ik heb het zoujuist nog even nagekeken Ajaz staat nog steeds boven aan in de Eredevisie

Dat wordt wel heel vaak geroepen de laatste tijd.

Maar de competitie is nog lang, de concurrenten zitten er vlak achter en uitschakeling in CL en Uefacup weegt gewoon heel zwaar. Sportief en financieel!

TJ Weissel
05-10-2007, 13:01
Sure, de halve competitie presteert gewoon onder de maat (op 'n paar uitzondering na), mogelijk dat het niveau van het nederlands voetbal momenteel wat te wensen overlaat. Zegt anzich natuurlijk al genoeg dat Ajax momenteel eerste staat itt. de rest van de lijst.

Dennis Oosterhuis
05-10-2007, 13:03
Ik zal niet zeggen dat Ajax geweldig speelt, en het duel van gisteravond is gewoon een fiasco. Maar je kan ook overdrijven natuurlijk, ik heb het zoujuist nog even nagekeken Ajaz staat nog steeds boven aan in de Eredevisie
Ten eerste hebben ze een vrij makkelijk programma gehad, tot nu toe, ten tweede heeft Ajax in de tijd van HtC in Europa geen deuk in een pakkie boter geslagen (niet dat het daarvoor koek en ei was, maar Henk maakt het wel heel bont), ten derde laat hij spelers constant spelen op posities die onnatuurlijk voor hen zijn, zodat er nooit automatismen in het team kan komen, ten vierde maakt hij constant opnieuw dezelfde fout en leert daar dus niet van (Colin in de basis is een uitstekend voorbeeld), ten vijfde heeft hij tijd genoeg gehad (een heel jaar) om het elftal ook maar iets beter te laten spelen en er zit niks geen verbetering in. Overdrijf ik nog steeds? Het klinkt misschien gek, gezien dit bericht, maar ik ben Ten Cate meer dan zat...

TJ Weissel
05-10-2007, 13:05
Ten zesde het veld in de Arena blijft zuigen... (moge geen excuus zijn, echter wel 'n feit) :D

rkrijger
05-10-2007, 13:08
Hierbij het ge-update lijstje UEFA-puntjes...

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/data/method3/crank2008.html

De grote verliezers van deze ronde zijn Roemenia (nr. 5 met nog maar 1 van de 5 teams in de race), Nederland (nr. 8 met 2 van de 6, hoe kan het ook anders), en Oekraine (nr. 10 met 2 van de 4).

Verder valt op dat Italie al afscheid heeft moeten nemen van 3 teams en dat, net als vorig seizoen, Engelad en Spanje het goed doen (allebei nog 7 van de 8 teams in competitie).

Voor Nederland geldt:

6. Duitsland 39.007 (7/7)
7. Rusland 37.000 (4/4)
8, Nederland 35.879 (2/6)
9. Portugal 35.213 (4/7)
10. Oekraine 30.100 (2/4)

Het is niet waarschijnlijk dat we Rusland of Duitsland in halen dit seizoen, aangezien beide landen nog alle teams in de Europacup hebben en dus nu veel punten gaan scoren.

We moeten nu ook serieus vrezen voor Portugal met 4 van de 7 teams nog in competitie. Omdat Nederland slechts 2 van de 6 teams in competitie heeft, is het een kwestie van tijd dat we afzakken naar een 9e plek.

In dat geval mogen we de volgende ploegen inschrijven voor Europacup-voetbal:

de kampioen plaatst zich rechtstreeks voor CL-voetbal (zoals het nu was)
de winnaar van de play-offs plaatst zich voor de 3e voorronde voor CL (zoals het nu was)
de bekerwinnaar plaatst zich voor de derde voorronde UEFA-cup (zoals nu)
de nr. 3 plaatst zich voor de tweede voorronde UEFA-cup (nu de derde voorronde)
de nrs. 4 en 5 spelen géén Europees voetbal (nu 3e voorronde UEFA-cup).

We gaan er dus op 3 (!) punten achteruit: twee ploegen minder en 1 ploeg stroomt 1 ronde eerder binnen.

Pascal Barroso
05-10-2007, 13:39
En Van Basten gooit De Cler weer uit de definitieve selectie ten faveure van Emanuelson :lol: En De Jong is in mijn ogen echt zo'n gevalletje Landzaat.

rkrijger
05-10-2007, 15:09
Emanuelson heeft natuurlijk veel meer CL-ervaring dan dCler...

*NERAZZURRI*
05-10-2007, 15:39
Ten zesde het veld in de Arena blijft zuigen... (moge geen excuus zijn, echter wel 'n feit) :D

Het VELD in de Arena blijft zuigen? Wanneer gaan we godverdomme dat ***stadion eens uit? :-x Daar is het al het gelazer (vercommercialisering en verlies van sfeer en knusheid met name) begonnen...

Lex v/d Moolen
05-10-2007, 16:54
Ja, dat het veld *** is en het stadion geen knusheid heeft weten we nu wel, maar het zijn toch echt de spelers die het moeten doen.
In de jaren onder van Gaal speelde Ajax een voetbal dat het meest effectief was op een goede vlakke grasmat.
Met deze huidige selectie maakt de grasmat geen donder uit hoe goed of slecht ze spelen.

Dennis Oosterhuis
05-10-2007, 17:02
Video: rotschop kost Amerikaan negen duels

05/10/2007 10:30
Houston Dynamo kan negen wedstrijden geen beroep doen op international Ricardo Clark. De 24-jarige middenvelder verkocht in het duel met FC Dallas zijn op de grond liggende tegenstander Carlos Ruiz een rotschop.

Clark ging zijn boekje te buiten, nadat hij samen met tegenstander Ruiz naar de grond was gegaan. Waar Ruiz op de grond bleef liggen, stond Clark razendsnel op. De duidelijk zichtbare schop die hij vervolgens uitdeelde, leverde hem volkomen terecht de rode kaart op.

'Met deze maatregel wil de Major League Soccer (MLS) een signaal afgeven dat het geen roekeloos en gevaarlijk gedrag op de velden toestaat', licht woordvoerder Don Garbar de straf toe. Naast een schorsing van negen duels, moet Clark ook een boete van tienduizend dollar (ruim 6.500 euro) betalen.

'Als in de toekomst een speler in de MLS zich op een dergelijke wijze misdraagt, kunnen zelfs nóg strengere straffen worden verwacht', dreigt Garbar.




Zie hier de ronduit schandalige actie: http://www.youtube.com/watch?v=PA_c1FClBMo

En ON-GE-LOOF-LIJK dat hij maar 9 duels is geschorst hiervoor, dit is ja gewoon razernij, die gast had gewoon een rode waas voor zijn ogen waarschijnlijk... :shock:

marsie030
05-10-2007, 17:05
Ja, dat het veld *** is en het stadion geen knusheid heeft weten we nu wel, maar het zijn toch echt de spelers die het moeten doen.
In de jaren onder van Gaal speelde Ajax een voetbal dat het meest effectief was op een goede vlakke grasmat.
Met deze huidige selectie maakt de grasmat geen donder uit hoe goed of slecht ze spelen.

Daar ben ik het mee eens. Ook elk jaar dat gezeik dat de trainer of het bestuur weg moe. Ik weet niet wat dat bij ajax de laatste 10 jaar is, sinds 1995/96 is er niets goed meer.

YAH87
05-10-2007, 17:08
Wat een debacle gisteren. Slechts 2 NL'se vertegenwoordigers over in Europa. :-(
Uiterst jammer van Twente (N'Kufo! :-(:nono:) en vooral Groningen; het mocht niet zo zijn.
Ajax en Heerenveen was gewoon slappe hap. Onherkenbaar en slecht.
AZ was ook gisteren verre van goede doen maar het was gelukkig nog net voldoende tegen de Portugese laagvlieger. :oops:

Vind het ook onbegrijpelijk dat De Cler er wéér niet bij zit. Durf wel te stellen dat hij de beste linksback op dit moment is en zeker beter dan Bouma is op die positie...

Alexander D
05-10-2007, 17:31
:confused: :shock: schorsing voor de rest van het seizoen had hem wat meer tijd gegeven om over z'n actie na te denken!

*NERAZZURRI*
05-10-2007, 17:42
Ja, dat het veld *** is en het stadion geen knusheid heeft weten we nu wel, maar het zijn toch echt de spelers die het moeten doen.
In de jaren onder van Gaal speelde Ajax een voetbal dat het meest effectief was op een goede vlakke grasmat.
Met deze huidige selectie maakt de grasmat geen donder uit hoe goed of slecht ze spelen.

Het ligt niet alleen aan de spelers, Lex. Tuurlijk is de selectie volledig uitgedunt en hebben we echt te weinig kwaliteit maar er is momenteel ook helemaal niks bij Ajax wat een beetje vastigheid geeft. De supporters word ik kotsmisselijk van, de sfeer is mede daarom (en door die gare betonnen bak) om te huilen, dat pikken de spelers ook op. Die hele negatieve spiraal en het beetje nostalgie waar Ajax altijd op kon teren als het minder ging (sfeer, Amsterdamse bluf, spelers die zich thuisvoelde) is gewoon volledig pleite.

Nu heb je geforceerde, misplaatste Amsterdamse bluf wat eerder neerkomt op ontzettend scheve arrogantie, een stel gefrustreerde schapen op de tribune, spelers die niet naar Ajax willen komen omdat het een sfeerloze hap is, een bestuur dat alleen maar aan het financiële plaatje denkt en bovenal gewoon een ronduit zwak scoutingsapparaat en te weinig doorstromende jeugdspelers (al valt dat het laatste jaar gelukkig mee met Urby, Heitinga, Maduro, Stekelenburg, Vermaelen, Van Der Wiel, maar daarnaast wordt er gewoon kansloos en veel te naïef ingekocht). Ze denken slim te zijn door (bijna) transfervrije spelers te halen, maar die andere clubs zijn natuurlijk niet achterlijk en flikkeren die spelers niet zomaar bij het grofvuil...

Het is momenteel gewoon *** bij Ajax. Neemt niet weg dat het altijd m'n club blijft, door dik en dun, maar ik ben het momenteel gewoon spuugzat. Vooral omdat we jaar in, jaar uit dezelfde achterlijke fouten weer voorgeschoteld krijgen.

Lex v/d Moolen
05-10-2007, 18:33
Heb je helemaal gelijk in wat de sfeer betreft. En dat is ook niet makkelijk te veranderen.
Maar ja, dit is nu eenmaal de realiteit. En hoe slecht het ook gaat, ik blijf toch komen.

Het probleem is dat juist het voetbal en succes van de jaren '90 nog steeds als maatstaf wordt gebruikt. Als er niet op een dergelijke manier wordt gevoetbald is het al gelijk slecht.
Ik vind dat niet realistisch. We hebben er de spelers niet voor, en het huidige voetbal maakt zoiets ook veel moeilijker.

Het is ook niet meer met 'vroeger' te vergelijken. Toen verwisselden spelers niet zo vaak van club. Spelers bleven veel langer bij Ajax spelen. Grote aankopen werden er nauwelijks gedaan. Meestal nog niet bij het grote volk bekende talenten uit het buitenland (met name Scandinavie) En natuurlijk aangevuld door spelers uit de jeugdopleiding.

Na '95 worden jeugdspelers sneller weggekocht dan de opleiding kan aanvullen. Alle grote clubs hebben tegenwoordig meerdere scouts waardoor de kans dat je dat ene talent uit Scandinavie kan wegplukken veel kleiner wordt. Daardoor moeten er jaarlijks aankopen worden gedaan waarvan je maar moet afwachten of ze renderen.

*NERAZZURRI*
05-10-2007, 21:12
Heb je helemaal gelijk in wat de sfeer betreft. En dat is ook niet makkelijk te veranderen.
Maar ja, dit is nu eenmaal de realiteit. En hoe slecht het ook gaat, ik blijf toch komen.

Het probleem is dat juist het voetbal en succes van de jaren '90 nog steeds als maatstaf wordt gebruikt. Als er niet op een dergelijke manier wordt gevoetbald is het al gelijk slecht.
Ik vind dat niet realistisch. We hebben er de spelers niet voor, en het huidige voetbal maakt zoiets ook veel moeilijker.

Exact waar ik op doelde met geforceerde Amsterdamse bluf (met name door de jaren heen van luitjes die niks van voetbal snappen en zich in bestuurskamers begeven) en misplaatste arrogantie. Als dat beetje realiteitsbesef nou eens bij de juiste mensen binnendrong en we in eerste instantie af zouden stappen van dat achterhaalde 4-3-3 zou dat al een klein stukje winst zijn. Voorbeeldje: Klaas-Jan Huntelaar: Pure 4-4-2 spits. We hebben alleen maar 4-4-2 spelers, behalve Leonardo, maar die kan ook geen voorzet geven.

Die hele schijncultuur, inclusief Johan Cruijff moet weg.


Het is ook niet meer met 'vroeger' te vergelijken. Toen verwisselden spelers niet zo vaak van club. Spelers bleven veel langer bij Ajax spelen. Grote aankopen werden er nauwelijks gedaan. Meestal nog niet bij het grote volk bekende talenten uit het buitenland (met name Scandinavie) En natuurlijk aangevuld door spelers uit de jeugdopleiding.

Na '95 worden jeugdspelers sneller weggekocht dan de opleiding kan aanvullen. Alle grote clubs hebben tegenwoordig meerdere scouts waardoor de kans dat je dat ene talent uit Scandinavie kan wegplukken veel kleiner wordt. Daardoor moeten er jaarlijks aankopen worden gedaan waarvan je maar moet afwachten of ze renderen.

Heb je helemaal gelijk in, maar ook daarvan is men zich duidelijk niet bewust, hoog in de Arena. Waarom kunnen Heerenveen, PSV (dit jaar in mindere mate), AZ, Twente en zelfs Groningen wél gericht talenten halen? Natuurlijk ook is ook daar niet alles 100% perfect, maar gemiddeld toch wel stukken beter dan ons aankoop- en scoutingsbeleid. Wij willen versleten toppers of mensen met imago omdat we ons nog steeds Europese top wanen ofzo. Onzin! Juist in de tijd dat we zo goed waren (Kwijl even mee (http://www.youtube.com/watch?v=1vX3hKwef5k), om een klein voorbeeldje te geven) kwamen we tot grootste daden met weinig. En ja, ik ben er absoluut van overtuigd dat het in de huidige kapitalistische voetbalwereld nog steeds mogelijk is om met de financiële middelen van Ajax, Feyenoord, PSV en AZ Europees mee te doen. Als je het maar slim speelt. PSV is de laatste jaren de enige ploeg die met realiteitsbesef en met een gerichte en slimme aanpak heeft bewezen dat het kan. Dat kan de rest ook. Sterker nog, ik denk dat zelfs met de huidige selecties (ja, ook die van Ajax als iedereen fit is) men fatsoenlijke mee kan toeren in de CL. Want dat is nog zoiets: we hebben in Nederland een onvoorstelbaar minderwaardigheidscomplex. Kijk eens naar Groningen en Twente, wat zij flikken. In Florence staan ze nog steeds te springen omdat ze gewonnen hebben hoor. Ik heb een hoop artikels gelezen en ze waren erg onder de indruk van dat kleine pestclubje uit Groningen (met alle respect). Kun je nagaan wat de topclubs met een klap realiteitsbesef en vertrouwen en vechtlust kunnen bereiken...

Lex v/d Moolen
05-10-2007, 21:59
Waarom kunnen Heerenveen, PSV (dit jaar in mindere mate), AZ, Twente en zelfs Groningen wél gericht talenten halen?
Waarschijnlijk omdat die talenten weten dat ze bij die clubs minder onder druk komen te spelen dan bij Ajax. Een druk die inmiddels volkomen misplaatst is.

Alexander D
05-10-2007, 22:02
Waarschijnlijk omdat die talenten weten dat ze bij die clubs minder onder druk komen te spelen dan bij Ajax. Een druk die inmiddels volkomen misplaatst is.

Helemaal correct maar toch wordt iedere nieuwe aankoop dan weer een beetje als 'de verlosser' gezien wat dan toch weer druk geeft. ;)

Lex v/d Moolen
05-10-2007, 22:04
Nou, van de aankopen dit jaar zie ik toch echt geen verlosser. Suarez is de enige 'leuke' aankoop. ;)

Alexander D
05-10-2007, 22:18
Nou, van de aankopen dit jaar zie ik toch echt geen verlosser. Suarez is de enige 'leuke' aankoop. ;)

Hoe heet die spits met dat looprekje en die 15 kg overgewicht?

Anders maar ook een 'leuke' aankoop.....:-P ;)

Je kunt toch wel stellen dat Ten Cate wat behoorlijke missers op zijn naam heeft staan. Colin voorop natuurlijk.

Lex v/d Moolen
05-10-2007, 22:26
Hoe heet die spits met dat looprekje en die 15 kg overgewicht?Ursaiz :-P
Nee, die is alleen maar gehaald als breekijzer, dat ziet zelfs Henk nog wel. (6)

Rotterdam5314
06-10-2007, 08:47
Nou, van de aankopen dit jaar zie ik toch echt geen verlosser. Suarez is de enige 'leuke' aankoop. ;)

Kennedy vind ik ook een goede aankoop.
Dennis is ook een goede aankoop voor de breedte

Colin is natuurlijk 10 keer niks.
Urzaiz is de Mols van Ajax. Totaal overbodig en toe aan pensioen

Lex v/d Moolen
06-10-2007, 09:19
Kennedy vind ik ook een goede aankoop.
Dennis is ook een goede aankoop voor de breedte
Nou, ik ben nog niet helemaal overtuigd van Rommedahl, het is allemaal zo ideeloos zijn acties.
Kennedy was ik vergeten, hij is inderdaad wel een goede aankoop.

Alexander D
06-10-2007, 09:21
Nou, ik ben nog niet helemaal overtuigd van Rommedahl, het is allemaal zo ideeloos zijn acties.


Het zijn dezelfde acties die hij bij PSV maakte en z'n voorzet is ook niet echt beter geworden.

Ik vind hem voor Nederland wel aardig maar hij kan verder ook geen potten breken.

wezz
06-10-2007, 10:00
'Laatste wedstrijd Ten Cate nadert'

Geschreven door Robert Smid op zaterdag, 6 oktober om 10:49

Henk ten Cate zal aankomend weekend zijn laatste wedstrijd als hoofdcoach van Ajax meemaken. Volgens De Telegraaf is een akkoord tussen Chelsea en Ajax nagenoeg bereikt en vertrekt de oefenmeester naar Londen.

Gisteren begonnen de onderhandelingen tussen Chelsea's algemeen directeur Peter Kenyon en Ajax. Struikelblok is de afkoopsom die de Amsterdammers moeten ontvangen voor het laten afkopen van zijn contract. Beide clubs zouden echter dichtbij een overeenstemming zijn, waardoor de overstap bijna een feit is.

Henk ten Cate en Chelsea hadden al eerder een mondeling akkoord bereikt over een functie als veldtrainer. Nadat Ajax een desastreus Europees avontuur beleefde raakten de gesprekken en onderhandelingen in een stroomversnelling. Ajax staat na de slechte resultaten welwillend tegenover een vertrek van de trainer.

Ondertussen is Ajax achter de schermen alweer bezig met een nieuwe trainersconstructie. Volgens de geruchten zou, mocht Ten Cate vertrekken, Adrie Koster als interim-trainer moeten fungeren. Daarbij blijven Alfons Groenendijk en Hennie Spijkerman de assistenten van de selectie. Ondertussen lijkt Martin Jol de gedoodverfde kandidaat om vervolgens de nieuwe hoofdcoach van Ajax te worden.


'Koster wordt interim-coach, Ajax wacht op Van Basten'

06 oktober 2007 (http://www.fcupdate.nl/nieuws/2007/10/06/)

Mocht Henk ten Cate vertrekken bij Ajax, dan zal de Amsterdamse club Adrie Koster aanstellen als interim-trainer. Dat meldt De Telegraaf. Koster, voormalig coach van onder meer Roda JC en RKC Waalwijk, is momenteel nog coach van Jong Ajax. Volgens de krant vult Koster de positie mogelijk zelfs tot het eind van het seizoen in, waarna Marco van Basten hem na het EK op moet volgen.

De krant is er volledig van overtuigd dat Ten Cate zondag, in de uitwedstrijd tegen Sparta, voor het laatst op de bank zal zitten bij Ajax. Afscheid op het Kasteel, kopt de krant met grote letters. Ten Cate staat nadrukkelijk in de belangstelling van Chelsea, waar hij veldtrainer kan worden. Vrijdag gaf hij echter nog aan dat een overstap naar Londen nog zeker geen beklonken zaak is. "Ik wil mijn contract bij Ajax uitdienen. Ik droom er nog steeds van om met deze club kampioen te worden."

Waar eerder Martin Jol genoemd werd als meest logische opvolger voor Ten Cate, meldt De Telegraaf dat Marco van Basten bovenaan het verlanglijstje van de Amsterdamse club staat. Van Basten heeft echter nog een contract tot en met het EK 2008 bij de KNVB en lijkt zeker niet van plan om tussentijds te vertrekken. Vrijdag, tijdens een persconferentie, gaf hij bovendien aan nog geen contact te hebben gehad met Ajax. "Ik ben nog niet gebeld, dus het lijkt me niet zinvol om in te gaan op speculaties", aldus de bondscoach, die eerder al als jeugdcoach werkte bij Ajax.

Afscheid op Kasteel door Yoeri van den Busken

AMSTERDAM - Henk ten Cate zit morgen in Rotterdam voor de laatste keer op de bank tijdens het competitieduel met Sparta. Een akkoord tussen Ajax en Chelsea is nagenoeg bereikt. Gisteren begonnen de onderhandelingen met Peter Kenyon, directeur van de Engelse grootmacht, over de hoogte van de afkoopsom. Nadat Ten Cate zijn wens om te vertrekken kenbaar maakte, is de Amsterdamse clubleiding officieel door Chelsea op de hoogte gebracht van de belangstelling.

Door de verrassende ontwikkelingen diende Ajax zich in allerijl te buigen over de vraag of Ten Cate ten koste van alles aan zijn contract gehouden moest worden. De andere mogelijkheid was een vertrek binnen een week en dan zal Ajax voor een passende oplossing moeten zorgen. Adrie Koster - dit seizoen aangesteld als coach van Jong Ajax - is naar voren geschoven als interim-trainer. Hij zou met Alfons Groenendijk en Hennie Spijkerman de rit moeten vervolgen, terwijl in de hoogste regionen aan een nieuwe constructie wordt gewerkt. Voor de zesde keer in negen jaar.

Gisteren bevestigde Ten Cate voor het eerst de interesse van Chelsea, ofschoon hij verder de weg van de diplomatie bewandelde. "Natuurlijk ben ik gevleid. Chelsea is een mooie club. Maar ik hoor ook veel indianenverhalen. Zo zou ik al vertrokken zijn. Volgens mij zit ik hier nog, hoewel je in de voetbalwereld niets met honderd procent zekerheid kan zeggen. "

Zoals gebruikelijk kan het met die laatste uitspraak nog alle kanten op. De wetten van de logica spreken echter voor zich. Het veldtrainerschap in Londen is voor Ten Cate een droombaan, zowel sportief als financieel. Voor Ajax zou zijn vertrek eveneens een uitkomst zijn. Het contract van Ten Cate liep na dit seizoen af en een langer verblijf was sowieso geen optie. Dus waarom een trainer nu tegenhouden om straks in januari te moeten zeggen: we gaan niet samen verder. Vandaar dat Ajax zich voor een voldongen feit geplaatst ziet.

Zie verder De Telegraaf
:confused::confused::confused:

Lex v/d Moolen
06-10-2007, 10:13
Kan er geen touw meer aan vastknopen, maar aub géén van Basten.

*NERAZZURRI*
06-10-2007, 10:59
Kan er geen touw meer aan vastknopen, maar aub géén van Basten.

Alsjeblieft niet! NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, geen van Basten http://www.gamer.nl/images/content/TheDuke/200211/1036945414_0.gif Alleen de gedachte al...

wezz
06-10-2007, 11:16
Hoewel ik Van Basten in de toekomst heel graag als coach van Ajax zou willen zien, denk ik dat het nu nog wat te vroeg is, zeker voor het Ajax van nu. Aan de andere kant.. dat dacht ik ook bij Rijkaard en die heeft er toch ook vrij aardig gedaan.

Ik denk wel dat Rijkaard voor volgend seizoen een betere optie is, dan kan Van Basten eerst eens rustig een ander clubje gaan trainen.

Maar als vervanger van Ten Cate zitten we voorlopig dus opgescheept met Adrie Koster? Ik weet niet of we daar nou blij mee moeten zijn.. Bij RKC natuurlijk 1 seizoen heel goed gedaan, maar daarna was het toch drama. En jong Ajax loopt ook nog niet echt lekker onder hem..

*NERAZZURRI*
06-10-2007, 11:19
Armoede troef...

Ik kan me niet herinneren ooit minder affiniteit te hebben gehad met Ajax. Tuurlijk blijf ik supporter maar ik ben in staat om met een spandoek voor de Arena te gaan staan en te gaan demonstreren.

rkrijger
06-10-2007, 13:44
Heh-heh. vBasten naar Ajax.
Hoe moge duidelijk zijn dat ik *voor* ben!

mercapto
06-10-2007, 13:55
Heh-heh. vBasten naar Ajax.
Hoe moge duidelijk zijn dat ik *voor* ben!

Het zou wel de mop van de eeuw zijn, ik zou stiekem in m'n vuistje lachen maar ook wel erg met ze te doen hebben.
Voordat vBasten bondcoach werd was de grote Ajax droom het koningskoppel vBasten/Cruijff op de bank te hebben, inmiddels is dat de grootste nachtmerrie...

rkrijger
06-10-2007, 14:30
Lol!

Ludo Keeris
06-10-2007, 15:36
Ik zou ook graag Van Basten als coach van Ajax zien, al is het alleen maar dat er dan een nieuwe bondscoach komt. En ik meen serieus dat Van Basten best wel succes kan hebben bij Ajax. Het is zijn manier van spelen en met de juiste spelers zal hij daar best iets leuks neer kunnen zetten. En ik denk dat de spelers veel meer vertrouwen hebben in Van Basten dan in Ten Cate.

Pascal Barroso
06-10-2007, 16:14
De column van Youp van 't Hek over bestuurders van Ajax:

http://weblogs.nrc.nl/weblog/youp/2007/10/06/weekendhobby/

Alexander D
06-10-2007, 17:28
Misschien te simpel gedacht maar als iemand nu verre van lekker presteert bij een club en ergens anders € 40.000,- per weer kan gaan verdienen dan geloof ik niet dat ie blijft.

mercapto
06-10-2007, 17:36
Ik denk andersom, welke mafkees bied 40.000 per week voor een trainer, die het kampioenschap, het CL- en het UEFA-cup tournooi misloopt, omdat hij in het verleden als assistent bij Barcelona werkte... ? Niet dat hij hoofdcoach gaat worden maar toch ?

(het is natuurlijk een raar wereldje waar bijna geen enkel contract uitgediend wordt, en ontslagen coaches meteen een nieuwe topbaan krijgen...)

starbuck
06-10-2007, 19:30
Koevermans - Willem II 2 - 0 (y)

rkrijger
06-10-2007, 21:29
Leuke (en terechte) sfeeractie in Ehv:

http://www.psv.nl/upload/162109_661_1191692449695-0708-PSVWILsfeer4681.jpg

mercapto
06-10-2007, 21:31
Tof :)

*NERAZZURRI*
06-10-2007, 22:18
Inter - Napoli 2-1 (y) Inter speelde in de eerste helft behoorlijk sterk. Paar schitterende aanvallen. Het begint echt weer heerlijk te draaien en had bij rust al 5-0 moeten staan. Cruz was dodelijk als altijd.

Toch lekker om de winst in de pocket te hebben als morgen Parma - Roma, Fiorentina - Juventus en Lazio - Milan nog op het programma staan :D

Lex v/d Moolen
06-10-2007, 23:16
Zlatan was ook goed bezig zag ik in de samenvatting. En het wordt eentonig, maar v/d Vaart weer de winnende gescoord. :D

mercapto
06-10-2007, 23:19
Tja, erg goed bezig vdVaart :)
De Duitse pers krijgt het niet kado met vdVaart in het voetbal en Bettini in het wielrennen, ze worden keihard de mond gesnoerd (y)

*NERAZZURRI*
06-10-2007, 23:42
Zlatan was ook goed bezig zag ik in de samenvatting.

De mooiste dingen zag je niet eens van Zlatan en Inter. Alleen de goals helaas.


En het wordt eentonig, maar v/d Vaart weer de winnende gescoord. :D

En zeven wedstrijden op rij gescoord :lol:

EmDee
07-10-2007, 11:34
Kwijl even mee (http://www.youtube.com/watch?v=1vX3hKwef5k)Haha, wat maakt die Sar op het laatst een heerlijke Dida actie! :)

Pascal Barroso
07-10-2007, 12:21
De 1e 3 kwartier in Arnhem zijn ronduit saai. Ik geloof 3 schoten op doel voor Feyenoord en 2 in de buurt van de goal voor Vitesse want op doel hebben ze nog niet geschoten. Het is te hopen dat Feyenoord het tempo opschroeft in de 2e helft.

Ik hoorde in de conclusie zo'n beetje hetzelfde bij Sparta - Ajax.

Roy de Jong
07-10-2007, 12:25
Vitesse-Feyenoord is inderdaad weinig aan, er staan 2 ploegen die geen van beide het spel proberen te maken.

Lex v/d Moolen
07-10-2007, 12:25
Sparta-Ajax is echt weer zo'n traag zomermiddagwedstrijdje.
Wat kan ik me weer ergeren aan Rommedahl die twee keer doorbreekt en dan er niets meedoet...

joostpolletje
07-10-2007, 12:26
Wat een anti voetbal speelt vitesse zeg!

*NERAZZURRI*
07-10-2007, 12:33
Sparta-Ajax is echt weer zo'n traag zomermiddagwedstrijdje.
Wat kan ik me weer ergeren aan Rommedahl die twee keer doorbreekt en dan er niets meedoet...

Helemaal mee eens. Wat een blinde vink is die Rommedahl zeg.

Maar het is ook weer niet best...

Dennis Oosterhuis
07-10-2007, 12:36
Van Persie heeft er ook alweer één in liggen, gaat lekker met die jongen! (y)

wezz
07-10-2007, 12:40
En ja hoor, 1-0 Sparta...:x

Roy de Jong
07-10-2007, 12:41
Sparta-Ajax 1-0 :mrgreen:

Roy de Jong
07-10-2007, 12:43
Vitesse-Feyenoord 0-1 (y)

HOFS!!!

Pascal Barroso
07-10-2007, 12:43
1e Goede combinatie en ja hoor: 0-1 Hofs.

Dennis Oosterhuis
07-10-2007, 12:45
Sjongejonge...'t was natuurlijk te verwachten... :? :mad:

Lex v/d Moolen
07-10-2007, 12:55
1-1
Tering wat een volley van Klaas... :D

*NERAZZURRI*
07-10-2007, 12:55
Wát een goal zeg...

Daan de G.
07-10-2007, 12:57
hele mooie goal :D

wezz
07-10-2007, 12:58
HUNTHUNTHUNT

Nu vol voor de overwinning!!!

Roy de Jong
07-10-2007, 13:02
FC Twente-Roda 0-1 (de Fauw, endelijk wat punten voor mijn profcoach)

marsie030
07-10-2007, 13:03
Ik ben bang dat dit het laatste jaar Ajax is voor Huntelaar. Hij kan met gemak op een hoger nivo gaan spelen.

Daan de G.
07-10-2007, 13:06
Staat al een tijdje vast, ben benieuwd naar het prijskaartje ;)

Lex v/d Moolen
07-10-2007, 13:07
2-1
Stelletje lamzakken...

wezz
07-10-2007, 13:08
Echt ik wordt zo moe van dit Ajax hè...

Denk je mooi! ze komen toch nog terug, zie je opeens 2-1 staan...:x

*NERAZZURRI*
07-10-2007, 13:09
Maar wel een schitterende goal, en uiteraard weer belachelijk zwak verdedigd...

marsie030
07-10-2007, 13:11
Hoe is het mogelijk zeg, buiten Delorge en misschien Rommendahl staat er toch geen slecht elftal op het veld.

*NERAZZURRI*
07-10-2007, 13:17
Gebrek aan vertrouwen en vorm, enorme druk, mede opgelegd door Ten Cate met z'n overlevingstactieken en angst inboezemen.

't Is echt heel zielig...

Edit: 2-2, Siem De Jong :D

Lex v/d Moolen
07-10-2007, 13:18
Siem de Jong :lol:
Totaal onverdiend, maar goed...

wezz
07-10-2007, 13:19
2-2 Siem de Jong!

Gekkenhuis dit...

Nou hopelijk valt die 2-3 nog, lol..

Alexander D
07-10-2007, 13:22
Nog een gelijkspel. Jammer, verlies was mooi samen gegaan met een vertrek van Ten Cate.

Iemand een linkje van die mooie goal (althans, dat denk ik op te maken uit de reacties van hier)

Lex v/d Moolen
07-10-2007, 13:22
Afegelopen...2-2
Feyenoord wint in Arnhem, niet slecht.

*NERAZZURRI*
07-10-2007, 13:22
Nou, wat gaat er nu gebeuren...? Kan de persconferentie niet zien.

marsie030
07-10-2007, 13:23
Feyenoord is de nieuwe koploper, het nivo holt achteruit in Nederland:-P ;)

joostpolletje
07-10-2007, 13:24
Ajakkes weer geluk?

wezz
07-10-2007, 13:24
En afgelopen..

Heb de wedstrijd niet kunnen zien, maar las wel dat ze een paar keer op de paal en lat hadden geschoten, en veel kansen hebben gemist. 2-2 tegen Sparta is natuurlijk slecht, maar nog altijd beter dan verliezen.

Pff jammer hoor, ook geen eerste meer natuurlijk..:(

Wel leuk voor Siem de Jong, en die goal van Klaas was natuurlijk geweldig, net als die van de Roover.

Ook knap van Feyenoord, al zag ik ze natuurlijk liever verliezen.
Roda met 0-1 gewonnen in Enschede, lol...

@lexander D:
http://i213.photobucket.com/albums/cc233/raymaniagifjes7/1-1-1.gif

En die van de Roover
http://i213.photobucket.com/albums/cc233/raymaniagifjes7/2-1.gif

Lex v/d Moolen
07-10-2007, 13:27
Die goal van de Roover was idd wel een beauty.
Nou, op basis van een goede fase in de tweede helft van Ajax was de 2-2 wel de terechte uitslag moet ik toch zeggen.
7 wedstrijden 26 goals is natuurlijk dik in orde, alleen verdedigend is het een drama wat eigenlijk komt door het zwakke middenveld.

*NERAZZURRI*
07-10-2007, 13:28
Door een goal van....De Fauw! (y)

joostpolletje
07-10-2007, 13:28
Het is dat 020 Huntelaar nog heeft.. Het enige lichtpuntje deze tijden.

Pascal Barroso
07-10-2007, 13:29
Ik krijg bij een 0-1 voorsprong altijd de zenuwen, zal wel een trauma zijn van vorig jaar :-P Maar weer een lastig uitduel winnend afgesloten en een concurrent heeft punten verloren dus mijn zondag is top (y)

Lex v/d Moolen
07-10-2007, 13:31
Door een goal van....De Fauw! (y)
Mja, hij scoort weer eens. Had niet verwacht dat Twente zou verliezen.

Pascal Barroso
07-10-2007, 13:32
Door een goal van....De Fauw! (y)

GVD!! :evil: Ik besloot em ernaast te houden. Dan had m'n profcoach top geweest deze week, de 0 en een goal. Gelijk m'n zondag verziekt ;)

Pieter V
07-10-2007, 13:33
Ajakkes weer geluk?
Daar hoeft geen vraagteken achter.

Alexander D
07-10-2007, 13:34
Het is dat 020 Huntelaar nog heeft.. Het enige lichtpuntje deze tijden.

Wat jij zegt!

Ten Cate kan toch voor zichzelf ook niet meer blijven volhouden dat hij liever dit Ajax wil redden dan naar Chelsea gaan...

*NERAZZURRI*
07-10-2007, 13:35
Ah kijk, daar komt de horde successupporters weer (y)

Lex v/d Moolen
07-10-2007, 13:36
Siem de Jong trouwens als debutant gescoord, de traditie zet zich voort :)