PDA

Bekijk de volledige versie : Voetbal Seizoen 2007-2008 (deel I)



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 [23]

EmDee
19-10-2007, 15:42
Real Madrid wil af van bekerstuntje Ajax :D

*NERAZZURRI*
19-10-2007, 17:00
Inter wil af van kleinduimpjes als PSV :D

*NERAZZURRI*
19-10-2007, 17:04
Ajax is voor de pers de grootste club maar zeker niet kwa fans...

Goh, en iedereen bij de pers is zeker 'toevallig' voor Ajax?

Ajax heeft de meeste supporters en de meeste haters. Logisch dus dat er het meest over Ajax wordt gepraat. Het is ook een club waar veel gebeurd, mede door de gigantische druk omdat het de grootste club van Nederland is.

Zolang figuren als jij en Joost en Dvdt11 het meer over Ajax hebben dan over je eigen clubs is het niet zo gek dat Ajax het meest besproken wordt. Het valt me sowieso op dat Feyenoorders en PSV'ers Ajax vaak veel interessanter vinden dan hun eigen club.

Gvd, weer dubbelpost :mad:

EmDee
19-10-2007, 17:27
Vraag me af of Ajax (in Nederland) wel de meeste supporters heeft.

Alexander D
19-10-2007, 18:30
Vraag me af of Ajax (in Nederland) wel de meeste supporters heeft.

Supporters komen op succes af....

joostpolletje
19-10-2007, 19:22
Supporters komen op succes af....

Daarom zitten al die "echte" ajaksieden in Alkmaar tegenwoordig..

joostpolletje
19-10-2007, 19:24
Om het maar even over Feyenoord te hebben! Wat een Heeeerlijke club!

*NERAZZURRI*
19-10-2007, 19:30
Supporters komen op succes af....

Aha, daarom heeft PSV de meeste fans zeker...?

Face it mensen, Ajax heeft de meeste supporters, is voor een sponsor als Aegon het meest aantrekkelijk, de hoofdsponsor van Ajax betaalt het meest, het gaat in voetbalthreads en discussieprogramma's het vaakst over Ajax. Het IS gewoon zo.


Om het maar even over Feyenoord te hebben! Wat een Heeeerlijke club!

Ga je gang. Start een discussie over Feyenoord (y)

joostpolletje
19-10-2007, 19:50
Aha, daarom heeft PSV de meeste fans zeker...?

Face it mensen, Ajax heeft de meeste supporters, is voor een sponsor als Aegon het meest aantrekkelijk, de hoofdsponsor van Ajax betaalt het meest, het gaat in voetbalthreads en discussieprogramma's het vaakst over Ajax. Het IS gewoon zo.

En dat wordt ik zo zat.



Ga je gang. Start een discussie over Feyenoord (y)

:-P

FrankvdM
20-10-2007, 00:04
Daarom zitten al die "echte" ajaksieden in Alkmaar tegenwoordig..

In alkmaar wonen van oudsher altijd al meer Ajacieden dan de plaatselijke fc leuk vindt :twisted: Maar als er mensen zijn die de overstap hebben gemaakt naar dirk dan zijn het nooit echt fans geweest.

Voor het hebben van de meeste supporters interesseer ik me trouwens totaal niet, want er zijn er ook een hoop die volgens mij nooit naar het stadion komen. Die heb je dr genoeg bij voor zowel Ajax, feyenoord als psv. Moet iedereen ook lekker zelf weten trouwens, maar een supporter gaat toch op z'n minst af en toe heen lijkt mij.

*NERAZZURRI*
20-10-2007, 02:52
En dat wordt ik zo zat.

Doe er dan wat aan. Zorg dat Feyenoord drie CL's extra wint, twee wereldbekers en dat met een heleboel roem en glorie. Speel mooi voetbal en verover Europa. Een jaar of 40 daarna staan Ajax en Feyenoord pas op gelijke hoogte :-P


:-P

Ja kijk, ik wil graag over Feyenoord praten maar het is altijd saai daar in R'dam Zuid. Zelfs een muis in de kleedkamer van Ajax zou nog voorpagina nieuws zijn. Dat zegt toch alles?

:-P

Hugo R
20-10-2007, 10:36
De Graafschap is trouwens wel heel goed bezig. Gisteren ook weer 4-0 en een voorlopige 4e plaats.

Alexander D
20-10-2007, 12:27
Aha, daarom heeft PSV de meeste fans zeker...?

Face it mensen, Ajax heeft de meeste supporters, is voor een sponsor als Aegon het meest aantrekkelijk, de hoofdsponsor van Ajax betaalt het meest, het gaat in voetbalthreads en discussieprogramma's het vaakst over Ajax. Het IS gewoon zo.



Stel ik ergens dan dat het niet zo is? Er werd gepost dat mensen er aan twijfelen of Ajax de meeste fans heeft. Ik denk dat dat terecht is. Jij haalt namelijk twee dingen door elkaar. Aan de ene kant heb je het aantal fans dat Ajax heeft en aan de andere kant heb je de merknaam Ajax.

Ajax is een bekende naam, wellicht zou je zelfs kunnen spreken van het instituut Ajax daarmee bedoel ik dat Ajax voor een sponsor gewoon waanzinnig interessant is omdat ze zoveel besproken zijn. Het kan immers (effe zwart wit) alleen maar beter met Ajax. Ajax als naam staat voor een bepaalde manier van voetballen, heeft charme, geniet als naam wereldwijde bekendheid enz. Dus vanuit die optiek, gecombineerd met de rijke historie helemaal terecht dat Ajax het meest besproken is.

Maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook de meeste fans hebben. Fans komen met succes in grote aantallen. Ajax heeft zeker, net als Feyenoord, een grote harde kern maar de 'gewone' supporter die Ajax wel leuk vinden omdat ze het goed doen zal nu voor een groot deel voor bijvoorbeeld AZ staan te roepen. Dat is dichtbij, spelen leuk voetbal en 'vonden ze altijd al wel een leuke club'.

You snap what ik zeg? :-P

Burkie
20-10-2007, 12:38
Pak de bosatlas erbij zou ik zeggen, staat daar tegenwoordig de spreiding van het aantal Ajax fans door het hele land heen niet in? :-P

TJ Weissel
20-10-2007, 12:41
Feit blijft dat Ajax de club van de hoofdstad is, en er zijn nou eenmaal veel mensen die 'n asociatie voelen met Amsterdam, die automatisch semi-Ajax (succes-)fan zijn :D

Alexander D
20-10-2007, 12:44
Pak de bosatlas erbij zou ik zeggen, staat daar tegenwoordig de spreiding van het aantal Ajax fans door het hele land heen niet in? :-P

Ik heb geen bosatlas, maar misschien kun je een plaatje posten....;)

FrankvdM
20-10-2007, 14:16
Ik heb geen bosatlas, maar misschien kun je een plaatje posten....;)

http://www.scdb.info/template/default/images/software/europa_komplett.gif

Alstublieft, zoals je ziet hebben we sinds vorig jaar zelfs fans in Kopenhagen.:smile:

Alexander D
20-10-2007, 14:57
:mrgreen:


Wat me opvalt is dat in de landen waar clubs onlangs van Ajax gewonnen hebben er weinig fans zijn. Ondankbaar zijn ze daar! :nono:

Alexander D
20-10-2007, 18:31
Hey, HSV kan ook zonder Van der Vaart winnen! :-P

Burkie
20-10-2007, 18:35
En Arsenal ook zonder van Persie. ;)

Alexander D
20-10-2007, 18:36
En Arsenal ook zonder van Persie. ;)

Dan zou ik nou ook Madrid kunnen noemen maar winnen zonder Robben is makkelijk dus dat zal ze wel lukken... ;)

Burkie
20-10-2007, 19:01
Precies, daarom zette ik die er ook expres niet bij.

PSV op 1-0 (Bakkal)

Nec een penalty gemist tegen Ajax, geen idee of Stekelenburg em gestopt heeft of gewoon mis. Valt me wel op dat Ajax laatste tijd erg veel penalty's tegen krijgt...

Alexander D
20-10-2007, 19:02
Precies, daarom zette ik die er ook expres niet bij.

PSV op 1-0 (Bakkal)

Nec een penalty gemist tegen Ajax, geen idee of Stekelenburg em gestopt heeft of gewoon mis. Valt me wel op dat Ajax laatste tijd erg veel penalty's tegen krijgt...

Matige verdediging...

PSV heeft er nog lang over gedaan tegen VVV om de eerste binnen te tikken.

rkrijger
20-10-2007, 19:07
Bij PSV staan 6 Nederlanders in de basisopstelling. Is best veel.

Alexander D
20-10-2007, 19:10
Bij PSV staan 6 Nederlanders in de basisopstelling. Is best veel.

Zeker voor PSV. ;)

Mik. V
20-10-2007, 19:40
Precies, daarom zette ik die er ook expres niet bij.

PSV op 1-0 (Bakkal)

Nec een penalty gemist tegen Ajax, geen idee of Stekelenburg em gestopt heeft of gewoon mis. Valt me wel op dat Ajax laatste tijd erg veel penalty's tegen krijgt...

Gestopt door Stekelenburg lees ik net op ajax.nl

marsie030
20-10-2007, 19:43
Stekelenburg valt uit met gebroken vinger

20/10/2007 20:31
Ajax blijft weinig rampspoed bespaard. Keeper Maarten Stekelenburg (http://www.vi.nl/Spelers/Speler/MaartenStekelenburg.htm) is de volgende uitvaller bij de Amsterdammers.

Stekelenburg was in de eerste helft tegen NEC belangrijk geweest voor Ajax (http://www.vi.nl/Teams/Team.htm?dbid=343&typeofpage=84139). De Oranje-doelman maakte zijn faam als penaltykiller waar door een strafschop van Rutger Worm onschadelijk te maken.

Maar de Ajax (http://www.vi.nl/Teams/Team.htm?dbid=343&typeofpage=84139)-doelman moest in de rust in Amsterdamse kleedkamer achterblijven, omdat hij in de eerste helft een vinger had gebroken. Onduidelijk is nog hoe lang hij is uitgeschakeld.

Bron: Vi.NL

Er gaat ook niets normaal dit seizoen bij Ajax :(

Mr. Incredible
20-10-2007, 20:25
Ajax was weer dramatisch, maar gelukkig hebben we Stekelenburg nog... oh nee, hij is ook al geblesseerd.

dvdt11
20-10-2007, 20:26
nec thuis altijd lastig(y)

Hugo R
20-10-2007, 20:36
Toch weer opvallend dat Ajax weer punten verliest. En met de blessure van Stekelenburg toch ook weer verder in de problemen. Gebroken vinger duurt toch ook wel even lijkt me.
Wie is eigenlijk 2e keeper? Gentenaar?

pokalapoketl
20-10-2007, 20:44
Toch weer opvallend dat Ajax weer punten verliest.

Hoezo? Zo lang dit brandhout in het veld staat wordt het niet beter hoor...

Hugo R
20-10-2007, 20:54
Hoezo? Zo lang dit brandhout in het veld staat wordt het niet beter hoor...
Tja ik weet niet waarom, maar had toch meer verwacht. Effect van een nieuwe trainer, matige tegenstander of nog iets anders, maar 0-0 had ik niet verwacht.

Quido
20-10-2007, 21:09
Ajax was dramatisch. Hele kleine lichtpuntjes waren Urby, Luque en (vanzelfsprekend) Stekelenburg. NEC domineerde gewoon, liet ons enkel de laatste 20/25 minuten komen. Dit leverde zo'n twee kansen op, maar verdiend was een overwinning ook niet geweest.

Pascal Barroso
20-10-2007, 21:41
In de Kuip was het ook bagger. Excelsior was minstens gelijkwaardig.

Er waren voor beide ploegen een paar flinke kansen maar met het veldspel was bijna alles mis. Het was echt een 0-0 wedstrijd omdat Excelsior een groot deel van de wedstrijd met 8 man achter de bal stond. Gelukkig weet Van Bronckhorst die bal dan 10 minuten voor tijd die bal langs de keeper te krijgen.

Reinbo
20-10-2007, 21:59
Als je je slechte wedstrijden wint wordt je kampioen. :)

*NERAZZURRI*
20-10-2007, 22:30
Stel ik ergens dan dat het niet zo is? Er werd gepost dat mensen er aan twijfelen of Ajax de meeste fans heeft. Ik denk dat dat terecht is. Jij haalt namelijk twee dingen door elkaar. Aan de ene kant heb je het aantal fans dat Ajax heeft en aan de andere kant heb je de merknaam Ajax.

Ajax is een bekende naam, wellicht zou je zelfs kunnen spreken van het instituut Ajax daarmee bedoel ik dat Ajax voor een sponsor gewoon waanzinnig interessant is omdat ze zoveel besproken zijn. Het kan immers (effe zwart wit) alleen maar beter met Ajax. Ajax als naam staat voor een bepaalde manier van voetballen, heeft charme, geniet als naam wereldwijde bekendheid enz. Dus vanuit die optiek, gecombineerd met de rijke historie helemaal terecht dat Ajax het meest besproken is.

Maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook de meeste fans hebben. Fans komen met succes in grote aantallen. Ajax heeft zeker, net als Feyenoord, een grote harde kern maar de 'gewone' supporter die Ajax wel leuk vinden omdat ze het goed doen zal nu voor een groot deel voor bijvoorbeeld AZ staan te roepen. Dat is dichtbij, spelen leuk voetbal en 'vonden ze altijd al wel een leuke club'.

You snap what ik zeg? :-P

Ik ben het helemaal met je eens!

Maar ik denk wel dat Ajax nog steeds de grootste aanhang heeft. Die Ajax'supporters' die AZ het sympathiekst vonden zullen ook daar inmiddels wel weer zijn verdwenen trouwens :razz:

Goed, terug naar de huidige voetbalrealiteit:

Jezus Christus wat was het afzien in die ***arena zeg... Echt de slechtste wedstijd die ik ooit heb gezien van Ajax. En ik heb al een hoop shit gezien in dat holle betonblok....

Inter wel zakelijk gewonnen door een goal van Adriano! (y) Niet helemaal met de sterkste opstelling, op een kloteveld las ik, toch gewonnen. En Roma - Napoli 4-4 :D 5 punten los!

Everton - Liverpool 1-2 :D Eindelijk weer eens winst. Twee pingels van Kuyt.


Alex maakte trouwens ook een aardige goal :o :lol:


Ik hoorde trouwens ook weer wat bizarre verhalen voorbij komen. M'n oom kent Alfons Groenendijk erg goed, dus er sijpelt nog wel eens wat naar buiten, maar ik wist niet wat ik hoorde.... :roll: Heb nu geen tijd om te typen want er staan een paar gasten op me te wachten maar ik zal het morgen effe wereldkundig maken :D

Reinbo
20-10-2007, 22:46
Ajax heeft niet veel fans. maar wel heel veel meelopers. Al zijn dat er nu een stuk minder. :P

Daarnaast ben ik er van overtuigd dat Ajax nog veel slechter kan. :)

FrankvdM
20-10-2007, 23:07
Ajax heeft niet veel fans. maar wel heel veel meelopers. Al zijn dat er nu een stuk minder. :P

Daarnaast ben ik er van overtuigd dat Ajax nog veel slechter kan. :)

Zo bont als die losers uit die rioolstad het vorig jaar maakte bijvoorbeeld? Al weer gauw vergeten zeker...

wezz
21-10-2007, 00:16
Ajax.:x
Barcelona.:x

Wat een *** voetbalavond zeg..

Stekelenburg ook nog eens geblesseerd, het zit ook echt niet me hoor. En bij Barca Deco die er waarschijnlijk wel een maandje of 2 uit ligt, pff.

Ik las wel dat PSV en Feyenoord ook erg matig waren, Excelsior verdiende zelfs een gelijkspel lees ik hier, mja ze winnen gewoon dus daar hebben we niks aan.

Gelukkig is Davids binnenkort weer terug, dan maar hopen dat het weer zo goed gaat als vorig jaar na zijn komst, want vanavond was echt dra-ma.

Enige lichtpuntje was de goal van Krkic, jongste allertijden voor Barca.
http://www.in-direct.info/recent/2-1_Bojan_23/

*NERAZZURRI*
21-10-2007, 05:14
Madrid ook verloren :o Me like (y)

joostpolletje
21-10-2007, 11:22
Wat een slechte avond gisteren in de Kuip zeg. Maar goed toch drie punten en zulke wedstrijden winnen is heeeel belangrijk!

Alexander D
21-10-2007, 12:34
Tja ik weet niet waarom, maar had toch meer verwacht. Effect van een nieuwe trainer, matige tegenstander of nog iets anders, maar 0-0 had ik niet verwacht.

Helemaal met je eens, je verwacht absoluut meer. Ik krijg een beetje het gevoel dat er totaal geen spirit in de groep zit, geen echte wil om er 110% voor te gaan. En als dat zo is maakt het weinig uit wie je als trainer er nu neerzet.

Alexander D
21-10-2007, 12:35
Ik hoorde trouwens ook weer wat bizarre verhalen voorbij komen. M'n oom kent Alfons Groenendijk erg goed, dus er sijpelt nog wel eens wat naar buiten, maar ik wist niet wat ik hoorde.... :roll: Heb nu geen tijd om te typen want er staan een paar gasten op me te wachten maar ik zal het morgen effe wereldkundig maken :D


Wij wachten nog.....:-P

Rotterdam5314
21-10-2007, 12:58
Zo bont als die losers uit die rioolstad het vorig jaar maakte bijvoorbeeld? Al weer gauw vergeten zeker...

en het jaar daarvoor zijn jullie zeker ook al vergeten. toen jullie nog net 5de werden en iets van 17 punten achterstand op de nr 1

Rotterdam5314
21-10-2007, 12:59
Wat een slechte avond gisteren in de Kuip zeg. Maar goed toch drie punten en zulke wedstrijden winnen is heeeel belangrijk!

Was zeker slecht. viel bijna in slaap in de Kuip. Maar ach je weet wat ze zeggen he. Kampioen wordt je tegen de kleintjes ;) :-P

Rotterdam5314
21-10-2007, 13:02
In de Kuip was het ook bagger. Excelsior was minstens gelijkwaardig.

Er waren voor beide ploegen een paar flinke kansen maar met het veldspel was bijna alles mis. Het was echt een 0-0 wedstrijd omdat Excelsior een groot deel van de wedstrijd met 8 man achter de bal stond. Gelukkig weet Van Bronckhorst die bal dan 10 minuten voor tijd die bal langs de keeper te krijgen.

Excelsior had niks in te brengen. Kregen een paar kansjes uit de counter. Feyenoord was inspiratieloos en het tikje terug werd veels te vaak gedaan. Aanvallend deed feyenoord niks maar verder stonden ze tactisch goed. Er werd alleen niet vrij gelopen en stond iedereen zowat stil. Maar excelsior had verder niks in te brengen. ze hadden geen idee wat ze met de bal moesten doen. Ik had geen moment het gevoel dat excelsior een goal zou gaan maken.

scherpschutter
21-10-2007, 13:34
Aanvallend deed feyenoord niks maar verder stonden ze tactisch goed. Er werd alleen niet vrij gelopen en stond iedereen zowat stil.

Ze beginnen daar in Rotterdam zowaar het Johan/Marco-idioom over te nemen: aanvallend deden ze niks, iedereen stond stil, het was niet om aan te zien, het publiek viel in slaap, maar tactisch, tactisch was alles optima forma!
En we wonnen toch? Nou dan!
Rotterdam53enzovoorts for bondscoach!

Pascal Barroso
21-10-2007, 14:12
Excelsior had niks in te brengen. Kregen een paar kansjes uit de counter. Feyenoord was inspiratieloos en het tikje terug werd veels te vaak gedaan. Aanvallend deed feyenoord niks maar verder stonden ze tactisch goed. Er werd alleen niet vrij gelopen en stond iedereen zowat stil. Maar excelsior had verder niks in te brengen. ze hadden geen idee wat ze met de bal moesten doen. Ik had geen moment het gevoel dat excelsior een goal zou gaan maken.

Nou misschien ben je dan toch in slaap gevallen, want zowel in de eerste als de 2e helft stond Den Ouden alleen voor Timmer en werd er ook nog een bal van de lijn gehaald. Het geluk van Feyenoord was op dat moment dat Den Ouden een beperkte speler is.

Precies ook wat je zegt, Excelsior kon niks en wij deden niks dus gelijkwaardig :-P Ok, De kansen van Feyenoord waren groter, maar dan moeten ze er wel in.

Vermakelijke eerste helft trouwens bij AZ - Heerenveen. En nu hebben ze bij Tele 2 wel ineens een programma in de rust. Hiervoor had je altijd 15 minuten reclame. Even kijken of die Spaan er verstand van heeft :-P

Burkie
21-10-2007, 14:14
en het jaar daarvoor zijn jullie zeker ook al vergeten. toen jullie nog net 5de werden en iets van 17 punten achterstand op de nr 1

Je bedoelt het seizoen waarin Ajax in de playoffs twee keer van Feyenoord won en alsnog de tweede plek pakte? Of was dát nou juist hetgeen je vergeet?

Burkie
21-10-2007, 14:16
Goed nieuws voor Ajax:

'Goede' breuk kost Stekelenburg maar week

21/10/2007 14:28
Maarten Stekelenburg (http://www.vi.nl/Spelers/Speler/MaartenStekelenburg.htm) komt in oktober waarschijnlijk niet meer in actie, al valt de vingerblessure van Ajax (http://www.vi.nl/Teams/Team.htm?dbid=343&typeofpage=84139)-doelman mee.

Stekelenburg brak zaterdag in het duel met NEC twee vingers in zijn rechterhand, zo luidde de eerste diagnose. In de rust moest Dennis Gentenaar de plaats onder de Ajax (http://www.vi.nl/Teams/Team.htm?dbid=343&typeofpage=84139)-lat overnemen.

Bij nader onderzoek bleek er sprake te zijn van een enkele en relatief 'goede' breuk, zodat het herstel waarschijnlijk maar een tot twee weken in beslag neemt. Stekelenburg (http://www.vi.nl/Spelers/Speler/MaartenStekelenburg.htm) mist daardoor mogelijk de wedstrijden tegen FC Utrecht en SC Heerenveen.

joostpolletje
21-10-2007, 15:11
Je bedoelt het seizoen waarin Ajax in de playoffs twee keer van Feyenoord won en alsnog de tweede plek pakte? Of was dát nou juist hetgeen je vergeet?

Inderdaad daarom is dat hele Play-Off gewoon ***!

Pascal Barroso
21-10-2007, 15:21
Laatse minuut blessuretijd 0-1 Heerenveen, buitenspelgoal van Alves,

Burkie
21-10-2007, 15:23
Ajax draait dit seizoen nog alles behalve goed, maar AZ...

Pascal Barroso
21-10-2007, 15:27
Het zit ze niet mee. Donk, Jaliens, Koenders en El Hamdaoui speelden erg sterk. En dan is het nog een buitenspelgoal ook. Maar ik zit er niet mee :mrgreen:

Dat is ook het verschil tussen Ajax en AZ, Ajax pakt over het algemeen de punten dan nog.

Burkie
21-10-2007, 15:28
Nee ik ook niet hoor... ;)

Waarom is Groningen - Twente gestaakt?!

joostpolletje
21-10-2007, 15:30
Oh Oh Alves doet AZ de das om..

Wat is er in Groningen gebeurt?

Alexander D
21-10-2007, 15:59
Ik bied € 10,- voor de uitzendrechten van AZ.....:-P

Hugo R
21-10-2007, 16:32
AZ laat dus weer 3 punten liggen. Ben benieuwd wanneer het publiek daar begint te morren.

Reinbo
21-10-2007, 17:04
Ha, Ha, Ha, hAZ. Kan niet wachten op de reactie van Van Gaal. :)

joostpolletje
21-10-2007, 17:06
Ha, Ha, Ha, hAZ. Kan niet wachten op de reactie van Van Gaal. :)

Louis van Gaal was ongelukkig gestemd op de persconferentie na afloop van de wedstrijd tussen AZ en SC Heerenveen (0-1). Zijn ploeg werd in de laatste minuut verschalkt, toen Afonso Alves de winnende treffer namens de Friezen scoorde.

Van Gaal was niet blij met het optreden van zijn ploeg. "Vooral in de eerste helft maakten we zeer veel fouten. We waren slordig. Na de rust leek het beter te gaan, maar het was nog altijd niet van hoogstaand niveau. Twee weken geleden tegen FC Groningen (2-2 gelijk, red.) speelden we een stuk beter dan vandaag."

De ervaren oefenmeester ergerde zich vooral aan het vele balverlies dat zijn ploeg veroorzaakte. "Dat heeft vooral met de ontstane druk te maken. Die neemt steeds meer toe vanwege de slechte resultaten. Het is vreemd, want op de trainingen lukken de positiespellen namelijk wel. Het is dus overduidelijk dat deze spelersgroep nog niet met de druk om kan gaan."

"Het is altijd jammer dat je in de laatste minuut de wedstrijd verliest, maar Alves stond buitenspel. Dat maakt het nog een stuk zuurder." Van Gaal zal hard gaan werken met zijn spelersgroep. "De technische staf zal nog verder op de spelers inpraten, zodat ze weer vol zelfvertrouwen aan de aftrap van de volgende wedstrijd zullen staan."

Die volgende wedstrijd zal donderdag zijn, als AZ het tegen Zenith Sint Petersburg op zal nemen in de strijd om de UEFA Cup.

Hugo R
21-10-2007, 17:40
Drie Nederlanders genomineerd

Robin van Persie (Arsenal), Ruud van Nistelrooij (Real Madrid) en Clarence Seedorf (AC Milan) dingen meer naar de Gouden Bal, de jaarlijkse verkiezing van beste voetballer door France Football.

De drie Nederlanders komen voor op de 50 spelers tellende 'longlist' van het Franse tijdschrift. Ook de winnaar van 2006, Fabian Cannavaro, is genomineerd.

Voor de eerste keer in de historie van de Gouden Bal-verkiezing komen spelers uit de hele wereld in aanmerking voor de prijs. Tot 2006 konden alleen spelers uit de Europese competities de trofee winnen. Een internationale jury maakt op 2 december bekend wie de eigenaar wordt van de prestigieuze prijs.

*NERAZZURRI*
21-10-2007, 19:33
Wij wachten nog.....:-P

Oh ja sorry. Ten Cate heeft dus Colin gehaald omdat ie zwart is. Hij wilde alleen maar zwarte spelers omdat dat dat volgens hem altijd goeie voetballers zijn. Daar is ruzie over geweest. Ik dacht dat het tussen Boakye en Colin ging dus vind het een vreemd verhaal maar het is echt zo.

En Ten Cate is een paar keer helemaal door het lint gegaan. Het was zelfs een keer zo erg dat Groenendijk en Spijkerman Ten Cate met z'n tweeën in een hoek hebben moeten duwen omdat ie volledig flipte.

Er was sowieso heel erg veel ruzie binnen de leiding en de spelersgroep.

Die Ten Cate is volgens mij zo labiel als maar zijn kan...


Milan - Empoli 0-1! MUHAHAHA! :razz: Ze staan na 8 wedstrijden 10 punten achter Inter, op de 10e plaats. En dit keer hebben ze geen zielige excuusjes. Het blijkt nu dus gewoon dat Inter ook vorig jaar blijkbaar verreweg de beste was, en Milan gewoon verschrikkelijk slecht. Behalve die drie wedstrijden in de CL. Wat een stelletje stumperds :lol:

chimera01
21-10-2007, 20:17
Beste Nerazzurri wat een onzinnig verhaal zeg. In mijn boek niet meer dan stemmingmakerij van jou.

Feit is dat het behoorlijk balen is als je Ajax zo ziet kruipen over het veld, de leiding ziet dit niet als hun probleem. Als Ajax afzakt naar de middenmoot en hun salarissen niet meer kan betalen dan zien ze waarschijnlijk pas dat het niet goed gaat.
AZ verbijsterd mij dit jaar, dit kan niet enkel de afwezigheid van twee spitsen zijn.

joostpolletje
21-10-2007, 20:50
Nerra..

Ik vind het ongeloofwaardig.. Lijkt mij echt sterk!

*NERAZZURRI*
21-10-2007, 20:56
Ik hoorde het van mijn pa en die heeft het direct van Alfons Groenendijk gehoord.

Mijn vader liegt daar niet over en Alfons ook niet. Geloof mij nou maar, het is echt waar. Ik vond het ook een vreemd verhaal en heb meer dan eens in het gesprek bevestiging aan m'n pa gevraagd.

Hugo R
21-10-2007, 20:58
Zou inderdaad wel een heel raar verhaal zijn als het waar is, maar goed in het voetbal kan alles tegenwoordig.

joostpolletje
21-10-2007, 21:02
Ik hoorde het van mijn pa en die heeft het direct van Alfons Groenendijk gehoord.

Mijn vader liegt daar niet over en Alfons ook niet. Geloof mij nou maar, het is echt waar. Ik vond het ook een vreemd verhaal en heb meer dan eens in het gesprek bevestiging aan m'n pa gevraagd.


Er zal dan een kern van Waarheid in zitten, want elk verhaal heeft af en toe vloeiing..

Apart :)

*NERAZZURRI*
21-10-2007, 21:02
Het is ook een raar verhaal. Ik had m'n oom ook al eens zoiets horen roepen (over Ten Cate's voorkeur voor donkere spelers), en toen dacht ik dat ie het discriminerd bedoelde (m'n oom is nogal lichtgevoelig als het op donkere mensen aankomt :?), maar nu kreeg ik dus de bevestiging. Zonder dat ik er om vroeg overigens. Ik vroeg of m'n pa nog wat had gehoord over eventuele nieuwe trainers en toen kreeg ik dit verhaal voorgeschoteld.

Niemand binnen de lijn van Alfons naar dit forum heeft een reden om zo'n verhaal te verzinnen, alleen ik om een beetje sensationeel te doen, maar ik vertel precies wat mij is verteld. Ik was net zo verbaasd....

FrankvdM
21-10-2007, 21:52
Het is ook een raar verhaal. Ik had m'n oom ook al eens zoiets horen roepen (over Ten Cate's voorkeur voor donkere spelers), en toen dacht ik dat ie het discriminerd bedoelde (m'n oom is nogal lichtgevoelig als het op donkere mensen aankomt :?), maar nu kreeg ik dus de bevestiging. Zonder dat ik er om vroeg overigens. Ik vroeg of m'n pa nog wat had gehoord over eventuele nieuwe trainers en toen kreeg ik dit verhaal voorgeschoteld.

Niemand binnen de lijn van Alfons naar dit forum heeft een reden om zo'n verhaal te verzinnen, alleen ik om een beetje sensationeel te doen, maar ik vertel precies wat mij is verteld. Ik was net zo verbaasd....

Het zou wel verklaren waarom het na het 'kkneger' incident niet meer boterde tussen HTC en Perez iig.

FrankvdM
21-10-2007, 21:54
Je bedoelt het seizoen waarin Ajax in de playoffs twee keer van Feyenoord won en alsnog de tweede plek pakte? Of was dát nou juist hetgeen je vergeet?

Natuurlijk zijn ze die vergeten. Die wedstrijden werden tenslotte niet op dvd uitgebracht.

Rotterdam5314
21-10-2007, 22:01
Je bedoelt het seizoen waarin Ajax in de playoffs twee keer van Feyenoord won en alsnog de tweede plek pakte? Of was dát nou juist hetgeen je vergeet?


Idd. dat seizoen. En waarom zou ik die play-offs vergeten zijn??? was het daarom een goed seizoen of zo????

FrankvdM
21-10-2007, 22:10
Idd. dat seizoen. En waarom zou ik die play-offs vergeten zijn??? was het daarom een goed seizoen of zo????

Het was een ***seizoen, absoluut. Maar die play-offs tegen feyenoord en de bekerwinst tegen psv maakten een hoop goed. Vooral die leegloop in de kuip was lachen.

*NERAZZURRI*
21-10-2007, 23:27
Het zou wel verklaren waarom het na het 'kkneger' incident niet meer boterde tussen HTC en Perez iig.

Het is in ieder geval duidelijk dat er een heleboel is gebeurd binnenskamers. Ook die reactie van Ten Cate, dat ie Perez neer zou slaan als ze geen professionele band hadden gehad, zegt wel genoeg over hoe gevoelig het allemaal ligt bij Ten Cate. En ik denk ook dat de reactie van de spelers (hoor net dat Babel niet meer met Perez wilde spelen, en het is bekend dat er veel meer hommeles was binnen de groep tussen spelers onderling en spelers - leiding), waar toen een hoop van naar buiten is gekomen in de pers, genoeg zegt over wat een klerezooitje het was of is bij Ajax.

chimera01
21-10-2007, 23:30
Het is in ieder geval duidelijk dat er een heleboel is gebeurd binnenskamers. Ook die reactie van Ten Cate, dat ie Perez neer zou slaan als ze geen professionele band hadden gehad, zegt wel genoeg over hoe gevoelig het allemaal ligt bij Ten Cate. En ik denk ook dat de reactie van de spelers (hoor net dat Babel niet meer met Perez wilde spelen, en het is bekend dat er veel meer hommeles was binnen de groep tussen spelers onderling en spelers - leiding), waar toen een hoop van naar buiten is gekomen in de pers, genoeg zegt over wat een klerezooitje het was of is bij Ajax.

Tja als ik moest kiezen tussen Perez of Babel, dan kon de laatste vertrekken.:-P

gompier
21-10-2007, 23:33
Tja als ik moest kiezen tussen Perez of Babel, dan kon de laatste vertrekken.:-POuderwets Britse voetbalregels... Babel zou nog de schoenen van Perez mogen poetsen... :twisted:

*NERAZZURRI*
21-10-2007, 23:36
Ze hebben het blijkbaar wel allebei tot het einde van het seizoen volgehouden. Een beetje meer commercieel inzicht van de stropdasjes (ook in het geval van Sneijder) en die keuze hadden ze niet eens hoeven maken, aangezien Babel toch vertrok.

Maarja, dat weten we nu dus... Bekend verhaal. Maar blijkt nog maar eens hoe *** het is. En alle Ajacieden zeiden het vantevoren, hou Perez, iedereen wist het al behalve het bestuur.

gompier
21-10-2007, 23:41
Ze hebben het blijkbaar wel allebei tot het einde van het seizoen volgehouden. Een beetje meer commercieel inzicht van de stropdasjes (ook in het geval van Sneijder) en die keuze hadden ze niet eens hoeven maken, aangezien Babel toch vertrok.

Maarja, dat weten we nu dus... Bekend verhaal. Maar blijkt nog maar eens hoe *** het is. En alle Ajacieden zeiden het vantevoren, hou Perez, iedereen wist het al behalve het bestuur.

Een speler als Perez laten gaan voor een 2 mln oid is gewoon een schande... Kun je nooit zo'n speler voor terugkopen...:rolleyes:
Ajax heeft deze zomer VEEL geld binnengehaald op de transfermarkt, maar bedrag van Perez was echt een schijntje...

FrankvdM
22-10-2007, 08:46
Ze hebben het blijkbaar wel allebei tot het einde van het seizoen volgehouden. Een beetje meer commercieel inzicht van de stropdasjes (ook in het geval van Sneijder) en die keuze hadden ze niet eens hoeven maken, aangezien Babel toch vertrok.

Maarja, dat weten we nu dus... Bekend verhaal. Maar blijkt nog maar eens hoe *** het is. En alle Ajacieden zeiden het vantevoren, hou Perez, iedereen wist het al behalve het bestuur.

Daarom is het dan ook meer dan terecht dat er gevraagd wordt om het opstappen van de ijscoman en jaakke. Die deal met Aegon is hartstikke goed natuurlijk, en financieel gaat het kennelijk sowieso goed, maar sportief is het een drama. Het kapitaal van een voetbalclub hoort op het veld te staan, daar gaan de zakenmennekes volledig aan voorbij lijkt wel.

Hugo R
22-10-2007, 12:24
Wat ik me wel afvraag: Als Ten Cate zo graag donkere spelers wilde, had hij dan bij de overige transfers (dus op die van Colin na) geen inspraak?

Hugo R
22-10-2007, 12:30
Schorsing doelman Dida gehalveerd

De straf die AC Milan-doelman Dida krijgt voor zijn 'toneelstukje' in het Champions League-duel met Celtic, is in hoger beroep teruggebracht van twee naar één duel. Hij mist nu alleen het duel van woensdag met Sjachtar Donetsk.

Nadat de Schotten in Glasgow een 2-1 voorsprong hadden genomen, rende een supporter het veld op. De man gaf Dida een klein tikje, waarop de doelman eerst de achtervolging inzette, maar seconden later besloot te gaan liggen. Hij liet zich per brancard afvoeren.

Celtic kreeg ruim 17.000 euro boete en kan diezelfde straf verwachten als zich in de komende twee jaar iets dergelijks nog een keer voordoet.

Rotterdam5314
22-10-2007, 12:41
Het is in ieder geval duidelijk dat er een heleboel is gebeurd binnenskamers. Ook die reactie van Ten Cate, dat ie Perez neer zou slaan als ze geen professionele band hadden gehad, zegt wel genoeg over hoe gevoelig het allemaal ligt bij Ten Cate. En ik denk ook dat de reactie van de spelers (hoor net dat Babel niet meer met Perez wilde spelen, en het is bekend dat er veel meer hommeles was binnen de groep tussen spelers onderling en spelers - leiding), waar toen een hoop van naar buiten is gekomen in de pers, genoeg zegt over wat een klerezooitje het was of is bij Ajax.


Ten Cate is gewoon een zeikerd die niet zo snel op z'n teentjes moet laten trappen. Lijkt wel of Perez iemand heeft vermoord.. tjonge jonge wat erg dta ie dat gezegd heeft zeg...Aanstellers 1ste klas. En die fuck Babel ook als hij niet meer met Perez wilde werken. Babel luisterd toch naar Hip/hp muziek...Nigga dit nigga dat komt regelmatig voor. Gewoon aanstellers 1ste klas zeg...

*NERAZZURRI*
22-10-2007, 13:50
Nou, ik vind wat Perez heeft gezegd echt schandalig en ik vond hoe Ten Cate er in eerste instantie mee omging prima (excuses aan de groep, excuses aan de fans op i'net, een dagje meelopen in de Bijlmer, enz.). Alleen wat er allemaal achteraan is gekomen (en het zal niet alleen hiermee te maken hebben gehad) is gewoon funest geweest voor Perez bij Ajax en ik denk dus ook uiteindelijk Ten Cate z'n band met de rest.

FrankvdM
22-10-2007, 15:04
GVD!! Nou moet het supp.home ook nog dicht :x Wordt weer 'gezellig' buiten op het plein hangen voor de wedstrijd.

TJ Weissel
22-10-2007, 15:06
GVD!! Nou moet het supp.home ook nog dicht :x Wordt weer 'gezellig' buiten op het plein hangen voor de wedstrijd. :x

Gaat nog wel escaleren... en ze doen het helemaal zelf (directie)..

FrankvdM
22-10-2007, 15:12
:x

Gaat nog wel escaleren... en ze doen het helemaal zelf (directie)..

Afgelopen zaterdag was er al een stenenregen bij de hoofdingang. Persoonlijk denk ik dat sluiting van het home alleen maar voor meer problemen zorgt inderdaad.

Alexander D
22-10-2007, 15:12
GVD!! Nou moet het supp.home ook nog dicht :x Wordt weer 'gezellig' buiten op het plein hangen voor de wedstrijd.

Waarom? (moet dat dicht)

FrankvdM
22-10-2007, 15:19
Waarom? (moet dat dicht)

De politie vond het een goed idee om de Zagreb supporters voor het home langs hun vak in te begeleiden, terwijl er op voorhand al vaststond dat er bepaalde voetbaltokkies wraakacties zouden ondernemen omdat er Ajacieden waren aangevallen in Zagreb.

Alexander D
22-10-2007, 15:33
De politie vond het een goed idee om de Zagreb supporters voor het home langs hun vak in te begeleiden, terwijl er op voorhand al vaststond dat er bepaalde voetbaltokkies wraakacties zouden ondernemen omdat er Ajacieden waren aangevallen in Zagreb.

En nu voor onbepaalde tijd dicht?

Volgens mij kun je beter een vaste plek hebben voor supporters dan dat ze overal en nergens bij elkaar gaan komen.

FrankvdM
22-10-2007, 15:36
En nu voor onbepaalde tijd dicht?

Volgens mij kun je beter een vaste plek hebben voor supporters dan dat ze overal en nergens bij elkaar gaan komen.

Voor onbepaalde tijd dicht ja. En dat laatste is volgens mij ook helemaal waar.

Hugo R
22-10-2007, 15:43
Beetje vreemde beslissing inderdaad, maar goed we zullen merken hoe het gaat uitpakken.

*NERAZZURRI*
22-10-2007, 16:27
De politie vond het een goed idee om de Zagreb supporters voor het home langs hun vak in te begeleiden, terwijl er op voorhand al vaststond dat er bepaalde voetbaltokkies wraakacties zouden ondernemen omdat er Ajacieden waren aangevallen in Zagreb.

Los van dat er blijkbaar Ajacieden zijn aangevallen in Zagreb (dat wist ik niet eens) staan die Bad Blue Boys er ook om bekend absoluut geen lieverdjes te zijn.

Sowieso dus een blunder van jewelste... En dan moeten jullie (ik kom daar nooit) er onder lijden. Het is eigenlijk te belachelijk voor woorden.

Hugo R
22-10-2007, 17:22
Arbiter geschorst vanwege Kuijt

De Engelse arbiter Mark Clattenburg is door de scheidsrechterscommissie in Engeland gestraft, omdat hij zaterdag verzuimd heeft Liverpool-spits Dirk Kuijt een rode kaart te geven.

Een zware overtreding van Kuijt in de Merseyside-derby tegen Everton werd met geel bestraft, waar rood op zijn plaats was. Een half uur later scoorde Kuijt de beslissende treffer. Clattenburg is door de commissie voor één duel geschorst.

YAH87
22-10-2007, 19:29
Da's naatje voor die scheids.
Vond het wel meevallen hoor om van een "zware overtreding" te spreken.
Zag er natuurlijk uiterst gevaarlijk en onbesuisd uit wat Kuijt deed, maar volgens mij had 'ie niet de intensie om de beste man te raken. Eerder om meer vuur op het spel te gooien.
Dit soort maatregelen mogen ze ook in de Eredivisie uitvoeren van mij. :smile:

Hugo R
22-10-2007, 19:54
Dit soort maatregelen mogen ze ook in de Eredivisie uitvoeren van mij. :smile:
Tja dan komen ze scheidsrechters tekort denk ik :-P

EmDee
22-10-2007, 23:19
Maar is deze actie gedaan n.a.v. televisiebeelden?
Spelers komen daar nl altijd mee weg...

FrankvdM
23-10-2007, 09:57
En dan moeten jullie (ik kom daar nooit) er onder lijden.

Ik had willen zeggen kom es langs als je naar een wedstrijd gaat dan drinken we een biertje, maar dat wordt verdomd lastig als ie dicht is. :(

Maar ff serieus, er loopt gerust wel gajes rond daar, maar het is ook een van de weinige plekken rond de arena waar nog dat clubgevoel is terug te vinden en er lopen echt voor het meerendeel mensen die gewoon voor de wedstrijd komen. Voorlopig ff niet meer dus...nix dan negatief nieuws de laatste tijd...:roll:

Over voetbal, wat gaat psv doen vanavond? Ik heb geen flauw idee van de vorm van Fener op dit moment. Begrijp dat er in Turkije een of ander massaal gevoel van saamhorigheid heerst wegens het sneuvelen van soldaten. Wellicht zijn ze extra fanatiek daardoor.

Alexander D
23-10-2007, 09:58
Fener uit is toch anders dan Fener thuis maar PSV kennende zal het wel weer een zenuwachtige wedstrijd worden. Ik verwacht een moeizame 1-0.

Hugo R
23-10-2007, 10:14
Ik denk dat PSV het heel moeilijk gaat krijgen, gok op een 2-1 overwinning.

*NERAZZURRI*
23-10-2007, 10:54
Rangers - Barcelona 2-2
Stuttgart - Lyon 1-1

AS Roma - Sporting Lissabon 3-1
Dynamo Kiev - Man. United 0-2

CSKA Moskou - Internazionale 0-1
PSV - Fenerbahce 1-1

Arsenal - Slavia Praag 4-1
Sevilla - Steaua Bukarest 3-0

Hugo R
23-10-2007, 10:57
Rangers - Barcelona 1-2
Stuttgart - Lyon 2-1

AS Roma - Sporting Lissabon 1-0
Dynamo Kiev - Man. United 0-2

CSKA Moskou - Internazionale 0-2
PSV - Fenerbahce 2-1

Arsenal - Slavia Praag 2-0
Sevilla - Steaua Bukarest 2-0

scherpschutter
23-10-2007, 10:59
Ik woon in Turnhout, heb Fenerbache dus twee keer aan het werk gezien tegen Anderlecht. Het is geen grote, wel een heel degelijke ploeg. Turks enthousiasme aangevuld met internationale klasse (Kezman, Roberto Carlos). Ze maakten in Brussel een betere indruk dan in Istanbul, toen ze spel moesten maken.
PSV heeft aanvallend natuurlijk veel in huis, maar verdedigend zijn ze kwetsbaar. Kromkamp speelt als een krant en Addo kan mij niet bekoren. Eigenlijk heeft PSV me dit jaar in zijn geheel nog niet kunnen bekoren, afgezien van die eerste helft tegen Feyenoord die inderdaad spetterend was.
Ik denk dat Kezman snel scoort tegen zijn oude club (gokje: tiende minuut), op zo'n typische Kezman-manier: het ziet er altijd heel raar uit maar effectief is het zeker. Daarna zal PSV terug moeten zien te komen. Ik denk wel dat ze twee keer kunnen scoren (nieuw gokje: Perez + Lazovic), maar of ze het achterin dicht kunnen houden ... ik betwijfel het, betwijfel het zeer ...

Alexander D
23-10-2007, 11:03
Kezman doet toch niet mee? :confused:

scherpschutter
23-10-2007, 11:20
Kezman doet toch niet mee? :confused:

Dat wist ik niet. Ik ben geabonneerd op NRC Handelsblad, een avondkrant. Zal de V.I. site zo dadelijk eens aanklikken.
Tsja, zo blijft er van mijn voorspellingen niet veel over ...
:sad:

Alexander D
23-10-2007, 11:24
Dat wist ik niet. Ik ben geabonneerd op NRC Handelsblad, een avondkrant. Zal de V.I. site zo dadelijk eens aanklikken.
Tsja, zo blijft er van mijn voorspellingen niet veel over ...
:sad:

Een tweede poging dan? ;)

Hugo R
23-10-2007, 11:30
Kezman is inderdaad geblesseerd in Turkije achtergebleven.

scherpschutter
23-10-2007, 11:50
Een tweede poging dan? ;)

Vooruit dan maar:
De 0-1 valt later, gescoord door die Braziliaanse spelmaker van Fenerbahce. Begin tweede helft valt de gelijkmaker van Perez (die zal toch wel spelen zeker?). Hard spel, veel opstootjes, spreekkoren over en weer (er zullen veel Turken zijn). PSV wint ten slotte via een gemakkkelijk gegeven strafschop (ik weet eigenlijk niet wie die neemt, ik denk haast Simons, maar vandaag dus Lazovic).
Gomez verricht nog twee geweldige reddingen in de slotfase.
Johan vindt het in zijn commentaar maar zwakjes ...
Guus zwakt dat dan weer af.

Dit is meer wens dan overtuiging.
We hebben de Europese puntjes nodig ...

Meer voorspellingen doe ik niet.

Nou ja, nog één dan, voor NERA:
We winnen gemakkelijk met 0-3 (het eerste half uur wordt wel moeilijk, de Russen gaan nog even door op het élan van Guus, maar dan scoort 'iemand die meespeelt' en is het over)

rkrijger
23-10-2007, 12:13
Drie Nederlanders genomineerd

Robin van Persie (Arsenal), Ruud van Nistelrooij (Real Madrid) en Clarence Seedorf (AC Milan) dingen meer naar de Gouden Bal, de jaarlijkse verkiezing van beste voetballer door France Football.

En alleen vPersie is een vaste Oranjeklant... Al heeft vBasten wel een knieval gemaakt richting vNistelrooij .
Maar goed Nigel de Jong, Demy de Zeeuw en Denny Landzaat zijn natuurlijk stukken beter dan Seedorf.

rkrijger
23-10-2007, 12:14
Kezman is inderdaad geblesseerd in Turkije achtergebleven.

Zonde voor die jongen.

rkrijger
23-10-2007, 12:15
Ik doe ff alleen de PSV poule:

Moskou - Milan 0-2
PSV - Fener 2-1 (de wens, de vader, de gedachte)

Herjan
23-10-2007, 12:25
Na ruim 5000 berichten, tijd voor een nieuw deel:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=55409