PDA

Bekijk de volledige versie : Verbetering voeding



Rob G.
08-06-2007, 06:42
Graag zou ik de voeding van mijn HT-set wat willen verbeteren. Op dit moment zit alles aangesloten met de standaard kabels op een goedkope stekkerdoos aan een ongeaard stopcontact. Hier zijn best wat verbeteringen te behalen dacht ik zo.

Ik wil zowieso een Rittal stekkerblok aanschaffen. Deze sluit ik het liefst aan op een geaard stopcontact in de meterkast (= een minder belastte groep), en daar heb ik zo'n 6 of 11 m kabel voor nodig, afhankelijk van de route. Hiervoor dacht ik aan Lapp Olflex 110 cy, 3x1,5 kabel.
Wat betreft de stekkers ben ik er nog niet helemaal over uit. Degene die ik vind zijn nogal prijzig (Furutech, Wattgate), en ik vraag me af of dit niet wat overkill is. Zijn er nog andere, goedkopere merken? Of is dit verkeerd bezuinigen?

Seth__Gekko
08-06-2007, 07:14
Ook andere stekkers zijn wel aardig, ook wat minder duur, kijk eens op dienadel voor wat alternatieven.

http://www.dienadel.de/lshop,showrub,3569,d,1181283147-3638,1061913586.1062069387.1062225983,,,,0.htm

Furutech en Wattgate is natuurlijk wel erg netjes ;-)

Edgar Smit
11-06-2007, 15:14
Het grote euvel met stroomvoorziening is dat het in elke situatie anders is en ook sterk afhankelijk van eventuele andere aangesloten groepen/apparatuur.

hstadman
11-06-2007, 15:41
Het grote euvel met stroomvoorziening is dat het in elke situatie anders is en ook sterk afhankelijk van eventuele andere aangesloten groepen/apparatuur.

Het grootste euvel is de toevoer van je stroom. In grote steden is dit vaak wat minder, zeker als je in flats enz. zit. Daar heb je meer kans op goede resultaten dan iemand die al redelijk schone stroom krijgt toegeleverd.

Een simpele test kan uitkomst bieden. ga eens s' avonds laat naar je set luisteren, zeg om een uur of 2-3 s 'nachts, als iedereen naar bed is. Als je een verschil hoort, iets meer details, rustiger stereobeeld, dan is de kans erg groot dan een filter veel goeds kan doen. hoor je niet of nauwelijks verschil, zou ik eens een paar leuke powerkabels kopen maar niet erg veel geld in filtering stoppen. Bij mij doen high end kabels en filtering wel veel goed, overigens.

Het G&W filter is voor het geld inderdaad een van de betere oplossingen op dit moment.

Rob G.
12-06-2007, 10:28
De stroomvoorziening thuis is wel prima, ik heb nergens last van bij het aanslaan van de koelkast o.i.d.
Ik ben niet van plan veel geld uit te geven aan de voeding van mijn set, maar een beetje fatsoenlijke aansluitingen lijkt me wel prettig. De lapp-kabel voor €2,50 per meter (conrad.nl) lijkt me dan ook een aardige optie, maar ik was niet van plan hier stekkers van €20,-/€30,- aan te hangen.
Het filteren is niet mijn enige doel.Als de filtering wat extra's brengt is dat prima, zo niet dan heb ik in ieder geval een degelijke aansluiting.

Edgar Smit
12-06-2007, 10:34
De stroomvoorziening thuis is wel prima, ik heb nergens last van bij het aanslaan van de koelkast o.i.d.
Ik ben niet van plan veel geld uit te geven aan de voeding van mijn set, maar een beetje fatsoenlijke aansluitingen lijkt me wel prettig. De lapp-kabel voor €2,50 per meter (conrad.nl) lijkt me dan ook een aardige optie, maar ik was niet van plan hier stekkers van €20,-/€30,- aan te hangen.
Het filteren is niet mijn enige doel.Als de filtering wat extra's brengt is dat prima, zo niet dan heb ik in ieder geval een degelijke aansluiting.That's the spirit ;)

hstadman
12-06-2007, 13:52
De stroomvoorziening thuis is wel prima, ik heb nergens last van bij het aanslaan van de koelkast o.i.d.
Ik ben niet van plan veel geld uit te geven aan de voeding van mijn set, maar een beetje fatsoenlijke aansluitingen lijkt me wel prettig. De lapp-kabel voor €2,50 per meter (conrad.nl) lijkt me dan ook een aardige optie, maar ik was niet van plan hier stekkers van €20,-/€30,- aan te hangen.
Het filteren is niet mijn enige doel.Als de filtering wat extra's brengt is dat prima, zo niet dan heb ik in ieder geval een degelijke aansluiting.

Het filter voegt in de meeste gevallen wel wat toe. Met name de controle of de basweergave wordt beter! Dit is hetgeen ik veel hoorde na de powerbuy. Ook het stereobeeld wordt wat groter, breder en stabieler. Hoeveel er veranderd hangt af van de kwaliteit van je apparatuur(voedingsgedeelte), gebruikte kabels en de stroom. het gaat ook niet om het aanslaan van een koelkast maar de verontreininging in de stroom die je juist niet opmerkt. Elk apparaat dat wordt aangesloten verontreinigd het net en je eigen electrische circuits. De G&W filter is een high pass filter die lichtjes het gebiedt vanaf 1 khz t/m 20khz filterd. Het gebiedt waar de meeste hoorbare verontreiniging voorkomt. Dit filter heeft dus geen last van het afknijpen van de reserves van de versterkers daar hij niet zelf schone stroom genereert(en dus snelle pulsen wel gewoon door kan geven), zoals de dure powerplants dat doen. Hij doet net voldoende om een mooie geluidsverbetering te bewerkstelligen en doet te weining om versterkers e.d. veel in de weg te leggen.

Voor de lapp heb je ook geen furutechs met rhodium nodig. Koop een normale stekker die is verguld.

Alles bijelkaar, kan het een leuke, hoorbare verandering teweeg brengen.

Ik heb tenminste nog geen negatieve reacties ontvangen na de powerbuy.

Met name je tv en dvd apparatuur zal een flinke verbetering ondergaan!

Maar is 1.5 niet wat te dun voor powerkabel? Meestal wordt er 2-2.5 of 4mm gebruikt. Tussen een 1.5 of 2-2.5 zit niet veel verschil maar een 4 mm zal de klank wat warmer maken.(Dit heb ik experimenteel ondervonden). Sommige high end versterkers vreten stroom en hebben dus ook nog dikkere kabels nodig, die zijn dus nog dikker. Tot wel 20 ampere.

Peter Porrio
12-06-2007, 14:37
Een simpele test kan uitkomst bieden. ga eens s' avonds laat naar je set luisteren, zeg om een uur of 2-3 s 'nachts, als iedereen naar bed is. Als je een verschil hoort, iets meer details, rustiger stereobeeld, dan is de kans erg groot dan een filter veel goeds kan doen. hoor je niet of nauwelijks verschil, zou ik eens een paar leuke powerkabels kopen maar niet erg veel geld in filtering stoppen.

Harry, persoonlijk denk ik dat 9 van de 10 mensen verschil ervaart waarneer hij/zij luistert naar zijn set in de late avonduren. Zeker wanneer het buiten donker is heb je minder factoren die je afleiden van je luisterervaring. Hierdoor ben je wellicht meer geconcentreerd en ervaar je hierdoor het geluid als "beter".

Hiermee wil ik overigens niet jouw mening omtrent filters en powerkabels om zeep helpen ;-)

hstadman
12-06-2007, 14:43
Harry, persoonlijk denk ik dat 9 van de 10 mensen verschil ervaart waarneer hij/zij luistert naar zijn set in de late avonduren. Zeker wanneer het buiten donker is heb je minder factoren die je afleiden van je luisterervaring. Hierdoor ben je wellicht meer geconcentreerd en ervaar je hierdoor het geluid als "beter".

Hiermee wil ik overigens niet jouw mening omtrent filters en powerkabels om zeep helpen ;-)

Neen,
ik hoorde altijd duidelijke verschillen tussen de setup als ik overdag of s'avonds laat ging spelen. Aan de hand van die ervaring een filter aangeschaft en het is er een stuk beter door geworden, daar ik alles meteen goed heb aangepakt met high end materialen. Dit verschil is vele malen groter dan het effect van een liedje in compleet donker te gaan beluisteren. je bent dan meer aan het focussen maar je set wordt er echt niet beter van.

het effect van overdag of s'avonds laat is een beetje als een kleine filter, omdat er dan niet zoveel stroom wordt getrokken van het net, klinkt alles net wat stabieler. Hoor je dat verschil niet, heb je opzich al een aardig schone stroomtoevoer. Zie je vaak je lampen helderer worden en weer afnemen, zelfde geval, filter nodig, sterk verontreinigd net!

met name je basscontrole wordt er echt niet beter van als je je ogen open of dicht houdt.;)

Door het filter wel, stukken beter zelfs.;) 8-)

Ik ben toen erg veel aan het experimenteren geweest omtrent filtering en powerkabels en de eindconclusie is dat het zeker voordelen heeft!

Peter Porrio
12-06-2007, 15:02
Dat een filter zinvol is geloof ik direct. Maar ik ervaar zelf in ieder geval verschil wanneer ik 's avonds luister. Als ik overdag luister, moet ik m'n set harder zetten om dezelfde details te horen als wanneer ik 's avonds luister bij een lager volume. De klank is verder hetzelfde. Ik denk dat dit echt te maken heeft met minder afleidingsfactoren.

hstadman
12-06-2007, 15:05
Dat een filter zinvol is geloof ik direct. Maar ik ervaar zelf in ieder geval verschil wanneer ik 's avonds luister. Als ik overdag luister, moet ik m'n set harder zetten om dezelfde details te horen als wanneer ik 's avonds luister bij een lager volume. De klank is verder hetzelfde. Ik denk dat dit echt te maken heeft met minder afleidingsfactoren.

Kan ik kort over zijn, neen. Athans, niet in mijn specifiek geval daar ik wel slechte aanvoer had van stroom, flikkerende lampen e.d.;)

Ik ken het effect wat jij beschrijft ook wel en kan dus het verband wel leggen tussen de verschillen.;)

S' avonds klonk mijn set gewoon beter, meer gecontroleerd omdat er minder vervuiling is als iedereen slaapt, dat heeft niets te maken met wel of niet beter kunnen concentreren. Als je met alle lampen aan luistert valt het verschil nog op! Geen psycho effect dus. Nu ik filtering heb is mijn theorie dus bewaarheid want het is zelfs nog een stuk beter geworden. Via hoofdtelefoon heb je al veel minder afleidingsfactoren en hoor je nog sneller kleine verschillen!

Peter Porrio
12-06-2007, 15:12
Ben heel benieuwd wat voor invloed zo'n powerfilter zal hebben in mijn geval. Misschien bij een toekomstige powerbuy eens overwegen.

Edgar Smit
12-06-2007, 15:23
Een filter heeft het meeste effect als je naast je HT meerdere aansluitingen op dezelfde groep hebt zitten of als je bijvoorbeeld veel last hebt van storingen in je stroom circuit (flat's, oude huizen). Als je dat niet hebt, zal een filter op het geluid weinig effect hebben, maar wat ik erg vaak terug zie komen is dat met name het beeld wat beter wordt.

hstadman
12-06-2007, 15:41
Een filter heeft het meeste effect als je naast je HT meerdere aansluitingen op dezelfde groep hebt zitten of als je bijvoorbeeld veel last hebt van storingen in je stroom circuit (flat's, oude huizen). Als je dat niet hebt, zal een filter op het geluid weinig effect hebben, maar wat ik erg vaak terug zie komen is dat met name het beeld wat beter wordt.


WAT beter ligt aan je set zelf. Er zijn versterkers die zelf filteren en derhalve is het effect van nog een powerfilter miniem of helemaal niets. Voor versterkers die niet in de voeding filteren kan het effect enorm zijn. Aan alle kanten wordt het stereobeeld groter, dieper en hoger...en met name het laag krijgt een veel betere controle...dus geen boemerige bas maar een strakke beter gedefinieerde bas. Hierdoor wordt het complete geluidsbeeld ook beter in balans.

Nogmaals, het effect van filtering ligt dus aan je stroomtoevoer, versterker e.d. Ik kan wel aardig stellig beweren dat een filter altijd werkt bij cdspelers-dvdspelers en tv's. Die hebben in het algemeen gewoon erg slechte voedingen!

Ik kan NIET globaal zeggen dat door IEDEREEN dezelfde effecten waargenomen zullen worden.

In het geval van edgar kan ik mij voorstellen dat de jungson iets minder effect ervaart door het filter, het zal wel iets beter worden maar de versterker ligt al op een hoger niveau! Betere componenten dus, in dit geval en ook een betere voeding.

Je moet mijn beeld van de tv en dvdspelers eens zien. Superstrak zonder een spoortje ruis! (heb wel erg goede kabels e.d.) Ook het geluid van surround is meer holografisch geworden.

Daar het G&W filter toch een van de goedkoopste is(en naar zeggen(mensen die de G&W hebben vergeleken met duurdere filters) zeker meekan tot filters van 800 euro), is het redelijk veilig om eens eentje uit te proberen.

Albert Kostwinder
12-06-2007, 16:13
Je moet mijn beeld van de tv en dvdspelers eens zien. Superstrak zonder een spoortje ruis! (heb wel erg goede kabels e.d.) Ook het geluid van surround is meer holografisch geworden.

Wow, je bent weer op dreef! een oplossing voor mpeg2 artifacten en zowaar holografisch geluid... ;-)

hstadman
12-06-2007, 16:18
Wow, je bent weer op dreef! een oplossing voor mpeg2 artifacten en zowaar holografisch geluid... ;-)

Zeker weten, het is dan ook geen hd-dvd.(6)

Wie heeft het hier over mpeg2 artifacten? Geen dingen zien die er niet zijn albert.:bier: Holografisch=meer diepte, hoogte en breedte van het geluid, sommige mensen noemen dat holografisch anderen weer 3d.......HD-dvd maakt gebruik van vc-1.;) :mrgreen:
Ik weet dat het erg warm is.........8-)

Maareh, heb jij zo'n filter albert? Dacht het niet he....toch weer meepraten.

hstadman
12-06-2007, 16:27
Wow, je bent weer op dreef! een oplossing voor mpeg2 artifacten en zowaar holografisch geluid... ;-)

Simpelste oplossing hiervoor; verruil je dvd speler voor een blu-ray of hd-dvdspeler, dan heb je slechts vc-1 artefacts.(6) 8-) :lol: :bier: Gebruik wel een hdmi 1.3 gespecificeerde kabel anders krijg je alsnog artefacts door je slechte kabel, die slechts tot 5 gbits is gecertificeerd.

Maar dat hoef ik zo'n expert als jij bent allang niet meer te vertellen.8-)

hstadman
12-06-2007, 16:32
Wow, je bent weer op dreef! een oplossing voor mpeg2 artifacten en zowaar holografisch geluid... ;-)

Kom eerst eens kijken naar mijn beeld.;) 8-) :bier: gaan we een biertje drinken(of een whiskey, echte mannen drinken whiskey) en fijn babbelen. Mischien ben je toch niet de enige die een erg goed beeld heeft!;)

Albert Kostwinder
12-06-2007, 17:23
Kom eerst eens kijken naar mijn beeld.;) 8-) :bier: gaan we een biertje drinken(of een whiskey, echte mannen drinken whiskey) en fijn babbelen. Mischien ben je toch niet de enige die een erg goed beeld heeft!;)

Laten we verder praten als je zonnesteek over is..... (6)

Is dit de hdmi 1.3 full hd man?? goed beeld bij je dvd??? Wat is er gebeurt Harry :mrgreen:

Rob G.
12-06-2007, 18:21
Zo wordt hier even een topic gekaapt :nono: :lol:

De G&W leek me wat duur, maar na wat zoeken valt dat eigenlijk wel mee. Zit er nu veel verschil tussen de G&W en de Rittal? Nadeel van de G&W is een beetje dat ik de brede unit minder makkelijk kwijt kan.

Waarom is een doorsnede van 2,5 of zelfs 4 mm2 nodig? Nadeel is natuurlijk de dikkere kabels die minder makkelijk manouvreren.

Albert Kostwinder
12-06-2007, 18:36
Zo wordt hier even een topic gekaapt :nono: :lol:

De G&W leek me wat duur, maar na wat zoeken valt dat eigenlijk wel mee. Zit er nu veel verschil tussen de G&W en de Rittal? Nadeel van de G&W is een beetje dat ik de brede unit minder makkelijk kwijt kan.

Waarom is een doorsnede van 2,5 of zelfs 4 mm2 nodig? Nadeel is natuurlijk de dikkere kabels die minder makkelijk manouvreren.

Laat je niet gek maken. Het zijn allemaal manieren, ideeen, hoe je het geluid positief zou kunnen beinvloeden. Een ding is zeker, je kunt er veel geld in kwijt voor een minimaal verschil. Het enige wat je kunt bereiken is wat meer lucht en stabiliteit in het geluidsbeeld en constantere geluidskwaliteit met kleinere pieken en dalen waarbij je set dit ook nog eens moet kunnen weergeven. Als je basis matig is zal het nooit top worden, is de basis top kan het wat lekkerder worden maar het zal nooit van flop naar top gaan hoeveel je ook investeerd. Gewoon je budget afstellen op de totale prijs van je ht set. Ca. 15% als max is mooi. ;)

hstadman
12-06-2007, 21:06
Laat je niet gek maken. Het zijn allemaal manieren, ideeen, hoe je het geluid positief zou kunnen beinvloeden. Een ding is zeker, je kunt er veel geld in kwijt voor een minimaal verschil. Het enige wat je kunt bereiken is wat meer lucht en stabiliteit in het geluidsbeeld en constantere geluidskwaliteit met kleinere pieken en dalen waarbij je set dit ook nog eens moet kunnen weergeven. Als je basis matig is zal het nooit top worden, is de basis top kan het wat lekkerder worden maar het zal nooit van flop naar top gaan hoeveel je ook investeerd. Gewoon je budget afstellen op de totale prijs van je ht set. Ca. 15% als max is mooi. ;)

Het is ook niets meer dan een tweak. Wat wel een feit is dat bij de een meer resultaat is te behalen dan een ander.:wink: Bij een hoogwaardiger set hoor je de verschillen wat gemakkelijker dan een standaard Set. 100 euro voor de G&W is echt niet overdreven, dan denk ik eerder aan die mensen die 800 euro voor passieve filters uitgeven of mensen die 2500 euro uitgeven aan stroomregenerators, filters die dus zelf schone stroom fabriceren en vaak de dynamiek van zware versterkers afknijpen.:wink:


Dus, als ik het goed begrijp Albert, gaat je set nooit top worden?!:twisted: (6)

hstadman
12-06-2007, 21:08
Zo wordt hier even een topic gekaapt :nono: :lol:

De G&W leek me wat duur, maar na wat zoeken valt dat eigenlijk wel mee. Zit er nu veel verschil tussen de G&W en de Rittal? Nadeel van de G&W is een beetje dat ik de brede unit minder makkelijk kwijt kan.

Waarom is een doorsnede van 2,5 of zelfs 4 mm2 nodig? Nadeel is natuurlijk de dikkere kabels die minder makkelijk manouvreren.

de kabel moet het aantal ampere's aankunnen wat door de kabel gaat. Standaard is 2mm en 4 mm voor versterkers die soms wel 2000 watt vreten en 20 ampere trekken. Voor jouw is dus 2mm voldoende. Wil je het geluid wat tweaken, zou je 4mm kunnen nemen omdat het geluid dan iets warmer wordt.

Die dikte van de kabels bestaat natuurlijk niet voor de lol!

Ik heb toevallig zelf ook een rittal en dus die G&W en ja, de G&W doet veel meer.Het rittal blok is GEEN filter maar een simpel stekkerblok met redelijke kabel. relatief gezien krijg je meer waar voor je geld van G&W dan van rittal. In de rittal worden de contacten verbonden met strips, wat alleen al een grote NO NO is!

Ik heb na de powerbuy voor het G&W filters weinig slechte berichten gehoord, ze gingen er allemaal geluidsmatig er op de een of andere manier wel op vooruit. Het beeld van tv en dvd gingen met sprongen vooruit. Ik heb ze ook niet massaal hier op dvd.nl te koop zien staan, dus het valt allemaal nog erg mee, ondanks Albert zijn verhaal.

hstadman
12-06-2007, 21:10
Laten we verder praten als je zonnesteek over is..... (6)

Is dit de hdmi 1.3 full hd man?? goed beeld bij je dvd??? Wat is er gebeurt Harry :mrgreen:

Zit je nu te zeiken om het zeiken of heb je nog wat interessants te vertellen, Albert.:mrgreen:

Als je echt zit te zeiken, knijp dan even af en doe je broek maar weer omhoog!

Dat biertje houd je nog van mij tegoed.:mrgreen:(of whiskey).

Edgar Smit
13-06-2007, 08:30
voor meer info over filtering etc linkje (http://www.purepoweraps.com/)
Het is wel engelstalig en ook wat reclameachtig, maar als je daar doorheen kijkt(leest) kun je nog wat opsteken, vooral van het FAQ gedeelte.

Albert Kostwinder
13-06-2007, 12:00
Zit je nu te zeiken om het zeiken of heb je nog wat interessants te vertellen, Albert.:mrgreen:

Als je echt zit te zeiken, knijp dan even af en doe je broek maar weer omhoog!

Dat biertje houd je nog van mij tegoed.:mrgreen:(of whiskey).

LOL, Ik drink niet :mrgreen:

Edgar Smit
13-06-2007, 12:05
LOL, Ik drink niet :mrgreen:Dat verklaard waarom je zo'n droogkloot bent (y) :bier:

Albert Kostwinder
13-06-2007, 12:10
Dat verklaard waarom je zo'n droogkloot bent (y) :bier:

Precies, zuipen en zwetsen laat ik aan anderen over :mrgreen:

Edgar Smit
13-06-2007, 12:11
Precies, zuipen en zwetsen laat ik aan anderen over :mrgreen:je hoeft niet te zuipen om te zwetsen hoor, daar ben ik het levende bewijs van namelijk :razz:

hstadman
13-06-2007, 12:19
Precies, zuipen en zwetsen laat ik aan anderen over :mrgreen:
Sommige mensen zeggen met drank op zinniger dingen dan jouw Albert, soms tenminste.(y)

Zolang je ander mans set en tv's niet hebt gezien en gehoord kun je er helemaal niet over oordelen. In dat kader, wie zit hier nu te zwetsen? Je kunt al helemaal niet weten wat precies de invloeden zijn geweest van het filter op mijn set!

hstadman
13-06-2007, 12:20
LOL, Ik drink niet :mrgreen:

Je zeikt des te meer.:roll: (6)

hstadman
13-06-2007, 12:26
Dan zijn Albert ?? ehh, typo jou :mrgreen:

niet de verkeerde indruk krijgen/geven he!:mrgreen:

Albert Kostwinder
13-06-2007, 12:32
ehh, typo jou :mrgreen:

niet de verkeerde indruk krijgen/geven he!:mrgreen:

Drank maakt meer kapot dan je lief is.........:mrgreen:

hstadman
13-06-2007, 12:41
JIJ ! :mrgreen:

("Jou" is de accusatieve vorm, en wordt alleen gebruikt wanneer het persoonlijk voornaamwoord verwijst naar het lijdend voorwerp.)

In dit geval is albert het zwetsend ehh, lijdend voorwerp. In die context dus correct.

hstadman
13-06-2007, 12:43
Drank maakt meer kapot dan je lief is.........:mrgreen:


Zou jij moeten weten.:mrgreen:

de thread wordt nu wel erg vervuild met dranklucht.

TJ Weissel
13-06-2007, 12:49
Goh de topicraper zit nu hier? :D

hstadman
13-06-2007, 12:52
Goh de topicraper zit nu hier? :D

Inderdaad weissel, nu hier, samen met je hd-dvd maat albert.(6) 8) :mrgreen: :???:

speciaal voor jou:
"
Toshiba verwacht dat het tegen het einde van 2007 slechts een miljoen hd-dvd-lezers aan de man zal kunnen brengen in Noord-Amerika, terwijl eerdere prognoses 800.000 exemplaren meer voorspelden.
De verkoop van hd-dvd-apparaten loopt moeizamer dan verwacht en Toshiba zag zich dan ook genoodzaakt de voorspellingen voor Noord-Amerika met ruim veertig procent naar beneden bij te stellen. Vanzelfsprekend gaat dit gepaard met een lagere verwachting voor wereldwijde verkoopcijfers, maar op welk aantal Toshiba nu nog mikt, wilde het bedrijf niet kwijt."

Of heeft het G&W filter nu te negatief gefilterd!(6)

Albert Kostwinder
13-06-2007, 13:00
Inderdaad weissel, nu hier, samen met je hd-dvd maat albert.(6) 8) :mrgreen: :???:

speciaal voor jou:
"
Toshiba verwacht dat het tegen het einde van 2007 slechts een miljoen hd-dvd-lezers aan de man zal kunnen brengen in Noord-Amerika, terwijl eerdere prognoses 800.000 exemplaren meer voorspelden.
De verkoop van hd-dvd-apparaten loopt moeizamer dan verwacht en Toshiba zag zich dan ook genoodzaakt de voorspellingen voor Noord-Amerika met ruim veertig procent naar beneden bij te stellen. Vanzelfsprekend gaat dit gepaard met een lagere verwachting voor wereldwijde verkoopcijfers, maar op welk aantal Toshiba nu nog mikt, wilde het bedrijf niet kwijt."

Of heeft het G&W filter nu te negatief gefilterd!(6)

Correctie: leidend voorwerp en blu ray eigenaar....:bier:

TJ Weissel
13-06-2007, 13:00
toch triest, dat jij bijna 90% van je berichten blijft editen... verder ik ben zeer content over de hd-dvd ;), succes verder met dit topic.

Alexander D
13-06-2007, 13:09
Leuk, berichtjes van internet posten:



+150,000 HD-DVD players sold

According to the HD-DVD camp they have sold more than 150,000 HD-DVD players (not counting XBOX HD- and computer drives.)

These are strong numbers and represent 60% of all standalone HD players sold (Blu-ray and HD-DVD.)

On Amazon's (on June 12th) DVD Player top seller list the company has HD-DVD players on #1, 9 and 12. Blu-ray's first entry is Samsung on #29.

No doubt that the current $100 off campaign is working. The Toshiba HD-A2 has been seen online for a price as low as $250.

Blu-ray is not beaten however, they still have the Playstation 3 which sold 3,3 million units world wide by the end of March which put a lot Blu-ray drives in peoples homes. The PS3 is not doing as good as the company had hoped though. Sony lost 113.4 billion yen ($928 million) in the January-March quarter and recently fired 100 from their US gaming devision.


En een berichtje om alle partijen tevreden te houden:


Warner officially announces Total Hi Def hybrid disc

Warner Home Video's press conference concerning the Total Hi Def disc that has HD DVD and Blu-ray all on one disc is currently ongoing, and it stated that the discs are able to contain dual layers of both HD DVD and Blu-ray on one disc. The first Total Hi Def releases will hit in the second half of this year, but no specific titles have yet been announced. At the conference, Warner used a copy of Superman to show off how it worked in an HD DVD player, Blu-ray player, and the recently announced LG Super Multi player that plays either. Finally, Warner claims it will not cost "materially" more than a regular disc. At the conference, already an exec from Best Buy has come out in support of the format, but whether or not other studios would ever pick up on Total HD releases is still unknown, although Warner claims they would not have to pay any licensing fees to Warner for using it. For more information, check out our live coverage of the Warner Home Video press event.

Alexander D
13-06-2007, 13:43
Hm, klinkt goed, al weet ik nog niet of ik hybrid discs prefereer boven een hybrid speler. Ik heb wel eens gehoord dat soortgelijke initiatieven zoals DualDisc (CD + DVD) niet zonder risico zijn (als ik het me goed herinner zouden DD schijfjes iets dikker zijn, en daardoor in specifieke gevallen schade kunnen veroorzaken aan de speler).

De Super Multi player van LG lijkt me heel interessant, alleen moet daar nog een generatie overheen; de huidige versie ondersteunt geen HD-DVD interactive content, wat m.i. toch een beetje een afknapper is.

Alhoewel het nu juni is en er vast op allerlei gebieden heel veel nieuwe producten gaan uitkomen waar we al heel lang op zitten te wachten :mrgreen: denk ik inderdaad ook dat ik liever wacht op een goede hybride speler dan een hybride disc. Wellicht dat je daar ook in de toekomst wat specifieke content niet mee kunt gebruiken maar ik denk dat 99% van de gebruikers al lang tevreden is als de film gewoon goed afgespeeld kan worden en het niet uitmaakt wat je erin stopt. Een beetje zoals met dvd+ en dvd- verhaal van een paar jaar geleden.

edit: maar goed, het topic ging ergens anders over. ;)

Edgar Smit
13-06-2007, 13:46
Hm, klinkt goed, al weet ik nog niet of ik hybrid discs prefereer boven een hybrid speler. Ik heb wel eens gehoord dat soortgelijke initiatieven zoals DualDisc (CD + DVD) niet zonder risico zijn (als ik het me goed herinner zouden DD schijfjes iets dikker zijn, en daardoor in specifieke gevallen schade kunnen veroorzaken aan de speler).

De Super Multi player van LG lijkt me heel interessant, alleen moet daar nog een generatie overheen; de huidige versie ondersteunt geen HD-DVD interactive content, wat m.i. toch een beetje een afknapper is.Met name de spelers die zich strikt aan de configuraties(redbook) houden(hielden) hebben veel problemen met hybride discs. Een hybride speler lijkt mij daarom een beter idee, en een grotere kans van slagen.

Albert Kostwinder
13-06-2007, 13:47
Sommige mensen zeggen met drank op zinniger dingen dan jouw Albert, soms tenminste.(y)

Zolang je ander mans set en tv's niet hebt gezien en gehoord kun je er helemaal niet over oordelen.

IK doe dat absoluut niet als ik het product niet feitelijk heb gezien of gehoord, dus hoe je erbij komt dat ik maar wat zwets ontgaat mij en kan dergelijke uitspraken niet waarderen. :neutral:

Edgar Smit
13-06-2007, 14:03
Ik lees dit draadje er net helemaal op na, maar ik kan met geen mogelijkheid gezwets van Albert vinden, op deze opmerking na, die met een smiley duidelijk als grap bedoeld is:
Laten we verder praten als je zonnesteek over is..... (6)

Ik vermoed dat Harry geraakt is door deze opmerking:

Wow, je bent weer op dreef! een oplossing voor mpeg2 artifacten en zowaar holografisch geluid... :wink:
maar die komt juist naar aanleiding van deze opmerking:

Je moet mijn beeld van de tv en dvdspelers eens zien. Superstrak zonder een spoortje ruis! (heb wel erg goede kabels e.d.) Ook het geluid van surround is meer holografisch geworden.
Derhalve dus geen gezwets, maar gewoon een grappige opmerking omdat het DVD betreft terwijl juist Harry HD materiaal en vooral HDMI 1.3 als bijna heilig bestempeld.

Rob G.
13-06-2007, 14:30
Laat je niet gek maken.
Hoe zou me dat moeten lukken binnen dit doolhof van off-topic gezwets? Eigenlijk erg jammer, het zijn juist dit soort topics die de het gebruik van de zoekfunctie ontmoedigen.... Het lijkt er wel een beetje op dat dit HT-er eigen is, op htforum.nl is dit ook vaak het geval.

Maar goed, back on-topic.
Mijn fout, ik dacht dat de Rittal ook al een filterende functie had, wellicht dat ik toch een G&W moet overwegen.

Wat de doorsnede van de voedingskabel betreft: Het lijkt me sterk dat de huidige kabel (met een diameter van ca 6 mm) aan mijn stekkerdoos 3x 2,5mm2 heeft. Maar goed, er is ook een reden waarom ik deze wil vervangen natuurlijk..

Even terug naar de stekkers:
Ik ben niet zo thuis in alle websites waar je stekkers en kabels kunt bestellen. Dienadel.de lijkt wel aardig, maar zijn er ook nog andere site / voorbeelden?
Het valt me ook op dat hier, en vergelijkbare nederlandse site, de Lapp-kabel een stuk duurder is dan bij Conrad.nl. Is dat al eerder opgevallen?

Alexander D
13-06-2007, 14:38
Even terug naar de stekkers:
Ik ben niet zo thuis in alle websites waar je stekkers en kabels kunt bestellen. Dienadel.de lijkt wel aardig, maar zijn er ook nog andere site / voorbeelden?


Kijk eens bij hifisupply.nl

Stekkers van Hifi-tuning en Kalthoff, Goedkoper en ook goed.

Verder heb je nog Kopp maar ik weet zo niet waar ze die verkopen.

Alexander D
13-06-2007, 14:40
Groneberg is ook nog een optie maar die had je wellicht al bij Dienadel gezien. ;)

Edgar Smit
13-06-2007, 14:43
Hoe zou me dat moeten lukken binnen dit doolhof van off-topic gezwets? Eigenlijk erg jammer, het zijn juist dit soort topics die de het gebruik van de zoekfunctie ontmoedigen.... Het lijkt er wel een beetje op dat dit HT-er eigen is, op htforum.nl is dit ook vaak het geval.

Maar goed, back on-topic.
Mijn fout, ik dacht dat de Rittal ook al een filterende functie had, wellicht dat ik toch een G&W moet overwegen.

Wat de doorsnede van de voedingskabel betreft: Het lijkt me sterk dat de huidige kabel (met een diameter van ca 6 mm) aan mijn stekkerdoos 3x 2,5mm2 heeft. Maar goed, er is ook een reden waarom ik deze wil vervangen natuurlijk..

Even terug naar de stekkers:
Ik ben niet zo thuis in alle websites waar je stekkers en kabels kunt bestellen. Dienadel.de lijkt wel aardig, maar zijn er ook nog andere site / voorbeelden?
Het valt me ook op dat hier, en vergelijkbare nederlandse site, de Lapp-kabel een stuk duurder is dan bij Conrad.nl. Is dat al eerder opgevallen?
Sorry voor de off-topic, maar omdat HT zoveel bestrijkt gebeurd het inderdaad regelmatig dat er off-topic gegaan wordt naar aanleiding van een opmerking oid.

Back ontopic:
Rittal heeft idd geen filter, G&W wel. Mocht je een G&W bestellen, let dan wel dat je de EU special edition neemt, die is speciaal voor ons stroomnet gebouwd (220v).

andere sites zijn zojuist al genoemd.

Prijsverschil in Lapp kabel komt volgens mij simpelweg omdat audiofiele sites er meer voor vragen dan bijv electronica sites.

hstadman
13-06-2007, 15:05
Correctie: leidend voorwerp en blu ray eigenaar....:bier:


Proost Albert,

weissel, ik haal de typefouten eruit.:idea:

hstadman
13-06-2007, 15:16
Sorry voor de off-topic, maar omdat HT zoveel bestrijkt gebeurd het inderdaad regelmatig dat er off-topic gegaan wordt naar aanleiding van een opmerking oid.

Back ontopic:
Rittal heeft idd geen filter, G&W wel. Mocht je een G&W bestellen, let dan wel dat je de EU special edition neemt, die is speciaal voor ons stroomnet gebouwd (220v).

andere sites zijn zojuist al genoemd.

Prijsverschil in Lapp kabel komt volgens mij simpelweg omdat audiofiele sites er meer voor vragen dan bijv electronica sites.

Ik kan wel stellen dat de lapp voor het geld een prima kabel is. Je kunt beter maar dan moet je ook beduidend dieper in de buidel tasten. Ik heb zelf high end kabel en de lapp en kan ze dus ook goed vergelijken.

Ik zou zelf lapp kabel kopen en een betere stekkerdoos erbij zoeken. Die rittal is echt niets speciaals en haalt zelfs de kwaliteit van de lapp naar beneden. De contacten zijn onderling verbonden met zeer slecht geleidende en goedkope strips!!! Als je dat doet, kun je de interne bekabeling ook in ster aansluiten, zodat de onderlinge contacten niet bevuilt kunnen raken.

Mocht je het zelf niet kunnen, stuur het spul op en ik kan het voor je klaarmaken.:mrgreen:

Waar de lapp minder is in het doorlopen van het hoog en laag en de achtergrond is iets minder zwart dan een goede high end kabel. Voor het geld, iets van 2-3 euro per meter, geen slechte kabel en zeker beter dan veel andere.

gezien het geld, is mijn advies toch een G&W, omdat het voor relatief weining meer veel meer doet dan een gewoon stekkerblok.(in positieve zin).

Johan van den D.
13-06-2007, 16:01
Dat een filter zinvol is geloof ik direct. Maar ik ervaar zelf in ieder geval verschil wanneer ik 's avonds luister. Als ik overdag luister, moet ik m'n set harder zetten om dezelfde details te horen als wanneer ik 's avonds luister bij een lager volume. De klank is verder hetzelfde. Ik denk dat dit echt te maken heeft met minder afleidingsfactoren.
Bij mij is dit ook duidelijk het geval, in de nachten en late avonden klinkt mijn set veel beter als overdags en in mijn geval is dat terug te brengen naar het feit dat er minder omgevinslawaai is.
Ik woon langs één van de drukste doorgaande wegen in Dordrecht met het nodig verkeerslawaai de gehele dag door.
Later op de avond is dit minder (meestal teminste) en met het afnemen van het verkeer gaat mijn set beter klinken.

Dit is los van het verschil tussen kabels en filters gezien dan omdat de set immers hetzelfde blijft.

hstadman
13-06-2007, 16:13
Bij mij is dit ook duidelijk het geval, in de nachten en late avonden klinkt mijn set veel beter als overdags en in mijn geval is dat terug te brengen naar het feit dat er minder omgevinslawaai is.
Ik woon langs één van de drukste doorgaande wegen in Dordrecht met het nodig verkeerslawaai de gehele dag door.
Later op de avond is dit minder (meestal teminste) en met het afnemen van het verkeer gaat mijn set beter klinken.

Dit is los van het verschil tussen kabels en filters gezien dan omdat de set immers hetzelfde blijft.

Ik luister via hoofdtelefoon en heb derhalve geen last van bijgeluiden.

Maar mijn probleem is nu opgelost en het was inderdaad de slechte stroomtoevoer. Ik hoor nu geen verschillen meer tussen het luisteren over dag en s 'avonds laat, wanneer het lichtnet minder gebruikt en vervuild wordt.

Mischien in de toekomst nog eens een keer een echte regenererende powerplant maar ook daar moet je voorzichtig mee zijn.

Edgar Smit
13-06-2007, 16:27
Mischien in de toekomst nog eens een keer een echte regenererende powerplant maar ook daar moet je voorzichtig mee zijn.Je moet er idd geen water ingooien ofzo :razz:

Johan van den D.
13-06-2007, 16:30
Mischien in de toekomst nog eens een keer een echte regenererende powerplant maar ook daar moet je voorzichtig mee zijn.Een een kostbare zaak....:wink:

TJ Weissel
13-06-2007, 16:40
Een een kostbare zaak....:wink:

Een beetje vent doet aan kernfusie ...

Johan van den D.
13-06-2007, 17:04
Een beetje vent doet aan kernfusie ...
Hmm...........zit wat in.

hstadman
13-06-2007, 19:07
Een een kostbare zaak....:wink:

Yup, zo'n 2000-2500 euro. Voordat ik daar aan begin wil ik eerst alles van de set op en top hebben.:wink:

Ik denk wel dat ze wat beter zijn dan de G&W maar hoeveel beter. Ik denk niet 25 x beter. in die zin, is het G& W filter een koopje.

heb je zelf al filters geprobeert Johan? Je zou er toch een paar uitproberen, althans dat was een tijdje geleden de bedoeling.

hstadman
13-06-2007, 19:11
Een beetje vent doet aan kernfusie ...

Wat je hier wilt hebben is stabiele, schone stroom.8-) kernfusie is op dit moment nog instabiel. Niet echt goed voor je fase in je set.
Alhoewel, voor de prijs kun je haast zelf een (mini) kerncentrale bouwen. Ik denk trowuens dat bij kernfusie je voedingen in een keer doorgebrand zijn.8-)

hstadman
13-06-2007, 19:12
Je moet er idd geen water ingooien ofzo :razz:

Of over zitten zeiken, it could be quite shocking.:mrgreen: :shock: :lol:

Johan van den D.
13-06-2007, 20:09
heb je zelf al filters geprobeert Johan? Je zou er toch een paar uitproberen, althans dat was een tijdje geleden de bedoeling.
Klopt, dat was inderdaad de bedoeling met nog wat andere dingen maar het proberen/upgraden ligt momenteel geheel stil door andere zaken.
Hier komt bij dat ik best tevreden bent met het huidige resultaat dat er ook nog geen behoefde danwel noodzaak is om verder te proberen en te upgraden.
Op dat gebied ligt het dus momenteel geheel stil en geniet ik van de set zoals ie nu is, op termijn zal het proberen wel weer gaan beginnen uiteraard en zoals iedere liefhebber weet komt van proberen vanzelf het upgraden :razz:

Maar het ligt dus al enige tijd stil (geniet nog wel dagelijks van de set hoor):razz:

hstadman
13-06-2007, 23:56
Klopt, dat was inderdaad de bedoeling met nog wat andere dingen maar het proberen/upgraden ligt momenteel geheel stil door andere zaken.
Hier komt bij dat ik best tevreden bent met het huidige resultaat dat er ook nog geen behoefde danwel noodzaak is om verder te proberen en te upgraden.
Op dat gebied ligt het dus momenteel geheel stil en geniet ik van de set zoals ie nu is, op termijn zal het proberen wel weer gaan beginnen uiteraard en zoals iedere liefhebber weet komt van proberen vanzelf het upgraden :razz:

Maar het ligt dus al enige tijd stil (geniet nog wel dagelijks van de set hoor):razz:

Als je tevreden bent is het geen moeten hoor.;)

Johan van den D.
14-06-2007, 06:36
Als je tevreden bent is het geen moeten hoor.;)
Klopt maar je weet nooit wat er nog meer uit te halen is...........

Rob G.
14-06-2007, 06:55
Dat van die strips in de Rittal verbaast me wel een beetje. Ik hoorde toch een hoop goede geluiden over de stekkerdoos, maar dit valt allemaal wel mee dus.

Dat aanleggen van de sterbedrading, is daar nog veel werk / materiaal voor nodig? Ik kan me voorstellen dat je de strips moet vervangen, en natuurlijk wat extra bedrading moet aanbrengen. Is er de mogeljikheid om hier alsnog een filter in te bouwen (nee, ben inderdaad niet vies van een beetje klussen/prutsen).

Het is nog even afwachten wat ik ga doen, bij gebrek aan andere ideeen heb ik de de Rittal maar voor mijn verjaardag gevraagd...

Die site van audioconnexxion is ook wel een aardige, thanx

Alexander D
14-06-2007, 08:35
Dat van die strips in de Rittal verbaast me wel een beetje. Ik hoorde toch een hoop goede geluiden over de stekkerdoos, maar dit valt allemaal wel mee dus.

Dat aanleggen van de sterbedrading, is daar nog veel werk / materiaal voor nodig? Ik kan me voorstellen dat je de strips moet vervangen, en natuurlijk wat extra bedrading moet aanbrengen. Is er de mogeljikheid om hier alsnog een filter in te bouwen (nee, ben inderdaad niet vies van een beetje klussen/prutsen).

Het is nog even afwachten wat ik ga doen, bij gebrek aan andere ideeen heb ik de de Rittal maar voor mijn verjaardag gevraagd...

Die site van audioconnexxion is ook wel een aardige, thanx

Op die site staan ook hele mooie stekkerblokken waar al sterbedrading in zit....:wink:

Niet veel duurder, helemaal af en met een goede kabel en stekker.

Rob G.
14-06-2007, 08:57
Die had ik ook gezien, maar als ik toch een rittal stekkerblok krijg is het misschien nog handiger om hem te modificeren. Een andere kabel moet er zoweiso aan omdat ik een aardige lengte nodig heb...

Alexander D
14-06-2007, 08:59
Die had ik ook gezien, maar als ik toch een rittal stekkerblok krijg is het misschien nog handiger om hem te modificeren. Een andere kabel moet er zoweiso aan omdat ik een aardige lengte nodig heb...

Hoezo handiger, bij de blokken van audioconnexion is de sterbedrading al aanwezig en aangezien die man alles zelf maakt kun je hem daar bestellen met een andere lengte kabel en met de stekker die je wil. Hoeveel makkelijk kan het worden. :mrgreen:

Oh, en ik vind persoonlijk het Rittalblok niet zo heel veel voor het geld maar dat was wellicht al duidelijk.....;)

Rob G.
14-06-2007, 09:48
Handig in de zin van makkelijk is het misschien niet, maar het kan wel iets slimmer uitvallen.
De kabel moet bij mij nog door een leiding, dus een stekker eraan is niet handig. Daarbij betaal ik daar meer voor de Lapp-kabel.
Als ik de Rittal terug moet sturen of 2de-hands moet verkopen en een nieuwe bij audioconnexion bestellen + verzendkosten betalen, kan het weleens goedkoper zijn om zelf wat aanpassingen te doen.

hstadman
14-06-2007, 10:35
Hoezo handiger, bij de blokken van audioconnexion is de sterbedrading al aanwezig en aangezien die man alles zelf maakt kun je hem daar bestellen met een andere lengte kabel en met de stekker die je wil. Hoeveel makkelijk kan het worden. :mrgreen:

Oh, en ik vind persoonlijk het Rittalblok niet zo heel veel voor het geld maar dat was wellicht al duidelijk.....;)

Ik ben het met je eens over het rittal blok, valt inwendig zwaar tegen. Het enige wat het meeheeft is het aluminium uiterlijk, voor de rest, snel vergeten.

neen, het rittalblok is zo small en klein, dat je verder alles wel kunt vergeten.

Ik zou persoonlijk geen Rittalblok meer nemen. Je hebt hier en daar al wat goede adviezen gekregen.

hstadman
14-06-2007, 10:57
Handig in de zin van makkelijk is het misschien niet, maar het kan wel iets slimmer uitvallen.
De kabel moet bij mij nog door een leiding, dus een stekker eraan is niet handig. Daarbij betaal ik daar meer voor de Lapp-kabel.
Als ik de Rittal terug moet sturen of 2de-hands moet verkopen en een nieuwe bij audioconnexion bestellen + verzendkosten betalen, kan het weleens goedkoper zijn om zelf wat aanpassingen te doen.

Dat is in het Rittal blok NIET mogelijk, je kunt intern weinig uithalen. Ik heb niet voor niets zelf een nieuwe high end powerplant in elkaar gezet! Je kunt eventueel wel zelf een langere kabel aan het blok zetten maar een ster constructie of wat dan ook is uitgelsoten. Het is erg krap en weinig ruimte voor kabels!

TJ Weissel
14-06-2007, 11:01
Ik heb niet voor niets zelf een nieuwe high end powerplant in elkaar gezet!

Ik wist het!

hstadman
14-06-2007, 11:06
Ik wist het!
Kijkt naar de foto........ IK wist het! Kijk je naar de ufo's boven groningen.

je bent vast zo eentje die meent te weten dat alle kabels gelijk zijn, dat alle cdspelers gelijk zijn en dat alle versterkers hetzelfde klinken.

TJ Weissel
14-06-2007, 11:08
Nu wel, zonet wist je het nog niet, wijsneus.:lol:

ja, is beter dan een normaal stekkerblok. Furutech rhodium contactdozen en high end bekabeling. Niet dat je dat op jouw set ooit zou horen.

Jij weet helemaal niet wat voor 'n sets de andere leden hebben, dus waar heb je het over met je zelfgebouwde power plant :D

Edgar Smit
14-06-2007, 12:34
even zwaar offtopic, maar Harry, je spreekt jezelf tegen in dit topic:

Gisteren, 16:16
Die rittal is echt niets speciaals en haalt zelfs de kwaliteit van de lapp naar beneden. De contacten zijn onderling verbonden met zeer slecht geleidende en goedkope strips!!! Als je dat doet, kun je de interne bekabeling ook in ster aansluiten, zodat de onderlinge contacten niet bevuilt kunnen raken.

Mocht je het zelf niet kunnen, stuur het spul op en ik kan het voor je klaarmaken.:mrgreen:

Vandaag, 11:35
Ik ben het met je eens over het rittal blok, valt inwendig zwaar tegen. Het enige wat het meeheeft is het aluminium uiterlijk, voor de rest, snel vergeten.

neen, het rittalblok is zo small en klein, dat je verder alles wel kunt vergeten.


Vandaag, 11:57
Dat is in het Rittal blok NIET mogelijk, je kunt intern weinig uithalen.
Tot zover het Rittalblok.

Dan viel me deze op:

12-06-2007, 15:43
S' avonds klonk mijn set gewoon beter, meer gecontroleerd omdat er minder vervuiling is als iedereen slaapt, dat heeft niets te maken met wel of niet beter kunnen concentreren. Als je met alle lampen aan luistert valt het verschil nog op! Geen psycho effect dus. Nu ik filtering heb is mijn theorie dus bewaarheid want het is zelfs nog een stuk beter geworden. Via hoofdtelefoon heb je al veel minder afleidingsfactoren en hoor je nog sneller kleine verschillen!

en nu lees ik ineens dat je naast de filters dus ook een powerplant in huis hebt:

Ik heb niet voor niets zelf een nieuwe high end powerplant in elkaar gezet!
Maakt mij voor de rest niets uit, maar het viel mij gewoon op.

Seth__Gekko
14-06-2007, 13:35
Hmm ja, vreemd een plant produceert toch altijd dingen? Maak jij je eigen stroom nu,nee toch?

hstadman
14-06-2007, 13:42
Jij weet helemaal niet wat voor 'n sets de andere leden hebben, dus waar heb je het over met je zelfgebouwde power plant :D

Goh, datzelfde zij ik eerder al tegen je maatje albert. na-aper. Ik weet meer over jullie sets dan jullie over die van mij, de meesten hebben alles online staan.:lol: 8)

hstadman
14-06-2007, 13:44
even zwaar offtopic, maar Harry, je spreekt jezelf tegen in dit topic:



Tot zover het Rittalblok.

Dan viel me deze op:


en nu lees ik ineens dat je naast de filters dus ook een powerplant in huis hebt:

Maakt mij voor de rest niets uit, maar het viel mij gewoon op.


Edgar, heb je de upgrade thread al eens goed gelezen? Dan wist je dat ik het G&W filter VOOR de high end powerplant heb geplaats, omdat mijn high end powerplant NIET filterd. De combinatie is ideaal in mijn situatie.

Oh, het G&W noemen ze ook een powerplant maar dat is het niet, het genereerd zelf geen schone stroom, doet mijn powerplant ook niet! Dus, ik heb zelf GEEN regenererende powerplant, edgar. Die komt er voorlopig ook niet, gezien de kosten en de nadelen. De combi high end zelfmaak powerplant en het G&W filter ervoor is al een dusdanige verbetering dat ik het even laat voor wat betreft regenerende powerplants, of zogeheten powerplants die zelf schone stroom genereren!

Zoals u ziet Edgar, is het niet een kwestie van tegenspreken maar eerder een kwestie van goed lezen!

Als je mij wilt bashen, zul je toch van goede huize moeten komen.(6) :roll:

Edgar Smit
14-06-2007, 13:46
Edgar, heb je de upgrade thread al eens goed gelezen? Dan wist je dat ik het G&W filter VOOR de high end powerplant heb geplaats, omdat mijn high end powerplant NIET filterd. De combinatie is ideaal in mijn situatie.
Harry, ik heb eigenlijk nooit gelezen dat jij een eigen powerplant had, alleen dat je wel filterde, vandaar dat het mij opviel dat je eerst alleen over filtering sprak en ineens uit het niets over een high-end powerplant. Dat kwam bij mij wat tegenstrijdig over.

hstadman
14-06-2007, 13:50
Harry, ik heb eigenlijk nooit gelezen dat jij een eigen powerplant had, alleen dat je wel filterde, vandaar dat het mij opviel dat je eerst alleen over filtering sprak en ineens uit het niets over een high-end powerplant. Dat kwam bij mij wat tegenstrijdig over.

Het zij u vergeven.;)

Nog even over de naam powerplant;

soms inderdaad erg verwarrend, daar de naam tegenwoordig ook vaak gebruikt wordt voor niet schone stroom opwekkende stroomdozen. Ze noemen het G&W filter in het engels ook een powerplant maar dat is het natuurlijk pertinent niet. Eigenlijk zou de naam powerplant alleen gebruikt mogen worden voor de types die echt zelf schone stroom regenereren!

Zoals gebruikelijk in de audio, is er weer verwarring alom.

Alexander D
14-06-2007, 13:53
Edgar, heb je de upgrade thread al eens goed gelezen? Dan wist je dat ik het G&W filter VOOR de high end powerplant heb geplaats, omdat mijn high end powerplant NIET filterd. De combinatie is ideaal in mijn situatie.

Oh, het G&W noemen ze ook een powerplant maar dat is het niet, het genereerd zelf geen schone stroom, doet mijn powerplant ook niet! Dus, ik heb zelf GEEN regenererende powerplant, edgar. Die komt er voorlopig ook niet, gezien de kosten en de nadelen. De combi high end zelfmaak powerplant en het G&W filter ervoor is al een dusdanige verbetering dat ik het even laat voor wat betreft regenerende powerplants, of zogeheten powerplants die zelf schone stroom genereren!

Zoals u ziet Edgar, is het niet een kwestie van tegenspreken maar eerder een kwestie van goed lezen!

Als je mij wilt bashen, zul je toch van goede huize moeten komen.(6) :roll:

Opvallend dat je met geen woord rept over het "Rittal stukje".....

hstadman
14-06-2007, 13:58
even zwaar offtopic, maar Harry, je spreekt jezelf tegen in dit topic:



Tot zover het Rittalblok.

Dan viel me deze op:


en nu lees ik ineens dat je naast de filters dus ook een powerplant in huis hebt:

Maakt mij voor de rest niets uit, maar het viel mij gewoon op.

met klaarmaken bedoel ik hier een extra lange stroomkabel aan het rittal blok, Intern kun je inderdaad echt alles vergeten, het is zo krap dat je geen fatsoenlijke kabel kan gebruiken en intern is alles doorverbonden met goedkope strips....alle contactdozen zijn derhalve ook met elkaar verbonden en hebben dus GEEN sterconstructie. Dit kan interne vervuiling tot gevolg hebben. Een sterconstructie, zoals ik ook gebruik in mijn eigengemaakte plant, zorgt ervoor dat elk contact onderling zijn eigen contacten heeft voor stroom, derhalve kan er onderling GEEN vervuiling optreden en klinken in het algemeen deze constructies net wat beter dan de goedkope uitvoeringen.

Ik blijf erbij dat de lapp een zeer nette kabel is voor de prijs maar dat het rittal blok sterk overgewaardeerd wordt!

hstadman
14-06-2007, 13:59
Opvallend dat je met geen woord rept over het "Rittal stukje".....
Zie mijn post hierboven.

Opvallend dat steeds dezelfde mensen bashen.:roll:(6) 8-) :lol:

Rob G.
14-06-2007, 14:04
Zoals u ziet Edgar, is het niet een kwestie van tegenspreken maar eerder een kwestie van goed lezen!
Erg makkelijk zo'n opmerking, je kunt het de lezer lang niet altijd kwalijk nemen dat er verwarring ontstaat, je bent tenslotte sterk afhankelijk van de schrijver... Als ik naar dit topic kijk vind ik het niet zo gek dat je zo nu en dan ergens overheen leest.:shock:
Aan het 'bashen' maak je jezelf met deze opmerking ook schuldig

Maar hoe zit het nu dan met het Rittel-blok, kan je deze nu wel of niet modificeren? (of had ik hiervoor in een ander topic moeten lezen?)
*edit*


met klaarmaken bedoel ik hier een extra lange stroomkabel aan het rittal blok

Het kan dus niet, in tegenstelling tot wat je eerder schreef

Die rittal is echt niets speciaals en haalt zelfs de kwaliteit van de lapp naar beneden. De contacten zijn onderling verbonden met zeer slecht geleidende en goedkope strips!!! Als je dat doet, kun je de interne bekabeling ook in ster aansluiten, zodat de onderlinge contacten niet bevuilt kunnen raken.

Mocht je het zelf niet kunnen, stuur het spul op en ik kan het voor je klaarmaken

Edgar Smit
14-06-2007, 14:04
Edgar, heb je de upgrade thread al eens goed gelezen? Dan wist je dat ik het G&W filter VOOR de high end powerplant heb geplaats, omdat mijn high end powerplant NIET filterd. De combinatie is ideaal in mijn situatie.

Oh, het G&W noemen ze ook een powerplant maar dat is het niet, het genereerd zelf geen schone stroom, doet mijn powerplant ook niet! Dus, ik heb zelf GEEN regenererende powerplant, edgar. Die komt er voorlopig ook niet, gezien de kosten en de nadelen. De combi high end zelfmaak powerplant en het G&W filter ervoor is al een dusdanige verbetering dat ik het even laat voor wat betreft regenerende powerplants, of zogeheten powerplants die zelf schone stroom genereren!

Zoals u ziet Edgar, is het niet een kwestie van tegenspreken maar eerder een kwestie van goed lezen!

Als je mij wilt bashen, zul je toch van goede huize moeten komen.(6) :roll:Harry, ik heb geen enkele reden om iemand te bashen :bier: .

ik vind het alleen wel een beetje vreemd dat je bovenstaande bericht hebt aanpast naar wat er nu staat. En als we het over goed lezen hebben:
Je spreekt jezelf tegen omtrent het Rittal blok. meer niet. Heeft overigens niets met bashen te maken, maar is gewoon een constatering die ik doe.

Over die powerfilter/powerplant zei ik alleen dat het mij opviel omdat ik dacht dat je alleen gefilterde stroom had en niet wist dat je een powerplant in huis had. Ik zeg niet dat je daar jezelf tegenspreekt. Maar gelukkig heb je me dat alweer vergeven, nu kan ik vannacht met een gerust hart naar bed (6) :bier: .

hstadman
14-06-2007, 14:07
Erg makkelijk zo'n opmerking, je kunt het de lezer lang niet altijd kwalijk nemen dat er verwarring ontstaat, je bent tenslotte sterk afhankelijk van de schrijver... Als ik naar dit topic kijk vind ik het niet zo gek dat je zo nu en dan ergens overheen leest.:shock:

Maar hoe zit het nu dan met het Rittel-blok, kan je deze nu wel of niet modificeren? (of had ik hiervoor in een ander topic moeten lezen?)

Neen, je kunt GEEN sterconstructie intern aanbrengen! Wat je WEL kunt doen is een langere lapp kabel eraan zetten. Of dat afdoende helpt is nog maar de vraag. In die zin, vind ik nog steeds dat het G&W filter meer biedt voor weinig meer! je kunt op het G&W ook een andere kabel plaatsen als je dat wilt. Ik heb met 3 verschillende kabels gexperimenteerd van normaal tot duur en en heb toch wezenlijke verschillen kunnen ontdekken naarmate je een betere(duurdere) kabel met betere pluggen op het filter zet!

Edgar Smit
14-06-2007, 14:07
Erg makkelijk zo'n opmerking, je kunt het de lezer lang niet altijd kwalijk nemen dat er verwarring ontstaat, je bent tenslotte sterk afhankelijk van de schrijver... Als ik naar dit topic kijk vind ik het niet zo gek dat je zo nu en dan ergens overheen leest.:shock:

Maar hoe zit het nu dan met het Rittel-blok, kan je deze nu wel of niet modificeren? (of had ik hiervoor in een ander topic moeten lezen?)Dat is mij nu dus ook niet duidelijk, daarom quotte ik dat even, heeft dus niet met bashen te maken (y) .
Als ik iemand wil gaan bashen op een forum, dan moet er wel heel wat gebeuren. Ik hou wel van af en toe wat olie op een smeulend vuurtje, maar dan net genoeg dat het geen bosbrand wordt :lol: .

Alexander D
14-06-2007, 14:08
Zie mijn post hierboven.

Opvallend dat steeds dezelfde mensen bashen.:roll:

Als het al bashen zou zijn is het veel opvallender dat dat altijd tegen dezelfde persoon nodig schijnt te zijn.....:roll:


En over dat Rittalblok: Als je zulke dingen schrijft:


Die rittal is echt niets speciaals en haalt zelfs de kwaliteit van de lapp naar beneden. De contacten zijn onderling verbonden met zeer slecht geleidende en goedkope strips!!! Als je dat doet, kun je de interne bekabeling ook in ster aansluiten, zodat de onderlinge contacten niet bevuilt kunnen raken.

kunnen mensen die minder ervaring hebben met dat blok zomaar gaan denken dat het wel kan. Zou zonde zijn als ze zo'n blok kopen en van een koude kermis thuiskomen.

Seth__Gekko
14-06-2007, 14:08
BASH-en roeleert gewoon hstadman.

Ik ben helemaal blij met mijn 425 Watt RMS BASH versterkertje...

hstadman
14-06-2007, 14:10
Harry, ik heb geen enkele reden om iemand te bashen :bier: .

ik vind het alleen wel een beetje vreemd dat je bovenstaande bericht hebt aanpast naar wat er nu staat. En als we het over goed lezen hebben:
Je spreekt jezelf tegen omtrent het Rittal blok. meer niet. Heeft overigens niets met bashen te maken, maar is gewoon een constatering die ik doe.

Over die powerfilter/powerplant zei ik alleen dat het mij opviel omdat ik dacht dat je alleen gefilterde stroom had en niet wist dat je een powerplant in huis had. Ik zeg niet dat je daar jezelf tegenspreekt. Maar gelukkig heb je me dat alweer vergeven, nu kan ik vannacht met een gerust hart naar bed (6) :bier: .

Neen, ik zeg dat ik voor hem het rittal blok wil klaarmaken. Ik zeg nergens, maar dan ook helemaal nergens dat ik een sterconstructie in het rittal blok zal aanbrengen! Dus, alleen het verlengen van de lap kabel met eventueel een betere plug/stekker.

Je ziet meer dan ik zie.

Ik hoop dat je een goede nachtrust hebt, vanavond.

hstadman
14-06-2007, 14:11
BASH-en roeleert gewoon hstadman.

Ik ben helemaal blij met mijn 425 Watt RMS BASH versterkertje...

helaas bashed die wat anders, dat is een techniek om meer power te generen volgens mij,8-) :mrgreen:

Maar meneer Seth, werpt u uw licht eens over het G&W filter, je hebt er zelf ook eentje in je set!

Rob G.
14-06-2007, 14:13
Dat zeg je dus wel:

Die rittal is echt niets speciaals en haalt zelfs de kwaliteit van de lapp naar beneden. De contacten zijn onderling verbonden met zeer slecht geleidende en goedkope strips!!! Als je dat doet, kun je de interne bekabeling ook in ster aansluiten, zodat de onderlinge contacten niet bevuilt kunnen raken.

Mocht je het zelf niet kunnen, stuur het spul op en ik kan het voor je klaarmaken

Albert Kostwinder
14-06-2007, 14:13
Goh, datzelfde zij ik eerder al tegen je maatje albert. na-aper. Ik weet meer over jullie sets dan jullie over die van mij, de meesten hebben alles online staan.:lol: 8)

Wil je ophouden met dat denigrerende toontje over maatje dit, maatje zus. Met alle respect, de enige verbintenis die ik heb met weissel is dat hij ook een hd dvd speler heeft....verder ken ik de beste man niet..... :mad:

Bedoelde je trouwens niet te zeggen: "Ik weet meer over jullie sets dan jullie zelf??" :neutral:

hstadman
14-06-2007, 14:13
Als het al bashen zou zijn is het veel opvallender dat dat altijd tegen dezelfde persoon nodig schijnt te zijn.....:roll:


En over dat Rittalblok: Als je zulke dingen schrijft:



kunnen mensen die minder ervaring hebben met dat blok zomaar gaan denken dat het wel kan. Zou zonde zijn als ze zo'n blok kopen en van een koude kermis thuiskomen.

Staat niet expliciet bij dat dat in het rittal blok kan hoor. je leest meer dan ik erin zie.Ik bedoel daarmee, dat ik het liever in ster zet, en geen goedkope strips gebruik zoals in het rittal blok. Mischien staat het er wat ongelukkig.

Edgar Smit
14-06-2007, 14:16
Neen, ik zeg dat ik voor hem het rittal blok wil klaarmaken. Ik zeg nergens, maar dan ook helemaal nergens dat ik een sterconstructie in het rittal blok zal aanbrengen! Dus, alleen het verlengen van de lap kabel met eventueel een betere plug/stekker.

Je ziet meer dan ik zie.

Ik hoop dat je een goede nachtrust hebt, vanavond.Harry, dan begrijp ik je verkeerd, maar als ik dit lees:

Als je dat doet, kun je de interne bekabeling ook in ster aansluiten, zodat de onderlinge contacten niet bevuilt kunnen raken.

Mocht je het zelf niet kunnen, stuur het spul op en ik kan het voor je klaarmaken. lees ik toch echt dat je bereid bent om de sterconstructie voor hem te maken in het Rittalblok. Het is alleen maar lovenswaardig dat je dat aanbiedt, maar als je dan later zegt dat het niet kan en ik die dingen opsom en constateer dat er ergens dus iets niet klopt, ben ik aan het bashen?

Alexander D
14-06-2007, 14:16
Staat niet expliciet bij dat dat in het rittal blok kan hoor. je leest meer dan ik erin zie.Ik bedoel daarmee, dat ik het liever in ster zet, en geen goedkope strips gebruik zoals in het rittal blok. Mischien staat het er wat ongelukkig.

Die misschien kun je wel weglaten.

Maar goed, het is nu voor iedereen duidelijk dat het niet kan.

Seth__Gekko
14-06-2007, 14:17
Helaas, ik kan alleen maar vertellen dat de meeste progressie te vinden was op mijn t.v., d.w.z. een rustiger en strakker beeld gaf wanneer de G/W filter erop zat. Nu hij in de verhuisdozen zit werkt hij voor geen meter :grin:

hstadman
14-06-2007, 14:17
Wil je ophouden met dat denigrerende toontje over maatje dit, maatje zus. Met alle respect, de enige verbintenis die ik heb met weissel is dat hij ook een hd dvd speler heeft....verder ken ik de beste man niet..... :mad:

Bedoelde je trouwens niet te zeggen: "Ik weet meer over jullie sets dan jullie zelf??" :neutral:

Ik heb toch echt het idee dat weissel je een beetje na zit te lullen.:mrgreen:
Over je zus weet ik niets, maar is het wat?
Iedere keer als ik met jouw in discussie ben, moet weissel zich er opeens ook steeds mee bemoeien, dan gaat het helaas vaak al snel bergafwaarts. Met jouw kan ik tenminste gewoon discussieren.:mrgreen:

Neen, ik weet inmiddels genoeg over sommige personen EN hun sets. En daar kan ik heel gewoon zonder problemen online en offline mee discussieren over van alles en nog wat. Ze slijmen mij echt niet naar de mond hoor! Maar we wisselen ideen uit en moedigen elkaar aan dingen uit te proberen om op een hoger beeld- en geluidsniveau te komen.

hstadman
14-06-2007, 14:18
Helaas, ik kan alleen maar vertellen dat de meeste progressie te vinden was op mijn t.v., d.w.z. een rustiger en strakker beeld gaf wanneer de G/W filter erop zat. Nu hij in de verhuisdozen zit werkt hij voor geen meter :grin:

Kun je hem niet als koffiefilter gebruiken?!:mrgreen:

Edgar Smit
14-06-2007, 14:18
Staat niet expliciet bij dat dat in het rittal blok kan hoor. je leest meer dan ik erin zie.Ik bedoel daarmee, dat ik het liever in ster zet, en geen goedkope strips gebruik zoals in het rittal blok. Mischien staat het er wat ongelukkig.Gezien het feit dat er meerdere mensen iets anders lezen dan je bedoeld, denk dat we heel veilig kunnen stellen dat die laatste zin eigenlijk een understatement is :grin: .

Alexander D
14-06-2007, 14:20
Neen, ik weet inmiddels genoeg over sommige personen EN hun sets.

Ja? :p

Vertel.....

TJ Weissel
14-06-2007, 14:22
Ik heb toch echt het idee dat weissel je een beetje na zit te lullen.:mrgreen:
Over je zus weet ik niets, maar is het wat?
Iedere keer als ik met jouw in discussie ben, moet weissel zich er opeens ook steeds mee bemoeien, dan gaat het helaas vaak al snel bergafwaarts. Met jouw kan ik tenminste gewoon discussieren.:mrgreen:

Neen, ik weet inmiddels genoeg over sommige personen EN hun sets.

Toevallig zijn er 2 topics waar albert en ik het met elkaar eens zijn, ten 2e dat jij dat als 'n persoonlijke aanval ziet is je eigen interpretatie, heb het idee dat jij er juist (naar eigen zeggen) 'n bashmatch van poogt te maken. Zoals eerder gezegd spreek jij jezelf meerdere malen tegen en ben je alleen bezig reacties van andere met de grond tegelijk te maken, maar de echte vraag "sla" je over?

En dan nog even het discussiëren van je, iemand die 5 mins na het posten van 'n post de halve inhoud steeds aanpast blijft er weinig discussie meer over. Zoals eerder gezegd, als je vermoed dat er kritiek op je is, hoeft dit niet persé aan de ander te liggen.

ps; ik ken Albert niet. evenals Alexander en Edgar

hstadman
14-06-2007, 14:22
Ja? :p

Vertel.....

Neen, als iemand over ZIJN set wil vertellen dan mag hij dat ook ZELF doen. Dat is NIET aan mij.8-) :wink:

Alexander D
14-06-2007, 14:24
Neen, als iemand over ZIJN set wil vertellen dan mag hij dat ook ZELF doen. Dat is NIET aan mij.8-) :wink:

Maar je wil zo graag kennis delen, nu jij schrijft dat je genoeg weet zou het toch zonde zijn dat niet te delen.......

Edgar Smit
14-06-2007, 14:25
Maar je wil zo graag kennis delen, nu jij schrijft dat je genoeg weet zou het toch zonde zijn dat niet te delen.......
:lol: :lol: :lol:

hstadman
14-06-2007, 14:26
Toevallig zijn er 2 topics waar albert en ik het met elkaar eens zijn, ten 2e dat jij dat als 'n persoonlijke aanval ziet is je eigen interpretatie, heb het idee dat jij er juist (naar eigen zeggen) 'n bashmatch van poogt te maken. Zoals eerder gezegd spreek jij jezelf meerdere malen tegen en ben je alleen bezig reacties van andere met de grond tegelijk te maken, maar de echte vraag "sla" je over?

En dan nog even het discussiëren van je, iemand die 5 mins na het posten van 'n post de halve inhoud steeds aanpast blijft er weinig discussie meer over. Zoals eerder gezegd, als je vermoed dat er kritiek op je is, hoeft dit niet persé aan de ander te liggen.

ps; ik ken Albert niet. evenals Alexander en Edgar

En mij ken je al helemaal niet, discussie wat betreft jou gesloten.:idea:

Er is slechts 1 post waar dat in staat. En in de navolgende posts staat duidelijk wat ik van het rittal blok vind, dat lijkt mij wel aardig duidelijk.

Ik voel mij niet zo snel aangesproken, valt mij op dat je albert volgt naar andere threads.
Editten is voor het uithalen van typo's en taalfouten.

hstadman
14-06-2007, 14:27
:lol: :lol: :lol: Moet je het wel willen aannemen!:idea: :lol: Er zijn trouwens nog genoeg interessante mensen en andere sites hoor.:lol:

Alexander D
14-06-2007, 14:28
Moet je het wel willen aannemen!:idea: :lol:

De WAARHEID mag altijd gezegd worden.

TJ Weissel
14-06-2007, 14:35
En mij ken je al helemaal niet, discussie wat betreft jou gesloten.:idea:

Er is slechts 1 post waar dat in staat. En in de navolgende posts staat duidelijk wat ik van het rittal blok vind, dat lijkt mij wel aardig duidelijk.

Ik voel mij niet zo snel aangesproken, valt mij op dat je albert volgt naar andere threads.
Editten is voor het uithalen van typo's en taalfouten.

Opvallend dat jouw gehele zinsopbouw en de zelfstandige werkwoorden ook meeveranderen, verder heb ik nooit beweerd dat ik je ken... tot noch toe ben jij de enige die beweerd alles van ons te weten ;) dit gaat nergens over verder maar laat jou wel van je beste kant zien...

ps. nogmaals Albert erbij halen, albert en ik hebben beide interesse in HD materiaal dan kom je snel in de zelfde topics terug.

Edgar Smit
14-06-2007, 14:38
Moet je het wel willen aannemen!:idea: :lol: Er zijn trouwens nog genoeg interessante mensen en andere sites hoor.:lol:
:confused: :confused: :confused:

Alexander D
14-06-2007, 14:39
Er zijn trouwens nog genoeg interessante mensen en andere sites hoor.:lol:

Wat wil daarmee zeggen?

hstadman
14-06-2007, 14:39
Harry, dan begrijp ik je verkeerd, maar als ik dit lees:
lees ik toch echt dat je bereid bent om de sterconstructie voor hem te maken in het Rittalblok. Het is alleen maar lovenswaardig dat je dat aanbiedt, maar als je dan later zegt dat het niet kan en ik die dingen opsom en constateer dat er ergens dus iets niet klopt, ben ik aan het bashen?

Wel alles quoten van die post dan staat er voor deze zin dat het niet kan. Ik bedoelde slechts dat ik wel een ander blok voor hem wilde maken met sterconstructie. Zoals aangegeven, en terecht, staat het daar erg ongelukkig en leest het alsof de rittal wel genoeg ruimte heeft om te modificeren. DAT is NIET het geval.

Weet je nu ook waarom ik steeds moet editten, dat komt door die kromme zinnen. Soms lees ik het pas als de post al geplaatst is!

hstadman
14-06-2007, 14:41
De WAARHEID mag altijd gezegd worden.
Uw waarheid of mijn waarheid, in de audio is het helaas niet zo stellig, daar veel afhangt van setup en onderdelen. Wat bij jouw wel werkt hoeft bij mij helemaal niet te werken en andersom. Vandaar ook veel tegenstrijdige berichten van filters, kabels e.d. Als het wel bij mij wekt maar niet bij jou zul je aangeven dat het niet werkt. Bij mij wel, wie spreekt nu de waarheid?!

hstadman
14-06-2007, 14:43
Jij houdt de samenstelling van je set angstvallig geheim inderdaad. Behalve wat het kabelgedeelte betreft dan.

Ach, als ze al zeuren om een kabeltje van een paar tientjes hier, zal ik maar niet beginnen over de prijs van de modificatie van mijn versterker. Of wat het zelfbouw powerplant mij heeft gekost enz.8-) Zelfs in het kabelgedeelte zijn veranderingen geweest en is erg goed uitgevallen. Blijft lekker mijn geheim. En neen, ik heb ook nog steeds de referentie Nordost kabels.:lol: Die gaan NIET weg!

Nog niet veel wijzer geworden he....:lol:

Edgar Smit
14-06-2007, 14:44
Wel alles quoten van die post dan staat er voor deze zin dat het niet kan. die was inmiddels al 2 keer gequote dus dat leek me overbodig.

Ik bedoelde slechts dat ik wel een ander blok voor hem wilde maken met sterconstructie. Zoals aangegeven, en terecht, staat het daar erg ongelukkig en leest het alsof de rittal wel genoeg ruimte heeft om te modificeren. DAT is NIET het geval. ook dat is inmiddels duidelijk en het siert je dat je je zelf ook aaangeeft dat de zin ongelukkig is opgebouwd. Ook gij zijt inmiddels vergeven :-D .


Weet je nu ook waarom ik steeds moet editten, dat komt door die kromme zinnen. Soms lees ik het pas als de post al geplaatst is!Misschien beter om ze dan te laten staan en er een nieuw bericht achteraan te gooien of wachten tot er iemand op reageerd en dan uitleggen wat je wel bedoeld ;). Door al het editten kan je de verkeerde indruk wekken, dat blijkt wel weer.:-D

Alexander D
14-06-2007, 14:45
Uw waarheid of mijn waarheid, in de audio is het helaas niet zo stellig, daar veel afhangt van setup en onderdelen. Wat bij jouw wel werkt hoeft bij mij helemaal niet te werken en andersom. Vandaar ook veel tegenstrijdige berichten van filters, kabels e.d. Als het wel bij mij wekt maar niet bij jou zul je aangeven dat het niet werkt. Bij mij wel, wie spreekt nu de waarheid?!

:confused: Leuk verhaal maar heeft niets van doen met het feit dat jij stelt dat je genoeg weet over bepaalde personen en hun sets.

Dus nogmaals: vertel wat je weet, dit forum is ter deling van kennis.

hstadman
14-06-2007, 14:51
die was inmiddels al 2 keer gequote dus dat leek me overbodig.
ook dat is inmiddels duidelijk en het siert je dat je je zelf ook aaangeeft dat de zin ongelukkig is opgebouwd. Ook gij zijt inmiddels vergeven :-D .

Misschien beter om ze dan te laten staan en er een nieuw bericht achteraan te gooien of wachten tot er iemand op reageerd en dan uitleggen wat je wel bedoeld ;). Door al het editten kan je de verkeerde indruk wekken, dat blijkt wel weer.:-D

Dat laatste heb je waarschijnlijk gelijk in. Zal dan in een andere post aangeven wat ik bedoel.;) OF, eerst beter mijn posts nalezen voordat ik ze plaats.

hstadman
14-06-2007, 14:52
:confused: Leuk verhaal maar heeft niets van doen met het feit dat jij stelt dat je genoeg weet over bepaalde personen en hun sets.

Dus nogmaals: vertel wat je weet, dit forum is ter deling van kennis.

Het is alleen aan mij om de kennis te delen met wie ik wil.
Ik heb de laatste tijd weer aardig wat kennis opgedaan.

Edgar Smit
14-06-2007, 14:54
Zoals ik zeg: wordt angstvallig geheim gehouden.
zou jij er dan voor uit durven komen als je een bose lifestyle setje had?:razz: :razz:

hstadman
14-06-2007, 14:59
zou jij er dan voor uit durven komen als je een bose lifestyle setje had?:razz: :razz:

Zeker....geen probleem hoor. En ik kan je zeker mededelen dat ik dat niet heb.

Dat is wel het laatste waar ik persoonlijk mijn geld in zou steken. Maar ze staan wel leuk in de kamer. Voor mij is uiterlijk minder van belang dan de geluidskwaliteit, die moet top zijn, letterlijk en figuurlijk. Vandaar ook dat uitproberen en modificeren de hele tijd. Gaat wel een leuke hap centjes inzitten. Meer centjes dan de meesten bereidt zijn eraan te spenderen. Vandaar dat ik het ook netjes voor mijzelf houd.

Elke keer als ik in de MM kom hoor ik bose...dat is al erg genoeg. dan heb ik het nog niet gehad over de opstelling van hun speakers, allemaal stijf tegen elkaar aan enz.

Neen, ik ga meestal naar speciaal zaken. Dit wil niet zeggen dat je geen leuk spul voor een mooie prijs bij de MM kunt krijgen.
Maar specifiek materiaal of kennis, moet toch echt wel bij een speciaalzaak zijn.

Alexander D
14-06-2007, 15:02
Het is alleen aan mij om de kennis te delen met wie ik wil.
Ik heb de laatste tijd weer aardig wat kennis opgedaan.

Dat is inderdaad een makkelijke uitvlucht om geen antwoord te hoeven geven. Chapeau.

Wellicht moet je niet roepen dat je 'dingen weet' als je niet wil zeggen wat je weet. Dat is nogal kinderachtig.

Edgar Smit
14-06-2007, 15:05
Zeker....geen probleem hoor. En ik kan je zeker mededelen dat ik dat niet heb.

Dat is wel het laatste waar ik persoonlijk mijn geld in zou steken. Maar ze staan wel leuk in de kamer. Voor mij is uiterlijk minder van belang dan de geluidskwaliteit, die moet top zijn, letterlijk en figuurlijk. Vandaar ook dat uitproberen en modificeren de hele tijd. Gaat wel een leuke hap centjes inzitten. Meer centjes dan de meesten bereidt zijn eraan te spenderen. Vandaar dat ik het ook netjes voor mijzelf houd.

Elke keer als ik in de MM kom hoor ik bose...dat is al erg genoeg. dan heb ik het nog niet gehad over de opstelling van hun speakers, allemaal stijf tegen elkaar aan enz.

Neen, ik ga meestal naar speciaal zaken. Dit wil niet zeggen dat je geen leuk spul voor een mooie prijs bij de MM kunt krijgen.
Maar specifiek materiaal of kennis, moet toch echt wel bij een speciaalzaak zijn.
Harry, het was een grapje hoor :bier:

Albert Kostwinder
14-06-2007, 15:05
Neen, ik weet inmiddels genoeg over sommige personen EN hun sets. En daar kan ik heel gewoon zonder problemen online en offline mee discussieren over van alles en nog wat. Ze slijmen mij echt niet naar de mond hoor! Maar we wisselen ideen uit en moedigen elkaar aan dingen uit te proberen om op een hoger beeld- en geluidsniveau te komen.

Daar gaat het om inderdaad :)

Valt mij op dat Kemp niet genoemd wordt... Heeft ook leuke oplossingen hoor... ;)

hstadman
14-06-2007, 15:05
Dat is inderdaad een makkelijke uitvlucht om geen antwoord te hoeven geven. Chapeau.

Wellicht moet je niet roepen dat je 'dingen weet' als je niet wil zeggen wat je weet. Dat is nogal kinderachtig.

Lekker handig om via mijn kennis zelf niets te hoeven doen en als je het er niet mee eens bent, lekker te bashen, ondanks dat 99% hier geen ervaring heeft met zelfbouw of modificaties.Chapeau.

Edgar Smit
14-06-2007, 15:06
Er is ongetwijfeld een hele hoop meer wat je niet hebt, maar daar gaat het niet om ;).idd, want wat heb je dan wel? Als liefhebbers onder elkaar zouden we dat toch best kunnen delen?

hstadman
14-06-2007, 15:07
Daar gaat het om inderdaad :)

Valt mij op dat Kemp niet genoemd wordt... Heeft ook leuke oplossingen hoor... ;)

Albert, duuuurrrr. Kemp is een stuk duurder dan het G&W filter hoor. Wil niet zeggen dat ze ook wat beter kunnen zijn. gezien de prijsklasse van topicstarter denk ik dat kemp afvalt.

hstadman
14-06-2007, 15:07
idd, want wat heb je dan wel? Als liefhebbers onder elkaar zouden we dat toch best kunnen delen?

Heel veel mensen weten het.;) 8-)

hstadman
14-06-2007, 15:10
Er is ongetwijfeld een hele hoop meer wat je niet hebt, maar daar gaat het niet om ;).

het gaat er hier om wat ik weet, niet wat ik heb! Daar er zo gigantisch veel audio merken zijn, kan ik hetgeen zeker ook over jou set zeggen. Maar er komt steeds meer bij, zowel kennis alsook apparatuur EN verbeteringen. Alleen de portomonee raakt zo snel leeg.

Edgar Smit
14-06-2007, 15:11
Heel veel mensen weten het.;) 8-)
OK duidleijk, je wilt het niet delen.
Maar dan hebben we nog het punt dat je stelde dat je veel wist over de sets van mensen hier, wil je dat dan wel delen, misschien kunnen die mensen er voordeel mee halen en dat is toch uiteindelijk de bedoeling van een forum :wink:

Alexander D
14-06-2007, 15:12
Lekker handig om via mijn kennis zelf niets te hoeven doen en als je het er niet mee eens bent, lekker te bashen, ondanks dat 99% hier geen ervaring heeft met zelfbouw of modificaties.Chapeau.

Ik bash helemaal niks, ik stelde gewoon vraag naar aanleiding van hetgeen jij schreef. Jij claimt kennis te hebben waar anderen willicht hun voordeel mee kunnen doen. Aangezien we hier komen om onze kennis met anderen te delen vind ik het jammer en frappant dat je dan op zulke vragen geen antwoord wil geven terwijl je op andere vlakken zo graag je kennis wil delen.

Over mij weet je niets, mijn set heb je nooit gehoord dus het lijkt me sterk dat ik iets kan met antwoord op je vraag. Wellicht was het voor anderen, waarover je wel wat weet, interessant geweest. That's all.



En ik weet niet waarom je nu weer over zelfbouw of modificaties begint want dat heeft hier helemaal NUL mee te maken.:roll:

Albert Kostwinder
14-06-2007, 15:15
Albert, duuuurrrr. Kemp is een stuk duurder dan het G&W filter hoor. Wil niet zeggen dat ze ook wat beter kunnen zijn. gezien de prijsklasse van topicstarter denk ik dat kemp afvalt.

O ja, dat is waar. De powerstrips met filter zie je wel eens 2ehands. Maar goed dan nog kunnen ze aan de prijs zijn. :-D

hstadman
14-06-2007, 15:16
Valse bescheidenheid ten top! :D .... Je loopt er werkelijk continu mee te pochen, maar als het erop aan komt hou je het zogenaamd "netjes voor jezelf". Ik zou zeggen: gooi het op de HTForum showcase; met de sets die daar staan is de kans op scheve ogen een stuk kleiner :D.

hahaha, Waarom zou het jou wel lukken als het anderen al niet gelukt is?! Dat is een van de redenen waarom sommige andere oud dvd.nl forumleden hier niet meer present zijn.

Ik poch er niet over, dat is een feit. Wil je goed geluid, richting high end, zul je flink moeten spenderen. Voor een dubbeltje op de eerste rang bestaat ook niet in de audio.

Daar 99% hier denkt dat het wel kan, is het voor mij verspilde tijd.

Ik zit op andere fora, ook internationaal, waar er meer gesproken wordt over zelfbouw, modificaties en met name kwaliteit van apparatuur en hoe te verbeteren of waarom juist niet aan te schaffen.

Alleen maar commentaar geven als je een kabel, set of iets dergelijks veels te duur vindt, kom je nergens mee. dat is helaas hetgeen op dit forum het meeste voorkomt.

Als je al een voorstel doet wat erg scherp is voor de kwaliteit, willen ze het liever nog goedkoper dan al kan!

Daarom zit ik meestal op fora, internationaal, waar kwaliteit wat meer gewaardeerd wordt!

hstadman
14-06-2007, 15:18
O ja, dat is waar. De powerstrips met filter zie je wel eens 2ehands. Maar goed dan nog kunnen ze aan de prijs zijn. :-D de kemp stekkerblokken beginnen bij zo'n 300 euro of meer. De filters van kemp hoef al helemaal niet over te beginnen want die zijn nog een stuk duurder. 2de hands zijn de stekekrdozen vaak nog duurder dan een nieuwe G&W filter.

Alexander D
14-06-2007, 15:18
Daar 99% hier denkt dat het wel kan, is het voor mij verspilde tijd.


Dan verspil je hier wel HEEL veel tijd.....:shock:

hstadman
14-06-2007, 15:20
Ik bash helemaal niks, ik stelde gewoon vraag naar aanleiding van hetgeen jij schreef. Jij claimt kennis te hebben waar anderen willicht hun voordeel mee kunnen doen. Aangezien we hier komen om onze kennis met anderen te delen vind ik het jammer en frappant dat je dan op zulke vragen geen antwoord wil geven terwijl je op andere vlakken zo graag je kennis wil delen.

Over mij weet je niets, mijn set heb je nooit gehoord dus het lijkt me sterk dat ik iets kan met antwoord op je vraag. Wellicht was het voor anderen, waarover je wel wat weet, interessant geweest. That's all.



En ik weet niet waarom je nu weer over zelfbouw of modificaties begint want dat heeft hier helemaal NUL mee te maken.:roll:

Als je dat al niet begrijpt begrijp je nu ook waarom ik niet met jouw in discussie ga!

Zelfbouw of modificatie kan een stuk beter en soms voordeliger zijn dan in de winkel gekochte apparatuur. Denk je dat ik nooit onkyo heb gehoord ofzo.:mrgreen:

De TS had het anders toch echt over modificatie van het rittal blok.:mrgreen: Voor hetzelfde geld kun je zelf eentje bouwen die nog een stuk beter is!

Er zijn overigens genoeg mensen die profiteren van mijn kennis, alleen niet op dit forum.:mrgreen:

hstadman
14-06-2007, 15:21
Dan verspil je hier wel HEEL veel tijd.....:shock:

Zijn ook nog threads over dvd's. Kan ik mooi lezen of ik een dvd wel of niet moet aanschaffen.8-)

Alexander D
14-06-2007, 15:24
Als je dat al niet begrijpt begrijp je nu ook waarom ik niet met jouw in discussie ga!

Zelfbouw of modificatie kan een stuk beter en soms voordeliger zijn dan in de winkel gekochte apparatuur. Denk je dat ik nooit onkyo heb gehoord ofzo.:mrgreen:

Jammer dat je nu weer persoonlijk naar mij toe gaat worden ipv gewoon antwoord te geven.

Ach ja, ik ben inmiddels wel gewend dat je geen antwoorden geeft op vragen.


Edit: ik zie dat je je post die ik hierboven gequote hebt, weer hebt aangepast.

Dat de TS of wie dan ook het over het Rittal blok had, heeft totaal niets van doen met het feit dat jij tegen Albert zegt dat je genoeg weet over personen hier en over hun sets.

Zeg dan gewoon wat je weet.

hstadman
14-06-2007, 15:32
Die zijn al door jou weggepest bedoel je? Je geeft jezelf teveel credit ;).



Er staat 1 woord teveel in deze zin.



Beste Harry, ik snap werkelijk niet wat je hier eigenlijk nog doet tussen al het ondankbaar Hiteker plebs. Waarom ga je niet gewoon naar de fora die jouw aanwezigheid verdienen???

Vreemd dat ik via PM wel contact met ze heb. Mischien ken je jezelf wat te goed?!

Heb eerder het omgekeerde gevoel, dvd.nl moet een noob site blijven.(y)
je ziet ook 100 keer dezlfde vraag over kabels e.d voorbij komen. de zoekfuncties kennen ze ook al niet.

Ik heb dezelfde rechten hier als jouw. Er zijn mensen waar ik online en offline nog contacten mee heb. Ik vraag echt niet aan jou of ik dat wel mag. Ik ben jou in ieder geval geen verantwoording verschuldigd.:lol: :wink:

Jij koopt lekker wat jij goed acht, ik koop toch zelf wel wat IK denk wat goed voor mij is.

hstadman
14-06-2007, 15:34
Jammer dat je nu weer persoonlijk naar mij toe gaat worden ipv gewoon antwoord te geven.

Ach ja, ik ben inmiddels wel gewend dat je geen antwoorden geeft op vragen.


Edit: ik zie dat je je post die ik hierboven gequote hebt, weer hebt aangepast.

Dat de TS of wie dan ook het over het Rittal blok had, heeft totaal niets van doen met het feit dat jij tegen Albert zegt dat je genoeg weet over personen hier en over hun sets.

Zeg dan gewoon wat je weet.

Gaat je niets aan wat ik weet en wat ik wel en niet wil delen met online forumleden.
Ik hoef geen verantwoording aan Alexander af te leggen.;-)

hstadman
14-06-2007, 15:36
Die zijn al door jou weggepest bedoel je? Je geeft jezelf teveel credit ;).



Er staat 1 woord teveel in deze zin.



Beste Harry, ik snap werkelijk niet wat je hier eigenlijk nog doet tussen al het ondankbaar Hiteker plebs. Waarom ga je niet gewoon naar de fora die jouw aanwezigheid verdienen???

Ik ben niet degene die zijn set online te kijk heeft staan!:mrgreen: (y)

Alexander D
14-06-2007, 15:37
Gaat je niets aan wat ik weet en wat ik wel en niet wil delen met online forumleden.
Ik hoef geen verantwoording aan Alexander af te leggen.;-)

Dat is ook geen verantwoording afleggen.

Ennuh..... wat je niet hebt, kun je ook niet delen.:mrgreen:

hstadman
14-06-2007, 15:42
Dat is ook geen verantwoording afleggen.

Ennuh..... wat je niet hebt, kun je ook niet delen.:mrgreen: inderdaad alexander, valt het dubbeltje toch nog. Ik drink er eentje op.(y) Proost.

Lijkt er anders wel op, gewoon door blijven zeuren!

Stuur mij a.u.b. geen PM's meer om te vragen over apparatuur. Ik heb tenslotte geen kennis en zou alleen maar je tijd verspillen. vraag is; waarom stuur je dan in hemelsnaam PM's naar mij om over apparatuur te vragen en modificaties?! Ben ik de enige die hier een paradox bespeurt?!

Alexander D
14-06-2007, 15:45
Stuur mij a.u.b. geen PM's meer om te vragen over apparatuur. Ik heb tenslotte geen kennis en zou alleen maar je tijd verspillen. vraag is; waarom stuur je dan in hemelsnaam PM's naar mij om over apparatuur te vragen en modificaties?! Ben ik de enige die hier een paradox bespeurt?!

Nou, kom maar op maar waarschijnlijk een heel oud berichtje van me dat je nog ergens hebt staan.

Dat doe jij toch graag, priveberichten posten zo kan ik me nog voor de geest halen.(y)

Edgar Smit
14-06-2007, 15:47
inderdaad alexander, valt het dubbeltje toch nog. Ik drink er eentje op.(y) Proost.

Lijkt er anders wel op, gewoon door blijven zeuren!

Stuur mij a.u.b. geen PM's meer om te vragen over apparatuur. Ik heb tenslotte geen kennis en zou alleen maar je tijd verspillen. vraag is; waarom stuur je dan in hemelsnaam PM's naar mij om over apparatuur te vragen en modificaties?!Harry, dat is flauw om nu zo op de man te gaan spelen.
even een resume hier:
->Jij zegt dat je meer weet van sommige mensen en hun sets dan zij dat zelf weten
->Alexander vraagt je dat dan te delen zodatdie mensen daar hun voordeel mee kunnen doen.
->Daarussendoor draaien nog wat andere discussies met anderen, maar die staan los van hetgeen Alexander vroeg, namelijk jij weet meer van de sets van mensen hier, waarom deel je dat dan niet?
En omdat je dat niet wilt delen zegt Alexander droog: wat je niet hebt kun je niet delen.
Ik vind het niet netjes om dan zo op de man over PM's etc te beginnen.

Albert Kostwinder
14-06-2007, 15:57
Misschien kan dvd.nl een Vraag het aan Harry hoekje maken? scheelt veel off topic denk ik... :mrgreen:

Johan van den D.
14-06-2007, 16:21
Oh, en ik vind persoonlijk het Rittalblok niet zo heel veel voor het geld maar dat was wellicht al duidelijk.....;)
Het Rittal blok is niets meer en minder als een degelijke stekkerdoos maar is zijn prijs wel waard als je het vergelijk met een plastic stekkerdoos uit de bouwmarkt.
Daar ben je immers hetzelfde bedrag kwijt voor een beetje blok.

Het is dus de vraag wat men ermee wilt bereiken.......het blok opzich is niets mis mee maar blijkbaar verwacht men hier teveel van een "normaal" stekkerblok.

Rob G.
14-06-2007, 21:20
het blok opzich is niets mis mee maar blijkbaar verwacht men hier teveel van een "normaal" stekkerblok
Zo lijkt het misschien, maar dat is niet zo gek in dit topic vol dwalingen... Ik heb me echt zitten verbazen over de onnavolgbaarheid en de arrogantie in sommige postings.

Een eindje terug (voor de off-topic onzin..) schreef ik juist dat ik niet teveel van het Rittal-blok verwachte, en eigenlijk gewoon de stroomvoorziening wil fatsoeneren. Ik heb niet zo'n magistrale set als Hstadman, en aangezien het werk dat ik leuk vind niet idioot veel betaalt, en ik wel meerdere dure hobbies heb zal dat er de komende tijd ook niet van komen. Ik vraag me dan ook af of ik de 'verbeteringern' van een goede filter wel ga merken. Verder zijn er op internet best wat goede berichten over de Rittal te vinden, dus dan leek mij een redelijke aankoop.

Het punt is nu juist dat het resultaat van een G&W vele malen beter zou zijn dan de Rittal, terwijl hij maar 'iets' meer kost. Dat is best het overwegen waard, zeker nu blijkt dat de Rittal niet voor dat beetje meer geld te modificeren is.

Seth__Gekko
15-06-2007, 08:03
Inderdaad, goede résumé, koop gewoon die G&W filter, heb je ook een mooi stekkerblok met een beetje filtering.

Alexander D
15-06-2007, 08:10
Het Rittalblok is zo'n € 40,- en het G&W filter kost volgens mij zo'n € 120,-. Daarmee is het filter dus drie keer duurder...... Als je niet zo veel geld wil uitgeven is dat toch best een verschil lijkt me. ;)

Alexander D
15-06-2007, 08:29
Het filter an sich kost 62 euro ( http://www.ornec.com/product/EU/G&W_TW-03E/ ), maar er komt volgens mij wel nog flink wat aan shipping bij. Wellicht eens inventariseren of er meer gegadigden zijn? Ik twijfel ook al enige tijd over de aanschaf van zo'n ding :) ......

Doe een powerbuy animocheck. ;)

Edgar Smit
15-06-2007, 08:31
Doe een powerbuy animocheck. ;)Ja, wie weet wil Harry nog een powerbuy organiseren v oor die dingen?

Johan van den D.
15-06-2007, 08:47
Het punt is nu juist dat het resultaat van een G&W vele malen beter zou zijn dan de Rittal, terwijl hij maar 'iets' meer kost. Dat is best het overwegen waard, zeker nu blijkt dat de Rittal niet voor dat beetje meer geld te modificeren is.
Wat kost de Rittal en wat de G&W ? (maak zelf ook gebruik van een Rittal overigens)
De Rittal is te modificeren maar de vraag is of je dat ook wilt, ver verwacht in dat geval teveel van het blok naar mijn idee.
In dat geval kan je beter een stapje verder gaan en naar een filterend blok kijken hoewel ook dit niet altijd de juiste oplossing in iedere set is.
Daarnaast komt het feit dat je set wel eerst in orde moet zijn voor je aan filtering gaat denken, het zijn immers geen wondermiddelen die de zwakheden van een set kunnen ophalen.

Dus wederom de vraag, wat wil je precies bereiken. (ik weet immers nog dat men in het begin ook niet echt helemaal wilt was van het G&W blok/filter en ook daar gelijk de behoefde aan modificeren was).
Trek je conclussie zal ik zeggen en weet precies wat je wilt.

Ikzelf wilde gewoon een degelijk blok (toen nog zonder filtering) en de Rittal koste nauwelijks meer dan een beetje verdeelblok van de bouwmarkt.

Het komt erop neer dat je aan zowel de Rittal als de G&W een goed product heb maar beiden zijn niet perfect en zullen beiden een geringe tot geen invloed hebben op je geluid.
De G&W filter nog enigzins maar of het ook doet je je wilt/verwacht is nog maar de vraag.

Het is een keuze die je zelf zal moeten maken en aan beiden heb je geen verkeerde maar............er is maar dan alleen deze twee producten al zal de prijs dan snel oplopen vrees ik.

Rob G.
15-06-2007, 09:52
..het G&W filter kost volgens mij zo'n € 120,-. Daarmee is het filter dus drie keer duurder.
Dat dacht ik dus ook, vandaar dat ik niet zo serieus naar deze optie had gekeken. Ik wil niet teveel uitgeven aan de voeding omdat ik denk dat ik dat geld beter in een goede cd- en dvd-speler kan steken, daar is meer winst te behalen (zelfs op waf-gebied). Meer dan €100,- voor slechts één onderdeel van de voeding is voor mij dan ook een no go.

Mijn doel wat betreft de voeding is dan ook het fatsoeneren van de aansluitingen, niet zozeer (sterk) verbeteren. Nu steek ik best wat tijd en geld in mijn HT, maar zit alles wel aangesloten met goedkope 'troep'. Dat zit me niet zo lekker en ik zou het prettiger vinden als ik degelijke aansluitingen heb. Mocht dit ook het beeld en geluid verbeteren is dat mooi meegenomen.

Wat betreft het modificeren: Als je met weinig input veel kunt bereiken is dat altijd het overwegen waard. Hetzelfde geld voor de keuze tussen de Rittal en de G&W.

Overigens zit ik nu niet te twijfelen tussen beide blokken; mogelijk is de keuze al voor me gemaakt en krijg ik dit weekend een Rittal stekkerblok (verjaardag..).

Johan van den D.
15-06-2007, 10:11
Overigens zit ik nu niet te twijfelen tussen beide blokken; mogelijk is de keuze al voor me gemaakt en krijg ik dit weekend een Rittal stekkerblok (verjaardag..).
Voor zover ik jouw begrijp is dit ook de beste keuze, gewoon een degelijk blok maar verwacht er geen verbetering van op het gebied van beeld en geluid.
Je moet het zo zien, als er iets is dan ligt het niet meer aan het blok wat nu nog wel het geval kan zijn.

TJ Weissel
15-06-2007, 10:16
Voor zover ik jouw begrijp is dit ook de beste keuze, gewoon een degelijk blok maar verwacht er geen verbetering van op het gebied van beeld en geluid.
Je moet het zo zien, als er iets is dan ligt het niet meer aan het blok wat nu nog wel het geval kan zijn.

Vraag me af hoe harry hier over denkt. :twisted:

ps. useful idiot van harte alvast

Johan van den D.
15-06-2007, 10:51
Vraag me af hoe harry hier over denkt. :twisted:

ps. useful idiot van harte alvast
Harry begrijp precies wat ik bedoel mede omdat ie zelf ook een Rittal en G&W blok heeft gehad of nog heeft.
In beide gevallen kwam de modificatie drang bij Harry sterk naar boven en dat is niets voor niets.
Dat zeg niets meer of minder dan dat beide procuten maar een beperkte invloed hebben met minimale resultaten ALS die er al zijn bij deze prodcuten.
Wil je door deze producten je geluid en beeld verbeteren zal je mijn inziens toch bij wat anders moeten kijken.

Daarnaast is het investeren in bijvoorbeeld speler, versterking en speakers een betere optie maar helaas ook duurder.
Als al die dingen naar wens zijn kun je gaan nadenken om eens serieus naar de stroomvoorziening te kijken en dan ga je het niet redden met de bedragen van de Rittal en G&W filter, nee reken dan maar op een veelvoud daarvan.
Zoek je gewoon een simpel maar degelijk blok (zonder op zoek te zijn naar geluid danwel beeld verbetering) dan heb je aan de Rittal en G&W een super product al zou ik dan de voorkeur geven aan Rittal.
Het minimale filteren van de G&W hoef immers niet in positieve zijn te zijn en dan dus ook negatief uitpakken.
Feit is wel dat het ding er leuk en indrukwekkend uitziet.

Let wel, dit is slechts mijn simpel gedachte mening.

ps. ik zal het wellicht gemist hebben ergens maar welke HD speler gebruik je?

TJ Weissel
15-06-2007, 10:55
Harry begrijp precies wat ik bedoel mede omdat ie zelf ook een Rittal en G&W blok heeft gehad of nog heeft.
In beide gevallen kwam de modificatie drang bij Harry sterk naar boven en dat is niets voor niets.
Dat zeg niets meer of minder dan dat beide procuten maar een beperkte invloed hebben met minimale resultaten ALS die er al zijn bij deze prodcuten.
Wil je door deze producten je geluid en beeld verbeteren zal je mijn inziens toch bij wat anders moeten kijken.

Daarnaast is het investeren in bijvoorbeeld speler, versterking en speakers een betere optie maar helaas ook duurder.
Als al die dingen naar wens zijn kun je gaan nadenken om eens serieus naar de stroomvoorziening te kijken en dan ga je het niet redden met de bedragen van de Rittal en G&W filter, nee reken dan maar op een veelvoud daarvan.
Zoek je gewoon een simpel maar degelijk blok (zonder op zoek te zijn naar geluid danwel beeld verbetering) dan heb je aan de Rittal en G&W een super product al zou ik dan de voorkeur geven aan Rittal.
Het minimale filteren van de G&W hoef immers niet in positieve zijn te zijn en dan dus ook negatief uitpakken.
Feit is wel dat het ding er leuk en indrukwekkend uitziet.

Let wel, dit is slechts mijn simpel gedachte mening.

ps. ik zal het wellicht gemist hebben ergens maar welke HD speler gebruik je?

Je moet uiteraard achter je eigen mening staan!

Antwoord op 2e vraag, 360 HD Drive. Ik wacht nog even met de aanschaf van 'n speler totdat de 1080p ondersteunende spelertjes iets in prijs gezakt zijn! en voor die 150 euro (drive) is het 'n zeer mooie add-on voor de te weinig gebruikte 360.

Johan van den D.
15-06-2007, 11:05
Je moet uiteraard achter je eigen mening staan!Yep, probleem is dat we het allemaal te moeilijk maken en zelfs moeilijker als het is.
Het gaat hier om twee simpele blokken waarvan de één iets filter en de andere niet.
Dan blijven er drie vragen over voor het specifieke geval waar het hier over gaat:
1 wat wil ik bereiken
2 is het lichte filteren ook positief voor je doel.
3 is dat de meerprijs waard


Antwoord op 2e vraag, 360 HD Drive. Ik wacht nog even met de aanschaf van 'n speler totdat de 1080p ondersteunende spelertjes iets in prijs gezakt zijn! en voor die 150 euro (drive) is het 'n zeer mooie add-on voor de te weinig gebruikte 360.Ok duidelijk, langzaam maar zeker komen er steeds meer HD spelers op de markt al wacht ik het ook nog even af.

Albert Kostwinder
15-06-2007, 13:24
Ok duidelijk, langzaam maar zeker komen er steeds meer HD spelers op de markt al wacht ik het ook nog even af.

Begint het niet weer te kriebelen Johan nu digitaal crt voorbij gaat en de prijzen daarvan ook nog eens dalen..... :)

Alexander D
15-06-2007, 13:27
Begint het niet weer te kriebelen Johan nu digitaal crt voorbij gaat en de prijzen daarvan ook nog eens dalen..... :)

Volgens mij jeukt het bij alle liefhebbers in meer of mindere mate. Mijn jeuk is weer toegenomen met m'n nieuwe scherm en waarschijnlijk wordt de jeuk alleen maar groter als m'n htruimte af is....

Johan van den D.
15-06-2007, 13:45
Begint het niet weer te kriebelen Johan nu digitaal crt voorbij gaat en de prijzen daarvan ook nog eens dalen..... :)
Door andere dingen ben ik de laatste tijd helemaal niet met dit soort dingen bezig geweest.
Niet met plannen maken laat staan uitbreiden of upgraden, enige wat ik wel gedaan heb is genieten van beeld en geluid zoals ik het nu heb staan.
Dan het HD verhaal, dat jeukt inderdaad wel maar niet in diermate dat er actie ondernomen moet worden.
Enkele maanden geleden had ik het gevoel haast te hebben op het HD gebied maar dat is nu veel minder aanwezig, ik heb dus de tijd om rustig af te wachten en op termijn een keuze te maken wat en hoe te doen.
Feit is wel dat we er zeker naar toe gaan vroeg of laat.

En laten we wel zijn, hoe langer we wachten hoe beter en goedkoper het HD verhaal zal worden, in ben dan ook in de gelukkige omstandigheden geen haast te hebben.
Let wel, hiermee bedoel ik niet dat als je iets graag wilt je moet afwachten op wat komen gaat, wil je iets nu koop het dan ook nu.:razz:

Nu in het kort, de jeuk is er maar er waren en zijn voor mij momenteel andere prio's

Johan van den D.
15-06-2007, 13:46
Two words: goede combispeler ;).
De magische woorden inderdaad.

Rob G.
23-06-2007, 12:57
Ik heb vorige week 'helaas' geen Rittal mogen ontvangen, ik snap nog steeds niet dat mensen zonodig iets willen geven wat ze zelf leuk vinden om te geven i.p.v. iets wat de ander leuk vind om te krijgen.. Maar goed, voorlopig laat ik de voeding even voor wat het is en richt ik me op andere punten, zoals het verbeteren van de bass-weergave en zoeken naar een betere cd-speler. In ieder geval weet ik waar ik stekkers onder de €40,- kan vinden, en daar ging het ook eigenlijk om

Alexander D
23-06-2007, 13:16
Ik heb vorige week 'helaas' geen Rittal mogen ontvangen, ik snap nog steeds niet dat mensen zonodig iets willen geven wat ze zelf leuk vinden om te geven i.p.v. iets wat de ander leuk vind om te krijgen.. Maar goed, voorlopig laat ik de voeding even voor wat het is en richt ik me op andere punten, zoals het verbeteren van de bass-weergave en zoeken naar een betere cd-speler. In ieder geval weet ik waar ik stekkers onder de €40,- kan vinden, en daar ging het ook eigenlijk om

Nog gefeliciteerd en succes met je zoektocht! :bier: