PDA

Bekijk de volledige versie : Siberia op DVD?



Daniël V.
10-06-2007, 11:47
Gisteren zag ik na ruim 6 jaar de film Zusje weer eens. Hele goede film van eigen bodem, van regisseur Robert Jan Westdijk (ook Phileine Zegt Sorry). De beste man heeft tussen die twee films in nog een goeie gemaakt. Siberia, uit 1998.

Het gaat over twee vrienden in Amsterdam (Hugo Metsers en Roeland Fernhout) die mooie toeristes het bed in lullen, om ze 's ochtends van geld en paspoort te beroven. Dit alles om het bedrag voor een wereldreis bij elkaar te sprokkelen. Drama, humor en een stukje achtervolgingsactie onder de muziek van Junkie XL. Ik heb hem 1 keer gezien (ook al weer wat jaartjes geleden) en vond hem erg vet.

Hij is tot op heden nog niet op DVD uitgekomen. Alleen op VHS door Warner. Dat A-Film deze titel nog niet op de nominatie heeft staan voor release vind ik vreemd. Het zal wel weer een rechtenkwestie zijn, als ze er tenminste überhaupt mee bezig zijn.

Heeft iemand hier meer info over? :)

Rogier Burghout
10-06-2007, 14:13
idd erg goeie film, ik snap ook niet waarom ie nog niet op DVD is verschenen. Ik heb em zelf op VHS, maar heb em na aankoop een tweetal jaar geleden meteen overgezet op DVD. Nu kan ik em dus wel op dvd bekijken. Wel gecropt 133:1 met DD 2.0, maar ja: beter dan niks.