PDA

Bekijk de volledige versie : klikgeluid in mijn sub



vanthomme
13-06-2007, 20:18
hallo .ik zit met een probleem.soms hoor ik een tik in mijn subwoofer.de sub is aangesloten op het net en verbonden met een degelijke kabel naar mijn av reciever.mijn sub is een JBL balboa 230,de reciever een pioneer VSX 1015.de speaker settings alles staat op small ingesteld.(ik heb alle settings al geprobeerd) vroeger was de sub aangesloten aan de stroomuitgang van de reciever.had ergens gelezen op dit forum van hem direct op het net aan te sluiten.nog altijd is de clik aanwezig.heeft iemand van jullie een oplossing voor mijn probleem.

thanks ed:confused: :confused: :confused:

Alexander D
14-06-2007, 08:31
Wanneer en hoe vaak hoor je precies die tik?

Alleen bij aan en uit zette of ook tijdens het afspelen van een dvd?

Edgar Smit
14-06-2007, 08:57
Let eens op of er op het moment van de klik ook iets anders aangaat, bijv de koelkast ofzo. Je kunt ook een stopcontact van een andere groep nemen en middels een verlengsnoer daar je sub tijdelijk op aansluiten om te kijken of de klik dan weg is.

Zo'n klik duidt er meestal op dat er meer apparaten op een stroomgroep zitten die elkaar kunnen stiren, zoals de koelkast, vrieskast, verlichting.

vanthomme
14-06-2007, 14:42
HALLO alleen tijdens het spelen van dvds.ik zal er eens speciaal op letten het kan zijn dat edgar juist is.

Gerco Stuivenberg
19-06-2007, 20:31
Ik denk dat dat de automatische in- en uitschakeling is van de subwoofer.
Je kunt beter hier geen gebruik van (laten) maken.

Hoor je de LFE ook later dan de rest van de (lage) tonen?

vanthomme
17-07-2007, 11:50
gerco je hebt gelijk maar hoe los ik dat probleem op.

thanks ed

Edgar Smit
17-07-2007, 12:21
gerco je hebt gelijk maar hoe los ik dat probleem op.

thanks eddoor je sub op "aan" te zetten ipv standby.
Ikzef zet mijn sub alleen aan als ik een film ga kijken, voor de rest gaat hij gewoon uit.
Maar als ik de manual van jouw sub doorlees, heeft deze geen standby stand maar alleen een aan en uit schakelaar en dus zou dat ook de klik niet kunnen veroorzaken.

Probeer eens te luisteren wanneer hij de klik exact weergeeft, misschien dat er iets loszit wat alleen bij een bepaalde frequentie tikt.

darkraver
17-07-2007, 18:21
interne speakerkabel ?
eventueel chassis losschroeven en iets verdraaien en dan weer vastdraaien

vanthomme
17-07-2007, 19:34
de powerled aan de achterkant staat op groen als je hem op on zet, na enkele minuten gaat de led op rood en dan na een poosje terug op groen met de fameuze klik en de bass is terug.misschien een instelling in mijn versterker.het is alsof de bass weg is als de led op rood staat.help

thanks ed:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Gerco Stuivenberg
17-07-2007, 20:24
Daar is weinig tegen te doen als je de automatische in- en uitschakeling niet kan laten overbruggen.

Het enige wat je kunt proberen is om het niveau van de sub zelf te verlagen en het niveau van de sub in de receiver te verhogen. Hiermee verhoog je de gevoeligheid van de subwoofer.

Werkt dit niet, dan kun je misschien beter een subwoofer kabel gebruiken die minder goed is en daardoor ook wat bijgeluiden laat horen. De sub zal dan waarschijnlijk wel altijd aan blijven staan. Vergeet dan dus niet om deze na gebruik uit te schakelen.

uut arnhem
27-07-2007, 16:30
hallo .ik zit met een probleem.soms hoor ik een tik in mijn subwoofer.de sub is aangesloten op het net en verbonden met een degelijke kabel naar mijn av reciever.mijn sub is een JBL balboa 230,de reciever een pioneer VSX 1015.de speaker settings alles staat op small ingesteld.(ik heb alle settings al geprobeerd) vroeger was de sub aangesloten aan de stroomuitgang van de reciever.had ergens gelezen op dit forum van hem direct op het net aan te sluiten.nog altijd is de clik aanwezig.heeft iemand van jullie een oplossing voor mijn probleem.

thanks ed:confused: :confused: :confused:
Los van de klik adviseer ik je om de sub een eigen voeding te geven.
Heb ik het goed begrepen dat de versterker ook de sub van de spanning afhaalt als deze uit wordt gezet??
hoeveel watt heeft je sub??
een REL die aan wordt geschakeld heeft een giga spike op het net hetgeen voor de schakelaar in je versterker wel eens minder goed zou kunnen zijn....
Met een 9000 gulden kostende marantz SR14 had ik deze klik overigens ook, alleen dan in de vorm van een sinus van ongeveer 1/3 Hz. leuk om te zien wat een Q201 dan doet.....:-(
Heb je de klik ook als je de dvd op pauze zet??.
Sommige d/a decoders kunnen storen als de bitstream aan ingangszijde ineens wegvalt.

Succes in ieder geval!!