PDA

Bekijk de volledige versie : Prestaties Subwoofer vallen tegen!



the limp man
19-06-2007, 21:58
Hallo,

Ik heb nu de volgende cinema set staan: Denon AVR2105, Denon DVD1910, Dali Concept center, front en rear.

Nu heb ik daar een Focal JMLAB Cub2 subwoofer bij. Maar de prestaties vallen wat tegen bij film. Ik hoef helemaal niet van mijn stoel weg geblazen te worden, maar een beetje punch wil ik toch wel voelen. Nu kan ik de het volume van de sub wel bijregelen, maar dan ben ik continu aan het stellen. Hoe doen jullie dat?

erreper
20-06-2007, 07:11
ik denk dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt. Waarschijnlijk is je kamer groter dan dat je sub kan vullen.

Seth__Gekko
20-06-2007, 07:29
Wat zijn de afmetingen van de ruimte?

Ik had ik mijn vorige huis ook een te kleine sub voor mijn woonkamer, nu een grotere zwaardere sub en een kleinere woonkamer, gaat nu wel goed komen!

the limp man
20-06-2007, 07:46
De kamer telt 24 vierkante meter. Meyt muziek vind ik overigens wel dat de sub goed presteerd.

Seth__Gekko
20-06-2007, 08:16
Met muziek wel, misschien toch nog even een beetje tweaken en instellen en proberen.

De LFE effecten zijn ook erg wisselend per dvd hoor. Probeer maar gewoon eerst eens een paar verschillende dvd's.

Edgar Smit
20-06-2007, 08:33
Wat Seth zegt klopt helemaal, sommige DVD's zijn met bijzonder slechte/weinig LFE effecten afgemixed. Er is een lijst met echt goede subscenes waarmee je kunt luisteren of het echt aan de sub zelf ligt of aan de films die je tot nu hebt gekeken:
linkje (http://www.svsound.com/questions-faqs.cfm#moviedemos) bij vraag 9 kijken.

the limp man
20-06-2007, 10:06
Ja je hebt gelijk. Ik had eerst de DVD van zwartboek geprobeerd. Daar zit helemaal geen slechte geluids track op, maar ik ben niet zo te spreken over het bombardement in de eerste scene, daar lijkt het wel of het LFE kanaal helemaal niets doet. Dat terwijl bij Day After Tomarrow (bij de vloedgolf scene) het LFE kanaal wel goed gebruikt word. Ik vind het trouwens wel vreemd
van Zwartboek want het is alles behalve een slechte geluidstrack.

Edgar Smit
20-06-2007, 10:16
Ja je hebt gelijk. Ik had eerst de DVD van zwartboek geprobeerd. Daar zit helemaal geen slechte geluids track op, maar ik ben niet zo te spreken over het bombardement in de eerste scene, daar lijkt het wel of het LFE kanaal helemaal niets doet. Dat terwijl bij Day After Tomarrow (bij de vloedgolf scene) het LFE kanaal wel goed gebruikt word. Ik vind het trouwens wel vreem van Zwartboek want het is alles behalve een slechte geluidstrack.anders even bij iemand die zeker geen subproblemen heeft jouw DVD testen en een andere versie van zwartboek, soms zitten er wel eens fouten in DVD produkties ;) alhoewel ik over zwrtboek met slechte/zonder LFE ngo niets gehoord heb.

Alexander D
20-06-2007, 10:28
Je moet ook wel zo realistisch zijn dat deze sub nooit heel veel punch gaat geven, puur omdat hij dat niet kan, ongeacht de ruimte.

the limp man
20-06-2007, 10:48
Welke subs kunnnen dat wel? Een REL MK2?

Alexander D
20-06-2007, 10:50
Welke subs kunnnen dat wel? Een REL MK2?

Er zijn genoeg subs die dat kunnen maar dan zijn er veel vragen van belang:

-Wat wil je precies, een sub voor ht of ook voor stereo
-Wat is je budget
-Hoe groot mag de sub zijn

the limp man
20-06-2007, 11:32
Om te beginnen mag de sub niet al te groot zijn. Het budget is €550. Het is voor beide. Dus HT en Stereo.

Edgar Smit
20-06-2007, 12:01
Om te beginnen mag de sub niet al te groot zijn. Het budget is €550. Het is voor beide. Dus HT en Stereo.velodyne CHT-8R kost 440 euro en zal flink meer impact geven dan je huidge sub en ook muzikaal zeer goed meekomen.(y)

Alexander D
20-06-2007, 12:34
http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/XLS200-DF.htm

Zeer goede sub voor het geld. Kun je zelf importeren en dat gaat heel goed, is al door verschillende mensen op het andere forum gedaan.

Seth__Gekko
20-06-2007, 12:44
Ik denk ook dat je aan een nieuwe sub zal moeten, gewoon om de gehele ruimte van een punch te gaan voorzien. Zou je het met minimaal een goede 8" woofer moeten redden.

Albert Kostwinder
20-06-2007, 13:26
Maar hoe staat de sub nu? waar blaast de woofer naartoe enz? Verder, heb je echt alles geprobeerd? bv. de sub eens naar binnen laten blazen op ca. 10cm van de wand in een hoek, rechts achter de front? verzwaren, andere kabels, enz. :)

Edgar Smit
20-06-2007, 13:26
http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/XLS200-DF.htm

Zeer goede sub voor het geld. Kun je zelf importeren en dat gaat heel goed, is al door verschillende mensen op het andere forum gedaan.Is idd ook een goede optie, kost omgerekend ongeveer 455 euro incl verzenden en is een 10inch woofer, terwijl de velodyne een 8 inch is.

Albert Kostwinder
20-06-2007, 13:35
Is idd ook een goede optie, kost omgerekend ongeveer 455 euro incl verzenden en is een 10inch woofer, terwijl de velodyne een 8 inch is.

Makkelijk hoor, geld uitgeven van een ander (6)

Ik zou eerst mij suf tweaken en als dat niet lukt pas de handdoek gooien... :grin:

Alexander D
20-06-2007, 13:49
Makkelijk hoor, geld uitgeven van een ander (6)

Ik zou eerst mij suf tweaken en als dat niet lukt pas de handdoek gooien... :grin:

Hij had beter gewoon voor aanschaf kunnen luisteren, dan had hij nu geen probleem....

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=59122.0

Edgar Smit
20-06-2007, 13:54
Hij had beter gewoon voor aanschaf kunnen luisteren, dan had hij nu geen probleem....

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=59122.0 En dan luisteren naar zowel het gegeven advies als naar de gesuggereerde subs :twisted: .
Wie niet luisteren moet voelen, desnoods in zijn portemonnee :mrgreen: .

Alexander D
20-06-2007, 13:56
En dan luisteren naar zowel het gegeven advies als naar de gesuggereerde subs :twisted: .
Wie niet luisteren moet voelen, desnoods in zijn portemonnee :mrgreen: .

En als je 'punch wil voelen' zoals TS dat zo mooi omschreef dan voel je dat eerst in je portemonnee....:-P

Seth__Gekko
20-06-2007, 14:39
En daarna in de borstkas, door die rib uit je lijf!

Alexander D
20-06-2007, 14:48
En daarna in de borstkas, door die rib uit je lijf!

Maar het mooiste is dat je beide 'pijntjes' snel weer vergeten bent als je heerlijk zit te genieten.....:razz:

Edgar Smit
20-06-2007, 14:49
Maar het mooiste is dat je beide 'pijntjes' snel weer vergeten bent als je heerlijk zit te genieten.....:razz:Niet als die sub je steeds die punch geeft, dan blijft het toch wel even pijnlijk voor een tijdje hoor:bier:

Albert Kostwinder
20-06-2007, 14:57
Hangt er weer meligheid in de lucht? :mrgreen:

Edgar Smit
20-06-2007, 15:07
Hangt er weer meligheid in de lucht? :mrgreen:beetje maar, het is woensdag heh, breek de week.
Oh woensdag, schoonste dag der dagen
's-morgens nog een halve week,
's- middags nog maar 2 dagen.:-D
Met een goede sub duw je die meligheid ook wel weg trouwens hoor ;) .

the limp man
23-06-2007, 08:20
Het probleem van te weinig punch is opgelost. Ik heb me rot gezocht en uit eindelijk via de versterker de sub wat opgeschroeft en werkt perfect!

Albert Kostwinder
23-06-2007, 09:09
Het probleem van te weinig punch is opgelost. Ik heb me rot gezocht en uit eindelijk via de versterker de sub wat opgeschroeft en werkt perfect!

Zo zie je maar dat je niet te snel die handdoek moet gooien..... 8)

Wat ga je met het geld doen wat je hebt bespaard? :p

the limp man
23-06-2007, 12:25
DVD's kopen natuurlijk.

Albert Kostwinder
23-06-2007, 12:33
DVD's kopen natuurlijk.

LOL, dat had ik kunnen weten natuurlijk .... :razz:

Alexander D
23-06-2007, 12:50
DVD's kopen natuurlijk.

Met U-571 heeft je sub ook wat te doen....8)

the limp man
24-06-2007, 17:06
Met Saving Private Ryan ook. Ik had de sub iets te hard gezet, en ik heb het geweten ook. Ik heb een halve dag last van m'n oren gehad.

Alexander D
24-06-2007, 19:08
Met Saving Private Ryan ook. Ik had de sub iets te hard gezet, en ik heb het geweten ook. Ik heb een halve dag last van m'n oren gehad.

Dat is knap....:-D

Edgar Smit
25-06-2007, 10:28
Dat is knap....:-Den dat was dus echt heel hard :shock: .

Seth__Gekko
25-06-2007, 12:11
Trommelvliesje geknapt? :grin:

the limp man
25-06-2007, 12:59
Nou, het kwam zo: Ik had de subn te zacht staan. Dus ik dacht "laat ik m wat harder zetten", maar ik zette m iets te hard en precies op dat moment kwam er zo'n explosie in beeld, en toen dreunde mijn oren van mijn kop af.