PDA

Bekijk de volledige versie : HDMI beter dan component?



Rik P.
24-06-2007, 11:32
Ik heb een 720p Samsung LCD en op zoek naar een DVDspeler (huidige overleden).

Nu kan ik een speler met HDMI nemen, of met component. Ik lees dingen over dat HDMI te scherp is, of niet nuttig als je geen HD-materiaal bekijkt.

Ik neig naar HDMI "want het is nieuw" maar als ik gewoon component zou gebruiken dan scheelt dat toch in de kosten (lees: uitgebreidere speler mogelijk met hetzelfde budget).

Zijn er mensen die de afweging al eerder hebben gemaakt?

Alexander D
24-06-2007, 11:48
Bijna alle dvdspelers hebben hdmi, zonder zijn vaak oudere modellen.

HDMI is helemaal niet te scherp zolang je alles maar goed afstelt. Dat is trouwens nodig met elke verbinding.

Gerco Stuivenberg
24-06-2007, 12:33
Mijn huidige speler heeft nog geen HDMI. Ik gebruik daarom de component uitgang als "progressive". Het is een hele verbetering als ik het vergelijk met de S-video en RGB die ik eerst gebruikte bij de CRT. Ik was eerst bang dat de component verbinding voor meer "grain" (beeldruis) zou zorgen. Dit blijkt dus niet zo te zijn.

Ik denk dat je weinig verschil zou zien tussen component en HDMI wanneer je in SD resolutie kijkt. Ik koop voorlopig nog geen andere speler die een HDMI uitgang heeft omdat het beeld dan nog steeds SD blijft. Voorwaarde is wel dat je dan een goede kabel gebruikt natuurlijk.:-)