PDA

Bekijk de volledige versie : Babel [DVD]



Marcel den Haan
25-06-2007, 14:54
Babel [DVD]

Vier families op vier verschillende continenten worden door één gebeurtenis met elkaar verbonden.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2984)

Hugo R
25-06-2007, 15:32
21 grams en Amores perros vond ik heel erg goed, dus deze ga ik zeker een keer aanschaffen.

Roy Langeveld
25-06-2007, 16:18
Ik hoor wisselende dingen over deze film. Heel veel recensenten vinden het een meesterwerk, maar zover wil ik niet gaan. Sommige plotlijnen worden niet echt intens, en andere gaan een beetje als een nachtkaars uit ipv dat ze echt tot een climax komen. Dan vond ik Magnolia als mozaïkfilm wel iets consistenter.

Maar daar staat wel een grote dosis realisme tegenover. De Amerikaanse paranoia als het om terrorisme gaat, het immigratiebeleid, de geslotenheid van de Japanse samenleving; deze film gaat in ieder geval wel ergens over. En anders dan bij 21 Grams is het verloop van de verhaallijnen hier wel helemaal te volgen (met wat opletten, dat wel).

Beetje vreemd dat uitgerekend de muziek van deze film de Oscar kreeg. Juist die vond ik niet echt bijzonder. Ik kan me iig geen enkel memorabel stuk herinneren.

8,0/10,0

Fokkeyou
25-06-2007, 18:04
Van alle Oscargenomineerde films in de categorie Beste Film heb ik alleen Letters From Iwo Jima nog niet gezien, maar Babel is mijn favoriet. Ik vind dit echt een meesterwerk met hoofdletter M. Ook de making of verdient mijns inziens een bolletje meer. Het is knap om een making of te maken die eerlijk, oprecht en gedurfd is en die ook nog eens het gevoel van de film versterkt.

Mathieu Ghekiere
25-06-2007, 18:58
Ik vond persoonlijk Amorres Perros nog altijd het beste stuk van de trilogie, en 21 grams de minste (nog altijd een goede film, maar de minste). Ik vond Babel zeer genietbaar en sterk.

De Making of is echt super, en de dvd heeft eigenlijk geen andere extra's nodig.
Hoewel ikzelf de DTS track wel vrij indrukwekkend vond.
Goed, het is geen LOTR film, maar de track is erg verzorgd en ik had wel het gevoel dat de surround speakers en de subwoofer wel vrij vaak aangesproken werd (maar mijn systeem is dan ook wel veel minder dan dat van de dvd.nl crew hier :-P, dus krijg ik misschien niet het beste geluidsbeeld).

En schone verpakking. Voor mij alleszins een veel betere release dan verwacht, zelfs in de USA krijgen ze die making of niet (of toch zeker niet bij de eerste releases, als er meerdere zijn)

Zoolander
25-06-2007, 20:21
Als ik Babel zelfstandig zou beoordelen, zonder eerst Amores Perros of 21 Grams te hebben gezien, zou hij bij mij makkelijk op 4,5 ster komen. Gezien in het licht van deze twee illustere voorgangers begint de film toch wat op een herhaling van dezelfde stijloefening te lijken. En dat is jammer, want daar is Alejandro González Iñárritu een te getalenteerde regisseur voor. Ook begon het totale gebrek aan relativeringsvermogen en humor mij enigszins te irriteren. Neemt niet weg dat Iñárritu toch weer een aantal hartverscheurende verhalen aaneen heeft weten te rijgen, waarbij vooral het verhaal van de Mexicaanse vrouw mij naar de keel greep. Vooruit, toch vier sterren.

Mark S
26-06-2007, 06:14
Opmerkelijk dat het thema van de film door deze recensie totaal onaangeroerd blijft.
Petje af voor het acteerwerk van met name de kinderen, het waren niet bepaald vrolijke rollen met plezierige acties waar invulling aan gegeven moest worden.
De Making Of is idd erg goed.

Henk Heideveld
26-06-2007, 09:09
Een ondergewaardeerde film. Prachtige vondstige thema's. Fraai decorum en dito acteerwerk.(y)

Jeroen D
26-06-2007, 14:22
Geweldige film gewoon. Deze had de oscar voor beste film moeten krijgen.

mark9534
26-06-2007, 19:12
Ik vond persoonlijk 21 grams beter, deze film wist mij meer te boeien dan babel.

Fokkeyou
26-06-2007, 22:11
Een ondergewaardeerde film.

Nou, ondergewaardeerd... Met zeven oscarnominaties waarvan één verzilverd, 22 andere prijzen en in totaal 71 nominaties van belangrijke filmprijzen mag Babel toch niet echt ondergewaardeerd genoemd worden. 8)

Martin Z.
25-08-2007, 08:07
Redelijk zware en rauwe film waar ik van genoten heb. Allereerst waren zaken als acteerwerk, muziek en prachtige beelden dik in orde. Ik vond het wel een realistisch verhaal. Een belangrijk thema wat mij aansprak was de 'globalisering', iets waar in de wereld in toenemende mate sprake van is. Je krijgt het idee dat de wereld eigenlijk steeds kleiner lijkt te worden. Er worden 4 landen bij het verhaal betrokken; de Verenigde Staten, Mexico, Marokko en Japan. Vier totaal verschillende landen die mooi onder de aandacht en in beeld zijn gebracht, deze landen geven ongeveer een dwarsdoorsnede van de landen en samenlevingen die er in de wereld te vinden zijn. Het verschil tussen (de welvarende) stad (Tokyo) en (het arme) platteland (van Marokko) is duidelijk zichtbaar. Het schietincident dat wereldwijde aandacht krijgt en de invloed van terreurdreiging in onze huidige maatschappij, zijn ook voorbeelden. Verder, Amerikanen en Japanners die naar Afrika op vakantie gaan, het 'wilde' Mexico met de grensproblemen over illegalen tussen Mexico en de VS, straatarme gezinnen in de bergen van Marokko. Allemaal concrete voorbeelden van zaken die spelen in de wereld. Misschien draaf ik een beetje door over het onderwerp globalisering maar ik vond eigenlijk al deze bovengenoemde zaken het meest fascinerende van de film :oops: :) Verder spelen de kinderen een belangrijke rol in de film, de relatie tussen gezinsleden. Dus op veel kleinere schaal maar het boeide ook.

De film duurde misschien ietsiepietsie te lang maar desondanks heb ik erg genoten!

Richard B.
24-12-2007, 06:37
Ik heb de film nu een keer gezien en weet nog niet precies wat ik ervan moet denken. De film is in ieder geval niet prettig om te zien in de zin dat de hoofdpersonen allemaal een vrij rottige tijd doormaken. Iñárritu's films zijn niet bepaald het soort films dat je als amusement gaat bekijken, en Babel is daar een goed voorbeeld van. Ik denk dat de film wel een boodschap heeft, maar die boodschap zakt imo een beetje weg in de ellende die de film toont. Toch is het een film die je een keer gezien moet hebben.

Gast_09
19-07-2009, 12:01
vond deze film ook veels te zwaar en deprimerend, al is het geen slechte film, het is in iedergeval geen film die ik nog een keer zou willen zien