PDA

Bekijk de volledige versie : Yamaha 661 of 1700



parzival
25-06-2007, 14:58
Het leven bestaat uit keuzes zegt men al..
maarja sommige zijn makkelijker dan de andere..

Ik heb op het moment een Yamaha set met bijbehorende DVD speler. Het setje is nu al zo'n jaartje of 3 a 4 oud. En je raadt het al .. de DVD speler begint zijn kuren te vertonen. Er moet dus een nieuwe komen. Ik wil graag bij Yamaha blijven (geen vervanging van de receiver).

Nu is die 661 erg populair.. maar ik vindt hem eigenlijk niet zo mooi.. de 1700 ziet er naar mijn mening uit.

Welke is (afgezien van prijs) slimmer om te nemen.. een 661 met USB of de 1700 met optische uitgang etc..

Alexander D
25-06-2007, 15:03
Het leven bestaat uit keuzes zegt men al..
maarja sommige zijn makkelijker dan de andere..

Ik heb op het moment een Yamaha set met bijbehorende DVD speler. Het setje is nu al zo'n jaartje of 3 a 4 oud. En je raadt het al .. de DVD speler begint zijn kuren te vertonen. Er moet dus een nieuwe komen. Ik wil graag bij Yamaha blijven (geen vervanging van de receiver).

Nu is die 661 erg populair.. maar ik vindt hem eigenlijk niet zo mooi.. de 1700 ziet er naar mijn mening uit.

Welke is (afgezien van prijs) slimmer om te nemen.. een 661 met USB of de 1700 met optische uitgang etc..


Wat slimmer is moet je zelf bepalen. Wellicht ben je met de 661 al helemaal tevreden, wellicht is de meerprijs van de 1700 voor jou een goede investering.

Zelf gaan kijken en vergelijken dus.

Rik P.
26-06-2007, 11:04
Ik ga zelf niet meer voor optical, mijn Yamaha RX-V750 schakelt "de bron" (klik) steeds uit als het signaal weg is en dan weer in als het weer terug is (als je naar het menu gaat bijvoorbeeld, of de film begint). Dit schakelen kost een seconde en ervaarde ik als hinderlijk. Met digitaal 75ohm heb ik dat niet.

Ook ik ben aan het twijfelen om een 661 te halen maar ik kan maar geen reviews vinden.

Gerco Stuivenberg
30-06-2007, 13:58
De 1700 biedt het grootste voordeel dat deze ook SACD en DVD-Audio (in meerkanaals) af kan spelen. Het is dus een alleseter. :-)

Zoek je een "basic" speler, dan kun je beter de 661 nemen.

Rik P.
01-07-2007, 13:24
Inmiddels heb ik de 661 besteld, dan zal ik maar mijn eigen review schrijven ;)