PDA

Bekijk de volledige versie : kan dicht



Frank K.
27-06-2007, 13:09
hey

ik heb een vraagje.
ik heb een onkyo receiver(type nummer in mn signature). ik heb binnenkort twee nieuwe fronts. mijn huidige fronts wil ik als rears gaan gebruiken. nu vroeg ik me af of de lengte van de speaker kabel van belang is (mbt vertragingen en dergelijke) of word dit automatisch berekend door de setup microfoon?
ik kan wel de speaker distance instellen maar dit is van de luisterpositie tot de speaker, niet van receiver naar speaker.

alvast bedankt

Marcellow
27-06-2007, 13:12
Tenzij je een kabel van 100 meter en een van 1.000 meter hebt zal je dit niet merken.

Seth__Gekko
27-06-2007, 13:23
Moet als je het een beetje passend maakt niet uitmaken hoor.

Frank K.
27-06-2007, 13:23
ik weet dat er sommige receivers zijn waar je dit in kan stellen. per ms, dat staat dan voor 30 cm kabel. dus daarom vroeg ik dit me af. lijkt me sterk dat het een optie is waardoor je eigenlijk geen verschil zou horen?:confused:

Edgar Smit
27-06-2007, 13:47
ik weet dat er sommige receivers zijn waar je dit in kan stellen. per ms, dat staat dan voor 30 cm kabel. dus daarom vroeg ik dit me af. lijkt me sterk dat het een optie is waardoor je eigenlijk geen verschil zou horen?:confused:Je maakt een denkfout. Je moet uitgaan van de luisterpositie, niet van de versterker. De afstand tussne speaker en versterker maakt, zolang dit geen tientallen meters of meer zijn, niets uit. De versterker doet de meting met de microfoon op de luisterplek en bepaalt aan de hand daarvan of een signaal iets vertraagd moet worden of niet, zodat alle geluiden op hetzelfde (juiste) moment op de luisterplek aankomen.

Rob Eric Blank
27-06-2007, 14:09
De lengte van de kabel heeft geen invloed op de snelheid dat het signaal van je receiver aankomt in de speakers. Snelheid van electriciteit is behoorlijk HOOG! Alleen de kwaliteit van het signaal kan van invloed worden, vooral bij de wat minder goeie kabels.

Frank K.
27-06-2007, 15:32
ok bedankt.:) ik denk dat dit redelijk duidelijk is.

slotje