PDA

Bekijk de volledige versie : Samsung digitale decoder + Panasonic EH57 hdd-recorder



TKaspers
27-06-2007, 14:31
[edit] heb nu wel digitaal beeld (zie 2e post)

Ik heb gisteren de Panasonic EH57 HDD-Recorder aangeschaft, maar het lukt me maar niet om digitaal beeld op de tv te ontvangen en deze vervolgens op te nemen via de panasonic!!

We hebben een Samsung DCB-9401R digitale decoder van @home en een nieuwe JVD LCD Televisie..

Hoe sluit ik dit geheel nou aan, zodat ik van digitale televisie kan genieten, maar deze ook kan opnemen via Guide+.. Met mijn oude videorecorder was het geen probleem om digitale televisie te bekijken, maar zelfs dat lukt me nu ineens niet meer, krijg gewoon geen beeld. (op ned1 na)

Zie hier een tekening van het geheel:

http://img263.imageshack.us/img263/6225/dcblcdhddos4.jpg

Kan iemand me snel uit de brand helpen?

Bij voorbaat dank

TKaspers
27-06-2007, 16:46
Ik reageer even op mezelf, ben namelijk een stap verder.. Het scheen dat de decoder even gereset moest worden en dat hielp inderdaad.

Ik heb nu dus digitaal beeld en kan met de panasonic eh57 analoog beeld opnemen..

Is het nu ook nog mogelijk om digitaal beeld op te nemen (al of niet met guide+)?.. Zodat ik dus ook de extra zenders kan opnemen, die we via @home hebben.

Bij voorbaat dank.

jeroenenagnes
27-06-2007, 22:31
Welkom op het forum,

Volgens mij moet je het zo aansluiten:

TV-kabel --> Cable in (Samsung)
Kabel vanuit Loop (Samsung) --> in (Panasonic)
Kabel out (Panasonic) --> TV-ingang (JVC)

Scart AV1 TV (Samsung) --> AV2 EXT (Panasonic)
Scart AV1 TV (Panasonic) --> Scart AV1 (JVC)

Als je vervolgens op de Samsung het gewenste kanaal kiest om op te nemen en op de Panasonic kiest voor AV2 als opname/weergave-kanaal zou je het digitale beeld moeten kunnen opnemen.
Hopelijk is het zo duidelijk en laat even wat weten.

Succes (y)


Jeroen.

Dick La Brijn
05-09-2007, 20:46
Op welke wijze heb je de apparaten nu aangesloten?

Gerritsen
07-12-2007, 12:56
Welkom op het forum,

Volgens mij moet je het zo aansluiten:

TV-kabel --> Cable in (Samsung)
Kabel vanuit Loop (Samsung) --> in (Panasonic)
Kabel out (Panasonic) --> TV-ingang (JVC)

Scart AV1 TV (Samsung) --> AV2 EXT (Panasonic)
Scart AV1 TV (Panasonic) --> Scart AV1 (JVC)

Als je vervolgens op de Samsung het gewenste kanaal kiest om op te nemen en op de Panasonic kiest voor AV2 als opname/weergave-kanaal zou je het digitale beeld moeten kunnen opnemen.
Hopelijk is het zo duidelijk en laat even wat weten.

Succes (y)


Jeroen.
Hoi Jeroen,
Ik heb je aansluitschema bekeken. Ik heb ook de Samsung DCB H360R decoder met een Sharp Full HD TV en een JVC DVD HD (DR-MH30) recorder. Naast jouw vermelde aansluitingen heb ik nog een HDMI kabel tussen de decoder en de TV. Deze geeft namelijk duidelijk beter beeld dan een scart. Mijn probleem zit echter in het feit dat ik niet digitaal kan opnemen van mijn decoder. Mijn DVD recorder geeft om de zoveel seconden een zwart beeld met een balk met de tekst dat ik aan het kopiƫren ben en dat dat verboden is. Dit blijft constant doorgaan. Op mijn DVD recorder heb ik niet AV2, maar SAT als kanaal ingesteld. Kun jij of iemand anders mij helpen? Samsung zegt nl. dat het aan JVC ligt en andersom. Winkeliers kunnen me ook niet verder helpen. Bij voorbaat dank