PDA

Bekijk de volledige versie : Aansluiten tv op reciever?



steven079
30-06-2007, 16:48
hallo,

Heb me keus gemaakt wat beterft HT set

word de Yamaha RX-V 459 titanium met Yamaha DVD-S 661 titanium met de infinity beta HCS 5.1 dit icm me LCD philips 37pf9731d perfecte combi lijkt me zo voor een redelijk buget.

Mijn vraag is wat is de juiste manier van aan sluiten? dvd met QED scart(reeds in bezit) op de lcd en lcd door verbinden met de reciever? of dvd via lcd en dvd ook via reviever? heb geen idee haha en welke bij passende kabels moet ik extra aan schaffen? wil natuurkijk als ik dvd kijk het geluid perfect word weer gegeven via de speakers, graag jullie advies

Kom er niet uit denk ik.... http://www.htforum.nl/yabbse/Smileys/classic/default/huh.gif

heb nu een verbinding van mijn dvd naar lcd met een hdmi en vanaf dvd naar reciever met een coax digi kabel ,component op me tv kan ik niet meer gebruik deze is al voor wat anders in gebruik, kan ik de tv met de reciever verbinden dmv een rood wit audio kabel? zodat ik als als ik een game speel via de wii of xbox en kabel tv kijk het geluid via me speakers te horen krijg via de reciever op deze manier?

DVDProfilersFilmgek
01-07-2007, 15:20
hallo,

Heb me keus gemaakt wat beterft HT set

word de Yamaha RX-V 459 titanium met Yamaha DVD-S 661 titanium met de infinity beta HCS 5.1 dit icm me LCD philips 37pf9731d perfecte combi lijkt me zo voor een redelijk buget.

Mijn vraag is wat is de juiste manier van aan sluiten? dvd met QED scart(reeds in bezit) op de lcd en lcd door verbinden met de reciever? of dvd via lcd en dvd ook via reviever? heb geen idee haha en welke bij passende kabels moet ik extra aan schaffen? wil natuurkijk als ik dvd kijk het geluid perfect word weer gegeven via de speakers, graag jullie advies

Kom er niet uit denk ik.... http://www.htforum.nl/yabbse/Smileys/classic/default/huh.gif

heb nu een verbinding van mijn dvd naar lcd met een hdmi en vanaf dvd naar reciever met een coax digi kabel ,component op me tv kan ik niet meer gebruik deze is al voor wat anders in gebruik, kan ik de tv met de reciever verbinden dmv een rood wit audio kabel? zodat ik als als ik een game speel via de wii of xbox en kabel tv kijk het geluid via me speakers te horen krijg via de reciever op deze manier?

DVD speler op dezelfde manier als nu....HDMI naar TV - digitale coax naar receiver.
Xbox met component naar TV en via digitaal optisch naar receiver.
Wii.... via component naar TV (misschien een switch gebruiken? gebruik dan geen Joytech 360 etc etc, die werkt voor geen meter met de Wii) en voor audio ben je aangewezen op de witte en rode analoge verbinding.
Als je TV een rode en witte UIT heeft, dan kun je deze ook met je receiver verbinden.(er zijn ook nog andere manieren indien je TV het niet zou hebben)

Daar waar je niet uitkomt..... weg met die scart als het even kan, gebruik component en HDMi, via scart is het niet mogelijk om in progressive mode te gaan. Zit je met het probleem dat je geen switch wilt hebben en toch de Wii wilt gebruiken, gebruik dan de Wii met de scart aansluiting en absoluut niet de op DVD speler! De Wii heeft namelijk het minste in huis op beeldgebied, om het maar eens simpeltjes uit te drukken;)

steven079
01-07-2007, 17:31
Mmm ok nou ik heb het nu zo zitten, dvd speler via hdmi en via de scart QED kabel( vind dit toch ook mooi beeld weer geven en kan soms omschakelen) en via coax digi kabel met de reciever verbonden, de nintendo wii verbonden met een component ivm 480p weergaven, dan verbind ik de tv vervolgens met een rood wit audio kabel met de reciever.

Houd dit in als ik dus tv kijk zowel via kabel als via digitaal en de wii speel en zet me reciever op het juiste kanaal(rood wit audio) het geluid via de reveiver(speaker) word weer gegeven? En als ik me dvd afspeel word het geluid dan wel automatisch via de coax digi kabel weer gegeven of gaat dit ook via de rood wit audio kabel van tv naar receiver?

pfffff maak het erg ingewikkelt weer hahaha

alvast bedankt voor de reactie

DVDProfilersFilmgek
02-07-2007, 10:12
Mmm ok nou ik heb het nu zo zitten, dvd speler via hdmi en via de scart QED kabel( vind dit toch ook mooi beeld weer geven en kan soms omschakelen) en via coax digi kabel met de reciever verbonden, de nintendo wii verbonden met een component ivm 480p weergaven, dan verbind ik de tv vervolgens met een rood wit audio kabel met de reciever.

Houd dit in als ik dus tv kijk zowel via kabel als via digitaal en de wii speel en zet me reciever op het juiste kanaal(rood wit audio) het geluid via de reveiver(speaker) word weer gegeven? En als ik me dvd afspeel word het geluid dan wel automatisch via de coax digi kabel weer gegeven of gaat dit ook via de rood wit audio kabel van tv naar receiver?

pfffff maak het erg ingewikkelt weer hahaha

alvast bedankt voor de reactie

Je maakt er idd een nodeloos ingewikkeld probleem van, en haal die scart tussen de DVD speler en TV weg, je voorkomt hiermee dat je vergist tussen de bronnen.... je zegt heeft ook wel mooi beeld, maar de Wii moet via component, want dan krijg je wel 480p....nou vooruit dan maar, met je scart krijg je maar 576i en via de HDMI kun je wel 576p en 720p en 1080i krijgen, daarvoor dien je dan wel even de gebruiksaanwijzing van je dvd speler door te nemen......(y)

Dan het geluid van DVD's.... je krijgt het geluid van de TV als je je receiver op die bron zet, dat is leuk als je TV kijkt, maar als je geluid van je DVD in 5.1 DD of 5.1 DTS wilt horen dan zul je toch zelf je receiver op die bron moeten zetten waarop de digi coax is aangesloten, bovendien dien je bij sommige DVD's ook nog zelf te kiezen naar welk audiospoor je wilt luisteren, helaas is je receiver net even dommer als wij, hij weet niet wat je versterkt wilt hebben, jij bent de baas, dus je dient het zelf even in te stellen.:)

Gerco Stuivenberg
26-07-2007, 21:05
Misschien is het eenvoudiger om de receiver ook als Component-video switch te gebruiken.:cool:

Avalan
27-07-2007, 16:39
Zoals Gerco al zegt: zoveel mogelijk toestellen aan de receiver hangen.
Om je een idee te geven, ik heb momenteel maar eventjes 9 toestellen (TV inbegrepen) aan die Yamaha versterker hangen!

Effen gestructureerd (want je posts zijn nogal verwarrend)
audio TV->receiver : via rood-wit tulpstekker kabel (TV heeft dergelijke output en receiver heeft hele hoop dergelijke inputs).
audio DVD->receiver : via je huidige coax kabel
beeld DVD->TV : via je huidige HDMI kabel
beeld receiver->TV : via component kabel, aangezien de receiver kan upconverteren naar component betekent dat dit je met die ene component ingang op je TV alle video-bronnen via je receiver kunt bekijken.
beeld+audio Wii->receiver : via je component+audio Wii-kabel (je hebt 5 tulpstekkers daarvoor nodig : rood-groen-blauw + rood-wit)
audio XBox->receiver : via optisch kabeltje
beeld XBox->receiver : kan via ofwel standaard composite kabeltje, of via optionele S-Video of Component kabel. Als je een SCART-kabel zou hebben, kan dat jammer genoeg niet, dan moet je de XBox voor beeld rechtstreeks aan TV hangen (vergelijkbaar met hoe je DVD is aangesloten).

Welke ingangen je juist moet gebruiken op de receiver, daar ga ik niet verder op in, maar in principe is alles mogelijk. Dit is omdat je verschillende ingangen vrij kunt toekennen aan de bron en ze zelfs een andere naam geven. Het aantal mogelijkheden is zo groot dat het te ingewikkeld is om hier uit te leggen.