PDA

Bekijk de volledige versie : Vraag over v.d. hul bay kabel.



Selco
30-06-2007, 18:45
Hallo ik heb eindelijk sinds vrijdag mijn geluidsinstalatie. bestaande uit 2 boxen plus een sub woofer. Die zijn aangesloten op een combi versterker van NAD. De sub (niet van NAD) en dvd speler (wel van NAD) zijn via VD hull interlinks verbonden.
Nu is mijn vraag wat is de meerwaarde hier van?
Ik snap tot er zo minder snel storingen optreden en dat de kabel veel beter is beschermt tegen eventuele beschadiging maar zijn er nog meer voordelen via zo'n aansluiting? Ik vond ze nog al veel geld voor zo'n stukje kabel.

Al vast bedankt.
Selco.

Alexander D
30-06-2007, 18:47
Een goede kabel zou beter moeten klinken dan een slechte, dat is grofweg een voordeel.

Maar bepaalde kabels passen beter bij merk x dan bij merk y. Misschien moet je het een keer vergelijken met een heel goedkoop kabetlje en kijken of je verschil hoort. :wink:

Seth__Gekko
02-07-2007, 07:27
Ik denk dat je zeker met een vergelijk een leuk verschil hoort.

Edgar Smit
02-07-2007, 10:09
je hebt je sub op je DVD speler aangesloten?

Vwb kwaliteit van kabels:
In de basis is het zo dat een goede kabel meer kwaliteit zou moeten leveren dan een goedkope kabel. Dat komt o.a door de opbouw van de kabel, het gebruikte materiaal van zowel de kabel als de pluggen en isolatie en de hoeveelheid research die er achter zit.
Omdat verschillende merken hun eigen materialen gebruiken en hun eigen opbouw ontwerpen, kunnen er in kabels verschillen zitten qua geluid.

De vraag is echter, is dat merkbaar voor jou als luisteraar? Afhankelijk van je set kun je verschillen horen. Op een HTset van de kruidvat zullen verschillen niet zo snel hoorbaar zijn als op een set van ettelijke duizenden euro's. De kunst is dus om de kabel te vinden die in jouw setup voor jou het beste klinkt. De enige manier om daarachter te komen is luisteren, veel luisteren. Je hebt nu v/d hul gekocht en aangesloten, je zou om te beginnen deze eens kunnen verwisselen met de goedkoopste kabels van de lokale DHZ winkel om te horen of je zelf verschil ervaart. als dat wel zo is, zou je kunnen overwegen om ook eens wat andere "goede" kabels te lenen of kopen om zelf te bepalen welke jij het beste vind in jouw set. Voordeel is dat bijv merkkabels zoals vdhul niet zo snel waarde verliezen en je ze dus eventueel weer kan doorverkopen.

Alexander D
04-07-2007, 08:45
Hij heeft het over een NAD set in de openingspost; da's bepaald geen Kruidvat HT dus ;).

Dat is toch allemaal één pot nad....:D

Johan van den D.
07-07-2007, 08:24
Nu is mijn vraag wat is de meerwaarde hier van?

De meerwaarde is dat een betere kabel (en vaak ook duurder helaas) beter in staat is om het signaal van punt A naar punt B te geleiden door o.a de gebruikte materialen.
Ook is de invloed van buitenaf minimaal, dat alles zou zich moeten uiten in een beter geluid of beeld.
Soms zijn de verschillen gering, soms behoorlijk maar de meesten vinden het bedrag van de kabel niet in verhouding tot de verbetering die het geeft.
Echter als je het maximale uit je set wilt halen of invloed oefenen op het geluid (aanpassen aan je eigen smaak) zit je toch aan dergelijk kabels vast.
Daar komt bij dat vdHul een mooie tussenklasse is, niet goedkoop maar zeker ook niet duur, de kabel die jij heb is een instapper bij vdHul dus zo duur zal ie toch niet geweest zijn ?