PDA

Bekijk de volledige versie : Geen klank uit de middenluidspreker



BASIL
01-07-2007, 20:18
Er wordt geen geluid via de middenluidspreker weergegeven. In andere woorden, ik hoor geen stemmen.

Als ik op de toets "Test Tone" druk dan hoor ik geruis uit al de speakers komen. Dit is een teken dat alle luidsprekers functionneren. Maar als ik een film wil kijken dan komt er geen klank uit de centerspeaker komen.

Kan iemand mij helpen.:sad:

Gisteren heb ik nog alle speakers op mijn vorige versterker gebruikt en alles was normaal. Nu heb ik een nieuwe versterker gekocht namelijk de Onkyo TX-SR605 (Dolby True HD en DTS-HD). Die is aan mijn dvd verbonden met een HDMI-kabel.

Peter Porrio
02-07-2007, 08:35
Dat er geluid uit alle speakers komt bij de test tone, blijft beperkt tot je reciever. De uitsturing naar de speakers vanuit de reciever gaat dus goed. Bij films komt het signaal vanaf je DVD-speler. Mijns inziens kan jouw probleem de volgende oorzaken hebben:

1) Audio-instelling in het setup-menu van je DVD-speler staat niet goed. Het geluid dient hij via de HDMI-kabel door te geven aan je reciever.

2) De reciever staat verkeerd te "luisteren" naar het signaal dat hij via de DVD-speler binnen krijgt.

3) De HDMI-kabel geeft het meerkanaals audio-signaal niet goed door

4) De HDMI-interfaces op je DVD-speler, danwel reciever werken niet goed (firmware upgrade?)

Alexander D
02-07-2007, 08:36
Dus:

Op je nieuwe versterker komt er geen geluid uit je centerspeake, op je oude doet de speaker het gewoon? Probeer nog effe je oude aan te sluiten als de center het dan gewoon doet is je versterker kapot en moet je terug naar de winkel om een nieuwe te vragen.

Edit: inderdaad wel effe controleren of je ook je instellingen goed hebt staan. Dus Centerspeaker op ja.

Peter Porrio
02-07-2007, 08:50
Kijk even in het Setup-menu van je DVD-speler bij de Audio instellingen voor HDMI Out. Zet deze eens op LPCM (5.1 CH) of Auto.

Controleer dit ook even aan de recieverkant, zodat hij de juiste signalen verwacht.

BASIL
02-07-2007, 17:03
Kijk even in het Setup-menu van je DVD-speler bij de Audio instellingen voor HDMI Out. Zet deze eens op LPCM (5.1 CH) of Auto.

Controleer dit ook even aan de recieverkant, zodat hij de juiste signalen verwacht.

Inderdaad, voor dat ik jou bericht heb gelezen heb ik de oplossing gevonden. Inderdaad. Op mijn dvdspeler was de HDMI out nog op LPCM (2 CH). Ik heb het op auto gezet. Nu gaat mijn versterker perfekt.

Ik dank jullie toch voor jullie tips.:bier: