PDA

Bekijk de volledige versie : Genesis



Hankster
02-07-2007, 10:24
even een topic openen van deze geweldige rock/pop band, dat gisteren een geweldig concert in de ArenA gaf. Tijdens het laatste concert van de Europese leg van de huidige Turn It On Again tour, op 14 juli in het Circus Maximus in Rome, wordt een DVD opgenomen die waarschijnlijk volgend jaar uit zal gaan komen.

Tot dusver zijn er nog maar 2 concerten officieel uitgebracht op DVD:
Live At Wembley (1987)
maar die is ondanks de voor die tijd geweldige beeldkwaliteit niet heel erg fantastisch. Er werden toen voornamelijk nieuwe nummers gespeeld, en de oude nummers die werden gespeeld (o.a. In The Cage) staan er niet op.

The Way We Walk: Live In Concert (1992)

Maar zeker de DVD van het concert in Rome gaat een MUST HAVE voor elke muziekliefhebber worden! :)

Hugo R
02-07-2007, 11:02
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een goede dvd van Genesis. Die dvd van Wembley heb ik nog niet, maar deze nieuwe in Rome ga ik zeker aanschaffen als hij uitkomt.

skidevil
02-07-2007, 22:01
Er is nog een officiele dvd beschikbaar nl: Genesis - The Way We Walk Live in concert.....
http://i8.tinypic.com/53zs3yf.jpg
"For Genesis fans old and new, The Way We Walk: Live in Concert has definitely been worth the wait. Recorded at London's Earl's Court in November 1992 as part of the group's 56-date world tour, the footage re-creates one of the band's most lavish live tours ever. With a backstage crew of over 100, giant video screens, and state-of-the-art lighting, this was a massive event. The DVD is an equally colossal affair, incorporating over eight hours of concert footage on two discs (a two-hour concert recorded from four separate camera angles). The multicamera presentation is amazing, providing a unique front-row perspective of all the stage action. The star is undoubtedly Phil Collins, who leaps around and batters his drum kit like a hormonal teenager. His evangelical introduction to "Jesus He Knows Me" is particularly fitting and amusing. There are also performances of some of Genesis's greatest hits, including "Dance on a Volcano," "Home by the Sea," and "Invisible Touch." The remastered introduction to "Tonight, Tonight, Tonight" sounds tremendous, and audience favorite "Turn It On Again" provides the ultimate ending to the show."

Hankster
03-07-2007, 16:57
pff..stom ja :') Ik was hem eigenlijk vergeten omdat ik hem zelf (nog) niet heb. Ik heb wel Live At Knebworth van die tour, wat ik eeniets leuker optreden dan Earl's Court vind . Maar de '92 tour is zowiezo vele malen beter dan de Invisible Touch tour.

Ik heb de OP direct even aangepast.

Chris Taylor
06-07-2007, 19:26
Vet.... we zijn er afgelopen zondag ook geweest, mega goed concert. toen dacht ik al dat in Rome beelden voor de dvd zouden worden opgenomen, en nu is het waarschijnlijk ook nog zo. te gek!

Hankster
07-07-2007, 08:06
Op Genesis-movement.org is de pro-shot DVD van Dusseldorf te downloaden :)
Buiten het feit dat het iets te veel close-up shots zijn zodat je vrij weinig van de show zelf mee krijgt, is het een ge-wel-dig mooie DVD :D

ohja, Live At The Lyceum van de Duke Tour komt misschien dit jaar uit. Althans, hij staat aangekondigd bij Amazon...

Gert Paassen
07-07-2007, 08:09
Hed de 5 sacd/dvd box gekocht en dat is nog wel mooi met Phil collins maar de laatste cd's waar hij op zingt zijn toch aardig minder.
Ben meer de Genesis fan met Peter als zanger.
Phil vind ik maar een kwijlebal.

Einde van het jaar komt de seriie met Peter Gabriel uit.

Daniel1974
17-07-2007, 17:55
Rome is inmiddels voor DVD release bevestigd. Laten we hopen dat het niet te lang duurt. De show schijnt pas om 2130 te zijn begonnen zoad het donker was, dus zeer zeker voor opname technische overwegingen. Dat zal de show ten goede komen, want in Amsterdam was het zeker de helft van het concert nog gewoon licht. En ik hoop ook dat het nu wel een compleet concert gaat worden. Zelfs The Way We Walk is iet compleet. Of beter gezegd, dat denk ik omdat het Audience Participatience Time als aankondiging van Home By The Sea mist. Wat Genesis befreft is er wat dat betreft nog nooit een complete show op CD, video of DVD gezet. Live is drastich ingekort (de Dutch promo release had alle aankondigingen en Suppers Ready) Seconds Out is een verzameling, Three Sides Live is een verzameling, en The Way We Walk bevat zelfs nummers van de voorgaande tour (als Into Deep, Thats All en Mama) en op DVD Is Live From Wembley ook niet compleet. De hele setlist was :

Mama
Abacab
Domino
That's All
The Brazilian
In The Cage
/ In That Quiet Earth
/ Afterglow
Land of Confusion
Tonight Tonight Tonight
Throwing It All Away
Home by the Sea
Invisible Touch
Drum Duet
/ Los Endos
Turn It On Again

En dus mist de In The Cage Medley en dat is jammer. Erg jammer. Ook al zou de Amerikaanse set van die tour nog beter zijn opmdat daar In The Cage overgaat in het laatste deel van Suppers Ready.

Met betrekking tot de show van 1 Juni, kan ik maar een ding zeggen en dat is.......fantastisch. Ik denk dat de band in topvorm was, alleen de front of house leek nog wel eens te slapen (gitaar vergeten in te mixen bij No Son Of Mine, echo van de zang wegschuiven in Mama etc.) Maat dat doet niet af aan een topband en een topshow. Ik kijk echt uit naar de CD. Ik hen al een illigale opname gedownload via Genesis Movement, maar ik kijk echt uit naar een SB opname. En dan later de DVD, wel met DTS graag. Over een DVD van de Duke Tour, heel graag zou ik zeggen. Maar wederom, dan wel ook het hele concert, dus :


Deep In The Motherlode
Dancing With The Moonlit Knight [opening]
/ Carpet Crawl
Squonk
One For The Vine [Lyceum Ballroom, 6th May]
Behind The Lines
/ Duchess
/ Guide Vocal
/ Turn It On Again
/ Duke's Travels
/ Duke's End
Ripples
The Lady Lies
In The Cage
/ Raven
/ Afterglow
Follow You Follow Me
Dance On A Volcano
/ Los Endos
I Know What I Like
The KnifeMaar een van de vervelende dingen is dat het bij Genesis altijd een kwestie van afwachten is. Ze zijn te perfectionistisch. Ik denk dat ik niet de enige ben die een tussen de 80 en 100 Genesis concerten heeft verzameld via internet. Sommigen daarvan zijn van ontzagwekkende goede kwaliteit en geven echt het vuur van dce band weer in volle glorie. Naar zeggen is ieder concert opgenomem en opgeslagen in The Farm (Tony Banks: We got stacks of them) maar de kwaliteit zal wel niet altijd goed genoeg zijn voor uitgave. Ontzettend ontzettend Jammer, want voordat de nw SA/DVD-A box uitkwam, werd ik echt niet goed van de studioopnames. Alleen sinds de nieuwe opnames doen de studioreleases recht aan de power van de band.

Daniel1974
17-07-2007, 17:56
Oh, en nog een ding over de DVD van 1992. Ik begrijp nog steeds niet waarom ook de Knepworth tour ook niet is uitgebracht, de sfeer en het concert van de avond is wel 10 keer zo goed.

joepmens
25-07-2007, 10:33
Oh, en nog een ding over de DVD van 1992. Ik begrijp nog steeds niet waarom ook de Knepworth tour ook niet is uitgebracht, de sfeer en het concert van de avond is wel 10 keer zo goed.

Het concert van Knebworth is in zeer veel landen op TV geweest dus misschien dat men het commercieel gezien niet ziet zitten om deze uit te brengen. Overigens is de sfeer hier inderdaad erg goed, maar het geluid is erg matig wat mij betreft. De concerten zelf van The Way We Walk DVD waren heel erg goed, ik was zelf op 7 en 8 november 1992 bij de beide concerten in Earls Court. Het is ook een kunst om een concert goed in beeld te brengen en op DVD vast te leggen. Overigens is het erg irritant dat die DVD van The Way We Walk op veel spelers problemen geeft i.v.m. de multi angle mogelijkheid.

De DVD van Dusseldorf is op verzoek van het management alweer van Internet gehaald. Kennelijk is men hiermee toch ook nog iets van plan. Jammer van die enkele geluidsstoringen want het is een prima opname, als schijnt dat veel mensen in het publiek de band juist die avond een beetje mat vonden.Ik heb ze deze tour gezien in Helsinki, Brussel, Amsterdam en London (voor foto's zie www.kamerado.nl (http://www.kamerado.nl)) en elke avond was erg goed met vrijwel alle avonden een spetterende versie van Los Endos waar de vonken vanaf vlogen. Nog 2 concerten voor de boeg in Oktober.

Ik hoop dat die DVD van Rome niet te lang gaat duren. Het schijnt dat Tony Banks geblunderd heeft tijdens Firth Of Fifth. Dit gaat men repareren met de opnames van Dusseldorf. Van het concert van Amsterdam kun je een dubbel CD bestellen bij www.themusic.com (http://www.themusic.com) . Dit zijn de zgn encore series waar met toestemming van de band elk concert op CD kan worden gekocht. Ben heel benieuwd naar de mix van deze CD's

Joep

Hankster
25-07-2007, 16:38
Niet Tony maar Phil ging de fout in bij Firth. Naar wat ik van een youtube filmpje op kan maken timed hij een verkeerde drumfill op een verkeerd moment waardoor hij de beat en het tempo helemaal kwijt raakt. De band kan redelijk doorspelen hoewel Tony inderdaad even in moet houden. Maar ach, dat kan wel gefikst worden in de studio of met de opnames van Dusseldorf.
Voor de rest scheen het een geweldig concert te zijn geweest.

joepmens
25-07-2007, 23:28
Niet Tony maar Phil ging de fout in bij Firth. Naar wat ik van een youtube filmpje op kan maken timed hij een verkeerde drumfill op een verkeerd moment waardoor hij de beat en het tempo helemaal kwijt raakt. De band kan redelijk doorspelen hoewel Tony inderdaad even in moet houden. Maar ach, dat kan wel gefikst worden in de studio of met de opnames van Dusseldorf.
Voor de rest scheen het een geweldig concert te zijn geweest.

Volgens de sound engineer van Genesis Nick Davis was het toch echt Tony Banks.

Nick Davis: "Think the setlist for the dvd will be:

hold on my heart, throwing it all away, tonight tonight, invisible touch, I can't dance

Just kidding! - it will be the full show.

Tony left planet earth for a few seconds during firth of fifth- going to have to repair this with Dusseldorf or Lyon but going to be a hard fix.The other stuff (mikes mistake on home by the sea) are all fixable. Great performance of ripples. The show looked great with all the people and the extra lights, though I thought the crowd were very quiet - maybe thats the problem with a free concert".

Joep

Hankster
26-07-2007, 14:58
hmm, dan zal het wel. Ik had het enkel van een matig youtube filmpje gehoord..maar het klonk hoe dan ook erg slecht :'-)

Daniel1974
28-07-2007, 16:51
De grootmeester geblunderd ? Wow !!! Ik moet nog zien of het een complete show wordt. Ik hoop het wel overigens. Het zal dan ook meteen de eerste complete show zijn. Maar het zal ongetwijfeld beter zijn dan in Amsterdam omdat het geluid bijna niet slechter kan in die echobak en het concert in Rome pas begon toen het donker was, waardoor de show veel beter tot zijn recht zal komen. Ik heb er wel zin in, moet ik zeggen.

Over Earls Court, wat ik me herriner van het 98 concert daar, is dat het een zitconcert was, waardoor misschien toch incidenteel de impressie gewekt is dat men het rustiger aan moest doen. En inderdaad, de 92 EC show op DVD geeft voor velen problemen, doordat er zoveel opstaat, wordt er middenin nummers overgegaan van de ene op de andere laag etc. Dat soort dingen komt het luistergenot niet exht ten goede.

Maar nogmaals er zijn hele goede illegale opnames van deze tour, en van andere tours ook, dus mogelijkheden genoeg om het via een andere maniet te beluisteren. Met betrekking tot de legale versies van alle concerten. Die van Amsterdam wil ik zeker hebben. Via de Genesis-movement wordt er wel een gestreamd maar ik wil tock liever een echt goede opname. Het was per slot van rekening zo ongelofelijk goed. Ik had nog een hoop nummers opnoemen die ik ook had willen horen One For The Vine, Eleventh Earl Of Mar, Fading Lights, Tonight Tonight Tonight volledig, Abacab, Entangled, maar gezien het feit Genesis zijn verleden bijna stelselmatig heeft staan negeren de afgelopen 25 jaar, mogen we heel geukkig zijn met wat zij ons gaven.

Nu maar hopen dat er een echte reunie komt en Gabriel & Hackett ook terugkomen. Alleen maar pre-75 werk, eindelijk. Of beter heel The Lamb.

joepmens
29-07-2007, 17:38
De grootmeester geblunderd ? Wow !!! Ik moet nog zien of het een complete show wordt. Ik hoop het wel overigens. Het zal dan ook meteen de eerste complete show zijn. Maar het zal ongetwijfeld beter zijn dan in Amsterdam omdat het geluid bijna niet slechter kan in die echobak en het concert in Rome pas begon toen het donker was, waardoor de show veel beter tot zijn recht zal komen. Ik heb er wel zin in, moet ik zeggen.

Over Earls Court, wat ik me herriner van het 98 concert daar, is dat het een zitconcert was, waardoor misschien toch incidenteel de impressie gewekt is dat men het rustiger aan moest doen. En inderdaad, de 92 EC show op DVD geeft voor velen problemen, doordat er zoveel opstaat, wordt er middenin nummers overgegaan van de ene op de andere laag etc. Dat soort dingen komt het luistergenot niet exht ten goede.

Maar nogmaals er zijn hele goede illegale opnames van deze tour, en van andere tours ook, dus mogelijkheden genoeg om het via een andere maniet te beluisteren. Met betrekking tot de legale versies van alle concerten. Die van Amsterdam wil ik zeker hebben. Via de Genesis-movement wordt er wel een gestreamd maar ik wil tock liever een echt goede opname. Het was per slot van rekening zo ongelofelijk goed. Ik had nog een hoop nummers opnoemen die ik ook had willen horen One For The Vine, Eleventh Earl Of Mar, Fading Lights, Tonight Tonight Tonight volledig, Abacab, Entangled, maar gezien het feit Genesis zijn verleden bijna stelselmatig heeft staan negeren de afgelopen 25 jaar, mogen we heel geukkig zijn met wat zij ons gaven.

Nu maar hopen dat er een echte reunie komt en Gabriel & Hackett ook terugkomen. Alleen maar pre-75 werk, eindelijk. Of beter heel The Lamb.

Het complete Rome concert komt op de DVD, geen twijfel hierover volgens Nick Davis.

Volgens mij heeft Genesis in 1998 niet in Earls Court gespeeld, tenzij je de bezetting met Ray Wilson ook Genesis noemt :). Ik noem dat zelf liever de 'And Then There Were Two Band'.

Ik ben met je eens dat we de beste setlist hebben gekregen sinds 1980. Een hele mooie mix om alle fans bij de les te houden. Nummers als Entangled mag je wat mij betreft alleen spelen als ook grootmeester Hackett meedoet (net als Blood On The Rooftops). Suppers Ready (Voor het laatst in zijn geheel gezien in Brussel 1982) had ik sowieso al niet op gerekend.

Om nou de reunie met Gabriel de echte reunie te noemen is misschien niet eerlijk ten opzichte van Collins. De nummers die je zelf noemt zijn allemaal van oorsprong Collins nummers en de periode 1976-1980 heeft zeer fraai materiaal opgeleverd. Er is vóór deze tour een marktonderzoek gedaan waaruit bleek dat niemand op Genesis met Gabriel zit te wachten en zeer velen op Genesis met Collins. In 1975 speelden ze voor zalen van max. 5000 man met enkele uitzonderingen en vooral de die-hard fans willen die reunie zien maar ze zullen er geen stadions mee vullen. Uiteraard lijkt het mij wel te gek als het gebeurt maar gelet op diverse uitlatingen in de pers van Gabriel en Collins moet ik het eerst zien en dan geloven.

Ik heb zelf alle Genesis concerten waar ik in Juni/Juli geweest ben besteld bij www.themusic.com (http://www.themusic.com) omdat ik daar veel meer verwachtingen van heb dan de diverse publieksopnames. Dan kun je beter het soundboard geluid van de Dusseldorf DVD aanzetten ondanks enkele haperingen. Overigens heeft BBC Radio een uur van Twickenham-Londen uitgezonden dat je op diverse sites kunt donwloaden.

Heb zelf nog enkele shows in de USA te gaan maar het percentage oud werk lijkt daar minder te worden als ik alle berichten en interviews moet geloven.

Joep

joepmens
14-08-2007, 15:05
De eerste Encore CD's beginnen te komen van Genesis. Brussel is hier al binnen en klinkt erg lekker. Ben heel benieuwd naar Amsterdam die nu snel moet volgen.

Joep

Chris Taylor
16-08-2007, 12:02
Laat even weten hoe die is, concert in Amsterdam. Ik ben er ook wel benieuwd naar, zijn er zelf ook geweest nl.

Gert Paassen
28-08-2007, 23:00
Om nou de reunie met Gabriel de echte reunie te noemen is misschien niet eerlijk ten opzichte van Collins. De nummers die je zelf noemt zijn allemaal van oorsprong Collins nummers en de periode 1976-1980 heeft zeer fraai materiaal opgeleverd. Er is vóór deze tour een marktonderzoek gedaan waaruit bleek dat niemand op Genesis met Gabriel zit te wachten en zeer velen op Genesis met Collins. In 1975 speelden ze voor zalen van max. 5000 man met enkele uitzonderingen en vooral de die-hard fans willen die reunie zien maar ze zullen er geen stadions mee vullen. Uiteraard lijkt het mij wel te gek als het gebeurt maar gelet op diverse uitlatingen in de pers van Gabriel en Collins moet ik het eerst zien en dan geloven.

Er is maar 1 echte Genesis en dat is met Peter Gabriel.
niet voor niets behoren albums als Selling England by the pound en The lamb lies down... tot de beteren van de sympho (prog) rock.
Sinds

joepmens
30-08-2007, 11:01
Om nou de reunie met Gabriel de echte reunie te noemen is misschien niet eerlijk ten opzichte van Collins. De nummers die je zelf noemt zijn allemaal van oorsprong Collins nummers en de periode 1976-1980 heeft zeer fraai materiaal opgeleverd. Er is vóór deze tour een marktonderzoek gedaan waaruit bleek dat niemand op Genesis met Gabriel zit te wachten en zeer velen op Genesis met Collins. In 1975 speelden ze voor zalen van max. 5000 man met enkele uitzonderingen en vooral de die-hard fans willen die reunie zien maar ze zullen er geen stadions mee vullen. Uiteraard lijkt het mij wel te gek als het gebeurt maar gelet op diverse uitlatingen in de pers van Gabriel en Collins moet ik het eerst zien en dan geloven.

Er is maar 1 echte Genesis en dat is met Peter Gabriel.
niet voor niets behoren albums als Selling England by the pound en The lamb lies down... tot de beteren van de sympho (prog) rock.
Sinds

Ik neem aan dat het eerste deel van je post een quote is, komt een beetje onduidelijk over maar het is in ieder geval letterlijk mijn tekst..

Over smaak valt te twisten. Ik ben zelf ook meer een liefhebber van het oudere Genesis maar daar valt de beginperiode met Collins (met name TOTT en W&W) ook onder. Genesis met Gabriel is natuurlijk ook prima sympho. Maar let wel: Genesis met Gabriel was van 1969 tot 1975 en Genesis met Collins van 1976 tot 2007 (met een kleine onderbreking in 1997). Dat kun je niet zomaar onder tafel schuiven. Maar goed ieder zijn smaak, dat is logisch en no problema. Ik ben zelf van alle boxen ook wel het meest benieuwd naar die CD box van 1971-1975 moet ik zeggen want dat zal echt lekker klinken. Ik hoop verder dat ze ook de live box gaan doen, dat zou de 4e worden.

Joep

Daniel1974
06-09-2007, 16:07
Laten we dan stellen dat er maar een echt legendarische Genesis is. En dat is de Genesis met Gabriel en Hackett. In prog-kringen, denk ik dat geen enkel niemand dit kan ontkennen die zijn eigen genre goed genoeg heeft bestudeerd. Letterlijk een legio aan vele bands voelden zich door deze Genesis geinspireerd om ook zelf muziek te gaan maken. Als er een Genesis invloedrijk geweest is, naar mijns inzien meer invloedrijk dan Pink Floyd, Yes of King Crimson, dan is dat deze Genesis geweest. Een goede luisterbeurt van een aantal toonaangevende moderne symphoklassiekers moet dit duidelijk en snel kunnen uitmaken. Luister maar een goed naar Pendragon, Flower Kings (een van Roine's kinderen heet zelfs Gabriel) IQ of de eerste CD van Quidam.

Maar dat sluit niet uit dat Genesis na de Gabriel Hackett tijd, W%W en TOTT zijn zo duidelijk als het maar kan eerder Hackett cd's waar de rest dan op meespeelt. Hetgeen wel ongelofelijke kwijlnummers oplevert. Maar ik geloof heilig dat het Genesis van de drie mans formatie, nooit maar dan ook nooit dergelijk spul had kunnen produceren. De enige die dat misschien had gekund is Banks, maar aangezien hij systematisch wordt tegengewerkt bij iedere mogelijke freubelpoging door de andere twee, hoeven we daar ook niets van de verwachten.

Vanaf ATTWT werd Genesis dan ook snel een andere band. De gitaarpartijen minder complex, want het niveau van Hackett trekt geen enkele speler (het geen alleen al blijkt uit Steurmer, die met ieder concert de afgelopen tour iedere vorm van emotie en subtiliteit wist in te ruilen voor alleen maar bombastisch gitaargeweld, waarom speelt hij het ook op een Fender en niet op een Gibson, zoals Hackett dat deed), maar wel nog steeds ontzettend goed, zeker live, en werd het toch veel meer een keyboard, double drums band, die op grond daarvan ontzettende goede nummers maakte, als Home By The Sea bijvoorbeeld. Ik heb zeker in het progwereldje vele grote gistaristen mogen beluisteren, live, maar wat ik keer op keer weer van Hackett hoor, blaast me iedere keer weer van mijn sokken. De creativiteit, het verleggen van muziekale grenzen, de veelzijdigheid, de subtiliteit, het gitaargeweld. Toen in de krant een recentie stond van het Pink Floyd op september 1994, waar werd geschreven over de op eenzame hoogte solerende Gilmour (vooral tijdens Comfortable numb, werd dat tijdens die tour duidelijk) vroeg ik me af of de schrijver het niet per ongeluk over Hackett had. De input die Hackett meebracht, is dan ook vele malen belangrijker geweest voor het geluid van Genesis, en voor de hele muziekgeschiedenis. Rutherford is een geniale bassist, als gitarist........in Amsterdam, ging het een paar keer goed fout, zeker in het begin van het concert.

Of Genesis in 1998 in Earls Court speelde. Ik weet het wel zeker. Het was inderdaad toch een beetje minder. Dat had vooral niets met Ray te maken, die kwalitatief volgens mij een vele malen betere zanger is dan Collins. In DLD op een Genesis fanmeeting deed hij een versie van No Son Of mine, waar Collins nog een puntje aan kon zuigen. Ik vond het concert daarom een interessant experiment, ook al waren meer klassiekers wenselijk geweest. Het singles gehalte lag die tour nog hoger als met We Cant Dance. Ik had graag gezien hoe Wilson andere nummers had aangepakt.

Ik heb gisteren net de DVD van Dusseldorf gekregen. Zacht, maar heel goed geluid, en beeld ook, moet ik zeggen. Alleen jammer dat ie een paar keer wegvalt. Maar tot Rome er is volstaat het. Als deze maar wel DTS fullbitrate is. Maar eerst de tweede cd/dvd box volgende week. Kijk er naar uit, om ook deze albums op DTS audio te mogen aanschouwen.

Daniel1974
02-10-2007, 18:06
En dan is zojuist eindelijk de tweede Genesis box verschenen. Voor fans, overduidelijk de minst interersante, dat lijkt me duidelijk, maar toch wel weer een keer lekker. En je collectie moet gewoon compleet blijven, niet ? Ik heb hier geen DTS, maar thuis wel, dus ik ben erg benieuwd, maar ik verwacht dat No Son Of Mine nog beter klinkt dan op Video Show. En dat was al mega. Overigens zag ik nog wel een interessante extra, waar ik niet op gerekend had. En dat was een live opname uit 1998, van de Poolse TV. Veelvuldig circuleert het geluis hiervan op het internet, dat ze There Must Be Some Other Way en The Dividing Live erop hebben gezet is erg leuk, ook al is er destijds veel meer materiaal uitgezonden, maar in ieder geval de beste nummers van CAS staan erop. Zeker The Dividing Line was me live toch een potje gaaf.

Dat wordt vanavond genieten. Moet dus de Nw Riverside maar even laten liggen. Maar zoals al eerder is opgemerkt, het echte werk moet nog nog komen, dan aan we echt zaken praten, dus ik hoop dat deze ook niet al te lang op zich laat wachten.

joepmens
02-10-2007, 20:53
Er komt ook een live 2CD van de Genesis Tour, Live Over Europe met de beste versies van de nummers van de setlist van diverse steden:

Behind The Lines / Duke's End > HANNOVER 23.6.
Turn It On Again > AMSTERDAM 1.7.
No Son Of Mine > AMSTERDAM 1.7.
Land Of Confusion > BERN 17.6.
In The Cage / The Cinema Show / Duke's Travels > MANCHESTER 7.7.
Afterglow > MANCHESTER 7.7.
Hold On My Heart > HANNOVER 23.6.
Home By The Sea > DÜSSELDORF 27.6.
Second Home By The Sea > ROM 14.7.
Follow You Follow Me > PARIS 30.6.
Firth Of Fifth / I Know What I Like > MANCHESTER 7.7.
Mama > FRANKFURT 5.7.
Ripples > PRAG 20.6.
Throwing It All Away > PARIS 30.6.
Domino > ROM 14.7.
Drum Duet > MÜNCHEN 10.7.
Los Endos > LONDON 8.7.
Tonight Tonight Tonight > ROM 14.7.
Invisible Touch > ROM 14.7.
I Can't Dance > MÜNCHEN 10.7.
The Carpet Crawlers > MANCHESTER 7.7.

De live DVD van Genesis gaat When In Rome heten en komt rond 19 november uit net als de dubbellive CD van de tour (niet van Rome dus). Heb zelf ook die 2e box gekocht maar nog niets gezien of beluisterd. Dure maanden voor een Genesis fan. Volgende week op het vliegtuig voor de laatste 2 concerten van de tour in de Hollywood Bowl in Los Angeles.

Joep

Daniel1974
06-10-2007, 19:23
No Son Of Mine uit Amsterdam ??? Wat een vreemde keuze zeg, ik had het gevoel dat Mike's Gitaar of niet was ingemixt, of hij niet stond op te letten.

Daniel1974
06-10-2007, 19:32
Heb inmiddels alle albums geluisterd en ik moet zeggen dat de studioalbums nu eindelijk klinken zoals ze behoren te klinken. Wat een ongelofelijke trip zeg. CAS en WCD waren nog veel beter dan ze al waren, en IT en Genesis hebben eindelijk de dynamiek gekregen die ze altijd hadden moeten hebben. Bijvoorbeeld Domino, bij het begin van het uptempo nummer had ik altijd het idee dat het veel te zacht werd ingezet, terwijl het live juist erg abrubt wordt ingezet, gelukkig is dat inderdaad nu ook zo. Verder vielen extra achtergrond geluiden, wederom bij Domino, nu pas echt op. Nummers als Home By The Sea dreunen nu echt je woonkamer door.

Laat maar komen die Live CD, als mede ook die live box, met DVD audio, van de live albums waarover gesproken wordt. En als laatste het huzarenstukje, het 70-75 werk.

joepmens
06-10-2007, 20:43
Heb inmiddels alle albums geluisterd en ik moet zeggen dat de studioalbums nu eindelijk klinken zoals ze behoren te klinken. Wat een ongelofelijke trip zeg. CAS en WCD waren nog veel beter dan ze al waren, en IT en Genesis hebben eindelijk de dynamiek gekregen die ze altijd hadden moeten hebben. Bijvoorbeeld Domino, bij het begin van het uptempo nummer had ik altijd het idee dat het veel te zacht werd ingezet, terwijl het live juist erg abrubt wordt ingezet, gelukkig is dat inderdaad nu ook zo. Verder vielen extra achtergrond geluiden, wederom bij Domino, nu pas echt op. Nummers als Home By The Sea dreunen nu echt je woonkamer door.

Laat maar komen die Live CD, als mede ook die live box, met DVD audio, van de live albums waarover gesproken wordt. En als laatste het huzarenstukje, het 70-75 werk.

Ik denk dat je niet goed geinformeerd bent:

1. Eerst volgen live CD en DVD van de 2007 tour.
2. Nu gepland voor Maart 2008 staat dan de box 1971-1975

Pas als de verkoop van de eerste 3 boxen voldoende wordt bevonden wordt de beslissing over een live box genomen. Ik hoop hier uiteraard ook op maar het staat nog niet vast dat ie er komt.

Joep

Daniel1974
07-10-2007, 09:09
Maart 2008, dat gaat echt te lang duren. Ik werk zelf in een Media Markt. Ik weet niet hoe hij verkoopt in andere winkels, maar ik moet zeggen dat ik wel veel vraag heb. De tweede keer hebben we er meer besteld, maar die zijn we ook allemaal weer kwijt, en ook de losse cd's verkopen best aardig. De eerste keer alleen, eentje voor mij. Mijn inkoper geloofde er niet in, en blijkbaar had de vertegenwoordiger hem er ook niet opgewezen, want in een ander filiaal was ie helemaal niet besteld, wat ik een bijzonder bezwaarlijke zaak vind. Maar we hadden wel veel vraag, waardoor we dus direct moesten bijbestellen. Maar de levering duurde belachelijk lang. Het geen kan wijzen op het feit dat EMI er ook geen heil in zag en er niet al te veel heeft laten procuderen, of het liep zo hard dat ze niet aan te slepen waren.

Nu hebben we alle boxen van de tweede alweer verkocht, dus de vraag is nu hoelang het duurt voordat we ze terugkrijgen. Dus ik denk dat de verkoop nog wel meevalt. Ook al denk dat er wederom de verkeerde inschatting wordt gemaalt dat deze het beste gaat verkopen omdat hier alle bestsellers inzitten, maar voor de fans is het uiteraard de laatste box die het meest interessant is.

joepmens
17-10-2007, 21:03
Afgelopen weekeinde 12/13 okt bij Genesis at the Hollywood Bowl geweest. Het concert van vrijdag 12/10 werd geteisterd door de onverwachte regen en de keyboard apparatuur van Tony Banks begaf het zodanig dat de toegiften I Can't Dance en Carpet Crawlers niet meer konden worden gespeeld. Het concert stond wel als een huis met een erg goed geluid en een gedreven band.

Zaterdag 13/10 was het laatste concert van de reunie tour. S'middags om 15 uur kreeg ik totaal onverwacht een telefoontje of ik om half 5 bij de Hollywood Bowl kon zijn. Met 4 anderen mocht ik de soundcheck bijwonen en was er een eveneens totaal onverwachte meet en greet met Phil Collins, Tony Banks & Mike Rutherford. Het maakte een toch al speciale reis heel bijzonder. Het concert die avond werd nog een bonus met een zeer goed spelend Genesis en een emotionele speech van Phil Collins voor het laatste nummer Carpet Crawlers. .

joepmens
30-10-2007, 11:23
De 2CD van de Genesis Turn It On Again tour komt zoals gepland in November uit. De 2DVD schijnt uitgesteld te zijn tot Februari 2008 omdat men meer tijd nodig heeft om alle extra's die er op komen te bewerken.

RWLover
04-12-2007, 11:12
Ik heb net de nieuwste EMI mail binnen, en dit staat erin:

17-Mar-08 Genesis When In Rome... Genesis 2007 (2DVD)
Dus helaas, nog even geduld hebben.

joepmens
06-12-2007, 18:03
Jeetje nog een maand erbij. Gelukkig hebben we nu wel de live CD die prima klinkt.

Joep

joepmens
31-01-2008, 06:27
De Live DVD is uitgesteld naar Mei 2008. De box 1971-1975 is uitgesteld naar September 2008.

joepmens
04-02-2008, 22:52
Het wordt een 3 DVD:
When In Rome
UK / Eur. Rel. Date : May 2008 (TBC)
US Rel. Date : May 2008 (TBC)
Format : 3 DVD
Audio : TBC
Contents : Complete Concert footage from Rome, 14th July 2007
DVD1 - Concert: Dukes Intro / Turn It On Again / No Son Of Mine / Land Of Confusion / In The Cage / Cinema Show / Dukes Travels / Afterglow / Hold On My Heart /Home By The Sea / Follow You, Follow Me / Firth Of Fifth / I Know What I Like
Concert Extras: How Does Duke’S End End? / We’re Gonna Take It Up A Little Bit / Plugged In. Turned On. On The Edge / Minimal Confusion / Tony Changed His Mind / We Need More Lights / Counting The Bars To ‘Heart’ / Working On Home / Mike Wants Phil’S ‘Feel’ On Drums / From ‘G’ To ‘G’ On ‘Firth / Time To Dance
Other Extras: Tour Programme (Gallery 19 Pictures)
DVD2 - Concert: Mama / Ripples / Throwing It All Away / Domino / Conversations With 2 Stools / Los Endos / Tonight Tonight Tonight / Invisible Touch / I Can’t Dance / Carpet Crawlers
Concert Extras: Bring The Pitch Down Like Elton / ‘Acoustic’ Ripples / ‘Throwing It All’ Down / Tony Talks About His Inspiration / The Drum Duet / Not A Period Piece / Invisible Key / Phil, Tony & Mike, And Phil & Mike? / Singing Along
Other Extras: Photo Gallery (21 Pictures) / Deleted Scenes (Did You Do Your Homework?)
DVD3 - Documentary: Come Rain Or Shine

RWLover
06-05-2008, 11:48
Zie hier een voorproefje:

http://www.emicatalogue.com/genesis/wheninrome/

Ziet er erg prettig uit voor zover!

Scarface27
09-05-2008, 08:09
weet iemand een precieze datum dat de dvd van het concert van Rome uitkomt ?

RWLover
09-05-2008, 08:39
26 mei ;)

Scarface27
09-05-2008, 08:49
ik ben zelf bij het concert in Amsterdam geweest. Was echt kicken man. Ben blij dat hij eindelijk uitkomt het wachten duurde bijna te lang. Stond helemaal vooraan bij Genesis.

joepmens
10-05-2008, 20:27
ik ben zelf bij het concert in Amsterdam geweest. Was echt kicken man. Ben blij dat hij eindelijk uitkomt het wachten duurde bijna te lang. Stond helemaal vooraan bij Genesis.
Ja ik stond ook vooraan in de Arena en heb nog 5 andere concerten de afgelopen tour gezien. Waanzinige setlist en ben zeer benieuwd naar deze 3DVD. Er komt daarnaast ook nog een fanclub DVD uit van de afgelopen tournee. Mooie tijden.

Joep

Scarface27
13-05-2008, 06:31
Hoi Joep,

Enige wat ik eigenlijk een beetje storend was, was dat ze niet Jesus He Knows Me hebben gespeeld. Vind dat toch ook altijd een heel lekker nummer en ook grappig van geest. Weet jij misschien waarom zie die niet hebben gekozen in de playlist ?

rveldhuizen
13-05-2008, 07:22
had niet iedereen die in amsterdam was geweest, de live cd van Amsterdam besteld? Fraaie dubbel cd met mooi geluid... :)

joepmens
13-05-2008, 18:47
Hoi Joep,

Enige wat ik eigenlijk een beetje storend was, was dat ze niet Jesus He Knows Me hebben gespeeld. Vind dat toch ook altijd een heel lekker nummer en ook grappig van geest. Weet jij misschien waarom zie die niet hebben gekozen in de playlist ?
Hey Scarface,

Vreselijk nummer :) Ze hebben duidelijk geprobeerd een goede evenwichtige setlist te spelen met een flinke knipoog naar hun verleden en oudere werk. Van We Can't Dance speelden ze al 3 nummers, van Abacab zelfs helemaal niets. Jesus He Knows Me was in 1992 wellicht actueel, maar nu al lang niet meer. Ik vond het in ieder geval prima en van mij hadden I Can't Dance en Hold On My Heart er ook uit gemogen. Geweldige tour was het wat mij betreft.

Joep

Scarface27
13-05-2008, 19:27
Hey Joep,

Oke persoonlijk vind ik Jesus He Knows Me wel grappig en had hem graag wil horen, maar had was zeker een hele mooie tour en had het voor geen goud willen missen. Ken jij toevallig Gordon Smith uit de beginperiode van Genesis ?

joepmens
13-05-2008, 19:52
Hey Joep,

Oke persoonlijk vind ik Jesus He Knows Me wel grappig en had hem graag wil horen, maar had was zeker een hele mooie tour en had het voor geen goud willen missen. Ken jij toevallig Gordon Smith uit de beginperiode van Genesis ?
Gordon Smith ?? Wie is dat ??

Joep

Scarface27
13-05-2008, 21:03
Gordon Smith www.gordonsmith.nl (http://www.gordonsmith.nl) heeft met Phil Collins gespeeld en is net voordat Genesis geformeerd is uit de groep gestapt. Kijk maar eens bij de foto's van hem dan zie je een hele jonge Phil.

joepmens
14-05-2008, 13:32
Aha de tijd van Flaming Youth. Heb ik eigenlijk nooit echt naar geluisterd. Het Genesis gebeuren begint wat mij betreft bij Trespass en natuurlijk met Phil en Steve Hackett op Nursery Cryme. Overigens heb ik Phil afgelopen Oktober 2007 mogen ontmoeten vlak na de soundcheck in de Hollywood Bowl in Los Angeles (mijn foto's van de soundcheck staan op www.kamerado.nl (http://www.kamerado.nl) ). Zeer aardige gast maar hij was in gedachten al thuis geloof ik omdat het de laatste avond van de wereldtournee was. Sta ook zelf nog met Phil op de foto maar die staat niet op die site. Ik vond met name Mike Rutherford een geweldig aardige persoon.

Groet,
Joep

joepmens
23-05-2008, 19:23
Vanmiddag de 3 DVD When in Rome van Genesis eindelijk in huis gehaald. Pittig geprijsd maar ik kon hem niet laten liggen. Eerste indruk is fantastisch beeld. Hier en daar niet eens met de beeldkeuzes, met name in het openingsnummer te veel publiekshots. Komende dagen eens relaxed de gehels show bekijken.

Joep

Axel de Mol
24-05-2008, 18:35
Heb de verpakkingen van when in rome inderdaad al bij ons op het werk zien liggen ja. Zag er uit als een interessante dvd, denk dat mijn vader het wel zal waarderen als hij hem voor vaderdag krijgt.

Arnold van Oostrum
25-05-2008, 23:06
Vanmiddag de 3 DVD When in Rome van Genesis eindelijk in huis gehaald. Pittig geprijsd maar ik kon hem niet laten liggen. Eerste indruk is fantastisch beeld. Hier en daar niet eens met de beeldkeuzes, met name in het openingsnummer te veel publiekshots. Komende dagen eens relaxed de gehels show bekijken.

Joep
Schitterende DVD set van een geweldig concert. Het drumnummer met Phil Collins en Chester Thompson is weer genieten. Recensie volgt.

willem focus
26-05-2008, 19:21
Ik ben niet echt een heel groot fan van Genesis, maar deze dvd mag in geen enkele verzameling ontbreken. Beeld, geluid, show .....echt een super dvd.
Ik mis alleen een beetje de beleving die Phil aan de dag legt een beetje bij de overige bandleden. Maar toch, hij mag niet ontbreken in de verzameling.

Greetz.....Willem;)

Sylver
28-05-2008, 23:24
Als het geluid even goed is als Phill Collins' "Finally... The First Farewell Tour", danmoet dit wel een topper zijn.
Hopelijk krijgen we binnenkort ook een release op blu-ray (veel te weinig goede concerten verkrijgbaar op blu-ray trouwens)...

Axel de Mol
10-06-2008, 14:27
Heb when in rome maar eens gekocht voor vaderdag, stiekem natuurlijk eerst getest of de dvd werkt ;) Prachtige dvd al zeg ik het zelf.

joepmens
08-11-2008, 19:25
Vandaag de box Genesis 1970-1975 gekocht. Eerste indruk voor zover geluisterd zijn de geweldige nieuwe stereomixes. Aan DVD's nog niet toegekomen. Prijzen box varieren van 100 Euro bij Mediamarkt tot 144 Euro bij de duurdere zaken.

Joep

Daniel1974
17-11-2008, 14:07
En de extra's ? Ben erg benieuwd naar de live beelden.