PDA

Bekijk de volledige versie : Speakers aansluiten



steve_d
04-07-2007, 13:28
Welke aansluiting kan ik het beste gebruiken om een standaard audiokabel aan het kabeltje van mijn speaker te bevestigen?
Ik kan de audiokabel niet rechtstreeks aansluiten aan de speaker!

TJ Weissel
04-07-2007, 13:38
Welke aansluiting kan ik het beste gebruiken om een standaard audiokabel aan het kabeltje van mijn speaker te bevestigen?
Ik kan de audiokabel niet rechtstreeks aansluiten aan de speaker!

Neem aan dat je het hier over 'n zeer goedkope speaker hebt?.. daar er geen aansluitmogelijkheden zijn. Raad ik je eerder aan om 'n echte speaker te kopen ;).

Verder is het afhankelijk van de toevoer van het geluid naar de conus toe, of dit 1 aderig of 2 aderig of mogelijk zelfs coaxiaal.

steve_d
04-07-2007, 13:47
De set (philips) heeft mij een aantal jaren geleden iets minder dan 500€ gekost. Het is natuurlijk wel aan ouder model.:oops:

De toevoer is 2 aderig.

Seth__Gekko
04-07-2007, 14:54
Zitten er klemmetjes, draaiknopjes of gaatjes in de speakers om de draden in te pluggen?

Marcellow
04-07-2007, 14:55
anders ben je toch echt op kroonsteentjes aangewezen!

Edgar Smit
04-07-2007, 15:13
Kroonsteentjes zijn een goede oplossing, anders M-F speakerplugjes zoals die veel bij autoradio's worden gebruikt (M-F = Male-Female).

Johan van den D.
07-07-2007, 08:16
Andere oplossing is gewoon om de oude en nieuwe kabel aan elkaar vast te solderen met een krimpkousje erom heen.
Welke kabel je gaat gebruiken maakt niet veel uit omdat geen van alle een hoogwaardige oplossing is. (vanwege de beperkte prestaties van je speakers)