PDA

Bekijk de volledige versie : scart to component



mrshadow
06-07-2007, 12:24
Ik heb mijn juist een home theater setje gekocht.
Nu staat er in de handleiding van de A/V versterker dat ik die op de tv kan aansluiten.
Nu is het probleem HOE ???

A/V versterker is voorzien van Component, s-video ( geen hdmi)
Mijn tv is een ouwe LOEWE met enkel een Scart aansluiting.

Hoe kan in toch een verbinding maken tussen de twee toestellen?

DVDProfilersFilmgek
06-07-2007, 19:11
Ik heb mijn juist een home theater setje gekocht.
Nu staat er in de handleiding van de A/V versterker dat ik die op de tv kan aansluiten.
Nu is het probleem HOE ???

A/V versterker is voorzien van Component, s-video ( geen hdmi)
Mijn tv is een ouwe LOEWE met enkel een Scart aansluiting.

Hoe kan in toch een verbinding maken tussen de twee toestellen?

Dat is toch wel een heel oude loewe..... enkel een scart???

Ik zal maar aannemen dat je een audioverbinding van je TV naar je AV setje wilt, je bent daarin niet erg duidelijk, maar niet getreurd voor €3,25 heb je wat extra aansluitingen op je TV:

http://www.allekabels.nl/na/0/332/Scart-Break-Out-Konnektor.html

nu nog een kabeltje(al zullen de meesten daar al wel bergen van hebben):

http://www.allekabels.nl/Tulp-Kabels/9/822/Tulp---Tulp-Kabel.html

en als je reciever/setje zo'n ingang heeft waarin je de tulpjes kunt steken, dan kun je je TV via je setje horen (y)




Lijkt me sterk dat je setje geen scartuitgang heeft, helaas vermeld je niet met welke set je jezelf hebt verwent..... mocht je bedoelen dat je gewoon die set op je TV wilt aansluiten, dan heb je dit nodig in het geval dat er geen scartuitgang op je setje zit en je wilt toch beeld hebben:

http://www.allekabels.nl/na/0/392/Scart-Naar-Component-Kabel.html

Helaas zal ik je moeten teleurstellen, :cry: ik denk niet dat dat gaat werken op een oude CRT monitor, deze kan namelijk geen progressive signalen aan, of het moet zijn dat je set ook op 576i gezet kan worden via component, en dan nog denk ik dat je toebent aan een iets modernere TV..... of een setje dat wel beschikt over een scartuitgang, volgende keer eerst nadenken voordat je wat aanschaft. Misschien heb je mazzel en kun je beeld krijgen via de eerstgenoemde breakout connector met de s-video aansluiting.

BTW, waarom vraag je eea niet aan de vakman waar je je spullen hebt gekocht:?:

Seth__Gekko
06-07-2007, 20:11
Oei, klinkt inderdaad als een geval van niet goed georienteerd.

Johan van den D.
07-07-2007, 08:14
http://www.qed.co.uk/c208-186-158/QED_Cables/Scart_Cables/Silver_Reference.htm

QED heeft voor vrijwel alle verlopen een kabel, wel prijzig maar ook erg goed maar je moet het er voor over hebben.
Het advies van onze filmgek is dan ook een goed en goedkoop alternatief, je kunt dus verschillende kanten op. vbmenu_register("postmenu_1188907", true);

mrshadow
08-07-2007, 00:10
Ik zou gewoon graag mijn A/V OSD op mijn tv willen.
Dan zou een stuk duidelijker zijn voor die juist af te stellen.

DVDProfilersFilmgek
08-07-2007, 09:22
Ik zou gewoon graag mijn A/V OSD op mijn tv willen.
Dan zou een stuk duidelijker zijn voor die juist af te stellen.


Het zou een stuk duidelijker zijn als zelf eens wat duidelijker omschrijft wat je wenst, en dan duidelijk vermeld met welke apparaten(merk/modelnr) je dat denkt te bereiken.

In jouw geval zou het moeten lukken via de scartextender en dan met S-Video, doch als het alleen maar gaat om de OSD van je receiver..... zou ik me er niet al te druk over maken. En wat zei de vakman, waar je je spullen hebt gekocht, over je probleempje?

Knappe TV kopen misschien????

Edgar Smit
09-07-2007, 09:23
Ik heb mijn juist een home theater setje gekocht.
Nu staat er in de handleiding van de A/V versterker dat ik die op de tv kan aansluiten.
Nu is het probleem HOE ???

A/V versterker is voorzien van Component, s-video ( geen hdmi)
Mijn tv is een ouwe LOEWE met enkel een Scart aansluiting.

Hoe kan in toch een verbinding maken tussen de twee toestellen?De enige manier om dat te bewerkstelligen is de volgende:
koop een scartverdeeldoos, liefst met schakelaars om per aansluiting te kunnen activeren. Dit omdat vooral op oude TV's tijdens het gebruik van verschillende signalen op 1 aansluiting dit nogal eens tot conflicten leid.
Doe in die verdeeldoos 1 scartsnoer vanuit je DVD speler voor het DVD signaal.
Steek er een scartverloop in met een S-video aansluiting en steek hierin een s-videokabel die je ook op je AV receiver aansluit. En hier komt het probleem wanneer je een oudere TV van 2 signalen gaat voorzien, welke moet hij pakken? Daarom dus een scartverdeelstekker met schakelaars, anders werkt het niet.