PDA

Bekijk de volledige versie : Gothika [Blu-ray Disc]



Arnold van Oostrum
06-07-2007, 12:53
Gothika [Blu-ray Disc]

Psychologische thriller met Halle Berry met High Definition beeld en geluid en meer extra’s.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3002)

SuperDre
06-07-2007, 13:54
Misschien zoals al door meer mensen is geopperd, verstandig om 2 extra info regels toe te voegen bovenin (zoals nu al speelduur en beeldformaat erbij staan):

Encoding: (bij dvd in principe dus altijd Mpeg2)
Disksize: Deze is ook mooi bij dvd's omdat daar ook nogal eens verschil zit tussen bv een prijspakker (DFW) en een andere release)..

TJ Weissel
07-07-2007, 15:57
Misschien zoals al door meer mensen is geopperd, verstandig om 2 extra info regels toe te voegen bovenin (zoals nu al speelduur en beeldformaat erbij staan):

Encoding: (bij dvd in principe dus altijd Mpeg2)
Disksize: Deze is ook mooi bij dvd's omdat daar ook nogal eens verschil zit tussen bv een prijspakker (DFW) en een andere release)..

Dat gaat hier in beide gevallen niet op daar het 'n BluRay disc is ;)

SuperDre
07-07-2007, 16:51
Dat gaat hier in beide gevallen niet op daar het 'n BluRay disc is ;)

Uhm.. ik denk dat je het niet begrijpt... Bij BD en HD-DVD verschilt per disk de Encoding, en in mate ook of het een single/multi-layer disk is..
Bij dvd heb je in principe maar 1 encoding, namelijk mpeg2, maar bij dvd heb je ook het geval of het een single/dual-layer dvd is..
De informatie die getoond wordt in het scherm lijkt mij rechtstreeks uit databasevelden te komen, dus hoeven er maar 2 extra velden toegevoegd te worden, die dus ook van toepassing kunnen zijn bij dvd... (mij lijkt het namelijk dat de database voornamelijk toegespitst is op dvd)

barbelith
11-07-2007, 21:05
Regisseur Mathieu Kassovitz, onder andere bekend van Requiem for a DreamDit klopt niet, requiem is geregisseerd door Darren Aronofsky. Kassovitz regisseerde het uitstekende La Haine.

Rob van Gestel
28-12-2008, 11:15
Ik had niet heel veel verwacht van deze film, maar vond hem wel meevallen.
De beeld kwaliteit is in ieder geval fantastisch (o.a vol beeld, geen balken)
De film is best wel aardig, geen topper maar zeker geen misser.

Pieter Kleine
28-12-2008, 12:50
Ik had niet heel veel verwacht van deze film, maar vond hem wel meevallen.
De beeld kwaliteit is in ieder geval fantastisch (o.a vol beeld, geen balken)
De film is best wel aardig, geen topper maar zeker geen misser.


Maar je moet toch kleine balken kunnen zien op een goede ingeregelde tv. Je hebt dus vermoedelijk overscan.

Rogier Burghout
28-12-2008, 17:02
Ik had niet heel veel verwacht van deze film, maar vond hem wel meevallen.
De beeld kwaliteit is in ieder geval fantastisch (o.a vol beeld, geen balken)
De film is best wel aardig, geen topper maar zeker geen misser.

Idd: de film begint erg sterk, in het tweede en middendeel lijkt de film een gigantische uitglijer te worden maar tegen het eind wordt het plot toch nog enigzins rechtgetrokken... Wel echt een film voor HD, ga en binnenkort wel es met de PCM track bekijken (met de HD reciever die ik nu wel heb).

Rob van Gestel
28-12-2008, 20:00
Maar je moet toch kleine balken kunnen zien op een goede ingeregelde tv. Je hebt dus vermoedelijk overscan.


Je zult vermoedelijk wel gelijk hebben, want zoveel verstand heb ik er niet van.
Maar ik kan volgens mij weinig inregelen.
Normaal gesproken zorgt mijn hdmi kabeltje ervoor dat ik balken heb, bij Gothika viel het me meteen op dat ik geen zwarte balken zag.
(bij de nieuwe batman gedeeltes van de film ook niet)
Of het moet zijn dat ik geen balken zag dat dit komt, dat ik de Australische import versie van Gothika heb.

BrianB
31-12-2008, 08:28
Overscan is altijd op je televisie in te stellen, dacht ik. Maar de Australische versie zal wel in 1.78:1 zijn als ook de stukken uit de nieuwe Batmanfilm geen balken hebben.