PDA

Bekijk de volledige versie : Upgrade naar 1080p: instellingen vraag



Ronald Stiebolt
08-07-2007, 09:15
Hallo allemaal,

Komende zaterdag ben ik in het trotse bezit van de Samsung LE46M86BD (1080p). Ik wil mijn Xbox 360 (via component, de Samsung ondersteunt dit) en mijn PS3 (HDMI) op deze tv aansluiten.

Wat is nu de beste aanpak voor de settings op beide consoles? Ik bedoel dus eigenlijk of ik via m'n huidige tv al de HD settings kan instellen of moet ik de oude settings vanaf de nieuwe tv aanpassen?

Ik ben eigenlijk een beetje bang dat in beide situaties het scherm op zwart gaat en je dus niet door de menu's kan...

Bedankt alvast!

Brian2
08-07-2007, 10:07
Hallo allemaal,

Komende zaterdag ben ik in het trotse bezit van de Samsung LE46M86BD (1080p). Ik wil mijn Xbox 360 (via component, de Samsung ondersteunt dit) en mijn PS3 (HDMI) op deze tv aansluiten.

Wat is nu de beste aanpak voor de settings op beide consoles? Ik bedoel dus eigenlijk of ik via m'n huidige tv al de HD settings kan instellen of moet ik de oude settings vanaf de nieuwe tv aanpassen?

Ik ben eigenlijk een beetje bang dat in beide situaties het scherm op zwart gaat en je dus niet door de menu's kan...

Bedankt alvast!


PS3: Nadat je aanpassingen hebt gemaakt, krijg je eerst een testscherm te zien. Druk je na 30 seconden niet op bevestigen, dan gaan de instellingen weer terug naar hoe het daarvoor was. Je kan het dus gewoon veilig omzetten. Ik zou via mijn nieuwe TV de oude settings aanpassen, omdat je oude TV (neem ik aan) geen 1080p ondersteunt en je die keuze dus ook niet kan bevestigen op je PS3, waardoor de oude settings automatisch weer terugspringen na 30 seconden.

Jurriaan Wittenberg
18-07-2007, 08:48
xbox360: gewoon wachten tot je je nieuwe scherm hebt, dan aansluiten op component en dan je xbox op 1080p zetten. weet je tenminste ook zeker dat de resolutie door je scherm ondersteund wordt. Als dat niet zo is gaat 'ie even op zwart, dan moet je niets indrukken, na korte tijd wordt de oude resolutie weer teruggezet. Als je de boel wel ziet in 1080P dan merk je vanzelf wat je moet doen om te zorgen dat die modus vastgehouden wordt.
Andersom kan ook maar werkt niet: op je oude TV een te hoge/niet ondersteunde resolutie selecteren, je scherm gaat op zwart, je wacht ff en dan springt 'ie weer terug.
Eigenlijk het zelfde als bij een PC waar je je scherminstellingen wijzigt.