PDA

Bekijk de volledige versie : HDMI doorvoer



error33
08-07-2007, 22:13
Na de keuze te hebben gemaakt om mijn receiver te gaan vervangen kom ik het volgende euvel tegen. Veel receivers hebben een HDMI doorvoer. Wat betekend dat wat aan HDMI inkomt alleen maar uitgestuurd wordt via de HDMI uit.

Nu heb ik momenteel een TV met HDMI aansluiting. Maar mijn HDD DVD recorder en DVD speler bezitten dit nog niet.

Dit zou betekenen dat ik via de HDMI geen beeld op de TV krijg. :sad:

Ik was bij Onkyo uitgekomen (een collega is hier zeer tevreden over) en diverse modellen hebben alleen maar een HDMI doorvoer. Ook hebben ze modellen waar de component omgezet wordt naar het HDMI signaal. En dit is wat ik wens.

Zijn er nog meerdere gebruikers van receivers die de optie aan boord hebben voor het omzetten van component naar HDMI. Ben nu naar de Onkyo TX-SR605 aan het kijken maar door het ontbreken van de handleiding weet ik nog niet of deze dat kan.

BASIL
09-07-2007, 00:31
Dit is wat ik in de handleiding gelezen heb:

"Video-aansluitmethoden:

Als HDMI Monitor op Yes is ingesteld, worden de video-ingangssignalen door de AV-receiver geleid zoals afgebeeld, waarbij bronnen voor composietvideo, S-Video en componentvideo allemaal voorwaarts worden geconverteerd voor de HDMI-uitgang. Gebruik deze instelling als u HDMI OUT van de AV-receiver op uw TV aansluit. ..."

(y)

error33
09-07-2007, 08:49
Das een geweldig antwoord:smile:. THNX hiervoor.

BASIL
09-07-2007, 18:42
Graag gedaan. Dat is de bedoeling van een forum. "MENSEN HELPEN":wink:

error33
10-07-2007, 22:28
Graag gedaan. Dat is de bedoeling van een forum. "MENSEN HELPEN":wink:

En door de hulp heb ik m besteld;) :p :grin: dan duurt wachten altijd lang:roll:

BASIL
11-07-2007, 00:33
En zekers nu met de grote vakanties. Volgens MM, die een bestelling geplaatst heeft want ik heb de enige exemplaar gekocht(6) , zullen ze zekers een week of zes moeten wachten wegens het verlof. Daarom heb ik niet getwijfeld en heb ik onmiddelijk gekocht.

error33
11-07-2007, 01:30
Laten we hopen dat het niet zo lang duurt. Bij de MM in mijn buurt konden ze m niet eens:???:

Maar met een beetje geluk komt ie vrijdag binnen:p en zaterdag ophalen:-D

BASIL
11-07-2007, 19:08
Laten we hopen dat het niet zo lang duurt. Bij de MM in mijn buurt konden ze m niet eens:???:

Maar met een beetje geluk komt ie vrijdag binnen:p en zaterdag ophalen:-D

Pas goed op want de MM's in Brussel hebben maar twee exemplaren per vestiging, één zwatre en één zilver. Dat zijn eigenlijk exemplaren die ze gebruiken om te tentoonstellen maar die je kan kopen. Ik heb geluk gehad dat de mijne nog ingepakt was en de zilver tentoongesteld. Ze hadden nog geen tijd gehad om de zwarte uit te pakken. Die die tentoongesteld was was al lichtjes beschadigd. De verkoper had het zelf gezien en vond het vervelend. En die die het wilt kopen moet niet denken dat hij een korting zal krijgen. Hij moet er de volle prijs voor betalen voor iets dat tentoongesteld is. Als je toch van plan bent om die te kopen, ik zou naar de winkel gaan of gewoon bellen en vragen om die niet uit te pakken en tentoonstellen. Je kent de mensen. Ze komen graag aan die toestellen aan en beschadigen die misschien lichtjes niet met opzet.

error33
11-07-2007, 19:47
Pas goed op want de MM's in Brussel hebben maar twee exemplaren per vestiging, één zwatre en één zilver. Dat zijn eigenlijk exemplaren die ze gebruiken om te tentoonstellen maar die je kan kopen. Ik heb geluk gehad dat de mijne nog ingepakt was en de zilver tentoongesteld. Ze hadden nog geen tijd gehad om de zwarte uit te pakken. Die die tentoongesteld was was al lichtjes beschadigd. De verkoper had het zelf gezien en vond het vervelend. En die die het wilt kopen moet niet denken dat hij een korting zal krijgen. Hij moet er de volle prijs voor betalen voor iets dat tentoongesteld is. Als je toch van plan bent om die te kopen, ik zou naar de winkel gaan of gewoon bellen en vragen om die niet uit te pakken en tentoonstellen. Je kent de mensen. Ze komen graag aan die toestellen aan en beschadigen die misschien lichtjes niet met opzet.

Ik blij dat ik m NIET bij de MM heb besteld. :lol:

error33
13-07-2007, 00:14
Heb geluk morgen ga ik m halen:p

BASIL
13-07-2007, 19:48
Heb geluk morgen ga ik m halen:p

Ben blij voor jou:wink: maar je zult nog eventjes moeten wachten om van DTS-HD en Dolby true HD te kunnen genieten.

Volgens Les Années Laser, geen enkele huidige Blu-ray Disc en HD-DVD speler kan de HD-geluiden naar de versterkers versturen zelfs HD-versterkers. Waarom? Omdat de toestellen nog niet geprogrammeerd zijn om HD-geluiden te kunnen versturen zelfs toestellen met een HDMI (1.3) uitgang. Ze hebben het gewoon tijdelijk geblokeerd. Je zal het in de toekomst kunnen deblokeren door een update uit te voeren. Momenteel kan je alléén van PCM 5.1 kunnen genieten.
Kan iemand mij deze informatie bevestigen? Want je mag niet alles geloven wat ze in de tijdschriften schrijven.

Albert Kostwinder
13-07-2007, 19:58
Ben blij voor jou:wink: maar je zult nog eventjes moeten wachten om van DTS-HD en Dolby true HD te kunnen genieten.

Volgens Les Années Laser, geen enkele huidige Blu-ray Disc en HD-DVD speler kan de HD-geluiden naar de versterkers versturen zelfs HD-versterkers. Waarom? Omdat de toestellen nog niet geprogrammeerd zijn om HD-geluiden te kunnen versturen zelfs toestellen met een HDMI (1.3) uitgang. Ze hebben het gewoon tijdelijk geblokeerd. Je zal het in de toekomst kunnen deblokeren door een update uit te voeren. Momenteel kan je alléén van PCM 5.1 kunnen genieten.
Kan iemand mij deze informatie bevestigen? Want je mag niet alles geloven wat ze in de tijdschriften schrijven.

Dit is niet waar, ik luister gewoon al naar dolby thrue hd, dts hd via analoog uit op mijn Toshiba xe1. pcm5.1 is ook mogelijk op mijn samsung pd-p1000. Sommige spelers moet die mogelijkheid nog krijgen door een update, afhankelijk van type. Als ze het intern kunnen decoderen kun je het ook al via analoog uit luisteren. 1.3 heb je helemaal niet nodig. :)

BASIL
13-07-2007, 20:02
:???: Wat schrijven ze allemaal in de tijdschriften

error33
13-07-2007, 21:37
Zo de eerste tonen zijn er uit emnben tevreden:smile:

Morgen maar eens een dag besteden aanhet verdere aansluiten:smile: