PDA

Bekijk de volledige versie : Total Recall [DVD]



Paul Ranft
18-07-2001, 23:01
Total Recall [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=51)

starbuck
04-11-2001, 15:16
Ik heb van total recall net een plaatje gezien van een special edition die er aan zit te komen. De dvd zit in een metalen blik net als terminator. Hier zit ik echt op te wachten want deze film kan ik wel 100 keer kijken. geweldig

Ackbar
02-09-2003, 16:46
Ik heb van total recall net een plaatje gezien van een special edition die er aan zit te komen. De dvd zit in een metalen blik net als terminator. Hier zit ik echt op te wachten want deze film kan ik wel 100 keer kijken. geweldig

dan kun je wel heel lang op die special edition wachten :D
als je dit al op 04-11-2001 zij

Rickje
06-09-2003, 20:12
De ijzeren hoes van Total Recall R2 is echt al een heel lang tijdje uit.. ik weet 100% zeker dat ik hem heb gezien. Maar volgens mij was dat niet in NL maar volgens mij is die hier nu ook verkrijgbaar.
Total Recall had ik van de week nog gezien en toen bewonderde ik weer de actie en de humor die van Schwarzenegger te zien was.
Topfilm!

Remco de Swart
07-09-2003, 09:50
Het IJzeren blik dat hier bedoeld wordt is inderdaad al een tijdje uit. Zover ik weet is deze editie in ieder geval in Canada en Frankrijk uitgekomen. Zelf heb ik de versie die verpakt is in een Rond blik dat op Mars moet lijken. Zie voor de specificatie van deze versie mijn Profiler.

Ron-G
02-04-2005, 21:45
Niet de beste film van Arnold maar toch best te pruimen, verhaal is een beetje dunnetjes en voorspelbaar, maar voor een avond vermaak prima, en daar helpt Sharon Stone zeker aan mee :wink:

Special effects zien er goed uit, wel gedateerd naar huidige maatstaven maar ziet er allemaal toch lekker uit, wat ik wel een minpunt vond is het geluid, klonk erg vlak dus van dynamiek is bijna geen sprake, en vind dat toch wel jammer voor dit soort films, misschien was inderdaad een totale remix wel op zijn plaats geweest.

Maar al met al een film die toch wel de moeite waard is heb hem bij de MM gekocht voor 6.99 en dan kan je eigenlijk bijna niet klagen.

FredKroket
15-06-2005, 23:01
Ik heb deze net gezien en het geluid valt me iets tegen.

Is er afgezien van de extra's nu een versie te verkrijgen die beter GELUID heeft?

Swanski
22-11-2006, 14:43
Na het zien van RoboCop dan maar ook gelijk de enige Verhoeven die ik bezit, bekeken. Net als in RoboCop is Total Recall wederom een actiefilm verpakt in SF waarbij wederom de overheid een veroordeling krijgt en wat mij betreft iets beter verpakt in het verhaal. Total Recall leverde mij ook deze 2e keer gewoon weer redelijk veel kijkplezier op waarbij wederom ook de scheidslijn tussen fictie (ditmaal als droom) en realiteit een belangrijk onderdeel in het plot is. Het einde vond ik ook de 2e keer gewoon weer goed gedaan, maar ook deze gaat er uit ondanks dat ik deze wat beter en leuker vind dan RoboCop.

6.8

Roy Langeveld
26-11-2006, 15:24
verhaal is een beetje dunnetjes en voorspelbaar, maar voor een avond vermaak prima
Dunnetjes en voorspelbaar verhaal? Daar kan ik me helemaal niet in vinden. Het scenario is gebaseerd op een verhaal van paranoia-schrijver Philiph K. Dick, toch een bekende naam in sci-fi land. En dit is toch één van de intelligentste Arnold-films die er zijn.

De voortrazende plot is voortdurend in beweging, er vindens steeds nieuwe onthullingen plaats, plotwendingen volgen elkaar in hoog tempo op, en je weet nooit precies hoe de vork in de steel zit, kortom: je wordt als kijker flink aan het denken gezet. Zelfs aan het ambigue einde weet je niet precies hoe het zit, zodat je gedwongen wordt je eigen conclusies te trekken. Pas na een paar keer kijken had ik de film aardig door (zover ik weet, althans). Dat lijkt mij een schoolvoorbeeld van goede science-fiction.

De special effects zijn intussen wat verouderd, maar ik sta er toch nog steeds van te kijken wat men, zo vlak voor CGI haar intrede deed, met traditionele technieken nog kon bereiken. Tel daarbij het botte geweld en de grove humor van Schwarzenegger/Verhoeven op ("Consider this a divorce!"), en de geweldige muziek van wijlen Jerry Goldsmith, en je hebt een sci-fi-actioner die nog altijd behoorlijk hoog in mijn SF Top 10 staat.

Dennis Oosterhuis
14-04-2007, 11:25
Het is het jaar 2048. Douglas Quaid (Arnold Schwarzenegger) is een hardwerkende mijnbouwer met een voorliefde (al weet hijzelf niet waarom) voor de planeet Mars. Tegen de zin in van zijn vrouw Lori (Sharon Stone), ‘boekt’ hij een geestelijke trip naar Mars bij het bedrijf Recall. Maar tijdens het implanteren van de droom, gaat er iets mis. Na de mislukking gaat Douglas weer naar huis, maar onderweg krijgt hij het aan de stok met huurmoordenaars. Hij weet te ontkomen, maar thuis wacht zijn vrouw hem op en probeert hem ook om te brengen. Opnieuw kan hij ontkomen en verward komt hij in contact met zijn andere ‘ik’, Hauser. Hij sommeert Douglas naar Mars te gaan en zich aan te sluiten bij de rebellen van mutant Kuato. Laatstgenoemde zet zich af tegen dictator Cohaagen (Ronnie Cox) en vecht voor schonere lucht en betere bescherming tegen de atmosfeer van Mars. Douglas moet, samen met de prostituee Melina (Rachel Ticotin), Mars zien te redden van Cohaagen en co.

Zoals gebruikelijk is deze film van Paul Verhoeven ook doorspekt met cynisme jegens de maatschappij. “Total Recall” is een prima actiefilm met een flink pakket special effects, die er uitstekend uitzien. Natuurlijk is het acteerwerk niet bepaald van een hoog niveau, maar ach...welk persoon maalt daarom die deze film in de speler gooit? Je wil actie, special effects en actie en special effects zien en, nogmaals, die krijg je veelvuldig en van hoog niveau te zien. En opzich steekt het verhaal prima in elkaar, als je de film nog niet eerder hebt gezien, wordt je enkele keren op het verkeerde been gezet en dit alles leidt naar een spectaculaire finish. Opnieuw een zeer goed geregisseerde film van ‘onze’ Paul. 8.5/10

Tarkus
08-12-2012, 11:16
Naar aanleiding van de remake, die ik na deze versie ga kijken, deze eens opnieuw bekeken.
Het blijft een steengoede film hoewel de special effects hopeloos gedateerd zijn 22 jaar na het verschijnen van de prent.

Commentaar 2010:
Prima film van Paul Verhoeven met een uitstekende Arnold Schwarzenegger, een prima Rachel Ticotin en Michael Ironside en de alweer verleidelijke Sharon Stone.
De film kan nu misschien wat gedateerd lijken maar toch blijft het een prima verhaal (getuige de op stapel staande remake).
Ook de make-up verdiend een speciale vermelding, prima gedaan hoe sommige mutanten er uit zien.
Het was bij me een hele tijd geleden dat ik de film nog eens had gezien, en ik heb er wederom veel plezier aan beleefd.
Een aanrader voor de SF-fans.