PDA

Bekijk de volledige versie : Panasonic DH57 probleem??



freeway93
09-07-2007, 22:50
Hoi ik heb de volgende vraag.

Als ik op de harddisk opneem en ik wil een dvd (DVD+R) gebrand op mijn pc afspelen geeft hij de melding TV SYSTEEM niet juist ingesteld.
Dit zelfde probleem had ik met me vorige dvd recorder (pioneer).
Is het mogelijk om tijdens opnamen op je HD DVD+R te kijken.
Zelfde DVD+R doet het perfect op het moment dat ik niet op de HD opneem.

Hoop dat iemand een duidelijke uitleg heb over dit probeem.

mvg rick

Raimond Kieftenbeld
10-07-2007, 12:34
heb je de dvd wel door de recorder laten finaliseren,ik moet dat bij mijn Sony RDR 710,apart doen,misschien dat dat het geval is.Als dit namelijk niet gebeurd is,dan kan je ehm alleen op de recorder afspelen en niet op een ander apparaat.

freeway93
11-07-2007, 00:29
Dat weet ik dus niet, dvd is gewoon af te spelen, echter op het moment dat ik aan het opnemen ben op de harde schijf speelt hij de dvd niet af.

Raimond Kieftenbeld
11-07-2007, 14:58
bekij dus eerst maar eens in de manual,hoe je een schijfje moet finaliseren,als dat gedaan is,dan kun je verder kijken.

freeway93
11-07-2007, 18:24
Heb vandaag panasonic gebeld deze gaven door dat ik de recorder niet op de timer mocht hebben staan, geprobeerd maar probleem blijft.

Kortom kan geen DVD+R of DVD-R afspelen terwijl ik iets op de harde schijf aan het opnemen ben.

iemand nog een idee?

DVDProfilersFilmgek
14-07-2007, 09:40
Heb vandaag panasonic gebeld deze gaven door dat ik de recorder niet op de timer mocht hebben staan, geprobeerd maar probleem blijft.

Kortom kan geen DVD+R of DVD-R afspelen terwijl ik iets op de harde schijf aan het opnemen ben.

iemand nog een idee?

Neem er een losse DVD-speler bij:idea:

P@trick_DVD
14-07-2007, 13:36
Kan het misschien zo zijn dat de DVD NTSC is en de opname op de HD in PAL? Mijn recorder kan ook niet in het ene formaat opnemen en in het andere formaat afspelen. Wat ook nog mogelijk zou kunnen zijn is dat de DVD anamorph breedbeeld is terwijl je HD opname 4:3 is (of vice versa).

DVDProfilersFilmgek
14-07-2007, 15:16
Kan het misschien zo zijn dat de DVD NTSC is en de opname op de HD in PAL? Mijn recorder kan ook niet in het ene formaat opnemen en in het andere formaat afspelen. Wat ook nog mogelijk zou kunnen zijn is dat de DVD anamorph breedbeeld is terwijl je HD opname 4:3 is (of vice versa).


Ik denk dat ie niet kan praten en breiën tegelijk ;) , oftewel hij kan maar 1 ding tegelijk, of opnemen, of afspelen.

BTW, als hij aan het opnemen is, is dat dan een timer/geprogrammeerde opname, of een opname die op de hand is gestart? Misschien kun hij tijdens een met de hand gestarte opname wel iets afspelen, en als hij op de timer staat niet.... het is zo maar even een gedachtengang, heb even geen zin om de gebruiksaanwijzing op te halen en door te nemen...... die zal hij zeker toch zelf wel even diepgaand hebben doorgespit:roll:

P@trick_DVD
15-07-2007, 17:47
Ik denk dat ie niet kan praten en breiën tegelijk ;) , oftewel hij kan maar 1 ding tegelijk, of opnemen, of afspelen.
Lijkt me stug.;) Dit is nou typisch een eigenschap van DVD/HD-recorders, tegelijkertijd opnemen en afspelen. Gezien de melding, 'TV SYSTEEM niet juist ingesteld', is hier duidelijk toch iets anders aan de hand. Ik houd het op het eerder genoemde NTSC/PAL probleem.

freeway93, wat gebeurt er als je een koop-DVD afspeelt en tegelijkertijd op de harddisk opneemt? Werkt het dan wel?

Raimond Kieftenbeld
16-07-2007, 10:11
Ik heb het met mijn RDR-710 geprobeert,grappig dat werkt inderdaad niet!.Ik kan wel tegelijktijd opnemen op de HDD en een orginele film DVD afspelen

Maar tegelijktijd opnemen op de HDD en DVD-R afspelen gaat niet!

Het zal technisch wel niet mogelijk zijn dan,misschien

P@trick_DVD
16-07-2007, 16:24
Het kan wel degelijk. Ik doe dit vaak genoeg op mijn Pioneer 530 en heb nog nooit problemen gehad... behalve wanneer de DVD-R een NTSC formaat had.

Raimond Kieftenbeld
16-07-2007, 16:42
DVD-RW doet hetwel,die via recorder is opgenomen,dan zal het NTSC/pal formaat zijn.:mrgreen:

freeway93
25-07-2007, 21:01
Bedankt voor de hulp het zit hem inderdaad in het NTSC gebeuren als je opneemt van de tv is dit in pal formaat en kan je dus niet een film in NTSC afspelen.

lauw67
12-08-2007, 00:19
Dus inderdaad een losse dvd speler erbij is het probleem zo bie zo opgelost,ik heb er 1 onderstaan die alles afspeeld dat is nog beter succes.;-)