PDA

Bekijk de volledige versie : Wat ik nog steeds niet begrijp....



HDMI Eater
10-07-2007, 21:37
Als je naar de website van Denon toegaat, dan stelt men dat de meest ideale DVD speler bij een 3806, de 3930 is. Maar waarom zou ik in 2 apparaten die achter elkaar zijn aangesloten alle DAC's, Burr Brown's e.d. willen hebben?

Dus eigenlijk wil ik zometeen op mijn nieuwe Denon 3808 gewoon een allesvretende speler, die het digitale signaal puur en onbewerkt in die versterker knikkert. En met alles vretend bedoel ik CD, DVD, SACD, Blue Ray, MP3 en de hele rataplan.

Dus de vraag is: Heb ik werkelijk een 3930 + een 3808 nodig, of zijn er gewoon apparaten die alleen kunnen lezen en doorgeven ??

In de winkel hebben ze nooit een goed antwoord voor me. Ik hoop dat jullie deskundigheid meer licht geeft.

Alvast bedankt.

pretorian22
11-07-2007, 17:07
de goedkope alleseters zijn vaak van zodanige kwaliteit dat je baggerbeeld gaat krijgen tijdens films en daar zit je ook niet op te wachten neem ik aan?

je zou een ps3 kunnen nemen dan heb je een allesvreter van acceptabele kwaliteit en een mooie prijs :)

HDMI Eater
18-07-2007, 22:35
Was onlangs nog even bij Hobo, maar daar neigde het antwoord nog steed naar een duure speler voor bij de versterker. Kwam ik zojuist op audioholics.com toch nog een interessant stukje hierover tegen. Blijken zij hier ook nog mee te worstelen:

Editorial Comments about Future HDMI 1.3-enabled Receivers

As it stands right now, HD DVD and Blu-ray Disc players are doing all of the work typically done at the receiver/processor side to decode the multi-channel audio soundtracks. So far our listening experiences with the new HD DVD players passing the high resolution audio via HDMI as multi-channel PCM to the receiver have been very positive. But, one wonders just how much better the audio experience could be if the player itself wasn’t converting the audio to multi channel PCM via HDMI, or re-encoding it to pass as a DTS bitstream via a toslink connection. Starting late this summer, we should start seeing HDMI 1.3 enabled receivers hit the store shelves from the likes of Denon, Sherwood Newcastle, Yamaha, and others. Until then, we keep eagerly awaiting the day for setting up comparative testing between having the player doing the decoding versus having the receiver/processor handling the entire audio processing.

Edgar Smit
20-07-2007, 08:30
Onkyo heeft al een HDMI 1.3 receiver, wellicht dat een zoek op reviews daarvan wat meer duidelijkheid kan geven. Ik weet helaas het typenummer niet uit mijn hoofd.

Alexander D
22-07-2007, 13:33
Onkyo heeft al een HDMI 1.3 receiver, wellicht dat een zoek op reviews daarvan wat meer duidelijkheid kan geven. Ik weet helaas het typenummer niet uit mijn hoofd.

Alle nieuwe Onkyoreceivers vanaf de 605 hebben hdmi 1.3.

Kingpin112
23-07-2007, 16:11
Als je naar de website van Denon toegaat, dan stelt men dat de meest ideale DVD speler bij een 3806, de 3930 is. Maar waarom zou ik in 2 apparaten die achter elkaar zijn aangesloten alle DAC's, Burr Brown's e.d. willen hebben?
...
Alvast bedankt.

Voor SACD en DVD-Audio !

HDMI Eater
01-08-2007, 11:19
Ok, tot zover is het duidelijk, je wilt een goed loopwerk hebben. Moet ik hieruit concluderen dat het loopwerk van een Sony PS3 aan de matige kant is ??

Maar dan blijft nog overeind: welke van die DA-converter ga je nu gebruiken ? Eigenlijk wil ik dus gewoon een pure direct signaal vanuit de speler in mijn nieuwe Denon 3808. Of dat signaal nu CD, DVD-A, SACD, DVD of Blu Ray is is dan eigenlijk in mijn ogen niet zo belangrijk.

Zijn er ook apparaten die een onbewerkt signaal door kunnen geven ??

Groetjes

HDMI Eater
10-08-2007, 22:44
Ik kwam zojuist een stukje tegen dat gaat over het dubbel toepassen van DAC's in speler en receiver. Daarnaast gaf het stuk aan dat HDMI 1.3 teleurstellend weinig nieuws te brengen op lipsync na.

Ik kan iedereen aanraden de volgende link eens aan te klikken:

http://www.highdefdigest.com/news/show/High-Def_FAQ/Joshua_Zyber/High-Def_FAQ:_Is_HDMI_1.3_Really_Necessary/853


Zoals ik het lees is de huidige generatie HD DVD en BR spelers niet eens in staat deep color af te spelen!!

Groeten uit Rosmalen

Pieter Kleine
11-08-2007, 00:06
Als ik het artikel goed begrijp dat heeft de aanschaf van een nieuwe receiver die Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio kan decoderen geen zin. De soundtrack van HD-dvd en straks de Blu Ray discs (advanced mode) kunnen niet via bitstream worden overgedragen en moeten worden gedecodeerd in de speler zelf. Er komen spelers die wel via bitstream die nieuwe signalen kunnen overseinen kunnen, maar dan wordt blijkbaar de 'advanced mode' uitgeschakeld, zodat een aantal interactieve mogelijkheden wegvallen.
Strikt genomen kun je bij pcm weergave dus gewoon volstaan met een receiver met hdmi 1.1., 1.2 of 1.2a. In mijn geval kan ik straks dus gewoon volstaan met mijn Deon 3805 en de speler gewoon analoog (via 7 kabels) aansluiten.

Alexander D
11-08-2007, 10:24
Zoals ik het lees is de huidige generatie HD DVD en BR spelers niet eens in staat deep color af te spelen!!

Groeten uit Rosmalen

Dat klopt, er komen nu spelers die dat wel kunnen.

Pieter Kleine
11-08-2007, 10:33
Maar volgens het artikel kunnen de discs met zo'n signaal alleen dan worden afgespeeld op zo'n nieuwe speler en dan moet de beeldweergever dat ook nog ondersteunen. Ofwel er moet naast HD-dvd en BD, weer een soort "plus-formaat" komen. Die er vermoedelijk niet komen. Lijkt me dus weer een zinloze vernieuwing.



The video encoded on HD DVD discs (and Blu-rays too) is limited to 8-bit color. So are the studio archive masters, for that matter. If some studio were to start authoring new discs with 16-bit Deep Color, those discs would be completely incompatible with the majority of existing players, rendering them unplayable. Such a disc would have to be labeled and marketed as an all-new Deep Color HD DVD or Deep Color Blu-ray format, and distinguished from the regular HD DVD or Blu-ray formats, discs for which would have to be released separately. Imagine the marketing nightmare!And for what gain? At its best, you'd get a barely-perceptible improvement in color fidelity. Yes, from a videophile perspective, even small improvements are welcome. I'd personally love to see it implemented. Ideally, both formats should have been designed with Deep Color from the start, but that isn't the way it worked out, and it's too late to change either format to incorporate it now. To do so would make no business sense whatsoever. Sorry, that's just not going to happen.