PDA

Bekijk de volledige versie : War & Remembrance



klaastouber
10-07-2007, 21:52
Weet iemand of deze serie als opvolger van Winds of War ook in Nederland te koop komt?

Dennis Kuijper
10-07-2007, 21:54
Hier ben ik ook benieuwd naar,misschien is het een idee om een mailtje te sturen naar de maatschappij die Winds of war heeft uitgebracht.

Pieter Kleine
13-07-2007, 23:05
Dat is DFW. Maar ik zal eens een mailtje sturen naar dvd-home. Mogelijk dat die in hun contacten met DFW iets kunnen achterhalen. Ik weet wel dat serie al een aantal jaren in de USA op dvd uit is.

Pieter Kleine
17-07-2007, 09:46
Heb vanochtend goed nieuws van DFW gekregen. Citaat:


Beste Pieter.

De release van War & Remembrance kunt waarschijnlijk begin volgend jaar verwachten. Echter is deze data wel onder voorbehoud.

Ik hoop u op deze manier voldoende geïnformeerd te hebben.

Dennis Kuijper
17-07-2007, 12:25
Dat is goed nieuws,ik verwachte eigenlijk al zoiets van ze,misschien wel weer in z,on mooi tinnen blik als Winds of war.

Peter van 't Wout
18-07-2007, 12:53
Dat is goed nieuws,ik verwachte eigenlijk al zoiets van ze,misschien wel weer in z,on mooi tinnen blik als Winds of war.


Ik ben gek op oorlogsfilms/series,maar ken deze beiden niet!
Zijn het echt goede series?
Is het meer drama en verhaal of zitten er ook genoeg aktie en oorlogsmomenten in?

Pieter Kleine
18-07-2007, 13:55
http://www.imdb.com/title/tt0085112/ en http://www.imdb.com/title/tt0096725/ geven veel achtergrondinfo over beide series.

Dennis Kuijper
18-07-2007, 13:57
Ik ben gek op oorlogsfilms/series,maar ken deze beiden niet!
Zijn het echt goede series?
Is het meer drama en verhaal of zitten er ook genoeg aktie en oorlogsmomenten in?
Ik heb beide series nog nooit gezien maar wel veel positiefs over gelezen,ik ga ze blind aanschaffen met d,r tijd.

Herman ter Lingen
27-09-2007, 19:51
Onlangs Winds of War gezien. Ik vind het een zeer meeslepend verhaal, goed geacteerd (Mitchum is 1 van mijn favorieten), met een goede verhouding drama/actie. Kosten nog moeite zijn gespaard. De serie (ca. 14 uur) in 3 avonden achter elkaar uitgekeken.
Ik was ooit aan het het boek van Herman Wouk begonnen, maar vond het destijds nogal taaie kost en een dikke pil (Wereldbrand). De film was voor mij beter te verteren (en hoe). Voor de prijs hoef je het niet te laten. Meer dan zijn geld waard.

Het film-vervolg War and Remembrance is in regio 1 op 2 boxen verschenen (ca. 24 uur).

Inderdaad heeft navraag bij DFW het antwoord opgeleverd dat die release(s) voor volgend voorjaar staat gepland.

De regio 1 versies hebben voorzover ik kan nagaan geen enkele ondertitel (ook niet Engels h.o.h.) dus het zou erg prettig zijn als DFW leuk uit de hoek komt. Ik heb ze in elk geval de complimenten gemaakt met de recente release en mijn wens uitgesproken voor het vervolg.

Pieter Kleine
27-09-2007, 20:23
Goed te horen dat de release volgend voorjaar doorgaat.

Herman ter Lingen
28-09-2007, 17:50
Goed te horen dat de release volgend voorjaar doorgaat.

Hij staat gepland, dat wil niet per se zeggen dat ie doorgaat. Laten we niet de Goden verzoeken.:smile:

Pieter Kleine
24-01-2008, 19:01
Helaas slecht nieuws. DFW heeft opeens niet de rechten voor deze serie, dus men gaat hem binnenkort niet uitbrengen.

Dennis Kuijper
24-01-2008, 23:15
Helaas slecht nieuws. DFW heeft opeens niet de rechten voor deze serie, dus men gaat hem binnenkort niet uitbrengen.
Als een andere maatschappij het doet lig ik er niet wakker van verder. :p

Seus
27-01-2008, 14:51
Ik hoop dan wel dat dat "andere bedrijf" net zo'n mooie box maakt als DFW heeft gedaan.

Pieter Kleine
27-01-2008, 15:30
Ik heb nog even verder doorgevraagd over de release van de serie op langere termijn. Het antwoord geeft niet veel hoop. In combinatie met eerdere antwoorden (release in voorjaar) krijg ik het idee dat Winds of War onvoldoende heeft verkocht om deze serie ook uit te kunnen geven. E-mail antwoord van DFW luidde als volgt:




Indien wij nog ooit de rechten verwerven, zou dat in principe kunnen. Hier is echter helaas nog niets over bekend.


Wie heeft eigenlijk de rechten van deze serie in Nederland?

Herman ter Lingen
27-01-2008, 15:31
Helaas slecht nieuws. DFW heeft opeens niet de rechten voor deze serie, dus men gaat hem binnenkort niet uitbrengen.


Dat is helaas teleurstellend nieuws. DFW staat weliswaar niet boven in mijn vaandel, maar de eerste serie hebben ze op een nette manier (en tegen een nette prijs) uitgebracht.

Ik vrees dat het uitwijken wordt naar de dure regio 1 versie.

Ik zag wel tot mijn genoegen dat er toch Engelse H.O.H. ondertitels op staan:
http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=7237 en
http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=7973

Herman ter Lingen
27-01-2008, 16:01
Ik heb nog even verder doorgevraagd over de release van de serie op langere termijn. Het antwoord geeft niet veel hoop. In combinatie met eerdere antwoorden (release in voorjaar) krijg ik het idee dat Winds of War onvoldoende heeft verkocht om deze serie ook uit te kunnen geven. E-mail antwoord van DFW luidde als volgt:





Wie heeft eigenlijk de rechten van deze serie in Nederland?

Ik denk niemand.

Het vervolg bestaat in regio 1 uit 2 boxen.UItgever MPI Home Video (eerste serie is Paramount)

Via Amazon UK worden ze aangeboden voor circa 36 pond per stuk.
Via Ebay wordt er ca. $ 100,00 geboden voor beide series.
Bijkomende kosten: verzend- en douanekosten.

Goedkoopste die ik tot nu toe zie : DVDPacific.com : samen 90 euro = incl. verzendkosten Zweedse Post (via Zweedse post tot nu toe nooit invoerrechten hoeven betalen)

Blijft een heleboel geld.

Marconi
29-01-2008, 14:06
Na eerder deze serie in Nederland op de TV te hebben gevolgd heb ik de 2 pocketuitgaven van Herman Wouk in het Engels gelezen. Toen het eerste deel uitkwam, The Winds of War, heb ik dat direct gekocht. Zoals anderen, lees ik op dit forum, heb ook ik DFW gemailed met de vraag wanneer het vervolg, War and Remembrance zou uitkomen. Dat was vorig jaar en het antwoord was : In 2008. Gisteren weer navraag gedaan bij DFW en als antwoord kwam dat dit niet door hen wordt gedaan omdat de filmrechten voor dit deel in buitenlandse handen is. Heel spijtig temeer omdat deze serie eerder op de TV werd uitgezonden. Die tapes of DVDs moeten toch incl. ondertiteling ergens liggen?
Nu wil ik best deze DVDs in het Engels gesproken zonder ondertiteling kopen maar zie die nergens in regio 2 uitvoering! Nu kan je je DVD apparaat regiovrij laten maken, maar werkt die Amerikaanse NTSC uitvoering dan wel op een PAL TV ?
Weet iemand of deze serie ergens te koop is voor regio 2? Dan maar zonder ondertiteling! Het is gewoon treurig dat Nederland verstoken blijft van het vervolg van deze bijzonder mooie serie !

Mvg,

Herman ter Lingen
29-01-2008, 14:45
Na eerder deze serie in Nederland op de TV te hebben gevolgd heb ik de 2 pocketuitgaven van Herman Wouk in het Engels gelezen. Toen het eerste deel uitkwam, The Winds of War, heb ik dat direct gekocht. Zoals anderen, lees ik op dit forum, heb ook ik DFW gemailed met de vraag wanneer het vervolg, War and Remembrance zou uitkomen. Dat was vorig jaar en het antwoord was : In 2008. Gisteren weer navraag gedaan bij DFW en als antwoord kwam dat dit niet door hen wordt gedaan omdat de filmrechten voor dit deel in buitenlandse handen is. Heel spijtig temeer omdat deze serie eerder op de TV werd uitgezonden. Die tapes of DVDs moeten toch incl. ondertiteling ergens liggen?
Nu wil ik best deze DVDs in het Engels gesproken zonder ondertiteling kopen maar zie die nergens in regio 2 uitvoering! Nu kan je je DVD apparaat regiovrij laten maken, maar werkt die Amerikaanse NTSC uitvoering dan wel op een PAL TV ?
Weet iemand of deze serie ergens te koop is voor regio 2? Dan maar zonder ondertiteling! Het is gewoon treurig dat Nederland verstoken blijft van het vervolg van deze bijzonder mooie serie !

Mvg,


Zoals in mijn vorige post reeds aangegeven is deze (vervolg-) serie alleen in regio 1 uitgegeven.
Het regiovrijmaken van een dvd speler hangt af van merk en type. Op internet zijn daar vele sites over. Soms lukt het zelfs met de afstandsbediening.
Als je TV niet te oud is moet het geen probleem zijn NTSC beelden te produceren. Kijk even naar TV type op internet en meestal vind je die gegevens erbij (of kijk in je manual).

Uitbrengen van film of TV serie op DVD moet voor de uitgever wel profijtelijk zijn. Dus het kan een kwestie van prijs zijn om aan de rechten te komen. Maar vaak is het ook zo dat de rechthebbenden er (voorlopig) geen zin in hebben om die rechten aan het buitenland (in dit geval buiten de VS) te verkopen. Zie je heel vaak bij overleden acteurs waarvan bepaalde filmrechten in handen zijn gekomen van de erven.

Als die tapes waarover je het hebt al ergens in een archief (van de KRO ?) zouden liggen moeten er a) eerst de rechten voor DVD uitgifte worden geregeld en b) nog een fatsoenlijke transfer worden gemaakt. En eigenlijk zijn die tapes daarvoor niet geschikt.

Ik had mijn hoop gevestigd op DFW, maar kijk inmiddels uit naar Regio 1.

Marconi
29-01-2008, 17:02
Zoals in mijn vorige post reeds aangegeven is deze (vervolg-) serie alleen in regio 1 uitgegeven.
Het regiovrijmaken van een dvd speler hangt af van merk en type. Op internet zijn daar vele sites over. Soms lukt het zelfs met de afstandsbediening.
Als je TV niet te oud is moet het geen probleem zijn NTSC beelden te produceren. Kijk even naar TV type op internet en meestal vind je die gegevens erbij (of kijk in je manual).

Uitbrengen van film of TV serie op DVD moet voor de uitgever wel profijtelijk zijn. Dus het kan een kwestie van prijs zijn om aan de rechten te komen. Maar vaak is het ook zo dat de rechthebbenden er (voorlopig) geen zin in hebben om die rechten aan het buitenland (in dit geval buiten de VS) te verkopen. Zie je heel vaak bij overleden acteurs waarvan bepaalde filmrechten in handen zijn gekomen van de erven.

Als die tapes waarover je het hebt al ergens in een archief (van de KRO ?) zouden liggen moeten er a) eerst de rechten voor DVD uitgifte worden geregeld en b) nog een fatsoenlijke transfer worden gemaakt. En eigenlijk zijn die tapes daarvoor niet geschikt.

Ik had mijn hoop gevestigd op DFW, maar kijk inmiddels uit naar Regio 1.

Hallo Herman, bedankt voor de response. Ik ben nieuw op dit forum en heb wat rondgesnuffeld en kwam iets tegen over regiovrij maken. Ik heb een Philips 3460H.Laatst zat een koop- DVD klem.Pas na de spanning eraf gehaald te hebben en weer aangesloten te hebben kwam er weer leven in het apparaat. Mijn vorige DVDR was de beruchte Philips 990, een regelrecht rampenapparaat. Na veel problemen en praten met de reparateur kon ik op het laatst , toen er geen reserve lasers meer waren bij het grote Philips concern voor reparatie, deze 3460H kopen tegen gereduceerde prijs. Ik heb er nog maar weinig mee gewerkt want ik vind het maar een "toy". Lade is flut, AB werkt slecht en ik heb totaal geen vertrouwen meer in Philips. Afijn, het zij zo. Mijn volgende wordt een BluRay, waarschijnlijk van Panasonic. Maar er zijn nog geen recorders voor BR denk ik.
Ik ga dus maar kijken of ik die flut Philips regiovrij kan maken en de Loewe manual even bestuderen.
Bedankt voor je advies!

Mvg,

Marconi
29-01-2008, 17:03
Zoals in mijn vorige post reeds aangegeven is deze (vervolg-) serie alleen in regio 1 uitgegeven.
Het regiovrijmaken van een dvd speler hangt af van merk en type. Op internet zijn daar vele sites over. Soms lukt het zelfs met de afstandsbediening.
Als je TV niet te oud is moet het geen probleem zijn NTSC beelden te produceren. Kijk even naar TV type op internet en meestal vind je die gegevens erbij (of kijk in je manual).

Uitbrengen van film of TV serie op DVD moet voor de uitgever wel profijtelijk zijn. Dus het kan een kwestie van prijs zijn om aan de rechten te komen. Maar vaak is het ook zo dat de rechthebbenden er (voorlopig) geen zin in hebben om die rechten aan het buitenland (in dit geval buiten de VS) te verkopen. Zie je heel vaak bij overleden acteurs waarvan bepaalde filmrechten in handen zijn gekomen van de erven.

Als die tapes waarover je het hebt al ergens in een archief (van de KRO ?) zouden liggen moeten er a) eerst de rechten voor DVD uitgifte worden geregeld en b) nog een fatsoenlijke transfer worden gemaakt. En eigenlijk zijn die tapes daarvoor niet geschikt.

Ik had mijn hoop gevestigd op DFW, maar kijk inmiddels uit naar Regio 1.

Hallo Herman, bedankt voor de response. Ik ben nieuw op dit forum en heb wat rondgesnuffeld en kwam iets tegen over regiovrij maken. Ik heb een Philips 3460H.Laatst zat een koop- DVD klem.Pas na de spanning eraf gehaald te hebben en weer aangesloten te hebben kwam er weer leven in het apparaat. Mijn vorige DVDR was de beruchte Philips 990, een regelrecht rampenapparaat. Na veel problemen en praten met de reparateur kon ik op het laatst , toen er geen reserve lasers meer waren bij het grote Philips concern voor reparatie, deze 3460H kopen tegen gereduceerde prijs. Ik heb er nog maar weinig mee gewerkt want ik vind het maar een "toy". Lade is flut, AB werkt slecht en ik heb totaal geen vertrouwen meer in Philips. Afijn, het zij zo. Mijn volgende wordt een BluRay, waarschijnlijk van Panasonic. Maar er zijn nog geen recorders voor BR denk ik.
Ik ga dus maar kijken of ik die flut Philips regiovrij kan maken en de Loewe manual even bestuderen.
Bedankt voor je advies!

Mvg,

Pieter Kleine
29-01-2008, 18:46
http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=7237 volgens deze site zou de serie regio vrij zijn ofwel R0.

Herman ter Lingen
29-01-2008, 19:29
http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=7237 volgens deze site zou de serie regio vrij zijn ofwel R0.


Inderdaad; het was me niet eerder opgevallen.

Marconi
30-01-2008, 15:46
http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=7237 volgens deze site zou de serie regio vrij zijn ofwel R0.

Ik heb dat nu ook gelezen , maar hoe kom je bij de sales ? Ik zie nergens waar en bij wie deze R0 serie te koop is.
mvg,

Herman ter Lingen
30-01-2008, 16:05
De link verwijst naar een pagina die uitsluitend informatie geeft.

Voor aankopen van dvd's in the UK of USA kun je o.a. terecht bij Play.com of Amazon.com, maar daarvoor heb je doorgaans een creditcard nodig. Overigens zijn er veel meer adressen.

Aangezien je kennelijk nog erg groen bent op dit gebied adviseer ik je eerst maar eens goed rond te kijken en door zelfonderzoek (googlen) enige kennis op dit terrein op te bouwen. Succes.

Pieter Kleine
30-01-2008, 16:38
Ik heb inmiddels box 1 van de serie gekocht bij dvdpacific.com, deel 2 had ik al elders besteld.

Marconi
31-01-2008, 14:03
De link verwijst naar een pagina die uitsluitend informatie geeft.

Voor aankopen van dvd's in the UK of USA kun je o.a. terecht bij Play.com of Amazon.com, maar daarvoor heb je doorgaans een creditcard nodig. Overigens zijn er veel meer adressen.

Aangezien je kennelijk nog erg groen bent op dit gebied adviseer ik je eerst maar eens goed rond te kijken en door zelfonderzoek (googlen) enige kennis op dit terrein op te bouwen. Succes.

Ik heb diverse sites bekeken maar nergens vind ik een regiovrije DVD serie van "War and Remembrance". Daar ging het toch om, Herman ? R 0 ! Het is overal regio 1 wat de klok slaat. Ik weet er idd nog weinig vanaf, maar aldoende leert men.

Marconi
31-01-2008, 14:07
Ik heb inmiddels box 1 van de serie gekocht bij dvdpacific.com, deel 2 had ik al elders besteld.

Allebei REGIOVRIJ ???? Ik zal een kijken bij dvdpacific.

Pieter Kleine
31-01-2008, 14:38
Volgens de vergelijkingssite hierboven genoemd heeft de serie een R0 codering. De info op de verkoopsites kan fout zijn. Maar als je zekerheid wilt moet je wachten tot ik de series binnen heb.Of mogelijk dat iemand anders het hier kan bevestigen.

Marconi
31-01-2008, 14:43
Volgens de vergelijkingssite hierboven genoemd heeft de serie een R0 codering. De info op de verkoopsites kan fout zijn. Maar als je zekerheid wilt moet je wachten tot ik de series binnen heb.Of mogelijk dat iemand anders het hier kan bevestigen.
Ik heb zojuist die Pacific site bekeken en die schrijft dat alle door hen verkochte DVDs regio 1 zijn tenzij anders vermeld bij de details van de betreffende DVD. Bij 'War and Remembrance' kon ik niets vinden alsdat het een regio 0 DVDs zouden zijn.
Maar keep me informed!
mvg

Dennis Kuijper
01-02-2008, 00:30
Ik denk dat deze gewoon met d,r tijd wel in Nederland uit gaat komen dus ik wacht wel ff.

Marconi
01-02-2008, 12:52
:roll:
Ik denk dat deze gewoon met d,r tijd wel in Nederland uit gaat komen dus ik wacht wel ff.

Ik ben al 65+ en zoveel tijd heb ik waarschijnlijk niet ! :-((
Men zegt wel: Waar zou je het liefst zijn als er een wereldramp plaats vond? Antwoord: In Nederland, daar gebeurt alles 10 jaar later.
Dat heb je gezien met The Winds of War, die ook pas vorig jaar in Nederland met NL ondertiteling en in Regio 2 werd uitgebracht!
Hoeveel jaar is dit nadat die serie werd gemaakt? Eigenlijk ongelooflijk voor een land dat pretendeert ergens voorop te lopen met dit soort dingen.

Mvg,

Herman ter Lingen
01-02-2008, 13:05
Ik heb zojuist die Pacific site bekeken en die schrijft dat alle door hen verkochte DVDs regio 1 zijn tenzij anders vermeld bij de details van de betreffende DVD. Bij 'War and Remembrance' kon ik niets vinden alsdat het een regio 0 DVDs zouden zijn.
Maar keep me informed!
mvg


Hier een link naar een handige (en 99%betrouwbare) site.
Zijn dus echt regio 0

Dennis Kuijper
02-02-2008, 01:06
Dat heb je gezien met The Winds of War, die ook pas vorig jaar in Nederland met NL ondertiteling en in Regio 2 werd uitgebracht!

Is hij buiten regio 1 nog ergens anders uitgebracht dan?
Er zijn zoveel series die hier nog niet of helemaal niet op dvd zijn uitgekomen.
We kunnen altijd massaal gaan mailen naar Dutch Filmworks om de serie toch te gaan uitbrengen,wie niet waagt wie niet wint.

Marconi
02-02-2008, 20:12
Hier een link naar een handige (en 99%betrouwbare) site.
Zijn dus echt regio 0

Welke link, Herman? Sorry, ik zie geen link.
Mvg,

Marconi
02-02-2008, 20:21
Is hij buiten regio 1 nog ergens anders uitgebracht dan?
Er zijn zoveel series die hier nog niet of helemaal niet op dvd zijn uitgekomen.
We kunnen altijd massaal gaan mailen naar Dutch Filmworks om de serie toch te gaan uitbrengen,wie niet waagt wie niet wint.

Ik heb al gemailed naar DFW, direct nadat ik Winds of War gekocht had in 2007 en las dat DFW de uitgever was. Ik vroeg wanneer War and Remembrance zou uitkomen. Men antwoordde : Voorjaar 2008. Onlangs wederom gemailed en men antwoordde:


Wij hebben deel 2 niet uitgebracht omdat we hier de rechten niet voor hebben, deze zijn door een buitenlands bedrijf gekocht en daarom is de serie alleen in het engels verkrijgbaar. Of en waar de nederlandse ondertiteling voor deze serie te verkrijgen is weet ik helaas niet.


Met vriendelijke groet,


Gerard Pelders
Marketingmedewerker


Dutch Filmworks
Sportlaan 1a
4209 AX Schelluinen
T: +31 (0) 183 610 250
F: +31 (0) 183 619 225

Ik probeer nu maar ergens een regiovrije DVD serie to kopen van War and Remembrance + The Final Chapter.
Een Amerikaanse firma antwoordde dat zij niet naar buitenland mogen verkopen. ;-((

mvg,

Avalon198
08-02-2008, 15:44
Ik ben ook op zoek naar het vervolg van "the Winds of War'. Ik weet inmiddels dat dat War & Remembrance is. Maar ik weet niet waar die te koop is. Of is dit nog niet op DVD uitgebracht????? Zou iemand me iets wijzer kunnen maken. Ik kan mij heel flauw herinneren ooit iets op televisie daarvan gezien te hebben. Ik zie wat flitsen die niet in the winds of war te zien waren.
Alvast bedankt.:wink:

Pieter Kleine
08-02-2008, 16:22
Je zult nu voor de R0 versie moeten gaan, check maar eens www.amazon.com (http://www.amazon.com). Deze serie is verdeeld over twee boxen.

Marconi
09-02-2008, 19:51
Ik ben ook op zoek naar het vervolg van "the Winds of War'. Ik weet inmiddels dat dat War & Remembrance is. Maar ik weet niet waar die te koop is. Of is dit nog niet op DVD uitgebracht????? Zou iemand me iets wijzer kunnen maken. Ik kan mij heel flauw herinneren ooit iets op televisie daarvan gezien te hebben. Ik zie wat flitsen die niet in the winds of war te zien waren.
Alvast bedankt.:wink:

Ik zoek mij ook al een slag in de rondte. Ben bang dat ik mij DVD speler regiovrij moet (laten) maken. In de USA is War and Remembrance al heel lang te koop. Alleen regio 1 natuurlijk.
Suc6

flap
10-02-2008, 09:58
Ik heb ze maar gedownload Engelse ondertiteling 12 delen DIVX

Herman ter Lingen
10-02-2008, 10:33
Ik zoek mij ook al een slag in de rondte. Ben bang dat ik mij DVD speler regiovrij moet (laten) maken. In de USA is War and Remembrance al heel lang te koop. Alleen regio 1 natuurlijk.
Suc6


Je kunt ze bestellen bij DVDPacific of Amazon. Die geven misschien aan dat het regio 1 is, maar de schijven zijn regio 0 gecodeerd
zie:
http://www.dvdcompare.net/comparisons/search.php

Herman ter Lingen
10-02-2008, 10:34
Ik heb ze maar gedownload Engelse ondertiteling 12 delen DIVX


je eerste post en dan meteen een melding van een illegale download ?(6)

Pieter Kleine
12-02-2008, 17:16
Ik heb inmiddels box 2 binnen, en deze is regiovrij en heeft dus inderdaad Engelse ondertiteling. Hij is dus gewoon afspeelbaar op de R2 speler.

Marconi
12-02-2008, 20:03
Ik heb inmiddels box 2 binnen, en deze is regiovrij en heeft dus inderdaad Engelse ondertiteling. Hij is dus gewoon afspeelbaar op de R2 speler.

Rhodanos, waar heb je die gekocht? Is dat een box van War and Remembrance? Ik schreef naar een internetzaak in Engeland en die antwoordde:

Unfortunately this title is not available on region 2. However if you go to
this website you may be able to find a remote control hack for your DVD
player.
www.dvd.reviewer.co.uk/info/multiregion/hackable.asp (http://www.dvd.reviewer.co.uk/info/multiregion/hackable.asp).


Regards,


sales@dc-dvd.co.uk (sales@dc-dvd.co.uk)

Ik ben heel erg geïnteresseerd in War and Remembrance.Regiovrij. Gewoon in het Engels. Met NL ondertiteling bestaat nog niet en komt er waarschijnlijk ook niet. Bij voorbaat dank voor je info.
Mvg,

Pieter Kleine
12-02-2008, 20:15
Via amazon.com bij http://www.amazon.com/gp/help/seller/at-a-glance.html/ref=olp_offerlisting_7?ie=UTF8&asin=B0002TW73W&marketplaceSeller=1&seller=AMGE7YB9UWI02.

Heb geen invoerrechten hoeven te betalen! Hij staat daar dus als R1, maar is regiovrij zoals al eerder geschreven.

Marconi
13-02-2008, 18:52
Via amazon.com bij http://www.amazon.com/gp/help/seller/at-a-glance.html/ref=olp_offerlisting_7?ie=UTF8&asin=B0002TW73W&marketplaceSeller=1&seller=AMGE7YB9UWI02.

Heb geen invoerrechten hoeven te betalen! Hij staat daar dus als R1, maar is regiovrij zoals al eerder geschreven.

Ik heb natuurlijk gekeken op Amazon, maar er staan verschillende aanbiedingen. Hoe moet nu weten wie regio vrij verkoopt? Er zijn toch verschillende aanbieders? Of zie ik dat verkeerd.

http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_/104-1930503-0839909?url=search-alias%3Ddvd&field-keywords=war+and+remembrance&x=15&y=20

Mvg,

Pieter Kleine
13-02-2008, 20:14
Zal het even uitleggen. Bij War & Remembrance Volume 1 zie je de koppeling '27 new and used' een aantal aanbieders. Daar stond o.a.DIGITALEYES_DVDPLANET. Die andere winkels verkopen ook dezelfde box, allemaal regiovrij. Ik heb de mijne dus besteld bij die digitaleyes via amazon. Je doet dus zaken via amazon, wel zo betrouwbaar. Binnen circa 2 weken was de zending binnen. Het gaat dus om dezelfde box, maar om verschillende winkels die via bemiddeling van amazon de box aanbieden. Die R1 aanduiding is dus fout, de box is regiovrij.

Marconi
14-02-2008, 19:01
Zal het even uitleggen. Bij War & Remembrance Volume 1 zie je de koppeling '27 new and used' een aantal aanbieders. Daar stond o.a.DIGITALEYES_DVDPLANET. Die andere winkels verkopen ook dezelfde box, allemaal regiovrij. Ik heb de mijne dus besteld bij die digitaleyes via amazon. Je doet dus zaken via amazon, wel zo betrouwbaar. Binnen circa 2 weken was de zending binnen. Het gaat dus om dezelfde box, maar om verschillende winkels die via bemiddeling van amazon de box aanbieden. Die R1 aanduiding is dus fout, de box is regiovrij.
Hartelijk dank. Ik ga weer zoeken.Waarom is er geen Amazon.nl? Als je dit opzoekt kom je automatisch op Amazon UK terecht! Toch wordt er vermeld dat er een Amazon.nl bestaat.Af en toe begrijp ik totaal niets van internet. Te oud waarschijnlijk, te laat begonnen met dit gedoe. Wel leuk.

Mvg,

Pieter Kleine
14-02-2008, 20:04
De algemene site van amazon is www.amazon.com (http://www.amazon.com). Via die site heb ik dus de serie besteld.

Marconi
15-02-2008, 16:05
De algemene site van amazon is www.amazon.com (http://www.amazon.com). Via die site heb ik dus de serie besteld.

Rhodanos, ik kon die seller die jij noemde niet vinden. Jij?

http://www.amazon.com/gp/product/B0002TW73W/ref=pd_cp_d_0?pf_rd_p=316286001&pf_rd_s=center-41&pf_rd_t=201&pf_rd_i=B000T3DT7E&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_r=1G8V0VRXDX13WV84CVQ2

Mvg,

Pieter Kleine
15-02-2008, 20:46
Via de link new & used op die pagina van jou komt je op:
http://www.amazon.com/gp/offer-listing/B0002TW73W/ref=dp_olp_2/103-0695917-5750221

Het is dan de vierde verkoper van boven ofwel DIGITALEYSE_DVDPLANET.

Hoopt dat het zo werkt. Doe me anders via pm een telefoonnummer van jou dan ikan k je loodsen door de site.

Marconi
17-02-2008, 15:17
Via de link new & used op die pagina van jou komt je op:
http://www.amazon.com/gp/offer-listing/B0002TW73W/ref=dp_olp_2/103-0695917-5750221

Het is dan de vierde verkoper van boven ofwel DIGITALEYSE_DVDPLANET.

Hoopt dat het zo werkt. Doe me anders via pm een telefoonnummer van jou dan ikan k je loodsen door de site.

Hoi, Rhodanos,
Heb die site bekeken en de 4de verkoper is:

$60.00 + $2.98shipping
New
Seller: deeveedees (http://www.amazon.com/gp/help/seller/at-a-glance.html/ref=olp_offerlisting_4?ie=UTF8&asin=B0002TW73W&marketplaceSeller=1&seller=A1ISPE6HLIMO53)
Rating:http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/detail/stars-5-0._V46910382_.gif99% positive (http://www.amazon.com/gp/help/seller/at-a-glance.html/ref=olp_offerlisting_4?ie=UTF8&asin=B0002TW73W&marketplaceSeller=1&seller=A1ISPE6HLIMO53) over the past 12 months (26146 ratings.) 63884 lifetime ratings.
Shipping: In Stock. Ships from TX, United States International shipping available See shipping rates (http://www.amazon.com/Marketplace-Shipping-Times-Rates-Help/b/ref=olp_offerlisting_4?ie=UTF8&node=537734)
Comments: 5 Star Seller! >>Always IN STOCK<< Why RISK your purchase on lower rated sellers? With DeeVeeDees you'll get fast shipping, great service, and high quality products at a great price! ( « if ( document.getElementById ) { document.writeln('less (javascript:void(0))'); } less (javascript:void(0)) )
Comments: 5 Star Seller! >>Always IN STOCK<< Why RISK your purchase on lower rated sellers? With DeeVeeDees you'll get fast... ( » if ( document.getElementById ) { document.writeln('more (javascript:void(0))'); } more (javascript:void(0)) )
registerToggle( "collapsed_jnEUDmh15fPKq1ojOHsj0biqx6YfC7XGdYJBdU%2 Ff8KzuoL4I4lIRSHEEVnR2TmXlr8obBrLZ6yG2K35YJUki5oCh cULDK21W2f23NwTjf7pJVZdw1XmUtQ%3D%3D", "expanded_jnEUDmh15fPKq1ojOHsj0biqx6YfC7XGdYJBdU%2F f8KzuoL4I4lIRSHEEVnR2TmXlr8obBrLZ6yG2K35YJUki5oChc ULDK21W2f23NwTjf7pJVZdw1XmUtQ%3D%3D" );


Bedoel je deze ? Ik zie geen digitaleyes. Copy die dan even naar mij.

Pieter Kleine
17-02-2008, 22:03
Denk dat het item bij die digitaleyes uitverkocht is en dat die daarom van de lijst af is. Ik zou voor die Deeveedees gaan, heefte 99% goede waardering.

Marconi
18-02-2008, 12:19
Denk dat het item bij die digitaleyes uitverkocht is en dat die daarom van de lijst af is. Ik zou voor die Deeveedees gaan, heefte 99% goede waardering.

Mijn zoon heeft een nieuwe DVDR gekocht en gaf mij mijn oude Philips Q50 terug die ik hem geleend had. Ik zal eens kijken hoe ik die regiovrij kan maken, want op mijn eigen DVDR zit nog garantie en die vervalt als ik eraan pruts. Ik weet alleen niet hoe ik kan constateren of die conversie gelukt is want ik heb geen regio 1 DVDs.
Maar als het lukt, dan heb ik een Q50 die regiovrij is en daar kan ik dan verder mee voor regio 1 DVDs.
Tja, die digitaleyes schijnt foetsie te zijn of heeft naam veranderd.
Bedankt voor je hulp,
Mvg,

Pieter Kleine
01-03-2008, 23:39
Ik heb een dubbele exemplaar binnengekregen van de eerste box van War & Remembrance. Deze is in de dvd koop rubriek te koop gezet.

Marconi
03-03-2008, 18:33
Ik heb een dubbele exemplaar binnengekregen van de eerste box van War & Remembrance. Deze is in de dvd koop rubriek te koop gezet.

Is dit een 0 regio DVD? Alvorens ik even ga kijken op die site, wat moet ie kosten?

gr

Pieter Kleine
03-03-2008, 18:40
Sorry, hij is al verkocht.

Marconi
03-03-2008, 19:17
Sorry, hij is al verkocht.

Sssssss...ugar! ;-((

Pieter Kleine
11-03-2008, 22:39
Inmiddels de hele serie bekeken. Was weer een fantastische kijkervaring. Wat ik niet wist is dat in bepaalde scenes rond de 'doodskampen' overlevenden van de holocaust in de serie meespeelden. De extra's geven aardig was informatie over de serie. Absoluut aan te bevelen.

Marconi
12-03-2008, 11:44
Inmiddels de hele serie bekeken. Was weer een fantastische kijkervaring. Wat ik niet wist is dat in bepaalde scenes rond de 'doodskampen' overlevenden van de holocaust in de serie meespeelden. De extra's geven aardig was informatie over de serie. Absoluut aan te bevelen.

Hoi,
Ik zit de eerste serie weer te bekijken ! Winds of war! Ben ook de boeken weer aan het lezen. 1047 en 1382 pagina's! De film volgt de boeken vrij nauwkeurig. Ja, ouwe Jastrow komt om in Auschwitz, Natalie overleeft het.Vraagje: Zijn die DVDs te copiëren????
Je hebt natuurlijk geen NL ondertiteling, maar dat is voor mij geen probleem. Ook die boeken zijn in het Engels.

Gr,

Herman ter Lingen
12-03-2008, 11:58
Hoi,
Ik zit de eerste serie weer te bekijken ! Winds of war! Ben ook de boeken weer aan het lezen. 1047 en 1382 pagina's! De film volgt de boeken vrij nauwkeurig. Ja, ouwe Jastrow komt om in Auschwitz, Natalie overleeft het.Vraagje: Zijn die DVDs te copiëren????
Je hebt natuurlijk geen NL ondertiteling, maar dat is voor mij geen probleem. Ook die boeken zijn in het Engels.

Gr,


Foei, copieeren is op dit forum een doodzonde:nono:

Marconi
13-03-2008, 10:27
Foei, copieeren is op dit forum een doodzonde:nono:

Oh ? :roll: Waarom Herman?
Ik probeer overal HIER in Nederland die DVDs te kopen , maar die zijn nergens te koop!
DFW heeft al gezegd dat die serie War and Remembrance hier niet in regio 2 door hen wordt uitgebracht. Als ik iets laat copiëren, dan doe ik niemand te kort, temeer omdat die serie jaren geleden ook op de TV was en toen óók al gecopieerd kon worden!
Ik zoek b.v. ook nog DVDs van Doris Day uit de jaren 50, zoals Lullaby of Broadway ,By the light of the silvery moon, On Moonlight Bay e.d. maar die zijn hier nergens te koop! Waarom is hier zo'n zielig aanbod vergeleken met omringende landen?
Al mijn DVDs zijn gewoon eerlijk gekocht m.u.v. TV opnamen, meestal doku's. Ik ben verbaasd te lezen dat copieëren op dit forum taboe is. Ik koop die ook liever, maar die DVDs zijn er eenvoudig niet!
Staat dat in de forum reglementen over copieëren?????

Seus
13-03-2008, 11:14
Oh ? :roll: Waarom Herman?
Ik probeer overal HIER in Nederland die DVDs te kopen , maar die zijn nergens te koop!
DFW heeft al gezegd dat die serie War and Remembrance hier niet in regio 2 door hen wordt uitgebracht. Als ik iets laat copiëren, dan doe ik niemand te kort, temeer omdat die serie jaren geleden ook op de TV was en toen óók al gecopieerd kon worden!
Ik zoek b.v. ook nog DVDs van Doris Day uit de jaren 50, zoals Lullaby of Broadway ,By the light of the silvery moon, On Moonlight Bay e.d. maar die zijn hier nergens te koop! Waarom is hier zo'n zielig aanbod vergeleken met omringende landen?
Al mijn DVDs zijn gewoon eerlijk gekocht m.u.v. TV opnamen, meestal doku's. Ik ben verbaasd te lezen dat copieëren op dit forum taboe is. Ik koop die ook liever, maar die DVDs zijn er eenvoudig niet!
Staat dat in de forum reglementen over copieëren?????

Even off-topic. Dvd's met Doris Day zijn bv. ook te verkrijgen via Amazon.de. Sommige zelfs met nl subs andere in de oorspronkelijke taal (engels) of nagesychroniceerd (duits).

Herman ter Lingen
13-03-2008, 12:18
Oh ? :roll: Waarom Herman?
Ik probeer overal HIER in Nederland die DVDs te kopen , maar die zijn nergens te koop!
DFW heeft al gezegd dat die serie War and Remembrance hier niet in regio 2 door hen wordt uitgebracht. Als ik iets laat copiëren, dan doe ik niemand te kort, temeer omdat die serie jaren geleden ook op de TV was en toen óók al gecopieerd kon worden!
Ik zoek b.v. ook nog DVDs van Doris Day uit de jaren 50, zoals Lullaby of Broadway ,By the light of the silvery moon, On Moonlight Bay e.d. maar die zijn hier nergens te koop! Waarom is hier zo'n zielig aanbod vergeleken met omringende landen?
Al mijn DVDs zijn gewoon eerlijk gekocht m.u.v. TV opnamen, meestal doku's. Ik ben verbaasd te lezen dat copieëren op dit forum taboe is. Ik koop die ook liever, maar die DVDs zijn er eenvoudig niet!
Staat dat in de forum reglementen over copieëren?????


Beste Marconi.

Met het ongeautoriseerd voor derden kopieeren van geluids- of beelddragers (of aanzetten tot-) maak je (in het algemeen gesproken) inbreuk op het auteursrecht en dat is strafbaar. Op nagenoeg alle DVD's wordt bij aanvang aandacht voor gevraagd.

Ik weet niet of er op dit forum een speciale regel voor is, maar ik maak me sterk dat DVD.nl geen platvorm wil zijn voor illegale activiteiten.

Je zult hier in de koop/verkoop threads (maar ook andere) zien dat het altijd om origineel gaat.

Dat je War and Remembrance hier niet zou kunnen kopen is geen goed argument.

Je zienswijze dat je niemand schade doet deel ik zeker niet, maar daar ga ik niet verder over uitwijden.

Als je vragen hebt over Doris Day, stel die dan even in het forum hier: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=57158; ik ben al 20 jaar "fan"

Marconi
14-03-2008, 14:13
Beste Marconi.

Met het ongeautoriseerd voor derden kopieeren van geluids- of beelddragers (of aanzetten tot-) maak je (in het algemeen gesproken) inbreuk op het auteursrecht en dat is strafbaar. Op nagenoeg alle DVD's wordt bij aanvang aandacht voor gevraagd.

Ik weet niet of er op dit forum een speciale regel voor is, maar ik maak me sterk dat DVD.nl geen platvorm wil zijn voor illegale activiteiten.

Je zult hier in de koop/verkoop threads (maar ook andere) zien dat het altijd om origineel gaat.

Dat je War and Remembrance hier niet zou kunnen kopen is geen goed argument.

Je zienswijze dat je niemand schade doet deel ik zeker niet, maar daar ga ik niet verder over uitwijden.

Als je vragen hebt over Doris Day, stel die dan even in het forum hier: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=57158; ik ben al 20 jaar "fan"

Beste Herman,
Zoals ik al schreef bezit ik alleen maar originele gekochte DVD films. Maar als het onmogelijk is om een DVD film/serie te kopen dan zie ik er geen probleem in om die te copieëren temeer omdat die serie al eerder op de TV is geweest! Hoe sta je tegenover het copieëren van films/ series op de TV? Mag dat wel? Nou, War and Remembrance was ooit op de TV en begrijp daarom niet waarom die hier niet op DVD regio 2 wordt uitgebracht. Omdat die serie eerder op de TV werd uitgezonden zal ik met een copie niemand schade doen. Als men dat wil, dan ben ik ook bereid om die paar euro rechten over te maken aan de licentiehouders na het copieëren.
Bedankt voor je tip betr. Doris Day!
Mvg,

Herman ter Lingen
14-03-2008, 19:38
Beste Herman,
Zoals ik al schreef bezit ik alleen maar originele gekochte DVD films. Maar als het onmogelijk is om een DVD film/serie te kopen dan zie ik er geen probleem in om die te copieëren temeer omdat die serie al eerder op de TV is geweest! Hoe sta je tegenover het copieëren van films/ series op de TV? Mag dat wel? Nou, War and Remembrance was ooit op de TV en begrijp daarom niet waarom die hier niet op DVD regio 2 wordt uitgebracht. Omdat die serie eerder op de TV werd uitgezonden zal ik met een copie niemand schade doen. Als men dat wil, dan ben ik ook bereid om die paar euro rechten over te maken aan de licentiehouders na het copieëren.
Bedankt voor je tip betr. Doris Day!
Mvg,


Het is een herhaling van zetten. Bovendien gaat het er niet om wat mijn mening is, maar wat wettelijk is toegestaan en niet. Toegestaan is een copie voor eigen gebruik, als je het origineel ook in bezit hebt. Hiermee zou ik graag in dit topic de discussie hierover willen afsluiten. Op het net zul je ongetwijfeld nog veel informatie over legaal en illegaal copieeren kunnen vinden.

Marconi
16-03-2008, 17:35
Het is een herhaling van zetten. Bovendien gaat het er niet om wat mijn mening is, maar wat wettelijk is toegestaan en niet. Toegestaan is een copie voor eigen gebruik, als je het origineel ook in bezit hebt. Hiermee zou ik graag in dit topic de discussie hierover willen afsluiten. Op het net zul je ongetwijfeld nog veel informatie over legaal en illegaal copieeren kunnen vinden.

Zoals je wilt.
Ik vind het spijkers op laag water zoeken om zoiets wettelijk te verbieden.:roll: Al die belachelijke regio's! Te gek voor woorden eigenlijk.Je wordt gewoon gedwongen een regiovrije DVD speler te kopen of regiovrij te maken dan kan je DVDs die alleen in Regio 1 worden verkocht ook eens bekijken!

Herman ter Lingen
17-03-2008, 20:39
Zoals je wilt.
Ik vind het spijkers op laag water zoeken om zoiets wettelijk te verbieden.:roll: Al die belachelijke regio's! Te gek voor woorden eigenlijk.Je wordt gewoon gedwongen een regiovrije DVD speler te kopen of regiovrij te maken dan kan je DVDs die alleen in Regio 1 worden verkocht ook eens bekijken!


beste Marconi, ik heb je even een PM gezonden, met wat uitgebreide info, omdat we hier anders te veel off topic raken.

Marconi
20-03-2008, 19:21
beste Marconi, ik heb je even een PM gezonden, met wat uitgebreide info, omdat we hier anders te veel off topic raken.

Een PM? Personal Memo ? Message?
Beste Herman, begrijp ik het goed dat jij hier dus de mod bent ? :roll:

mvg,

Pieter Kleine
20-03-2008, 21:03
Een pm is een persoonlijke boodschap ofwel privébericht. Je kunt jouw privéberichten boven in de kolom oproepem.
Wat Herman dus doet is alleen jouw nadere info te geven, zodat wij hiermee niet belast worden. Mede omdat de info off topic is.

Marconi
22-03-2008, 13:46
Een pm is een persoonlijke boodschap ofwel privébericht. Je kunt jouw privéberichten boven in de kolom oproepem.
Wat Herman dus doet is alleen jouw nadere info te geven, zodat wij hiermee niet belast worden. Mede omdat de info off topic is.

Sorry, ik wist niet dat dit kon. Vond die PM onder Directe links! Ook de jouwe met aanbod voor XX euro voor die DVD ! Jammer dat ik niet wist dat er PM mogelijk zijn. Ik heb inmiddels onder Pacific de 2 DVDs gevonden voor 60 dollar p/st. Ga ik maar bestellen want de regio 2 uitvoering zal er wel nooit komen. Ik hoop dat die DVDs regio 0 zijn ofschoon er vermeld staat regio 1.
Ben nu bijna door mijn 2 boeken van Herman Wouk heen en moet zeggen dat die toch wel enorm veel meer info geven hoor! Ook wijkt de film ( Winds of War)hier en daar af van hetgeen in de boeken staat. Zoals die onderzeebootactie waar Pug Henri leiding gaf aan die eerste convooi begeleiding en die z.g een oefening was. Dat geschiedde volgens het boek zonder incidenten maar in de film was er een confrontatie met U Booten. Ook zijn hele stukken niet verfilmd of sterk ingekort.Maar dat is begrijpelijk. Vind het nog steeds een fantastisch mooi verhaal en het zit knap in elkaar.

Fijne Paasdagen ! :bier: ( Sorry, geen pics met paashazen of eieren)

Marconi
28-03-2008, 15:47
beste Marconi, ik heb je even een PM gezonden, met wat uitgebreide info, omdat we hier anders te veel off topic raken.

Hoi, Herman,
Ik heb die PM gelezen en beantwoord. Maar dat ging om een of andere reden niet. Ik heb hier hetgeen ik schreef en wat er boven stond:



De volgende gebruikers zijn niet gevonden:
Hoi, Herman, Ik heb gisteren de 2 boxen besteld bij Pacific(USA) . Nu maar afwachten wanneer die arriveren en of de DVDs regiovrij zijn. Ik heb je al eerder geantwoord maar om een of andere reden zie ik geen verzonden berichten staan in mijn box. Ik zie nog steeds niet waar de zendbutton staat. Als het nu wel lukt dan kan je dit lezen maar ik heb het gevoel dat het me niet lukt. Als alles verloopt zoals ik hoop dan laat ik dat wel weten. Dan bestel ik later die Doris Day DVDs. Bedankt voor je info. Ik wist niet dat dit mogelijk was. Greetz,Zoals je ziet kon de gebruikers niet gevonden worden . Die gebruiker ben jij en ik heb alleen op de 'antwoord' button getikt.Dan moet dat toch eigenlijk lukken? Nee dus.

Gr,

Marconi
28-03-2008, 15:57
Een pm is een persoonlijke boodschap ofwel privébericht. Je kunt jouw privéberichten boven in de kolom oproepem.
Wat Herman dus doet is alleen jouw nadere info te geven, zodat wij hiermee niet belast worden. Mede omdat de info off topic is.
Als proef heb ik jou het volgende gestuurd na op Reply te hebben gedrukt. Ook hier lukt het niet. Wat doe ik verkeerd??????


De volgende gebruikers zijn niet gevonden:
Ook al een keer eerder een "reply"gestuurd, maar die ging er ook niet uit, evenals bij Herman TerLingen. Ik begrijp dit echt niet. Als ik op reply tik dan moet het systeem toch weten waar het antwoord naar toe moet! Beschouw dit als een probeersel of het antwoord naar jou wel lukt. Greetz,

Dus ook dit lukte niet! Op reply getoetst, bericht ingetypt ,verzenden getoetst en dan lees ik: De volgende gebruikers zijn niet gevonden.
Mvg

Herman ter Lingen
31-03-2008, 14:12
Hoi, Herman,
Ik heb die PM gelezen en beantwoord. Maar dat ging om een of andere reden niet. Ik heb hier hetgeen ik schreef en wat er boven stond:



De volgende gebruikers zijn niet gevonden:
Hoi, Herman, Ik heb gisteren de 2 boxen besteld bij Pacific(USA) . Nu maar afwachten wanneer die arriveren en of de DVDs regiovrij zijn. Ik heb je al eerder geantwoord maar om een of andere reden zie ik geen verzonden berichten staan in mijn box. Ik zie nog steeds niet waar de zendbutton staat. Als het nu wel lukt dan kan je dit lezen maar ik heb het gevoel dat het me niet lukt. Als alles verloopt zoals ik hoop dan laat ik dat wel weten. Dan bestel ik later die Doris Day DVDs. Bedankt voor je info. Ik wist niet dat dit mogelijk was. Greetz,
Zoals je ziet kon de gebruikers niet gevonden worden . Die gebruiker ben jij en ik heb alleen op de 'antwoord' button getikt.Dan moet dat toch eigenlijk lukken? Nee dus.

Gr,


Ik heb inderdaad geen PM van je ontvangen; met "Reply" zou dat inderdaad gelukt moeten zijn.

Marconi
09-04-2008, 16:36
Hooray! Heb de 2 DVDs binnen en JA, regiovrij! :-D Dat spaart mij weer het gedoe met regiovrijmaken van mijn DVDR. Prima beeld. Nog maar een proefstukje bekeken. Zag wel dat er veel nieuwe acteurs zijn. Byron en Natalie zijn andere acteurs b.v. Nu is Jane Seymour natuurlijk een meer dan prima vervangster voor Ali McGraw. Hart Bochner ken ik niet. Maar dat mag de pet niet kreuken. Het gaat om de story. Kosten incl mail 87 euro voor deze 2 DVD sets van Pacific.com. 10 dagen gewacht na verzending. Mooi toch! :bier:

Marconi
09-04-2008, 17:58
Hooray! Heb de 2 DVDs binnen en JA, regiovrij! :-D Dat spaart mij weer het gedoe met regiovrijmaken van mijn DVDR. Prima beeld. Nog maar een proefstukje bekeken. Zag wel dat er veel nieuwe acteurs zijn. Byron en Natalie zijn andere acteurs b.v. Nu is Jane Seymour natuurlijk een meer dan prima vervangster voor Ali McGraw. Hart Bochner ken ik niet. Maar dat mag de pet niet kreuken. Het gaat om de story. Kosten incl mail 87 euro voor deze 2 DVD sets van Pacific.com. 10 dagen gewacht na verzending. Mooi toch! :bier:

Marconi
09-04-2008, 18:15
Ik heb inderdaad geen PM van je ontvangen; met "Reply" zou dat inderdaad gelukt moeten zijn.
Dat ging dus goed later.

Wat ook heel goed ging is mijn bestelling van War and Remembrance en The Final Chapter bij D. Pacific in de USA. Totale kosten 87 euro en.... Regiovrij!!! :-D
Gelukkig geen gepriegel om mijn DVDR regiovrij te maken. Prima beeld ! Wel las ik dat er een aantal nieuwe acteurs en actrices zijn . Ik heb maar een paar minuten gekeken dus heb ik nog geen mening of het allemaal een verbetering is.Jane Seymour is nu Natalie en Byron wordt vertolkt door Bart Bochner (?) Jane Seymour is natuurlijk geen slechte vervangster voor Ali MacGraw. t Zal wel ff wennen zijn, maar dat lukt vast wel.
Voorlopig weer vele uren genieten zonder reclameblokken! :bier:

Marconi
09-04-2008, 18:16
Sorry voor dubbele posting. De eerstekeer kreeg ik bericht dat het mislukt was!

Herman ter Lingen
09-04-2008, 18:31
Beste Marconi; je moet wel heel erg blij zijn gezien je dubbele post:-D

Wij (mijn vrouw en ik) zijn nu bijna klaar met het eerste deel van de 2e serie. Inderdaad even wennen aan de nieuwe acteurs (een verbetering trouwens). Wij kijken met de Engelse subs.

Pas op bij het afspelen dat je niet een titel overslaat (zoals ik). Op sommige dvd's staan 2 afleveringen. In deze serie is (weer) van originele beelden gebruik gemaakt, maar zo knap gedaan, dat je soms niet meer ziet of het echte beelden zijn of nagespeelde-. En dat voor een serie van 20 jaar oud.

Hoewel wij jongere ouderen inmiddels veel gezien hebben over WWII blijken sommige beelden toch weer opnieuw zeer schokkend. Een indrukwekkend epos.

Ik ben nieuwsgierig naar de 'making of' disc die is toegevoegd, maar zal die pas bekijken na het vervolg te hebben gezien.

Bij Dutch Film Works hebben ze inmiddels "Winds of War" weer opnieuw uitgebracht. Kennelijk is hier de verkoop toch wel goed geweest. Enfin, dankzij onze import kunnen we verder, ook zonder DFW.

Marconi
11-04-2008, 12:22
Beste Marconi; je moet wel heel erg blij zijn gezien je dubbele post:-D

Wij (mijn vrouw en ik) zijn nu bijna klaar met het eerste deel van de 2e serie. Inderdaad even wennen aan de nieuwe acteurs (een verbetering trouwens). Wij kijken met de Engelse subs.

Pas op bij het afspelen dat je niet een titel overslaat (zoals ik). Op sommige dvd's staan 2 afleveringen. In deze serie is (weer) van originele beelden gebruik gemaakt, maar zo knap gedaan, dat je soms niet meer ziet of het echte beelden zijn of nagespeelde-. En dat voor een serie van 20 jaar oud.

Hoewel wij jongere ouderen inmiddels veel gezien hebben over WWII blijken sommige beelden toch weer opnieuw zeer schokkend. Een indrukwekkend epos.

Ik ben nieuwsgierig naar de 'making of' disc die is toegevoegd, maar zal die pas bekijken na het vervolg te hebben gezien.

Bij Dutch Film Works hebben ze inmiddels "Winds of War" weer opnieuw uitgebracht. Kennelijk is hier de verkoop toch wel goed geweest. Enfin, dankzij onze import kunnen we verder, ook zonder DFW.

Ja, Herman, ik was blij dat alles gewoon kon afspelen. Ook wij gaan met Engelse subs kijken omdat mijn vrouw het anders niet goed kan volgen.
Ja, ik had een post geplaatst en die kwam maar niet door.Toen maar een nieuwe geplaatst. Later stond er boven dat ik had moeten wachten met "plaatsen" en dat ik dat nu kon doen. Toen verschenen er 2 ! Nou ja, beter 2 dan helemaal niets.
Ik heb deel 1 "Winds of War" nu bijna voor de 2de keer gelezen. Ik begon er weer mee toen ik de DVDs afspeelde om te zien hoe de originele boekversie werd gevolgd. Dat is vrij nauwkeurig op de zeeschermutseling na toen de Amerikanen de eerste convooien begeleidden onder het mom van een "Exercise" en toevallige ontmoeting. In het boek gebeurde er niets behalve dat de U Booten aan hun stutten trokken. Ik vind de boeken toch wel indrukwekkend omdat er zoveel verteld wordt dat nooit in een film kan worden verwerkt zonder dat die veel en veel te lang wordt.Die Herman Wouk schrijft wel "moeilijk" Engels. Veel mij onbekende woorden worden gebruikt. Ik heb vrijwel mijn gehele leven gewerkt daar, waar Engels de hoofdtaal was. 37 jaar bij een Amerikaans bedrijf en daarvoor gevaren als Radio Telegrafist (vandaar Marconi!) op de grote vaart. Maar bij deze boeken moest ik redelijk vaak het woordenboek hanteren.
Ja, ik heb als jongen de oorlog meegemaakt in Rotterdam. Bijna het leven verloren bij dat bombardement van 1940 en de hongerwinter overleefd. Deze 2deWO heeft mijn grote belangstelling omdat ik er deel van uitmaakte en er waren veel onbeantwoorde vragen hoe alles zo kon lopen zoals het deed.
Deze serie kon natuurlijk niet ontbreken want die maakt ook deel uit van die tijd.
Nu maar eens kijken of die oldies van Doris Day ook regiovrij zijn!

Mvg, Marconi
.

Marconi
11-04-2008, 12:24
Beste Marconi; je moet wel heel erg blij zijn gezien je dubbele post:-D

Wij (mijn vrouw en ik) zijn nu bijna klaar met het eerste deel van de 2e serie. Inderdaad even wennen aan de nieuwe acteurs (een verbetering trouwens). Wij kijken met de Engelse subs.

Pas op bij het afspelen dat je niet een titel overslaat (zoals ik). Op sommige dvd's staan 2 afleveringen. In deze serie is (weer) van originele beelden gebruik gemaakt, maar zo knap gedaan, dat je soms niet meer ziet of het echte beelden zijn of nagespeelde-. En dat voor een serie van 20 jaar oud.

Hoewel wij jongere ouderen inmiddels veel gezien hebben over WWII blijken sommige beelden toch weer opnieuw zeer schokkend. Een indrukwekkend epos.

Ik ben nieuwsgierig naar de 'making of' disc die is toegevoegd, maar zal die pas bekijken na het vervolg te hebben gezien.

Bij Dutch Film Works hebben ze inmiddels "Winds of War" weer opnieuw uitgebracht. Kennelijk is hier de verkoop toch wel goed geweest. Enfin, dankzij onze import kunnen we verder, ook zonder DFW.

Ja, Herman, ik was blij dat alles gewoon kon afspelen. Ook wij gaan met Engelse subs kijken omdat mijn vrouw het anders niet goed kan volgen.
Ja, ik had een post geplaatst en die kwam maar niet door.Toen maar een nieuwe geplaatst. Later stond er boven dat ik had moeten wachten met "plaatsen" en dat ik dat nu kon doen. Toen verschenen er 2 ! Nou ja, beter 2 dan helemaal niets.
Ik heb deel 1 "Winds of War" nu bijna voor de 2de keer gelezen. Ik begon er weer mee toen ik de DVDs afspeelde om te zien hoe de originele boekversie werd gevolgd. Dat is vrij nauwkeurig op de zeeschermutseling na toen de Amerikanen de eerste convooien begeleidden onder het mom van een "Exercise" en toevallige ontmoeting. In het boek gebeurde er niets behalve dat de U Booten aan hun stutten trokken. Ik vind de boeken toch wel indrukwekkend omdat er zoveel verteld wordt dat nooit in een film kan worden verwerkt zonder dat die veel en veel te lang wordt.Die Herman Wouk schrijft wel "moeilijk" Engels. Veel mij onbekende woorden worden gebruikt. Ik heb vrijwel mijn gehele leven gewerkt daar, waar Engels de hoofdtaal was. 37 jaar bij een Amerikaans bedrijf en daarvoor gevaren als Radio Telegrafist (vandaar Marconi!) op de grote vaart. Maar bij deze boeken moest ik redelijk vaak het woordenboek hanteren.
Ja, ik heb als jongen de oorlog meegemaakt in Rotterdam. Bijna het leven verloren bij dat bombardement van 1940 en de hongerwinter overleefd. Deze 2deWO heeft mijn grote belangstelling omdat ik er deel van uitmaakte en er waren veel onbeantwoorde vragen hoe alles zo kon lopen zoals het deed.
Deze serie kon natuurlijk niet ontbreken want die maakt ook deel uit van die tijd.
Nu maar eens kijken of die oldies van Doris Day ook regiovrij zijn! ( Nu weigert de plaatsing weer!)

Mvg, Marconi
.

Herman ter Lingen
16-04-2008, 08:31
Ik heb ergens in de jaren '70 Wereldbrand - de Nederlandse versie van Winds of War - gelezen. D.w.z. tot iets over de helft en ben er toen mee gestopt. Ik vond in die tijd de dialogen nogal zwaar. Nu las ik als forens uitsluitend in de trein, want anders had ik geen tijd om te lezen. En die plek was niet echt een 'uitgelezen' plaats om rustig te lezen, zeker niet van die 'zware' boeken.

De TV uitzending heb ik destijds ook niet kunnen volgen. Ik ben dus verheugd met de DVD releases. Ik ben een zgn babyboomer en heb dus wel veel van mijn ouders meegekregen over de oorlogsjaren in Nederland.

De series Winds of War en War and Remembrance hebben we (mijn vrouw en ik) inmiddels helemaal gezien. Gisterenavond het laatste hoofdstuk.

Kort samengevat: Zeer aangrijpend.

Een ongelooflijk knap werkstuk met fantastische acteurs en actrices.
De wisseling van de cast na Winds of War vind ik een sterke verbetering.

Wat mij betreft het indrukwekkendste oorlogsdrama ooit verfilmd: 10/10

Pieter Kleine
16-04-2008, 09:16
Inderdaad zeer goede serie. Ook een heel goede serie is Holocaust. Toen deze in Duitsland werd uitgezonden leek het alsof heel Duitsland opeens wakker werd. Na elke aflevering volgden discussieprogramma's, waarbij massaal werd ingebeld met soms heel emotionele reacties. Ik hoop dat deze serie ook snel op dvd komt in Nederland.

Marconi
16-04-2008, 17:50
Een ongelooflijk knap werkstuk met fantastische acteurs en actrices.
De wisseling van de cast na Winds of War vind ik een sterke verbetering.

Wat mij betreft het indrukwekkendste oorlogsdrama ooit verfilmd: 10/10

Zeker een heel indrukwekkende serie. Zoals ik eerder schreef heb ik de boeken gelezen en die zijn zeker zo indrukwekkend omdat die ook nog meer "insight" geven.
De nieuwe cast vind ik niet in alle gevallen geslaagd. De eerste Hitler vond ik niet zo geslaagd temeer omdat die nogal magertjes uitviel in zijn gezicht. De "nieuwe"Hitler vind ik niet beter, wel anders. Hiervoor had een wat oudere acteur gekozen moeten worden.Zijn snorretje is een karikatuur.
De nieuwe Natalie ( Jane Seymour)is een schot in de roos maar de nieuwe Byron vind ik niet beter hoewel ook niet slechter. Wel totaal anders en dat was even wennen.Het is een zo totaal andere acteur dan Jan-Michel Vincent ! Maar het gaat om het verhaal en de vertolking en die zijn en blijven grandioos ! Dat deze serie niet in zijn geheel in Nederland is uitgebracht is een grote misser !
Mvg,

Herman ter Lingen
16-04-2008, 18:27
Zeker een heel indrukwekkende serie. Zoals ik eerder schreef heb ik de boeken gelezen en die zijn zeker zo indrukwekkend omdat die ook nog meer "insight" geven.
De nieuwe cast vind ik niet in alle gevallen geslaagd. De eerste Hitler vond ik niet zo geslaagd temeer omdat die nogal magertjes uitviel in zijn gezicht. De "nieuwe"Hitler vind ik niet beter, wel anders. Hiervoor had een wat oudere acteur gekozen moeten worden.Zijn snorretje is een karikatuur.
De nieuwe Natalie ( Jane Seymour)is een schot in de roos maar de nieuwe Byron vind ik niet beter hoewel ook niet slechter. Wel totaal anders en dat was even wennen.Het is een zo totaal andere acteur dan Jan-Michel Vincent ! Maar het gaat om het verhaal en de vertolking en die zijn en blijven grandioos ! Dat deze serie niet in zijn geheel in Nederland is uitgebracht is een grote misser !
Mvg,


Het probleem met alle acteurs die Hitler spelen is, dat ze kwa uiterlijk vaak een 'tekortkoming' hebben. De kop van die tiran is ons zo in het geheugen gegrift, dat we altijd verschil zullen blijven zien. Een groot nadeel is bovendien dat in deze serie Engels gesproken werd met een Duits accentje.

Overigens vind ik Anthony Hopkins in the Bunker 1981 (HBO studio) ook een goede Hitler rol neerzetten. Destijds ook op de Nederlandse TV uitgezonden, maar (helaas) hier nog niet op DVD. Ik heb de regio 1 versie.

Herman ter Lingen
16-04-2008, 18:46
Inderdaad zeer goede serie. Ook een heel goede serie is Holocaust. Toen deze in Duitsland werd uitgezonden leek het alsof heel Duitsland opeens wakker werd. Na elke aflevering volgden discussieprogramma's, waarbij massaal werd ingebeld met soms heel emotionele reacties. Ik hoop dat deze serie ook snel op dvd komt in Nederland.

Holocaust (met o.a. Meryl Streep) wordt door Paramount eind mei op regio 1 uitgebracht.
Mij verwondert het eigenlijk dat deze serie hier nog niet is aangekondigd.
Ik wil hem graag terugzien. De rol van Michael Moriarty als de SSer Erik Dorf is mij qua karakter het meest bijgebleven.

Marconi
17-04-2008, 16:43
Het probleem met alle acteurs die Hitler spelen is, dat ze kwa uiterlijk vaak een 'tekortkoming' hebben. De kop van die tiran is ons zo in het geheugen gegrift, dat we altijd verschil zullen blijven zien. Een groot nadeel is bovendien dat in deze serie Engels gesproken werd met een Duits accentje.

Overigens vind ik Anthony Hopkins in the Bunker 1981 (HBO studio) ook een goede Hitler rol neerzetten. Destijds ook op de Nederlandse TV uitgezonden, maar (helaas) hier nog niet op DVD. Ik heb de regio 1 versie.

Die Zwitser , Bruno Ganz, die in Der Untergang Hitler vertolkte vind ik nog steeds de beste die ik tot nu toe gezien heb.
Het is idd jammer dat er niet meer Duitse acteurs voor de Duitsers werden ingezet. Dat z.g. "Duits" in het Engels met zo'n vreemd accent vind ik ook niet erg geloofwaardig. In Allo Allo is dat nog te pruimen, omdat het een satire is, maar in serieuze films vind ik het een vervelende bijkomstigheid die te vermijden is.
Ik heb nog nooit gehoord van The bunker (1981) met Anthony Hopkins. Zal wel niet veel anders zijn dan Der Untergang.

Mvg

Herman ter Lingen
17-04-2008, 16:52
Die Zwitser , Bruno Ganz, die in Der Untergang Hitler vertolkte vind ik nog steeds de beste die ik tot nu toe gezien heb.
Het is idd jammer dat er niet meer Duitse acteurs voor de Duitsers werden ingezet. Dat z.g. "Duits" in het Engels met zo'n vreemd accent vind ik ook niet erg geloofwaardig. In Allo Allo is dat nog te pruimen, omdat het een satire is, maar in serieuze films vind ik het een vervelende bijkomstigheid die te vermijden is.
Ik heb nog nooit gehoord van The bunker (1981) met Anthony Hopkins. Zal wel niet veel anders zijn dan Der Untergang.

Mvg


Der Untergang is stukken beter temeer daar de Amerikanen The Bunker met een uur hebben bekort tot 90 minuten.

Quido
06-12-2008, 23:25
Nog niks bekend over een eventuele officiële release van War and Remembrance in Nederland?

rodajc35
14-06-2009, 00:05
Marconi,

Zou ik van jou eeen kopie kunnen kopen van War and Remembrance??

mvg,



Marcel Bartels

Pieter Kleine
23-07-2010, 14:05
Nog niks bekend over een eventuele officiële release van War and Remembrance in Nederland?


Inmiddels weer eens navraag gedaan bij DFW, met als antwoord:
Helaas hebben wij de rechten nog niet kunnen aankopen voor War And Remembrance. Wij hebben wel onze interesse aangegeven maar het is nog niet duidelijk of wij de mogelijkheid krijgen om deze titel aan te kopen.
DFW wil de serie dus wel uitbrengen (dat is nieuw), maar heeft nog niet de rechten kunnen verwerven.

baltar
17-09-2010, 10:31
De serie is nu bij Amazon ook te verkrijgen in 1 box:

http://www.amazon.com/War-Remembrance-Complete-Epic-Mini/dp/B001CDLATY/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=dvd&qid=1284715814&sr=8-2

Kan iemand bevestigen dat deze ook regio 0, net zoals de aparte boxen voor vol. 1 en vol. 2.?

nol12
06-02-2011, 10:35
Mocht je War and Remembrance zoeken met NEDERLANDSE ondertitels mail dan even naar zachtewaar2008 at gmail com ???

Robin W.
17-03-2015, 10:02
Eindelijk!! :-)

5866

http://www.bol.com/nl/p/war-and-remembrance-de-complete-serie/9200000023268550/

Herman ter Lingen
11-04-2015, 09:59
Kennelijk wordt deze serie ook nog in 2-en gehakt, want bij Blokker (folder) is deel 1 te koop (19,99)

Pieter Kleine
11-04-2015, 11:27
In de Usa was de 2e serie ook in 2 boxen uitgebracht. Zag ook al dat eerste deel van de 2e serie bij Blokker te koop was. Heb die niet gekocht, ondanks relatief lagere prijs. Geef toch de voorkeur aan de complete box. Maar ik ga eerst serie 1 herkijken en pas daarna serie 2 kopen, tegen dan lagere prijs. Huidige prijzen zijn nu te hoog.

Herman ter Lingen
11-04-2015, 14:54
In de Usa was de 2e serie ook in 2 boxen uitgebracht. Zag ook al dat eerste deel van de 2e serie bij Blokker te koop was. Heb die niet gekocht, ondanks relatief lagere prijs. Geef toch de voorkeur aan de complete box. Maar ik ga eerst serie 1 herkijken en pas daarna serie 2 kopen, tegen dan lagere prijs. Huidige prijzen zijn nu te hoog.

Gezien het feit dat de 2e reeks tot nu toe alleen via (dure) import en zonder Nederlandse ondertitels beschikbaar was tegen veel hogere prijzen vind ik 45,00 (Bol.com) een alleszins acceptabele prijs, zeker voor 22 uur film.

Pieter Kleine
11-04-2015, 15:17
Ik koop dvds en blu-rays tegenwoordig nagenoeg niet meer met de release, want de prijzen dalen progressief met de tijd. Zo heb ik net weer een heel pakket ingekocht, maar wel tegens soms de de helft van de prijs van de releasedatum. Kwestie van geduld hebben. Heb overigens ook al de USA boxen, maar zonder nl-ot. Nl-ot is echter wel makkelijk voor meekijkers, plus dat de beeldkwaliteit van onze box(en) mogelijk beter is dan die van de USA. Pal is meestal beter dan ntsc.

Robin W.
13-04-2015, 19:23
Ik heb de complete box bij de MediaMarkt gekocht voor €24,99 (hij was daar €39,99, maar heb een bon gebruikt van €15,00, die ik voor mijn verjaardag had gekregen). Zal uiteindelijk wel goedkoper worden, maar ik heb zo lang gewacht op deze box, dat ik het er wel voor over had.