PDA

Bekijk de volledige versie : Welke Scartkabel & Antenne-/videokabel.



Daniel.
11-07-2007, 11:03
Zo, blijkaar is mijn ander topic niet aantrekkelijk genoeg en/of duidelijk en aangezien ik de titel niet meer kan veranderen dan maar even opnieuw.

Scartkabel & Antenne-/videokabel?

Het verhaal zit zo, ik heb sinds kort een digitale ontvanger van @home. Eerst vondt ie totaal geen signaal dus de bestaande kabel vervangen voor een Hirschmann KOKA799 75 Ohm, dat bleek te werken. Nu ben ik nog niet helemaal tevreden, goede kabels is het halve werk natuurlijk. Dus heb ik jullie hulp nodig.

Welke Scartkabel?

Ik mijn vorige topic kreeg ik reacties als "Supra FS", "Qed", "Ixos".
Klinkt goed, alleen welke kan ik dan het beste nemen? Ik wil gewoon een top kabel, voor de juiste prijs, want zie prijzen van €50 t/m €100.

Welke Antenne-/videokabel?

Bij beide digitale ontvangers zit een std. Antenne kabel van 120cm lang, deze wou ik graag vervangen voor een betere kabel. Zelf dacht ik aan een Canare Digiflex Gold II, juiste keuze? Of andere betere suggesties?

Daniel.
11-07-2007, 11:06
Wat betreft QED: wat je uit wilt geven. P (Performance) is de budget serie, SR (Silver Reference) de toplijn. Aan geen van beide zul je een slechte kabel hebben. Beide zijn verkrijgbaar in een full- en RGB-only uitvoering. Als je ook geluid via SCART wilt, ben je uiteraard aangewezen op de full variant.

Wat betreft de Supra FS: onbekend maakt onbemind denk ik. Ik heb 'm hier al geruime tijd in gebruik, en het is absoluut een prima SCART kabel tegen een heel aantrekkelijke prijs. Scherp gestoken beeld en geheel vrij van enige interferentie of instabiliteit.

Dus geld "te veel" dan voor de QED gaan, maar een Supra FS voldoet ook prima.
Andere hier ook mee eens?

Daniel.
11-07-2007, 11:37
Zat zelf te denken aan een Canare Digiflex Gold II, omdat ik die in vele topics hier op dit forum terug zag komen en vele daar razend enthousiast over waren.

Ik wou eerst dit even weten (scart en antenne), daarna begin ik een nieuw topic met de belangrijkste bron, nl. de wanddoos, alleen omdat ik daar nog niet bij kan, eerst even wat informatie winnen.

Daniel.
11-07-2007, 12:02
Even gekeken op de site van QED, ik kom dan in de QED SILVER REFERENCE AV21 ? Klopt dat?
Deze is full aangezien het geluid via de scart moet bij de digitale ontvanger.

Alleen waar via welke winkel kan ik deze kabel bestellen, en de belangrijkste vraag, wat is hier de prijs van? En dan de 1 meter variant.

Kingpin112
17-07-2007, 11:47
Gebruik zelf een Oehlback XXL90 scart, bijzonder goede afwerking en geeft een heel erg mooi strak beeld.

http://i193.photobucket.com/albums/z316/kingpin112_photo/hometheater/ScartXXL90.jpg

Johan van den D.
17-07-2007, 21:03
Denk dat je de juiste antwoorden in je andere topic al kan vinden.