PDA

Bekijk de volledige versie : Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl [Blu-ray Disc]



Arnold van Oostrum
13-07-2007, 01:34
Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl [Blu-ray Disc]

De magie van de Black Pearl in High Definition beeld en geluid op een 2-disc Blu-ray Disc set.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3015)

Frank
13-07-2007, 08:29
Waarom staan de drie audiocommentaren er nou weer niet op? Waardeloos.

Albert Kostwinder
13-07-2007, 12:01
Gelukkig heb ik de us uitvoering.. 8-)

Bas Hokke
13-07-2007, 12:41
Waarom staan de drie audiocommentaren er nou weer niet op? Waardeloos.

of het nu dvd of Blue-ray is.....het blijft geldklopperij.... Nu hebben ze GENOEG ruimte op zo'n Blue-Ray schijfje lijkt me en dan NOG kan je geen complete dvd kopen.

doodziek wordt ik ervan :x :-(

Frank
13-07-2007, 12:55
Ze hadden die twee DTS-tracks gewoon moeten weglaten. Die zijn overbodig en nemen onnodige ruimte in.

Albert Kostwinder
13-07-2007, 13:00
Tsss, heb je de films eindelijk in een beter dan bioscoop beeld en geluid gaat men zeuren over een paar commentaartjes.....:-x

mark9534
13-07-2007, 13:56
Andere talen staan er in DTS HD op maar de orginele track niet. Waarom....?

SuperDre
13-07-2007, 14:51
Damn, dus bij BD kunnen ze de boel nog verpesten.. Maarja, ik wacht toch wel tot ze als een set worden uitgebracht (dus inclusief deel 3)..

Albert Kostwinder
13-07-2007, 14:53
Andere talen staan er in DTS HD op maar de orginele track niet. Waarom....?

Volgens mij kloppen die twee dts hd ma tracks niet.....
Lijkt me eerder dat die dolby digital 5.1 zijn??.

Maar goed, who needs dts hd met 16, of beter, 24 bits pcm5.1 ? :bier:

Frank
13-07-2007, 15:05
Tsss, heb je de films eindelijk in een beter dan bioscoop beeld en geluid gaat men zeuren over een paar commentaartjes.....:-x

En terecht.

SuperDre
13-07-2007, 15:08
En terecht.

Mwa vindt ik niet helemaal terecht, want er zijn maar weinig mensen die ook daadwerkelijk de commentaartracks helemaal luisteren (ik ken ze persoonlijk niet).. Maarja ik zelf kijk ook liever een andere film dan nog een keer deze film met een speciale commentaartrack.. Liever (bij dvd in iedergeval) een DTS track dan welk commentaartrack dan ook, of liever die extra ruimte voor het beeld..

Frank
13-07-2007, 15:12
Ik vind het gewoon niet kunnen dat ze extra's weglaten omdat er zo nodig weer een stomme nagesynchroniseerde audiotrack erop moet staan.

Albert Kostwinder
13-07-2007, 15:13
En terecht.

Commentaartracks zijn toch uit de tijd man, geef mij maar de movie experience net als bij hd dvd, veel leuker!!. :)

SuperDre
13-07-2007, 15:15
Ik vind het gewoon niet kunnen dat ze extra's weglaten omdat er zo nodig weer een stomme nagesynchroniseerde audiotrack erop moet staan.

Dat is nou het nadeel van in Europa wonen....

Frank
13-07-2007, 21:03
Ik zag vandaag bij de Media Markt in Eindhoven exemplaren liggen van zowel The Curse of the Black Pearl en Dead Man's Chest en over het overzicht van de extra's was bij sommige exemplaren een sticker geplakt met een nieuw overzicht van de extra's, maar dan zonder audiocommentaren.

TJ Weissel
14-07-2007, 12:27
Dat is nou het nadeel van in Europa wonen....

En je aan het Blu-ray kamp aansluiten :)

SuperDre
14-07-2007, 13:27
En je aan het Blu-ray kamp aansluiten :)

onzin, dit gaat ook gebeuren bij HD-DVD, en guess what, daar kan dus minder op 1 schijfje, dus de kans dat het bij HD-DVD gebeurd zal zelfs groter zijn..

Brian2
14-07-2007, 13:30
Andere talen staan er in DTS HD op maar de orginele track niet. Waarom....?

Uncompressed PCM doet niet onder voor DTS HD en voor velen klinkt het zelfs nog beter.

TJ Weissel
14-07-2007, 14:40
onzin, dit gaat ook gebeuren bij HD-DVD, en guess what, daar kan dus minder op 1 schijfje, dus de kans dat het bij HD-DVD gebeurd zal zelfs groter zijn..

:-)

de meeste uitgegeven Blu-ray films staan op 'n BD25 schijf, in de vele gevallen is het bij HDDVD 'n HD30 schijf, er zijn idd uitzonderingen, echter worden deze volgestampt met diverse nasynchronisatie tracks... of hun zgn. 2e PiP spoor de hele film 2x op schijf.

Verschil met HDDVD is vooral, dat men de keuze heeft om te wijken naar 'n andere uitgaves dit kan helaas niet met bijv. Pirates op BR ivm regionen.

Moge gewoon duidelijk zijn dat er bij vele release nog steeds niet van de fouten uit het verleden geleerd is, liever 'n puike release (zoals bijv. The Matrix) dan 'n gehaaste uitgave.

Arnold van Oostrum
14-07-2007, 14:58
:-)

de meeste uitgegeven Blu-ray films staan op 'n BD25 schijf, in de vele gevallen is het bij HDDVD 'n HD30 schijf, er zijn idd uitzonderingen, echter worden deze volgestampt met diverse nasynchronisatie tracks... of hun zgn. 2e PiP spoor de hele film 2x op schijf.

Verschil met HDDVD is vooral, dat men de keuze heeft om te wijken naar 'n andere uitgaves dit kan helaas niet met bijv. Pirates op BR ivm regionen.

Moge gewoon duidelijk zijn dat er bij vele release nog steeds niet van de fouten uit het verleden geleerd is, liever 'n puike release (zoals bijv. The Matrix) dan 'n gehaaste uitgave.Je voorkeur voor HD DVD is duidelijk, maar je moet geen onwaarheden schrijven. Het is onjuist dat de meeste BD uitgaven op een 25GB schijf staan.
Ik betreur ook de keuze die Buena Vista heeft gemaakt met deze POTC uitgaven. Wil niet meteen zeggen dat dit voor alle BD uitgaven geldt.

Gelieve nu niet iedere BD recensie aangrijpen om je voorliefde voor HD DVD wederom aan iedereen kenbaar te maken en een voortzetting van de BD / HD DVD discussie te voeren.

TJ Weissel
14-07-2007, 15:09
Je voorkeur voor HD DVD is duidelijk, maar je moet geen onwaarheden schrijven. Het is onjuist dat de meeste BD uitgaven op een 25GB schijf staan.
Ik betreur ook de keuze die Buena Vista heeft gemaakt met deze POTC uitgaven. Wil niet meteen zeggen dat dit voor alle BD uitgaven geldt.

Gelieve nu niet iedere BD recensie aangrijpen om je voorliefde voor HD DVD wederom aan iedereen kenbaar te maken en een voortzetting van de BD / HD DVD discussie te voeren.

LOL, nou wordt ie helemaal mooi, mag er op 'n forum niet meer gedicusseerd worden omdat dit BD in slecht daglicht zou kunnen zetten?... Verder had ik idd mijn bericht wat beter kunnen nuanceren; bijv. Kiss Kiss Bang Bang, op BR 25gig op HD 30gig, veel van de multikamp uitgaves zijn in het BD geval kleiner, anders zoals ik al eerder zei, is dat er vaak 'n zgn. 2e commentaarspoor bij komt (met beeld op BR), dit op HD via PiP loopt neemt dit bijna geen extra ruimte in.

En nogmaals het moge van 2 kanten komen, het is duidelijk dat de voorkeur van DVD.nl bij BR ligt.. is dit dan 'n reden om HD DVD negatief/niet te benaderen?

Nog lang niet zijn alle uitgaves bij beide formaten niet optimaal en dat is jammer van die gehaaste (dure) uitgaves.

Albert Kostwinder
14-07-2007, 15:18
Je voorkeur voor HD DVD is duidelijk, maar je moet geen onwaarheden schrijven. Het is onjuist dat de meeste BD uitgaven op een 25GB schijf staan.
Ik betreur ook de keuze die Buena Vista heeft gemaakt met deze POTC uitgaven. Wil niet meteen zeggen dat dit voor alle BD uitgaven geldt.

Gelieve nu niet iedere BD recensie aangrijpen om je voorliefde voor HD DVD wederom aan iedereen kenbaar te maken en een voortzetting van de BD / HD DVD discussie te voeren.

Tjee, moet je nu elke post aanpakken om blu ray in een goed daglicht te zetten... :roll:

Werner
15-07-2007, 00:07
Uncompressed PCM doet niet onder voor DTS HD en voor velen klinkt het zelfs nog beter.

Maar door een gewone receiver wordt uncompressed PCM niet backwards gecodeerd naar DTS-ES of zo, nietwaar? Mijn hardwarebudget is spijtig genoeg op...

music_maniac1965
04-11-2008, 09:02
mooie film, en de kwaliteit bevalt prima !

voor de liefhebbers is het jammer dat er dingen zijn weg gelaten, of gewoonweg niet toegevoegd zijn, maar zelf vind ik dat de kwaliteit van de film de hoogste prioriteit is. ik ga ze dan ook allemaal op blu ray aan schaffen (zal volgend jaar wel worden, er zijn nog enkele nieuwe releases die ik voorang geef)

maar ik neem aan dat door het vermissen/niet goevoegen van de extra's dat deze film geen "topper"predicaat krijgt ? of heb ik iets over het hoofd gezien ?